Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 12-11-2009, 20:52) *
OK, jag är med....

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Meriona
Detta är ju helt otroligt, det ramlar in fler och fler! Trevligt med lite manligt deltagande också, way to go boyz! yahoo.gif
Anma
Ja visst är det kul! bravo.gif
mojan
Är vi fortfarande bara 33? flirting.gif
Ingen som har sovit på saken och kommit på att detta är julens höjdpunkt?

(Nä, nu tog jag väl i men roligt är det i alla fall. blush.gif )
Meriona
Va? Inga nya anmälningar på hela dagen? Men nääää? sad.gif
Anma
Varit från datorn hela dagen. Gjorde inget för det fanns 0 nya PM... men det är ju flera dagar kvar! smile.gif
anne-li i olofstorp
HA! Varför är det ingen som gör vågen för att jag är med whistling.gif
Diskriminering!!!!! tongue.gif
mojan
anne-li i olofst.. är med yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Meriona
santa.gif yaay.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif Räknas det som våg?
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 12-11-2009, 21:14) *
Detta är ju helt otroligt, det ramlar in fler och fler! Trevligt med lite manligt deltagande också, way to go boyz! yahoo.gif

jaha, då är det välan bäst man är med också då?
älskar mina sockor jag fick i julas=)
anne-li i olofstorp
TACK!!!!!! Nu är jag nöjd!!!!! thanks.gif +
bravo.gif yaay.gif yes.gif Är nog i behov av bekräftelse idag!!!! (förlåt) blush.gif
Myosotis
CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-11-2009, 21:42) *
HA! Varför är det ingen som gör vågen för att jag är med whistling.gif
Diskriminering!!!!! tongue.gif

[attachment=44285:Welle.gif]
Meriona
CITAT (Farbror Blå @ 13-11-2009, 21:50) *

Tjohooooo! En karlakarl till! yaay.gif wub.gif
anne-li i olofstorp
Sååå fott med lite MANLIG tyngd bakom julfirandet!!! smiley_small_hug.gif giggle.gif yahoo.gif
mojan

Vi har väntat på dig. naughty.gif

CITAT (Myosotis @ 13-11-2009, 21:53) *

Vilka fina vågor!
Anma

Jajamen! Bara till att skicka PM! smile.gif santa.gif
Monaxe
CITAT (Myosotis @ 13-11-2009, 21:53) *

Älskar dina vågor myosotis!!!

Inga mer som anmäler sig? Tänk på att man får vågen av uppskattning!
Anma
Nu är vi

34
Farbror Blå
Fast hörrni.. vad är det för fel på svenska språket?

Hemliga Tomten, låter himla bra i mina öron
pejori
giggle.gif
[attachment=44293:ZzzzzSecretSanta.png]
Myosotis
Det håller jag med om! bravo.gif Och vet ni vad? I tyskland kallas det för "Julklapp", svenska ordet alltså. Hela företeelsen, inte julklappen. Lustigt eller hur? Det måste ju bero på att det är en svensk tradition från början, och så kallar svenskarna den för något amerikanskt! slap.gif

ohmy.gif Jag kan inte sticka, så förvänta dig inga sockor om det blir jag som är din hemliga tomte!

Jag ska inte skicka till Farbror Blå. Och det var ju tur så jag slapp sticka. Men jag tycker fortfarande att det ska heta "hemlig tomte".
Farbror Blå
Lustigt med sockor egentligen. älskar såna men det är ju inte alla som snabbt kan sticka ett par till mej...

Men.. när jag tar av mej dom, kan de flesta inte sticka fort nog.giggle.gif...
MariaS
CITAT (Farbror Blå @ 14-11-2009, 17:00) *
Lustigt med sockor egentligen. älskar såna men det är ju inte alla som snabbt kan sticka ett par till mej...

rotfl.gif Förstår precis rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Anma

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Där fick du till det... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Cathis

Meeeeen inte tycker jag att du har sååååååå dåliga fötter, ganska gulliga faktiskt flirting.gif å inte kan jag tänka mig att nån sticker såååå fort, en sån karlakarl som du är naughty.gif wub.gif
Farbror Blå
ohmy.gif unsure.gif

*ser mej osäkert omkring* är jag buggad?
Cathis
CITAT (Farbror Blå @ 14-11-2009, 17:17) *
ohmy.gif unsure.gif

*ser mej osäkert omkring* är jag buggad?

Har väl bra minne... naughty.gif
Chamomille

a0a.gif
mojan
CITAT (Myosotis @ 13-11-2009, 23:12) *
ohmy.gif Jag kan inte sticka, så förvänta dig inga sockor om det blir jag som är din hemliga tomte!

Jag har många gamla uddasockar. devil.gif crazy.gif
pejori
CITAT (mojan @ 14-11-2009, 17:32) *
Jag har många gamla uddasockar. devil.gif crazy.gif

gör du som jag gör? ohmy.gif
Stickar en strumpa i varje färg? dunno.gif

Två par "raggar" på en helg, är det bra facit tro??? g.gif
rom
hej får jag oxo vara med?
Fny
var det alltså någon som stickade ett par sockor och gav bort förra året? jag är impad, i ett par sockor ligger ju verkligen mer arbetsinsats än 25 kr! Jag kan bara jämföra med när jag nålbinder vantar, det tar typ tio timmar...! Och så kostar ju garnet en del också. Så jag är impad!
Cathis
CITAT (Fny @ 14-11-2009, 18:03) *
var det alltså någon som stickade ett par sockor och gav bort förra året? jag är impad, i ett par sockor ligger ju verkligen mer arbetsinsats än 25 kr! Jag kan bara jämföra med när jag nålbinder vantar, det tar typ tio timmar...! Och så kostar ju garnet en del också. Så jag är impad!

Jajamensan det var det, håller med om att det är imponerande, det tar ju ett antal timmar iaf. Riktigt fina var dom med tummenupp.gif
Fny
santa.gif funderar på vad jag ska ge... jag älskar att ge bort presenter, och har väldigt svårt för att ge bort skräp! biggrin.gif Så jag måste tänka lite grann...g.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 13-11-2009, 23:12) *
Det håller jag med om! bravo.gif Och vet ni vad? I tyskland kallas det för "Julklapp", svenska ordet alltså. Hela företeelsen, inte julklappen. Lustigt eller hur? Det måste ju bero på att det är en svensk tradition från början, och så kallar svenskarna den för något amerikanskt! slap.gif

Va är det sant? Vad konstigt! Ungefär som jänkarna anammat ordet smörgåsbord. Men med deras uttal så blir det lite lustigt... småååårgaaaaasbååååård. blink.gif
Wilmer
Hemma gjorda grejjor är svårt att värdera till 25 kr, då hinner man ju inte ens blinka giggle.gif i arbetskostnad.

CITAT (Meriona @ 14-11-2009, 18:16) *
Va är det sant? Vad konstigt! Ungefär som jänkarna anammat ordet smörgåsbord. Men med deras uttal så blir det lite lustigt... småååårgaaaaasbååååård. blink.gif

Eller Britternas Jule tide eller hur de nu stavar det.
Meriona

Det var också nåt nytt för mig - jule tide?
Är vi så juliga i omvärldens ögon alltså?
Chamomille
CITAT (rom @ 14-11-2009, 18:01) *

Det är klart du får smiley_small_hug.gif Du får PM:a Anma så hon får din adress!
rom
CITAT (Chamomille @ 14-11-2009, 18:21) *
Det är klart du får smiley_small_hug.gif Du får PM:a Anma så hon får din adress!

ok hygglo. skall göra det. smile.gif
mojan
CITAT (rom @ 14-11-2009, 18:01) *

Man måste tro på Jultomten!
Det gör du väl?
rom
CITAT (mojan @ 14-11-2009, 18:30) *
Man måste tro på Jultomten!
Det gör du väl?

så klart jag är troende. har massor av tomtar på loftet.
mojan
CITAT (rom @ 14-11-2009, 18:37) *

Du verkar passa perfekt i detta gäng.

giggle.gif
Anma
Chamomille
CITAT (rom @ 14-11-2009, 18:37) *

Känns som att vi har nåt gemensamt rolleyes.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 14-11-2009, 18:18) *
Hemma gjorda grejjor är svårt att värdera till 25 kr, då hinner man ju inte ens blinka giggle.gif i arbetskostnad.

Eller Britternas Jule tide eller hur de nu stavar det.

Där ser man..
Jag som är hyfsat rask med stickorna, tycker väl inte att det är så märkvärdigt.
Skulle nog kunna skicka hemgjorda sockar ja.
Men jag stickar mycket och gärna, så det är mer tidsfördriv än jobb för mej.

Synd bara att svärdotter inte uppskattar hemstickat till barnen, men jag gör till andra barn (och vuxna) istället dunno.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 14-11-2009, 18:57) *
Synd bara att svärdotter inte uppskattar hemstickat till barnen, men jag gör till andra barn (och vuxna) istället dunno.gif

VA! Det är ju det underbaraste som finns att få! Men det var ingen som stickade till min unge, annat än jag själv. På den tiden kunde jag! tummenupp.gif
(Byt ut svärdottern eller läxa upp henne! rtfm.gif )
pejori
CITAT (Meriona @ 14-11-2009, 19:00) *
VA! Det är ju det underbaraste som finns att få! Men det var ingen som stickade till min unge, annat än jag själv. På den tiden kunde jag! tummenupp.gif
(Byt ut svärdottern eller läxa upp henne! rtfm.gif )

Läxar upp henner gör jag mellan varven, men där kan jag inget göra.
Hon tar emot det, men använder det aldrig och går nästa dag och köper liknande, men fabriksgjort, (vantar, sockor koftor och mössor.) crying.gif
Nu gör jag "specialvantar" till pojken, då hans vantar blir stulna på dagis... ranting.gif ranting.gif
Dessa lär ingen kunna sno... giggle.gif
Jag stickar in namnet på handryggen. rotfl.gif
Rosmarin
CITAT (pejori @ 14-11-2009, 19:04) *
...
Nu gör jag "specialvantar" till pojken, då hans vantar blir stulna på dagis... ranting.gif ranting.gif
Dessa lär ingen kunna sno... giggle.gif
Jag stickar in namnet på handryggen. rotfl.gif

a0a.gif Toppenbra idé!!!

CITAT (pejori @ 14-11-2009, 19:04) *
Läxar upp henner gör jag mellan varven, men där kan jag inget göra.
Hon tar emot det, men använder det aldrig och går nästa dag och köper liknande, men fabriksgjort, (vantar, sockor koftor och mössor.) crying.gif
...

slap.gif En del personer är verkligen märkliga...
Anma
Vad tycker ni om att skica er paket till utlandet?
En person vill gärna vara med men bor utomlands och därför vill jag först kolla om det är ok.
Vi har dessutom kommit överens om att personen i såfall skickar paketet till mig först så att mottagaren inte kan gissa sig till vem det är ifrån på en gång.

Men det blir ju dyrare porto som får skicka paktetet till mottagaren i utlandet och därför vill jag kolla om det är ok först! smile.gif
santa.gif
MariaS
Helt OK för min del. blir bara ännu roligare då santa.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon