Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-12-2012, 12:42) *
Men Anma nu står det flera gånger här om hennes hotelser och mera skrev jag inte heller men mig rensar man bort??????

Inte heller förstår jag varför vissa får oftast stå kvar när dom får sina spel........, det är ju inte första gången

Jag vet inte exakt vad som rensats eller vad inte. Vad jag svarade på var AQs uttalande. Inget annat.

Vi moderatorer kan inte göra ett bra jobb om allt vi gör hela tiden ifrågasätts. Det slutar med att ingen av oss vågar göra någonting för att vi inte vill bli ifrågasatta. Och då blir vi ifrågasatta för att vi inget gör.
Förstår ni hur svårt vårt jobb är?
Vi tre gör så gott vi kan, tro inget annat.
Varningar, tillsägelser och dyl ges via PM och sådant syns inte öppet i forumet.

Nu ber jag er att flytta diskussionen om vårt arbete in i tråden i support. Alla inlägg som skrivs här som kan tolkas som sådan diskussion kommer härdanefter att flyttas dit.

Ha en bra dag alla forumister! smile.gif

/mod
Aqvakul
CITAT (silos @ 17-12-2012, 13:52) *
Arga får vi visst vara,men inte får vi komma med hot!!!
smiley_small_hug.gif

Precis! smiley_small_hug.gif
Jubbe063
CITAT (silos @ 17-12-2012, 13:52) *
Arga får vi visst vara,men inte får vi komma med hot!!!
smiley_small_hug.gif

Exakt. Skillnad att vara arg och ventilera situatinen och att ge sig på andra personer eller hota. Bättre att använda ilskan till något konstruktivt. Destruktiva tankar, ord och gärninga leder sällan och aldrig till något gott.
Anma
Jag börjar bli lite arg på att det aldrig slutar att snöa... :/ Vi har vallar höga som höghus och snart är kommunens avstjäplingsplats för snö överfullt.
Det ska visst byggas hus där också, så jag undrar vad de ska göra med snön nästkommande vintrar?
silos
Nu är jag mer ledsen än arg för att Ugglemormor är inte längre medlem! -cry-.gif
Anma
CITAT (silos @ 17-12-2012, 15:07) *
Nu är jag mer ledsen än arg för att Ugglemormor är inte längre medlem! -cry-.gif

Tyvärr är det så att ibland är det sådana beslut som måste tas.

Kram på dig Silos! ♥

För övrigt gäller som vanligt att sådana här beslut och åtgärder inte ska diskuteras i småprat.

Ha en bra dag allihopa!

/mod
silos
CITAT (Anma @ 17-12-2012, 15:12) *
Tyvärr är det så att ibland är det sådana beslut som måste tas.

Kram på dig Silos! ♥
För övrigt gäller som vanligt att sådana här beslut och åtgärder inte ska diskuteras i småprat.

Ha en bra dag allihopa!

Okej!
Jag avundas inte ert arbete som moderatorer!
smiley_small_hug.gif
Wilmer
jag är arg igen. Bara sådär liksom.
pejori
CITAT (Wilmer @ 17-12-2012, 23:29) *
jag är arg igen. Bara sådär liksom.

Ä F*N !!! rtfm.gif
Är arg jag med bara så där. ranting.gif
Sympatiilsken i allmänhet och på telia i synnerhet. help.gif

Är skitförbannad på att det är natt, så man måste gå och lägga sig. Urdumt påfund tycker jag. tummenupp.gif
Vill inte. ranting.gif
Motti
Jag är förbaskad på den proffisionella Tiggreklamen på TV ranting.gif
pejori
Är så arg på att jag är lat!!!!
Har lånebil och allt, men orkar inte masa mig till affären.. ranting.gif
Hur svårt kan det vara?? rtfm.gif
Motti
Äch det är för du har så stor och tung bilnyckel att du inte orkar släpa dig till bilen med den wink.gif
Allvarligt så har jag också problem med att hitta rätt energiläge just nu ! Tror jag ska önska mig en trollstav i julklapp som man kan veve runt med och Hokus Pokus är allt gjort yes.gif
Wilmer
så skönt att inte vara ensam arg.. Fast med världens varmaste goaste barnhand på armen så blir jag ännu mer skitförbannad på att jag lägger energi på ilska.

Gaaah. Men hoppas kunna lösa lite av mina ilskna problem snart.

Men vet ni vad jag gjorde i dag, kan man göra något åt det, får fråga i en annan tråd. Jag missfärgade vitt garn med rött.
Motti
Klorin kanske ?
Wilmer
Problemet är att det är vitt och rött på samma plagg. Jag har gjort en egen tråd i frågan.

Nu är jag arg för migränen pulserar igång ordentligt. Inte bra att vara ilsken.
Motti
Oj då !din da var inte fulländad hör jag confused.gif stakars dig !Vet inte om du vet ,men om man lider av migrän ska man unvika att äta allt som är röda piggment i det förvärrar värken säger de lärde .Alltså inga röda tomater röd paprika eller röda äpplen inga röda färgämnen !
Wilmer
Jag har nog slarvat med maten inget rött har slunkit ner ens. Men det vissste jag inte. Åt korv med mos i dag, clementin och smörgås inte så kulinariskt precis.
Motti
Har man migrän ska man nog ta hand om sig lite extra smile.gif krya på dig tummenupp.gif
Peztis
Jag blev hastigt arg men det gick fort över.

Skulle skicka iväg paket med Schenker och betala via internetbanken. Något knasade sig så jag var tvungen att ringa Schenker. Blev i växeln kopplad till kundservice och fick automatsvar om att "Just nu är det väldigt många som ringer till oss, har du möjlighet så skicka oss ett e-mail eller ring om senare" Klick sa det i luren och jag säger högt och tydligt "VAD I H-E!" då jag uppfattade det som att samtalet avslutades, jag måste ju prata med någon NU!. Då hör jag någon som svarar "Kundtjänst" och något namn.. Öhhh... upps...! Så jag säger "Hörde du vad jag just sa?" varpå han säger "Ja". Så jag fick förklara mig vad som hade hänt, varför jag svurit rakt i hans öra. Jag tyckte det hela var hysteriskt roligt, han å sin sida skrattade lite krystat och undrade vad han kunde stå till tjänst med.
Vicken torris!
rotfl.gif
mamamaggan
Är arg både för egen del och för andras.

Har tillbringat 3 veckor på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Det togs prover när jag lades in och när jag skulle hem.

Efter dessa 3 veckor hade ett prov försämrats , jag har nu för lite protein i blodet och måste dricka näringstillskott med extra mycket protein i ( inte gratis precis ).

Har ätit det jag fått , speciellt det med protein i , så det kan inte bero på att jag ätit för lite.

Tänk er de äldre som dessutom äter väldigt lite.

När det blir så här blir man extremt trött och får bl a huvudvärk. Stackars äldre personer som måste ligga länge på sjukhus och få så dåligt med protein i maten.
*Stintan*
Kan du inte få näringstillskottet på recept? Det fick jag en gång när jag behövde det. Jag fick det även på sjukhuset under den tid jag låg där.

Jag är arg på Taxi som tyar mer betalt om jag ska åka till shoppingcentret (där ICA och Willys ligger) än om jag skulle åka tre gånger så långt åt andras hållet. Dom kallar det enhetstaxa men gränsen går visst utanför mig verkar det som. mad.gif
mamamaggan
Vet inte än om jag kan få näringstillskottet på recept , väntar på besked.
*Stintan*
Hoppas att du får det.
Wilmer
hoppas jag med du får mammamaggan annars blir vi kollektivt arga!
Myosotis
Nu har jag läst ikapp lite i den här tråden, inte allt men några sidor, jag har missat en del tydligen. Först blev jag glad och skulle just citera och kommentera lite sånt som jag håller med om, men sen blev jag arg för att jag insåg att jag inte får göra det. Allt man säger skulle ändå bara tas bort. Diskussionen ska fortsätta i support? Jaha men i den tråden får man ju inte säga vad man vill?! Det har hänt förr att en tråd slogs ihop med den och all vidare diskussion kvävdes. Jag har varit med på odla i över fem år nu, det har betytt så mycket för mig på många olika sätt. Trots bråk och troll som det periodvis funnits alldeles för mycket av har jag känt mig hemma här. Nu känner jag mig inte välkommen längre. Jag har hållit mig härifrån ett tag, jag vill inte lämna odla helt men jag är inte gjord för att hålla käften så det enda som återstår är att titta in då och då, läsa lite, kanske skriva nåt inlägg då och då - men odla, det odla jag tyckte så mycket om, är borta. Det gör mig arg och ledsen. Men vem bryr sig, i morgon bitti är säkert inlägget raderat. wacko.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 19-12-2012, 01:26) *
Nu har jag läst ikapp lite i den här tråden, inte allt men några sidor, jag har missat en del tydligen. Först blev jag glad och skulle just citera och kommentera lite sånt som jag håller med om, men sen blev jag arg för att jag insåg att jag inte får göra det. Allt man säger skulle ändå bara tas bort. Diskussionen ska fortsätta i support? Jaha men i den tråden får man ju inte säga vad man vill?! Det har hänt förr att en tråd slogs ihop med den och all vidare diskussion kvävdes. Jag har varit med på odla i över fem år nu, det har betytt så mycket för mig på många olika sätt. Trots bråk och troll som det periodvis funnits alldeles för mycket av har jag känt mig hemma här. Nu känner jag mig inte välkommen längre. Jag har hållit mig härifrån ett tag, jag vill inte lämna odla helt men jag är inte gjord för att hålla käften så det enda som återstår är att titta in då och då, läsa lite, kanske skriva nåt inlägg då och då - men odla, det odla jag tyckte så mycket om, är borta. Det gör mig arg och ledsen. Men vem bryr sig, i morgon bitti är säkert inlägget raderat. wacko.gif

Tror absolut inte att du blir raderad Myo! Om så mot förmodan skulle ske, får vi väl bilda ett eget forum, Odla2 typ... naughty.gif

Jag blir inte arg, men väldigt ledsen, om du inte finns här, Myo! smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
Anma

Som du säger själv, du har missat en del i den här tråden. En del som absolut inte hör hemma på odlas forum är raderat.
Odla har numera moderatorer. Vissa tycker det är bra, andra dåligt. Hur som helst är det den verklighet vi forumister på odla numera lever i.
Varför man inte ska diskutera moderatorernas arbete inne i trådarna är ganska logiskt, om man tänker efter.
Det är tråkigt att du reagerar som du gör, men du har rätt till dina känslor.

/mod
hattstugan

Arg gör att jag troligen fått muskelinflammation i vissa ryggmuskler! Och att det ff är jobbigt att andas!
Nytt läkarbesök! Bläääää
Alba
Om jag ställer en direkt fråga till moderator förstår jag ju om jag ska ställa den i den seprata tråden.
Om däremot diskussionerna i en tråd svänger fram och tillbaka - så är det ju - man kommer in på tex moderering av forumet i tråden då måste jag ju få prata om det i vilken tråd som helst.

Man kan ju komma in på ämnet datorer i en tråd och då ska man väl inte behöva flytta sig till datortråden.
ninnisky
CITAT (Alba @ 19-12-2012, 10:37) *
Om jag ställer en direkt fråga till moderator förstår jag ju om jag ska ställa den i den seprata tråden.
Om däremot diskussionerna i en tråd svänger fram och tillbaka - så är det ju - man kommer in på tex moderering av forumet i tråden då måste jag ju få prata om det i vilken tråd som helst.

Man kan ju komma in på ämnet datorer i en tråd och då ska man väl inte behöva flytta sig till datortråden.

tummenupp.gif
Anma
CITAT (Alba @ 19-12-2012, 10:37) *

Sitter på mobil nu så svaret blir väldigt kort. Om var och varannan moderatoråtgärd mynnar ut i en diskussion om åtgärden så blir situationen ohållbar. Därför ska man inte diskutera moderatorernas ärenden i trådarna. Läs gärna länken jag har satt in i min signatur.

/mod
ninnisky

tummenupp.gif
Anma
Det är inget unikt för odla. Fungerar på liknande sätt i alla större forum med moderering.

/mod
ninnisky
Myosotis, din brevlåda är full.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 02:16) *
................
Jag blir inte arg, men väldigt ledsen, om du inte finns här, Myo! smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Jag också! sad.gif smiley_small_hug.gif
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 02:16) *

jag blir också väldigt ledsen!
Myosotis
CITAT (ninnisky @ 19-12-2012, 11:25) *
Myosotis, din brevlåda är full.

slap.gif Åtgärdat. det kom två pm till och det räckte för att den skulle bli full. Hinner inte rensa mer nu men lite får det plats.

CITAT (Anma @ 19-12-2012, 11:04) *
Det är inget unikt för odla. Fungerar på liknande sätt i alla större forum med moderering.

Precis. Och det är just därför som jag bara känt mig hemma här. På alternativ t.ex. orkar jag inte bli personlig, orkar knappt skriva där alls, för där flyttas och delas trådar hejvilt, inlägg raderas så trådar blir obegripliga osv. Men trevligt att du tillåter diskussionen just nu. Jag anser att den behövs och jag verkar inte vara den ende. Återigen: Jag har inget emot er moderatorer personligen och jag förstår att det inte är lätt för er. Men ni måste tåla kritik, hur ska ni annars bli bättre?
Alba
CITAT (Myosotis @ 19-12-2012, 11:47) *
slap.gif Åtgärdat. det kom två pm till och det räckte för att den skulle bli full. Hinner inte rensa mer nu men lite får det plats.
Precis. Och det är just därför som jag bara känt mig hemma här. På alternativ t.ex. orkar jag inte bli personlig, orkar knappt skriva där alls, för där flyttas och delas trådar hejvilt, inlägg raderas så trådar blir obegripliga osv. Men trevligt att du tillåter diskussionen just nu. Jag anser att den behövs och jag verkar inte vara den ende. Återigen: Jag har inget emot er moderatorer personligen och jag förstår att det inte är lätt för er. Men ni måste tåla kritik, hur ska ni annars bli bättre?

tummenupp.gif
Alba
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 11:00) *
Sitter på mobil nu så svaret blir väldigt kort. Om var och varannan moderatoråtgärd mynnar ut i en diskussion om åtgärden så blir situationen ohållbar. Därför ska man inte diskutera moderatorernas ärenden i trådarna. Läs gärna länken jag har satt in i min signatur.

Jag har läst den - t.o.m. flera gånger men vi måste ju få komma med synpunkter. Det kan ju inte vara så - läs i länken och sen punkt slut.
Anma
Klart vi ska tåla kritik. Det gör vi också. Det svåra är när kritiken är så splittrad. Den ene tycker så, den andre si. Sällan alla kritiserar samma sak. Det är omöjligt att tillfredställa alla. Det är därför jag först och främst går utifrån givna regler. Till exempel att enskilda moderatorärenden inte ska diskuteras i trådarna. Har man problem med de givna reglerna ska man ta kontakt med forumvärd. Vi moderatorer har varit med att utforma reglerna men det är ledningen som bestämt i slutändan.

/mod
Anma
CITAT (Alba @ 19-12-2012, 12:18) *
Jag har läst den - t.o.m. flera gånger men vi måste ju få komma med synpunkter. Det kan ju inte vara så - läs i länken och sen punkt slut.

Nej, klart det inte ska vara så att man bara läsa länken och punkt slut. Du är jättevälkommen med vidare diskussion i tråden i supporten.

/mod
*Stintan*
Risken är ju att åsiktsfriheten stryps om reglerna är för strama.
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 13:03) *
Då blir det diktatur och vi lever ju trots allt i en demokrati.

Att det inte är lätt att vara moderator vet jag, det är alltid någon som tycker det blev fel.

Men man måste tåla kritik, annars är det bara maktbegäret som styr.

Att vara moderator här är ju frivilligt, alla 3 har säkert anmält sig själv eller hur?

Att det behövdes moderator här, är vi väl dom flesta överens om. Och jag tror att dom flesta förstår att vissa modereringar inte är omtyckt av alla.

Att det i början är ännu svårare förstår jag med.

Sen tycker jag fortfarande att det inte är bra om någon modererar som själv diskuterar med. Om nån ger sig inb i en diskussion und har åsikter som andra tycker är alldeles åt skogen men sen kommer fram med pefingret åt någon annan. Jag tror inte det fungerar i längden.

Elisabeth

Elisabeth, om du vill så kan jag flytta över ditt inlägg till tråden i supporten och så kan vi fortsätta diskussionen där.
/mod

CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 14:40) *
Risken är ju att åsiktsfriheten stryps om reglerna är för strama.

Gäller även ditt inlägg, Stintan.

mod
*Stintan*
Nej det vill jag inte!
Cacki
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 13:03) *
Då blir det diktatur och vi lever ju trots allt i en demokrati.

Att det inte är lätt att vara moderator vet jag, det är alltid någon som tycker det blev fel.

Men man måste tåla kritik, annars är det bara maktbegäret som styr.

Att vara moderator här är ju frivilligt, alla 3 har säkert anmält sig själv eller hur?

Att det behövdes moderator här, är vi väl dom flesta överens om. Och jag tror att dom flesta förstår att vissa modereringar inte är omtyckt av alla.

Att det i början är ännu svårare förstår jag med.

Sen tycker jag fortfarande att det inte är bra om någon modererar som själv diskuterar med. Om nån ger sig inb i en diskussion und har åsikter som andra tycker är alldeles åt skogen men sen kommer fram med pefingret åt någon annan. Jag tror inte det fungerar i längden.

Elisabeth

Fast nu är ju Odla en privatägd sajt och då kan man ju inte hävda demokratiska rättigheter. Att de är lyhörda för våra åsikter och försöker anpassa forumet efter det är en annan sak, men till syven och sist är det trots allt de som bestämmer i slutändan.

( Ang moderering i trådar där man själv deltar i diskussionen, så har du väl redan fått svar. De har ju sagt att de i möjligaste mån överlåter modererandet åt någon av de andra moderatorerna i sådana fall.)
Anma
Jag är arg över att jag valde att följa med maken till ett jobb utan att klä på mig ordentligt. Så nu har jag stått ute i timmar och förfrusit både händer och tår.

anma
Alba
Jag ser vad du säger. Jag inser också att jag får finna mig i det. Du har rätt till din åsikt och det accepterar jag.
Jag tycker fortfarande att vi ska kunna prata mellan varandra i en tråd i småprat utan att hänvisas till support.
Jag tycker inte ett samtal i allmänhet är ett ärende för support även om det rör modereringen.
*Stintan*
CITAT (Alba @ 19-12-2012, 14:45) *
Jag ser vad du säger. Jag inser också att jag får finna mig i det. Du har rätt till din åsikt och det accepterar jag.
Jag tycker fortfarande att vi ska kunna prata mellan varandra i en tråd i småprat utan att hänvisas till support.
Jag tycker inte ett samtal i allmänhet är ett ärende för support även om det rör modereringen.

Jag håller med dig!
Anma
CITAT (Alba @ 19-12-2012, 14:45) *

Det är inte min åsikt. Det är regler som jag valt att godkänna och följa i och med att jag tackade ja på en förfrågan om att bli moderator.

Detta får bli sista inlägget om moderatorer och moderering i denna tråd. Fortsätter diskussionen trots detta här så kommer vi att flytta de inläggen till support.

/mod
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 14:41) *
Elisabeth, om du vill så kan jag flytta över ditt inlägg till tråden i supporten och så kan vi fortsätta diskussionen där.

Gör det Anma, jag visste ju att mitt inlägg stör dig....

Men vi kan fortsätta på supporten om även jag får säga vad jag tycker.

Cacki att Odla är privatägd vet jag, jag var med från dag 1

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon