|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Biggan_
24-12-2009, 12:02
....och hur skall jag få veta om jag gissat rätt när inte Maria är här????
Myosotis
24-12-2009, 12:07
Hon skulle delta i tråden via någon annan.
Biggan_
24-12-2009, 12:10
CITAT (Myosotis @ 24-12-2009, 12:07)  Hon skulle delta i tråden via någon annan. Ok! Någon Annan, är Maria min tomte?
skogstroll
24-12-2009, 12:34
CITAT (mojan @ 24-12-2009, 11:55)  [quote name='skogstroll' date='24-12-2009, 11:41' post='1142118' vad var det för poststämpel da? Oläslig. Bor du där?  vardå?
DykUnderYtan
24-12-2009, 14:11
Jag har öppnat min klapp, tusen tack snälla tomten. Rimmet hjälpte mig att lista ut vad det var i paketet men vem du är har jag fortfarande ingen koll på... http://1.bp.blogspot.com/_4dpNH8bGqhw/SzNo...%C3%A4nglar.jpgBlir perfekt till vår lilla minigran!
maramara
24-12-2009, 17:12
MIn första gissning baserade jag på rimmet på paketet och då trodde jag att det var stickade grytlappar (jag fick grytlappar) så då trodde jag att det var pejori men jag ändrade mig till Betty eftersom hon stickade farbror blås raggsockor förra året.
Grytlapparna var inte stickade så nu vet jag inte men jag gissar ändå på Betty!
Ciczi
Skogstroll i Tyresö: Är du min tomte?
Aqvakul
24-12-2009, 18:24
Netaave är du min tomte?
Christa
24-12-2009, 20:35
Varför är Maria S inte med i Odla längre? Har jag missat något?
Jag fick en chokladkaka med apelsinkrokant av min tomte. Jag har faktiskt inte en blekaste aning vem som är min tomte?? Aq?? Tackar den hemlige!!
Aqvakul
24-12-2009, 21:05
Jag är inte din tomte Wilmer..
 Tack secret santa för min fiuna presnt! Jag är tyvär lite småfull just nu så jagh kan inte gissa just nu, men återkommer i morgon med gissningar på vem det är som har givit mig en sån fin juldekoration! Vacker älva... eller ängel? Jag klurar på var jag ska häng aupp den...
Aqvakul
24-12-2009, 21:11
CITAT (Christa @ 24-12-2009, 20:35)  Varför är Maria S inte med i Odla längre? Har jag missat något? Hon och Pejori blev förbannade, när de inte tyckte de fick hjälp av forumadmin. mot en i deras tycke påträngande medlem...
suck, jag kan bara inte fatta hur jag ska klara av att gissa... Men det var fulpapper och rim.
[quote] Hon och Pejori blev förbannade, när de inte tyckte de fick hjälp av forumadmin. mot en i deras tycke påträngande medlem.../quote] nej men fan vad tråkigt! Så ska det ju inte va! usch...
netaave
24-12-2009, 22:45
CITAT (Fny @ 24-12-2009, 08:55)  Vadå, oklart huruvida det faktiskt är musik? Vad är det annars? Nyfiken...  Typ nåt trummande ....eller hur jag ska förklara
netaave
24-12-2009, 22:50
CITAT (Aqvakul @ 24-12-2009, 18:24)  Netaave är du min tomte?
CITAT (Biggan_ @ 24-12-2009, 11:42)  Jag blev ju totalt chockad när jag öppnade paketet och såg att det var sönder, så jag glömde att tacka min Nu var ju inte allt i paketet sönder. Jag fick en burk tomatmarmelad som ser så läcker ut och skall provsmakas till frukosten i morgon. Det som var sönder var en kruka i form av en kossa och ibland skärvorna hittade jag ett paket med tomatfröer.  så mycket Maria S, för visst gissade jag väl rätt från början? Om jag har rätt, så var det texten på paketet som avslöjade Maria (så tråkigt att du inte är med oss här på odla längre  ), för dom orden skrev Maria någonstans, men just nu kan jag inte hitta var det var. [attachment=45536:IMG_2856.jpg] [attachment=45537:IMG_2922.jpg] [attachment=45538:IMG_2917.jpg] Du har så rätt så! Själv har jag inte öppnat min paket ännu, det sparar jag till i morgon. Men jag är övertygad om att det är blomkronan som är min tomte. För övrigt ber jag att få tacka er alla för den tid som varit, men nu lämnar jag forumet en gång för alla...
DykUnderYtan
24-12-2009, 23:14
CITAT (Eva-Helene @ 24-12-2009, 10:53)  Min klapp hade ett rim (som handlade om balkong) och innehöll en yttepytteliten vattenkanna  och en påse luktärter. Tack så mycket! Första gången jag har luktärter...det blir jättefint utanför altanen (ska bli sambo snart - får då en hel trädgård att ta hand om...åsså guben förståss). Min första gissning är DykUnderYtan! Är det det? Nix, inte jag som är skyldig...
Eva-Helene
25-12-2009, 00:16
Nähä...  ...då riktar jag blicken norrut: Betty, är det du som är min hemliga tomte???
Orkidétjuven
25-12-2009, 04:36
Jag hade gärna varit med, men jag tror det hade blivit för dyrt och skicka saker kors och tvärs över planeten. Dessutom är tullen här stenhårda på allt som är organiskt. Vilket iof är bra. God jul på er allihopa iaf
Jag VET att min Santa bor i Sundvall men har ingen aning om VEM min Santa är Men Stort tack för jättetrevlig bok och frön Riddarsporre har vi planerat att skaffa och havrerot har jag ingen aning om vad det är vilket gör det än mer spännande TACK
Edit: Nu vet jag vad Havrerot är den blir fin i vår lilla rabatt Tack ännu en gång
Aqvakul
25-12-2009, 09:43
CITAT (netaave @ 24-12-2009, 22:50)  Tack snälla Netaave för de fina handskarna!
JAg fick ett änglaspel, paketet poststämplat i K...nånting. Vem bor i K och ger bort fina änglaspel?
Haha, glömde det viktigaste...TACK snälla! Är lite vimsig på grund av jätteförkylning...
titti49zon6
25-12-2009, 10:30
Är du min Sekret Santa ......DykUnderYtan????
CITAT (mojan @ 24-12-2009, 17:50)  Jag frågar igen: Skogstroll i Tyresö: Är du min tomte? 
CITAT (Margith @ 24-12-2009, 10:21)  Jag har också öppnat. Jag fick en påse kvarnsalt. Det var rosa!! Det ska bli spännande att prova den Till den fick jag även en kvarn.... som eventuellt kan vara begagnad. Men är den det är det verkligen någon som gjort sig ett himla besvär, inte bara med att diska den, utan även putsa den. Den ser absolut obegagnad ut. Kvarnsalt = kuligt Kvarnen = det gamla behöver inte avslöja att det är gammalt. Är det du Anma som är min tomtenisse?? Oavsett om jag har rätt eller ej: TUSEN TACK!! Jag blev jätteglad och klappen passade perfekt till mig  Låter som en jättebra klapp, men tyvärr inte från mig.
CITAT (Biggan_ @ 24-12-2009, 11:42)  Jag blev ju totalt chockad när jag öppnade paketet och såg att det var sönder, så jag glömde att tacka min Nu var ju inte allt i paketet sönder. Jag fick en burk tomatmarmelad som ser så läcker ut och skall provsmakas till frukosten i morgon. Det som var sönder var en kruka i form av en kossa och ibland skärvorna hittade jag ett paket med tomatfröer.  så mycket Maria S, för visst gissade jag väl rätt från början? Om jag har rätt, så var det texten på paketet som avslöjade Maria (så tråkigt att du inte är med oss här på odla längre  ), för dom orden skrev Maria någonstans, men just nu kan jag inte hitta var det var. [attachment=45536:IMG_2856.jpg] [attachment=45537:IMG_2922.jpg] [attachment=45538:IMG_2917.jpg] Biggan_ du har rätt, det är MariaS!  Edit: Såg nu att du redan fått svar ju!
Eva i Skåne
25-12-2009, 13:22
Jag som trodde Maria S var min santa, men hon är ju redan "paxad". Hon var den enda som lämnat synligt spår i min profil, därav gissningen.
Jag fick ett par superfina lovvikavantar. Dom är såå fina! Säkert hemstickade och det av nån som inte värdesätter sin tid. Jag tror inte man köper garnet ens för 25kr. Ett jättestort tack till min Santa!!!
Är det kanske Margith?
 hmmmm Är det DragonLady som är min secret santa? Ledtråden "någonting överjordiskt" passar ju ganska bra på den fina älvan jag fick! Det var också med ett litet sött och glittrande hjärta.... vet precis var den ska ligga hemma! Är väldigt glad över min julklapp! Och eftersom jag INTE är Blomkronans secret santa och inga andra gissningar har inkommit så lämnar jag nu ut en sista ledtråd som borde vara alldeles för uppenbar: Jodå, det går visst!
titti49zon6
25-12-2009, 14:24
Fny är du min Sekret Santa
blomkronan
25-12-2009, 14:37
CITAT (MariaS @ 24-12-2009, 23:02)  Men jag är övertygad om att det är blomkronan som är min tomte.  det är inte jag...
DykUnderYtan
25-12-2009, 14:59
CITAT (titti49zon6 @ 25-12-2009, 10:30)  Är du min Sekret Santa ......DykUnderYtan???? Nej då inte din Santa heller...
titti49zon6 - nej tyvärr, jag är inte din santa! svårt det här!
Tack snälla Tomten för den trevliga bok jag fått. Tyvärr har jag än så länge bara hunnit bläddra i den.
Nu till det svåra, att gissa vem den kommer ifrån.. Sitter och lusläser alla ledtrådar och andra inlägg nu. Paketet hade inget rim så dom som rimmat är strukna. Tycker Stingrays ledtråd: Det är hårt med instruktioner... stämmer så himla bra eftersom boken innehåller instruktioner här o var. Men... den andra ledtråden var: Nu kommer den svåra biten, rim till paketet och det var ju inget rim med. Men det behöver ju inte betyda att Stingray lyckades tota ihop något. Så min första gissning får bli:
Är du min Tomte Stingray???
DragonLady
25-12-2009, 16:37
CITAT (Fny @ 25-12-2009, 15:39)  titti49zon6 - nej tyvärr, jag är inte din santa! svårt det här! O jag e inte din Santa Fny Ja det blir ju inte lättare med att det inte e så många av tomtarna som skriver ledtrådar.. Listade ut vem min tomte är ändå  inte pga. att jag e smart utan för att det stod på vem det var ifrån  AnnammA  en fin scrapbooktavla o kort.
CITAT (Ciczi @ 24-12-2009, 17:23)  MIn första gissning baserade jag på rimmet på paketet och då trodde jag att det var stickade grytlappar (jag fick grytlappar) så då trodde jag att det var pejori men jag ändrade mig till Betty eftersom hon stickade farbror blås raggsockor förra året.
Grytlapparna var inte stickade så nu vet jag inte men jag gissar ändå på Betty!
Ciczi Tyvärr Ciczi, jag är inte din secret Santa.
CITAT (Eva-Helene @ 25-12-2009, 00:16)  Nähä...  ...då riktar jag blicken norrut: Betty, är det du som är min hemliga tomte??? Nix, tyvärr inte.
Tack för den fina julklappen Wilmer! Att du är min hemliga tomte råder det ingen som helst tvivel om, du var starkt misstänkt redan när jag tog bort "fulpappret"  Himla fin etikett på den! [attachment=45547:2009_12_24_002.jpg] Tack för den fina kökshandduken, helt rätt färger till mitt kök! (lite kul att den är designad av min namne  ) Och stort tack för de fina fröpåsarna! [attachment=45548:2009_12_24_004.jpg] Om inte förr så blev du avslöjad då för du och jag är ju med i samma frökedja och jag har ett par fröpåsar med samma handstil och ditt namn...
Min julklapp bestod av 10 stycken miniatyrer, 4 snögubbar och 6 tomtar! Alla ca 1 cm höga, så söta att man bara smälter! Tack snäälla tomten!
Nu till gissningen, vem kan det vara?
Hmm, går på Bettys, "det blev något smått", Är du min tomte Betty?
Min ledtråd till den jag skickade är:
...lämna ej obevakat, då blir det helt försakat...
CITAT (Monaxe @ 25-12-2009, 17:52)  Min julklapp bestod av 10 stycken miniatyrer, 4 snögubbar och 6 tomtar! Alla ca 1 cm höga, så söta att man bara smälter! Tack snäälla tomten!
Nu till gissningen, vem kan det vara?
Hmm, går på Bettys, "det blev något smått", Är du min tomte Betty?
...lämna ej obevakat, då blir det helt försakat... Låter som att du fick en jättefin julklapp Monaxe, men det är tyvärr inte jag som är din tomte "det blev något smått" är ännu mindre...
Men men... inte du dragonlady? Nehe... Vem kan det då vara.... nu blev det svårt... Kan vi inte få några fler ledtrådar?
Stingray
25-12-2009, 23:18
CITAT (Klura @ 25-12-2009, 16:19)  Tack snälla Tomten för den trevliga bok jag fått. Tyvärr har jag än så länge bara hunnit bläddra i den.
Nu till det svåra, att gissa vem den kommer ifrån.. Sitter och lusläser alla ledtrådar och andra inlägg nu. Paketet hade inget rim så dom som rimmat är strukna. Tycker Stingrays ledtråd: Det är hårt med instruktioner... stämmer så himla bra eftersom boken innehåller instruktioner här o var. Men... den andra ledtråden var: Nu kommer den svåra biten, rim till paketet och det var ju inget rim med. Men det behöver ju inte betyda att Stingray lyckades tota ihop något. Så min första gissning får bli:
Är du min Tomte Stingray??? Nej tyvärr Klura, mitt paket var lite mer "smakrikt"... en liten ledtråd på fel ställe
CITAT (Stingray @ 25-12-2009, 23:18)  Nej tyvärr Klura, mitt paket var lite mer "smakrikt"... en liten ledtråd på fel ställe  Attans då, de andra passade ju så bra in. Då får jag klura vidare
AnnammA
26-12-2009, 01:37
CITAT (DragonLady @ 25-12-2009, 16:37)  O jag e inte din Santa Fny Ja det blir ju inte lättare med att det inte e så många av tomtarna som skriver ledtrådar.. Listade ut vem min tomte är ändå  inte pga. att jag e smart utan för att det stod på vem det var ifrån  AnnammA  en fin scrapbooktavla o kort. Hm... Ja, jag gjorde kanske bort mig, som skrev avsändare på kortet, för jag kom på sedan att jag skulle lagt kortet inuti paketet...Och varit lite mer hemlighetsfull... Jag hade väl inte riktigt kläm på det där med hemlighetsmakeriet. Kul att du gillade tavlan, DragonLady. Min Sancta var desto hemlighetsfullare, men kanske det kan vara någon som brukar hänga på rostråden. Ett stort TACK iallafall till chokolad, spännande fröer och thè.Dessutom sparades det tjusiga pappret till någon kommande skapelse i papper... Ha en fortsatt trevlig julhelg!
Nu är jag snurrig, jag skriver i båda trådarna för säkerhets skull, vet inte vilken jag ska göra vilket i!
Går nu på Noaks *tomtar*, så: Är du min tomte Noak?
...lämna ej obevakat, då blir det helt försakat
...sprider stämning och mys
...håller det ovan nämnda
Aqvakul
26-12-2009, 08:13
CITAT (Aqvakul @ 24-12-2009, 10:29)  Är det någon mer än jag som blivit lite förvirrad, när det gäller vad som ska skrivas vad i de två santa-trådarna?
Jag tycker det vore bra om vi skrev allt i denna tråden... Läste att Monaxe upplever samma problem. Kanske Santas little helper så småningom kan föra in vilka som är "klara", så blir det lättare för de andra att gissa..
dicentra
26-12-2009, 10:27
Tack så jätte mycket för julklappen! En söt liten guldig ljusstake att sätta värmeljus i. Kan den vara ifrån Monaxe kanske,tycker att den stämmer in på rimmen??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|