Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Noak
[quote name='Monaxe' date='26-12-2009, 07:13' post='1142744']

Går nu på Noaks *tomtar*, så: Är du min tomte Noak?

Nej, jag är inte din tomte Monaxe!

Anma
Ok, de som är klara skriver jag in på första sidan, men då behöver jag hjälp med att hålla reda på vilka de är. smile.gif
HelenJ
CITAT (Anma @ 26-12-2009, 11:05) *
Ok, de som är klara skriver jag in på första sidan, men då behöver jag hjälp med att hålla reda på vilka de är. smile.gif

Jag är klar på båda håll.... tongue.gif Jag är Stingrays tomte, och Betty är min.
freya
Jag fick en silverklocka på glittrig blått lurvigt band att hänga i granen, inget rim. Får läsa genom alla inlägg om jag ska hitta min tomte. Och tur den var inuti en en liten plastburk. Gubben hade minsann öppnat den medan Matte o hussar o hund varit borta på julafton. Han hade nog skoj i alla fall, hur han nu hittat igen den i min det-som-ska-sås-nu-låda??? Katter är kluriga, hmm, synd att han inte jkan hjälpa mig o läsa ledtrådar.

tack snälla tomten thanks.gif thanks.gif
Klura
Ulricas ledtråd
Vilket FYND jag gjorde idag!!!! Värt mycket mer än 25:- så jag är dundernöjd! Passar dessutom perfekt in i vårt sammanhang...

Jag måste absolut fråga om du, Ulrica är min Tomte, boken är värd mycket mer än 25:-
Men det verkar stämma in på mångas julklappar.
Sammanhanget, kan det vara Odla du tänker på.. hm!
Monaxe
CITAT (dicentra @ 26-12-2009, 10:27) *
Tack så jätte mycket för julklappen! smiley_small_hug.gif thanks.gif

En söt liten guldig ljusstake att sätta värmeljus i. tummenupp.gif

Kan den vara ifrån Monaxe kanske,tycker att den stämmer in på rimmen?? g.gif

Ja, den är från mej smile.gif

Såg att du skrivit det redan i min gästbok, men misstänkte att det var en grov chansning från din sida, så jag valde "att inte se" det blush.gif det hade ju inte varit kul om du gissat rätt utan att ens få nån ledtråd...
Aqvakul
CITAT (Anma @ 26-12-2009, 11:05) *

netaave är min tomte!
Wilmer
CITAT (Betty @ 25-12-2009, 17:38) *
Tack för den fina julklappen Wilmer! smiley_small_hug.gif
Att du är min hemliga tomte råder det ingen som helst tvivel om, du var starkt misstänkt redan när jag tog bort "fulpappret" biggrin.gif Himla fin etikett på den! 000.gif

[attachment=45547:2009_12_24_002.jpg]

Tack för den fina kökshandduken, helt rätt färger till mitt kök! (lite kul att den är designad av min namne giggle.gif ) Och stort tack för de fina fröpåsarna! bravo.gif

[attachment=45548:2009_12_24_004.jpg]

Om inte förr så blev du avslöjad då för du och jag är ju med i samma frökedja och jag har ett par fröpåsar med samma handstil och ditt namn... flirting.gif

Jag misstänkte att det inte behövdes några ledtrådar.. Men att du kunde gått på fröpåsarna och handstilen tänkte jag itne på tummenupp.gif där var du klurig. Jag letade igenom alla dina blommor som du har i profilinfon sweatingbullets.gif konstaterade att du hade det mesta, du kanske har dessa med, men jag ville ge några fröer. Att designern var din namne, det hade jag full koll på whistling.gif inte, men det var ju passande! Så kan jag säga att du inte fick det jag köpte i februari/mars förra året, så det ligger kvar till nästa omgång, för jag avskrev det som mer passande till någon annan. Den ledtråden var alltså lite förvirrande, men behövdes ju inte. Musmarinaden står kvar i gamla huset, så jag har ingen musmarinad kvar hemma för jag har flyttat på mig. Den kan alltså fortfarande bli PÅSK present naughty.gif

Kul om du gillar handduken, alltid svårt med sådant, men den var lite vårfärgad liksom..
Anma
CITAT (Klura @ 26-12-2009, 11:40) *
Ulricas ledtråd
Vilket FYND jag gjorde idag!!!! Värt mycket mer än 25:- så jag är dundernöjd! Passar dessutom perfekt in i vårt sammanhang...

Jag måste absolut fråga om du, Ulrica är min Tomte, boken är värd mycket mer än 25:-
Men det verkar stämma in på mångas julklappar.
Sammanhanget, kan det vara Odla du tänker på.. hm!

Det är rätt! Ulrica är din tomte.
dicentra
CITAT (Monaxe @ 26-12-2009, 11:45) *
Ja, den är från mej smile.gif

Såg att du skrivit det redan i min gästbok, men misstänkte att det var en grov chansning från din sida, så jag valde "att inte se" det blush.gif det hade ju inte varit kul om du gissat rätt utan att ens få nån ledtråd...

Tack tack,Monaxe!!

Ja jag gissade rätt tidigt att det var du,hi hi!!

Skall tända den fina ljusstaken idag när jag får främmande o vi skall äta lutfisk.
Klura
CITAT (Anma @ 26-12-2009, 12:40) *
Det är rätt! Ulrica är din tomte.

Jaaaa, vad jag är bra yahoo.gif
När ledtråden kom där Ulrica skrev undrar vem som är tillräckligt listig för att lura ut vem jag är?
Då tänkte jag att jag lurar inte utan jag klurar.

thanks.gif Ulrica, jag väntar på att soffan ska bli ledig så ska jag slänga mig där och läsa.
Myosotis
datorproblem

datorn låser sig hela tiden, försöker igen senare
Wilmer
Jag hjälper Myo lite med en ledtråd från MERIONA; Merionas tomtade person letar efter sin tomte! rolleyes.gif Inte så lätt ledtråd kanske, men det är ju Myo som ska lämna ledtrådar egentligen flirting.gif
Myosotis
Sådär, just nu verkar det funka...

Jag fick ett jättefint smycke, säkert hemmagjort men det kan man inte tro så proffsigt är det. Måste vara värt mycket mer än 25:-!! Tack snälla tomten! smiley_small_hug.gif

Det finns flera här som tillverkar smycken, jag har tittat och jämfört och min första gissning får bli: DragonLady, är det du som är min tomte? Jag måste tyvärr avslöja min okunskap, behöver tips på hur det är tänkt att användas, så jag hoppas att jag gissar rätt snart så jag kan få svar! Det funkar att sätta i halslinningen, är det så det är tänkt? Men då ser man ju inte den vågiga metallbiten som är så dekorativ?

CITAT (Wilmer @ 26-12-2009, 14:11) *
Jag hjälper Myo lite med en ledtråd från MERIONA; Merionas tomtade person letar efter sin tomte! rolleyes.gif Inte så lätt ledtråd kanske, men det är ju Myo som ska lämna ledtrådar egentligen flirting.gif

Tack smile.gif Om jag försvinner helt så är det inte för att jag har tröttnat på er utan för att datorn krånglar rolleyes.gif
Merionas offer får väl anstränga sig lite naughty.gif så jag tänker vara snål med ledtrådar ett tag till tongue.gif
mojan
CITAT (Wilmer @ 26-12-2009, 14:11) *
Merionas tomtade person letar efter sin tomte! rolleyes.gif

Jag letar. Kan Meriona vara min tomte???
Myosotis
CITAT (mojan @ 26-12-2009, 14:18) *
Jag letar. Kan Meriona vara min tomte???

Nej, Meriona är inte din tomte. Vi är många som letar...
mojan
CITAT (Myosotis @ 26-12-2009, 14:29) *
Nej, Meriona är inte din tomte. Vi är många som letar...

Är det kanske du, Myosotis?
Myosotis
CITAT (mojan @ 26-12-2009, 14:30) *

Nej, jag är inte din tomte (fast jag fick fundera en stund, börjar känna mig lite förvirrad...)
DragonLady
CITAT (Myosotis @ 26-12-2009, 14:17) *
Sådär, just nu verkar det funka...

Jag fick ett jättefint smycke, säkert hemmagjort men det kan man inte tro så proffsigt är det. Måste vara värt mycket mer än 25:-!! Tack snälla tomten! smiley_small_hug.gif
Det finns flera här som tillverkar smycken, jag har tittat och jämfört och min första gissning får bli: DragonLady, är det du som är min tomte? Jag måste tyvärr avslöja min okunskap, behöver tips på hur det är tänkt att användas, så jag hoppas att jag gissar rätt snart så jag kan få svar! Det funkar att sätta i halslinningen, är det så det är tänkt? Men då ser man ju inte den vågiga metallbiten som är så dekorativ?

Tack smile.gif Om jag försvinner helt så är det inte för att jag har tröttnat på er utan för att datorn krånglar rolleyes.gif
Merionas offer får väl anstränga sig lite naughty.gif så jag tänker vara snål med ledtrådar ett tag till tongue.gif

Nix.. det e inte jag som är din tomte no.gif men tror att det är bokmärke du fått happy.gif
Myosotis
CITAT (DragonLady @ 26-12-2009, 14:35) *
Nix.. det e inte jag som är din tomte no.gif men tror att det är bokmärke du fått happy.gif

okej... är det du elleave?
Anma
CITAT (DragonLady @ 26-12-2009, 14:35) *

Det är ett bokmärke. smile.gif
Myosotis
Tack! Vilken tur att jag fick en jättevacker tjock bok om giftväxter i julklapp, för såna fina bokmärken kan man inte sätta i slitna biblioteksböcker, det vore helgerån!

På lappen stod det också "jag kan sättas på ett helt annat ställe", så det måste finnas ett användningsområde till.
skogstroll
CITAT (mojan @ 26-12-2009, 14:30) *

jag blush.gif
mojan
CITAT (skogstroll @ 26-12-2009, 14:51) *
jag blush.gif

Är du min tomte, Skogstroll???
Men jag har ju redan gissat på dig!!!

Oj, vad snurrigt allt är. blink.gif Men roligt. a0a.gif
skogstroll
CITAT (mojan @ 26-12-2009, 14:54) *
Oj, vad snurrigt allt är. blink.gif Men roligt. a0a.gif

jag är lite blyg giggle.gif
mojan
CITAT (skogstroll @ 26-12-2009, 15:00) *
jag är lite blyg giggle.gif

Inte ska du vara blyg, lilla troll.
Kom fram nu och erkänn att du är min tomte.

Det var en jättesöt burk (var hade du fått bilderna ifrån?).
Fröerna ska jag sätta till våren.
Aqvakul
Anma!

Jag är avslöjad som maramaras tomte!
santa.gif
skogstroll
CITAT (mojan @ 26-12-2009, 15:43) *
Inte ska du vara blyg, lilla troll.
Kom fram nu och erkänn att du är min tomte.

Det var en jättesöt burk (var hade du fått bilderna ifrån?).
Fröerna ska jag sätta till våren.

vad glad jag blir! bravo.gif bilderna är bokmärken som jag limmat på burken smile.gif
Ciczi
Dags att lämna ledtråd till klappen jag skickat.

min ledtråd är: bevara för framtiden.

Eftersom betty är avslöjad måste jag gå tillbaka till att Pejori är min tomte? Eller?

//Ciczi
Anma
CITAT (Ciczi @ 26-12-2009, 16:22) *
Dags att lämna ledtråd till klappen jag skickat.

min ledtråd är: bevara för framtiden.

Eftersom betty är avslöjad måste jag gå tillbaka till att Pejori är min tomte? Eller?

//Ciczi

Nej tyvärr, Pejori är inte din tomte.

CITAT (Aqvakul @ 26-12-2009, 16:18) *
Anma!

Jag är avslöjad som maramaras tomte!
santa.gif

ok giggle.gif
Ciczi
Då går vi på nästa då. Är det kanske Dragonlady som är min tomte?

Ciczi
DragonLady
CITAT (Ciczi @ 26-12-2009, 16:44) *
Då går vi på nästa då. Är det kanske Dragonlady som är min tomte?

Ciczi

no.gif
mojan
CITAT (skogstroll @ 26-12-2009, 16:20) *
vad glad jag blir! bravo.gif bilderna är bokmärken som jag limmat på burken smile.gif

Så då är du min tomte! smiley_small_hug.gif
Tack, snälla tomten!
blomkronan
g.gif ....... g.gif ....... Anma är du min tomte confused.gif
Anma
CITAT (blomkronan @ 26-12-2009, 17:37) *
g.gif ....... g.gif ....... Anma är du min tomte confused.gif

Jajamen! Mitt pyssel är som tur är inte så känt här på forumet... giggle.gif
Det gamla är de gröna kulorna, fick med mig en hel påse med olika porslinspärlor från ett loppis. De blev jättefina efter att jag tvättat dem.
blomkronan
CITAT (Anma @ 26-12-2009, 17:42) *
Jajamen! Mitt pyssel är som tur är inte så känt här på forumet... giggle.gif
Det gamla är de gröna kulorna, fick med mig en hel påse med olika porslinspärlor från ett loppis. De blev jättefina efter att jag tvättat dem.

thanks.gif så jätte mycket..... va glad jag blev att du var min santa... kompiskram.gif
ja du har inte berättat om ditt pyssel tidigare nono.gif så då var det svårare att gissa rätt...
Men med ledtrådarna kuligt och cirkligt.... så började jag misstänka dig giggle.gif
thanks.gif
Klura
Skulle vara kul att få se fler av julklapparna.
E ju nyfiken ju
Ciczi
fortsätter att gissa och nu har jag läst igenom hela denna tråden. Emmas matte har lämnat två ledtrådar som passar på min klapp. Nissar och brännas. Jag fick tomtenissar och grytlappar.

Emmas matte är du min tomte?

mvh Ciczi
emmas matte
JA, det är jag
Wilmer
STINGRAY!! Är du min tomte? smiley_small_hug.gif kom till mamma tomten. Cholöaden är startad, muuums.
Stingray
En gissning från Mamma, MariaS

Rom är du MariaS tomte? sweatingbullets.gif

En ryggmärgsgissning hälsar hon coolgleam.gif

Sedan kan jag meddela att jag gissat rätt på min tomte HelenJ som hon så snällt meddelat kompiskram.gif , men min mottagare har inte lyckats lista ut vem jag är än ninja.gif santa.gif
Anma
Dessa tomtar är avslöjade (med reservation för fel, säg till då i så fall) och är alltså onödiga att gissa på igen:
Netaave
Wilmer
MariaS
anma
emmas matte
Monaxe
Mojan
Margith
Betty
Ulrica
aqvakul
skogstroll
dicentra
Helen J
Stingray
Stingray
CITAT (Wilmer @ 26-12-2009, 21:35) *
STINGRAY!! Är du min tomte? smiley_small_hug.gif kom till mamma tomten. Cholöaden är startad, muuums.

Jajamen hoppas den smaka smiley_small_hug.gif
Wilmer
Men du grymme!!!!!!! S-tan i gatan, jag trode det var du redan innan jag fick paketet på grund av någon kommentar du gav, men sedan tyckte jag inte det stämde riktigt. SÅG du att jag påpekade i tråden att jag inte ville ha CHOKLAD rtfm.gif nono.gif Nu sitter jag här och äter trots att jag är tjockis duh.gif giggle.gif Den är ju jättegod -cry-.gif
anne-li i olofstorp

CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2009, 21:13)
Hej Freya!
Du behöver inte skriva mer.....
Du är min hemlige tomte!!!
Tack snälla du, det var så fint papper och fröer och allt,,,,
Förstår inte varför jag inte lagt dina ledtrådar på minnet tidigare,,,, Kan kanske bero på att jag inte visste att du bor i K---x! Men nu föll polletten ner....!

Alltså jag skäms!!!!!! Och är arg på mig själv Varför tittade jag inte närmare på bilden som var I RAMEN!!!! sÅ UTSÖKT!!!!! dU MÅSTE BERÄTTA FÖR MIG HUR DU GJORT DEN!!!! Underbar Förlåt, snälla!!!!
Stingray
CITAT (Wilmer @ 26-12-2009, 21:52) *
Men du grymme!!!!!!! S-tan i gatan, jag trode det var du redan innan jag fick paketet på grund av någon kommentar du gav, men sedan tyckte jag inte det stämde riktigt. SÅG du att jag påpekade i tråden att jag inte ville ha CHOKLAD rtfm.gif nono.gif Nu sitter jag här och äter trots att jag är tjockis duh.gif giggle.gif Den är ju jättegod -cry-.gif

Jo jag såg det efter jag hade köpt chokladen. kompiskram.gif Men tänk såhär istället, jag köpte en liten kaka och inte en stor så nu blir njutningen lagom naughty.gif giggle.gif

Vilken tur att den smaka bravo.gif
Wilmer
Hehe, ja, jag fick dåligt samvete när jag fick paketet och höll på att ändra här i tråden (för jag gillar ju choklad tyvärr) så inte min givare skulle tro att jag inte blev glad, men så kom jag på att det kunde varit för att vara busig jag fick det och lät det stå kvar. Å så glad jag är att jag hittade dig sweatingbullets.gif
elleave
CITAT (Myosotis @ 26-12-2009, 14:37) *
okej... är det du elleave?

Nej tyvärr det är inte jag... no.gif
Men jag har funderat på att göra liknande, tror det är ett bokmärke smile.gif
Christina i Småland
Tack till min hemlige tomte för den fina linnehandduken och änglarna att hänga i granen! Blev glatt överraskad, jättefint alltihop.

[attachment=45572:Secret_Santa_2009.gif] [attachment=45573:Santa_n_rbild.gif]
freya

CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2009, 21:13)
Hej Freya!
Du behöver inte skriva mer.....

Japp, jag är din tomte smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon