Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
freya
det blir perfekt. tänk vilket stenparti det går att ha på taket, fattas visst bara lite jord att plantera i.
MariaS
Det bästa måste väl ändå vara, att med den lutningen kanar alla julklappar rätt in i mitt rum giggle.gif Jag har ju naturligtvis bokat det bakersta bortre rummet crazy.gif santa.gif
pejori
CITAT (freya @ 01-12-2009, 21:47) *
det blir perfekt. tänk vilket stenparti det går att ha på taket, fattas visst bara lite jord att plantera i.

Där kan man sitta och vänta på tomten på scoter när han kommer surrande med alla klapparna... whistling.gif
Växten ligger ju nedanför, så dom är gratis.. tummenupp.gif

CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:50) *
Det bästa måste väl ändå vara, att med den lutningen kanar alla julklappar rätt in i mitt rum giggle.gif Jag har ju naturligtvis bokat det bakersta bortre rummet crazy.gif santa.gif

Å F*N du kör motionen till matsalen du, den som ligger i det främre, bortersta, hitersta rummet.
Meriona
Jag tycker det påminner lite om vårt hotell i Mexico? unsure.gif
pejori
OOOOPS!!! Vi ska visst till mexico...Trodde det var paketen som skulle med, men ok. Jag hänger på, så får paketen vara hemma. innocent.gif rolleyes.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 21:53) *
Jag tycker det påminner lite om vårt hotell i Mexico? unsure.gif

Det var väl det jag trodde! Hur var det nu...

Med flyg till mexico den 11:e, som går så fort att paketena är framme idag men vi får dem först på julafton av tomten på skotern blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

Jag ska nog flytta till matsalen crazy.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 01-12-2009, 21:55) *
OOOOPS!!! Vi ska visst till mexico...Trodde det var paketen som skulle med, men ok. Jag hänger på, så får paketen vara hemma. innocent.gif rolleyes.gif

Nja nu är ju resväskorna redan knökfulla av Rosmarins höns och alla paket..... Vi får nog skicka dig med båtfrakt.... naughty.gif
MariaS
MEN! Glöm inte katten!
Meriona
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:56) *
Det var väl det jag trodde! Hur var det nu...

Med flyg till mexico den 11:e, som går så fort att paketena är framme idag men vi får dem först på julafton av tomten på skotern blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

Jag ska nog flytta till matsalen crazy.gif

Nänä jag åker inte förrän på julafton.... Fast tomten har lovat att ta emot med pompa och ståt...lite lättklädd måhända men ändå... whistling.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:57) *
MEN! Glöm inte katten!

Visst ja slap.gif ...Till marinaden coolgleam.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:57) *
MEN! Glöm inte katten!

Den tjocke! Jo den glömmer jag... coolgleam.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 21:57) *
Nja nu är ju resväskorna redan knökfulla av Rosmarins höns och alla paket..... Vi får nog skicka dig med båtfrakt.... naughty.gif

Jag är inte knusslig, jag kan simma efter båten jag... naughty.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 21:58) *
Den tjocke! Jo den glömmer jag... coolgleam.gif

Vem ska då få marinaden....?
pejori
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 22:00) *
Vem ska då få marinaden....?

Först till matsalen vinner burken!!!! crazy.gif
Meriona
Jag undrar vem Wilmer fick som mottagare jag...... blink.gif
freya
Jag vill sitt hos buddan och vänta på mitt paket smile.gif Men hur ska skotern komma utan snö o köra på help.gif tänk om han lämnar alla paket i Gällivare eller någonannanstans där de har snö g.gif
Meriona
CITAT (freya @ 01-12-2009, 22:02) *
Jag vill sitt hos buddan och vänta på mitt paket smile.gif Men hur ska skotern komma utan snö o köra på help.gif tänk om han lämnar alla paket i Gällivare eller någonannanstans där de har snö g.gif

Är du säker på att han åker snöskoter? Skoter kan ha hjul.... tummenupp.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 22:02) *

..och du tror du kommer missa skriket i Mexico? w00t.gif Särskilt som du ju kommer glömma katten nono.gif Jag tror det kommer märkas av sig självt, vem som får hennes marinad yes.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 22:02) *

AAAAAAA!!!!!!! crying.gif -fear-.gif -cry-.gif
Ska nog sniffa ordentligt på mitt paket jag... smile.gif
freya
Nej nej, Tomten kommer på snöskoter, varför skulle annars ungarna vara så oroliga för att det inte stannar kvar ngt vitt på marken santa.gif
pejori

Han byter medar mot hjul...
Har nog sett skidåkarna på sommaren jag. whistling.gif

CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 22:03) *
Är du säker på att han åker snöskoter? Skoter kan ha hjul.... tummenupp.gif

Japp, och propeller för säkerhets skull.
Scotekopter har han ju. tummenupp.gif
Margith

Inga bekymmer alls. Jag åker till Gällivare på fredag. Jag hämtar upp ALLA paket BARA till mig. Visst får jag väl öppna dem på en gång? naughty.gif
pejori
CITAT (Margith @ 01-12-2009, 22:09) *
Inga bekymmer alls. Jag åker till Gällivare på fredag. Jag hämtar upp ALLA paket BARA till mig. Visst får jag väl öppna dem på en gång? naughty.gif

Jaaadå...Alla utom mitt förstås. w00t.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 01-12-2009, 22:10) *
Jaaadå...Alla utom mitt förstås. w00t.gif

Ja, för det är ju inte ens inslaget giggle.gif Vi fick ju tipset att det inte var någon ide rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 22:16) *
Ja, för det är ju inte ens inslaget giggle.gif Vi fick ju tipset att det inte var någon ide rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Vill mena det, papper är bara tidsfördröjande... yahoo.gif a0a.gif a0a.gif
Myosotis
CITAT (Ciczi @ 01-12-2009, 19:52) *
Som svar till Myosotis och utan att avslöja för mycket. När jag såg vem jag skulle skicka till så kom jag också på ledtråden jag skulle skriva. Därför garvade jag...

Ciczi

Att du ska skicka norrut? crazy.gif

CITAT (Biggan_ @ 01-12-2009, 19:52) *
Den här hjälper kanske bättre? unsure.gif

Ajj! Den var lite för hård.

CITAT (Noak @ 01-12-2009, 19:59) *
Varför så blygsamma?
[attachment=44852:200px_Klubba.jpg]

rotfl.gif Nej tack...
Monaxe
Här är han ju! tomte med skoter OCH lättklädd!
Nu vet du vad som väntar Meriona!

Var la jag min gummiklubba?

Myosotis
CITAT (DykUnderYtan @ 01-12-2009, 20:49) *
Ojoj herregud, ni är ju helt galna...

Nejnej. Vi är helt normala, det är världen som är galen.

CITAT (DykUnderYtan @ 01-12-2009, 20:49) *
Kan någon slå nåt hårt i huvudet på mig också så tankeverksamheten kommer igång?

Visst, varsågod: [attachment=44863:brutale_77.gif]

...oj förlåt, var det för hårt? dunno.gif

[attachment=44864:Kopfbandage.gif]

CITAT (pejori @ 01-12-2009, 21:25) *
Trodde gummiklubban skulle ätas jag.
Inte konstigt att den var så seg att tugga på. crying.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Monaxe @ 01-12-2009, 22:37) *

rotfl.gif
anne-li i olofstorp
Måtte det bli en GRÖN jul!!! Bara ingen snö!!!!! Bara ingen snö!!!!!................. -fear-.gif

Nu har jag trasslat in mig igen,,,,,
Bara det inte blir en vit jul var menad som kommentar till bilden nedan

äsch va 17, sov gott nu är jag utmattad,,,,,,
pejori

Jösses!!! är det vad som kommer så snälla ...SKJUT MEJ!!!!!! crying.gif
freya
Jag tar skotern,min har gått sönder -cry-.gif Tomten får åka till Mallorca istället, eller någonannanstans där klimatet passar klädseln. fast björnskinnet får han allt ta med sig, vill inte ha det när en naken gubbe suttit på det. Byter till ett renskinn istället whistling.gif
pejori
YÄCK!!! det skinnet bör sänkas i sjön. sick.gif
Med den baken, har det nog läckt både det ena och andra på det.. crying.gif
DragonLady
jösses vad ni har roligt här inne daa.. crazy.gif nä den tomten vill vi inte ha ner i skorstenen för då lär jag aldrig få fyr på brasan igen sick.gif eller nåt annat heller för den delen fear.gif rotfl.gif

.... undrar om man skall skicka nu eller nästa vecka...[attachment=44865:post_114...26390779.gif]
Meriona

Undrar om han satt julstrumpan på väl utvald plats, annars borde den frysa..... lilleman... naughty.gif
Anma
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Tokar...

Ännu två som är olyckligt ovetande om sin mottagare.
titti49zon6
Har hört att Tomten kommer på en sån här i år[attachment=44870:images_sv_vare2.jpg]

eftersom renarna strejkade när världsmästerskapet gick i Gällivare eller var det i Kiruna förra helgen
och Tomten i Luppio åker nog snöskoter och i Rovaniemi tror jag att han färdas på 4a-hjuling.
Men en läcker tomte med svävare (kanske har med sig en fin Nissa) rymmer alla oss och våra klappar
och dessutom tar han sig fram över både snö, vatten och land.
Var redo att hoppa på när Tomten kommer med sin svävare
rotfl.gif santa.gif
Wilmer
Mmmm, marinaden förpackad naughty.gif
Nostalgia
Jag är redoooooo tummenupp.gif santa.gif

Inslaget och klart 000.gif

[attachment=44874:isCAD3H6O7.jpg]
Wilmer
g.gif Vad kan det vara...
titti49zon6
Vi får börja köra denna varianten så vi hinner med

[attachment=44875:3_4_24_d...l_undran.gif]

DykUnderYtan
Efter lite hamrande så tror jag faktiskt att hjärncellerna började jobba här... tror jag vet vad mitt paket kommer att innehålla... yahoo.gif cool.gif whistling.gif
Ciczi
CITAT (Myosotis @ 01-12-2009, 22:34) *
Att du ska skicka norrut? crazy.gif

Ja det är la int så svårt int... Det är bara Stennie som bor längre söderut än mig vad jag vet.

//Ciczi
Wilmer
Nu är den skickad!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eller inte whistling.gif
Biggan_
CITAT (Ciczi @ 02-12-2009, 15:28) *
Ja det är la int så svårt int... Det är bara Stennie som bor längre söderut än mig vad jag vet.

//Ciczi

Nja, det finns nog en till! cool.gif
Monaxe
CITAT (Wilmer @ 02-12-2009, 16:03) *
Nu är den skickad!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eller inte whistling.gif

Vad??? Gummiklubban eller skotern? Eller den gosiga fällen som tomten värmen sin frusna rumpa på? g.gif
MariaS
CITAT (Monaxe @ 02-12-2009, 16:09) *
Vad??? Gummiklubban eller skotern? Eller den gosiga fällen som tomten värmen sin frusna rumpa på? g.gif

MARINADEN förstås! giggle.gif
freya
Nej, det är förståss skotern åt mig så jag kan köra iväg och lägga paket i den gula lådan santa.gif
Om det nu inte var det som åkte iväg när jag var in till stan i dag??
Myosotis
CITAT (Ciczi @ 02-12-2009, 15:28) *

//Ciczi

Bor Stennie i havet? unsure.gif

blubb blubb...
fjonke
Oj,det här verkar ju kul. Kanske skulle haka på.......om man får?
Aqvakul
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon