|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
Huggorm
26-08-2010, 21:39
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 22:34)  tycker jag nog att du ska göra Det är inte jag som behöver övertygas
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 22:37)  Jag tror det ligger sossarna i fatet att ha Mona Shalin som partiledare,hon är ju inte ens populär i sina egna kretsar,byt ut henne mot någon med stil som kan föra sig och som har talets gåva då kanske socialdemokraterna har en chans nästa val,att beblanda sig med komunisterna var ett dåligt val ,har många bekanta som har varit sossar hela sitt liv som röstade borgeligt förra valet på grund av det och på grund av Mona Salin ,majoriteten tycks inte vilja ha henne varken som partiledare eller statsminister.Bara det att Göran persson gick ut i media och sa till sina partikamrater att skärpa sig säger en hel del. Sååå typiskt ... i Sverige får inte en kvinna sticka ut ... en kvinna få ordförandeskapet ... en kvinna ... gubevars bli partiledare ... en kvinna ... kanske (förhoppningsvis) bli statsminister. Kvinna i Sverige är en andra sortens medborgare än idag år 2010... tyvärr.  Manliga kandidater får aldrig frågor som Mona och andra kvinnor, ifrågasätts inte på samma sätt ... vem har frågat vad männens kostym kostar? Män högaktas och det tack vare kvinnors avundsjuka på dem av samma kön. Männen vet att hålla med och om de sina ... oavsett vad det gäller ... inte just bara när det är valår. Sååå trist!
Som statsminister är ansiktet utåt väldigt viktigt eftersom man träffar andra statsöverhuvuden hela tiden då krävs det att man har både vett och etiket och kan konvesera och föra sig i alla situationer,man bör helt enkelt ha stil.Det är det" första intrycket" som alla möts av när de träffar en statsminister.
CITAT (netha @ 26-08-2010, 22:49)  Sååå typiskt ... i Sverige får inte en kvinna sticka ut ... en kvinna få ordförandeskapet ... en kvinna ... gubevars bli partiledare ... en kvinna ... kanske (förhoppningsvis) bli statsminister. Kvinna i Sverige är en andra sortens medborgare än idag år 2010... tyvärr.  Manliga kandidater får aldrig frågor som Mona och andra kvinnor, ifrågasätts inte på samma sätt ... vem har frågat vad männens kostym kostar? Män högaktas och det tack vare kvinnors avundsjuka på dem av samma kön. Männen vet att hålla med och om de sina ... oavsett vad det gäller ... inte just bara när det är valår. Sååå trist! Jag är inte så säker på att det i detta fallet handlar just om att hon är en kvinna, utan vem hon är och vad hon har i bagaget. Wallström till exempel skulle varit mycket bättre (den bäste) partiledare och hon är också kvinna.
*Stintan*
26-08-2010, 21:54
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 22:49)  Som statsminister är ansiktet utåt väldigt viktigt eftersom man träffar andra statsöverhuvuden hela tiden då krävs det att man har både vett och etiket och kan konvesera och föra sig i alla situationer,man bör helt enkelt ha stil.Det är det" första intrycket" som alla möts av när de träffar en statsminister. Varför skulle hon inte klara det?
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 22:51)  Jag är inte så säker på att det i detta fallet handlar just om att hon är en kvinna, utan vem hon är och vad hon har i bagaget. Wallström till exempel skulle varit mycket bättre (den bäste) partiledare och hon är också kvinna. Är det Toblerone du minns att hon har i bagaget? Hon hade ju betalat allt från egen börs. Ingen som kommer ihåg hur många andra som också använt riksdagens kort till att betala ett o annat ... tror mig minnas att nuvarande justitieminister också använt kortet privat. Hat- och förtalskampanjen mot Mona Sahlin gör mig illamående! Aldrig någonsin har manlig kandidat behandlats på lika sätt och det värsta i frågan är ... att det är kvinnor som står i täten.
Hon har ingen stil !någon borde styla om henne och be henne sluta tugga tuggumi ofentligt och lära sig att föra sig och tala.Men det är min åsikt men jag vet att andra delar den,titta på Margot Whalström hon har stil och kan röra sig bland alla stora ministrar och politiker i EU.
CITAT (netha @ 26-08-2010, 22:56)  Är det Toblerone du minns att hon har i bagaget? Hon hade ju betalat allt från egen börs. Ingen som kommer ihåg hur många andra som också använt riksdagens kort till att betala ett o annat ... tror mig minnas att nuvarande justitieminister också använt kortet privat. Hat- och förtalskampanjen mot Mona Sahlin gör mig illamående! Aldrig någonsin har manlig kandidat behandlats på lika sätt och det värsta i frågan är ... att det är kvinnor som står i täten.  Jag pratar inte om mig personligen. För övrigt håller jag med dig i det sista. Men Mona har något som folk stör sig på och då är tobleronen lätt att ta till, men personligen tyckte jag att det var löjligt uppförstorat redan då det begav sig. Jag har svårt för Monas sävlighet när hon pratar, men jag röstar ju inte på en person utan en ideologi och vad jag tro är bäst för hela Sverige, inte bara de som arbetar.
Det där med Toblerone är oviktigt i samanhanget det är hennes framtoning som många stör sig på.Jag hatar inte Mona Salin men jag tycker inte hon är bra för sitt parti och har ingen stark personlighet eller stil.
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 23:00)  Jag pratar inte om mig personligen. För övrigt håller jag med dig i det sista. Men Mona har något som folk stör sig på och då är tobleronen lätt att ta till, men personligen tyckte jag att det var löjligt uppförstorat redan då det begav sig. Jag har svårt för Monas sävlighet när hon pratar, men jag röstar ju inte på en person utan en ideologi och vad jag tro är bäst för hela Sverige, inte bara de som arbetar. OK ... men tror du inte då att också du påverkats av det manliga ... man ska ha lite pondus ... inte mjäka ... "fruntimmer" ... prata lågmält ... inte ryta och slå näven i bordet ... osv? Det är ju den gängse syn männen har ... det ska vara lite "stake" .... Så tänker o tycker iaf jag.
CITAT (netha @ 26-08-2010, 23:05)  OK ... men tror du inte då att också du påverkats av det manliga ... man ska ha lite pondus ... inte mjäka ... "fruntimmer" ... prata lågmält ... inte ryta och slå näven i bordet ... osv? Det är ju den gängse syn männen har ... det ska vara lite "stake" ....
Så tänker o tycker iaf jag. Men jag vill ju Margot som statsminister, hon är om möjligt, ännu mjukare i sin framtoning och lika mycket kvinna, men hon inger förtroende. För mig i varje fall.
Tror det var länge sedan en partiledare slog näven i bordet,men Tage Erlander tog av sig skon och drämde i pulpeten en gång  Spelar väl ingen roll om man är man eller kvinna som partiledare eller som statsminister bara man har "det" och karisma och får folk med sig .
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:10)  Tror det var länge sedan en partiledare slog näven i bordet,men Tage Erlander tog av sig skon och drämde i pulpeten en gång  Spelar väl ingen roll om man är man eller kvinna som partiledare eller som statsminister bara man har "det" och karisma och får folk med sig . Och det tror du på fullt allvar!?
Klart att kvinnor har det kämpigare efter som de ofta har barn och får pussla hit och dit och visst är politiken fortfarande en mansdominerad värld,men en stark kvinna med sin man bakom sig kan ta sig fram om de har en stark villja att nå fram.
Piccante
26-08-2010, 22:19
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 22:37)  Jag tror det ligger sossarna i fatet att ha Mona Shalin som partiledare,hon är ju inte ens populär i sina egna kretsar,byt ut henne mot någon med stil som kan föra sig och som har talets gåva då kanske socialdemokraterna har en chans nästa val,att beblanda sig med komunisterna var ett dåligt val ,har många bekanta som har varit sossar hela sitt liv som röstade borgeligt förra valet på grund av det och på grund av Mona Salin ,majoriteten tycks inte vilja ha henne varken som partiledare eller statsminister.Bara det att Göran persson gick ut i media och sa till sina partikamrater att skärpa sig säger en hel del. Mona Sahlin ledde inte sossarna inför valet 2006 så det kan inte ha varit henne de röstat bort.
ängsvädd
26-08-2010, 22:21
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 22:51)  Jag är inte så säker på att det i detta fallet handlar just om att hon är en kvinna, utan vem hon är och vad hon har i bagaget. Wallström till exempel skulle varit mycket bättre (den bäste) partiledare och hon är också kvinna. Det håller jag med om. Fast den bästa är Maria Wetterstrand  Och hon är ju också kvinna.
CITAT (ängsvädd @ 26-08-2010, 23:21)  Det håller jag med om. Fast den bästa är Maria Wetterstrand  Och hon är ju också kvinna. Jo, hon är ju en lysande stjärna i politikerhimlen, tyvärr delar jag inte tillräckligt många politiska värderingar med hennes parti för att rösta fram dem.
Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte.
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:26)  Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte. Och där kom just den mediala synen på kvinnan upp igen.  Du har inget emot att Reinfeldt går i mörk kostym dagligen ... men Maria W är trist när hon bär liknande ... så jäkla synd att just kvinnor ska vara så enkelspårigt styrda.  (((
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:26)  Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte. Motti, jag tror du har missförstått hela saken. Jag lovar att egenskapen att kunna klä sig vid högtider inte har så mycket med att göra hur bra statsminister man är.
Piccante
26-08-2010, 22:32
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:26)  Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte. Hon lämnade mulleryggsäcken hemma på nobelfesten. så helt hopplös är hon inte.
 okej !fast jag har själv blivit lite "mulle" sen jag flyttade ut på landet fiberpäls och gummistövlar,fast i bland får man skärpa till sig och bli askungen  när man ska ut på stora fester tex.
*Stintan*
27-08-2010, 10:05
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:37)   okej !fast jag har själv blivit lite "mulle" sen jag flyttade ut på landet fiberpäls och gummistövlar,fast i bland får man skärpa till sig och bli askungen  när man ska ut på stora fester tex. Det är väl ändå politiken dom står för som är det viktiga. Ser hellre en Maria Wetterstrand i fiberpäls och gummistövlar än röstar på en "playboy" med huvudet under armen.
Huggorm
27-08-2010, 10:09
Jag kan till och med sträcka mig till att jag gärna ser politiker i helly hansen och gummistövlar. Hellre det än perfekt kostym och slips faktiskt.
ängsvädd
27-08-2010, 10:20
CITAT (Huggorm @ 27-08-2010, 11:09)  Jag kan till och med sträcka mig till att jag gärna ser politiker i helly hansen och gummistövlar. Hellre det än perfekt kostym och slips faktiskt.
*Stintan*
27-08-2010, 10:36
mamamaggan
27-08-2010, 15:07
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2010, 11:36)  Moderaterna hör till den grupp som har lärt sig " how to smile as you kill " . Ta kål på alla som är arbetslösa , sjuka , handikappade , gamla för att få det bättre själv är väl deras motto ?!
Huggorm
27-08-2010, 15:36
CITAT (mamamaggan @ 27-08-2010, 16:07)  Moderaterna hör till den grupp som har lärt sig " how to smile as you kill " . Ta kål på alla som är arbetslösa , sjuka , handikappade , gamla för att få det bättre själv är väl deras motto ?! Vem har dom tagit kål på?
CITAT (mamamaggan @ 27-08-2010, 16:07)  Moderaterna hör till den grupp som har lärt sig " how to smile as you kill " . Ta kål på alla som är arbetslösa , sjuka , handikappade , gamla för att få det bättre själv är väl deras motto ?! Fy fan vad jag blir trött på såna uttalanden, det märks tydligt att det här är klubben för moderat-hatare. Att bunta ihop alla moderater som giriga, känslokalla individer som går över lik för att sko sig själva tycker jag är så barnsligt.
*Stintan*
27-08-2010, 15:41
CITAT (Huggorm @ 27-08-2010, 16:36)  Vem har dom tagit kål på?  Finns många många sjuka, arbetslösa, handikappade och gaamla som mår urdåligt p.g.a. deras politik. Har du inte förstått det så undrar jag var du hållit hus de senaste åren.
Huggorm
27-08-2010, 15:42
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2010, 16:41)  Finns många många sjuka, arbetslösa, handikappade och gaamla som mår urdåligt p.g.a. deras politik. Har du inte förstått det så undrar jag var du hållit hus de senaste åren. Men nu frågade jag vem dom har tagit kål på
CITAT (Huggorm @ 27-08-2010, 16:36)  Vem har dom tagit kål på?  Faktum är att flera som till exempel blivit utförsäkrade har tagit sitt liv. Har ingen statistik på hur många men har vetskap om minst fem personer. Dessa självmord beror direkt på den politik som förs.
*Stintan*
27-08-2010, 15:45
CITAT (Mollis @ 27-08-2010, 16:41)  Fy fan vad jag blir trött på såna uttalanden, det märks tydligt att det här är klubben för moderat-hatare. Att bunta ihop alla moderater som giriga, känslokalla individer som går över lik för att sko sig själva tycker jag är så barnsligt. Arroganta är dom också inte att förglömma!
Huggorm
27-08-2010, 15:45
CITAT (Anma @ 27-08-2010, 16:43)  Faktum är att flera som till exempel blivit utförsäkrade har tagit sitt liv. Har ingen statistik på hur många men har vetskap om minst fem personer. Dessa självmord beror direkt på den politik som förs. Det finns säkert en och annan företagare som också tagit livet av sig, eftersom deras företag gått omkull på grund av socialdemokratisk politik. Några skriftliga källor har inte jag heller.
Och ändå är moderaterna största parti. Tänk vad många miljonärer och känslokalla människor det finns i Sverige. I alla fall om fördomarna får råda.
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2010, 16:45)  Arroganta är dom också inte att förglömma! Förstod att du skulle hugga på den. "Dom" (moderaterna) = bunta ihop till en elak massa, "Vi" (rödgröna) = empatiska individer, det är alltså en helt ok tolkning av Sveriges väljare?
Nu tror jag iofs inte att "Odlas forumister" är särskilt representativa när det gäller hur svenska folket röstar. De sju senast publicerade opionionsmätningarna (den senaste i dagens DN) visar ju alla på ett övertag för Alliansen, visserligen varierande från någon procentenhet till fem, sex, men dock ett klart övertag. Själv röstar jag på Alliansen. Sahlin som statminister och Ohly i regeringen är ju snudd på katastrof. Gita
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2010, 16:45)  Arroganta är dom också inte att förglömma! Är det moderaterna eller moderathatarna som är arroganta? Vad menar du? Enligt min mening är det de senare som är ganska arroganta, glöm inte att över 30 procent av svenska folket stöder moderaterna och inte tror jag att de är sämre människor än de knappt 30 % som stöder sossarna. Gita
*Stintan*
27-08-2010, 16:49
CITAT (Mollis @ 27-08-2010, 16:58)  Förstod att du skulle hugga på den. "Dom" (moderaterna) = bunta ihop till en elak massa, "Vi" (rödgröna) = empatiska individer, det är alltså en helt ok tolkning av Sveriges väljare? Kanske skulle skrivit att det var ironi men trodde inte att det behövdes ett förtydligande. Det var inte jag som skrev om giriga och känslokalla! Jag tycker nog att ditt eget uttalande var 7 resor värre än mitt. Jag har inte generaliserat som du gör. CITAT (Gita @ 27-08-2010, 17:36)  Är det moderaterna eller moderathatarna som är arroganta? Vad menar du? Enligt min mening är det de senare som är ganska arroganta, glöm inte att över 30 procent av svenska folket stöder moderaterna och inte tror jag att de är sämre människor än de knappt 30 % som stöder sossarna. Gita Se mitt svar till Mollis ovan. Synd att det blev så känsligt.
CITAT (netha @ 26-08-2010, 22:49)  Sååå typiskt ... i Sverige får inte en kvinna sticka ut ... en kvinna få ordförandeskapet ... en kvinna ... gubevars bli partiledare ... en kvinna ... kanske (förhoppningsvis) bli statsminister. Kvinna i Sverige är en andra sortens medborgare än idag år 2010... tyvärr.  Manliga kandidater får aldrig frågor som Mona och andra kvinnor, ifrågasätts inte på samma sätt ... vem har frågat vad männens kostym kostar? Män högaktas och det tack vare kvinnors avundsjuka på dem av samma kön. Männen vet att hålla med och om de sina ... oavsett vad det gäller ... inte just bara när det är valår. Sååå trist! Fast i just detta fall så har det nog inte med manligt kontra kvinnlig att göra. Sahlin har helt enkelt inte vad som krävs, hon framstår mer och mer som en väldigt trött och ganska bitter tant. Maria Wetterstrand däremot skulle klara rollen som statsminister alldeles utmärkt, hon är superintelligent, verbal och har stil.Kanske lite väl kylig, sen har hon ju tyvärr ingen vettig politik ( representerar ett s.k enfrågeparti). miljöfrågorna räcker inte det måste till lite ekonomi också. Sen tycker ju jag personligen att nuvarande statsminister sköter sitt jobb på bästa sätt. Gita
malcolm
27-08-2010, 17:13
Jag är en av dem som blivit utförsäkrad och det har resulterat i många sömnlösa nätter och fattar inte hur jag skall klara mig på 5700 kr/mån eftersom det inte ens täcker boendekostnaderna. Tankar om självmord har funnits men eftersom jag även har en handikappad son som är beroende av mig så har jag slagit sådana funderingar ur hågen, har iof. sig inget officiellt ansvar för honom eftersom han är fyllda 21 år men är man förälder så sviker man inte sina barn. Han får något som kallas för aktivitetsstöd men det rör sig inte om några stora belopp och motsvarar långt ifrån en normal lön, inte ens om man jämför med riktigt lågavlönade yrken. Nu betalar han iof. sig det mesta av sitt bidrag till mig för sitt uppehälle men i gengäld får han precis allt här hemma vad det gäller kläder, mat, fritidskostnader och annat. Har undersökt möjligheterna om socialbidrag men det verkar hopplöst eftersom man inte får äga någonting och jag har en skruttig bil från -93 som gått dryga 26.000 mil och bor dessutom i radhus så det är kört. Nu kanske det är lätt att säga att jag skall sälja huset men var skall jag bo i så fall? Hyreslägenheter finns inte att få tag i och en bostadsrätt kostar en mindre förmögenhet och det gör att mina boendekostnader skulle öka istället för att minska om jag flyttade, dessutom skulle sonen komma ifrån de få kompisar han har och så elak är jag inte att jag vill utsätta honom för detta. Nu tror jag inte att någonting av detta kommer att förändras även om det blir regimskifte eftersom det visat sig förut att obekväma beslut fått vara kvar när de "röda" återtagit makten. Erkänner mig inte till något speciellt parti och kallar mig vare sig för "röd" eller "blå" utan det får bli som det blir med eller utan min röst. Gjorde Expressens test igår var jag stod politiskt och det visade sig att jag var Sverige Demokrat, vilket kändes helt främmande men som nummer två kom Vänsterpartiet och dem har jag faktiskt röstat på vid ett val. http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1....itta-ditt-parti
CITAT (Huggorm @ 26-08-2010, 18:04)  Hånfull? Där har du nog missuppfattat något. Men det är hur som helst på det viset som moderaterna är ett arbetarparti, det kan nog ingen förneka. Det beror kanske på hur man definierar "arbetare", om man menar de som tillhör LO-kollektivet, en för övrigt krympande skara, så är det väl kanske det likaså krympande socialdemokratiska partiet som är arbetarpartiet. Definierar man istället arbetare som alla som försörjer sig på sitt arbete(ett i mitt tycke mycket riktigare sätt) så är moderaterna definitivt ett arbetareparti. Gita
Huggorm
27-08-2010, 17:25
CITAT (Gita @ 27-08-2010, 18:22)  Det beror kanske på hur man definierar "arbetare", om man menar de som tillhör LO-kollektivet, en för övrigt krympande skara, så är det väl kanske det likaså krympande socialdemokratiska partiet som är arbetarpartiet. Definierar man istället arbetare som alla som försörjer sig på sitt arbete(ett i mitt tycke mycket riktigare sätt) så är moderaterna definitivt ett arbetareparti. Gita Ja, så är det. Så länge man är en arbetande arbetare så är moderaterna ett bättre val än socialdemokraterna.
Jan Lindgren
27-08-2010, 17:43
Hej! I dagens ATL finns en intervju med Kew Nordqvist. Han är en av miljöpartiets riksdagskandidater. Citat från artikeln "Men Kew Nordqvist vet vad han tycker. -Konventionellt jordbruk är miljöovänligt. Om han fick bestämma skulle EU-stöd bara gå till ekologiska lantbrukare, och han är inte helt säker på att EU-ekologiskt är ekologiskt nog."
Alla vet att "ekologiskt" odling ger markant lägre skörd. ( Tvivlar du så kolla SCB.) Alla vet också att massor med människor hungrar. Hur kan en ev riksdagsman önska att Sverige producerar mindre mat. Är karln dum och okunnig eller har han en mycket otrevlig människosyn. Jag trodde att det bara var nationalsocialister som önskade att "undermåliga" människor hungrade ihjäl.
Ni som är miljöpartister, är Kew representativ för sitt parti? Är det detta som Mp kallar solidaritet?
MVH Jan Lindgren
Huggorm
27-08-2010, 17:47
CITAT (Jan Lindgren @ 27-08-2010, 18:43)  Hej! I dagens ATL finns en intervju med Kew Nordqvist. Han är en av miljöpartiets riksdagskandidater. Citat från artikeln "Men Kew Nordqvist vet vad han tycker. -Konventionellt jordbruk är miljöovänligt. Om han fick bestämma skulle EU-stöd bara gå till ekologiska lantbrukare, och han är inte helt säker på att EU-ekologiskt är ekologiskt nog."
Alla vet att "ekologiskt" odling ger markant lägre skörd. ( Tvivlar du så kolla SCB.) Alla vet också att massor med människor hungrar. Hur kan en ev riksdagsman önska att Sverige producerar mindre mat. Är karln dum och okunnig eller har han en mycket otrevlig människosyn. Jag trodde att det bara var nationalsocialister som önskade att "undermåliga" människor hungrade ihjäl.
Ni som är miljöpartister, är Kew representativ för sitt parti? Är det detta som Mp kallar solidaritet?
MVH Jan Lindgren Man kan inte skicka ner all överflödig mat till Afrika, eftersom man sätter de lokala böndernas ekonomi ur spel då. Bönder får ju bidrag för att låta åkrarna ligga i träda, bara för att det inte skall produceras för mycket mat.
CITAT (malcolm @ 27-08-2010, 18:13)  Jag är en av dem som blivit utförsäkrad och det har resulterat i många sömnlösa nätter och fattar inte hur jag skall klara mig på 5700 kr/mån eftersom det inte ens täcker boendekostnaderna. Tankar om självmord har funnits men eftersom jag även har en handikappad son som är beroende av mig så har jag slagit sådana funderingar ur hågen, har iof. sig inget officiellt ansvar för honom eftersom han är fyllda 21 år men är man förälder så sviker man inte sina barn. Han får något som kallas för aktivitetsstöd men det rör sig inte om några stora belopp och motsvarar långt ifrån en normal lön, inte ens om man jämför med riktigt lågavlönade yrken. Nu betalar han iof. sig det mesta av sitt bidrag till mig för sitt uppehälle men i gengäld får han precis allt här hemma vad det gäller kläder, mat, fritidskostnader och annat. Har undersökt möjligheterna om socialbidrag men det verkar hopplöst eftersom man inte får äga någonting och jag har en skruttig bil från -93 som gått dryga 26.000 mil och bor dessutom i radhus så det är kört. Nu kanske det är lätt att säga att jag skall sälja huset men var skall jag bo i så fall? Hyreslägenheter finns inte att få tag i och en bostadsrätt kostar en mindre förmögenhet och det gör att mina boendekostnader skulle öka istället för att minska om jag flyttade, dessutom skulle sonen komma ifrån de få kompisar han har och så elak är jag inte att jag vill utsätta honom för detta. Nu tror jag inte att någonting av detta kommer att förändras även om det blir regimskifte eftersom det visat sig förut att obekväma beslut fått vara kvar när de "röda" återtagit makten. Erkänner mig inte till något speciellt parti och kallar mig vare sig för "röd" eller "blå" utan det får bli som det blir med eller utan min röst. Gjorde Expressens test igår var jag stod politiskt och det visade sig att jag var Sverige Demokrat, vilket kändes helt främmande men som nummer två kom Vänsterpartiet och dem har jag faktiskt röstat på vid ett val. http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1....itta-ditt-partiMin fullaste empati Malcolm! Det är för jäkligt som man behandlar människor i din/er situation. Men skyll dej själv, väljer du att inte arbeta ska du banne mej inte ha några pengar heller.(OBS! IRONI) Jag är också kroniskt sjuk och kan inte jobba mer än 25%, men inte tusan var det något jag valde. En del verkar nästan tro att man frivilligt gör det. (Tycker inte du också att det skulle kännas jätteskönt att veta att man aldrig själv kommer att bli sjuk och hamna i vår/er situation?... veta att man är osårbar....odödlig! *Suck, vad vore väl en bal på slottet...*)
CITAT (Huggorm @ 27-08-2010, 18:25)  Ja, så är det. Så länge man är en arbetande arbetare så är moderaterna ett bättre val än socialdemokraterna. Jo kyss mej! Jag har också varit en arbetande arbetare men aldrig tyckt att moderaterna varit något tilltalande val. Jag hade aldrig med gott samvete kunnat se att allt går ut på att man tar från de fattiga och ger till de rika....om inte annat av rädsla för att man själv kanske kan hamna i den situationen själv....vilket jag redan gjort. Känner jag mej tryggare med alliansen vid makten...knappast! Få se vad dom rycker ifrån en nästa gång...
Huggorm
27-08-2010, 18:18
CITAT (Cacki @ 27-08-2010, 19:16)  Jag hade aldrig med gott samvete kunnat se att allt går ut på att man tar från de fattiga och ger till de rika.... Man tar inte från de fattiga och ger till de rika. Man tar från de rika och ger till de fattiga, men lite mindre än tidigare
CITAT (Huggorm @ 27-08-2010, 19:18)  Man tar inte från de fattiga och ger till de rika. Man tar från de rika och ger till de fattiga, men lite mindre än tidigare Struntprat! Vem är det som får stryka på foten gällande skattesänkningarna, som fr.a gynnar de redan välbärgade?
*Stintan*
27-08-2010, 18:33
CITAT (Huggorm @ 27-08-2010, 19:18)  Man tar inte från de fattiga och ger till de rika. Man tar från de rika och ger till de fattiga, men lite mindre än tidigare Bara i din fantasi.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|