Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Anma
CITAT (mojan @ 25-11-2009, 19:53) *
För att du också ska ha lite skoj yaay.gif så behöver du hjälp av någon så du inte vet vem som skickar julklapp till dig, eller hur? confused.gif
*Ulrica* hade tillgång till en sambo vill jag minnas.
Har du någon fiffig lösning på detta och/eller tillgång till sambo som vill medverka? flirting.gif

Jag har ju en man ja, få kolla med honom. yes.gif
Monaxe
CITAT (MariaS @ 25-11-2009, 20:54) *
Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif

santa.gif Instämmer santa.gif

Fny
weeee nu har jag bestämt vad jag ska ge bort! biggrin.gif
Meriona
Jag väntar tills jag vet vem som blir min mottagare...

Psssst Fny, vad har du hittar på? crazy.gif w00t.gif jag lovar att inte skvallra...
Myosotis
CITAT (Fny @ 26-11-2009, 06:32) *
weeee nu har jag bestämt vad jag ska ge bort! biggrin.gif

vadå vadå?
pejori
Tänkte på en sak. rolleyes.gif
För att inte paketen ska försvinna på posten, kan man inte skriva avsändare på baksidan av brevet??? whist.gif
Så det kommer tillbaka om det blir fel, menar jag, lite så där.. Nu när vi skickar "par avion" . d010.gif
Myosotis
Det kändes otryggt och ovant att inte skriva avsändare, men det gick ju bra. Jag kan meddela att posten slarvar bort brev och paket med avsändare lika bra som utan!
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 25-11-2009, 20:54) *
Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif Är det inte söndag snart crazy.gif santa.gif

N u ..... s t r e s a r ..... v i ...... i n t e , ..... s o m ..... m a n ..... s ä g e r ..... n o r r ...... o m ......D a l ä l v e n ......
santa.gif santa.gif
Noak
Jag har slagit in ett unisex-paket. Eller kanske ett universalpaket.
Och jag är inte stressad, inte jag e.
pejori
CITAT (Myosotis @ 26-11-2009, 17:15) *
Det kändes otryggt och ovant att inte skriva avsändare, men det gick ju bra. Jag kan meddela att posten slarvar bort brev och paket med avsändare lika bra som utan!

HM... g.gif Var det därför jag fick ett öppnat brev tillbaka från posten, där dom bad om ursäkt för att dom läst brevet, för att hitta avsändaren (jag) och sedan skickat tillbaka det .... rotfl.gif
Klantar sig gör dom, men jösses vilka detektiver dom är egentligen... tummenupp.gif
Fast ett paket fick jag uttagsavi på, men det fanns inte, så jag skrev till avsändaren (CDON) och dom skötte reklamationen... tummenupp.gif
Hörde inget mer, men fick beställa om böckerna jag ville ha... giggle.gif
Men krossade paket har jag också fått, så om det är transport eller brevbäraren man ska halshugga, går nog på jämt ut tror jag. rotfl.gif

Mitt paket är så litet så risken är stor att det kommer fram om 50 år...typ. naughty.gif

CITAT (Noak @ 26-11-2009, 17:21) *
Jag har slagit in ett unisex-paket. Eller kanske ett universalpaket.
Och jag är inte stressad, inte jag e.

Unisex är jättebra!!!! smiley_small_hug.gif
Den varianten kör jag med också. tummenupp.gif
mojan
Apropå posten:

-Jag skickade frö till en odlait.
-Hon hade skickat mig sin adress.
-Jag skrev samma adress på kuvertet.

Efter ca 14 dagar kom brevet tillbaka med "Adressat okänd."
Vet hon inte var hon bor eller har posten suttit och funderat i 14 dagar om de vill bära ut det??? wacko.gif

Har försökt PM:a henne men jag tror att hon inte är inne på Odla så ofta.
Hon kallas sig Zanna-är det någon som känner henne så vill jag gärna ha kontakt!!! sos.gif

Vill inte att hon ska tro att jag lurat henne-men vad ska jag göra?
Myosotis
Ja det var verkligen skumt! Känner inte henne tyvärr. Hon kanske har flyttat? Var det länge sen?
Hon var senast aktiv den 15. oktober. Har du pm:at en gång till? Det händer ju faktiskt att pm inte kommer fram.
mojan
Jag har skickat två PM.
Tänkte också att hon kanske flyttat och då kan man ju vimsa till det och skriva sin egen adress fel.
Det har varit nu i höst.
Får väl hoppas att hon dyker upp igen. Fröerna ligger och väntar på henne.

Eller så skickar jag dem till Santa. whistling.gif
Vilken bra idé devil.gif att jag inte tänkt på det förut. devil.gif

Anma
Och så var vi 43!!

Nu är det bara EN DAG KVAR att anmäla sig!

Wilmer
Jag kan också ta två paket angel_not.gif
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 27-11-2009, 16:44) *
Jag kan också ta två paket angel_not.gif

så omtänksamt av dig... flirting.gif
mojan
Jag har två "grejer" som jag tror skulle passa som en liten julklapp.

Undrar vilken jag tar? giggle.gif flirting.gif g.gif whistling.gif crying.gif
a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 09-11-2009, 08:40) *
Nostalgia

yahoo.gif wub.gif
Farbror Blå
CITAT (pejori @ 26-11-2009, 17:25) *
HM... g.gif Var det därför jag fick ett öppnat brev tillbaka från posten, där dom bad om ursäkt för att dom läst brevet, för att hitta avsändaren (jag) och sedan skickat tillbaka det .... rotfl.gif
Klantar sig gör dom, men jösses vilka detektiver dom är egentligen... tummenupp.gif
Fast ett paket fick jag uttagsavi på, men det fanns inte, så jag skrev till avsändaren (CDON) och dom skötte reklamationen... tummenupp.gif
Hörde inget mer, men fick beställa om böckerna jag ville ha... giggle.gif
Men krossade paket har jag också fått, så om det är transport eller brevbäraren man ska halshugga, går nog på jämt ut tror jag. rotfl.gif

Mitt paket är så litet så risken är stor att det kommer fram om 50 år...typ. naughty.gif
Unisex är jättebra!!!! smiley_small_hug.gif
Den varianten kör jag med också. tummenupp.gif

Men om man inte vill ha en sån där Unisex då?
Jag är ju ändå så oteknisk..
MariaS
Nu börjar det dra ihop sig... sweatingbullets.gif santa.gif 1:a advent i morgon och sen, kommer....

SECRET SANTA yahoo.gif santa.gif
pejori
Nähä du maria...
Idag ska vi få reda på vem....
Jag väljer första dagen, inte sista, då tålamod inte finns, när det gäller paket!!!! rtfm.gif
Vill ha min santa nu!!!! rotfl.gif
freya
Ha ha, det är ju bra att hitta tråden sista dagen. Så tar det inte så länge till jag får öppna smile.gif.
Anma
CITAT (pejori @ 28-11-2009, 18:50) *
Nähä du maria...
Idag ska vi få reda på vem....
Jag väljer första dagen, inte sista, då tålamod inte finns, när det gäller paket!!!! rtfm.gif
Vill ha min santa nu!!!! rotfl.gif

Får nog inte veta nåt idag, tyvärr...
Först måste jag komma hem och det är 55 mil bort... och då måste vi först åka och det gör vi imorgon bitti. Sen är det skyltsöndag så sitter nog inte vid datorn förrän vid kvällningen. Så med lite tur får du och alla andra veta imorgon kväll.
pejori
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 19:45) *
Först måste jag komma hem och det är 55 mil bort... och då måste vi först åka och det gör vi imorgon bitti. Sen är det skyltsöndag så sitter nog inte vid datorn förrän vid kvällningen. Så med lite tur får du och alla andra veta imorgon kväll.

Ja ja då då...Du får komma hem först.... giggle.gif
MariaS
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 19:45) *

Okeeeejdå.... du fåååååår väl komma hem först då......
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 28-11-2009, 20:03) *
Okeeeejdå.... du fåååååår väl komma hem först då......

Lugn bara lugn - hon blir klar när hon blir klar... flirting.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 28-11-2009, 20:09) *
Lugn bara lugn - hon blir klar när hon blir klar... flirting.gif

NU!!!!! crazy.gif rotfl.gif
Anma
hmmm... tomten gillar tålamod vettja... giggle.gif
pejori
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 20:30) *
hmmm... tomten gillar tålamod vettja... giggle.gif

Okay då då... whistling.gif giggle.gif
MariaS
*spottar naglar* crazy.gif nuke.gif blink.gif
pejori
Vässar, Vässar för det vilda rotfl.gif
Får nog öppna mitt eget paket, för att stilla abstinensen här... -cry-.gif slap.gif

Nu börjar jag få "kalla fötter" här... crying.gif

Kanske ska göra ett nytt paket.. -cry-.gif
Säkert ett "tråkigt" paket jag har ju... dunno.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 28-11-2009, 20:40) *
Vässar, Vässar för det vilda rotfl.gif
Får nog öppna mitt eget paket, för att stilla abstinensen här... -cry-.gif slap.gif

Nu börjar jag få "kalla fötter" här... crying.gif

Kanske ska göra ett nytt paket.. -cry-.gif
Säkert ett "tråkigt" paket jag har ju... dunno.gif

g.gif Det var ju en idé....

...om jag öppnar mitt paket nu, då måste jag göra ett nytt.... ninja.gif

...men jag kanske blir nyfiken och undrar vad det är.... blink.gif

...får ge mig själv en ny ledtråd, så jag får sitta här och gissa då... slap.gif

...den var klurig den! confused.gif
pejori
Ledtråden är ju ett led i tråden...
Tror min ledtråd är självuppfyllande och lätt att genomskåda...
Ska nog krångla till det i ledet lite... d010.gif slap.gif

Vad har jag skickat och till vem ska jag leda svaret???? -cry-.gif
mojan
CITAT (MariaS @ 28-11-2009, 18:34) *
Nu börjar det dra ihop sig... sweatingbullets.gif santa.gif 1:a advent i morgon och sen, kommer....

SECRET SANTA yahoo.gif santa.gif

Det borde kanske införas i almanackan? Dan efter första advent blir Secret santa-dagen.
Ska jag skicka förslaget till Kungliga Vetenskapsakademin (för de är väl de som har hand om landets almanackor)?
giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif
MariaS
CITAT (mojan @ 28-11-2009, 22:52) *
Det borde kanske införas i almanackan? Dan efter första advent blir Secret santa-dagen.
Ska jag skicka förslaget till Kungliga Vetenskapsakademin (för de är väl de som har hand om landets almanackor)?
giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif

tummenupp.gif yes.gif biggrin.gif 000.gif yahoo.gif bravo.gif
Biggan_
.....och så blev vi 45! yahoo.gif

Anma
Vi blev tillslut 46 deltagare! sweatingbullets.gif
Sista PM fick jag kl 23.59, det var i sista sekunden giggle.gif
santa.gif

Nu ska jag hem. Ikväll blir det lotteri och adressutdelning! yahoo.gif
Fny
nu har jag inte läst hela hela den här tråden, har jag missat ett datum då paketen ska skickas???Jag skulle helst vänta en två veckor eller så... ninja.gif
Aqvakul
CITAT (Fny @ 29-11-2009, 09:10) *
nu har jag inte läst hela hela den här tråden, har jag missat ett datum då paketen ska skickas???Jag skulle helst vänta en två veckor eller så... ninja.gif

Senast den 11 december skickar alla Secret Santas sin julklapp...
Fny
okidoki santa.gif
Meriona
46 deltagare - WOW! yahoo.gif bravo.gif
Det kommer att bli jättesvårt att gissa, vilken tur att jag lejt ut det jobbet... . giggle.gif
mojan
CITAT (Fny @ 29-11-2009, 09:10) *
Jag skulle helst vänta en två veckor eller så... ninja.gif

Kan detta vara en ledtråd? g.gif g.gif
Något som måste växa till sig, stå och dra, tar lång tid att producera, hämtas i ett annat land.... naughty.gif naughty.gif naughty.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 29-11-2009, 09:47) *
Kan detta vara en ledtråd? g.gif g.gif
Något som måste växa till sig, stå och dra, tar lång tid att producera, hämtas i ett annat land.... naughty.gif naughty.gif naughty.gif

tråden utgör en ypperlig grogrund för övertolkningar.... vad man än säger så.... crazy.gif
Fny
japp, det är en ledtråd! biggrin.gif
Chamomille
Men gud så ni håller på. Ni är ju nyfnikna som små barn.

Och jaa. NyfNikna.

När kommer adressen??? crazy.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 29-11-2009, 09:51) *
tråden utgör en ypperlig grogrund för övertolkningar.... vad man än säger så.... crazy.gif

g.gif Undrar hur man ska tolka det... Det måste finnas en dold ledtråd i det här... crazy.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 29-11-2009, 11:57) *
g.gif Undrar hur man ska tolka det... Det måste finnas en dold ledtråd i det här... crazy.gif

Helt klart en ledtråd är det yes.gif
Ser ju budskapet kristallklart där. tummenupp.gif
mojan
CITAT (Aqvakul @ 29-11-2009, 09:51) *

Jag tror det är ordet grogrund som är själva ledtråden. whistling.gif whistling.gif whistling.gif
Detta är ju trots allt ett odla-forum.

Eller inte... wacko.gif naughty.gif
Biggan_
CITAT (mojan @ 29-11-2009, 14:37) *
Jag tror det är ordet grogrund som är själva ledtråden. whistling.gif whistling.gif whistling.gif
Detta är ju trots allt ett odla-forum.

Eller inte... wacko.gif naughty.gif

Såklart! yes.gif tummenupp.gif
MariaS
wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon