Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
MariaS
CITAT (skogstroll @ 10-12-2009, 13:36) *
men men men INTE ÖPPNA!! ninja.gif

Men men.... glutta liiiiite i ena hörnet då shy.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 10-12-2009, 14:01) *
jaa och e man nu så himla klåfingrig så måste man hålla näbben!! nono.gif

Hålla näbbar är jag jättebra på giggle.gif
skogstroll
ja usch aja baja...
mojan
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 10:28) *
Du blir diskvalificerad och får inte delta i nästa års påsktomte och julhare.

Nu undrar jag: Är det Julharen elller Påsktomten vi väntar på?? rotfl.gif rotfl.gif
(Borde väl skriva jag för ALLA ni andra har ju redan fått.) -cry-.gif -cry-.gif
skogstroll
den som väntar på nåt gott biggrin.gif väntar alltid för länge. jag har inte heller fått
Kajsa i Arvika
Idag har tomten varit här!! yahoo.gif
emmas matte
Nähä inte i dag heller... santa.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif Jag vill ha paketet att klämma o skaka lite på...
netaave
CITAT (emmas matte @ 10-12-2009, 16:18) *
Nähä inte i dag heller... santa.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif Jag vill ha paketet att klämma o skaka lite på...

Samma här sad.gif
Anma
Skriver in vartefter jag ser att ni fått era klappar. Inte ett dugg avundsjuk... ranting.gif
Säg till om jag missar någon!

santa.gif

Har kommit på fler bra ledtrådar men tänker inte släppa på någon!
pejori
CITAT (Anma @ 10-12-2009, 16:27) *
Skriver in vartefter jag ser att ni fått era klappar. Inte ett dugg avundsjuk... ranting.gif
Säg till om jag missar någon!

santa.gif

Har kommit på fler bra ledtrådar men tänker inte släppa på någon!

Snåljåp...Undra på att du inga paket får... rtfm.gif

Kommer snart ju... kompiskram.gif trostar.gif

Men det är fräckt av posten, att bara stämpla posten!!!! rtfm.gif ranting.gif
Här har man försökt att luska, så står det bara posten... crying.gif dunno.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 10-12-2009, 14:35) *
Nu undrar jag: Är det Julharen elller Påsktomten vi väntar på?

"Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet" Nähä, dumma dator, dumma odla eller vems fel det nu är. När jag nu för en gångs skull skulle infoga en bild med hjälp av en länk. mad.gif

Då får ni som vill se julharen själva kopiera in adressen.

http://www.ulistein.de/tuer2009.php?tag=10

eller...jaha! blink.gif Det blev en klickbar länk! Ja gärna för mig. Datorn lever.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 18:02) *

giggle.gif rotfl.gif
pejori
"Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet" Nähä, dumma dator, dumma odla eller vems fel det nu är. När jag nu för en gångs skull skulle infoga en bild med hjälp av en länk. mad.gif

eller...jaha! blink.gif Det blev en klickbar länk! Ja gärna för mig. Datorn lever.

rotfl.gif rotfl.gif
MariaS

Inte paketet då? (tänkte på Merionas saknade gerbil)
HelenJ
Jag har fått min klapp. Den är ganska liten och tunn och rasslar förfärligt, så jag är rätt säker på att den innehåller fröer. Men man ska kanske gissa på vilken sort? crying.gif

Förresten vet jag att min klapp kommit fram nu. Tydligen uppskattad också, åtminstone på utsidan tongue.gif

Edit: oj, det blev visst en ledtråd! ohmy.gif En till.... biggrin.gif
Myosotis
CITAT (MariaS @ 10-12-2009, 18:10) *
Inte paketet då? (tänkte på Merionas saknade gerbil)

Av minst två anledningar hoppas jag verkligen inte att Meriona är min tomte.

1) Det är en väldigt platt och stilla gerbil i så fall crying.gif
2) Då måste jag eller Wilmer ge ledtrådar till mig själv och samtidigt låtsas att jag inte vet vad jag heter, eller Wilmer, eller jag menar - glöm det.
MariaS
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 18:12) *
Av minst två anledningar hoppas jag verkligen inte att Meriona är min tomte.

1) Det är en väldigt platt och stilla gerbil i så fall crying.gif
2) Då måste jag eller Wilmer ge ledtrådar till mig själv och samtidigt låtsas att jag inte vet vad jag heter, eller Wilmer, eller jag menar - glöm det.

Ja det var ju klart slap.gif Tänkte ju inte riktigt på det... Hade nog mer omsorger om den lille saknade wub.gif
Monaxe
Har inte fått något paket ännu...kanske inte får något heller...genomskådad till slut... -fear-.gif är inte värd några klappar.... -cry-.gif

Jag som skickade min klapp för längesedan...eller...har jag gjort det... confused.gif ska kanske göras imorgon... rolleyes.gif kommer inte riktigt ihåg hur det var... unsure.gif skickat eller inte skickat...det är frågan... naughty.gif
pejori
CITAT (Monaxe @ 10-12-2009, 18:39) *
Har inte fått något paket ännu...kanske inte får något heller...genomskådad till slut... -fear-.gif är inte värd några klappar.... -cry-.gif

Jag som skickade min klapp för längesedan...eller...har jag gjort det... confused.gif ska kanske göras imorgon... rolleyes.gif kommer inte riktigt ihåg hur det var... unsure.gif skickat eller inte skickat...det är frågan... naughty.gif

Klart du är... trostar.gif
Snart kommer den, snart...Lite tålamod till, så ska du se att du får ett fiiint paket... smiley_small_hug.gif trostar.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 10-12-2009, 18:18) *
Ja det var ju klart slap.gif Tänkte ju inte riktigt på det... Hade nog mer omsorger om den lille saknade wub.gif

Gulligt tänkt Maria! thanks.gif Men han är funnen tack och lov! bravo.gif Han var nog bara ovanligt pömsig igår...

Inget paket idag heller, vad sjutton! ranting.gif
Wilmer
no.gif INget i lådan, trots att den är stooor och rymligt välkomande wub.gif
Meriona
Tänk om du angav din gamla adress i stressen, Wilmer! wacko.gif
mojan
Man kanske skulle hänga ut ett bete vid brevlådan? idea.gif
Någon som vet vad Tomten hugger på? Risgrynsgröt?
MariaS
CITAT (mojan @ 10-12-2009, 20:53) *

Pepparkakor och glögg kanske...
Aqvakul
CITAT (mojan @ 10-12-2009, 20:53) *

kan vara svårt att fästa gröten på kroken... g.gif
mojan
CITAT (MariaS @ 10-12-2009, 20:54) *

Ja, ingen dum idé.
Aqvakul

samma problem att få fast det på kroken, eller... whistling.gif
mojan
CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 20:55) *
kan vara svårt att fästa gröten på kroken... g.gif

Inte om jag tar gårdagens. Eller förrgårs. (heter det så?)

CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 20:57) *
samma problem att få fast det på kroken, eller... whistling.gif

Man kanske inte behöver en krok?
Ett fat med gröt, en liten mugg med glögg och ett fat med pepparkaka. Skulle inte det duga åt en kräsen tomten, va? ranting.gif
Wilmer
Lite uppstekt gröt kanske confused.gif
pejori

Skit i kakorna och byt ut glöggen till nubbe, så kommer han garanterat.... rotfl.gif rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 21:10) *
Skit i kakorna och byt ut glöggen till nubbe, så kommer han garanterat.... rotfl.gif rotfl.gif

vad har du för tomtekompisar egentligen... santa.gif santa.gif santa.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 21:12) *
vad har du för tomtekompisar egentligen... santa.gif santa.gif santa.gif

DÖ...Jag såååg nog tomten, med luvan på "spettet" tidigare i tråden....
Sen har jag sett "tomten" raggla runt på gårdarna här, efter en hutt i tomtandet... naughty.gif naughty.gif

Är inte kompis med tomten, så här får han va glad om han slipper stryk... rotfl.gif
Rosmarin
CITAT (MariaS @ 10-12-2009, 13:51) *
yahoo.gif JAG HAR FÅTT MITT, JAG HAR FÅTT MITT! yahoo.gif

....

4: (skakar nu försiktigt på paketet) Det var nog tur att jag skakade försiktigt, låter lite keramikaktigt.... sweatingbullets.gif

blush.gif
rom
hllå jag fick min secret julklapp i går. ganska spännane, det är ju min första secret jul.
själv är jag ute i sista minuten som vanligt. har pysslat och knåpat hela kvällen,bara något litet rim kvar.
sedan går paketet iväg med postens hastighet.... naughty.gif
mojan
CITAT (rom @ 10-12-2009, 21:31) *
själv är jag ute i sista minuten som vanligt. har pysslat och knåpat hela kvällen,bara något litet rim kvar.
sedan går paketet iväg med postens hastighet.... naughty.gif

Skynda, skynda, sista dagen imorgon.
Jag väntar...
Monaxe
Jag väntar också!!! ranting.gif
HAr bestämt mej för att vänta med att skicka mitt paket tills jag får ett eget! ranting.gif

Så det så!!!! devil.gif

Logisk? JAVISST! ninja.gif
Biggan_
CITAT (mojan @ 10-12-2009, 22:08) *
Skynda, skynda, sista dagen imorgon.
Jag väntar...

....och hinner man inte till dess, så får man strunta i det! biggrin.gif
Anma
CITAT (Biggan_ @ 10-12-2009, 23:16) *
....och hinner man inte till dess, så får man strunta i det! biggrin.gif

Nääää!!! Då kanske jag blir utan! ohmy.gif crying.gif sick.gif thumbdown.gif -fear-.gif ranting.gif -cry-.gif help.gif no.gif
MariaS
CITAT (Anma @ 10-12-2009, 23:36) *
Nääää!!! Då kanske jag blir utan! ohmy.gif crying.gif sick.gif thumbdown.gif -fear-.gif ranting.gif -cry-.gif help.gif no.gif

Gissa om det kommer rassla till i x antal brevlådor i nästa vecka!
Wilmer
Vi borde få rabatt på julfrimärken efter det här.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 10-12-2009, 23:56) *

VA! Har du kostat på julfrimärken!?
Wilmer
Till julkorten förstås!
freya
Om fem timmar kommer posten, undrar om det kommer något litet paket i lådan då? Eller tänk om det kommer ett stort, som inte ryms help.gif
Monaxe
Jag har fått PAKET!!! yahoo.gif Ett vackert kort med julhälsning fanns också med! bravo.gif

Nu är frågan om jag har postat mitt, sista dan att posta i dag ju...kommer inte ihåg om jag har postat eller inte... slap.gif

Nu ska jag klämma/skaka/lukta/ruska/bita/väga/mäta mitt paket...får se om jag kan avhålla mej från att slita upp det vacka pappret...
Anma
Alltså, kan inte min tomte skicka PM till mig om hur stort paketet är, går det ner i lådan eller kommer det till utlämningsstället? Jag har nämligen fått mitt nya körkort som jag ska hämta och det är ju onödigt om jag ska behöva springa dit två gånger?? crazy.gif
pejori
CITAT (Anma @ 11-12-2009, 11:56) *
Alltså, kan inte min tomte skicka PM till mig om hur stort paketet är, går det ner i lådan eller kommer det till utlämningsstället? Jag har nämligen fått mitt nya körkort som jag ska hämta och det är ju onödigt om jag ska behöva springa dit två gånger?? crazy.gif

Tror du, din tomte går på den lätta????? rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Wilmer @ 10-12-2009, 23:56) *

g.gif Satt det på mitt paket ja... g.gif
Antecknat på min ledtrådslista... rotfl.gif
Anma
CITAT (pejori @ 11-12-2009, 12:06) *
Tror du, din tomte går på den lätta????? rotfl.gif rotfl.gif

Nu föstår jag inte vad du menar confused.gif

angel_not.gif whist.gif
pejori
CITAT (Anma @ 11-12-2009, 12:38) *
Nu föstår jag inte vad du menar confused.gif

angel_not.gif whist.gif

Det kunde ha gått.... rotfl.gif naughty.gif
emmas matte
Jag kom på ett knep,....... jag kokar risgrynsgröt .... och vad hände..... , jo, jag fick ett paket från SANTA, JIPPI yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
skogstroll
vill hem till brevlådan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon