Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Fny
jultomtar är vi allihopa, allihopa, allihopa! Jultomtar är vi allihopa, allihopa...
Chamomille
Inte gör det mig något. Men nu har du 32 till som ska svara på den frågan.. giggle.gif
Anma
CITAT (Chamomille @ 14-11-2009, 20:49) *
Inte gör det mig något. Men nu har du 32 till som ska svara på den frågan.. giggle.gif

JO, det är just det... smile.gif
Meriona
Jag skickar gärna paket utomlands! wub.gif Det är ändå inga astronomiska summor det handlar om....
pejori
CITAT (Anma @ 14-11-2009, 20:23) *
Vad tycker ni om att skica er paket till utlandet?
En person vill gärna vara med men bor utomlands och därför vill jag först kolla om det är ok.
Vi har dessutom kommit överens om att personen i såfall skickar paketet till mig först så att mottagaren inte kan gissa sig till vem det är ifrån på en gång.

Men det blir ju dyrare porto som får skicka paktetet till mottagaren i utlandet och därför vill jag kolla om det är ok först! smile.gif
santa.gif

tummenupp.gif santa.gif
blomkronan
Håller med föregående talare tummenupp.gif
Monaxe
helt ok att skicka utanför gränserna för min del!
anne-li i olofstorp
Jultomten är väl internationell???!!!!!! santa.gif
Helt ok
Farbror Blå
Funderar fortfarande på var den hemliga tomten ligger, var inne på lantmäteriet, men dom trodde inte jag vaar riktigt klok..
Myosotis
Hm... vad skulle det kosta i porto i så fall? Har ett hemskt minne av ett paket som jag skickade till Tyskland för typ 275:- eller så unsure.gif Det har jag faktiskt inte råd med. Men principiellt tycker jag att de i utlandet ska vara med, så då är det väl bättre om jag drar mig ur om det bara är jag som tycker det blir för dyrt.

Jag ska inte skicka till utlandet.
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 14-11-2009, 23:11) *
Funderar fortfarande på var den hemliga tomten ligger, var inne på lantmäteriet, men dom trodde inte jag vaar riktigt klok..

giggle.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 14-11-2009, 23:12) *
Hm... vad skulle det kosta i porto i så fall? Har ett hemskt minne av ett paket som jag skickade till Tyskland för typ 275:- eller så unsure.gif Det har jag faktiskt inte råd med. Men principiellt tycker jag att de i utlandet ska vara med, så då är det väl bättre om jag drar mig ur om det bara är jag som tycker det blir för dyrt.

NÄ INTE SKA NÅGON BEHÖVA DRA SIG UR! Man kan ju göra så att jag kollar först med den som får lotten till den personen om det är ok, och om deras paket inte väger så mycket. Så att det inte blir så dyrt för avsändaren? Ingen behöver ju veta att någon sagt nej heller, förutom jag då.
Vad tror ni om det?
pejori
CITAT (Anma @ 14-11-2009, 23:17) *
NÄ INTE SKA NÅGON BEHÖVA DRA SIG UR! Man kan ju göra så att jag kollar först med den som får lotten till den personen om det är ok, och om deras paket inte väger så mycket. Så att det inte blir så dyrt för avsändaren? Ingen behöver ju veta att någon sagt nej heller, förutom jag då.
Vad tror ni om det?

Helt ok. för min del. tummenupp.gif
Myosotis
Jag har inte bestämt vad jag ska skicka än. Om jag ska skicka till personen i utlandet blir det kanske bara ett vanligt kuvert, det är ju inte dyrt. Tycker personen i utlandet (Rosmarin? Orkidétjuven? Jag är så nyfiken!!) att det är okej? Jag har själv fått små lätta saker båda gångerna, och de var jättefina!
titti49zon6
Det är ok för mig med, har ändå inte tänkt skica nåt stort och tungt som en sten i paketet som innehåller en trisslott eller nåt sånt tokigt som man ibland kan få crazy.gif
(jag menar stenen, inte trissen som ju kan ge miljoner)
Meriona
CITAT (Anma @ 14-11-2009, 23:17) *
Vad tror ni om det?

Mycket bra idé!
Och jag ska inte heller skicka något tungt. Vad det nu blir, tankeknölarna har inte kommit överens ännu.
emmas matte
om det inte kostar för mycket så är det ok att skicka, även utomlands. Ekonomin är ju inte som den borde vara...... utan som den nu är...MVH emmas matte
mojan
Kan man skicka sin julkapp som brev blir det inte särskilt dyrt.
Hade man tänkt skicka en tung sak kanske man kan hitta på något annat istället.
Ok för min del!
Anma
Jo, men vi gör så att utlandsboende är välkomna, och sen lottar jag dem först och kollar upp så att det är ok med den personen först. Jag tror att det kan vara riktigt roligt med utlandstomtar också! smile.gif
MariaS
CITAT (Anma @ 15-11-2009, 11:32) *
Jo, men vi gör så att utlandsboende är välkomna, och sen lottar jag dem först och kollar upp så att det är ok med den personen först. Jag tror att det kan vara riktigt roligt med utlandstomtar också! smile.gif

Låter som en mycket bra idé biggrin.gif
Noak
OK för mig också!
Myosotis
CITAT (rom @ 14-11-2009, 18:01) *
hej får jag oxo vara med?

Du kanske kan berätta lite om dig själv för oss också? unsure.gif
rom
CITAT (Myosotis @ 15-11-2009, 13:55) *
Du kanske kan berätta lite om dig själv för oss också? unsure.gif

självklart smile.gif kille som gräver lite på min tomt utanför stockholm i zon 2 ca.
har ett nybyggt växthus på 10 m2 som det premiärodlades i denna säsong, det gick sådär.
nu funderas det på hur man skall få saker att klara vintern.
har varit med i odla en liten stund men inte varit så aktiv, men läst en del inlägg emellanåt.
många tips och ideer får man ju här smile.gif
Myosotis
smile.gif Kul att läsa. Själv bor jag i norra Skåne zon 3 och är fågelintresserad. Jag kan inte så mycket om trädgård så jag känner igen det där att man läser mest och inte skriver så mycket i trädgårdsavdelningen, däremot är det väldigt lätt att hänga på småpratsavdelningen alldeles för många timmar varje dag... Beroendeframkallande liksom...

Det kan ju faktiskt inte stå en ledtråd i vartenda inlägg. Leta vidare!!
rom
CITAT (Myosotis @ 15-11-2009, 14:51) *
smile.gif Kul att läsa. Själv bor jag i norra Skåne zon 3 och är fågelintresserad. Jag kan inte så mycket om trädgård så jag känner igen det där att man läser mest och inte skriver så mycket i trädgårdsavdelningen, däremot är det väldigt lätt att hänga på småpratsavdelningen alldeles för många timmar varje dag... Beroendeframkallande liksom...

jo, det finns många skrattrådar har jag sett biggrin.gif

tillägg. utrikisk santa är ok santa.gif
Farbror Blå
Skrattrådar? näe, minsann här är vi allvarliga av oss innocent.gif
Chamomille
CITAT (Farbror Blå @ 15-11-2009, 15:27) *
Skrattrådar? näe, minsann här är vi allvarliga av oss innocent.gif

Eller hur..... rolleyes.gif
Monaxe
CITAT (Chamomille @ 15-11-2009, 16:48) *
Eller hur..... rolleyes.gif

Ja-aa, alltid mycket seriöst här!
Anma
Ändrar mitt inlägg... smile.gif

Undrar om vi hinner bli 40? Eller till och med 50?
pejori
CITAT (Anma @ 15-11-2009, 11:32) *

Bra idé. tummenupp.gif

Här skrattas aldrig, vi är så allvaliga såå... rolleyes.gif innocent.gif
Men du är välkommen i gänget Rom. tummenupp.gif
rom
CITAT (pejori @ 15-11-2009, 18:24) *
Bra idé. tummenupp.gif

Här skrattas aldrig, vi är så allvaliga såå... rolleyes.gif innocent.gif
Men du är välkommen i gänget Rom. tummenupp.gif

tack så mycket, rolleyes.gif skall försöka bli mer aktiv . det verkar ju ganska kul.
MariaS
CITAT (rom @ 15-11-2009, 18:55) *
tack så mycket, rolleyes.gif skall försöka bli mer aktiv . det verkar ju ganska kul.

Akta dig! Har man väl börjat är det svårt att sluta giggle.gif crazy.gif
MariaS
Hur många har vi blivit nu då?
Anma
Så här många
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
V
Wilmer
Utlandet ok för mig, får anpassa inehållet så det går att skicka utan för höga kostnader bara tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (titti49zon6 @ 15-11-2009, 09:11) *
Det är ok för mig med, har ändå inte tänkt skica nåt stort och tungt som en sten i paketet som innehåller en trisslott eller nåt sånt tokigt som man ibland kan få crazy.gif
(jag menar stenen, inte trissen som ju kan ge miljoner)

Dessutom verkar det fånigt att skicka en trisslott till andra sidan jordklotet crazy.gif
pejori
CITAT (Chamomille @ 16-11-2009, 12:32) *
Dessutom verkar det fånigt att skicka en trisslott till andra sidan jordklotet crazy.gif

Det skulle ju jag göra ju. yes.gif
Skulle till och med erbjuda mej att lösa in ev. vinst här och skicka ner.. innocent.gif
Posten är ju så pålitligt ju dunno.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jaja...efter 35 gissningar, så ska jag väl träffa rätt... whist.gif
Rosmarin
Det är jag som är den mystiska coolgleam.gif utlänningen. giggle.gif
Ville fråga först vad ni andra tyckte om att skicka paket utomlands och det var väl en bra lösning som ni kom på. yahoo.gif
Ville ju så gärna vara med... och nu har jag anmält mig. yes.gif ...och naturligtvis kan den som ska skicka till mig skicka något litet och lätt. Det roliga är ju att vara med tycker jag.
Aqvakul
CITAT (Rosmarin @ 16-11-2009, 20:04) *
Det är jag som är den mystiska coolgleam.gif utlänningen. giggle.gif

Jag gillar vin... naughty.gif
Rosmarin
CITAT (Aqvakul @ 16-11-2009, 20:06) *
Jag gillar vin... naughty.gif

giggle.gif
Meriona
Kul Rosmarin! smile.gif Funderar på om jag inte måste åka och lämna paket personligen om det blir jag som är din tomte, vad gott att komma härifrån det här rusket! w00t.gif
Rosmarin
CITAT (Meriona @ 16-11-2009, 20:48) *
Kul Rosmarin! smile.gif Funderar på om jag inte måste åka och lämna paket personligen om det blir jag som är din tomte, vad gott att komma härifrån det här rusket! w00t.gif

Ja! Gör det! bravo.gif
Meriona
devil.gif Hihi och knycker alla dina hönor, lämnar av dem hos Myosotis och sticker snabbt till Mexico innan någon av er vet vad som hände...

BAD santa.gif
Monaxe

Bad santa..
Myosotis
fear.gif Nää stackars höns, de har det nog bättre hos Rosmarin! De skulle säkert frysa här. nono.gif

Jag ska inte skicka en höna.
Meriona
CITAT (Monaxe @ 16-11-2009, 21:01) *

Bad santa..

Fy fabian vilken fuling! -fear-.gif

OK Myo, hönsen får jag väl knöka ner i resväskan då och släppa ut i Mexico.

coolgleam.gif
Rosmarin
CITAT (Meriona @ 16-11-2009, 21:06) *
Fy fabian vilken fuling! -fear-.gif

OK Myo, hönsen får jag väl knöka ner i resväskan då och släppa ut i Mexico.

coolgleam.gif

Va? Ska du ta med mina hönor till Mexico?! blink.gif Det har de inte sagt något om!!!

Men du Meriona, de har inga pass... tänk på att sånt kan ta tid att ordna så börja i tid...sistaminuten pass brukar vara dyra och om det ska utfärdas sju stycken så blir det nog inte billigt direkt... a0a.gif
Myosotis höns är ju lite närmare så det kanske blir lättare att ta med dem om du vill ha sällskap på resan. giggle.gif

CITAT (Meriona @ 16-11-2009, 20:57) *
...
BAD santa.gif

giggle.gif
Myosotis
CITAT (Rosmarin @ 17-11-2009, 14:22) *
Myosotis höns är ju lite närmare så det kanske blir lättare att ta med dem om du vill ha sällskap på resan.

-cry-.gif NEJ!!! Jag behöver mina höns!!! De ska inte åka till Mexiko. -cry-.gif

Ska inte skicka tuppen heller.
Anma
CITAT (Myosotis @ 17-11-2009, 15:30) *
-cry-.gif NEJ!!! Jag behöver mina höns!!! De ska inte åka till Mexiko. -cry-.gif

Jag kan åka istället för hönsen. Inga problem. crazy.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 17-11-2009, 15:50) *
Jag kan åka istället för hönsen. Inga problem. crazy.gif

thanks.gif smiley_small_hug.gif sweatingbullets.gif

Skickar inga ägg denna gången.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon