Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
netha
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 22:08) *
Jadu Netha, alltid lika präktig. Visst bör väl vi som inte väljer den rödgröna röran få dumma oss lite ibland även om man när man läser den här tråden kan få uppfattningen att det är förbehållet vänstersympatisörer.
Gita

Men hörru ... lika löjligt vem än som beter sig på slikt patetiskt vis ...tycker det hör sandlådeåldern till.
Vuxna människor bör kunna diskutera utan att ta till "spade o hink"
Motti
Tycker en del uppträder omoget här !vi är ju olika och tycker olika har olika värderingar eftersom vi rösta olika.Om man går tillbaks och tittar på min uppmaning att visa vad du ska rösta på så ser man att de flesta här är "rödgröna" och det är ju helt okej !men så finns vi som röstar på alliansen, och jag tror det var 6 stycken som röstade på Sverigedemokraterna.Men så låt det va så då utan att smutskasta varan eller vara spydiga,var och en har sin övertygelse och det är det som gör valet spännande.En del vill få det till att den ena hatar den andre för vi rösta olika eller har olika åsikter,då vill jag tala om att de flesta av våra vänner är socialdemokrater eller centerpatister och ett fåtal av våra vänner är borgeliga som vi,men vi respektera varandras åsikter och det är aldrig ett problem i umgänget ,faktiskt så är en av våra bästa vänner illröda:)Min mor som var gammelmoderat ja hennes bästa vänner var komunister,så man kan visa varan ömsesidig respekt oavset vad man rösta på,det är ju inte krig vi ska ha utan ett val.Man måste lära sig att respektera att andra inte ha samma åsikter som tex jag har.
Gita
CITAT (netha @ 16-09-2010, 22:13) *
Men hörru ... lika löjligt vem än som beter sig på slikt patetiskt vis ...tycker det hör sandlådeåldern till.

Nu får du väl ändå ge ge dig!
Den lilla ordväxlingen som gör dig så upprörd började med, jag citerar Hekules

"... även moderater TÄNKER till ibland, bravo! "

istället för att som du ta till brösttoner valde jag och någon mer att se ett urkorkat inlägg från det skämtsamma hållet. Och du, man får skämta ibland även i en "seriös" politisk debatt.
Gita
netha
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:22) *
Tycker en del uppträder omoget här !vi är ju olika och tycker olika har olika värderingar eftersom vi rösta olika.Om man går tillbaks och tittar på min uppmaning att visa vad du ska rösta på så ser man att de flesta här är "rödgröna" och det är ju helt okej !men så finns vi som röstar på alliansen, och jag tror det var 6 stycken som röstade på Sverigedemokraterna.Men så låt det va så då utan att smutskasta varan eller vara spydiga,var och en har sin övertygelse och det är det som gör valet spännande.En del vill få det till att den ena hatar den andre för vi rösta olika eller har olika åsikter,då vill jag tala om att de flesta av våra vänner är socialdemokrater eller centerpatister och ett fåtal av våra vänner är borgeliga som vi,men vi respektera varandras åsikter och det är aldrig ett problem i umgänget ,faktiskt så är en av våra bästa vänner illröda:)Min mor som var gammelmoderat ja hennes bästa vänner var komunister,så man kan visa varan ömsesidig respekt oavset vad man rösta på,det är ju inte krig vi ska ha utan ett val.Man måste lära sig att respektera att andra inte ha samma åsikter som tex jag har.

Absolut ... jag väljer inte vänner efter deras partitillhörighet.
Vi kan oavsett politisk åsikt ha livliga, givande diskussioner ... men aldrig håna eller förlöjliga varann.
Bengalow
Omoget? Gita skulle ju fråntas sin rösträtt med den erbarmligt naiva inställningen. Hon är inte ens en fjortis, med den attityden. Hade man låtiti folk genomgå en test för röstning, så hade hon inte klarat den! Helt klart desorienterad - mindre vetande. Fast hon tror att hon vet bäst - det tror alla som inte inser sin intellektuella begränsning. Hoho Gita, klar för svar?
Snöflinga
CITAT (netha @ 16-09-2010, 22:13) *

Tycer nog att sandlådan domineras av rödgröna som i brist på argument avfärdar andras åsikter med epitet som "skitsnack" och svordomar .... moget g.gif
Piccante
Tycker Gudrun Schyman (F!) var duktig i debattduell mot Birgitta Olsson (FP) på Debatt.
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 16-09-2010, 22:32) *
Tycer nog att sandlådan domineras av rödgröna som i brist på argument avfärdar andras åsikter med epitet som "skitsnack" och svordomar .... moget g.gif

Det sker överdrifter från båda håll.. lite fart bör det väl vara i en valrörelse.. smiley_small_hug.gif
herkules
CITAT (gnon49 @ 16-09-2010, 21:40) *
/.../Verkligheten är mer nyanserad än så.

nej, inte i det här fallet.
när man är så blind så man inte har sett/ser vad som händer ute i sverige så är man illa ute.
inte anständig.
thumbdown.gif
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 22:36) *
Det sker överdrifter från båda håll.. lite fart bör det väl vara i en valrörelse.. smiley_small_hug.gif

Tycker mig märka att di röde är överrepresenterade i överdrifter och absolut med svordomar ...
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 16-09-2010, 22:43) *
Tycker mig märka att di röde är överrepresenterade i överdrifter och absolut med svordomar ...

Varför är det så viktigt att försöka göra den jämförelsen? Troligtvis ser man lättare övertrampen hos "motståndarna"..

Snarare är det väl så att några är rejält kaxiga på vardera sidan, medan de flesta håller stilen.... eller?
herkules
CITAT (Snöflinga @ 16-09-2010, 22:43) *

äh, det är bara jag som svär.
dessutom är jag moderat.
eller inte smile.gif
MrMurphy
CITAT (Bengalow @ 16-09-2010, 22:30) *
Omoget? Gita skulle ju fråntas sin rösträtt med den erbarmligt naiva inställningen. Hon är inte ens en fjortis, med den attityden. Hade man låtiti folk genomgå en test för röstning, så hade hon inte klarat den! Helt klart desorienterad - mindre vetande. Fast hon tror att hon vet bäst - det tror alla som inte inser sin intellektuella begränsning. Hoho Gita, klar för svar?

Som jag ser det så återfinner jag att hennes inlägg är de som mest överensstämmer med det man lär sig på nationalekonomin på högskolenivå. g.gif
herkules
CITAT (MrMurphy @ 16-09-2010, 22:49) *
Som jag ser det så återfinner jag att hennes inlägg är de som mest överensstämmer med det man lär sig på nationalekonomin på högskolenivå. g.gif

rotfl.gif
Motti
Jag är en jäkligt kaxig Moderat och det har jag varit i typ ja va blir det ?49 år tror jag naughty.gif Tror vi alla vill samma sak !bra ålderdom jobb till unga ,sjuka ska få va sjuka,bra barnomsorg ,bra skolor ,inga hemlösa,ja fast vi vill gå olika vägar.Glömde en viktig bit !våra gammla ska ha det skitgott och få ta sig en snapps och en snus få bra mat och ha det gott till slutet.och våra barn ska ha skolor som ser till var och ens individuella förmågor.förståndshanikappade ska också få en chans att jobba med det som passar dom.Ha :)det va ett litet valtal från en Moderat med empati wub.gif
Piccante
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:57) *
Jag är en jäkligt kaxig Moderat och det har jag varit i typ ja va blir det ?49 år tror jag naughty.gif Tror vi alla vill samma sak !bra ålderdom jobb till unga ,sjuka ska få va sjuka,bra barnomsorg ,bra skolor ,inga hemlösa,ja fast vi vill gå olika vägar.Glömde en viktig bit !våra gammla ska ha det skitgott och få ta sig en snapps och en snus få bra mat och ha det gott till slutet.och våra barn ska ha skolor som ser till var och ens individuella förmågor.förståndshanikappade ska också få en chans att jobba med det som passar dom.Ha :)det va ett litet valtal från en Moderat med empati wub.gif

Om du nu vore representativ för Moderaterna så borde inga gamla ha mått dåligt på privata vårdhem, hemlösheten borde inte ha ökat, ungdomsarbetslösheten borde inte vara rekordhög, skolor skulle inte ha lagts ned med hjälp av (M) under de senaste fyra åren. tyvärr så har allt det hänt crying.gif
netha
CITAT (Markus_H @ 16-09-2010, 23:05) *
Om du nu vore representativ för Moderaterna så borde inga gamla ha mått dåligt på privata vårdhem, hemlösheten borde inte ha ökat, ungdomsarbetslösheten borde inte vara rekordhög, skolor skulle inte ha lagts ned med hjälp av (M) under de senaste fyra åren. tyvärr så har allt det hänt crying.gif

tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (MrMurphy @ 16-09-2010, 22:49) *

Nationalekonomi är ingen objektiv vetenskap utan styrs väldigt mycket av värderingar...
herkules
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 23:09) *
Nationalekonomi är ingen objektiv vetenskap utan styrs väldigt mycket av värderingar...

nähä? smile.gif
Motti
Markus H ungdomsarbetslösheten har minskat enligt Sifo,ja du är en sådan som är aggresivt tänkande så jag tänker inte diskutera med dig.Om man nu vill att vi här i sverige ska gå framåt så får man sluta att tänka hur det va för,,Ådalen var läääänge sedan,det är andra tider nu,tider och människor förändras.
Anki på Öland

Men sån tur att du är så intelligent då och för en så nyanserad och intellektuell debatt.......
Anki
Motti
Nä men nu är väl nivån låg !fy vad en del av er är ja vad ska man säga ?bråkiga och osympatiska är ni bara här för att avreagera era aggrestioner ?vi har ju en bråktråd vet jag,ta den istället. angry.gif
MrMurphy
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 23:09) *

Och därav vikten att lära sig skillnaden mellan positiv/normativ eller hur?
xlxl67
Jag tycker det är otroligt dåligt att inte de borgerliga pratar mer om de som har varit sjukskrivna och hur de skall värna om dem bättre. Istället väljer de att inte låtsas om att de är en av de mest utsatta grupperna i samhället.

Detta avgör lätt min röst denna gång.
Gita

Hoppsan, är det dags för självmål igen? Det har ju kommit ett antal från dig vid det här laget.
Kan du inte bemöta mina och andras argument med sakargument är det kanske bättre att du håller tyst, så slipper du att blotta din okunnighet.
Gita
*Stintan*
CITAT (xlxl67 @ 17-09-2010, 07:22) *
Jag tycker det är otroligt dåligt att inte de borgerliga pratar mer om de som har varit sjukskrivna och hur de skall värna om dem bättre. Istället väljer de att inte låtsas om att de är en av de mest utsatta grupperna i samhället.

tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-09-2010, 07:56) *
Hoppsan, är det dags för självmål igen? Det har ju kommit ett antal från dig vid det här laget.
Kan du inte bemöta mina och andras argument med sakargument är det kanske bättre att du håller tyst, så slipper du att blotta din okunnighet.
Gita

Dina argument tycker jag bara består av pajkastning och översittarfasoner. Typiskt moderat att blunda och försöka snacka bort verkligheten.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 17-09-2010, 08:09) *
Dina argument tycker jag bara består av pajkastning och översittarfasoner. Typiskt moderat att blunda och försöka snacka bort verkligheten.

Det är naturligtvis din rätt att tycka vad du vill fast det vore ju bättre om du kunde bemöta i sak, den typ av sluggerretorik du nu visar prov är inte särskilt givande.
Den nu pågående valrörelsen har faktiskt innehållit väldigt få personliga påhopp av den typ bl.a du står för, samtliga partiledare har i stort sett visat respekt för sina meningsmotståndare.
Gita
P.s Tycker att ditt inlägg ovan är snudd på självmål. "Typisk för en del odlaskribenter att blunda och försöka snacka bort verkligheten"D.s
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-09-2010, 08:21) *
Det är naturligtvis din rätt att tycka vad du vill fast det vore ju bättre om du kunde bemöta i sak, den typ av sluggerretorik du nu visar prov är inte särskilt givande.
Den nu pågående valrörelsen har faktiskt innehållit väldigt få personliga påhopp av den typ bl.a du står för, samtliga partiledare har i stort sett visat respekt för sina meningsmotståndare.
Gita
P.s Tycker att ditt inlägg ovan är snudd på självmål. "Typisk för en del odlaskribenter att blunda och försöka snacka bort verkligheten"D.s

Du borde se hur du själv skriver innan du ger dig på andra! Inte mycket respekt från din sida mot dina meningsmotståndare precis så hur du kan kräva det av andra begriper jag inte.
Gillan
Om du går in på din egen profil Gita och trycker på "svar" och går bakåt i tiden, så ser du vad du brukar kasta ur dig. Du är den sista som borde uttala sig vad gäller pajkastning!
Anma
CITAT (Gita @ 17-09-2010, 07:56) *
Gita

Ser att du har börjat skriva inlägg till dig själv. Ta åt dig också, vettja.
Huggorm
Något som jag funderar på är varför valet är på en söndag? Det vore ju bättre att ha det på en lördag, så folk kan följa valvakan utan att oroa sig för måndagsmorgonen. Men det kanske är en gammal sedvänja som är från tiden då folk jobbade på lördagar?
Miro
CITAT (xlxl67 @ 17-09-2010, 07:22) *

Håller helt och hållet med, men vill påpeka att många av de förändringar till det sämre som genomförts på det planet, sattes igång av förra regeringen. Fast sedan kan jag inte fatta att den nuvarande regeringen inte tagit itu med frågan.

Överhuvudtaget tycker jag valet varit en fars denna gång, för mycket "pissa-längst-tävling" och för lite realstiskt övervägande av seriösa sakfrågor.
Anma
CITAT (Miro @ 17-09-2010, 10:49) *
Håller helt och hållet med, men vill påpeka att många av de förändringar till det sämre som genomförts på det planet, sattes igång av förra regeringen. Fast sedan kan jag inte fatta att den nuvarande regeringen inte tagit itu med frågan.

Överhuvudtaget tycker jag valet varit en fars denna gång, för mycket "pissa-längst-tävling" och för lite realstiskt övervägande av seriösa sakfrågor.

Det är sant att reformen började filas på under förra regeringens tid. Men det är också sant att Socialdemokratisk regering älskat att stöta och blöta alla beslut innan de tas. Men så har besluten också varit genomtänkta och utvärderade innan de sätts i verket, för det mesta. Till skillnad mot alliansen som beslutar fast det varnas för konsekvenserna. Snabbt ska det gå, sen lappas det ock klistras där man upptäcker felaktigheter, samtidigt som det är människor som hamnar i kläm, inte skruvar och muttrar. Det är ett högst ohumant sätt att arbeta när det är människoliv man handlar med.
Gunilla T
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 13:14) *
Kanske det, en vulgär tolkning av ett vulgärt uttalande. Hur Ohly och hans fru löser sina privata problem är väl knappast relevant i en politisk debatt.
Gita

Nämen Gita wink.gif nu gör du mig besviken ....du far med en medveten osanning men vill inte stå för den.

Om politiker skall eller inte skall blanda in privata saker i politiska debatter är ju en helt annan diskussion.
Gillan
CITAT (Anma @ 17-09-2010, 11:00) *
Det är sant att reformen började filas på under förra regeringens tid. Men det är också sant att Socialdemokratisk regering älskat att stöta och blöta alla beslut innan de tas. Men så har besluten också varit genomtänkta och utvärderade innan de sätts i verket, för det mesta. Till skillnad mot alliansen som beslutar fast det varnas för konsekvenserna. Snabbt ska det gå, sen lappas det ock klistras där man upptäcker felaktigheter, samtidigt som det är människor som hamnar i kläm, inte skruvar och muttrar. Det är ett högst ohumant sätt att arbeta när det är människoliv man handlar med.

tummenupp.gif
herkules
CITAT (Miro @ 17-09-2010, 10:49) *

visst är det så att sossarna gjort många fel och har massor av brister. men de puttar iaf inte folk åt helvete.
Huggorm
CITAT (herkules @ 17-09-2010, 11:32) *
visst är det så att sossarna gjort många fel och har massor av brister. men de puttar iaf inte folk åt helvete.

Det beror på hur man definierar "åt helvete". Det är många, många som råkat illa ut på grund av sossarnas politik också under åren
Gita
CITAT (Anma @ 17-09-2010, 09:20) *
Ser att du har börjat skriva inlägg till dig själv. Ta åt dig också, vettja.

Bättre om du kunde bemöta med sakliga motargument än med allmänt tjafs Är det så att dina argumen inte håller.?.
Länken i ditt pm fungerade för övrigt inte,gör iofs inget, jag föredrar dem som är starka nog att föra debatten öppet på forumet.
Gita
herkules
CITAT (Huggorm @ 17-09-2010, 11:37) *
Det beror på hur man definierar "åt helvete". Det är många, många som råkat illa ut på grund av sossarnas politik också under åren

det jag menar är ett helvete är att inte bli trodd, att bli fråntagen sin enda försörjning bland annat.
och visst finns det folk som råkat illa ut även med en socialdemokratisk regeringen, jag säger inte annat men att sjuka människor tas ifrån sin försörjning har jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare, det är något nytt för sverige i modern tid.
Piccante
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 23:25) *
Markus H ungdomsarbetslösheten har minskat enligt Sifo,ja du är en sådan som är aggresivt tänkande så jag tänker inte diskutera med dig.Om man nu vill att vi här i sverige ska gå framåt så får man sluta att tänka hur det va för,,Ådalen var läääänge sedan,det är andra tider nu,tider och människor förändras.

Fakta talar för sig själv. Kolla ungdomsarbetslösheten under borgarna 2006- 2010.
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbets...nternationellt/

Ska vi se framåt ska vi ge unga jobb så de kan bära upp framtidens välfärd.
Gillan
CITAT (Gillan @ 17-09-2010, 08:36) *
Om du går in på din egen profil Gita och trycker på "svar" och går bakåt i tiden, så ser du vad du brukar kasta ur dig. Du är den sista som borde uttala sig vad gäller pajkastning!

Har du försökt?
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 17-09-2010, 12:11) *
Fakta talar för sig själv. Kolla ungdomsarbetslösheten under borgarna 2006- 2010.
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbets...nternationellt/

Ska vi se framåt ska vi ge unga jobb så de kan bära upp framtidens välfärd.

Vad anser du är orsaken till att unga inte får jobb?
Anma
CITAT (Gita @ 17-09-2010, 12:02) *
Bättre om du kunde bemöta med sakliga motargument än med allmänt tjafs Är det så att dina argumen inte håller.?.
Länken i ditt pm fungerade för övrigt inte,gör iofs inget, jag föredrar dem som är starka nog att föra debatten öppet på forumet.
Gita

Du, det är jätteöppet, gå in på tråden "just nu lyssnar jag på"

Till er andra, det enda jag skickade på PM är en länk till min låt som jag tillägnat Gita i "just nu lyssnar jag på" tråden, har inte fört någon debatt bakom ryggen. Jag ville ju att hon inte skulle missa att hon fått en alldeles egen låt tillägnad sig.

Gita, ditt inlägg som jag svart på även sakligt fick mig att första gången blir riktigt arg (du lyckades tillslut!) Därav detta trams som jag hållit på med. Men nu blir det sakligt igen. Fast du är nere vid fotknölarna ännu, och kommer nog att där förbli.

Lägger till länken: här
Anma
Barnfattigdomen har ökat från 8% till 12% mellan 2006-2009. UNT Barnfattigdomen ökar
Carl

Min Önskedröm politiskt vore om Moderaterna och Socialdemokraterna skulle bilda regering
Aqvakul
CITAT (Carl @ 17-09-2010, 13:03) *
Min Önskedröm politiskt vore om Moderaterna och Socialdemokraterna skulle bilda regering

Absolut inte! De två maktbärande partierna skulle bara bli maktfullkomliga, inte enas om särskilt mycket konstruktivt och totalt utarma det politiska intresset. De stora koalitionerna i Tyskland avskräcker....
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 17-09-2010, 13:07) *
Absolut inte! De två maktbärande partierna skulle bara bli maktfullkomliga, inte enas om särskilt mycket konstruktivt och totalt utarma det politiska intresset. De stora koalitionerna i Tyskland avskräcker....

Precis. Om det händer så kan vi lika gärna lägga ner hela valsystemet. Och så börjar väll ännu fler att rösta på SD som en protest.
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 17-09-2010, 13:07) *

S+ M skulle vara värsta tänkbara utfall.
mosquito
Lutar år alliansen. Gillar INTE Mona Sahlin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon