Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Meriona
Hihihi vi får ta 30 kilo i varje resväska så då får vi dela på Anma i två bitar... blink.gif
Snacka om BAD santa.gif Usch hoppas inte Monaxe sätter in den där otäckingen igen... sweatingbullets.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 17-11-2009, 20:15) *
Hihihi vi får ta 30 kilo i varje resväska så då får vi dela på Anma i två bitar... blink.gif
Snacka om BAD santa.gif Usch hoppas inte Monaxe sätter in den där otäckingen igen... sweatingbullets.gif

Men hallå!!!
Nog för att "santas little helper" var en REN men att slakta anma är väl ändå liiite överkurs eller??? giggle.gif whist.gif rotfl.gif rotfl.gif

En sådan här måste ju Anma ha.

[attachment=44460:santas_l...yfvx_400.jpg]
Meriona
CITAT (pejori @ 17-11-2009, 21:24) *
Men hallå!!!
Nog för att "santas little helper" var en REN men att slakta anma är väl ändå liiite överkurs eller??? giggle.gif whist.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ja det var ju inte meningen, bort med de morbida tankarna. naughty.gif Jag tror att jag packar ner adresserna till de Odlaister som ska backuppa mig istället, vad sägs om det? De har gjort sig förtjänta av ett vykort åtminstone..... whistling.gif

CITAT (pejori @ 17-11-2009, 21:28) *
Men hallå!!!

En sådan här måste ju Anma ha.

[attachment=44460:santas_l...yfvx_400.jpg]

SNYGG!
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-11-2009, 21:29) *
Ja det var ju inte meningen, bort med de morbida tankarna. naughty.gif Jag tror att jag packar ner adresserna till de Odlaister som ska backuppa mig istället, vad sägs om det? De har gjort sig förtjänta av ett vykort åtminstone..... whistling.gif
SNYGG!

Självklart! Fattas bara annat!
Anma
Hepp... vilken tur att ni övergav slakttankarna, dessutom hade två resväskor inte räckt... Snarare två och en halv. giggle.gif

Sån där t-shirt måste jag skaffa mig.

(ren är jag, har duschat nyss) giggle.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 17-11-2009, 21:31) *
Självklart! Fattas bara annat!

Jag gillar att skriva vykort, hoppas att de kommer fram från det där omoderna landet bara... crying.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-11-2009, 21:36) *
Jag gillar att skriva vykort, hoppas att de kommer fram från det där omoderna landet bara... crying.gif

Du får väl göra som alla andra, posta dom på Landvetter, så är du säker på att de kommer fram flirting.gif

CITAT (Anma @ 17-11-2009, 21:35) *
Hepp... vilken tur att ni övergav slakttankarna, dessutom hade två resväskor inte räckt... Snarare två och en halv. giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
pejori

Du behöver ett sånt här då. Meriona

[attachment=44461:santas_l...tificate.png]

CITAT (Anma @ 17-11-2009, 21:35) *

Tror det sett rätt skumt ut om ni kom till flygplatsen med bloddroppande resväskor... rotfl.gif
Säkerhetsvakterna hade fått stroke på stubinen ju.. rotfl.gif
Ciczi
Ciczi vill också vara med.

Jag får väl vara med trots att jag inte är så aktiv längre shy.gif

Ciczi
pejori
Klart du får kompiskram.gif
Aqvakul

en lite trött medhjälpare...
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 17-11-2009, 22:19) *

en lite trött medhjälpare...

wub.gif Sånna medhjälpare gillar vi, vare sig de är trötta eller inte wub.gif
pejori
[attachment=44463:santas_l...tdtq_400.jpg]
Monaxe

Finns olika sorters hjälpare.... crazy.gif
ninnisky

Tror att det går fortare från det omoderna landet än vad mina gick häromåret från moderna Hong Kong. Postade i början av december --- de var framme mitten av mars!

Idag har jag så smått börjat plocka fram lite som ska med långt österut nästa vecka confused.gif biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 17-11-2009, 22:33) *

Finns olika sorters hjälpare.... crazy.gif

ja, t.ex. Röda korset... giggle.gif
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 17-11-2009, 20:15) *

Protesterar!!
Halva odliter ska vi inta ha några,Meri, så äckligt..
Anma

CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2009, 22:38) *
Protesterar!!

mmm jag har funderat på att kanske kan jag betala övervikten så kan jag åka med hel, men har nu kommit på att ingen kommer att ta hand om Hemliga santa.gif då, och det går ju inte.... Så jag får bli hemma i år och så får jag låtsas vara höna något annat år. giggle.gif

CITAT (Aqvakul @ 17-11-2009, 22:35) *
ja, t.ex. Röda korset... giggle.gif

giggle.gif

Nu är vi
l
l
l
l
l
l
V

Aqvakul
crazy.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 17-11-2009, 22:41) *
crazy.gif

Nästa års santas little helper är på väg ser jag... giggle.gif
Meriona
CITAT (ninnisky @ 17-11-2009, 22:34) *
Tror att det går fortare från det omoderna landet än vad mina gick häromåret från moderna Hong Kong. Postade i början av december --- de var framme mitten av mars!

Idag har jag så smått börjat plocka fram lite som ska med långt österut nästa vecka confused.gif biggrin.gif

Huvvaligen, det kan man kalla snigelpost! -fear-.gif

Hoppas ni får det gott Ninnisky! kompiskram.gif

CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2009, 22:38) *
Protesterar!!

Hihi, nä det är klart att det är säkrast att lämna Anma ifred, annars har jag 37 ilskna Odlaiter efter mig sen. MINST! angel_not.gif
mojan
CITAT (Ciczi @ 17-11-2009, 22:00) *
Jag får väl vara med trots att jag inte är så aktiv längre shy.gif
Ciczi

Hoppar man in i detta så blir man aktiv. wacko.gif

Det är som en drog fram till jul och en tid därefter.
Måste in och kolla, måste in och kolla. crazy.gif crazy.gif
Meriona
Hur gör ni, väntar ni till ni vet vem ni ska skicka till innan ni hittar på en present, eller har ni en universalvariant klar redan nu? unsure.gif

Jag har ingenting förberett iallafall....
MariaS
CITAT (Meriona @ 18-11-2009, 19:38) *
Hur gör ni, väntar ni till ni vet vem ni ska skicka till innan ni hittar på en present, eller har ni en universalvariant klar redan nu? unsure.gif

Det vet man aldrig naughty.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 18-11-2009, 19:41) *
Det vet man aldrig naughty.gif

g.gif

Anma
Jag har olika varianter jag funderar på så att jag kommer nog att hitta något som passar vem som än jag ska skicka till. Hoppas jag... sweatingbullets.gif
pejori
Vad roligt med så många småtomtar.. bravo.gif yahoo.gif
Går och småkikar på mitt paket och bara väntar på, vem ska få det? g.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 18-11-2009, 19:38) *

Jag kör nog universalvarianten (eftersom jag inte känner er)
...eller inte.... whistling.gif
Meriona
Nu höll tråden på att halka ner till sida två, det går inte för sig! rtfm.gif

Jag spelar julmusik lite då och då för att komma i stämning, funderar också på att sätta upp adventsstakarna i helgen.

VI VILL HA MER JUL! santa.gif
Anma
Ja herregud, snart är det december...
santa.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 19-11-2009, 21:13) *
VI VILL HA MER JUL! santa.gif

http://www.youtube.com/watch?v=Nvhqxzqy_bA...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5luGDbzRMTQ...feature=related
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 18-11-2009, 19:43) *
g.gif

Så köp inte läppstift till en dam eller kallingar till en karlakarl giggle.gif
Betty
Ojdå, här händer det saker! ohmy.gif Jag har inte varit in på odlaforumet på en vecka och ser att årets [attachment=44514:post_126...25191673.gif]-evenemang är i full gång. Bäst jag skyndar mig att pm:a så jag får vara med i år igen, det här är ju hur skoj som helst yahoo.gif
CITAT (Farbror Blå @ 14-11-2009, 17:00) *
Lustigt med sockor egentligen. älskar såna men det är ju inte alla som snabbt kan sticka ett par till mej...

Men.. när jag tar av mej dom, kan de flesta inte sticka fort nog. giggle.gif ...

Man kan faktiskt tvätta raggsockor, fast inte i så varmt vatten... roligt att du uppskattar dem smile.gif .
Jag vet inte om jag kommer att sticka några sockor i år igen... vi får se - jag kanske hittar på nåt helt annat i år.
Jag bestämmer mig inte förrän jag vet vem jag ska skicka till i år, förra året hade jag gjort iordning en del fröer men när jag blev tilldelad din adress så började jag fundera och då fick jag för mig att du inte är så mycket för frösådd... det fick bli att sticka ett par raggsockor i stället, jag gillar att sticka. biggrin.gif
Anma
Hörni, nu är vi 39 deltagare, undrar vem som kommer på plats 40?

Oj vad svårt det kommer att bil att gissa i år...
MariaS
CITAT (Anma @ 19-11-2009, 23:19) *
Hörni, nu är vi 39 deltagare, undrar vem som kommer på plats 40?

Oj vad svårt det kommer att bil att gissa i år...

Liiiite till bara, så är vi det dubbla mot förra året! Att det blir fler att gissa på, gör det väl bara ännu roligare santa.gif whistling.gif
Monaxe
Undrar vem som kommer att öppna sitt paket först? Dvs INTE kunna vänta till julafton...
Jag minns vem det var förra året whistling.gif
Det var många som hade nyfikna husdjur då, katter, hundar och fåglar som var på och vill öppna paket i förtid. För att inte tala om att någons katt visst också blev ivägskickad som julklapp, av misstag (?)....
DragonLady
Lite sent ute men nu har jag oxå anmält mig santa.gif
Meriona
CITAT (Monaxe @ 20-11-2009, 00:46) *
Undrar vem som kommer att öppna sitt paket först? Dvs INTE kunna vänta till julafton...
Jag minns vem det var förra året whistling.gif
Det var många som hade nyfikna husdjur då, katter, hundar och fåglar som var på och vill öppna paket i förtid. För att inte tala om att någons katt visst också blev ivägskickad som julklapp, av misstag (?)....

Jag ska öppna mitt före, så att jag kan överlämna gissandet till Wilmer och Myo. Bara kul att det är många att gissa på, så har de lite att göra... naughty.gif devil.gif

Kul DragonLady! smiley_small_hug.gif
Fny
vad skoj att vi är så många!!! Ska bli kul att se vem jag får...
Anma
40 deltagare, undrar om vi blir dubbelt så många som förra året?
Aqvakul
Litar ni på posten.... unsure.gif

Monaxe

Men vår post transporteras väl på det här viset? unsure.gif
mojan
CITAT (Monaxe @ 20-11-2009, 00:46) *
För att inte tala om att någons katt visst också blev ivägskickad som julklapp, av misstag (?)....

Jisses, var det inte min?! -fear-.gif
Kommer inte säkert ihåg men bäst att jag håller ett öga på honom så han inte packas in (igen).

Imorgon ska jag gå till en plats...där jag kanske köper en julklapp...jag säger inte VAR...och inte VAD...men om jag har tur så kanske jag hittar den rätta klappen... whist.gif
netaave
Har ingen aning om vad jag ska ge ännu varken här på odla eller någon annan. Däremot har jag lite funderingar på att köpa alla mina klappar på Bikupan i år (Röda Korsets affär inne i Uppsala) då ger man ju liksom en julklapp till dom deras pengar går till också.
Där finns ju "allt" så det ska väl gå och hitta bra och funktionella klappar där. Dessutom kan det ju bli fler paket till barnbarnen, där är det lite tävling bland kompisarna vem som fick flest paket vet jag. Tragiskt egentligen men det är så barn fungerar.
dicentra
Detta låter kul!!!
Anmäler mig på stubinen!!

Vem vill inte ha fler JULKLAPPAR!!! santa.gif

Lovar att inte skicka katten,han skrämmer slag på den starkaste! giggle.gif

En ståtlig Maine coon hane på 9 kilo!!Han blir lite dyr i frakten också!! a0a.gif

MLK.-))
Aqvakul
CITAT (dicentra @ 20-11-2009, 19:03) *
Detta låter kul!!!
Anmäler mig på stubinen!!

Vem vill inte ha fler JULKLAPPAR!!! santa.gif

Lovar att inte skicka katten,han skrämmer slag på den starkaste! giggle.gif

En ståtlig Maine coon hane på 9 kilo!!Han blir lite dyr i frakten också!! a0a.gif

MLK.-))

Det låter som en väldigt trevlig julklapp, kanske vi kan dela på frakten... naughty.gif
dicentra
Ja du Aquakul skall höra med honom om han vill byta hem! confused.gif

Han skakar på huvudet o tittar förnärmat på mig!

Tänk om han kommer bort på posten också,känns som om det vore lite taskigt om han skulle ligga där över jul! naughty.gif
Visserligen har han underhuds fett så han skulle nog inte svälta ihjäl!! rotfl.gif
Herre gud nu tittar han mordlystet på mig!
Bara han inte anfaller!! fear.gif
MariaS
CITAT (dicentra @ 20-11-2009, 19:18) *
Ja du Aquakul skall höra med honom om han vill byta hem! confused.gif

Han skakar på huvudet o tittar förnärmat på mig!

Tänk om han kommer bort på posten också,känns som om det vore lite taskigt om han skulle ligga där över jul! naughty.gif
Visserligen har han underhuds fett så han skulle nog inte svälta ihjäl!! rotfl.gif
Herre gud nu tittar han mordlystet på mig!
Bara han inte anfaller!! fear.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Bara du inte skickar honom hit, tror inte min fetknopp på 7 kilo skulle gilla läget...
dicentra
CITAT (MariaS @ 20-11-2009, 19:34) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Bara du inte skickar honom hit, tror inte min fetknopp på 7 kilo skulle gilla läget...

Han blev så förb..... på mig så jag fick släppa ut honom!! angry.gif
Så jag kan inte garantera Maria S att han inte är på väg hem till dig!! giggle.gif giggle.gif

MVH MLK:-))
MariaS
Bäst att låsa in min i badrummet i natt med andra ord!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon