Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Aqvakul
CITAT (Anma @ 16-12-2009, 16:43) *
Skickar man denna vecka lär det hinna fram före jul, men mottagaren lär vara orolig, blir det någon odlapaket eller inte??? -fear-.gif

men visst är det spöstraff för de som inte följer reglerna... confused.gif crazy.gif
Anma
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 17:16) *
men visst är det spöstraff för de som inte följer reglerna... confused.gif crazy.gif

Jajamen, personligen, av Aqvakul him self...
Aqvakul
CITAT (Anma @ 16-12-2009, 18:15) *
Jajamen, personligen, av Aqvakul him self...

det går nog inte alls bra det - så blödig som jag är... blush.gif crying.gif
Meriona
[attachment=45315:paket.jpg]
Idag har jag hämtat mitt paket! smiley_small_hug.gif Tanterna på Konsum var jättenyfikna och ville helst att jag skulle öppna det på plats... rotfl.gif

Fulpappret var så fint att jag var osäker på om det var fulpapper, men det var det. whistling.gif Inuti var det mååååånga klappar, se här vad fint inslagna de är! wub.gif Jag vet inte om jag nänns öppna dem faktiskt, de är som små konstverk! Allt doftade underbart av kryddpeppar dessutom. Det vita med rött snöre rasslar, det med tomtemärket plinkar. De andra är ganska tysta, men det silvriga är jag enorm nyfiken på! Och det röda knytet tror jag att det är något mumsigt i. bravo.gif yahoo.gif

Oh jag undrar så vem som är så här påhittlig och lägger ner så mycket tid på en julklapp! Dessutom var portot jättedyrt! -fear-.gif Tack du okända Jultomte! thanks.gif
rom
jag fick ett brut vadderat kuvert som jag har klämt och kännt på i et par dar.
jag vågar inte öppna. om innehållet inte är inslaget är det ju fusk.
innehållet får nog vila ett par dar till.
post stämpel avslöjar noll
dicentra
Yes,idag kom mitt paket!! yahoo.gif

Jättesött,med rara tomtar på!!! thanks.gif

Tack du givmilda främling!!! blomma.gif

Det är inte säkert att jag kan hålla fingrarna i styr ända till jul!!
Sitter på dom nu!! naughty.gif
Anma
Om jag har rätt uppgifter är det dessa som ännu inte fått sin klapp, hojta till om jag har fel! smile.gif

160kvm stort hus
Cathis
Chamomille
Crazy4Flowers
emmas matte edit: hade visst fått ju. smile.gif
Eva-Helene
netaave
Ninnisky (är bortrest ännu, hon kan ha fått)
Ulrica
netaave
CITAT (Anma @ 16-12-2009, 22:41) *
Om jag har rätt uppgifter är det dessa som ännu inte fått sin klapp, hojta till om jag har fel! smile.gif

160kvm stort hus
Cathis
Chamomille
Crazy4Flowers
emmas matte
Eva-Helene
netaave
Ulrica

Stämmer i mitt fall iaf. Inte tillstymmelse till paket.
Chamomille

160kvm stort hus
Cathis
Chamomille
Crazy4Flowers
Eva-Helene
netaave
Ulrica

Jag har fått yes.gif
Monaxe
Mina katter är VÄLDIGT aktiva och nyfikna ninja.gif
freya

160kvm stort hus
Cathis
Chamomille
Crazy4Flowers
Eva-Helene
netaave
Ulrica

Jag har Inte fått -cry-.gif tänk om det är jättefint och stort och vackert och chokladigt så postgubbarna har ätit upp det crying.gif ...

Aqvakul
Alla måste få paket - annars är det ORÄTTVIST!!!!
160kvm stort hus
Oh spöstraff. ja men det kan ju bli lite spännande med smisk till helgen.. giggle.gif

Jag har fått mitt paket och skickat, fast jag har inte sett min mottagare här ännu. Vilket kanske är lika bra för hon lär nog fatta min ledtråd på en gång, haha.

Även om jag skickade sent måste det ju hinna fram. Det brukar väl ta en två dagar...? Nu har ju tomten sex dar på sig.

Sitter i sthlm nu och här är det full snöstorm, ta inte bilen hit om ni inte måste!Hemma i etuna däremot var det strålande väder. Jag vill hem....
Rosmarin
Spöstraff giggle.gif
Det kan ju ses på olika sätt. Smisk eller en fisketur. Det finns nog en del som tycker att ettdera eller båda delarna kan ses som ett straff!

giggle.gif

CITAT (160kvm stort hus @ 17-12-2009, 10:21) *
Oh spöstraff. ja men det kan ju bli lite spännande med smisk till helgen.. giggle.gif

....

...och så finns det de som tycker att det inte alls är ett straff... giggle.gif

CITAT (Monaxe @ 17-12-2009, 07:41) *

giggle.gif
Biggan_
CITAT (Monaxe @ 17-12-2009, 07:41) *

giggle.gif Du får kanske hjälpa dom på traven lite med att fila till klorna på dom! idea.gif
Chamomille
Tokfior.. rotfl.gif
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 17-12-2009, 11:54) *
giggle.gif Du får kanske hjälpa dom på traven lite med att fila till klorna på dom! idea.gif

tummenupp.gif rolleyes.gif giggle.gif
Fny
smisk till helgen? skulle det vara ett straff? blush.gif

Jag har förresten en ledtråd att dela ut! ledtråden är att den förra ledtråden jag gav ut inte alls stämmer längre. =)
Chamomille
CITAT (Fny @ 17-12-2009, 11:59) *

Jag har förresten en ledtråd att dela ut! ledtråden är att den förra ledtråden jag gav ut inte alls stämmer längre. =)

blink.gif wacko.gif
DragonLady
CITAT (Aqvakul @ 17-12-2009, 10:01) *

g.gif Meriona har ju fått mååånga paket... kanske tomten har gjort en omprioritering för att han inte hinner till alla så delar han ut fler till färre.. som vissa reklamutdelare gör fear.gif

CITAT (Chamomille @ 17-12-2009, 11:54) *
Tokfior.. rotfl.gif

yes.gif giggle.gif

CITAT (freya @ 17-12-2009, 08:00) *
Jag har Inte fått -cry-.gif tänk om det är jättefint och stort och vackert och chokladigt så postgubbarna har ätit upp det crying.gif ...

rtfm.gif som mitt paket förra julen som de ville behålla själva de rackarna help.gif men det fixade sig, som tur var så röt big santa till så de släppte mitt paket yes.gif

CITAT (Fny @ 17-12-2009, 11:59) *

ja man kan ju ha olika uppfattningar om vad som e ett straff o inte flirting.gif
ytterligare ledtråd är att alla skulle behövt en sådanhäringa innocent.gif
netaave
CITAT (Aqvakul @ 17-12-2009, 10:01) *

Ja fast nu börjar man ju undra, senaste datum 11e var väl satt med hänsyn till att det nu så här i jultider tar 4-6 dagar extra för försändelser att nå fram. (enligt brevbäraren)
Jag fick inget idag heller. sad.gif
Anma
Allrajt.
Detta ska nu vara de som inte fått ännu då.

Cathis
Crazy4Flowers
Eva-Helene
freya
netaave
Ninnisky
Ulrica

Hoppas listan kryper idag då! yes.gif santa.gif

Ni som inte fått paket ännu, jag har fått några PM angående paket som blivit försenade av endera eller andra skälet. Secret Santa är extra försiktig och satte senaste datumet tidigt för att vara hundra på att allas paket når fram. Så hav tålamod.... smile.gif
ninnisky
CITAT (Anma @ 17-12-2009, 13:25) *
Allrajt.

Cathis
Crazy4Flowers
Eva-Helene
freya
netaave
Ninnisky
Ulrica

Ni som inte fått paket ännu, jag har fått några PM angående paket som blivit försenade av endera eller andra skälet. Secret Santa är extra försiktig och satte senaste datumet tidigt för att vara hundra på att allas paket når fram. Så hav tålamod.... smile.gif

Jag har fått paket - jiipiiii, men har först idag kunnat meddela mig eftersom jag varit bortrest o utan tillgång till dator!
Biggan_
CITAT (ninnisky @ 17-12-2009, 13:41) *
Jag har fått paket - jiipiiii, men har först idag kunnat meddela mig eftersom jag varit bortrest o utan tillgång till dator!

Välkommen hem ninnisky! kompiskram.gif

Allrajt.

Cathis
Crazy4Flowers
Eva-Helene
freya
netaave
Ninnisky
Ulrica

Uj, vad många som inte har fått ännu! sad.gif
Eva-Helene
Jag har fåttit! yahoo.gif Det var liiite mindre kallt idag (-17 men vindstilla - igår blåste det *brrrr*) så jag tog mod till mig och knatade dom 1½ kilometrarna till ICA för att hämta ut klappen (som det visade sig att brevavin handlade om).

Undra vad det är som låter i köket? Månäda kattungarna är lika nyfikna som mig på vad julklappen är för nåt? Ska jag rädda den eller??? whistling.gif Ett fint rim (4 rader t.o.m.) är det på kuvertet som klappen låg i. Givaren har tagit fasta på att jag (just nu iaf) har balkong - enligt rimmet. Man kan ju ha låddor på altanen också...i mitt nya hem (ska bli sambo snart) wub.gif
Myosotis
Hoppas listan kryper idag då!

giggle.gif wub.gif

Fast om den kryper iväg, hur ska vi då hålla reda på om alla har fått sina julklappar?
Anma
CITAT (Myosotis @ 17-12-2009, 18:00) *
giggle.gif wub.gif

Fast om den kryper iväg, hur ska vi då hålla reda på om alla har fått sina julklappar?

rotfl.gif så fel det blir när man tappar bokstäver! Jaja, så länge man inte tappar klappar så.... giggle.gif
anne-li i olofstorp
Hallå hallå, det gjorde du i går naughty.gif

Skojar bara! Stort tack till dig för all den energi du lägger ner här!!!! thanks.gif thanks.gif rose.gif
Anma
CITAT (anne-li i olofstorp @ 17-12-2009, 18:07) *
Hallå hallå, det gjorde du i går naughty.gif

Skojar bara! Stort tack till dig för all den energi du lägger ner här!!!! thanks.gif thanks.gif rose.gif

giggle.gif

Tacktack!

Känns som att jag skulle behövt MariaS här, hon höll ordning på mig bakom kulisserna...
sad.gif
Meriona
Jag håller med anne-li, du är fantastisk Anma! thanks.gif
Aqvakul
Absolut, jättebra jobbat Anma! thanks.gif smiley_small_hug.gif
emmas matte
jättebra ANMA bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif santa.gif
mojan
Anma blomma.gif
Full koll på läget.
Sånt gillar jag.
Anma
Tackar ödmjukast, men skrik inte hej förrän vaddetnuärsomskaöverån, någon kanske får två paket och någon annan ingen alls. ohmy.gif giggle.gif
skogstroll
ja väl jobbat!!! & jag är så glad över mitt fina paket, det ska bli så spännande bravo.gif ska gå upp tidigt på julafton och sätta mig och öppna det för mig själv
Biggan_
Jag tänker öppna mitt paket här vid datorn så snart klockan och almanackan visar att det är julafton! yahoo.gif
Nu har jag ju ingen chans att fråga Maria S om min gissning var rätt när det äntligen är tillåtet att fråga! sad.gif
En stor bukett blomster till dej Anma som som med den äran har tagit hand dom detta projekt! blomma.gif thanks.gif
Meriona
Det finns nog flera som kan svara för Marias del Biggan, det ordnar sig nog ska du se! tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 18-12-2009, 14:54) *
Det finns nog flera som kan svara för Marias del Biggan, det ordnar sig nog ska du se! tummenupp.gif

Men jag saknar henne ju! -cry-.gif ....och pejjan också! -cry-.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2009, 14:58) *
Men jag saknar henne ju! -cry-.gif ....och pejjan också! -cry-.gif

Kolla in på hönshuset vettja... smile.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 18-12-2009, 14:59) *
Kolla in på hönshuset vettja... smile.gif

Hönshus??? Jag har inget hönshus! Jag har bara ett hemlighus, eller ett skithus som man också kallar det! shy.gif
Sitter dom där då??
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2009, 15:06) *
Hönshus??? Jag har inget hönshus! Jag har bara ett hemlighus, eller ett skithus som man också kallar det! shy.gif
Sitter dom där då??

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Nä jag menar http://honshuset.ecommunity.se/
Anma
Jag har lovat flera som inte kan vara med i tråden att rätta gissningar så att det ordnar nog sig ändå. smile.gif

Men saknar ju de frånvarande ju jag med. sad.gif
Biggan_
CITAT (Anma @ 18-12-2009, 15:12) *
Jag har lovat flera som inte kan vara med i tråden att rätta gissningar så att det ordnar nog sig ändå. smile.gif

Men saknar ju de frånvarande ju jag med. sad.gif

Tack Anma, du är en

CITAT (Chamomille @ 18-12-2009, 15:09) *

Tack chamomille!....men innan jag kikar in där skall jag ut och skotta snö! Det gäller att passa på medans man har någon!
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2009, 15:19) *
Tack chamomille!....men innan jag kikar in där skall jag ut och skotta snö! Det gäller att passa på medans man har någon!

giggle.gif Jaa... Idag när jag var ute ramlade det in snö i stövlarna wacko.gif
skogstroll
urk... ja du ska se mina sunkiga dojjor när jag kommit fram till bussen sick.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 18-12-2009, 15:46) *
urk... ja du ska se mina sunkiga dojjor när jag kommit fram till bussen sick.gif

giggle.gif
skogstroll
blir nya till mig själv i julklapp tror jag... det är nog bäst för alla haha... till och med katten tittar på dem med fasa i blicken dunno.gif
freya
Jag har fått ett grönt paket smile.gif yahoo.gif Tur det stod att jag får öppna, annars ahde jag inte vågat göra det. Kuvertet har fina glittriga hjärtan på sig och är poststämplat i Göteborg thanks.gif thanks.gif thanks.gif

Ska lusläsa ledtrådar nu och bara klämma o känna liite innan jag packar ner det inför resan till västerbotten och jul med dotter o hästar
Myosotis
Hittade en sån söt don´t go - smilie:

[attachment=45345:dontgosmiley.gif]
en till pejori

[attachment=45345:dontgosmiley.gif]
och en till MariaS

Fast det är ju redan för sent... crying.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2009, 15:19) *
Tack Anma, du är en

Instämmer! tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon