|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
CITAT (HelenJ @ 01-01-2010, 13:47)  Kan två personer (dvs två nick) vara inloggade samtidigt på samma dator? Ja.
Aqvakul
01-01-2010, 13:52
CITAT (Magdis @ 01-01-2010, 13:41)  Jag har fått läsa det som du påstår var otrevliga PM till dig vid nämnda tillfälle men det enda jag kunde se av det var att det var DU som lattjade omkring och kallade honom för omotiverade skällsord, det är väl därför du vägrade göra som en del uppmanade dig och anmäla till admin, eftersom du visste att det bara var rent skitsnack från din sida. Du tror att allt är en lek. Man kan alltid tolka saker olika. Många hot kan vara väldigt subtila. Själv har jag aldrig känt mig hotad, men jag är helt övertygad om att Ralf och farbror Bosse är samma person. Lika övertygad är jag om att Gunilla är en synnerligen seriös kvinna, som definitivt inte ägnar sig åt skitsnack eller bedriver någon form av lek. edit. stavfel
Chamomille
01-01-2010, 13:55
CITAT (HelenJ @ 01-01-2010, 13:47)  Kan två personer (dvs två nick) vara inloggade samtidigt på samma dator? Det undrar jag också...
ängsvädd
01-01-2010, 13:55
CITAT (Nauti @ 01-01-2010, 13:45)  ........
Jag har fått flera PM av Ralf som varit otrevliga och nedvärderande. Det går att ge ett ganska tydligt budskap även om man inte direkt säger "Du är en idiot som borde hålla tyst för ingen här på forumet tycker om dig". För mig var budskapet tydligt och han har även gjort om det vid ett flertal tillfällen. Skicka in dom pm:en till admin och anmäl personen som skrivit dem.
*Stintan*
01-01-2010, 13:56
CITAT (HelenJ @ 01-01-2010, 13:47)  Kan två personer (dvs två nick) vara inloggade samtidigt på samma dator? Det går väl inte på IP-nummer utan på mailkonton så har du ett mailkonto för varje nick så ska det väl gå. Iallafall va det så förr här på Odla men jag vet inte om det är ändrat.
Aqvakul
01-01-2010, 13:56
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 13:55)  Skicka in dom pm:en till admin och anmäl personen som skrivit dem. Ja, gör det!
CITAT (Markus_H @ 01-01-2010, 13:21)  Jag känner varken Ralf eller Bosse så jag har ingen åsikt om den saken. Nej farbror Bosse känner jag inte, men Ralf har jag känt sen urminnes tider här på Odla. Gunilla skrev ju förut att det var Ralf som var fB. Hon hade tydligen fått PM från den ena som det visade sej vara från den andra...? Och var det inte så utan att jag missuppfattade så förklarar hon säkert för oss hur hon vet att det är samma person.  Om inte förr så iaf när anmälningen gjort sitt och det avslöjats vem som är vem.
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 13:55)  Skicka in dom pm:en till admin och anmäl personen som skrivit dem. Ja gör det, det ville ju även Ralf att du skulle göra, för att bli rentvådd.
CITAT (Nauti @ 01-01-2010, 13:41)  Det kan fungera hur som helst. Alla i ett nätverk, d.v.s. väldigt många datorer kan ha ett och samma ip. Från en dator kan man gå genom flera andra datorer och få hur många IP:n som helst. Det finns många enkla sätt att vara helt anonym på internet, så farbror bosse kan nog känna sig säker om han använder en sådan tjänst. Det enda som gäller här vore väl om Ralf och farbror bosse loggat in från samma dator med samma IP utan att tänka på det. Jag tycker snarare att det är idiotiskt att tiga och det är nog inte så många som tycker att jag är en idiot här på forumet även om de kanske tycker illa om mig  Vad som var så idiotiskt med inlägget du citerar förstår jag inte riktigt. ursäkta mig. alla kan inte tycka om alla, du må vara vego och gilla barn. du kanske lider. men försök inte omvända andra odlare till din tro. snälla du
Piccante
01-01-2010, 14:20
CITAT (Berith @ 01-01-2010, 14:02)  Nej farbror Bosse känner jag inte, men Ralf har jag känt sen urminnes tider här på Odla. Gunilla skrev ju förut att det var Ralf som var fB. Hon hade tydligen fått PM från den ena som det visade sej vara från den andra...? Och var det inte så utan att jag missuppfattade så förklarar hon säkert för oss hur hon vet att det är samma person.  Om inte förr så iaf när anmälningen gjort sitt och det avslöjats vem som är vem. Även om Ralf hör till veteranerna på odlas forum så anser inte jag att jag känner honom för det för jag har aldrig haft någon privat kontakt varken med honom eller med dig. så jag lägger mig inte i vem som är vem här utan det får andra utröna (helst admin). Sen behöver inte Gunilla förklara något alls varken för dig eller mig. Låt de som ska sköta den frågan få göra det.
CITAT (rom @ 01-01-2010, 14:13)  ursäkta mig. alla kan inte tycka om alla, du må vara vego och gilla barn. du kanske lider. men försök inte omvända andra odlare till din tro. snälla du Jag har inte påstått att alla måste tycka om alla, inte någonsin  Däremot tror jag inte att man anser att alla man inte gillar är idioter. På vilket sätt skulle jag lida av att vara vegan och gilla barn(vilket jag för övrigt inte gör  )? Som sagt, jag försöker inte "omvända" någon till min "tro", det jag gör handlar inte om att jag är ute på något korstång och vill värva folk till min nystartade religion. Jag vill informera folk om djurens situation. Sedan blir det diskussioner och då uttrycker jag mina åsikter och värderingar precis som alla andra, det är inte detsamma som att försöka värva någon. I sådana fall är alla andra lika väl ute efter att värva mig till sin tro som jag är att värva dem till min tro och så ser inte jag på situationen. Diskussioner vore inte intressanta för fem öre om alla hade samma åsikter och värderingar, så det är ju nästan en förutsättning för att sådana här diskussioner skall vara givande över huvud taget.
CITAT (Markus_H @ 01-01-2010, 14:20)  Även om Ralf hör till veteranerna på odlas forum så anser inte jag att jag känner honom för det för jag har aldrig haft någon privat kontakt varken med honom eller med dig. så jag lägger mig inte i vem som är vem här utan det får andra utröna (helst admin). Sen behöver inte Gunilla förklara något alls varken för dig eller mig. Låt de som ska sköta den frågan få göra det. Ok.  ... utom till att Gunilla inte behöver förklara något. Tycker verkligen hon behöver berätta när hon fått veta vem som är vem.
Chamomille
01-01-2010, 14:27
CITAT (Nauti @ 01-01-2010, 14:24)  Jag har inte påstått att alla måste tycka om alla, inte någonsin  Däremot tror jag inte att man anser att alla man inte gillar är idioter. På vilket sätt skulle jag lida av att vara vegan och gilla barn(vilket jag för övrigt inte gör  )? Som sagt, jag försöker inte "omvända" någon till min "tro", det jag gör handlar inte om att jag är ute på något korstång och vill värva folk till min nystartade religion. Jag vill informera folk om djurens situation. Sedan blir det diskussioner och då uttrycker jag mina åsikter och värderingar precis som alla andra, det är inte detsamma som att försöka värva någon. I sådana fall är alla andra lika väl ute efter att värva mig till sin tro som jag är att värva dem till min tro och så ser inte jag på situationen. Diskussioner vore inte intressanta för fem öre om alla hade samma åsikter och värderingar, så det är ju nästan en förutsättning för att sådana här diskussioner skall vara givande över huvud taget. Vem har påstått att du är en idiot
CITAT (Chamomille @ 01-01-2010, 14:27)  Vem har påstått att du är en idiot  rom
Blomstertanten
01-01-2010, 14:47
CITAT (*Stintan* @ 01-01-2010, 13:19)  Vart vill du komma? Du måste vara otroligt nyfiken Berith. Lägg ner nu när Gunilla har anmält. Det finns ingen anledning att sitta här och spekulera. CITAT (Markus_H @ 01-01-2010, 14:20)  Även om Ralf hör till veteranerna på odlas forum så anser inte jag att jag känner honom för det för jag har aldrig haft någon privat kontakt varken med honom eller med dig. så jag lägger mig inte i vem som är vem här utan det får andra utröna (helst admin). Sen behöver inte Gunilla förklara något alls varken för dig eller mig. Låt de som ska sköta den frågan få göra det. Nähä, men för bland annat Gunilla och Nauti finns det anledning att sitta här och spekulera ? De inte bara spekulerar lite löst utan kommer med direkta anklagelser mot en namngiven person !
ängsvädd
01-01-2010, 14:55
CITAT (Blomstertanten @ 01-01-2010, 14:47)  Nähä, men för bland annat Gunilla och Nauti finns det anledning att sitta här och spekulera ? De inte bara spekulerar lite löst utan kommer med direkta anklagelser mot en namngiven person ! Det är väl iaf allvarligare att skicka hot- och hatpm. Förstår om man blir desperat och skärrad om man får sådana.
*Stintan*
01-01-2010, 15:00
CITAT (Blomstertanten @ 01-01-2010, 14:47)  Nähä, men för bland annat Gunilla och Nauti finns det anledning att sitta här och spekulera ? De inte bara spekulerar lite löst utan kommer med direkta anklagelser mot en namngiven person ! Nej jag tycker inte att det finns!
Blomstertanten
01-01-2010, 15:03
CITAT (ängsvädd @ 01-01-2010, 14:55)  Det är väl iaf allvarligare att skicka hot- och hatpm. Förstår om man blir desperat och skärrad om man får sådana. Självklart är det allvarligt med hot ! Men det är inte okay att kasta ur sig anklagelser mot oskyldiga heller ! För tänk om .......
herkules
01-01-2010, 15:15
CITAT (Nauti @ 01-01-2010, 13:45)  Jag har läst i tidningen om att det var rekordlåg försäljning av konvenitonell skinka och att de reade ut mer än någonsin. Jag har inte heller sett någonting i affären, jag rör mig inte i den avdelningen /.../ jag har inte heller sett någon skinkrea det var därför jag frågade  CITAT (rom @ 01-01-2010, 14:13)  ursäkta mig. alla kan inte tycka om alla, du må vara vego och gilla barn. du kanske lider. men försök inte omvända andra odlare till din tro. snälla du hej du rom, 42 år från tyresö, här är det ingen som vill omvända någon, du måste ha missuppfattat saker och ting, vi pratar grisar här. CITAT (Chamomille @ 01-01-2010, 14:27)  Vem har påstått att du är en idiot  din sambo.
Piccante
01-01-2010, 16:06
CITAT (Blomstertanten @ 01-01-2010, 14:47)  CITAT CITAT (Markus_H @ 01-01-2010, 14:20) * Även om Ralf hör till veteranerna på odlas forum så anser inte jag att jag känner honom för det för jag har aldrig haft någon privat kontakt varken med honom eller med dig. så jag lägger mig inte i vem som är vem här utan det får andra utröna (helst admin). Sen behöver inte Gunilla förklara något alls varken för dig eller mig. Låt de som ska sköta den frågan få göra det. Nähä, men för bland annat Gunilla och Nauti finns det anledning att sitta här och spekulera ? De inte bara spekulerar lite löst utan kommer med direkta anklagelser mot en namngiven person ! Det var precis därför jag skrev i mitt första inlägg att admin bör sköta den typen av frågor. Ingen behöver spekulera direkt i trådarna och anklaga folk hit och dit.
vitavargen
01-01-2010, 20:23
CITAT (rom @ 01-01-2010, 14:13)  ursäkta mig. alla kan inte tycka om alla, du må vara vego och gilla barn. du kanske lider. men försök inte omvända andra odlare till din tro. snälla du Var har Nauti deklarerat sitt intresse för barn. Jag vill också läsa det.
CITAT (vitavargen @ 01-01-2010, 20:23)  Var har Nauti deklarerat sitt intresse för barn. Jag vill också läsa det. det fans en tråd om pedofili.
vitavargen
01-01-2010, 22:20
Kan du visa i vilket inlägg Nauti försvara pedofilin?
Chamomille
01-01-2010, 22:30
CITAT (vitavargen @ 01-01-2010, 22:20)  Kan du visa i vilket inlägg Nauti försvara pedofilin? Läs tråden om du ids.
vitavargen
01-01-2010, 22:34
CITAT (rom @ 01-01-2010, 22:18)  det fans en tråd om pedofili. Du har påstått att Nauti försvarat pedofili(även om du utryckte att han gillar barn). Nu får du visa ett inlägg som visar ditt påstående.
herkules
01-01-2010, 22:35
på tal om grisar eller vaddå?
*Stintan*
02-01-2010, 00:09
nöff nöff
CITAT (vitavargen @ 01-01-2010, 22:34)  Du har påstått att Nauti försvarat pedofili(även om du utryckte att han gillar barn). Nu får du visa ett inlägg som visar ditt påstående. Jag försvarar pedofili i den mening att det är okej att ha vilken sexualitet som helst så länge ingen annan blir lidande av det. Jag ser därför inte pedofili som värre än någon annan sexualitet förutsatt att ingen blir lidande.Här är tråden om du är intresserad: http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=92620Däremot har jag aldrig sagt mig gilla barn. De låter, de bryr sig inte i sociala konventioner, de säger saker som jag inte vet hur jag skall svara på, de gör saker som jag får skämmas för i stället för dem o.s.v.
vitavargen
02-01-2010, 11:47
Jaja, ämnet kan vi ju inte ta upp här pgav t.ex OT-andet.
Ditt frihetstänkande har kommit i konflikt med konservativistiska värderingar.
Att ta upp pedofilin i gristråden visar deras avsaknad av argument i den här tråden. Annars de kunde ha skrivit i den tråden alt. sagt nåt annat som avhandlar den här tråden.
*Stintan*
02-01-2010, 11:53
CITAT (vitavargen @ 02-01-2010, 11:47)  Jaja, ämnet kan vi ju inte ta upp här pgav t.ex OT-andet.
Ditt frihetstänkande har kommit i konflikt med konservativistiska värderingar.
Att ta upp pedofilin i gristråden visar deras avsaknad av argument i den här tråden. Annars de kunde ha skrivit i den tråden alt. sagt nåt annat som avhandlar den här tråden. Det var ju du som tog upp det! Du hade kunnat låta bli att säga något om roms kryptiska inlägg. Det blir lätt fel när man är inne och petar i saker man inte vet något om.
vitavargen
02-01-2010, 12:13
Ditt gnällande är OT nr.ett.
Gossen Ruda
02-01-2010, 13:26
Att ni bara orkar hålla på att tjafsa i den här tråden. Någon frågade efter kommisarie Ruda, tyvärr har han avlagt ett avhållsamhetslöfte. Ett råd kan jag dock komma med, sluta skriv i den tramstråden. Att exempelvis försöka få Nauti med anhang att inse att det är fel, meningslöst och olagligt att göra som djurrättsfanatikerna gjort är också helt meningslöst. Dom tror att dom står över allt sånt. Bara att tråden lever gör honom nöjd så sluta skriv här så slipper jag föreslå admin att låsa den. Låt han och trollen ensamma skriva här om dom orkar. Gott nytt föreesten.
CITAT (Gossen Ruda @ 02-01-2010, 13:26)  Att ni bara orkar hålla på att tjafsa i den här tråden. Någon frågade efter kommisarie Ruda, tyvärr har han avlagt ett avhållsamhetslöfte. Ett råd kan jag dock komma med, sluta skriv i den tramstråden. Att exempelvis försöka få Nauti med anhang att inse att det är fel, meningslöst och olagligt att göra som djurrättsfanatikerna gjort är också helt meningslöst. Dom tror att dom står över allt sånt. Bara att tråden lever gör honom nöjd så sluta skriv här så slipper jag föreslå admin att låsa den. Låt han och trollen ensamma skriva här om dom orkar. Gott nytt föreesten. Det är inte trams, djurens välmående kan aldrig klassas som trams
herkules
02-01-2010, 15:29
CITAT (Gossen Ruda @ 02-01-2010, 13:26)  Att ni bara orkar hålla på att tjafsa i den här tråden. Någon frågade efter kommisarie Ruda, tyvärr har han avlagt ett avhållsamhetslöfte. Ett råd kan jag dock komma med, sluta skriv i den tramstråden. Att exempelvis försöka få Nauti med anhang att inse att det är fel, meningslöst och olagligt att göra som djurrättsfanatikerna gjort är också helt meningslöst. Dom tror att dom står över allt sånt. Bara att tråden lever gör honom nöjd så sluta skriv här så slipper jag föreslå admin att låsa den. Låt han och trollen ensamma skriva här om dom orkar. Gott nytt föreesten. så länge som inte tråden går överstyr så tycker jag nog att du ska hålla dig från att på något sätt försöka få den låst, så vitt jag vet så är du vare sig moderator eller polis på det här forumet.
CITAT (herkules @ 02-01-2010, 15:29)  så länge som inte tråden går överstyr så tycker jag nog att du ska hålla dig från att på något sätt försöka få den låst, så vitt jag vet så är du vare sig moderator eller polis på det här forumet. Sssch, lek med så inte lilla gossen ruda blir ledsen  Du behöver ju inte spräcka hans bubbla.
vitavargen
02-01-2010, 17:05
CITAT (Gossen Ruda @ 23-12-2009, 21:39)  ... Bara att plocka upp den här dyngtråden igen säger en del, den borde fått somna in i det runda golvarkivet. ... Detta med "dynga" skrev du dagen innan Jul. Men hela mellandagarna stack du ditt huvu i dyngan och skrev här. Smaklig måltid!
Snöflinga
02-01-2010, 17:15
CITAT (Gossen Ruda @ 02-01-2010, 13:26)  Att ni bara orkar hålla på att tjafsa i den här tråden. Någon frågade efter kommisarie Ruda, tyvärr har han avlagt ett avhållsamhetslöfte. Ett råd kan jag dock komma med, sluta skriv i den tramstråden. Att exempelvis försöka få Nauti med anhang att inse att det är fel, meningslöst och olagligt att göra som djurrättsfanatikerna gjort är också helt meningslöst. Dom tror att dom står över allt sånt. Bara att tråden lever gör honom nöjd så sluta skriv här så slipper jag föreslå admin att låsa den. Låt han och trollen ensamma skriva här om dom orkar. Gott nytt föreesten.
herkules
02-01-2010, 17:21
CITAT (Snöflinga @ 02-01-2010, 17:15)  ...orka...
Aqvakul
02-01-2010, 17:25
CITAT (Gossen Ruda @ 02-01-2010, 13:26)  Att ni bara orkar hålla på att tjafsa i den här tråden. Någon frågade efter kommisarie Ruda, tyvärr har han avlagt ett avhållsamhetslöfte. Ett råd kan jag dock komma med, sluta skriv i den tramstråden. Att exempelvis försöka få Nauti med anhang att inse att det är fel, meningslöst och olagligt att göra som djurrättsfanatikerna gjort är också helt meningslöst. Dom tror att dom står över allt sånt. Bara att tråden lever gör honom nöjd så sluta skriv här så slipper jag föreslå admin att låsa den. Låt han och trollen ensamma skriva här om dom orkar. Gott nytt föreesten. Jag är också rätt trött på den här tråden. Men det är inte upp till dig att spela gud eller att upphöja folk till troll.
vitavargen
04-01-2010, 17:01
CITAT (Gossen Ruda @ 02-01-2010, 13:26)  Att ni bara orkar hålla på att tjafsa i den här tråden. ... Den 23 december kallade du tråden för dynga och sen stoppade du ditt huvu i den och bara skrev här under hela mellandagarna. Var det gott med dynga? Smaklig måltid!
vitavargen
11-01-2010, 21:47
CITAT (*Stintan* @ 25-12-2009, 17:40)  .... Din trovärdighet hamnar snart på samma nivå som Nautis. Ni verkar höra ihop. Räknas inte detta som du skrev mot mig och Nauti som personangrepp? Och det är skrivet redan den 25 december. Hu har du rätten att vräcka ur dig sådant? Men så fort andra skriver vad de tycker så går du i taket. Vad har du för människorsyn undrar jag.
*Stintan*
11-01-2010, 22:12
Nej inte alls, det säger bara att jag personligen inte tycker att ni säger speciellt mycket jag kan tro på och som är värt att bry sig om.
vitavargen
11-01-2010, 22:16
Du är alltid upprörd över den andres tankar, därför börjar du med personangrepp som du är bäst på som exemplet här visar.
vitavargen
17-01-2010, 22:54
Hade inget att tillägga i tråden, men länken var intressant: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6439682.ab
ängsvädd
25-01-2010, 12:08
Hörde på nyheterna att djurrättsalliansen ändrar sig angående att vittna mot de vanvårdande djurägarna. De ska vittna i ett fall för att se hur det går, om det blir ett prejudikat att det är brottsligt att ge djur för lite strö. Hurraaaaaa
*Stintan*
25-01-2010, 12:11
CITAT (ängsvädd @ 25-01-2010, 12:08)  Hörde på nyheterna att djurrättsalliansen ändrar sig angående att vittna mot de vanvårdande djurägarna. De ska vittna i ett fall för att se hur det går, om det blir ett prejudikat att det är brottsligt att ge djur för lite strö. Hurraaaaaa  Utmärkt!
Jag försvarar inte felaktigdjurhållning... men genom att försvåra för dom som håller djur här i Sverige flyttas problemen till länder med sämre djurhållning... moment 22 startat av dom som vill väl...
Varför inte hjälpa djurhållarna i Sverige istället? Är det inte bättre att hjälpa än att stjälpa?
officinalis
25-01-2010, 12:37
På vilket sätt skulle man hjälpa dem? Stora strukturella förändringar lär inte vara lätt för en lantbrukare. Storskalig och intensiv djurhållning lär säkerligen till stor del bero på att deras vinstmarginaler är knappa. Ifall köttpriserna skulle skjuta i höjden och import av kött skulle öka så skulle jag knappast vara en av dem som började köpa det istället. Jag skulle se över andra alternativ. Redan idag är ju Irländskt kött bra mycket billigare än KRAV-märkt kött. Men intrycket jag fått är att efterfrågan på KRAV-märkt kött ökar trots prisskillnaden.
CITAT (officinalis @ 25-01-2010, 12:37)  På vilket sätt skulle man hjälpa dem? Det finns väl många arbetslösa som kanske kunde hjälpa till mot en mindre ersättning istället för att dagdriva kanske... jag vet inte men det måste ju finnas dom som vill hjälpa mer än att stjälpa... dom kanske kan föregå med gott exempel.
vitavargen
25-01-2010, 21:09
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|