Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Aqvakul
OK, köpa klurig och fin present, slå in det klurigt och fint, skriva kluriga och fina rim..... Vad har jag gett mig in på... -fear-.gif -cry-.gif
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2009, 12:55) *
OK, köpa klurig och fin present, slå in det klurigt och fint, skriva kluriga och fina rim..... Vad har jag gett mig in på... -fear-.gif -cry-.gif

KLURIGT!
Myosotis
CITAT (Meriona @ 30-11-2009, 12:55) *
Ruskigt klurig.

-cry-.gif Jag trodde du hade förstått att jag är alldeles för ärlig för att luras!

Förra sidan (sidan 27) innehåller två ledtrådar. Jag har inte skrivit och kommer inte att skriva några falska ledtrådar.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 30-11-2009, 13:06) *
-cry-.gif Jag trodde du hade förstått att jag är alldeles för ärlig för att luras!

Att vara klurig har ingenting med lönndom att göra, bara med finurlighet! 000.gif

Jag kan heller inte luras, det är odugligt på 1:a april.. kompiskram.gif
Anma
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2009, 12:55) *

Men om du bara slår in det lite manligt så där utan rim och kruseduller så kan det ju vara en ledtråd till mottagaren vem det är ifrån... giggle.gif

Allvarligt, det behöver inte alls vara rimmat och klurigt. Bara man skickar nåt så blir nog mottagaren glad! yes.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 30-11-2009, 12:23) *
g.gif Undrar om detta räknas som ledtråd eller vilseledande uppgifter, hur klurig är myosotis?

Ja men nu skrev hon ju såhär. crying.gif Vilseledande uppgift no.gif Men i och för sig, låt dem tro det så blir det svårare att gissa.
Wilmer
Undrar om julklappen kom med i flytten g.gif Eller har jag redan skickat den?
Anma
Hihii sitter här och myser, vet nästan allas tomtar och mottagare. (förutom sju stycken som jag inte vet mer än att en av dem är till mig....)

Min man tyckte det var lite löjligt seriöst när jag satt här och klippte ut namnen och drog dem. Men han fattar ju inte att ska de va så ska de va ju... Inga halvmesyrer här inte! santa.gif

Vet också att det är tolv stycken som ännu är lyckligt(?) ovetande om vem de ska skicka till.
Myosotis
CITAT (Anma @ 30-11-2009, 13:19) *
Vet också att det är tolv stycken som ännu är lyckligt(?) ovetande om vem de ska skicka till.

unsure.gif Men du var ju klar sa du ju? confused.gif
Wilmer
De kanske inte varit inloggade, eller så har Anma lottat ut tolv extra av Odlas alla medlemmar för att göra det hela svårare för oss att gissa sweatingbullets.gif
Biggan_
bravo.gif Jag har också fått min mottagare! ninja.gif santa.gif

thanks.gif Anma för allt jobb du lagt ner! thanks.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 30-11-2009, 13:35) *
De kanske inte varit inloggade, eller så har Anma lottat ut tolv extra av Odlas alla medlemmar för att göra det hela svårare för oss att gissa sweatingbullets.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Nu har i alla fall mitt paket gått iväg med posten giggle.gif
Wilmer
*ledtråd ett markerad i blocket* naughty.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 30-11-2009, 13:31) *
unsure.gif Men du var ju klar sa du ju? confused.gif

Kollar ju hur många olästa det finns på "spåra PM" ju... giggle.gif

Bra att hålla koll så att jag vet att alla verkligen får en tomte. (Kontrollfreak, jag? Nääää....)
Margith
Vänta lite nu alla tomtenissar!!

Kom ihåg att ni måste göra ett vackert paket (helst ska papperet vara handgjort) sen ska ni skriva ett klurigt, fyndigt rim på åtminstone en halv A4-sida och sen kan ni ju inte lägga paketet i postlådan!! angry.gif
Ibland stämplar faktiskt posten kuverten så slarvigt att det går att se var det är stämplat ranting.gif

Ni måste ju naturligtvis vänta med att skicka det tills ni ska på en längre resa, om ni nu inte har sån tur att ni får långväga besök och törs anförtro dem att lägga kuvertet i brevlådan någonstans efter deras väg hem.

Vem har sagt att det här med Secret Santa ska vara enkelt rotfl.gif

blomma.gif till Anma som tog på sig det här jobbet, bara för att roa oss.
mojan
Jag har fått en mottagare men jag är sjuk. sick.gif

Tänk om jag inte orkar välja ut en av de två saker jag fixat, slå in fint, rimma (hade jag tänkt göra det??) och gå till posten.
Kanske måste kalla in någon hjälpnisse? sos.gif
Katten duger inte mycket till när det gäller att hjälpa till.

Tack Anma som fixat detta spektakel! thanks.gif

skogstroll
spännande smile.gif
Stingray
Nu är paketet inslaget, rimmat och skickat (eller är det??) ninja.gif

Hoppas i vilket fall att personen som får paketet uppskattar det. kram1.gif

Samt ett STORT thanks.gif till Anma och allt jobb hon har lagt ner. smiley_small_hug.gif
MariaS
CITAT (Margith @ 30-11-2009, 15:06) *

Kom ihåg att ni måste göra ett vackert paket (helst ska papperet vara handgjort) sen ska ni skriva ett klurigt, fyndigt rim på åtminstone en halv A4-sida och sen kan ni ju inte lägga paketet i postlådan!! angry.gif
Ibland stämplar faktiskt posten kuverten så slarvigt att det går att se var det är stämplat ranting.gif

Ni måste ju naturligtvis vänta med att skicka det tills ni ska på en längre resa, om ni nu inte har sån tur att ni får långväga besök och törs anförtro dem att lägga kuvertet i brevlådan någonstans efter deras väg hem.

slap.gif Katten också! Skulle ju ha skickat paketet med gubben så han hade lagt det på brevlådan i Eskilstuna istället slap.gif slap.gif slap.gif santa.gif
Chamomille
Men jösses va brottom ni har. Jag har inte ens funderat ut vad jag ska skicka confused.gif Fast det var en rolig mottagare. biggrin.gif
Margith
CITAT (Chamomille @ 30-11-2009, 15:33) *
--- Fast det var en rolig mottagare. biggrin.gif ----

Hur ska vi tolka den ledtråden? confused.gif
För det var väl en ledtråd? wacko.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 30-11-2009, 12:34) *
Ett litet tips, minns från förra året att många gjorde jättefina paket som de skickade omlindade lite fulare för att skydda i posthanteringen. VI plikttrogna vågade aldrig öppna första lagret till det fina utan satt och stirrade på det tråkigare, så vill ni att er prakt ska beskådas i år kan man kanske skriva ett litet, öppna första lagret eller så flirting.gif Du som skickar till Pejjan behöver inte bry dig, eller om det är jag, för hon sliter upp det dag två i vilket fall som helst naughty.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Jag sliter det ur nävewn på brevbäraren och öppnar innan dörren är stängd... rotfl.gif
Jag skyddar också paketet, med ett fult ytterpaket. tummenupp.gif
pejori
CITAT (Margith @ 30-11-2009, 15:06) *

OK:::
Vem vad det som skulle till Mexiko....
Ge alla paket till henne, så skickar hon alla därifrån... rotfl.gif

CITAT (mojan @ 30-11-2009, 15:11) *

Tänk om jag inte orkar välja ut en av de två saker jag fixat, slå in fint, rimma (hade jag tänkt göra det??) och gå till posten.
Kanske måste kalla in någon hjälpnisse? sos.gif
Katten duger inte mycket till när det gäller att hjälpa till.

Tack Anma som fixat detta spektakel! thanks.gif

Blunda och ta en sak, skicka ner det i ett kuvert och skriv namn på... tummenupp.gif
Det är tanken som räknas...

CITAT (Stingray @ 30-11-2009, 15:28) *
Nu är paketet inslaget, rimmat och skickat (eller är det??) ninja.gif

Hoppas i vilket fall att personen som får paketet uppskattar det. kram1.gif

Samt ett STORT thanks.gif till Anma och allt jobb hon har lagt ner. smiley_small_hug.gif

Någon får en julskinka i paketet ser jag... w00t.gif
Aqvakul
Ni är ta mej f-n inte riktigt kloka!!!

Hur drar man sig ur den här cirkusen?
Chamomille
CITAT (Margith @ 30-11-2009, 15:40) *
Hur ska vi tolka den ledtråden? confused.gif
För det var väl en ledtråd? wacko.gif

Joo, det var en jädra bra ledtråd ska jag säga biggrin.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2009, 16:05) *

Går inte... giggle.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 30-11-2009, 16:06) *
Går inte... giggle.gif

och om man ändå gör det... naughty.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2009, 16:09) *
och om man ändå gör det... naughty.gif

FUSK!!!! ranting.gif rtfm.gif rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 30-11-2009, 16:10) *
FUSK!!!! ranting.gif rtfm.gif rotfl.gif

naughty.gif * bara skojade lite * naughty.gif
Margith

Den som sig i leken ger,
han får leken tåla.

giggle.gif
mojan

Det är som att beblanda sig med Camorran, man kommer aldrig loss när man gett sig in i leken. devil.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 30-11-2009, 15:56) *
OK:::
Blunda och ta en sak, skicka ner det i ett kuvert och skriv namn på... tummenupp.gif
Det är tanken som räknas...
Någon får en julskinka i paketet ser jag... w00t.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
mojan
CITAT (Chamomille @ 30-11-2009, 15:33) *
Fast det var en rolig mottagare. biggrin.gif

Då måste det väl vara jag?
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2009, 16:23) *
naughty.gif * bara skojade lite * naughty.gif

Fattade jag ju... smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
Eftersom jag vet vilket slit det är att hålla i en sån här tråd och fixa alla adresser och så så ger jag en stor och lång applåd till Anma som än så länge har klarat uppgiften med bravur! [attachment=44821:tredansar.gif] [attachment=44821:tredansar.gif]

Ett tips till er som skickar på ICA eller motsvarande:
Förra året lyckades den smarta post-tjejen på ICA sätta på för lite frimärken så min stackars mottagare fick lösa ut paketet... -cry-.gif
Kolla alltså så att den som frankerar paketet gör rätt. Inte klokt egentligen att man ska behöva göra det.... thumbdown.gif
Fny
gu vilka söta smileys du har ulrica! wub.gif var hittar man sådana??
Betty
CITAT (Fny @ 30-11-2009, 18:45) *

Du hittade dem ju i Ulricas inlägg! Högerklicka på dem och välj "Spara som..." och spara dem på t.ex. "Mina bilder" i din dator. flirting.gif
Anma
Ännu 8 ovetande...
Jag vet vem jag ska skicka till! giggle.gif

(vet även vad det blir, det är en hemlis)

Tack för alla tack! smile.gif
freya
Nu har jag också blivit tomte smile.gif och sonen står och trampar så jag får läsa tråden i morgon...
freya
Nu får jag ha datorn för mig själv hela dagen, tur att skolan finns. Och tur att paketet inte behöver skickas förrän den 11e, så jag hinner komma på en ledtråd som inte säger svaret på en gång.... ruskigt svårt det här wacko.gif
Chamomille
CITAT (Anma @ 30-11-2009, 20:12) *
Jag vet vem jag ska skicka till! giggle.gif

Vet du vem du får av också...? giggle.gif
Chamomille

http://www.mysmiley.net/free-indifferent-smileys.php Här finns ju några... smile.gif

/hälsningar inte Ulrica
Ciczi
Jag har fått min person att tomta för och herre j-vlar vad jag garvade när jag såg namnet... Det här blir kul...

//Ciczi
Anma
CITAT (Chamomille @ 01-12-2009, 08:01) *

Nä, men istället för 45 har jag 7 att gissa emellan. giggle.gif

Men problemet är att jag inte minns riktigt vilka dessa 7 var. confused.gif -fear-.gif
Myosotis
CITAT (Ciczi @ 01-12-2009, 09:29) *
...herre j-vlar vad jag garvade när jag såg namnet...

confused.gif Hur kan ett namn vara så kul? Det var någon mer som skrattade åt sin tomte (eller vad det heter. Passiv tomte. Antitomte. Tomteoffret. Skulle någon kunna vara så vänlig och hitta på ett ord för det här?! rtfm.gif ), var det Chamo? Ni får berätta vem ni ska skicka till, annars fattar jag inte det roliga. flirting.gif

CITAT (Chamomille @ 01-12-2009, 08:01) *

Jag vet! Jag vet! [attachment=44825:4.gif] Jag får ju av pejori för hon har inte skickat än. Undrar om hon sliter upp det hon skickar också?

CITAT (Anma @ 30-11-2009, 14:55) *
Kollar ju hur många olästa det finns på "spåra PM" ju... giggle.gif

Den funktionen hade jag aldrig hört talas om. En vacker dag kommer någon att tala om för mig att det finns en funktion på odla så gräsmattan blir automatiskt klippt eller nåt. Bara att klicka.

CITAT (mojan @ 30-11-2009, 15:11) *

trostar.gif

HÄR till exempel! [attachment=44826:wgeschenkstreichi.gif]

CITAT (Anma @ 01-12-2009, 09:40) *
Nä, men istället för 45 har jag 7 att gissa emellan. giggle.gif

Men problemet är att jag inte minns riktigt vilka dessa 7 var. confused.gif -fear-.gif

Problem? Det är inte meningen att du ska minnas dem!!
pejori
CITAT (Myosotis @ 01-12-2009, 10:59) *
confused.gif Hur kan ett namn vara så kul? Det var någon mer som skrattade åt sin tomte (eller vad det heter. Passiv tomte. Antitomte. Tomteoffret. Skulle någon kunna vara så vänlig och hitta på ett ord för det här?! rtfm.gif ), var det Chamo? Ni får berätta vem ni ska skicka till, annars fattar jag inte det roliga. flirting.gif

Jag vet! Jag vet! [attachment=44825:4.gif] Jag får ju av pejori för hon har inte skickat än. Undrar om hon sliter upp det hon skickar också?

Den funktionen hade jag aldrig hört talas om. En vacker dag kommer någon att tala om för mig att det finns en funktion på odla så gräsmattan blir automatiskt klippt eller nåt. Bara att klicka.

trostar.gif

HÄR till exempel! [attachment=44826:wgeschenkstreichi.gif]

Problem? Det är inte meningen att du ska minnas dem!!

rotfl.gif rotfl.gif Får packa om många gånger ju.... rotfl.gif rotfl.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 30-11-2009, 15:56) *

idea.gif Meriona! Du ska ta med dig 46 paket på flyget, det går väl bra?
Fast hon åker ju inte före den 11., så då får hon eller paketen resa i tiden för att de ska hinna fram före jul. Själv får hon då sitt paket innan hon åker, dvs innan hon har skickat det, och därför tror jag inte att det är möjligt. För hur ska hon veta om hon sen ska ta med det och skicka det en gång till för att ha fått det? Ska hon slå in det igen? Får hon två paket om hon gör så här? [attachment=44827:snurr.gif] Jag blir helt snurrig.
freya
Men hur får ni in smileysar som inte finns bakom 'gubben' i skickarutan??? help.gif
Antagligen superenkelt när någon talar om det .
Myosotis
Finns flera sätt. Jag gör så här:
Högerklicka på smilien, spara på datorn. Kan vara bra att ha senare.
Skriv svar.
Bifoga en fil (sök igenom efter bilden; ladda upp; Hantera uppskickade filer -> infoga uppladdad fil i texteditorn)
pejori
CITAT (Myosotis @ 01-12-2009, 11:07) *
idea.gif Meriona! Du ska ta med dig 46 paket på flyget, det går väl bra?
Fast hon åker ju inte före den 11., så då får hon eller paketen resa i tiden för att de ska hinna fram före jul. Själv får hon då sitt paket innan hon åker, dvs innan hon har skickat det, och därför tror jag inte att det är möjligt. För hur ska hon veta om hon sen ska ta med det och skicka det en gång till för att ha fått det? Ska hon slå in det igen? Får hon två paket om hon gör så här? [attachment=44827:snurr.gif] Jag blir helt snurrig.

Helt perfekt ju..
Den 11 är sista avsändardagen... whistling.gif whistling.gif
Så alla paket till Meriona så kan hon skicka dom från flygplatsen och alla odlaiter sitter och tror medlemmarna bor på ????????? (Arlanda) giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon