Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Myosotis
CITAT (emmas matte @ 11-12-2009, 13:42) *
Jag kom på ett knep,....... jag kokar risgrynsgröt .... och vad hände..... , jo, jag fick ett paket från SANTA, JIPPI yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

no.gif Det gjorde jag häromdagen, men den dagen kom det inget paket.

Min mottagare (inte emmas matte) var väldigt orolig att hon inte skulle få något paket. Hon har sagt att hon skulle fota, men har inte lagt ut bilden än.
netaave
Inget idag heller -cry-.gif
Chamomille
Och jag lär väl aldrig få något paket för jag märkte att det hål rakt igenom vår postlåda, så jag såg bara vägkanten när jag tittade i den idag wacko.gif
skogstroll
nämen.... har den rostat sönder? bussen tog föräldrarnas låda häromsistens... den flög väl all världens väg... hos oss har vi sån där landsortslåda... med sådär 10 st på rad... våran är minst och pytteliten och trängs med alla de flådiga överklasslådorna giggle.gif
Chamomille
Botten har släppt på ena långsidan, så posten åker igenom och hamnar på gräset giggle.gif Silvertejp, silvertejp....
Har ni långt att gå till (den lille) lådan?
Wilmer
CITAT (pejori @ 11-12-2009, 12:06) *
Tror du, din tomte går på den lätta????? rotfl.gif rotfl.gif
g.gif Satt det på mitt paket ja... g.gif
Antecknat på min ledtrådslista... rotfl.gif

Är jag din tomte får du ditt paket 23 december, då är det du har nu FEJK!
emmas matte
Jag har klömt lite, det är nog något hårt inutioch har blått fint snöre som är krusat så fint, gulsigt papper med tomtar o vinterbilder.............. så fint, får jag öppna snart om jag river bort lapparna på almanackan så det blir den 24????? santa.gif santa.gif santa.gif innocent.gif blink.gif
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 11-12-2009, 16:13) *
landsortslåda

Jag kan inte läsa det ordet. Sandlåds.... Sandlådsråka... Alltså jag ser vad det står, men jag läser fel inne i huvudet i alla fall wacko.gif Som en felsägning, fast inuti. Felläsning. Feltänkning. Får testa igen i morgon, är lite trött idag.
pejori
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 16:17) *

" stryker genast wilmer som tomte"
skogstroll
CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 16:23) *
Jag kan inte läsa det ordet. Sandlåds.... Sandlådsråka... Alltså jag ser vad det står, men jag läser fel inne i huvudet i alla fall wacko.gif Som en felsägning, fast inuti. Felläsning. Feltänkning. Får testa igen i morgon, är lite trött idag.

postlåda på bystan da? smile.gif

CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 16:17) *

23 december????? nono.gif nuke.gif nuke.gif fear.gif angry.gif ranting.gif
anne-li i olofstorp
Jag har fått paket!!! Jag har fått paket!!!!
Är SÅÅÅÅÅ lycklig!!!
Men hur var det nu, har jag skickat? Nej det tror jag inte....
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 11-12-2009, 16:16) *
Botten har släppt på ena långsidan, så posten åker igenom och hamnar på gräset giggle.gif Silvertejp, silvertejp....
Har ni långt att gå till (den lille) lådan?

näej jag har turen att ha räckan med lådor vid huset smile.gif liten liten plåtlåda... får inte plats många räkningar i den inte... whistling.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 11-12-2009, 16:43) *
näej jag har turen att ha räckan med lådor vid huset smile.gif liten liten plåtlåda... får inte plats många räkningar i den inte... whistling.gif

I jösse namn!!!
Kolla så inte brevis lag fel...
Tänk om grannen grubblar skallen av sig om ven f*n som skickar honom julklapp... rotfl.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 11-12-2009, 16:43) *

Ska nog montera in en dokumentförstörare i lådan efter jul. Måste se kul ut när det ramlar ut pappersstrimmor under den när brevbäraren är här giggle.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 11-12-2009, 17:07) *
Ska nog montera in en dokumentförstörare i lådan efter jul. Måste se kul ut när det ramlar ut pappersstrimmor under den när brevbäraren är här giggle.gif

yahoo.gif Ja! En sån vill jag också ha! Men den ska bara strimla räkningar, inga snälla brev.

Jag...
freya
CITAT (pejori @ 11-12-2009, 16:50) *
I jösse namn!!!
Kolla så inte brevis lag fel...
Tänk om grannen grubblar skallen av sig om ven f*n som skickar honom julklapp... rotfl.gif

Gulp, tänk om min postgubbe stoppat fel grannars låda är ju mycket större än min lilla plutt. Varför har jag inte gjort en ny större som jag tänkte help.gif
Det är väl därför jag bara får räkningar nu, de ryms minsann ranting.gif
Aqvakul
CITAT (freya @ 11-12-2009, 18:11) *
Gulp, tänk om min postgubbe stoppat fel grannars låda är ju mycket större än min lilla plutt. Varför har jag inte gjort en ny större som jag tänkte help.gif
Det är väl därför jag bara får räkningar nu, de ryms minsann ranting.gif

pejori
CITAT (Aqvakul @ 11-12-2009, 18:14) *

I den brevlådan ryms inte ens ett frimärke.. giggle.gif
skogstroll
snablarns... mitt gick inte in i brevlådan måste gå till posten i morrn whistling.gif
Anma
CITAT (skogstroll @ 11-12-2009, 18:47) *
snablarns... mitt gick inte in i brevlådan måste gå till posten i morrn whistling.gif

Då blir det straffavgift! Straffet är att.... ja, vadå??
Aqvakul
pejori
CITAT (Aqvakul @ 11-12-2009, 18:54) *

NU snackar vi brevlådor.
Där går till och med tomten ner... santa.gif
Meriona
De e la skit att min tomte inte skickat ännu! -fear-.gif En principfast tomte, skickar sista dan, sicken en! flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:35) *
De e la skit att min tomte inte skickat ännu! -fear-.gif En principfast tomte, skickar sista dan, sicken en! flirting.gif

en gammal tomte glömmer att skicka...

Gör det verkligen så mycket om jag blir några dagar sen? g.gif
Meriona
Aha det är snigeln som är min tomte, jag noterar det som en ledtråd.... rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:43) *
Aha det är snigeln som är min tomte, jag noterar det som en ledtråd.... rolleyes.gif

fast man kanske inte ska lita på alla ledtrådar - men sniglar är ju faktiskt lite sega...
Meriona
Hur segt är liiiite segt? Kommer den fram före julafton tro? blink.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:48) *
Hur segt är liiiite segt? Kommer den fram före julafton tro? blink.gif

beror på - är du verkligen hemma på julafton?
Meriona
wub.gif på morronen - ja.
Lär inte få några andra paket, så Santas är viktig....
Chamomille
Jösses va sent ute ni är! Jag skickade mitt för lääänge sen, redan innan jag visste vem mottagaren var... whistling.gif
Meriona
Jag skickade också för sketlänge sedan, men min mottagare har tydligen inte fått sin paket.... -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 11-12-2009, 19:54) *
Jösses va sent ute ni är! Jag skickade mitt för lääänge sen, redan innan jag visste vem mottagaren var... whistling.gif

du är förståndig du.. giggle.gif
mojan
Hallå, hallå!
Nu har de som inte skickat 3 timmar på sig!
Och i det här landet så tömmer de brevlådorna så tidigt så om ni inte skickat tidigt idag så har ni skickat för sent. rtfm.gif

Gäller särskilt min Tomte. -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 11-12-2009, 21:11) *
Hallå, hallå!
Och i det här landet så tömmer de brevlådorna så tidigt så om ni inte skickat tidigt idag så har ni skickat för sent. rtfm.gif

Lugna dig, så bråttom är det väl inte ... Du ska väl inte med tåget, eller... crazy.gif
Klura
CITAT (mojan @ 11-12-2009, 21:11) *
Hallå, hallå!

Här hos oss tömmer dom brevlådorna även på söndagarna.

Tror släden mitt paket åkte med skulle ta vägen förbi Ystad.
Så de som inte fått sitt än och som bor norr om Ystad, någon av er har ett paket på gång. flirting.gif
Meriona
Lite sugigt att mitt paket är väck. wacko.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 21:46) *
Lite sugigt att mitt paket är väck. wacko.gif

whistling.gif
freya
Men ska ju till dotter min över julen. Och postgubben jobbar inte helgen, den dummern. Tänk om paketet kommit med eftermiddagsposten till Kalix, då får jag det ju inte förrän på måndag. Och tänk om det blir stopp i Åsele eller nåt annat sorteringställe och paketet inte kommer förrän den 23e, då får jag det inte förrän jag kommer hem igen... fear.gif är det snällt? g.gif Nä tänkte väl det
Meriona
CITAT (MariaS @ 11-12-2009, 21:47) *
whistling.gif

Uss din häxa..... kram1.gif
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:43) *

Kanske är sniglar i paketet? rolleyes.gif
mojan
CITAT (Klura @ 11-12-2009, 21:43) *
Så de som inte fått sitt än och som bor norr om Ystad, någon av er har ett paket på gång. flirting.gif

Ja, då är det ju en hel del som kan hoppas på Klura. Norr om Ystad är ju nästan hela Sverige! tongue.gif

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2009, 21:13) *
Lugna dig, så bråttom är det väl inte ... Du ska väl inte med tåget, eller... crazy.gif

Hur vet du det?
Jag kanske ska ta tåget och åka bort och fira jul...eller inte... devil.gif
Farbror Blå
Undras om jag skulle kolla i brevlådan också förresten.. var ett tag sen
mojan
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2009, 22:12) *
Undras om jag skulle kolla i brevlådan också förresten.. var ett tag sen

Är du så cool när vi andra biter på naglarna av oro och skräck för att bli utan julklapp? ohmy.gif
Farbror Blå
Tja, får jag ingen, så får jag ingen..

skit ska skit ha, sa en man jag kände..
Aqvakul
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2009, 22:16) *
Tja, får jag ingen, så får jag ingen..

skit ska skit ha, sa en man jag kände..

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
yahoo.gif Jag har fått!!! Jag chansade på att det var fulpapper på, det var det. Innuti fanns ett litet fint inslaget paket, julkort med rim - jag trode det var choklad i paketet, men rimmet g.gif Poststämpeln! Glömde kolla, gjorde för många saker samtidigt..
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 11-12-2009, 16:11) *
Och jag lär väl aldrig få något paket för jag märkte att det hål rakt igenom vår postlåda, så jag såg bara vägkanten när jag tittade i den idag wacko.gif

giggle.gif

CITAT (Chamomille @ 11-12-2009, 17:07) *

rotfl.gif
Aqvakul
nästa chans till julklapp - måndag....
Monaxe
Undrar om alla har skickat nu?

Sista dagen att skicka var ju igår, alla som missade det kan ju skriva det här så ingen behöver oroa sig i onödan över uteblivna paket. idea.gif
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 12-12-2009, 08:12) *
Undrar om alla har skickat nu?

Sista dagen att skicka var ju igår, alla som missade det kan ju skriva det här så ingen behöver oroa sig i onödan över uteblivna paket. idea.gif

giggle.gif giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon