Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
MariaS
Undrar om Wilmers marinad funkar med tomatsås g.gif
Myosotis
CITAT (fjonke @ 02-12-2009, 19:03) *
Oj,det här verkar ju kul. Kanske skulle haka på.......om man får?

trostar.gif Redan färdiglottat tyvärr. crying.gif Om inte Anma kan hitta på något? Annars får du vara med till påsk eller nästa jul. kompiskram.gif

Jag ska inte skicka till någon som jag redan har skickat till.
fjonke
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 19:09) *
trostar.gif Redan färdiglottat tyvärr. crying.gif Om inte Anma kan hitta på något? Annars får du vara med till påsk eller nästa jul. kompiskram.gif

Okej det var ju synd men jag e ju lite sent ute så jag får väl vänta snällt på tomten i stället.
MariaS
Undrar hur detta gick till confused.gif Mitt paket verkar föröka sig blink.gif så nu har jag skickat ett till slap.gif
Wilmer
CITAT (MariaS @ 02-12-2009, 19:06) *
Undrar om Wilmers marinad funkar med tomatsås g.gif

Du kanske får prova naughty.gif
Klura
Jag har suttit och klurat på julklapp idag.
Tror jag vet vad jag ska skicka santa.gif
Anma
CITAT (fjonke @ 02-12-2009, 19:03) *
Oj,det här verkar ju kul. Kanske skulle haka på.......om man får?

Too late... babe... wub.gif Du får haka på till påsk istället! yes.gif
Eller nästa år. santa.gif
mojan
Nu har jag bestämt vilken av de två grejorna det blir samt skrivit ett litet rim.
Sen ska det slås in och skickas till nono.gif

Ciczi
CITAT (Biggan_ @ 02-12-2009, 16:07) *
Nja, det finns nog en till! cool.gif

Vem då? confused.gif Har vi nån mer "sydlänning" här? OCh nej Stennie bor inte i havet men det är inte långt i från.

Ciczi
Myosotis
CITAT (Ciczi @ 02-12-2009, 20:51) *
Vem då? confused.gif Har vi nån mer "sydlänning" här? OCh nej Stennie bor inte i havet men det är inte långt i från.

Ciczi

yes.gif Hon bor så långt söderut så rosmarinen övervintrar. Undrar just om jag ska ta in min i natt igen. Just nu står den utanför dörren nära väggen, temperaturen stiger. -0,5° just nu. I fjor hade jag ihjäl den. Ja, alltsü inte den här utan föregüngaren.

edit: och det där ser så kul ut så jag låter det stå. rotfl.gif
mojan
Vill bara meddela alla att nu ska jag gå in och kolla Profiler. naughty.gif

Jag kommer att besöka den som får min gåva men en massa andra också så tro inte att det är jag som är er Tomte santa.gif bara för att jag tittat in. ninja.gif
Ciczi
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 20:58) *
yes.gif Hon bor så långt söderut så rosmarinen övervintrar. Undrar just om jag ska ta in min i natt igen. Just nu står den utanför dörren nära väggen, temperaturen stiger. -0,5° just nu. I fjor hade jag ihjäl den. Ja, alltsü inte den här utan föregüngaren.

edit: och det där ser så kul ut så jag låter det stå. rotfl.gif

Ja det gör jag också... min rosmarin har övervintrat 5 vintrar nu...

Ciczi
Myosotis
CITAT (Ciczi @ 02-12-2009, 21:13) *

Ciczi

sick.gif Orättvist!
Meriona
Jag hittade en underbar julklapp till Biggan i affären idag.... men ska jag skicka till Biggan? Det vet ni inte, och inte hon heller, och kanske inte ens jag... laugh.gif Men det var en jädra perfekt julis....
Myosotis
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 21:15) *
...kanske inte ens jag...

laugh.gif nej det är ju inte lätt att veta. Har du skickat samtliga gummiklubbor så du har ingenting kvar att banka med i din egen skalle? Här, du får låna min. [attachment=44899:gummiklubba.gif]

Om du inte ska skicka till Biggan så får du väl skicka den perfekta julklappen till henne i alla fall. Allt som bidrar till den allmänna förvirringen är bara bra! tummenupp.gif
Meriona
Jag är tillräckligt tom i huvudet utan att behöva banka på det. Men tack ändå! wub.gif

Jag håller på att bli tokig, inte hittar jag något bra till min goa mottagare, kan vi inte öka beloppet till 250 kr, så blir det mycket lättare? crazy.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 21:24) *
öka beloppet till 250 kr

w00t.gif Om det är jag som är mottagare går det jättebra!!! tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 21:27) *
w00t.gif Om det är jag som är mottagare går det jättebra!!! tummenupp.gif

Haha, det hade du kunnat leva på i två månader tror jag.... flirting.gif
Myosotis
Minst!
Meriona
Man kan visst hyra såna här Personal Shoppers, men finns det Personal Secret Santa Shoppers? För isåfall så skulle jag kunna tänka mig att anlita en.... blink.gif
Wilmer
giggle.gif Jag kan shoppa - för 250 kr inga problem.
Meriona
CITAT (Wilmer @ 02-12-2009, 21:43) *
giggle.gif Jag kan shoppa - för 250 kr inga problem.

Alla vet att det blir kor, kor och åter kor..... angel_not.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 21:40) *
Man kan visst hyra såna här Personal Shopper

Jag har "erbjudit" vänner som inte gillar shopping att bli deras Personal Shopper men ingen har nappat.
Tycker de att jag har dålig smak? -cry-.gif
Meriona
CITAT (mojan @ 02-12-2009, 21:45) *
Jag har "erbjudit" vänner som inte gillar shopping att bli deras Personal Shopper men ingen har nappat.
Tycker de att jag har dålig smak? -cry-.gif

Nä de är snåla! ranting.gif
Monaxe
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 21:44) *

Kanske ett litet marsvin kan slinka mellan också, innan det blir fler kor...

Den som får ett gigantiskt paket med horn och som säger muuuu behöver inte gissa så länge vem på vem avsändaren är... naughty.gif
Wilmer

Jag kan variera med marsvin.......... angel_not.gif

Ooops, Monaxe har genomskådat mig också..
Monaxe
CITAT (Wilmer @ 02-12-2009, 21:56) *
Jag kan variera med marsvin.......... angel_not.gif

whistling.gif
Meriona
Funderar på en sak....i reglerna står det posta senast 11:e. Om man inte kan hitta på nåt då, kan man inte få dra på det lite då? -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
emmas matte
Jag tänker o tänker... vad ska man skicka..... hur skriva ett rim om något som man inte vet ....... men ... jaf har iallafall papper o snöre.. det är väl en början... eller.... innocent.gif blush.gif
Monaxe
CITAT (emmas matte @ 02-12-2009, 22:02) *
Jag tänker o tänker... vad ska man skicka..... hur skriva ett rim om något som man inte vet ....... men ... jaf har iallafall papper o snöre.. det är väl en början... eller.... innocent.gif blush.gif

En bra början dessutom!
Myosotis
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 21:59) *
posta senast 11:e

Jag tycker att den 11. är för tidigt. Det enda som händer är ju att pejori sliter upp sitt paket. Det är väl posten som säger att julpost ska postas senast då för att nå fram före julafton så att det finns jättemarginal. Men nu är ju inte detta julpost och borde alltså vara framme efter 1-2 dygn. Jag skulle då inte ta illa upp eller bli hysterisk om mitt paket kom lite senare.

Sådär. Idag är det den 11. och jag har postat mitt paket.
pejori
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 22:05) *
Jag tycker att den 11. är för tidigt. Det enda som händer är ju att pejori sliter upp sitt paket. Det är väl posten som säger att julpost ska postas senast då för att nå fram före julafton så att det finns jättemarginal. Men nu är ju inte detta julpost och borde alltså vara framme efter 1-2 dygn. Jag skulle då inte ta illa upp eller bli hysterisk om mitt paket kom lite senare.

Nu ska du inte va så´n... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Nu kommer min tomte, att skicka den dan innan jul bara för det ju.... -cry-.gif -cry-.gif
Jag lovar, jag ska vänta med att öppna den, tills den åtminstånde landat på golvet.... naughty.gif giggle.gif

Får ju sitta där och vänta på ledtrådarna ju...
Tänk vad jobbigt jag har det... trostar.gif rotfl.gif
Meriona
Hoppas att min mottagare tycker samma, för min hjärna har tagit time-out.
Men observera att detta inte är en ledtråd! Jag kan likagärna skicka imorgon för att förvilla! devil.gif

Asch jag svarade på Myos inlägg
pejori
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 22:10) *
Hoppas att min mottagare tycker samma, för min hjärna har tagit time-out.
Men observera att detta inte är en ledtråd! Jag kan likagärna skicka imorgon för att förvilla! devil.gif

Varför säger alla skicka??? confused.gif
Vad ska vi skicka??? crying.gif
Paketen sköter väl scotertomten??? dunno.gif
Eller???? g.gif
MariaS

...och en och annan gris whistling.gif
pejori
Tycker nog paketet kan åka i väg samma dag, man får namnet jag.. whistling.gif
Biggan_
CITAT (Ciczi @ 02-12-2009, 21:13) *

Ciczi

...och Myosotis svar var en ledtråd! yes.gif
Aqvakul
MariaS
ohmy.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 21:19) *
laugh.gif Om du inte ska skicka till Biggan så får du väl skicka den perfekta julklappen till henne i alla fall. Allt som bidrar till den allmänna förvirringen är bara bra! tummenupp.gif

Precis! yes.gif ....och sen kanske jag skickar en klapp till dej eller någon annan i bara förvirringen! innocent.gif
MariaS
CITAT (Biggan_ @ 02-12-2009, 22:50) *
Precis! yes.gif ....och sen kanske jag skickar en klapp till dej eller någon annan i bara förvirringen! innocent.gif

Sååååå det är därför jag har skickat flera paket! wacko.gif Rena förvirringen går fram som en farsot... crazy.gif tomteinfluensa kanske rent av...
g.gif undrar om det finns vaccin för det med confused.gif
Monaxe
CITAT (MariaS @ 02-12-2009, 22:54) *
Sååååå det är därför jag har skickat flera paket! wacko.gif Rena förvirringen går fram som en farsot... crazy.gif tomteinfluensa kanske rent av...

Det är väl glöggen då eller? crazy.gif

Bäst att börja hinka glögg samtidigt med gummiklubban, så kanske man klarar sej från total förvirring...eller hur var det? SKulle man hälla glöggen över sej och stoppa klubban i munnen? ninja.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 02-12-2009, 22:54) *

Oja...finns det ju.
[attachment=44905:homone_injection.gif]
Biggan_
CITAT (pejori @ 02-12-2009, 23:05) *
Oja...finns det ju.
[attachment=44905:homone_injection.gif]

Inga biverkningar? Vi kanske blir så slöa att vi glömmer att både fixa och skicka! crying.gif
pejori
CITAT (Biggan_ @ 02-12-2009, 23:11) *
Inga biverkningar? Vi kanske blir så slöa att vi glömmer att både fixa och skicka! crying.gif

Inte då.
Biverkningarna är noll, så med den blir man både kul och snygg. crazy.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 02-12-2009, 23:13) *
Inte då.

Beställer genast en dos med revaccinering och en tredje dos den 23:e, så man klarar av att hålla fingrarna från paketet crazy.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 02-12-2009, 23:13) *
Inte då.

giggle.gif Det var ju himla praktiskt! tummenupp.gif
MariaS
Men vem ska sticka crying.gif inte han på renfällen va... w00t.gif
Biggan_
CITAT (MariaS @ 02-12-2009, 23:19) *
Men vem ska sticka crying.gif inte han på renfällen va... w00t.gif

rotfl.gif Det är han som håller fast oss så vi inte smiter! rotfl.gif
MariaS
CITAT (Biggan_ @ 02-12-2009, 23:20) *
rotfl.gif Det är han som håller fast oss så vi inte smiter! rotfl.gif

VA!!!! -fear-.gif SMITTAR HAN OCKSÅ!? w00t.gif

duh.gif Ooooops smiter står det visst giggle.gif Det är nog dags för sleeping.gif och d010.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon