Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 13-12-2009, 16:11) *
Jag har inte fått nåt än! crying.gif

Nej, det var ju det där med att paketet bara kan överlämnas personligen, så tyvärr... dunno.gif

trostar.gif
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 13-12-2009, 16:13) *
Nej, det var ju det där med att paketet bara kan överlämnas personligen, så tyvärr... dunno.gif

trostar.gif

Men så kom hit med det då!!! Så får du träffa två små buskillar (kattungar) wub.gif
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 13-12-2009, 16:18) *
Men så kom hit med det då!!! Så får du träffa två små buskillar (kattungar) wub.gif

w00t.gif Visa genast bilder på dem!! rtfm.gif Det är ju lite långt att åka kanske, annars hade jag kommit på en gång. Men det förklarar ju saken. Du kan inte få paket förrän dagen före julafton, annars skulle ju katterna öppna det!

g.gif Är jag din tomte? unsure.gif
Meriona
Jag tror inte att du är min i alla fall. Tänk om INGEN är min tomte, jag har ju inget fått. Eller så är min tomte smart och tänker att jag ska ändå inte vara hemma, varför slösa 25 kr på Meriona? sos.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 13-12-2009, 16:50) *
Jag tror inte att du är min i alla fall.

Hoppas jag verkligen inte att jag är så jag slipper svara på mina egna gissningar slap.gif

Fortsättning följer.
Anma
Det var faktiskt en som fick skicka till sig själv när jag röstade fram adresserna, men den rösten gick om giggle.gif
Tror att det var skogstroll om jag inte missminner mig.
Meriona
CITAT (Anma @ 13-12-2009, 18:15) *
Det var faktiskt en som fick skicka till sig själv när jag röstade fram adresserna, men den rösten gick om giggle.gif
Tror att det var skogstroll om jag inte missminner mig.

Är det en ledtråd? rolleyes.gif

CITAT (Myosotis @ 13-12-2009, 17:21) *
Hoppas jag verkligen inte att jag är så jag slipper svara på mina egna gissningar slap.gif

Men så knasiga ledtrådar som du lämnar så kanske du inte ens sjäv förstår? kompiskram.gif
Aqvakul
Hur går det här då?
Monaxe
Jag har som en del av er vet, 2 stycken kattungar, eller ungar och ungar, det är väl mera ungkatter nu...
Igår kom den lilla grå stolt och med högt huvud bärande på min klapp från secret santa...hon försvann snabbt in under soffan...jag fick räddat paketet lite tilltuffsat och småblött... la det på diskbänken bakom lite andra prylar.
Idag när jag om hem hade paketet återigen flyttat på sig, ännu mer tilltuffsat... vem av katterna som är skyldig vet jag inte, men detta bådar inte gott...

Ett tu tre är paketet öppnat... whistling.gif
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 13-12-2009, 21:39) *

det vore väl väldigt oturligt... naughty.gif
Anma
Jag har som en del av er vet, 2 stycken kattungar, eller ungar och ungar, det är väl mera ungkatter nu...
Igår kom den lilla grå stolt och med högt huvud bärande på min klapp från secret santa...hon försvann snabbt in under soffan...jag fick räddat paketet lite tilltuffsat och småblött... la det på diskbänken bakom lite andra prylar.
Idag när jag om hem hade paketet återigen flyttat på sig, ännu mer tilltuffsat... vem av katterna som är skyldig vet jag inte, men detta bådar inte gott...

Men! Det måste ju vara du som fått den där musmarinaden ju.... ohmy.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 13-12-2009, 20:11) *
Men så knasiga ledtrådar som du lämnar så kanske du inte ens sjäv förstår? kompiskram.gif

crying.gif Nej det blir nog svårt... wacko.gif

N
Aqvakul
Med Pejan ur leken så känns det mesta med Odla, inlusive detta, rätt trist... crying.gif
Chamomille

giggle.gif

Edit: Skyll på katterna du...
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 08:56) *
Med Pejan ur leken så känns det mesta med Odla, inlusive detta, rätt trist... crying.gif

-cry-.gif Håller med. För alla som inte sett det så har pejori lämnat forumet: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1136956
anne-li i olofstorp
likaså har Maria S. -cry-.gif
Rosmarin
Jättetråkigt!
Myosotis
CITAT (anne-li i olofstorp @ 14-12-2009, 10:22) *
likaså har Maria S. -cry-.gif

-cry-.gif
Biggan_
Det känns lite som glädjen och förväntningarna i den här tråden har försvunnit när nu både Pejjan och Maria inte är med! -cry-.gif
Biggan_
.....fast jag kan inte se någonstans att Maria skrivit att hon lämnar odla! dunno.gif
skogstroll
men varför....?
Stingray
Trist att 2 så kunniga personer lämnat oss -cry-.gif , men nu får vi försöka blicka framåt trots denna tråkiga nyhet. smiley_small_hug.gif

Snart är det Julafton och vi får öppna våra Secret Santa presenter. yaay.gif

Eller åtminstone vi som inte slet upp paketet så fort det landade i brevlådan vill säga. santa.gif

Hoppas denna tråden fortsätter året ut med sina musmarinader och knasiga tomtar på slädar och scootrar. naughty.gif giggle.gif

Vill veta vem som är min tomte juh... -cry-.gif confused.gif
Sitter dagligen och funderar på vem som kan skickat detta fina paket till mig. dunno.gif
smiley_small_hug.gif på er alla smiley_small_hug.gif
Chamomille
Jag ha fått paket, jag har fått paket.. yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 14-12-2009, 16:04) *

i ett stycke? naughty.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 16:05) *
i ett stycke? naughty.gif

Hur menar du nu??? Skånings,,,,,l flirting.gif

Jag är så dj..la nyfiken så jag vet inte vad..
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 14-12-2009, 16:13) *
Hur menar du nu??? Skånings,,,,,l flirting.gif

jag trodde att du hade monterat en dokumentförstörare i brevlådan... naughty.gif
dicentra
santa.gif santa.gif santa.gif
Jag har inte fått något paket än, confused.gif
har väll inte varit tillräckligt snäll!! -cry-.gif -cry-.gif
Chamomille
Jaa, det har jag ju!!
Jätteroligt!
Myosotis
Jag undrar om det är en sån här julklapp jag har fått? crazy.gif

Klapp

M
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 14-12-2009, 17:08) *
Jag undrar om det är en sån här julklapp jag har fått? crazy.gif

Klapp

Det är det nog... giggle.gif
Chamomille
Jag är så nyfniken så jag vet.. inte vad..

Får jag öppna det yttersta?
Betty
CITAT (Chamomille @ 14-12-2009, 16:04) *

Jag med, jag med! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Ett brunt med fulpapper, ja det står faktiskt *Fulpapper!* på baksidan. biggrin.gif Jag kommer inte att kunna hålla mig från att ta bort fulpappret och sen vete 17 hur jag ska orka hejda mig från att fortsätta öppnandet av bara farten... angel_not.gif ujujuj så spännande det här är! yaay.gif
Nostalgia
Väntar, väntar och väntar..........

Men imorgon kanske det dimper ner ett paket unsure.gif smile.gif

Farbror Blå
Jag har fått en storigt paket i minner brevenslåda=)
Anma
Jag har fått paket! yahoo.gif

Äntligen! En burk är det, med plastlock. Det tog jag reda på genom att knacka i båda ändorna. Det som förmodligen är botten låter plåt medan toppen är mjukt... Kan kanske vara en godisburk från finlandsbåten?
I vilket fall är innehållet inte godis, det låter som att det är saker där inne som åker sakta upp och ner, precis som att de var inbäddade i bomull eller något. Hela burken är fint inslaget i julpapper med äpplen och kottar och liter grangrenar. Och så är det påklistrat 5 st guldstjärnor (oj vad jag måste varit duktig!!! wink.gif ) varav en har siffran 24. Hur ska jag tolka det? att jag har 24 sekunder på mig att öppna paketet?? giggle.gif
Mion tomte väntade verkligen till sista sekunden, postens stämplar är från 11/12. Ingen ledtråd dock vart paketet är skickat ifrån då det är rund burk och stämplarna därför blivit bara i mitten där datumet syns. thumbdown.gif

Tack tomten vem du än är för mitt fina paket. ! smiley_small_hug.gif
Nu vet jag inte hur jag ska kunna vänta till julafton, men det är väl bara att gilla läget. crazy.gif

Angående tidigare info i tråden:

crying.gif sad.gif (har helt missat, ska läsa hela tråden som aqvakul länkar till tidigare och gör sedan ett beslut.)
Noak
Har också fått mitt paket idag...
Så klart tog jag genast bort fulpappret och hittade ett litet fint inslaget paket...
Detta la jag högst uppe i en garderob dit man bara kommer med hjälp av en stege. Och jag är höjdrädd...
Meriona
CITAT (Nostalgia @ 14-12-2009, 17:36) *
Väntar, väntar och väntar..........

Men imorgon kanske det dimper ner ett paket unsure.gif smile.gif

Jag läste snorigt! sick.gif
Min snigeltomte har inte lyckats få fram sitt paket ÄNNU! -cry-.gif Fast det kanske inte gör nåt, den som väntar på nåt gott.....

Herregud, det var ju Fabror Blå jag skulle citera! slap.gif
HelenJ
CITAT (Chamomille @ 14-12-2009, 17:28) *
Jag är så nyfniken så jag vet.. inte vad..

Får jag öppna det yttersta?

Jag skrev utanpå att det fanns ett fint paket innanför, alltså ok att öppna.

Om det nu var jag som skickade till dig.... g.gif Var det det tro? Eller inte...? blink.gif
Eva-Helene
Jaha! Inget paket idag heller crying.gif
Och pejjan borta från odla! -cry-.gif

FYYYY en sån trist dag! sad.gif
emmas matte
Jag har mitt paketet i bokhyllan .......... går och klämmer lite då och då............... guben ville lägga det i tomtesäcken ......men icke sa nicke ..... den ska öppnas på julaftonens morgon......... genast efter kaffet med skinkmackan....Här väntar jag inte till kvällen santa.gif santa.gif
Aqvakul
Mitt paket har jag full koll på. Eftersom vi bara ger julklappar till de små, så blir det min käraste (och enda) julklapp.
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 14-12-2009, 19:06) *
Jag läste snorigt! sick.gif
Min snigeltomte har inte lyckats få fram sitt paket ÄNNU! -cry-.gif Fast det kanske inte gör nåt, den som väntar på nåt gott.....

Herregud, det var ju Fabror Blå jag skulle citera! slap.gif

Alltså en del är lite vimsiga verkar det.. allt detta med rödklädda män i skorstenen som får igång damerna i tråden tror jag;)
mojan
Ingen julklapp idag heller. sad.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 14-12-2009, 20:25) *
Ingen julklapp idag heller. sad.gif

trostar.gif
Farbror Blå
åsså FÅR man inte fuske med julklapparna, klämma skaka och sånt före julafton.
Aqvakul
CITAT (Farbror Blå @ 14-12-2009, 20:30) *
åsså FÅR man inte fuske med julklapparna, klämma skaka och sånt före julafton.

får man väl... fast inte öppna... men om omslaget liksom ramlar av liksom av sig själv... crazy.gif
Klura
CITAT (Anma @ 14-12-2009, 18:16) *
Jag har fått paket! yahoo.gif

Äntligen! En burk är det, med plastlock. Det tog jag reda på genom att knacka i båda ändorna. Det som förmodligen är botten låter plåt medan toppen är mjukt... Kan kanske vara en godisburk från finlandsbåten?
I vilket fall är innehållet inte godis, det låter som att det är saker där inne som åker sakta upp och ner, precis som att de var inbäddade i bomull eller något. Hela burken är fint inslaget i julpapper med äpplen och kottar och liter grangrenar. Och så är det påklistrat 5 st guldstjärnor (oj vad jag måste varit duktig!!! wink.gif ) varav en har siffran 24. Hur ska jag tolka det? att jag har 24 sekunder på mig att öppna paketet?? giggle.gif
Mion tomte väntade verkligen till sista sekunden, postens stämplar är från 11/12. Ingen ledtråd dock vart paketet är skickat ifrån då det är rund burk och stämplarna därför blivit bara i mitten där datumet syns. thumbdown.gif

Tack tomten vem du än är för mitt fina paket. ! smiley_small_hug.gif
Nu vet jag inte hur jag ska kunna vänta till julafton, men det är väl bara att gilla läget. crazy.gif
Angående tidigare info i tråden:

crying.gif sad.gif (har helt missat, ska läsa hela tråden som aqvakul länkar till tidigare och gör sedan ett beslut.)

Det finns bara en sak kvar att göra å det är att röntga paketet angel_not.gif

Idag har även Tomten varit hos mig och tryckt ner ett platt paket i köksfläkten.
Då jag bor på taket så tycker jag väl att Tomten kunnat knacka på på takkupan men h*n var väl för blyg.
Wilmer
CITAT (HelenJ @ 14-12-2009, 19:48) *
Jag skrev utanpå att det fanns ett fint paket innanför, alltså ok att öppna.

Om det nu var jag som skickade till dig.... g.gif Var det det tro? Eller inte...? blink.gif

Dito. Eller vad man säger. Det kan vara så för mig också. Om den som fått det inte redan slitit upp det? Och sett det innanför? Vad vet jag whistling.gif
Meriona
Varför har inte jag fått min klapp? Men OM jag får en så ska jag slita upp pappret bums med det samma!
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 14-12-2009, 21:33) *
Varför har inte jag fått min klapp? Men OM jag får en så ska jag slita upp pappret bums med det samma!

Med den inställningen så går säkert Santa "värdshus förbi"...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon