Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
mamamaggan
CITAT (AndersKbg @ 19-09-2010, 13:11) *
En skattehöjning gör att det blir tuffare för alla. Det är bättre att ta lite av alla och ge till de som behöver än att ta allt från alla så att ingen har något kvar.
Ett företag med marginaler vågar anställa fler, vilket i sin tur genererar skatteintäkter som senare går till de sämst ställda. Detta är målet med borgerlig politik, istället för att ingen ska ha något, då finns det ingen kaka att dela med sig av.

Skattehöjning ? Att ta tillbaka de sänkningar man gjort där man tagit från de svaga och gett till de som har det bra , kallar du det för en skattehöjning ? Desstuom slippar man lpna en massa miljarder utomlands för att hjälpa till att finansiera ytterligare skattesänkningar.

Att ta allt från alla , hur menar du då ? Skulle de ta ännu mer från de sjuka , arbetslösa osv ? Menar du verkligen att om man tog bort skattesänkningarna för de som har det bäst så tar man bort allt från alla?

Har företagen fått det bättre ? Tycker jag har läst och hört ett väldigt gnäll därifrån att Alliansen inte hållit vad man lovat dem .

Visst måste vi ha starka företag men vem vill inte ha det , de RödGröna ? Vill du påstå att de RödGröna och de som håller på dem vill ha bort företagen ? Tvärtom , de vill skapa fler jobb .

Om fler får sysselsättning inom skola , vård och omsorg så skulle väl inte det vara negativt heller .
gnon49
Ja vinner alliansen valet så måtte väl vänsterblocket äntligen inse att folk i gemen inte köper deras skattehöjarpolitik. En alldeles lagom skattesats och en god skattemoral är grunden för ett lands framåtskridande. Det gäller både företag o anställda. Höga skatter i sig leder inte till bättre välfärd. Man ökar bara statens inflytande o makt över individen.
Anma
Rödgröna har inga planer på att ta tillbaka hela skattesänkningen, bara för de rikaste.
herkules
jag kan tänka mig att pensionärer och sjuka är rätt less på att ge bidrag till människor som redan har till livets nödtorft.
Red Top
CITAT (gnon49 @ 19-09-2010, 17:01) *
Ja vinner alliansen valet så måtte väl vänsterblocket äntligen inse att folk i gemen inte köper deras skattehöjarpolitik. En alldeles lagom skattesats och en god skattemoral är grunden för ett lands framåtskridande. Det gäller både företag o anställda. Höga skatter i sig leder inte till bättre välfärd. Man ökar bara statens inflytande o makt över individen.

Du skriver "folk i gemen". Menar du de c:a 50% av sveriges medborgare, som röstar på något av allianspartierna?

Hade det varit 70-90% hade ditt påstående haft en viss relevans.
AndersKbg
CITAT (mamamaggan @ 19-09-2010, 16:52) *
Skattehöjning ? Att ta tillbaka de sänkningar man gjort där man tagit från de svaga och gett till de som har det bra , kallar du det för en skattehöjning ? Desstuom slippar man lpna en massa miljarder utomlands för att hjälpa till att finansiera ytterligare skattesänkningar.

Om man utgår från dagens skattetryck så är en "tillbakatagning" en höjning ja. Är inte det ett logiskt resonemang? Eller anser du att denna skattesänkningen bara var på lånad tid?

Hur kan du ens resonera i termen "ta tillbaka en sänkning"?
Måtte det bli fyra nya år med alliansen, då kanske ni ser hur det blir när deras politik bär frukt.
gnon49
När man sänker skatterna tar man inte pengar från någon, bara när man höjer.
Red Top
CITAT (gnon49 @ 19-09-2010, 18:53) *

Var tror du pengarna till skattesänkningar kommer från?

Jo, från A-kassan och sjukförsäkringen. Det var alliansregeringen noga med att påpeka för några år sedan.

De ville ju inte att någon skulle tro att det var lånade pengar.
mamamaggan
CITAT (AndersKbg @ 19-09-2010, 17:52) *
Om man utgår från dagens skattetryck så är en "tillbakatagning" en höjning ja. Är inte det ett logiskt resonemang? Eller anser du att denna skattesänkningen bara var på lånad tid?

Hur kan du ens resonera i termen "ta tillbaka en sänkning"?
Måtte det bli fyra nya år med alliansen, då kanske ni ser hur det blir när deras politik bär frukt.

Klart man kan säga att man tar tillbaka en sänkning , varför kan man inte det ?

Då har alla som är pensionärer , sjuka och arbetslösa fått en skattehöjning enligt ditt sätt att resonera , bra då är vi överens om det.

När deras politk bär frukt ? Det har den redan gjort , mycket " strange fruit hanging from the tree " .

Huggorm
Vi kan väll säga att alliansen tagit tillbaka en höjning som sossarna tidigare gjort?
AndersKbg
glöm...
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 19:14) *
Vi kan väll säga att alliansen tagit tillbaka en höjning som sossarna tidigare gjort?

När gjordes den höjningen ?

Men Alliansen lade till en höjning för pensionärer , sjuka och arbetslösa i stället.

Gunilla T
Lokaltidningarna här har en såndär valfråga "Hur röstar du i riksdagsvalet" ?

M och S har vardera 25% av rösterna men på tredje plats kommer SD med 19% fear.gif

............över 2000 personer har röstat.
herkules

De nya skärpta riktlinjerna för sjukskrivningar ska bidra till att betala regeringens skattesänkningar. Det säger socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson.

visst tar man ...
mamamaggan
CITAT (Gunilla T @ 19-09-2010, 19:25) *
Lokaltidningarna här har en såndär valfråga "Hur röstar du i riksdagsvalet" ?

M och S har vardera 25% av rösterna men på tredje plats kommer SD med 19% fear.gif

............över 2000 personer har röstat.

Man får väl hoppas att siffrorna inte är representativa hela vägen utan att S , MP och V går framåt medan SD går bakåt !

Så du tror att det finns en stor hemlig skattkista med pengar någonstans där man tar pengar ifrån till skattesänkningar ? Klart att någon måste betala för skattesänkningar !
Huggorm
Det är inte omöjligt att SD överraskar. Inte alla vågar erkänna att de skall rösta på SD när opinionsmätarna ringer, men dom vågar rösta i anonymiteten i valbåset

CITAT (mamamaggan @ 19-09-2010, 19:33) *
Så du tror att det finns en stor hemlig skattkista med pengar någonstans där man tar pengar ifrån till skattesänkningar ? Klart att någon måste betala för skattesänkningar !

Du tänker baklänges. när man sänker skatten är det ingen som får betala, däremot är det någon som slipper betala så mycket.
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 19:38) *
Du tänker baklänges. när man sänker skatten är det ingen som får betala, däremot är det någon som slipper betala så mycket.

Du tänker baklänges.
Staten förlorar på din skattesänkning, då tar staten pengarna från annat håll. Till exempel sjukförsäkringen.
=Sjukförsäkringen betalar din skattesänkning.
Huggorm
Vad tror ni om det här då? En tillfällighet? rolleyes.gif

http://politikbloggen.wordpress.com/2008/0...a-roda-korkade/
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 19:44) *

Ett skämt.
Jag har IQ 124 enligt mensatestet. En tillfällighet?
Huggorm
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 19:51) *
Ett skämt.

Det här då?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-gynnas...skap_147835.svd
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 19:52) *

Vad kunniga väljarna måste ha blivit då efter 2004 när detta skrevs. Med tanke på valresultatet senast.
Red Top
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 19:44) *

Att överhuvudtaget länka till det inlägget säger mer om din IQ än de "rödas".

Eller som en av kommentarerna lyder: ”Vi tittar på unga personers, mestadels mäns, förmåga att göra lumpen.

Utifrån detta faktum bör man inte dra för stora växlar.”

Så slutsatsen är att unga män i vissa borgerliga kommuner har något större förmåga att göra lumpen. Inte att röda väljare är mer puckade.”

Som tydligen pliktverket också sade.

Du är obetalbar, Huggorm!
Huggorm
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 19:58) *
Vad kunniga väljarna måste ha blivit då efter 2004 när detta skrevs. Med tanke på valresultatet senast.

Generationsskifte?
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:00) *
Generationsskifte?

På 2 år?
Huggorm
Jaha, nu kom vallokalsundersökningen, alliansen vinner men får inte egen majoritet, och SD får över 4%
Anma
Valdagsundersökningen är väldigt jämn. Det blir spännande!
Minns jag rätt att det var ungefär lika jämt förra året till de rödas favör? Sen hur det gick vet vi ju.
Huggorm
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 20:03) *
Valdagsundersökningen är väldigt jämn. Det blir spännande!
Minns jag rätt att det var ungefär lika jämt förra året till de rödas favör? Sen hur det gick vet vi ju.

Jämn? Det skilde ju 5% ungefär
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:04) *
Jämn? Det skilde ju 5% ungefär

46 nånting mot 48 nånting. Det är jämt!

"Blocket leder nu med 48,2 mot 46,4 procent för de Rödgröna, enligt undersökningen. " TV4 undersökning
Meriona
Kommer alliansen att samarbeta med SD om det blir nödvändigt? Fy fasen isåfall, då tror jag att väldigt många människor blir ledsna, även bland alliansröstarna. sad.gif
Huggorm
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 20:07) *
46 nånting mot 48 nånting. Det är jämt!

"Blocket leder nu med 48,2 mot 46,4 procent för de Rödgröna, enligt undersökningen. " TV4 undersökning

Alliansen får 49,1% och de rödgröna 45,1% enligt SVT:s undersökning
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:10) *
Alliansen får 49,1 procent och de rödgröna 45,1.

Inte enligt tv4 undersökningen.
Huggorm
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 20:11) *

Nej, SVT. Men det visar bara hur osäkert det är, än kan mycket hända.
Piccante
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 20:11) *

SVT tillfrågade 10,000 fler så den är nog korrektare.
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 19-09-2010, 20:12) *
SVT tillfrågade 10,000 fler så den är nog korrektare.

Frågar dom personerna ansikte mot ansikte när de kommer ut från röstningen? I såna fall kan vi nog vänta oss att SD får ett bättre resultat i verkligheten
Meriona
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:14) *
Frågar dom personerna ansikte mot ansikte när de kommer ut från röstningen? I såna fall kan vi nog vänta oss att SD får ett bättre resultat i verkligheten

Blä isåfall. Men jag är också lite skeptisk till såna där undersökningar. Jag vill vänta och se.
Piccante
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:14) *

tror det är telefonfrågor
Huggorm
1 valdistrikt är nu räknat. M fick 52,5%. Var det Lidingö Kanske? biggrin.gif

Edit: Nej, Gullholmen var det
Gillan
CITAT (herkules @ 19-09-2010, 17:15) *
jag kan tänka mig att pensionärer och sjuka är rätt less på att ge bidrag till människor som redan har till livets nödtorft.

smiley_small_hug.gif tummenupp.gif

Kan man inte tänka längre än till sig själv, då är det illa ställt med oss människor kompiskram.gif
Ophelia
Rött, rött, rött, rött, rött, rött osv osv
Meriona
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:20) *
1 valdistrikt är nu räknat. M fick 52,5%. Var det Lidingö Kanske? biggrin.gif

Definitivt inte Trollhättan iallafall. smile.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 19-09-2010, 20:23) *
Definitivt inte Trollhättan iallafall. smile.gif

Nej, i en sådan industristad är väll Sossarna fortfarande starka kan jag tänka mig
Meriona
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 20:25) *
Nej, i en sådan industristad är väll Sossarna fortfarande starka kan jag tänka mig

Jopp. Hittills iallafall.
Aqvakul
Har Jonas fångat en dold agenda?
gnon49
Nu biter ni allt på era naglar. sweatingbullets.gif
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 19-09-2010, 20:28) *

Troligtvis...............Han är i mina öron så klockren wub.gif . Man behöver bara lyssna och begrunda vad det är man hör att han faktiskt säger tummenupp.gif
MrMurphy
CITAT (gnon49 @ 19-09-2010, 20:35) *
Nu biter ni allt på era naglar. sweatingbullets.gif

Jag tycker att det är rätt läskigt, man kan inte ta något för givet... blink.gif
gnon49
CITAT (MrMurphy @ 19-09-2010, 20:38) *
Jag tycker att det är rätt läskigt, man kan inte ta något för givet... blink.gif

Nä, men man ser ljuset i tunneln. naughty.gif
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 19-09-2010, 20:47) *

Ja, med 100 valdistrikt räknade ser det onekligen ljust ut med egen majoritet för alliansen
MrMurphy
CITAT (gnon49 @ 19-09-2010, 20:47) *

wink.gif

Jag är ju anhängare till Murphys lag så jag vågar aldrig ropa hej förrän det är ristat i sten. tongue.gif Fram till dess så sitter jag och gnager på knogarna.
Aqvakul
Såg just CH Hermansson, 93. Snacka om kampvilja...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon