Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
herkules
CITAT (Gunilla T @ 30-08-2010, 11:57) *
Detdär tror jag inte för ett ögonblick på, massor av människor har väl förankrade värderingar och röstar utifrån det.
/.../

jag önskar att det var så som du skriver men jag tror inte det tyvärr, pengar styr och folk är egoister.
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 30-08-2010, 11:46) *
Detta gäller lika mycket för samtliga partier. De som jobbar röstar på alliansen i hopp om att få mer betalt, de som lever på olika former av försörjningsstöd röstar på oppositionen i hopp om att få mer betalt. En och annan röstar ideologiskt, men dom är säkerligen i minoritet. Att jag är cynisk har redan konstaterats, och jag är övertygad om att de allra flesta gör vad dom kan för att få så stor del av arbetarnas skattepengar som möjligt.

Jag arbetar men röstar på oppositionen. Självklart vill jag vara med och betala för dem som behöver "försörjningsstöd".
Pirum
Angående pensionen så borde väl grundpensionen egentligen vara skattebefriad, och lika för alla pensionärer. Finns inte många goda skäl till att en lågavlönad med små besparingar ska ha lägre pension än en högavlönad som dessutom har kunnat spara stora pengar. Det är ju så att en 50% högre lön inte innebär att man kan spara 50% mer, utan i vissa fall kanske 500% mer, det är delvis därför som pensionärerna är en så heterogen grupp med många miljonärer och många fattiglappar. Bästa sättet att utjämna ekonomiska skillnader mellan generationerna, vilket väl ändå för de flesta är ett mål antar jag (?), är att inte garantera höga eller låga pensioner utan att anpassa dem efter samhället i stort. (Vilket kan tyckas påminna om det nya pensionssystem vi fått, med den skillnaden att ekonomiska olikheter i dagens system ska följa oss ända till graven)

(Jag vill självklart inte att privata pensioner ska förbjudas, men de kan gärna beskattas precis som annat sparande och investerande borde göra, dvs, med fördelningspolitiska förtecken)

För övrigt är de största mottagarna av bidrag och subventioner inte fattiga, sjuka eller arbetslösa utan, hör och häpna, företag och företagare. Och skattemyglet övergår vida bidragsfusket.

Nej, nu ska jag dricka te med Fünf Kräuter, annars finns risk att jag ramlar in i skoltråden och då kanske tangentbordet går sönder - jag är mycket missnöjd med den segregerande skolan, som dessutom verkar ge sämre kunskaper trots att betygen går upp - märkligt!
skånepåg
När till och med Ken ring vill stoppa invandringen så kan man börja undra. http://www.youtube.com/watch?v=x8arhBVAS2o
krellus
Jag gör det enkelt. Anser jag att regeringen har gjort ett bra jobb genom denna super-kris? Svarar någon nej så blir jag förvånad... Det gäller att sitta lugnt i båten och det har de verkligen gjort. Ingen panik...
skogstroll
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 11:56) *
En helt ovetenskaplig iakttagelse, trädgårdsfolk är vänsterfolk.

jaha ja men om man ska ha råd att köpa plantor alls kanske man ska tänka om?
Anma
CITAT (skogstroll @ 01-09-2010, 12:53) *
jaha ja men om man ska ha råd att köpa plantor alls kanske man ska tänka om?

Nåja, om du tjänar 20.000:- och din ekonomi faller med 120:- Så ja, men då får man hoppas att du inte blir sjuk, arbetslös eller har barn, i synnerhet om du är ensamstående.

Källa: Aftonbladets uträkning
skogstroll
Om de röde får bestämma som de gjort tidigare ska man betala hög skatt + inte få något märkvärdigt i ersättning om man råkar illa ut i form av sjukdom, arbetslöshet eller liknande. Jag har sett deras metoder sedan tidigare och hur vänner råkat illaut. Jag föredrar sänkt skatt - pengar jag kan spara till krissituationer för mig eller mina närstående om något skulle hända.
Anma
CITAT (skogstroll @ 01-09-2010, 13:08) *
Om de röde får bestämma som de gjort tidigare ska man betala hög skatt + inte få något märkvärdigt i ersättning om man råkar illa ut i form av sjukdom, arbetslöshet eller liknande. Jag har sett deras metoder sedan tidigare och hur vänner råkat illaut. Jag föredrar sänkt skatt - pengar jag kan spara till krissituationer för mig eller mina närstående om något skulle hända.

Ja, du gör som du vill, jag gav dig fakta bara ju. 120:- är ju alltid 120:-.
Tjänar du 50.000:- så blir skillnaden 400:-
Gita
CITAT (herkules @ 30-08-2010, 13:02) *
visst är vi som har en ideologi i minoritet, de flesta människor är egoister.
det är trist.

Som du framställer det låter det som att endast de som har vänstersympatier har en ideologi, vilket naturligtvis inte är fallet.
Sen tror jag att lite sund egoism är bra för hela samhället, en drivkraft som för utvecklingen framåt.
Gita
Pirum
CITAT (krellus @ 01-09-2010, 12:39) *
Jag gör det enkelt. Anser jag att regeringen har gjort ett bra jobb genom denna super-kris? Svarar någon nej så blir jag förvånad... Det gäller att sitta lugnt i båten och det har de verkligen gjort. Ingen panik...

Under turerna som fått SAAB att säljas till ryska maffian och Volvo till kommunistkapitalistdiktatur-Kina så har regeringen varit tämligen passiv tycker jag.
Att SAAB finns kvar är snarare trots än tack vare regeringen. Regeringen har inte varit "lugna i båten" utan snarare passiva, enligt min subjektiva uppfattning. En industriminister (som numera ingår i jobbet "näringsminister") som vägrar att ens besöka krisdrabbade industrier, eller ens svara på telefonsamtal från företagsledning eller fackförening som representerar tusentals anställda i svensk basindustri, det är ju totalt otroligt inkompetent. Nåja, ingen har väl beskyllt Olofsson för att kunna något om industrier, men det enda regeringen har varit bra på är att hantera media - där har de varit suveräna, även med tanke på att de har hemmaplansfördel i nästan alla tidningar.

Det är korrekt att de flesta svenskar fått det ekonomiskt bättre även under krisen, med viss minskning av reallöneökningarna i senaste avtalsrörelsen, så i praktiken innebär det att de lågavlönade, fattiga, sjuka och/eller arbetslösa är de enda som känt av krisen på allvar, och som dessutom fått betala med nedskärningar eller fördyringar. Att klyftorna mellan fattig och rik ökar är ett stort misslyckande för envar regering, och borde i sig vara skäl nog för att varje hederlig statsminister självmant skulle avgå med skammens rodnad blossande på kinderna.
skånepåg
Jag ska nog rösta för första gången på sverige partiet, tycker vi kan göra som frankrike och damark och stoppa invandringen ett tag och göra det bra för de som finns nu och slänga ut de som inte sköter sej i ett par år istället för att ta in fler för att öka välfärden som de andra partierna säger?
MrMurphy
Ingen tvekan om att det blir alliansen.
xlxl67
Inte säkert. Majoriteten här verkar kloka ivf!
Huggorm
CITAT (Pirum @ 01-09-2010, 18:54) *
Under turerna som fått SAAB att säljas till ryska maffian och Volvo till kommunistkapitalistdiktatur-Kina så har regeringen varit tämligen passiv tycker jag.
Att SAAB finns kvar är snarare trots än tack vare regeringen. Regeringen har inte varit "lugna i båten" utan snarare passiva, enligt min subjektiva uppfattning. En industriminister (som numera ingår i jobbet "näringsminister") som vägrar att ens besöka krisdrabbade industrier, eller ens svara på telefonsamtal från företagsledning eller fackförening som representerar tusentals anställda i svensk basindustri, det är ju totalt otroligt inkompetent. Nåja, ingen har väl beskyllt Olofsson för att kunna något om industrier, men det enda regeringen har varit bra på är att hantera media - där har de varit suveräna, även med tanke på att de har hemmaplansfördel i nästan alla tidningar.

Det är knappast skattebetalarnas sak att ta finansiera misslyckade industriföretag som SAAB. Att det företaget ens fått överleva efter att ha gått med förlust i tjugo år är otroligt. Maud Olofsson skötte affären utomordentligt bra.

CITAT (skånepåg @ 01-09-2010, 19:07) *
Jag ska nog rösta för första gången på sverige partiet, tycker vi kan göra som frankrike och damark och stoppa invandringen ett tag och göra det bra för de som finns nu och slänga ut de som inte sköter sej i ett par år istället för att ta in fler för att öka välfärden som de andra partierna säger?

Mitt tips för att få ordning på invandringen är att införa könskvotering. Se till att minst 50%, gärna 75% av de som kommer hit är kvinnor. Det skulle nog lösa många av problemen.
Gita

Det är korrekt att de flesta svenskar fått det ekonomiskt bättre även under krisen, med viss minskning av reallöneökningarna i senaste avtalsrörelsen, så i praktiken innebär det att de lågavlönade, fattiga, sjuka och/eller arbetslösa är de enda som känt av krisen på allvar, och som dessutom fått betala med nedskärningar eller fördyringar. Att klyftorna mellan fattig och rik ökar är ett stort misslyckande för envar regering, och borde i sig vara skäl nog för att varje hederlig statsminister självmant skulle avgå med skammens rodnad blossande på kinderna.

Jaha, du tycker alltså att man borde tagit pengar från vård, skola och omsorg och pumpat in ett ett misskött amerikanskt företag.
Gita
Bengalow
Ett sådant banalt påstående, Gita! Du skulle tvingas att svara på den själv, i din enfald! Skilj på nationalekonomi och företagsekonomi. Det senare kanske du känner till men det förra är du rent rudis på, verkar det!
Jan Lindgren
Hej!
I ett försök att ta reda på mer om hur miljöpartiet ser på miljön så har jag besökt deras valstuga i Hässleholm. Det visade sig att de två representanter som satt där inte hade en aning om miljöfrågor. Eftersom de inte kunde något så tyckte de att jag skulle ta kontakt med partikansliet. Jag undrade om alla partiers representanter var lika okunniga så jag pratade med centerpartisterna också. Jag blev riktigt imponerad av deras kunskap. De visste vad de talade om så det gick att få en diskussion.

Forskningsrapporer och siffror kan vara riktigt intressanta ibland.
Några forskare på Stanford University har gjort en utredning om koldioxidutsläpp och intensivodling. Mellan åren 1850 - 2005 beräknas människan ha släppt ut 478 gigaton kol i atmosfären. ( lite drygt tre gånger mer koldioxid ). Tittar man sedan på odlingsteknik och skörd 1961 och jämför den med dagen teknik och skörd så har dagens intensivodling gjort att vi undvikit att släppa ut 161 gigaton kol i atmosfären. Hade vi behållt samma konsumtion av mat per capita som 1961 så har vi undvikit att släppa ut 86,5 gigaton kol.
Hade vi under denna tid haft miljöpartiets jordbrukspolitik över hela jorden så hade koldioxidhalten i atmosfären varit katastrofalt hög.

Miljöpartiet har den absolut sämsta miljöpolitiken av alla svenska partier.
MVH
Jan Lindgren
Bengalow
Nä, det har alliansen, för dom bryr sig inte ett skit om miljön. Kan man bara få ut några kronor extra ur naturen, så är det ok.
Huggorm
Miljöpartiet har växt för fort, så dom har inte lyckats få tag på tillräckligt mycket kompetent folk att fylla platserna med
Anma
Jag har bestämt mig hur jag ska rösta. Skönt att ha det avklarat. Det blir rödaste rött.

Vänsterpartiet, nu blir det två röster på er i detta hushåll istället för ett.

Vet ni hur jag bestämde mig? Jag kom på att strömmen går mot egoism i samhället, lite egoism är ju sunt. Därför tänker jag göra som många andra och rösta egoistiskt och välja det parti som gynnar mig mest. Skit i solidaritet, det är ett förelagt gammalmodigt begrepp.
Bengalow
Ungefär som när moderaterna skulle tillsätta både en utrikesminister OCH en finansminister. Jesses Maria vad dom fick fatt i!! Bläääh!
MrMurphy
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 20:24) *
Ett sådant banalt påstående, Gita! Du skulle tvingas att svara på den själv, i din enfald! Skilj på nationalekonomi och företagsekonomi. Det senare kanske du känner till men det förra är du rent rudis på, verkar det!

Skulle du vilja förtydliga vad du menar och hur du anser att hennes kunskaper brister så totalt? Skulle vilja se hur du ser på detta och vad i hennes uttalande som gör att du känner att du så fullständigt kan såga henne.
Jan Lindgren
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 20:26) *
Nä, det har alliansen, för dom bryr sig inte ett skit om miljön. Kan man bara få ut några kronor extra ur naturen, så är det ok.

Hej!
Frånsett att du har en åsikt vilket är ok, så vore det intressant att se några siffror på att något parti har en sämre miljöpolitik än miljöpartiet.
MVH
Jan Lindgren
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 20:31) *
Ungefär som när moderaterna skulle tillsätta både en utrikesminister OCH en finansminister. Jesses Maria vad dom fick fatt i!! Bläääh!

Vår kära finansminister är förmodligen den tredje mest populära politiker vi har efter Fredrik Reinfeldt och Maria Wetterstrand. Och Carl Bildt är oerhört kompetent och har utfört mycket bra ute i världen, tex. som medlare i Jugoslavienkriget. Bättre utrikesminister har Sverige förmodligen aldrig haft.
Bengalow
Jan Lindgren! Du har inte visat på några siffror, varför skulle jag?
Dina påstående om "vad som skulle skett" OM, kan du inte belägga. Jordbrukare hamnar inte under miljöskyddslagen mer än som undantag. Försök att använda de gifter i din trädgård, som lantbrukarna sprutar över sina åkrar, och tillika grannar, så skall du du få se på växtdödlighet!
Gita
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 20:24) *

Nåja, att låta skattebetalarna stå för SAABs förluster (f.ö ofattbara 6 miljoner per dygn i genomsnitt) hade varit en ren katastrof både ur ett national- och ett företagsekonomiskt perspektiv.
För övrigt så har ju Sveriges (Borgs) ekonomiska politik varit framgångsrik, det visar sig ju inte minst genom att Sverige är ett av dom länder som klarat de senaste årens globala lågkonjuktur bäst i världen

Tydligen tycker du i din enfald att det är dags för pajkastning igen, kanske i brist på ekonomiska insikter (både vad gäller national- och företagsekonomi)

Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 01-09-2010, 21:12) *
För övrigt så har ju Sveriges (Borgs) ekonomiska politik varit framgångsrik, det visar sig ju inte minst genom att Sverige är ett av dom länder som klarat de senaste årens globala lågkonjuktur bäst i världen
Gita

Fast inte är det enbart Borgs förtjänst att vi klarat lågkonjunkturen så bra. En stor bidragande orsak är ju att vi har kvar kronan och inte gått över till euro.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 21:18) *
Fast inte är det enbart Borgs förtjänst att vi klarat lågkonjunkturen så bra. En stor bidragande orsak är ju att vi har kvar kronan och inte gått över till euro.

Japp! tummenupp.gif
Anma
Vad som glöms bort är att en bidragande orsak till att sverige klarat krisen så bra är att det fanns ett stort överskott som alliansen fick ta över vid maktskiftet. Det är alltid enklare att klara en kris med fet plånbok än med tunn.
Förövrigt tycker till och med jag att Borg är en duktig ekonom, men jag tycker att han borde fördela på ett helt annat sätt än vad han gör.
Gita
CITAT (Anma @ 01-09-2010, 20:31) *
Jag har bestämt mig hur jag ska rösta. Skönt att ha det avklarat. Det blir rödaste rött.

Vänsterpartiet, nu blir det två röster på er i detta hushåll istället för ett.
Vet ni hur jag bestämde mig? Jag kom på att strömmen går mot egoism i samhället, lite egoism är ju sunt. Därför tänker jag göra som många andra och rösta egoistiskt och välja det parti som gynnar mig mest. Skit i solidaritet, det är ett förelagt gammalmodigt begrepp.

Hoppas att du inte blir jäkligt besviken om nu mot all förmodan ditt parti skulle komma i regeringsställning, för ekonomiskt bättre lär du inte att få det när fler och fler företag slås ut eller flyttar jobben utomlands.
Ska då sjuka, gamla och arbetslösa försörja varandra?
Gita

CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 21:18) *

Fast i England har man ju pundet kvar, det har inte hjälpt ett dugg.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 01-09-2010, 21:27) *
Fast i England har man ju pundet kvar, det har inte hjälpt ett dugg.
Gita

jodå, annars hade de varit ändå mer illa ute...
gnon49
Tyskland går ju som tåget, Finland också, även Polen. alla har väl euro som valuta?
Syvende o sist är det politiken som avgör en lands väl o ve.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 01-09-2010, 21:32) *
Tyskland går ju som tåget, Finland också, även Polen. alla har väl euro som valuta?
Syvende o sist är det politiken som avgör en lands väl o ve.

Tyskland går inte fantastiskt bra. Det var inte många dagar sedan det senast rapporterades i media om nya åtstramningspaket. Skillnaden är väll att dom tar tag i problemen innan det är för sent.
Anma
Hoppas att du inte blir jäkligt besviken om nu mot all förmodan ditt parti skulle komma i regeringsställning, för ekonomiskt bättre lär du inte att få det när fler och fler företag slås ut eller flyttar jobben utomlands.
Gita

Jo men det gynnar ju mig kortsiktigt. Jag bryr mig inte ett dugg om något annat, faktiskt.

*ironi

Gita

Finns det någon statistik på hur många företag konkat eller flyttat utomlands de senaste 4 åren?
Gita
CITAT (MrMurphy @ 01-09-2010, 20:34) *
Skulle du vilja förtydliga vad du menar och hur du anser att hennes kunskaper brister så totalt? Skulle vilja se hur du ser på detta och vad i hennes uttalande som gör att du känner att du så fullständigt kan såga henne.

Ja, jag väntar också på ett förtydligande, gärna då lite mer nyanserat och sakligt än att jag är enfaldig och helt rudis.
Gita
Piccante
Som rödgrön vill jag ändå hålla med om att det var bra att inte gå in med statligt stöd till SAAB. GM har flyttat vinsterna till USA men dragit ned i Sverige vid förluster.. De har själva största ansvaret till SAABs dåliga ekonomi och vi kan inte subventionera vanskötta företag. Vi borde ha lärt oss det efter varvs och tekokriserna på 70- 80 talet.
skånepåg
CITAT (Huggorm @ 01-09-2010, 19:56) *
Det är knappast skattebetalarnas sak att ta finansiera misslyckade industriföretag som SAAB. Att det företaget ens fått överleva efter att ha gått med förlust i tjugo år är otroligt. Maud Olofsson skötte affären utomordentligt bra.
Mitt tips för att få ordning på invandringen är att införa könskvotering. Se till att minst 50%, gärna 75% av de som kommer hit är kvinnor. Det skulle nog lösa många av problemen.

Hmm nja, vissa får ju inte ens jobba för sin religion tongue.gif
Och de flesta som jag träffat på kan ju knappt svenska hur ska de skaffa jobb??
Jag bor ju visserligen i (ghettot) i denna staden men knappt nån jobbar för känner de flesta för har gått i skolan här ute sen jag var 12 basst biggrin.gif Jag har fler utländska kompisar än svenska men lite rasistiska tankar har man kanske säga biggrin.gif
Motti
Såg att det fanns fyra Sverigedemokrater här !annars är det ganska jämt skägg.Tror att alliansen vinner valet i alla fall rtfm.gif
Anma
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 23:22) *
Såg att det fanns fyra Sverigedemokrater här !annars är det ganska jämt skägg.Tror att alliansen vinner valet i alla fall rtfm.gif

Över 15% skillnad är nog inte så jämt skägg egentligen, va?
Däremot tror jag inte att det är representativt för hela landet, tyvärr.
AndersKbg
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 23:22) *

Det får man hoppas. Jag har några få önskemål i valet:

1. Jag vill att de borgerliga ska vinna med egen majoritet.
2. Jag vill att Moderaterna ska vara större än Socialdemokraterna som enskilt parti.
3. Jag vill att SD ska komma in i riksdagen utan vågmästarroll, enbart för att knäppa alla de andra på näsan.

Då har jag fått som jag vill. Realistiskt? Kanske.
Motti
Anders KGB !jag vi är nog lite likasinnade rolleyes.gif har en bekant i Moderaterna som står på valistorna här i Jönköping för rikstadagen ,träffade honom i lördags,han jobbar nästan dygnet runt nu,snacka om hängivenhet :)och jag vet att han är en bra männsika också;)jag har ju umgåtts med honom och hans fru.SKRYTVARNING
Nauti
Deprimerande tråd :/ Men jag hoppas att medlemmarna här är representativa för befolkningen vad gäller röstandet i alla fall! smile.gif
AndersKbg
CITAT (Nauti @ 02-09-2010, 06:18) *
Deprimerande tråd :/ Men jag hoppas att medlemmarna här är representativa för befolkningen vad gäller röstandet i alla fall! smile.gif

Tja, vad hade du trott på ett odlingsforum där miljöpartisterna är som bananflugor?

*letar efter mitt radarspray* nuke.gif

crazy.gif
herkules
CITAT (AndersKbg @ 02-09-2010, 08:50) *
Tja, vad hade du trott på ett odlingsforum där miljöpartisterna är som bananflugor?

*letar efter mitt radarspray* nuke.gif

crazy.gif

du menar att du vill utrota folk?
Jan Lindgren
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 20:52) *
Jan Lindgren! Du har inte visat på några siffror, varför skulle jag?
Dina påstående om "vad som skulle skett" OM, kan du inte belägga. Jordbrukare hamnar inte under miljöskyddslagen mer än som undantag. Försök att använda de gifter i din trädgård, som lantbrukarna sprutar över sina åkrar, och tillika grannar, så skall du du få se på växtdödlighet!

Hej Bengalow!
Du är en äkta socialist. Vetenskap och forskning betyder ingenting när man kan använda okunskap och fördomar. Läs gärna lite om koldioxidutsläpp och jordbruk. " Greenhouse gas mitigation by agricultural intensification" på www.pnas.org

Jag har utbildning för och tillstånd att använda de växtskyddsmedel bönderna använder så jag har till skillnad mot dig kunskap i frågan. Jag har aldrig sett några växter som dött oavsiktligt på grund av växtskyddsmedel korrekt använt.

Du får naturligtvis fortsätta att anse att det är bra att koldioxidhalten i atmosfären ökar och att den biologiska mångfalden minskar. En del av oss vill bibehålla biologisk mångfald, andra tycker att det räcker med enfald.

MVH
Jan Lindgren
*Stintan*

Så är det! Inte konstigt att alliansanhängarna tycker att allt varit så bra under krisåren när dom knappt märkt av det. wacko.gif
MrMurphy
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2010, 09:43) *
Så är det! Inte konstigt att alliansanhängarna tycker att allt varit så bra under krisåren när dom knappt märkt av det. wacko.gif

Jag har gått helskinnad genom krisen och eftersom du utgår ifrån att samtliga alliansanhängare är höginkomsttagare så vill jag peka på hur andra ser på saken. Jag har sedan jag varit 16 år arbetat inom handels, låginkomsttagare. 2 småbarn samt numera student. Med andra ord så tillhör jag verkligen inte kategorin som alliansen gynnar och sossarna fiskar efter.

Men oavsett hur jag vänder och vrider på hur sossarna bedriver sin finansiella politik så kan jag verkligen inte se att den utvecklar sveriges finanser. Ett ex, sossarna vill höja studiebidraget med 400 i månaden. Alliansen vill höja studielånet med 500 kr i månaden. Jag anser att utbildning är viktigt och att studenter ska ha ekonomi att kunna studera. Men samtidigt så kan inte jag låta bli att ifrågasätta om det verkligen ska vara skattebetalare som betalar ännu mer. Ska verkligen mina skattepengar gå till att betala Roffes konststudier eller kan det delvis ligga på hans eget ansvar via lån istället? Jag anser att det är mitt egna ansvar i alla fall. Dessutom blir det allt för ofta så små och marginella struntsummor som sossarna driver igenom. Jag vill att det ska löna sig att arbeta helt enkelt, man ska inte hela tiden behöva lyfta alla div bidrag för att få ekonomin att gå runt.
Huggorm
Jag är också alliansanhängare, och jag har absolut märkt av krisen. Dock är jag fullständigt övertygad om att jag hade märkt av den betydligt mer om oppositionen suttit vid makten.
gnon49
Ja jag är förtidspensionär och har inte märkt av krisen på något sätt. Tvärtom faktiskt. Mer i plånboken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon