Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Stingray
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:15) *
Ett PLATT paket på ett kilo kan vara en GULDTACKA! Öppna för sjutton! smiley_small_hug.gif Och om det är det så har Santa snurrat till det, det var till mig det skulle ju! ranting.gif

Åhhh det vore riktigt snällt av tomten smiley_small_hug.gif
Men vågar inte öppna var ju regler på att vi skulle vänta till den 24:e december 2009 rtfm.gif
Meriona
Det kommer jag INTE att lyda, jag måste öppna tidigare så att jag kan skvallra för min alternativa frågeställare..... blink.gif
pejori
CITAT (Stingray @ 09-12-2009, 21:18) *
Åhhh det vore riktigt snällt av tomten smiley_small_hug.gif
Men vågar inte öppna var ju regler på att vi skulle vänta till den 24:e december 2009 rtfm.gif

NÄ NÄ NÄ NÄ nono.gif
Det var regler om att man inte fick börja gissa innan julaftonen... rtfm.gif
Öppna får man när man vill... whistling.gif naughty.gif giggle.gif
Stingray
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:22) *
NÄ NÄ NÄ NÄ nono.gif

Hmmm det tål helt klart att fundera på whistling.gif naughty.gif devil.gif
pejori
CITAT (Stingray @ 09-12-2009, 21:24) *
Hmmm det tål helt klart att fundera på whistling.gif naughty.gif devil.gif

yes.gif yes.gif yes.gif Öppna du paketet... santa.gif naughty.gif
Stingray
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:21) *
Det kommer jag INTE att lyda, jag måste öppna tidigare så att jag kan skvallra för min alternativa frågeställare..... blink.gif

Vem har påstått att jag talar sanning??? naughty.gif Kanske bara skriver att jag varit duktig för att det ska se ut som att vi har en bra och fin standard här på Odla.nu där kvinnor och män håller på sig och väntar snällt med att öppna sina paket. dunno.gif

CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:25) *

Se ovan coolgleam.gif
pejori
CITAT (Stingray @ 09-12-2009, 21:26) *
Vem har påstått att jag talar sanning??? naughty.gif Kanske bara skriver att jag varit duktig för att det ska se ut som att vi har en bra och fin standard här på Odla.nu där kvinnor och män håller på sig och väntar snällt med att öppna sina paket. dunno.gif

Se ovan coolgleam.gif

Nononono..Jag är ett varnartigt fruntimmer, jag öppna direkt, och får sitta här och värka med att gissa... rotfl.gif
MariaS
NÄ NÄ NÄ NÄ nono.gif

Å VA HJÄLPER DET OM MAN INGET HAR ATT ÖPPNA!!!??? Skulle din grinchen kunna vara så snäll och lämna tillbaka min brevbärare så jag får mitt paket. Sen kan han behålla brevbärare med bil och allt! rtfm.gif
Meriona
Brevbärare med BIL - vilken lyx! Han är väl på vintersemester såklart, 7 veckor på Mallis! wacko.gif Sorry Maria, men du kan gissa på din julpaket när vi andra fått våra påskpresenter.... laugh.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 09-12-2009, 21:41) *
Å VA HJÄLPER DET OM MAN INGET HAR ATT ÖPPNA!!!??? Skulle din grinchen kunna vara så snäll och lämna tillbaka min brevbärare så jag får mitt paket. Sen kan han behålla brevbärare med bil och allt! rtfm.gif

Ja Ja...Jag ska se till så grinch släpper ut han, så paketen kommer... naughty.gif
Ville ju bara klämma lite...

På paketen alltså giggle.gif

Edit: JULKLAPPARNA!!! ska det vara, julklapparna... crazy.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:46) *
Ja Ja...Jag ska se till så grinch släpper ut han, så paketen kommer... naughty.gif

Det där med brevbäraren känner vi ju till. I vår kommer Pejjan att deklamera att det är smått på gång..... flirting.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:48) *
Det där med brevbäraren känner vi ju till. I vår kommer Pejjan att deklamera att det är smått på gång..... flirting.gif

oja, då är det små påskpaket på gång ju... bravo.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:53) *

Uh vilken ordvrängare du är, du kunde ju bli politiker vet ja! smiley_small_hug.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:46) *

help.gif

CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:48) *

fear.gif

CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:53) *

sos.gif sos.gif sos.gif sos.gif sos.gif
mojan
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 20:46) *
Ja, men var det verkligen du.... kan du skicka en bra bild... du vet födelsemärket på ett visst ställe... crazy.gif

Bortopererat... innocent.gif
Meriona
Jag har lite funderingar på om jag råkade paketera in ena råttan i mitt paket, jag har inte sett honom idag.... blink.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 22:04) *
Jag har lite funderingar på om jag råkade paketera in ena råttan i mitt paket, jag har inte sett honom idag.... blink.gif

FÖR GUDS SKULL! ÖPPNA ALLA PAKET GENAST! och kontrollera så ni inte fått Merionas Gerbil av misstag/med flit...
mojan
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 22:04) *

Min katt skulle bli jätteglad över att få en liten kompis. devil.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 09-12-2009, 22:06) *
FÖR GUDS SKULL! ÖPPNA ALLA PAKET GENAST! och kontrollera så ni inte fått Merionas Gerbil av misstag/med flit...

Eller väg det först, för om det väger mindre än 100 gram så är det rått-fritt, för de har blivit lite tjocka på sistone.... coolgleam.gif Fast det är klart, Wilmers musmarinad har vi ju inte vägt, så det KAN vara gnagarinnehåll även när det är ett lättviktarpaket... innocent.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:56) *
Uh vilken ordvrängare du är, du kunde ju bli politiker vet ja! smiley_small_hug.gif

Jag är på hugget vet du... kompiskram.gif
maramara
Jag har fått julklapp i påstlådan yahoo.gif yahoo.gif poststämplat dåligt, slutar på -mo eller möjligen -mö?? hmhm thanks.gif thanks.gif g.gif rtfm.gif stort vitt kuvert, tillåtet att öppna stod det yahoo.gif whistling.gif Jättefint julklappspapper som Secret Santa har lackat, de ni!!! törs man pilla lite, skramlar inte, halvmjukt, lätt böjbart.. hmm hmm
Har förresten lämnat mitt paket till tomten själv.
Biggan_
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 21:25) *

Hör du du du Pejjan, det där är uppvigling! rtfm.gif ....och förresten så skall man inte inleda andra i frestelse!
Jag blev ju sugen på att ta en titt! angel_not.gif
Bäst jag går upp och gömmer paketet på vinden för där är så otäckt uppe, så där vill inte jag leta efter paket! crying.gif
....och tänk om jag aldrig hittar det igen! fear.gif
pejori
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2009, 23:05) *
Hör du du du Pejjan, det där är uppvigling! rtfm.gif ....och förresten så skall man inte inleda andra i frestelse!
Jag blev ju sugen på att ta en titt! angel_not.gif
Bäst jag går upp och gömmer paketet på vinden för där är så otäckt uppe, så där vill inte jag leta efter paket! crying.gif
....och tänk om jag aldrig hittar det igen! fear.gif

Där ser du, bäst att öppna direkt... rotfl.gif
Uppvigla??? Jag??? Jag som är så stöttande och förstående???? whistling.gif whistling.gif angel_not.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 23:16) *
Där ser du, bäst att öppna direkt... rotfl.gif
Uppvigla??? Jag??? Jag som är så stöttande och förstående???? whistling.gif whistling.gif angel_not.gif

Nähä du! Man får göra som när man slutade röka, sysselsätta sej med något kul eller ta en promenad när suget att öppna paketen kommer! Nikotintuggummi lär väl inte hjälpa för detta beroendet! ....och jesses vilken Ågren man skulle fått om man öppnade för tidigt!
Vi skulle kanske uppfinna ett tuggummi som hjälpte mot julklappsöppningsberoende!
pejori
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2009, 23:43) *
Nähä du! Man får göra som när man slutade röka, sysselsätta sej med något kul eller ta en promenad när suget att öppna paketen kommer! Nikotintuggummi lär väl inte hjälpa för detta beroendet! ....och jesses vilken Ågren man skulle fått om man öppnade för tidigt!
Vi skulle kanske uppfinna ett tuggummi som hjälpte mot julklappsöppningsberoende!

Falska cigg...Falska paket... tummenupp.gif tummenupp.gif
En massa små paket man kan öppna och stänga, om och om igen... rotfl.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 23:46) *
Falska cigg...Falska paket... tummenupp.gif tummenupp.gif
En massa små paket man kan öppna och stänga, om och om igen... rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif Ja, och vad förvånad man blir varenda gång! rotfl.gif
pejori
Ja...Speciellt som det är tomma paket.... whist.gif crazy.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 00:00) *
Ja...Speciellt som det är tomma paket.... whist.gif crazy.gif rotfl.gif

rotfl.gif tummenupp.gif
Rosmarin
CITAT (Monaxe @ 09-12-2009, 18:01) *
....

Jag bor definitivt inte i Sveriges fjärde största kommun... santa.gif

....

Inte jag heller! giggle.gif
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2009, 23:43) *

idea.gif Tugga lite på paketet!

[attachment=45166:rot.gif] Du blir diskvalificerad och får inte delta i nästa års påsktomte och julhare.
Aqvakul
Pejjan följer inte reglerna... Pejjan följer inte reglerna... Pejjan följer inte reglerna... Pejjan följer inte reglerna... .... sos.gif
blomkronan
no.gif inte öppna
no.gif och ni är inte kloka!!!! min man undrar vad jag garvar åt!!!!
Jag sitter ju med odla!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Myosotis
Jag har fått min julklapp!! yahoo.gif

Länk till en ledtråd: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=957763 Och då menar jag inte att jag har skickat en häger.
Anma
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 11:31) *
Jag har fått min julklapp!! yahoo.gif

Lyllos dig då. -cry-.gif

Har skrivit in på första sidan.
Anma
Dublett ju.
pejori
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 10:28) *
idea.gif Tugga lite på paketet!

[attachment=45166:rot.gif] Du blir diskvalificerad och får inte delta i nästa års påsktomte och julhare.

Å så elakt sagt -cry-.gif -cry-.gif
Pejjan följer inte reglerna... Pejjan följer inte reglerna... Pejjan följer inte reglerna... Pejjan följer inte reglerna... .... sos.gif
Regler har ett enda ursprung och dom finns för att brytas... rotfl.gif

terrorister!!! Hulliganer!!! -cry-.gif -cry-.gif rtfm.gif
Inget i dag heller... crazy.gif ranting.gif
skogstroll
i morron ska jag skicka till min whistling.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 12:43) *
Inget i dag heller... crazy.gif ranting.gif

Du får inte förrän på julafton [attachment=45171:zunge.gif]
Anma
CITAT (skogstroll @ 10-12-2009, 12:44) *
i morron ska jag skicka till min whistling.gif

hmm... hoppas att Du inte är min tomte, för det betyder att jag med 100% säkerhet inte får paket imorgon heller. crying.gif
skogstroll
jag har inte heller fått nån... -cry-.gif men den som väntar på nåt gott... vi får ju ändå inte öppna förrns julafton??? whistling.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 13:01) *
Du får inte förrän på julafton [attachment=45171:zunge.gif]

AAAAA!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
skogstroll
ajja bajja nono.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 13:09) *
AAAAA!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Synden straffar sej... angel_not.gif
Myosotis
[attachment=45172:Paketstreichel.gif] Poststämpeln går inte att läsa. Min första gissning var nog fel med tanke på handstilen.

Min mottagare har sagt att poststämpeln inte gick att läsa på paketet jag skickade.
pejori
Go santa, go santa go santa.... bravo.gif blomma.gif
Det har kommit,
Och ja...Det är julafton i dag, så det så... giggle.gif rotfl.gif
skogstroll
men men men INTE ÖPPNA!! ninja.gif
MariaS
yahoo.gif JAG HAR FÅTT MITT, JAG HAR FÅTT MITT! yahoo.gif

Så om man nu går lite vetenskapligt till väga....

1: Poststämpel..... (letar förstoringsglas) Ahhh Alby! Okej, det utesluter ju i alla fall skåningarna... yes.gif Ett frimärke på 40:-, ett på 2:- och ett utan valör...

2: Vikt ( kabeln har trasslat till sig....) ..................................................... g.gif Hmmm Exakt 450 gram

3: Storleken (Vart katten har jag lagt linjalen...) blush.gif (på sin plats i skolväskan tydligen...)120mm x 135mm x 90mm. confused.gif

4: (skakar nu försiktigt på paketet) Det var nog tur att jag skakade försiktigt, låter lite keramikaktigt.... sweatingbullets.gif

5: Doft? (Förbaskat, gubben har inte köpt ny nässpray, får väl prova ändå...) Luktar papper blink.gif

6: Fulpapper av! .... VÄLTEJPAT! rtfm.gif Ååååååå vilka söta tomtar! Och ett kuvert under snöret... (pillar nu försiktigt fram kuvertet, det kan ju stå att jag ska öppna omedelbart giggle.gif ) Nähä! "Till Maria, Ho ho ho" Så min tomte är en uggla alltså g.gif (vänder på kuvertet) Inte igenklistrat naughty.gif Åååå wub.gif Vilken söt pippi wub.gif ... (Vänder på kortet efter uppmaning) w00t.gif Och hur ska jag nu lösa detta? -cry-.gif Det står: "Jag är dålig på att rimma, Men nu gick det upp ett ljus, Liksom stjärnorna de glimma, Passar bäst inomhus" blink.gif crying.gif

Det är nog tur att jag har 14 dagar på mig att lösa uppgiften crazy.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 13:34) *
...Det är julafton i dag, så det så... giggle.gif rotfl.gif

[attachment=45177:appap.gif] Det är julafton torsdagen den 24.12.!!! Om två veckor! Man får INTE öppna sitt paket innan!! [attachment=45178:erstHeiligabend.gif]
pejori
CITAT (skogstroll @ 10-12-2009, 13:36) *
men men men INTE ÖPPNA!! ninja.gif

blush.gif crying.gif blush.gif
skogstroll
jaa och e man nu så himla klåfingrig så måste man hålla näbben!! nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon