|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
CITAT (mojan @ 25-11-2009, 19:53)  För att du också ska ha lite skoj  så behöver du hjälp av någon så du inte vet vem som skickar julklapp till dig, eller hur? *Ulrica* hade tillgång till en sambo vill jag minnas. Har du någon fiffig lösning på detta och/eller tillgång till sambo som vill medverka?  Jag har ju en man ja, få kolla med honom.
weeee nu har jag bestämt vad jag ska ge bort!
Meriona
26-11-2009, 11:14
Jag väntar tills jag vet vem som blir min mottagare... Psssst Fny, vad har du hittar på?  jag lovar att inte skvallra...
Myosotis
26-11-2009, 11:19
CITAT (Fny @ 26-11-2009, 06:32)  weeee nu har jag bestämt vad jag ska ge bort!  vadå vadå?
Tänkte på en sak. För att inte paketen ska försvinna på posten, kan man inte skriva avsändare på baksidan av brevet??? Så det kommer tillbaka om det blir fel, menar jag, lite så där.. Nu när vi skickar "par avion" .
Myosotis
26-11-2009, 17:15
Det kändes otryggt och ovant att inte skriva avsändare, men det gick ju bra. Jag kan meddela att posten slarvar bort brev och paket med avsändare lika bra som utan!
Aqvakul
26-11-2009, 17:19
Jag har slagit in ett unisex-paket. Eller kanske ett universalpaket. Och jag är inte stressad, inte jag e.
CITAT (Myosotis @ 26-11-2009, 17:15)  Det kändes otryggt och ovant att inte skriva avsändare, men det gick ju bra. Jag kan meddela att posten slarvar bort brev och paket med avsändare lika bra som utan! HM...  Var det därför jag fick ett öppnat brev tillbaka från posten, där dom bad om ursäkt för att dom läst brevet, för att hitta avsändaren (jag) och sedan skickat tillbaka det .... Klantar sig gör dom, men jösses vilka detektiver dom är egentligen... Fast ett paket fick jag uttagsavi på, men det fanns inte, så jag skrev till avsändaren (CDON) och dom skötte reklamationen... Hörde inget mer, men fick beställa om böckerna jag ville ha... Men krossade paket har jag också fått, så om det är transport eller brevbäraren man ska halshugga, går nog på jämt ut tror jag. Mitt paket är så litet så risken är stor att det kommer fram om 50 år...typ.  CITAT (Noak @ 26-11-2009, 17:21)  Jag har slagit in ett unisex-paket. Eller kanske ett universalpaket. Och jag är inte stressad, inte jag e. Unisex är jättebra!!!! Den varianten kör jag med också.
Apropå posten: -Jag skickade frö till en odlait. -Hon hade skickat mig sin adress. -Jag skrev samma adress på kuvertet. Efter ca 14 dagar kom brevet tillbaka med "Adressat okänd." Vet hon inte var hon bor eller har posten suttit och funderat i 14 dagar om de vill bära ut det??? Har försökt PM:a henne men jag tror att hon inte är inne på Odla så ofta. Hon kallas sig Zanna-är det någon som känner henne så vill jag gärna ha kontakt!!! Vill inte att hon ska tro att jag lurat henne-men vad ska jag göra?
Myosotis
26-11-2009, 22:00
Ja det var verkligen skumt! Känner inte henne tyvärr. Hon kanske har flyttat? Var det länge sen? Hon var senast aktiv den 15. oktober. Har du pm:at en gång till? Det händer ju faktiskt att pm inte kommer fram.
Jag har skickat två PM. Tänkte också att hon kanske flyttat och då kan man ju vimsa till det och skriva sin egen adress fel. Det har varit nu i höst. Får väl hoppas att hon dyker upp igen. Fröerna ligger och väntar på henne. Eller så skickar jag dem till Santa. Vilken bra idé  att jag inte tänkt på det förut.
Och så var vi 43!!
Nu är det bara EN DAG KVAR att anmäla sig!
Jag kan också ta två paket
Aqvakul
27-11-2009, 17:25
CITAT (Wilmer @ 27-11-2009, 16:44)  Jag kan också ta två paket  så omtänksamt av dig...
Myosotis
27-11-2009, 20:15
CITAT (Anma @ 09-11-2009, 08:40)  Nostalgia
Farbror Blå
27-11-2009, 20:44
CITAT (pejori @ 26-11-2009, 17:25)  HM...  Var det därför jag fick ett öppnat brev tillbaka från posten, där dom bad om ursäkt för att dom läst brevet, för att hitta avsändaren (jag) och sedan skickat tillbaka det .... Klantar sig gör dom, men jösses vilka detektiver dom är egentligen... Fast ett paket fick jag uttagsavi på, men det fanns inte, så jag skrev till avsändaren (CDON) och dom skötte reklamationen... Hörde inget mer, men fick beställa om böckerna jag ville ha... Men krossade paket har jag också fått, så om det är transport eller brevbäraren man ska halshugga, går nog på jämt ut tror jag. Mitt paket är så litet så risken är stor att det kommer fram om 50 år...typ.  Unisex är jättebra!!!! Den varianten kör jag med också.  Men om man inte vill ha en sån där Unisex då? Jag är ju ändå så oteknisk..
Nu börjar det dra ihop sig...  1:a advent i morgon och sen, kommer.... SECRET SANTA
Nähä du maria... Idag ska vi få reda på vem.... Jag väljer första dagen, inte sista, då tålamod inte finns, när det gäller paket!!!! Vill ha min santa nu!!!!
Ha ha, det är ju bra att hitta tråden sista dagen. Så tar det inte så länge till jag får öppna  .
CITAT (pejori @ 28-11-2009, 18:50)  Nähä du maria... Idag ska vi få reda på vem.... Jag väljer första dagen, inte sista, då tålamod inte finns, när det gäller paket!!!! Vill ha min santa nu!!!! Får nog inte veta nåt idag, tyvärr... Först måste jag komma hem och det är 55 mil bort... och då måste vi först åka och det gör vi imorgon bitti. Sen är det skyltsöndag så sitter nog inte vid datorn förrän vid kvällningen. Så med lite tur får du och alla andra veta imorgon kväll.
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 19:45)  Får nog inte veta nåt idag, tyvärr... Först måste jag komma hem och det är 55 mil bort... och då måste vi först åka och det gör vi imorgon bitti. Sen är det skyltsöndag så sitter nog inte vid datorn förrän vid kvällningen. Så med lite tur får du och alla andra veta imorgon kväll.  Ja ja då då...Du får komma hem först....
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 19:45)  Får nog inte veta nåt idag, tyvärr... Först måste jag komma hem och det är 55 mil bort... och då måste vi först åka och det gör vi imorgon bitti. Sen är det skyltsöndag så sitter nog inte vid datorn förrän vid kvällningen. Så med lite tur får du och alla andra veta imorgon kväll.  Okeeeejdå.... du fåååååår väl komma hem först då......
Aqvakul
28-11-2009, 20:09
CITAT (MariaS @ 28-11-2009, 20:03)  Okeeeejdå.... du fåååååår väl komma hem först då...... Lugn bara lugn - hon blir klar när hon blir klar...
CITAT (Aqvakul @ 28-11-2009, 20:09)  Lugn bara lugn - hon blir klar när hon blir klar...  NU!!!!!
hmmm... tomten gillar tålamod vettja...
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 20:30)  hmmm... tomten gillar tålamod vettja...  Okay då då...
Vässar, Vässar för det vilda Får nog öppna mitt eget paket, för att stilla abstinensen här...  Nu börjar jag få "kalla fötter" här... Kanske ska göra ett nytt paket.. Säkert ett "tråkigt" paket jag har ju...
CITAT (pejori @ 28-11-2009, 20:40)  Vässar, Vässar för det vilda Får nog öppna mitt eget paket, för att stilla abstinensen här...  Nu börjar jag få "kalla fötter" här... Kanske ska göra ett nytt paket.. Säkert ett "tråkigt" paket jag har ju...   Det var ju en idé.... ...om jag öppnar mitt paket nu, då måste jag göra ett nytt.... ...men jag kanske blir nyfiken och undrar vad det är.... ...får ge mig själv en ny ledtråd, så jag får sitta här och gissa då... ...den var klurig den!
Ledtråden är ju ett led i tråden... Tror min ledtråd är självuppfyllande och lätt att genomskåda... Ska nog krångla till det i ledet lite...  Vad har jag skickat och till vem ska jag leda svaret????
Biggan_
28-11-2009, 23:53
.....och så blev vi 45!
Vi blev tillslut 46 deltagare! Sista PM fick jag kl 23.59, det var i sista sekunden   Nu ska jag hem. Ikväll blir det lotteri och adressutdelning!
nu har jag inte läst hela hela den här tråden, har jag missat ett datum då paketen ska skickas???Jag skulle helst vänta en två veckor eller så...
Aqvakul
29-11-2009, 09:12
CITAT (Fny @ 29-11-2009, 09:10)  nu har jag inte läst hela hela den här tråden, har jag missat ett datum då paketen ska skickas???Jag skulle helst vänta en två veckor eller så...  Senast den 11 december skickar alla Secret Santas sin julklapp...
okidoki
Meriona
29-11-2009, 09:37
46 deltagare - WOW! Det kommer att bli jättesvårt att gissa, vilken tur att jag lejt ut det jobbet... .
Aqvakul
29-11-2009, 09:51
CITAT (mojan @ 29-11-2009, 09:47)  tråden utgör en ypperlig grogrund för övertolkningar.... vad man än säger så....
japp, det är en ledtråd!
Chamomille
29-11-2009, 11:22
Men gud så ni håller på. Ni är ju nyfnikna som små barn. Och jaa. NyfNikna. När kommer adressen???
Myosotis
29-11-2009, 11:57
CITAT (Aqvakul @ 29-11-2009, 09:51)  tråden utgör en ypperlig grogrund för övertolkningar.... vad man än säger så....   Undrar hur man ska tolka det... Det måste finnas en dold ledtråd i det här...
CITAT (Myosotis @ 29-11-2009, 11:57)   Undrar hur man ska tolka det... Det måste finnas en dold ledtråd i det här...  Helt klart en ledtråd är det Ser ju budskapet kristallklart där.
CITAT (Aqvakul @ 29-11-2009, 09:51)  tråden utgör en ypperlig grogrund för övertolkningar.... vad man än säger så....  Jag tror det är ordet grogrund som är själva ledtråden. Detta är ju trots allt ett odla-forum. Eller inte...
Biggan_
29-11-2009, 15:10
CITAT (mojan @ 29-11-2009, 14:37)  Jag tror det är ordet grogrund som är själva ledtråden. Detta är ju trots allt ett odla-forum. Eller inte...  Såklart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|