Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Myosotis
CITAT (pejori @ 04-12-2009, 20:40) *
Katt???? confused.gif confused.gif

Ja katt!!! yahoo.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 04-12-2009, 20:47) *
Ja katt!!! yahoo.gif

ÅÅÅ!!! Då förstår jag din glädje.... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Läser inte den tråden, så jag hade inte en aning.. kompiskram.gif .

Förlåt för min miss där... crying.gif blush.gif
mojan
CITAT (freya @ 04-12-2009, 20:46) *
Gubben är katt av ädel bondras, inte tomte...

Aha! slap.gif
pejori
CITAT (freya @ 04-12-2009, 20:46) *
Gubben kommer in i morron, om det inte blir kallt för då vaktar han på stora sonen och kommer in i natt med honom.

Gubben är katt av ädel bondras, inte tomte...

Nu är jag med... tummenupp.gif
Funderade lite över familjesituationen där... giggle.gif rotfl.gif rotfl.gif
mojan
CITAT (Myosotis @ 04-12-2009, 20:47) *
Ja katt!!! yahoo.gif

Då förstår jag också. En riktig rysare. Och gripande.
freya
Å nu är jag helt snurrig efter att ha läst profiler, minns inte om jag läst min mottagares??? Får gå i lådan och hämta en chokladkaka smile.gif De har Marabou i olika varianter 200g kakor för 10kr!! på Ica butiken. Är det snällt eller elakt av dem?? g.gif
Kan inte bestämma mig för vad, kanske de går att posta? om jag inte äter upp alla själv, eller om sönerna hittar dom...
Wilmer
fear.gif Inte till mej, snälla jag är fet nog nono.gif
titti49zon6
Men snälla Freya,varför sa du inte det när du var hit i eftermiddags nono.gif jag älskar ju choklad......
nästan lika mycket som jag älskar gubben, hihi, du kunde väl ha lämnat ett par kakor flirting.gif
pejori
Choklad är bra paket... g.gif g.gif
Kan det vara nått kanske, kanske inte, eller? giggle.gif dunno.gif
Har jag skickat eller rättare sagt ska jag skicka nu eller sen? whist.gif
Myosotis
Tänk bara på att alla inte får äta choklad. Det finns väl åtminstone någon med svår diabetes här.

Jag har inte skickat någon choklad.
pejori
CITAT (Myosotis @ 04-12-2009, 21:48) *
Tänk bara på att alla inte får äta choklad. Det finns väl åtminstone någon med svår diabetes här.

mmm...Man får skicka sånt till dom som kan äta det... tummenupp.gif
Myosotis
Jag kan! Jag kan äta mycket choklad. yes.gif Fast det gör man ju sällan för det är inte nyttigt (men gott).
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 04-12-2009, 21:54) *
Jag kan! Jag kan äta mycket choklad. yes.gif Fast det gör man ju sällan för det är inte nyttigt (men gott).

Hur mycket choklad då? (nyfiken...)
pejori
CITAT (Myosotis @ 04-12-2009, 21:54) *

Jag med!!! tar gärna emot många chokladpaket ju... whistling.gif
Skulle inte dö av några kilo till, det är det värt... giggle.gif giggle.gif
Meriona
Till Myo kunde jag skickat miljoner olika klappar. Eller inte nån. Vem vet. blink.gif Behöver jag bekymra mig för att jag SKA skicka till Myo. Eller behöver jag inte bry mig alls för att jag ska skicka till Klura eller Rosmarin eller Farbror Blå? Jag håller på att förlora förståndet, men om jag blir inlagd över julhelgen så får Wilmer och Myo försöka reda upp i stollerierna.... blink.gif Och om de inte reder upp i det så vet ni att de var min/mina mottagare och då får någon annan reda upp i det.... jag håller på att kola-vippen.....Hjälp, får man ROT-avdrag för Santa-hjälp?????? crying.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 04-12-2009, 22:01) *
Till Myo kunde jag skickat miljoner olika klappar. Eller inte nån. Vem vet. blink.gif Behöver jag bekymra mig för att jag SKA skicka till Myo. Eller behöver jag inte bry mig alls för att jag ska skicka till Klura eller Rosmarin eller Farbror Blå? Jag håller på att förlora förståndet, men om jag blir inlagd över julhelgen så får Wilmer och Myo försöka reda upp i stollerierna.... blink.gif Och om de inte reder upp i det så vet ni att de var min/mina mottagare och då får någon annan reda upp i det.... jag håller på att kola-vippen.....Hjälp, får man ROT-avdrag för Santa-hjälp?????? crying.gif

g.gif Om det gäller Wilmer, kan det nog gå under anhörigstöd...
pejori
CITAT (MariaS @ 04-12-2009, 22:02) *

rotfl.gif rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 04-12-2009, 21:58) *
Jag med!!! tar gärna emot många chokladpaket ju... whistling.gif
Skulle inte dö av några kilo till, det är det värt... giggle.gif giggle.gif

Då är det väl denna chokladen som gäller... naughty.gif

pejori
CITAT (Aqvakul @ 04-12-2009, 22:03) *
Då är det väl denna chokladen som gäller... naughty.gif

Ja tack!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Är den dessutom levererad av rätt tomte så... naughty.gif giggle.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 04-12-2009, 22:06) *
Ja tack!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Är den dessutom levererad av rätt tomte så... naughty.gif giggle.gif

OK!
Om jag nu är din tomte så kanske det blir ett personligt besök.... naughty.gif

Meriona
CITAT (MariaS @ 04-12-2009, 22:02) *

Vård av närstående...det är väldigt restriktiva regler tyvärr, jag fick inte ens ut när pappa canceropererade sig, så jag hoppas att jag inte får något för Wilmer, hon är tack och lov lagom frisk.. tummenupp.gif Fast om jag äcklar mig tillräckligt länge med att jag har hennes ko-badrumsmattor i bagaget, så kanske hon blir jättesjuk........ rolleyes.gif
mojan
Vill bara berätta att idag har jag slagit in julklappen i fint papper. biggrin.gif
Imorgon ska jag slå om ett vackert snöre. biggrin.gif
Söndag kanske det blir ett rim. biggrin.gif
Måndag ytterhöljet. biggrin.gif
Tisdag adressen till %å, xk½§hfå zoo"=hs=l+m.,anx Oj, något hände med tangentbordet här. devil.gif devil.gif devil.gif
Onsdag sätta på frimärke. biggrin.gif
Och sen framåt torsdag-fredag promenad till posten. biggrin.gif

Här ser ni en som planerar. whist.gif whist.gif whist.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 04-12-2009, 22:07) *
OK!
Om jag nu är din tomte så kanske det blir ett personligt besök.... naughty.gif

Helt ok. om du har med choklad... whistling.gif
Meriona
Choklad kalender..noteras som ledtråd... blink.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 04-12-2009, 22:30) *
Choklad kalender..noteras som ledtråd... blink.gif

OOOPS unsure.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 04-12-2009, 22:16) *
Vill bara berätta att idag har jag slagit in julklappen i fint papper. biggrin.gif
Imorgon ska jag slå om ett vackert snöre. biggrin.gif
Söndag kanske det blir ett rim. biggrin.gif
Måndag ytterhöljet. biggrin.gif
Tisdag adressen till %å, xk½§hfå zoo"=hs=l+m.,anx Oj, något hände med tangentbordet här. devil.gif devil.gif devil.gif
Onsdag sätta på frimärke. biggrin.gif
Och sen framåt torsdag-fredag promenad till posten. biggrin.gif

Här ser ni en som planerar. whist.gif whist.gif whist.gif

Gillar ditt metodiska förhållningssätt - precis min stil!! giggle.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 04-12-2009, 21:55) *
Hur mycket choklad då? (nyfiken...)

laugh.gif Så du vet hur mycker du behöver skicka för att jag ska bli riktigt illamående? Har aldrig testat hur mycket man kan trycka i sig, försöker ju undvika choklad och ärligt talat blir det väldigt sött och äckligt ganska snart.

Jag har postat min julklapp i Klippan.
pejori
CITAT (Myosotis @ 04-12-2009, 22:42) *
laugh.gif Så du vet hur mycker du behöver skicka för att jag ska bli riktigt illamående? Har aldrig testat hur mycket man kan trycka i sig, försöker ju undvika choklad och ärligt talat blir det väldigt sött och äckligt ganska snart.

Man får äta i omgångar.
Ha skålen framme och ta en bit, när man springer förbi...
Springer förbi mycket här... giggle.gif
Biggan_
Tomten kommer på en vit HD ,så det så! yes.gif

Wilmer
CITAT (Meriona @ 04-12-2009, 22:11) *
Vård av närstående...det är väldigt restriktiva regler tyvärr, jag fick inte ens ut när pappa canceropererade sig, så jag hoppas att jag inte får något för Wilmer, hon är tack och lov lagom frisk.. tummenupp.gif Fast om jag äcklar mig tillräckligt länge med att jag har hennes ko-badrumsmattor i bagaget, så kanske hon blir jättesjuk........ rolleyes.gif

sick.gif Nu blev jag jättesjuk, jag som redan varit hemma en vecka slap.gif Men du Meriona, det var DU som är sjuk, JAG får stödet för att ta HAND OM DEJ. Vi får dupera läkaren att santa-kris är en livslång långsamt dödande sjukdom. Du kommer dö inom 342 år.
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 04-12-2009, 22:50) *

Men visst är det fler än en Santa... g.gif

freya
CITAT (titti49zon6 @ 04-12-2009, 21:40) *
Men snälla Freya,varför sa du inte det när du var hit i eftermiddags nono.gif jag älskar ju choklad......
nästan lika mycket som jag älskar gubben, hihi, du kunde väl ha lämnat ett par kakor flirting.gif

Jag var in på Ica på vägen hem, om du skyndar dig kanske de har kvar några kakor santa.gif Den julkryddade Vinter är smaskens tongue.gif
Det vore bra om du köpte upp det som är kvar, mina kläder krymper så förfärligt när de valsar runt i maskinen. Typiskt att jag är en av dem som INTE tappar kilon när sköldkörteln speedar, då hade jag ju haft någon nytta av Graves mad.gif
Asch, det kommer nog efter, när jag smaskat upp all meducin, tar en bit Schweizernöt till smile.gif

Nu öppnar snart affärerna, ska nog ut på en liiten schoppingtur nu, dvs om jag inte var det i går eller ska på måndag.....
Aqvakul
Santa har mycket att fundera över...

och vill därför vara för sig själv ett tag...
blomkronan
SKIT!!! vad här bubblas, 13 sidor sedan jag var inne senast.....
Hur i hela friden ska man sen hinna med att läsa ledtrådar och gissa confused.gif
Jag får be om en vecka semester.... cool.gif inte tror jag mellandagarna räcker till blush.gif
MariaS
CITAT (blomkronan @ 05-12-2009, 09:54) *
SKIT!!! vad här bubblas, 13 sidor sedan jag var inne senast.....
Hur i hela friden ska man sen hinna med att läsa ledtrådar och gissa confused.gif
Jag får be om en vecka semester.... cool.gif inte tror jag mellandagarna räcker till blush.gif

Inte nog med det! Du måste ju in och kolla allas profiler också, vem som kan ha kollat vem du vet... sweatingbullets.gif
Och profilsidorna slap.gif ska du veta, är väääääl besökta just nu yes.gif
och sen vet du ju ändå inte, för kanske just DIN tomte har kollat din profil som anonym och syns inte i alla fall -cry-.gif
så det är nog säkrast att du går in här och kollar lite oftare istället.... whistling.gif
Aqvakul
Här kommer jag med paketet...

(ledtråd... kanske eller kanske inte... tongue.gif)

Meriona
Jag undrar om jag har tomtar på loftet.....jag tycker att det hasar på vinden.... unsure.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 05-12-2009, 10:39) *
Jag undrar om jag har tomtar på loftet.....jag tycker att det hasar på vinden.... unsure.gif

Det är nog råttan som återvänt!
Meriona
Tror du? Jag tror att jag skrämde bort den, han ville tydligen inte ha närkontakt för jäklar vad snabb han var när jag skulle ta kort. smile.gif Fast det vore ju bra om han försvann så slapp han äta av hyresvärdens gift (om det nu nånsin kom nån från Anticimex, jag har inte sett nåt). Kanske ska jag öppna en rått-vänligt skadedjurbekämpningsfirma? Skrämma dem verkar räcka... laugh.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 05-12-2009, 10:44) *
Tror du? Jag tror att jag skrämde bort den, han ville tydligen inte ha närkontakt för jäklar vad snabb han var när jag skulle ta kort. smile.gif Fast det vore ju bra om han försvann så slapp han äta av hyresvärdens gift (om det nu nånsin kom nån från Anticimex, jag har inte sett nåt). Kanske ska jag öppna en rått-vänligt skadedjurbekämpningsfirma? Skrämma dem verkar räcka... laugh.gif

VARNING FÖR RÅTTBEKÄMPARE! Meriona med kamera rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
Bäst jag gömmer kameran då, så att jag inte skrämmer bort de små julmössen.... tongue.gif
Anma
Tack Aqvakul, nu funkar det! blomma.gif yahoo.gif

För er som inte fattar nåt:
Det blev strul med att redigera första inlägget för att Aqvakuls bild på sidan 10003888453 i tråden gjorde så att redigeringsläget på första inlägget på sidan 1 blev jättebrett. Men nu är det fixat! smile.gif

Klura kom med idén att sätta namnen i bokstavsordning, hon har även sorterat dem så det var bara för mig att klistra in. Tack! blomma.gif
Dessutom satte jag listan överst i första inlägget.

Nu ska jag ut med hundarna och passa på att posta mitt paket. Kanske. Eller hade jag gjort det redan? Skulle jag inte göra det förrän på onsdag? hmm... återstår att se.
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2009, 10:29) *
Här kommer jag med paketet...

(ledtråd... kanske eller kanske inte... tongue.gif )

g.gif ....ser ut som fotbollar i säcken....eller bowlingklot, fast det är väl för tungt att åka vattenskidor med...kanske ballonger? confused.gif
Nu vet jag att du är klurig, så det är nog vantar! rolleyes.gif
mojan
CITAT (Anma @ 05-12-2009, 11:18) *
Tack Aqvakul, nu funkar det! blomma.gif yahoo.gif

För er som inte fattar nåt:
Det blev strul med att redigera första inlägget för att Aqvakuls bild på sidan 10003888453 i tråden gjorde så att redigeringsläget på första inlägget på sidan 1 blev jättebrett. Men nu är det fixat! smile.gif

Klura kom med idén att sätta namnen i bokstavsordning, hon har även sorterat dem så det var bara för mig att klistra in. Tack! blomma.gif
Dessutom satte jag listan överst i första inlägget.

Det ser jättefint ut! Nu kan man vara säker på att ens paket kommit fram och följa utvecklingen att detta juldrama.
pejori
Ser jättebra ut Anma!!! blomma.gif blomma.gif
Här är det dags att, snoka i profiler... giggle.gif
MariaS
Ni som till äventyrs redan har fått era paket, ni skulle inte kunna tänka er att dela med er så där whistling.gif jag menar crazy.gif så abstinensen inte behöver bli så tärande whist.gif ni vet alltså innocent.gif klämma lite, wacko.gif kolla om det luktar, blink.gif låter det, bravo.gif hårt, dunno.gif mjukt, crazy.gif ...
Ciczi
mitt paket kom häromdagen och det är mjukt och på vissa ställen hårt. Tror att det är två olika saker i paketet... Det lukar inget men snöret är mycket fint...

Ciczi
MariaS
CITAT (Ciczi @ 05-12-2009, 16:25) *
mitt paket kom häromdagen och det är mjukt och på vissa ställen hårt. Tror att det är två olika saker i paketet... Det lukar inget men snöret är mycket fint...
Ciczi

thanks.gif smiley_small_hug.gif crazy.gif mer mer mer crazy.gif

är det inte 11/12 snart så man får/har fått sitt paket. Sen är det 24/12 snart så man kan öppna yahoo.gif
Anma
CITAT (MariaS @ 05-12-2009, 16:32) *
thanks.gif smiley_small_hug.gif crazy.gif mer mer mer crazy.gif

är det inte 11/12 snart så man får/har fått sitt paket. Sen är det 24/12 snart så man kan öppna yahoo.gif

11/12 är sista dagen att skicka sitt paket, i värsta fall kommer du att få vänta i en vecka till. santa.gif hohohooo
Farbror Blå
CITAT (Aqvakul @ 04-12-2009, 16:16) *
Farbror Blå, vad säger du om moralen här på Odla? confused.gif

Mor Al?
Känner inte henne faktiskt..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon