Full version: Ett liv som gris
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 31-12-2009, 23:06) *
Och vad tror du att det skulle leda till?
Inte ett jäkla skit vågar jag påstå.

Vad du låter uppåt då flirting.gif
Hej igen
CITAT (*Stintan* @ 31-12-2009, 23:09) *
Vad du låter uppåt då flirting.gif

Mmm, just vad gäller detta, men ... idag är jag glad. biggrin.gif
Berith
Är det ingen som tror att det är jag som är farbror Bosse...? unsure.gif

giggle.gif Jag tyckte det var riktigt kul att Nauti tackade för det lite hånfulla inlägget....
*Stintan*
CITAT (Berith @ 01-01-2010, 09:09) *
Är det ingen som tror att det är jag som är farbror Bosse...? unsure.gif

giggle.gif Jag tyckte det var riktigt kul att Nauti tackade för det lite hånfulla inlägget....

Vad vill du med det inlägget? Fast eftersom din kommentar är rätt svinig så passar den kanske i tråden!
Berith
CITAT (*Stintan* @ 01-01-2010, 09:19) *
Vad vill du med det inlägget? Fast eftersom din kommentar är rätt svinig så passar den kanske i tråden!

kompiskram.gif
Gunilla T
Nej, Berith, det är inte du som är farbror Bosse, det är Ralf.

Hela denhär historien är otrevlig så endera begraver jag (vi) det hela och hoppas att personen ifråga inte dyker upp mer eller så berättar jag det jag vet.

Någon som tycker något?
*Stintan*
Undrar mest hur han mår egentligen och varför han håller på som han gör unsure.gif
Skulle jag skriva vad jag tycker om dubbla nick och jävliga PM till folk så blev jag nog avstängd från forumet.
ängsvädd
Jag tycker att hot ska anmälas - det är allvarligt. Viktigt att admin känner till det. En person som hotar andra och skickar hatmejl kan vara farlig.
Aqvakul
Jag anser definitivt att hotfulla PM ska anmälas till admin.
herkules
skärmdumpa rubbet och skicka till datainspektionen alt polisen.
hot är ingen lek och inget man ägnar sig åt på forum.
vitavargen
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 11:46) *
Jag tycker att hot ska anmälas - det är allvarligt. Viktigt att admin känner till det. En person som hotar andra och skickar hatmejl kan vara farlig.

Absolut!

Jag är väldigt glad över det mod som Gunilla -T har visat. Tänk på yngre blyga medlemmar som kan i det tysta dra sig tillbaka från ett Forum pgav otrevliga PM(som är ett verktyg för mänsklig kontakt och inget annat).
Berith
Tycker självklart att hot ska anmälas. Däremot är jag inget för rent skvaller. Var nog ingen skvallerbytta som liten heller.

Tycker ni att jag ska anmäla Gunilla för förtal och spridning av lögner? Hon påstår ju att Ralf är farbror Bosse, och det är hon säkert ensam om att tro.
Chamomille
CITAT (Berith @ 01-01-2010, 12:37) *
Tycker självklart att hot ska anmälas. Däremot är jag inget för rent skvaller. Var nog ingen skvallerbytta som liten heller.

Tycker ni att jag ska anmäla Gunilla för förtal och spridning av lögner? Hon påstår ju att Ralf är farbror Bosse, och det är hon säkert ensam om att tro.

Ja, jag tror då rakt inte att det är Ralf iaf. Var fick hon det ifrån?
Aqvakul

Nej, det är hon inte...
Blomstertanten
Är det någon som har tänkt tanken : Tänk om anklagelserna inte stämmer ! Tänk om det vore jag som blev oskyldigt anklagad och uthängd ! Tänk om det var jag som blev anklagad för att vara forumtroll eller ha dubbla nick.
Hur skulle det kännas ?

Jag påstår mig inte sitta inne med nån sanning eller vetskap om hur det ligger till. Jag har ingen aning om vem Farbror Bosse är. Jag har inte heller en aning om vad Gunilla har fått för PM eller från vem eller vad som stått i dom.
Självklart ska man inte acceptera hot eller trakasserier !

Men tänk om ......
herkules
jag skiter i vad folk tror och inte tror, blir man utsatt för regelrätt hot så ska det anmälas. jag skulle inte ta det via admin, vad kan han göra förutom att blocka ett ipnummer? bättre att kontakta rätt myndighet direkt och få stopp på skräpet.
Gunilla T
Ni får tro vad ni vill...

Jag förstår inte hur ni kunnat missa allt som utspelat sig här...bl.a. i pedofiltråden. Många var så upphetsade över Nauti och hans ställningstaganden och trodde att det var han som var fienden..

Vem tror ni kallade på Narran när det började brännas, inte var det Nauti i alla fall
Berith
CITAT (Chamomille @ 01-01-2010, 12:40) *
Ja, jag tror då rakt inte att det är Ralf iaf. Var fick hon det ifrån?

Ja det undrar jag också.
Nauti
-
Berith
Menar ni att det går att kolla vem farbror Bosse är genom IP-nummer??

Guuud vad bra, då kan vi ju få veta vem det är. På riktigt alltså, och inte nåt som Gunilla bara tror.

Fast är det inte jag då...? g.gif
ängsvädd
.......

Det är hon inte ensam om att tro. Skitsamma vem det är - hoten och hat-pm:en ska anmälas oavsett vem det är som ligger bakom dem.
herkules
men va f-n, man kan väl inte hata någon som skriver på ett forum och som man aldrig har träffat?
Gunilla T
Jag har fått PM av honom nästan ända sedan jag blev medlem här - har aldrig besvarat ett enda PM utan talat om öppet i forumet att jag inte vill ha dem. De flesta har varit harmlösa utom det jag fick igår.

Allt började i tråden om Tito Beltram där jag talade om att det finns farliga nätverk som skyddar pedofiler.
Berith
Varför spärrar du inte dom du inte vill ha PM från?
Nauti
Ralf har vid flera tillfällen varit på mig och skickat otrevliga PM, det skulle inte förvåna mig ett dugg om det var han.

Ralf har uppenbarligen någonting emot mig och han döljer det inte. Kolla farbror bosses inlägg, vilken ton, vilken nivå och vem de är riktade mot så ser åtminstone jag en viss likhet mellan honom och Ralf.

Jag tvivlar inte särskilt mycket på gunillas misstankar och jag blir inte ett dugg förvånad om det stämmer som sagt, det vore typiskt Ralf att terrorisera folk på forumet. Jag lär ju inte vara den enda han gett sig på.
ängsvädd
CITAT (Nauti @ 01-01-2010, 12:57) *
Ralf har vid flera tillfällen varit på mig och skickat otrevliga PM, det skulle inte förvåna mig ett dugg om det var han.

Ralf har uppenbarligen någonting emot mig och han döljer det inte. Kolla farbror bosses inlägg, vilken ton, vilken nivå och vem de är riktade mot så ser åtminstone jag en viss likhet mellan honom och Ralf.

Jag tvivlar inte särskilt mycket på gunillas misstankar och jag blir inte ett dugg förvånad om det stämmer som sagt, det vore typiskt Ralf att terrorisera folk på forumet. Jag lär ju inte vara den enda han gett sig på.

Jag tycker du också ska anmäla hat-pm:en. Även om du och Gunilla är starka personer så finns det dem som blir helt knäckta och går ur odla om de blir trakasserade och hotade. Personen, vem det än är, kan ju vara farlig också.
vitavargen
Det finns mjukvaroföretag som kan spåra dessa inlägg väldigt enkelt . Så möjligheterna finns för att stoppa nåns trakassering.
Gunilla T
Jag har anmält..
Chamomille
CITAT (Gunilla T @ 01-01-2010, 12:54) *
Jag har fått PM av honom nästan ända sedan jag blev medlem här - har aldrig besvarat ett enda PM utan talat om öppet i forumet att jag inte vill ha dem. De flesta har varit harmlösa utom det jag fick igår.

Allt började i tråden om Tito Beltram där jag talade om att det finns farliga nätverk som skyddar pedofiler.

Vad fick du igår då som var så hemskt?

Edit: Och hur vet du vem det är ifrån?
Berith
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 13:00) *
Jag tycker du också ska anmäla hat-pm:en. Även om du och Gunilla är starka personer så finns det dem som blir helt knäckta och går ur odla om de blir trakasserade och hotade. Personen, vem det än är, kan ju vara farlig också.

Håller med fullständigt! Anmäl!!

Och dom som trakasserar Ralf nu blir avstängda för tid och evighet. bravo.gif
vitavargen
CITAT (Gunilla T @ 01-01-2010, 13:02) *
Jag har anmält..

Mycket bra!

Nu har du tänkt på andra unga medlemmar också.
ängsvädd
Jag har anmält..

Bra gjort tummenupp.gif
Berith
Jag har anmält..

Jättebravo! Då kan vi verkligen få veta vem farbror Bosse är.
Piccante
CITAT (Berith @ 01-01-2010, 12:52) *
Menar ni att det går att kolla vem farbror Bosse är genom IP-nummer??

Guuud vad bra, då kan vi ju få veta vem det är. På riktigt alltså, och inte nåt som Gunilla bara tror.

Fast är det inte jag då...? g.gif

Det går att se på IP-nummer från vilken dator pm och mail är skickade. Men, är man tillräckligt duktig på datorer (och man behöver inte ens vara speciellt duktig) så kan man gå förbi det och skaffa ett nytt IP-nr. Men man kan nog inte se det själv utan det är upp till odla.nu´s oengagerade administratörer att kolla vad som sker i forumet och de har blundat för problem förr coolgleam.gif

Sen håller jag med om att man inte ska hänga ut folk och spekulera i trådar. Man får anse att folk är oskyldiga till motsatsen är bevisad och hot och konflikter borde admin ta direkt det ska inte gå via trådar i forumet. Men jag förstår inte varför du måste provocera när någon känner sig hotad? Kan man inte säga det med trevligare ton att man bör ta sina konflikter någon annan stans utan att låta hånfull?
ängsvädd
Hur funkar det här med ip-nummer? Kan man ha två datorer med olika internetleverantörer och då få två olika ip-nummer? Men admin bör väl iaf via internetleverantören kunna få reda på vilken person som ligger bakom ip-numren?
*Stintan*

Nej det tycker jag inte att du ska göra utan det ska den som är utsatt göra själv om det är förtal vill säga! Annars låter nog vederbörande bli att anmäla. Hur ska du kunna veta om det är sant eller inte.
Berith
CITAT (Markus_H @ 01-01-2010, 13:09) *

Det går att se på IP-nummer från vilken dator pm och mail är skickade. Men, är man tillräckligt duktig på datorer (och man behöver inte ens vara speciellt duktig) så kan man gå förbi det och skaffa ett nytt IP-nr. Men man kan nog inte se det själv utan det är upp till odla.nu´s oengagerade administratörer att kolla vad som sker i forumet och de har blundat för problem förr coolgleam.gif

Sen håller jag med om att man inte ska hänga ut folk och spekulera i trådar. Man får anse att folk är oskyldiga till motsatsen är bevisad och hot och konflikter borde admin ta direkt det ska inte gå via trådar i forumet. Men jag förstår inte varför du måste provocera när någon känner sig hotad? Kan man inte säga det med trevligare ton att man bör ta sina konflikter någon annan stans utan att låta hånfull?

Visst kunde jag sagt det i trevligare ton, och dom andra inläggen efter det där också.

Men visst är det helt befängt att tro att det är Ralf som är farbror Bosse??
herkules
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 13:12) *
Hur funkar det här med ip-nummer? Kan man ha två datorer med olika internetleverantörer och då få två olika ip-nummer? Men admin bör väl iaf via internetleverantören kunna få reda på vilken person som ligger bakom ip-numren?

man behöver inte ens två datorer.. många surfar ju med anonymineringstjänst numera.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 01-01-2010, 13:14) *
Visst kunde jag sagt det i trevligare ton, och dom andra inläggen efter det där också.

Vart vill du komma? Du måste vara otroligt nyfiken Berith. Lägg ner nu när Gunilla har anmält. Det finns ingen anledning att sitta här och spekulera.
ängsvädd
CITAT (herkules @ 01-01-2010, 13:17) *
man behöver inte ens två datorer.. många surfar ju med anonymineringstjänst numera.

OK. Undrar hur man gör då för att få reda på vem personen är g.gif
Piccante

Om jag bryter min uppkoppling tex när jag städar eller möblerar om och drar ur modemet och flyttar det så får jag ett nytt IP-nummer när mitt modem ansluter till nätet igen. Jag tror att båda mina datorer (stationär + laptop) har samma IP-nummer eftersom de går genom samma modem. Men om jag kopplar upp mig till ett annat trådlöst nätverk med min laptop så får jag kanske ett nytt??? Men jag vet inte säkert hur det funkar, äär ingen större datorexpert.

Men det finns söksajter där man kan söka på nätet på vad som helst och man kopplas upp till sajterna man hittar via deras server som slumpar fram tillfälliga IP-nummer. Så går man genom dom så får man nytt nr varje gång och fildelning, barnporr, droger etc går inte att spåra bakåt längre än till deras server i Indien eller Ryssland eller var den fanns. Så det går lätt att manipulera.

CITAT (Berith @ 01-01-2010, 13:14) *

Jag känner varken Ralf eller Bosse så jag har ingen åsikt om den saken.
rom

hej nauti. det är bättre att tiga och låta folk tro att man är en idiot än att tala och undanröja alla tvivel.
herkules
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 13:19) *
OK. Undrar hur man gör då för att få reda på vem personen är g.gif

vet inte om det går.
*Stintan*
CITAT (rom @ 01-01-2010, 13:23) *
hej nauti. det är bättre att tiga och låta folk tro att man är en idiot än att tala och undanröja alla tvivel.

Suck!!!!
herkules

ja just det.
på tal om grisar - hur har det gått, finns det någon billig skinka i affärerna, jag har inte sett någon rea?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-01-2010, 13:05) *
Och dom som trakasserar Ralf nu blir avstängda för tid och evighet. bravo.gif

confused.gif
Nauti

Det kan fungera hur som helst. Alla i ett nätverk, d.v.s. väldigt många datorer kan ha ett och samma ip. Från en dator kan man gå genom flera andra datorer och få hur många IP:n som helst. Det finns många enkla sätt att vara helt anonym på internet, så farbror bosse kan nog känna sig säker om han använder en sådan tjänst. Det enda som gäller här vore väl om Ralf och farbror bosse loggat in från samma dator med samma IP utan att tänka på det.

Jag tycker snarare att det är idiotiskt att tiga och det är nog inte så många som tycker att jag är en idiot här på forumet även om de kanske tycker illa om mig tongue.gif Vad som var så idiotiskt med inlägget du citerar förstår jag inte riktigt.
Magdis

Jag har fått läsa det som du påstår var otrevliga PM till dig vid nämnda tillfälle men det enda jag kunde se av det var att det var DU som lattjade omkring och kallade honom för omotiverade skällsord, det är väl därför du vägrade göra som en del uppmanade dig och anmäla till admin, eftersom du visste att det bara var rent skitsnack från din sida. Du tror att allt är en lek.
Nauti
CITAT (herkules @ 01-01-2010, 13:31) *
ja just det.
på tal om grisar - hur har det gått, finns det någon billig skinka i affärerna, jag har inte sett någon rea?
Jag har läst i tidningen om att det var rekordlåg försäljning av konvenitonell skinka och att de reade ut mer än någonsin. Jag har inte heller sett någonting i affären, jag rör mig inte i den avdelningen tongue.gif

CITAT (Magdis @ 01-01-2010, 13:41) *
Jag har fått läsa det som du påstår var otrevliga PM till dig vid nämnda tillfälle men det enda jag kunde se av det var att det var DU som lattjade omkring och kallade honom för omotiverade skällsord, det är väl därför du vägrade göra som en del uppmanade dig och anmäla till admin, eftersom du visste att det bara var rent skitsnack från din sida. Du tror att allt är en lek.
Jag har fått flera PM av Ralf som varit otrevliga och nedvärderande. Det går att ge ett ganska tydligt budskap även om man inte direkt säger "Du är en idiot som borde hålla tyst för ingen här på forumet tycker om dig". För mig var budskapet tydligt och han har även gjort om det vid ett flertal tillfällen.
HelenJ
CITAT (Nauti @ 01-01-2010, 13:41) *
Det kan fungera hur som helst. Alla i ett nätverk, d.v.s. väldigt många datorer kan ha ett och samma ip. Från en dator kan man gå genom flera andra datorer och få hur många IP:n som helst. Det finns många enkla sätt att vara helt anonym på internet, så farbror bosse kan nog känna sig säker om han använder en sådan tjänst. Det enda som gäller här vore väl om Ralf och farbror bosse loggat in från samma dator med samma IP utan att tänka på det.

Kan två personer (dvs två nick) vara inloggade samtidigt på samma dator?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon