Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Klura
Handduken var jättefin.
Vilket trevligt minne från denna omgång av Secret Santa tummenupp.gif
ninnisky
CITAT (Klura @ 26-12-2009, 23:17) *
Handduken var jättefin.
Vilket trevligt minne från denna omgång av Secret Santa tummenupp.gif

Konstigt att jag också har en sådan g.gif Detta får vi fundera på---
Eva-Helene
Christina i Småland, jag vet ganska säkert vem som är din tomte giggle.gif Det är inte jag, men jag fick nåt liknande i fjol.
titti49zon6
Är du min tomte Pejori?
Hittar inga ledtrådar som stämmer på min julklapp annars
Anma
CITAT (titti49zon6 @ 27-12-2009, 08:22) *
Är du min tomte Pejori?
Hittar inga ledtrådar som stämmer på min julklapp annars

Det är hon! smile.gif

titti49zon6
Hoppas att du tittar in och ser att jag gissat rätt Pejori.
Tack för dom jättefina klapparna, sköt om dig smiley_small_hug.gif
Myosotis
Meriona har skickat 35 mil ungefär åt västnordväst. Själv tänker jag inte säga mer, jag har t.o.m. skrivit vem jag har skickat till i mina ledtrådar... rotfl.gif

Eva-Helene, är det du som har skickat till mig?
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 27-12-2009, 13:02) *
Meriona har skickat 35 mil ungefär åt västnordväst. Själv tänker jag inte säga mer

I så fall finns mottagaren i trakterna av Stavanger... kan det verkligen stämma?
Fny
Nu är det avslöjat - jag är Netaaves secret santa!!!
Wilmer
CITAT (Aqvakul @ 27-12-2009, 13:13) *
I så fall finns mottagaren i trakterna av Stavanger... kan det verkligen stämma?

Nja, nej, det lät som en vilseledande ledtråd, man kan aldrig veta med Myo naughty.gif
Monaxe
Jag är avslöjad som Santa till Dicentra, men min egen santa tycks ha missat att lägga ut ledtrådar, jag kan iaf inte finna några... crying.gif jag har ropat några gånger men börjar misstänka att min santa är en av dem som inte är inne så ofta på forumet längre. dunno.gif

Nu avvaktar jag ett tag, för Anma, jag hoppas att alla blir avslöjade till slut? sad.gif
Eva-Helene
Meriona har skickat 35 mil ungefär åt västnordväst. Själv tänker jag inte säga mer, jag har t.o.m. skrivit vem jag har skickat till i mina ledtrådar... rotfl.gif

Eva-Helene, är det du som har skickat till mig?

Nej, det var inte till dig jag skickade. Isf hade du nog fått nåt med fjädrar flirting.gif

Jag upprepar mina ledtrådar:

Bubbligt.

Min mottagare har inte gissat i denna tråd än. no.gif
netaave
CITAT (Fny @ 27-12-2009, 16:06) *
Nu är det avslöjat - jag är Netaaves secret santa!!!

yes.gif
netaave
CITAT (Aqvakul @ 25-12-2009, 09:43) *
Tack snälla Netaave för de fina handskarna! thanks.gif kompiskram.gif

Oj detta har jag missat, varsågod smile.gif, var det roligaste jag kunde hitta till en trädgårdsintresserad karl biggrin.gif dessutom använder vi den där typen själva och tycker dom är bäst och så pass billiga att man kan unna sig att byta ofta.
Kajsa i Arvika
Vojne vojne... ninja.gif Jag har precis HITTAT mitt paket jag!! efter frenetiskt letande hittade jag det säkert undanlagt i ett köksskåp så att det inte skulle försvinna i julröran... whist.gif

Ett par bedårande (egengjorda misstänker jag) örhängen med gröna pärlor och små blommor! Underbara! Tack så mycket... thanks.gif

jag får leta igenom tråden efter ledtrådar imorron, jag e tyvärr en av dem som inte varit inne så ofta på sistone.. Kram på er allihop och Go' fortsättning

Anma
. Själv tänker jag inte säga mer, jag har t.o.m. skrivit vem jag har skickat till i mina ledtrådar... rotfl.gif

Jag har ju frågat om det är du, och du har inte svarat... giggle.gif
Anma
Det är rörigt nu, känner jag. Har jag missat någon avslöjande? Här är de jag skrivit in på första sidan:

Anne-Li i Olofstorp har fått sin klapp av freya!
Aqvakul har fått sin klapp av Netaave!
Betty har fått sin klapp av Wilmer!
Biggan_ har fått sin klapp av MariaS!
blomkronan har fått sin klapp av anma!
Christina i Småland har fått sin klapp av ninnisky!
Ciczi har fått sin klapp av emmas matte!
dicentra har fått sin klapp av Monaxe!
DykUnderYtan har fått sin klapp av Mojan!
Eva i Skåne har fått sin klapp av Margith!
Helen J har fått sin klapp av Betty!
Klura har fått sin klapp av Ulrica!
maramara har fått sin klapp av aqvakul!
Meriona har fått sin klapp av camomille!
Mojan har fått sin klapp av skogstroll!
netaave har fått sin klapp av fny!
Ninnisky har fått sin klapp av dicentra!
stingray har fått sin klapp av Helen J!
Titti49zon6 har fått sin klapp av pejori!
Wilmer har fått sin klapp av stingray!

Har inte varit hemma på hela dagen så jag har inte kunnat uppdatera ordentligt idag.
Noak
Jag har nu läst igenom hela tråden och fram till det femtioelfte inlägget så var jag BERGsäker på att Myosotis var min tomte. Men nu vet jag att det inte är så.
Har INGEN aning om vem som är min tomte.
Däremot vet jag vem som fick paket av Myosotis...
Det är...
Jag vill ha nya fräscha lättfattliga ledtrådar...(orkar inte läsa allt en gång till...)
Anma
Jag tänkte att jag avslöjar alla tomtar någon gång i framtiden, men när? Efter nyår eller ännu längre fram i tiden?

Vad tycker ni?
Monaxe
Varför inte idag? whistling.gif
LasseB
Till förmån för jobbett mitt
har Odla.nu inte fått sitt
Många sin tomte har funnit
men jag inte ens en ledtråd hunnit
att lägga ut här i vårt forum
felprioritering kanske humm humm
Nåväl mina små nissar och gubbar
riktigt trevliga små snubbar
nu har deras resa kommit till sin ände
började i Bayern innan jag dom sände
lite längre väster ut
ja nu är deras resa slut
Monaxe
Lasse B, jag frågar igen, är du min santa? (hittar inte att du svarat någonstans)
LasseB
Japp det är jag
Ledsen att jag dels missat din tidigare fråga dels inte haft så mycket tid för ODLA den senaste tiden
skogstroll
men vem e min då? sad.gif
Monaxe
CITAT (LasseB @ 28-12-2009, 09:43) *
Japp det är jag
Ledsen att jag dels missat din tidigare fråga dels inte haft så mycket tid för ODLA den senaste tiden

Jippie!!! yahoo.gif Jag har hittat min santa! Tack så mycket för de jättegulliga små tomtarna och snögubbarna! thanks.gif De är verkligen söta!

Jag fundersam på dina tomtar långt tidigare, men blev förvirrad av 100 mil norrut, men nu har det ju klarnat. Återigen Tack! bravo.gif
LasseB
Jo vi köpte dom i Nurnberg på julmarknaden där, dottern jobbade där då. Det var en underbar julmarknad med ALLT utom snö. Fick även med oss gluweinmuggar och lite annat.
Hoppas du hittar en bra idé att använda dom till.
Kajsa i Arvika
Eftersom jag känner till minst två händiga och smyckekunniga människor här på odla (finns säkert massor!) Så gissar jag på att endera Elleave eller eva helene e min tomte? confused.gif
Myosotis
Meriona har skickat 35 mil ungefär åt västnordväst.

duh.gif duh.gif duh.gif FÖRLÅT!!! Jag menade ostnordost. Jag blir helt förvirrad av eniro. Merionas mottagare har undrat så det känns extra taskigt att jag virrade till det för henne crying.gif Wilmer, du får rätta mig om jag skriver fler dumheter. Jag upprepar att jag inte lägger ut falska ledtrådar med flit.

Titti, är du min tomte?
titti49zon6
CITAT (Myosotis @ 28-12-2009, 11:46) *
duh.gif duh.gif duh.gif FÖRLÅT!!! Jag menade ostnordost. Jag blir helt förvirrad av eniro. Merionas mottagare har undrat så det känns extra taskigt att jag virrade till det för henne crying.gif Wilmer, du får rätta mig om jag skriver fler dumheter. Jag upprepar att jag inte lägger ut falska ledtrådar med flit.

Titti, är du min tomte?

Sorry, jag är inte din tomte
Rosmarin
Jag har inte haft tid att vara inne så mycket under de senaste dagarna. Tackar därför inte min tomte förrän nu för den söta presenten!
[attachment=45604:Cadeau_PM.jpg]

Jag undrar om det kan vara Under Ytan som är min tomte?

Det jag skickade fick flyga långt för att komma fram.

Vad annat kan man ge som ledtråd när man rör sig bland tomtar och troll och andra väsen?
Anma
CITAT (Myosotis @ 28-12-2009, 11:46) *

Titti, är du min tomte?

Är jag på din ignorelista undrar jag? giggle.gif
Bekräftelse tack! Har nämligen inte sett inlägget där du skriver rakt ut att du är min tomte...
Ciczi
Jag är inte avslöjad ännu, vilket jag tycker är skoj men här kommer en ledtråd igen.

Bevarande för framtiden.

mvh Ciczi
Anma
CITAT (Myosotis @ 15-12-2009, 12:49) *
Alla vi med sjuk humor kan ju muntra upp oss med den här adventskalendern.
A.

Detta är sista ledtråden.

Så där ja. smile.gif

Tack så mycket! Har ännu inte provat teet. Just nu dricker jag varken kaffe eller te, sen kuren tog slut blev det mycket värre igen. Jättesöt nöttomte, hur sjutton kommer man på en sån idé?
Myosotis
CITAT (Anma @ 28-12-2009, 21:19) *
Så där ja. smile.gif

Tack så mycket! Har ännu inte provat teet. Just nu dricker jag varken kaffe eller te, sen kuren tog slut blev det mycket värre igen. Jättesöt nöttomte, hur sjutton kommer man på en sån idé?

smiley_small_hug.gif Klart jag inte har blockerat dig giggle.gif men nu hade jag ju skrivit att det blir inte fler ledtrådar whist.gif Det är inget svart te så det borde väl magen klara? kompiskram.gif Hoppas du snart kan dricka kaffe igen. trostar.gif
Jag var så rädd att snögubben skulle gå sönder eller lossna eller att hela burken skulle tryckas ihop och locket åka av och innehållet försvinna. Fick du använda motorsåg för att ta dig in, så som jag hade limmat?
blomkronan
Så.... nu har jag lyckats förminska bilderna så jag kan visa er smile.gif

Min fina julklapp från Anma...
även paketet var så fint att det måste visas...
[attachment=45614:paket.jpg]
[attachment=45615:julklapp09.jpg]

TACK SÅ JÄTTE MYCKET biggrin.gif jag tycker såååå mycket om den, hade halsbandet på mig på julafton smile.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 29-12-2009, 10:47) *
smiley_small_hug.gif Klart jag inte har blockerat dig giggle.gif men nu hade jag ju skrivit att det blir inte fler ledtrådar whist.gif Det är inget svart te så det borde väl magen klara? kompiskram.gif Hoppas du snart kan dricka kaffe igen. trostar.gif
Jag var så rädd att snögubben skulle gå sönder eller lossna eller att hela burken skulle tryckas ihop och locket åka av och innehållet försvinna. Fick du använda motorsåg för att ta dig in, så som jag hade limmat?

Men på direkt fråga tänkte jag att det blir svar... santa.gif Allt var helt och inte så jättesvårt att öppna, så du har gjort ett bra jobb! yes.gif

CITAT (blomkronan @ 29-12-2009, 11:15) *
Så.... nu har jag lyckats förminska bilderna så jag kan visa er smile.gif

Min fina julklapp från Anma...
även paketet var så fint att det måste visas...
[attachment=45614:paket.jpg]
[attachment=45615:julklapp09.jpg]

TACK SÅ JÄTTE MYCKET biggrin.gif jag tycker såååå mycket om den, hade halsbandet på mig på julafton smile.gif

Vad roligt att du tyckte om det! Smycken är ju så personliga så det är egentligen en chansning varje gång man ger bort ett, till och med till sådana man känner. smile.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 29-12-2009, 11:47) *
Men på direkt fråga tänkte jag att det blir svar...

whist.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 29-12-2009, 11:56) *
whist.gif

Din luring där! giggle.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 29-12-2009, 11:57) *
Din luring där! giggle.gif

Jag var faktiskt lite rädd att du skulle bli arg på mig. unsure.gif
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 29-12-2009, 11:56) *
whist.gif

http://www.youtube.com/watch?v=iGkQgeCGFms
Anma
CITAT (Myosotis @ 29-12-2009, 11:58) *
Jag var faktiskt lite rädd att du skulle bli arg på mig. unsure.gif

Nädå, mer ska till för att göra mig arg. giggle.gif

Fny
snurrig i huvet efter att ha sträckläst de första 50 sidorna av tråden... wacko.gif
skogstroll
CITAT (Rosmarin @ 28-12-2009, 13:08) *
Jag har inte haft tid att vara inne så mycket under de senaste dagarna. Tackar därför inte min tomte förrän nu för den söta presenten!
[attachment=45604:Cadeau_PM.jpg]

Jag undrar om det kan vara Under Ytan som är min tomte?

Det jag skickade fick flyga långt för att komma fram.

Vad annat kan man ge som ledtråd när man rör sig bland tomtar och troll och andra väsen?

vilken supersnygg tomte!!!!!
160kvm stort hus
Jag fick ett jättefint paket med hemmagjord senap ( supergod )
Massor av fröer till köksväxter och sen ett par hemliga fröer som ser riktigt spännande ut...

men jag har tyvärr ingen aning om vem som är min secret santa.

Nu ska jag läsa i den andra tråden.
Chamomille
CITAT (160kvm stort hus @ 29-12-2009, 15:17) *
Jag fick ett jättefint paket med hemmagjord senap ( supergod )
Massor av fröer till köksväxter och sen ett par hemliga fröer som ser riktigt spännande ut...

men jag har tyvärr ingen aning om vem som är min secret santa.

Nu ska jag läsa i den andra tråden.

Jag vet, jag vet biggrin.gif
Anma
Här är vad jag fick från myosotis:

Tändsticksasken ska jag ta med till stugan, kul att ha annat än vanliga tändsticksaskar. smile.gif

Titta så söt den är, lilla snögubben i nötskalet.
skogstroll
gud... önskar jag var lika pysslig... unsure.gif jag får skärpa mig till nästa år!
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 30-11-2009, 09:43) *
Konstig slump.

Och med detta menade jag att jag skickade till den som arrangerade det hela båda jularna. Håller på att läsa om hela tråden igen i jakt på ledtrådar, nu behöver jag en paus. sweatingbullets.gif Förutom 3 på C finns det faktiskt också 3 som inte börjar på C som jag inte har strukit helt, bara markerat som osannolika.
Anma
CITAT (Myosotis @ 29-12-2009, 18:10) *
Och med detta menade jag att jag skickade till den som arrangerade det hela båda jularna. Håller på att läsa om hela tråden igen i jakt på ledtrådar, nu behöver jag en paus. sweatingbullets.gif Förutom 3 på C finns det faktiskt också 3 som inte börjar på C som jag inte har strukit helt, bara markerat som osannolika.

Skickade du till Ulrica förra året? Ja det var verkligen märklig slump.
Myosotis
Merionas mottagare fick sitt paket ungefär samtidigt som sista datum för att skicka det gick ut.

CITAT (Anma @ 29-12-2009, 18:16) *
Skickade du till Ulrica förra året? Ja det var verkligen märklig slump.

yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon