Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
freya
CITAT (Monaxe @ 12-12-2009, 08:12) *
Undrar om alla har skickat nu?

Sista dagen att skicka var ju igår, alla som missade det kan ju skriva det här så ingen behöver oroa sig i onödan över uteblivna paket. idea.gif

Och så undrar jag om inte min tomte är bland de som inte har fått sin än och som väntat med att skicka tills h'n fått sin naughty.gif
Fast jag själv är undantagen såklart, för jag har ju skickat för lääänge sedan.......eller whistling.gif
Stingray
Jösses räknade precis hur många som inte fått sitt paket trostar.gif
Under förutsättning att listan är uppdaterad sitter just nu 22 personer och biter på naglarna i längtan på sitt egna paket kompiskram.gif

CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 22:47) *
yahoo.gif Jag har fått!!! Jag chansade på att det var fulpapper på, det var det. Innuti fanns ett litet fint inslaget paket, julkort med rim - jag trode det var choklad i paketet, men rimmet g.gif Poststämpeln! Glömde kolla, gjorde för många saker samtidigt..

Jösses hur länga jobbar din brevbärare??? confused.gif
Min brukar lämna posten runt 11 på dagen men din jobbar helt klart övertid naughty.gif
Meriona
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2009, 22:06) *
Kanske är sniglar i paketet? rolleyes.gif

Det hoppas jag inte, stackars små sniglar att skaka runt sådär.... angel_not.gif
Anma
CITAT (Stingray @ 12-12-2009, 09:51) *
Jösses räknade precis hur många som inte fått sitt paket trostar.gif
Under förutsättning att listan är uppdaterad sitter just nu 22 personer och biter på naglarna i längtan på sitt egna paket kompiskram.gif

Listan är uppdaterad, jag tror att det är många som är med som tyvärr inte följer tråden här.
MariaS
CITAT (Anma @ 12-12-2009, 10:59) *
Listan är uppdaterad, jag tror att det är många som är med som tyvärr inte följer tråden här.

Får det ändå till, att 22 brevlådor kommer slamra till på måndag (om de nu inte redan fått sitt paket och inte meddelat...)
mojan
CITAT (MariaS @ 12-12-2009, 11:17) *
Får det ändå till, att 22 brevlådor kommer slamra till på måndag (om de nu inte redan fått sitt paket och inte meddelat...)

Hoppas, hoppas, hoppas.

Synd att inte alla följer denna tråden, den är ju en stor del av det roliga.
MariaS
CITAT (mojan @ 12-12-2009, 11:27) *
Hoppas, hoppas, hoppas.

Synd att inte alla följer denna tråden, den är ju en stor del av det roliga.

yes.gif devil.gif santa.gif whistling.gif
skogstroll
jag har fått!!! tjohoooo!!!!
pejori

Det rodde jag var en självklarhet att göra, så avsändaren vet att det kommit fram...
Det, och lite ledtrådar, är ju förutsättningen för hela santa-grejen.. dunno.gif
Klura

De som har lantbrevbärare kan väl få vänta ytterligare någon dag, eller?
Aqvakul
CITAT (Klura @ 12-12-2009, 13:01) *

Posten är öht inte så snabb längre... Mitt paket tog ett antal dagar på sig...
Eva-Helene
Ja, jag har inte fått än - paket alltså sad.gif

Skickat måste jag ha gjort! Hittar inte det paketet än hur mycket jag letar (håller iof på att packa men är det skickat så är det inte hemifrån mig flirting.gif )
titti49zon6
Det går lika snabbt att få post via lantbrevbärare som i tätort smile.gif
men posten i Sverige går med snigelfart, det går lika snabbt att beställa saker från bl.a USA
fast det kanske inte är posten som rår för det helt , en del företag reagerar också väldigt långsamt på
beställningar. rtfm.gif

Kom igen alla som har fått paketet från Santa och berätta att det kommit fram, om min har fått vet jag inte eller så vet jag wub.gif men jag har iallafall fått mitt paket
Klura
CITAT (titti49zon6 @ 12-12-2009, 14:55) *
posten i Sverige går med snigelfart,

Det måste ha ändrats sen 1996. Då var jag i Linköping och tog mitt busskort.
Min ena lärare kommenterade min körning vid ett tillfälle när vi körde i city.
-Du kör som en postbilschaufför, sa han och det var inte snigelfart han menade whist.gif

För några år sedan körde jag post till karlstad varje fredag/lördagnatt och då gick det undan.
Nästan som flygpost.

Farbror Blå
CITAT (Klura @ 12-12-2009, 13:01) *

Jag är glad över att bo på landet på det viset, får alltid mina saker lika snabbt och mycket BÄTTRE=)
Handlar en del på Tradera och andra sajter och får ofta paketen på trappen vid huset, under tak om de inte passar i lådan=)

Något tomtepaket har jag då tyvärrens inte fått
Fny
Jag har fått mitt paket!!! Och jag är otroligt nyfiken!!! yaay.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 12-12-2009, 12:08) *
jag har fått!!! tjohoooo!!!!

Idag??? Vad heter din brevbärare? Sambon?
Anma
Jag har inte fått nått, men skrivit in fny och skogstroll på listan med fådda.
Meriona
Ang vem som fått: Det kan vara så att Ninnisky fått sin klapp, men hon är ju bortrest och fick lämna en kompis adress? Jag kommer inte ihåg när hon kommer hem dock, men det måste väl vara snart?
Anma
CITAT (Meriona @ 12-12-2009, 21:47) *
Ang vem som fått: Det kan vara så att Ninnisky fått sin klapp, men hon är ju bortrest och fick lämna en kompis adress? Jag kommer inte ihåg när hon kommer hem dock, men det måste väl vara snart?

CITAT (ninnisky @ 09-11-2009, 15:57) *
Jag vill såååå gärna vara med --- men jag åker långt utomlands om två veckor och är hemma igen fem dagar före jul.

Någon som har något bra tips hur jag ska göra då????? förutom att INTE vara med!

Här står det! 5 dagar före jul.
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 12-12-2009, 01:03) *
giggle.gif
rotfl.gif

Ja, skratta du. Provade en apparat idag och nu är hela tomten full av nåt vitt.. blink.gif

flirting.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 12-12-2009, 22:22) *
Ja, skratta du. Provade en apparat idag och nu är hela tomten full av nåt vitt.. blink.gif

flirting.gif

giggle.gif Då behöver du ingen snö till jul då?
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 12-12-2009, 22:24) *
giggle.gif Då behöver du ingen snö till jul då?

Näe. Men jag har ju just kommit på en jättebra ide w00t.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 12-12-2009, 22:26) *
Näe. Men jag har ju just kommit på en jättebra ide w00t.gif

Vadå?
Chamomille
Med apparaten så klart. Då får vi massor av snö ju biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 12-12-2009, 22:34) *
Med apparaten så klart. Då får vi massor av snö ju biggrin.gif

Ser fram emot foto när du har strimlat färdigt! biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 12-12-2009, 22:37) *
Ser fram emot foto när du har strimlat färdigt! biggrin.gif

Jag med. Ser väl ut som han i reklamen som är förkyld som har snytpapper i hela kontoret rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 12-12-2009, 22:52) *
Jag med. Ser väl ut som han i reklamen som är förkyld som har snytpapper i hela kontoret rotfl.gif

Den har jag inte sett! Ser knappt på TV, och helst inte kanaler med reklam! no.gif
Myosotis
fear.gif Inget inlägg på över 12 timmar!! Vi måste väl se till att tråden kommer upp i 150 sidor före jul så man får lite trevlig julläsning när man letar ledtrådar!

...har...
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 13-12-2009, 11:06) *
fear.gif Inget inlägg på över 12 timmar!! Vi måste väl se till att tråden kommer upp i 150 sidor före jul så man får lite trevlig julläsning när man letar ledtrådar!

Kvantitet före kvalitet?
Myosotis
Helst ska vi väl ha både och smile.gif

...skickat...
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 13-12-2009, 11:06) *

Har inte du läsning så det räcker...??? flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 13-12-2009, 12:11) *

yes.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 13-12-2009, 12:11) *

kompiskram.gif joodå... och när de är slut får jag läsa om meningslösa tråden från början. Tänkte mer på er andra som inte har en massa tidningar...

...till:
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 13-12-2009, 12:19) *
kompiskram.gif joodå... och när de är slut får jag läsa om meningslösa tråden från början. Tänkte mer på er andra som inte har en massa tidningar...

biggrin.gif Vet du... Jag hittade en bunt till.... wacko.gif
Myosotis
Haha biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 13-12-2009, 12:16) *
yes.gif

Menarumede?
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 13-12-2009, 12:30) *
Menarumede?

Han tycker nog att den här tråden är tillräckligt lång som den är...

[attachment=45250:Schnee.gif]
Chamomille
Ja ha......... Då fyller jag på lite då biggrin.gif
Rosmarin
CITAT (Chamomille @ 12-12-2009, 22:22) *

flirting.gif

Stackars tomten som är full av nåt vitt! Så får man väl inte bemöta honom ändå!!! Han kan ju bli arg och vägra dela ut fler paket!!! nono.gif
...eller om det vita var något gott så är tomten kanske full och go' vid det här laget...och då lär det ta tid.... giggle.gif
Myosotis
laugh.gif Stackars tomte!

...
Aqvakul
Sitter här och har det lite trist - funderar på att öppna mitt paket som en liten Luciaförströelse... g.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 13-12-2009, 12:39) *
Sitter här och har det lite trist - funderar på att öppna mitt paket som en liten Luciaförströelse... g.gif

Hördöddödu.. angry.gif

Jag har inte ens fått nåt paket.
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 13-12-2009, 12:43) *
Hördöddödu.. angry.gif

Jag har inte ens fått nåt paket.

inte mitt problem.. flirting.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 13-12-2009, 12:47) *
inte mitt problem.. flirting.gif

Nähää.. En ledtråd kanske..? biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 13-12-2009, 13:06) *
Nähää.. En ledtråd kanske..? biggrin.gif

kanske det du, fröken Confetti... smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 13-12-2009, 13:20) *
kanske det du, fröken Confetti... smiley_small_hug.gif

wacko.gif Det är inte jag, det är inte jag...
Meriona
Vi som inte fått våra paket ännu kanske ska gå in och skriva en gång i timmen, ett litet klagande rop sådär? Till dess att det dimper ner.... whistling.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 13-12-2009, 16:04) *
Vi som inte fått våra paket ännu kanske ska gå in och skriva en gång i timmen, ett litet klagande rop sådär? Till dess att det dimper ner.... whistling.gif

Om du tror att det hjälper så... Det är väl bra att ha något att göra. Paketen är i och för sig skickade i fredags och lär komma fram i morgon, så jag tror inte att det går snabbare för att du skriver...

A
Eva-Helene
Jag har inte fått nåt än! crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon