Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Klura
CITAT (MariaS @ 06-12-2009, 12:37) *
FÖR 25:-!? w00t.gif Wow! Hoppas den är min! yahoo.gif

Det där med 25:- är det svåraste med hela den här grejen tycker jag. no.gif
Farbror Blå
Kan ni inte vänta med att avslöja tomtar tills vi andra hunnit SKICKA??

fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif
pejori
CITAT (Klura @ 06-12-2009, 13:22) *
Hm! Bra idé du gav mig.
Jag kanske ändrar mig i mitt presentval giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif Kan man inreda den som växthus tro??? g.gif
Eller odlingsskåp för orkideer??? crazy.gif
Anma
Jag tycker att man får gissa direkt när man får paketet. Men inga svar får ges före julafton. För tänk om massa människor, säg fyrtiofem stycken gissar rätt före julafton så blir det himla tråkigt för den fyrtiosjätte att gissa ju.

Vad sägs som det?

Men så måste vi komma i håg att paketen inte får öppnas förrän på julafton. nono.gif giggle.gif
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 06-12-2009, 13:28) *
Kan ni inte vänta med att avslöja tomtar tills vi andra hunnit SKICKA??

fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif fear.gif

Nopp.... nono.gif
Dom ska avslöjas direkt... giggle.gif

CITAT (Anma @ 06-12-2009, 13:29) *
Jag tycker att man får gissa direkt när man får paketet. Men inga svar får ges före julafton. För tänk om massa människor, säg fyrtiofem stycken gissar rätt före julafton så blir det himla tråkigt för den fyrtiosjätte att gissa ju.

Vad sägs som det?

Men så måste vi komma i håg att paketen inte får öppnas förrän på julafton. nono.gif giggle.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif perfekt, förutom sista meningen!!!! ranting.gif rtfm.gif crazy.gif
Klura
Det kommer bli minst 50 sidor att läsa igenom sen när man ska leta ledtrådar..
Hua!
pejori
CITAT (Klura @ 06-12-2009, 13:32) *
Det kommer bli minst 50 sidor att läsa igenom sen när man ska leta ledtrådar..
Hua!

Det kommer en ledtråd-tråd så småningom... tummenupp.gif
Ska klippa och klistra bra när det blivit sista "skickedag". yes.gif
Biggan_
CITAT (Anma @ 06-12-2009, 13:29) *

Vad sägs som det?

Ok, då säger jag inte vem jag kanske vet vem det är! ninja.gif
Klura
Alltså, jag tror Pejoris paket bör skickas till grannen, som i sin tur får lämna över det på julafton. giggle.gif
pejori
CITAT (Klura @ 06-12-2009, 13:35) *
Alltså, jag tror Pejoris paket bör skickas till grannen, som i sin tur får lämna över det på julafton. giggle.gif

ranting.gif ranting.gif Personangrepp!!!! rtfm.gif Förtal angry.gif övergrepp nono.gif SÅ ELAKT!!!! angry.gif crying.gif -cry-.gif -cry-.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Biggan_ @ 06-12-2009, 13:34) *
Ok, då säger jag inte vem jag kanske vet vem det är! ninja.gif

JO...GISSA får du, men avsändaren får inte svara... tummenupp.gif tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 06-12-2009, 13:42) *
JO...GISSA får du, men avsändaren får inte svara... tummenupp.gif tummenupp.gif

Då är min gissning Maria S !
Fast det kan ju vara en fälla jag gått i! g.gif
pejori
Ja man vet aldrig... giggle.gif
Spännande... bravo.gif
Meriona
Nu har jag köpt pryttelimojängen som jag ska skicka! yaay.gif yahoo.gif
SOM jag gruvat mig, så sprang jag på en sak som bara var så j-a perfekt till min mottagare! coolgleam.gif coolgleam.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 14:26) *
som bara var så j-a perfekt till min mottagare! coolgleam.gif coolgleam.gif

man tackar och bugar.... crazy.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 14:38) *
man tackar och bugar.... crazy.gif

AP AP AP nono.gif Det är till mej ju.... bravo.gif rotfl.gif
Myosotis
[attachment=45083:zweiterAdvent.gif]

Jag önskar er en trevlig andra advent!
titti49zon6
Tack!
och jag instämmer med Myosotis, även om dagen börjar lida mot middagstid

[attachment=45087:PICT5259.JPG]
Meriona
CITAT (Myosotis @ 06-12-2009, 15:51) *

Vilken söt smiley! wub.gif
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 06-12-2009, 15:51) *

Tack det samma smile.gif
blomkronan
NÄ... jag är så tank spridd!!!!!! crazy.gif Har jag skickat eller inte confused.gif om jag inte har skickat mitt paket så måste jag komma på något att skicka.... eller hade jag kommit på vad jag skulle skicka confused.gif [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif]
MariaS
CITAT (blomkronan @ 06-12-2009, 18:07) *
NÄ... jag är så tank spridd!!!!!! crazy.gif Har jag skickat eller inte confused.gif om jag inte har skickat mitt paket så måste jag komma på något att skicka.... eller hade jag kommit på vad jag skulle skicka confused.gif [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif] [attachment=45088:post_127...59692667.gif]

Ojdå! Börjar det bli dags att skicka fear.gif kanske dagas att fundera på vad man ska skicka nu då g.gif
Meriona
CITAT (blomkronan @ 06-12-2009, 18:07) *

Kommer du ihåg till VEM du skulle skicka då? -fear-.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 19:48) *

ingen aning.... confused.gif slap.gif crying.gif
Meriona
Jag har min mottagare uppsatt på kylskåpet. smile.gif
Nu ska det bara slås in också på ett firurligt sätt så att innehållet inte blir mos....
mojan
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 14:26) *
Nu har jag köpt pryttelimojängen som jag ska skicka! yaay.gif yahoo.gif
SOM jag gruvat mig, så sprang jag på en sak som bara var så j-a perfekt till min mottagare! coolgleam.gif coolgleam.gif

Den är till mig, ju! Hörs på namnet!
Hälsningar Mojan
Meriona
w00t.gif Haha, försök inte luska...... Det KAN vara till dig, men det kan också vara till Maria S eller Farbror Blå. Eller någon helt onämnd..... crazy.gif Jag älskar att fippla till det så att ni inte fattar ett jota. Och när det är som värst så lämnar jag er och så kan ni gissa bäst sjutton ni vill... crazy.gif
blomkronan

NÄ.... wacko.gif idea.gif jag kan ju skicka till ALLA då blir inte "min" utan tummenupp.gif
Meriona
Tycker jag låter trevligt!!!!! Men hur får du tag i adresserna då? g.gif Då måste du muta Santas Little Helper, tror jag.....
pejori
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 19:55) *
Jag har min mottagare uppsatt på kylskåpet. smile.gif
Nu ska det bara slås in också på ett firurligt sätt så att innehållet inte blir mos....

Aj det måste göra ont.. giggle.gif .
Tydligen inte till mej, jag sitter här jag... santa.gif rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 06-12-2009, 20:32) *

Asch din fnatt-tant! giggle.gif Kanske har jag en bild av din otäcka tomte på kylskåpet, det vet du inte! -fear-.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 20:37) *
Asch din fnatt-tant! giggle.gif Kanske har jag en bild av din otäcka tomte på kylskåpet, det vet du inte! -fear-.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
Du packar väl inte in Harry i ditt paket hoppas jag? -fear-.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 20:44) *
Du packar väl inte in Harry i ditt paket hoppas jag? -fear-.gif

Inte då.. no.gif .
Han ska kvittra vidare här, "där han kan ha det lugnt och skönt, och lukta/tugga på blommorna" giggle.gif
Märks det, att jag gillar tjuren ferdinand????? rotfl.gif
Meriona
Jaaa, och djur överhuvudtaget. Du får gärna vara min Secret Santa! wub.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 06-12-2009, 20:32) *

Haha, skulle just kommentera detsamma. Ska stackaren sitta där ändå fram till jul? crying.gif Vad du är elak Meriona, det trodde jag inte om dig. Och varje gång du öppnar kylskåpet följer h*n med, och eftersom jag utgår ifrån att huvudet är ovanför kanten så kan h*n titta sig över axeln och se på den goda maten som h*n inte når.

Nog för att jag sitter lite obekvämt (brukar spänna axlarna och nacken och få lite ont i musarmen), men jag är ganska säker på att du inte är min hemliga tomte, för obekvämt är det inte där jag är. Alla som inte skriver i tråden längre däremot kan vara din mottagare.

CITAT (pejori @ 06-12-2009, 20:49) *
Inte då.. no.gif .

Nej, särskilt inte om du ska skicka till mig, för här har han ju redan varit, det skulle bli sååå meningslöst.
Meriona
Hehehe, så elak är jag inte, min mottagare sitter inte uppsatt på en nål, bara i en pappersklämma. Och den riskerar bara att slå skallen i väggen max 10 gånger per dag när sonen ska hämta nåt i kylet. Det hade varit mycket elakare att lägga mottagern på vardagsrumsgolvet, då hade den blivit slaktad av råttorna på mindre än 5 minuter... w00t.gif SE vad omtänksam jag är!
Myosotis
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 21:02) *
Hehehe, så elak är jag inte, min mottagare sitter inte uppsatt på en nål, bara i en pappersklämma. Och den riskerar bara att slå skallen i väggen max 10 gånger per dag när sonen ska hämta nåt i kylet. Det hade varit mycket elakare att lägga mottagern på vardagsrumsgolvet, då hade den blivit slaktad av råttorna på mindre än 5 minuter... w00t.gif SE vad omtänksam jag är!

*Reviderar min åsikt om Meriona och skaffar hemligt telefonnummer* -fear-.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 06-12-2009, 21:06) *
*Reviderar min åsikt om Meriona och skaffar hemligt telefonnummer* -fear-.gif

Too late, jag vet var din brevlåda bor.... devil.gif Räknar du hönsen varje kväll? whistling.gif
Aqvakul
Det är väldigt mycket snack här, men hur är det med verkstan? unsure.gif
MariaS

slap.gif Attans! Och jag som raderat alla PM -cry-.gif Hur löser vi detta nu då? crying.gif
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 06-12-2009, 21:17) *
slap.gif Attans! Och jag som raderat alla PM -cry-.gif Hur löser vi detta nu då? crying.gif

Vi kanske kan lägga alla paketen in en stor hög, och sen...
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 21:17) *

Pysslar för fullt, så man ska bli klar i tid giggle.gif
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 21:17) *

Det verkar vara lite problem i tomte verkstan... -fear-.gif
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 06-12-2009, 21:20) *
Pysslar för fullt, så man ska bli klar i tid giggle.gif

trodde det var mer fart på dig, men där ser man... vimsar bara runt som vanligt... naughty.gif
Meriona
Jösses, vet ni OM att ni är heltossiga? wub.gif
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 21:19) *
Vi kanske kan lägga alla paketen in en stor hög, och sen...

yes.gif tummenupp.gif Det löser genast mitt problem thanks.gif

CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 21:21) *
trodde det var mer fart på dig, men där ser man... vimsar bara runt som vanligt... naughty.gif

Det är så det blir, när man plötsligt sitter på skolbänken igen! cool.gif VET du över huvud taget vad ni i lärarkåren utsätter era elever för egentligen rtfm.gif help.gif

CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 21:22) *
Jösses, vet ni OM att ni är heltossiga? wub.gif

whistling.gif innocent.gif blush.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 06-12-2009, 21:08) *
Too late, jag vet var din brevlåda bor.... devil.gif Räknar du hönsen varje kväll? whistling.gif

-fear-.gif -cry-.gif

*Bär ut brevlådan i skogen, låser om hönsen och håller hårt i favorithönan som får sova i min säng hädanefter*
Meriona
CITAT (Myosotis @ 06-12-2009, 21:25) *
-fear-.gif -cry-.gif

*Bär ut brevlådan i skogen, låser om hönsen och håller hårt i favorithönan som får sova i min säng hädanefter*

Hihi när skrev du detta, den röda sitter redan på tåget.... whistling.gif naughty.gif
Aqvakul
Nej, nu får pappa Santa ta tag i detta...

Meriona
CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 21:29) *
Nej, nu får pappa Santa ta tag i detta...

Inga självporträtt tack i denna tråden, här ska vi vara SECRET! Och det betyder hemlig det har ingenting med sekret/avsöndring att göra! rtfm.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon