|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
Jaja, nytt försök om 4 år. Man kan bara hoppas på att det inte är för sent då.
SD är en katastrof. Jag skäms. På riktigt.
MrMurphy
19-09-2010, 21:45
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 22:43)  SD är en katastrof. Jag skäms. På riktigt. Samma här.
Huggorm
19-09-2010, 21:47
Om fyra år har alliansen fått så starkt fotfäste att dom kommer sitta säkert lika länge som socialdemokraterna gjorde det. Återkom till valet 2060 eller någonting i stället
Aqvakul
19-09-2010, 21:52
Det känns verkligen dubbelt tungt. Alliansen har fått ökat förtroende och vi har fått in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Men det är bara att ta nya tag inför nästa val, som kanske kommer fortare än vi anar..
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 22:47)  Om fyra år har alliansen fått så starkt fotfäste att dom kommer sitta säkert lika länge som socialdemokraterna gjorde det. Återkom till valet 2060 eller någonting i stället Jag är ju så korkad att jag tror att du har fel.
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 22:43)  Jaja, nytt försök om 4 år. Man kan bara hoppas på att det inte är för sent då.
SD är en katastrof. Jag skäms. På riktigt. Me too................hur är det ens möjligt
Aqvakul
19-09-2010, 21:56
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 22:54)  Jag är ju så korkad att jag tror att du har fel. Klart att han har fel!
Huggorm
19-09-2010, 21:56
CITAT (Aqvakul @ 19-09-2010, 22:56)  Klart att han har fel! Vi får väll se
CITAT (Aqvakul @ 19-09-2010, 22:52)  Det känns verkligen dubbelt tungt. Alliansen har fått ökat förtroende och vi har fått in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Men det är bara att ta nya tag inför nästa val, som kanske kommer fortare än vi anar.. Om det vore så väl ändå................... CITAT (Anma @ 19-09-2010, 22:54)  Jag är ju så korkad att jag tror att du har fel. Hoppas jag verkligen!..........Att Huggorm ar alltså
Red Top
19-09-2010, 22:03
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 22:43)  Jaja, nytt försök om 4 år. Man kan bara hoppas på att det inte är för sent då.
SD är en katastrof. Jag skäms. På riktigt. Det är skrämmande med SD. Hoppas vi inte blir som Danmark i framtiden. Jag ryser.
CITAT (Aqvakul @ 19-09-2010, 22:52)  Det känns verkligen dubbelt tungt. Alliansen har fått ökat förtroende och vi har fått in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Men det är bara att ta nya tag inför nästa val, som kanske kommer fortare än vi anar.. Hoppas hoppas hoppas och önskar att poströsterna ändrar resultatet ... men om inte .... då hoppas jag att vi snart får gå till urnorna igen ... Men ... kvällen är mycket ledsam ... hur i fridens namn kan ett rasistiskt parti få så många röster??? Mår illa när jag ser deras partiledare ... byter kanal
Fattar ingenting. Jag och gubben har över 600 vänner på facebook (han mest då, som promotar sin musik via den). Det rasslar kommentarer om att det är ett skam med SD, Katastrof och obegripligt. Min fråga är då, Vem sjutton har röstat på dem? Eller är det så att man inte vågar stå för det? I för sig, skulle jag rösta på ett parti där medlemmar ristat hakkors i sin egen panna skulle jag inte heller stå för det...
Red Top
19-09-2010, 22:10
Egentligen är det just nu värsta tänkbara läge. Alliansen har ännu inte egen majoritet. Den förvirring detta kommer att innebära blir inte kul.
Nu är det upp till Reinfeldt att bekänna färg. Hur ska alliansen ha det med SD?
Huggorm
19-09-2010, 22:11
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 23:08)  I för sig, skulle jag rösta på ett parti där medlemmar ristat hakkors i sin egen panna skulle jag inte heller stå för det... Det är inte fastslaget än, så där är nog säkrast att inte säga för mycket
Bengalow
19-09-2010, 22:12
Jaha, så fick högern sin efterlängtade egna majoritet....Men varför har dom gett SD en gul färg på TV? Borde den inte vara brun?
CITAT (Red Top @ 19-09-2010, 23:10)  Egentligen är det just nu värsta tänkbara läge. Alliansen har ännu inte egen majoritet. Den förvirring detta kommer att innebära blir inte kul.
Nu är det upp till Reinfeldt att bekänna färg. Hur ska alliansen ha det med SD? Nästan så jag önskar (men ändå inte) att Reinfeldt skulle öppet visa vad han eg står för och bjuda in SD ... Det är vad jag tror är sanningen om herr R och hans anhängare.
Säger Mona att hon gjort ett bra val kommer jag att skrika högt i protest...
Huggorm
19-09-2010, 22:16
CITAT (Bengalow @ 19-09-2010, 23:12)  Jaha, så fick högern sin efterlängtade egna majoritet....Men varför har dom gett SD en gul färg på TV? Borde den inte vara brun? Att du var bitter var väll inget att förvånas över. Bättre lycka nästa gång
CITAT (netha @ 19-09-2010, 23:04)  Hoppas hoppas hoppas och önskar att poströsterna ändrar resultatet ... men om inte .... då hoppas jag att vi snart får gå till urnorna igen ... Men ... kvällen är mycket ledsam ... hur i fridens namn kan ett rasistiskt parti få så många röster??? Mår illa när jag ser deras partiledare ... byter kanal  Jag kan bara hålla med  .................jag tom skäms
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 23:16)  Säger Mona att hon gjort ett bra val kommer jag att skrika högt i protest... Tack, Mona! Hon sa det inte! Tvärt om!
Huggorm
19-09-2010, 22:19
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 23:16)  Säger Mona att hon gjort ett bra val kommer jag att skrika högt i protest... Hon verkar vara lite mer verklighetsförankrad än Göran Persson i alla fall, hon medger att S gjorde ett riktigt dåligt val
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 23:08)  Fattar ingenting. Jag och gubben har över 600 vänner på facebook (han mest då, som promotar sin musik via den). Det rasslar kommentarer om att det är ett skam med SD, Katastrof och obegripligt. Min fråga är då, Vem sjutton har röstat på dem? Eller är det så att man inte vågar stå för det? I för sig, skulle jag rösta på ett parti där medlemmar ristat hakkors i sin egen panna skulle jag inte heller stå för det... Jag fattar inte heller.................Vilka är det som röstat på dem????? Nu har ju inte jag några 600 på FB, men det har ingen betydelse, de har inte i vår riksdag att göra
Red Top
19-09-2010, 22:21
Räknar du SD till högern, Bengalow? Alliansen har inte egen majoritet. Men Sverige kanske kommer att styras av en blåbrun röra i framtiden.
Huggorm
19-09-2010, 22:22
CITAT (Gillan @ 19-09-2010, 23:20)  Jag fattar inte heller.................Vilka är det som röstat på dem????? Nu har ju inte jag några 600 på FB, men det har ingen betydelse, de har inte i vår riksdag att göra  Jo, dom har en plats i riksdagen, eftersom 5,7% röstat på dom. Det är fler än som röstat på V och KD. Och vem som har röstat på dom lär vi få se i media framöver, i diverse undersökningar. Mitt tips är att det i första hand är helt vanliga killar 18-30 på landsbygden, "arbetarklass" om man säger så
Red Top
19-09-2010, 22:26
Enligt valforskarna/statsvetarna är det främst unga arbetslösa moderater och socialdemokrater, som röstar på SD.
På min facebook finns det en som är med i gruppen "SD i riksdagen. ja tack". Det är en kille från Norrland som är 18 år.
AndersKbg
19-09-2010, 22:34
Sämsta tänkbara läge för alla parter. Det var exakt detta som inte fick hända.
De enda som är nöjda är Sverigedemokrater och till viss del miljöpartister. De har gått bra i valet och jag säger det igen; Wetterstrand är en klippa.
Ohly gjorde en Westerberg och sprider sitt hat över SD, han borde verkligen kolla upp sin egen historia. Det var bara patetiskt.
Huggorm
19-09-2010, 22:37
CITAT (AndersKbg @ 19-09-2010, 23:34)  Ohly gjorde en Westerberg och sprider sitt hat över SD, han borde verkligen kolla upp sin egen historia. Det var bara patetiskt. Ja, det var lite pinsamt faktiskt. Har inte han gjort bort sig tillräckligt den här valkampanjen?
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 23:22)  Jo, dom har en plats i riksdagen, eftersom 5,7% röstat på dom. Det är fler än som röstat på V och KD. Och vem som har röstat på dom lär vi få se i media framöver, i diverse undersökningar. Mitt tips är att det i första hand är helt vanliga killar 18-30 på landsbygden, "arbetarklass" om man säger så Jo, jag vet det, men jag kommer aldrig någonsin att tycka att det är rätt............sorry
Huggorm
19-09-2010, 22:43
CITAT (Gillan @ 19-09-2010, 23:40)  Jo, jag vet det, men jag kommer aldrig någonsin att tycka att det är rätt............sorry Det är det som är nackdelen med demokrati. Även folk som har andra åsikter än man har själv får vara med och göra sin röst höjd.
CITAT (Gillan @ 19-09-2010, 23:16)  Jag kan bara hålla med  .................jag tom skäms 
Huggorm
19-09-2010, 22:52
Mona Sahlin vägrar att avgå, det bådar gott inför valet 2014  Om hon nu inte avgår 2012 eller så
CITAT (AndersKbg @ 19-09-2010, 23:34)  Sämsta tänkbara läge för alla parter. Det var exakt detta som inte fick hända.
De enda som är nöjda är Sverigedemokrater och till viss del miljöpartister. De har gått bra i valet och jag säger det igen; Wetterstrand är en klippa.
Ohly gjorde en Westerberg och sprider sitt hat över SD, han borde verkligen kolla upp sin egen historia. Det var bara patetiskt.
Är din avsky mot Ohly och V ideologisk eller vet du verkligen vad de står för. Vet du vad de ändrat i sin politik? Jag tycker det är så "fjompigt" att fortsätta med denna fanatiska inställningt som folk har mot V om man inte ens vet vad de står för idag. Idag har inte med "igår" att göra.
CITAT (Gillan @ 19-09-2010, 23:54)  Är din avsky mot Ohly och V ideologisk eller vet du verkligen vad de står för. Vet du vad de ändrat i sin politik? Jag tycker det är så "fjompigt" att fortsätta med denna fanatiska inställningt som folk har mot V om man inte ens vet vad de står för idag. Idag har inte med "igår" att göra.  Reinfeldt tänker flirta med MP. Hoppas att MP inte ger sig in på det. En eloge till Reinfeldt att han inte ändrar sig nu angående SD! Men om MP säger nej, får vi hoppas att han håller fast vid det!
Huggorm
19-09-2010, 23:05
CITAT (Anma @ 20-09-2010, 00:04)   Reinfeldt tänker flirta med MP. Hoppas att MP inte ger sig in på det. En eloge till Reinfeldt att han inte ändrar sig nu angående SD! Men om MP säger nej, får vi hoppas att han håller fast vid det! Och vad är bättre än att MP går med på att samarbeta? Omval? Hur hoppas du att resultatet på det skulle bli?
CITAT (Huggorm @ 20-09-2010, 00:05)  Och vad är bättre än att MP går med på att samarbeta? Omval? Hur hoppas du att resultatet på det skulle bli? Omval, ja tack! Ärligt talat är det viktigaste att SD försvinner. Ge deras röster till den jag tycker sämst om, Maud. Hellre det faktiskt, tycker jag!
MrMurphy
19-09-2010, 23:08
Jag hoppas att det inte blir en massa sandlådefasoner. Jag anser att det finns ett ansvar hos samtliga partier att hålla SD ute.
Om MP tänker samarbeta med Alliansen är det verkligen ett svek mot sina väljare. De har ju vunnit många röster från S för att S valt en partiledare som många ogillar. Därför är det ett jättestort svek. Jag är i för sig övertygad om att MP inte kommer att tacka ja.
CITAT (Huggorm @ 20-09-2010, 00:05)  Och vad är bättre än att MP går med på att samarbeta? Omval? Hur hoppas du att resultatet på det skulle bli? Rödgrönt är klart  . Jag hoppas verkligen inte att MP går på M:s flirt. Och jag hoppas verkligen inte att SD någonsin får någon som helst makt i vårt land. Nu var det inte mig du frågade, men jag kände ett behov av att svara
MrMurphy
19-09-2010, 23:13
CITAT (Anma @ 20-09-2010, 00:10)  Om MP tänker samarbeta med Alliansen är det verkligen ett svek mot sina väljare. De har ju vunnit många röster från S för att S valt en partiledare som många ogillar. Därför är det ett jättestort svek. Jag är i för sig övertygad om att MP inte kommer att tacka ja. Men tycker du inte att det är ett bättre alternativ att nu få ett tillfälle att faktiskt kunna påverka? Vad förlorar ni på det? Jag anser att det är ett stort svek mot svenska folket om man inte tar tillfället i akt mot SD.
Huggorm
19-09-2010, 23:14
CITAT (Anma @ 20-09-2010, 00:07)  Omval, ja tack! Ärligt talat är det viktigaste att SD försvinner. Ge deras röster till den jag tycker sämst om, Maud. Hellre det faktiskt, tycker jag! Varför är Maud värst? Hon fick min röst CITAT (Anma @ 20-09-2010, 00:10)  Om MP tänker samarbeta med Alliansen är det verkligen ett svek mot sina väljare. De har ju vunnit många röster från S för att S valt en partiledare som många ogillar. Därför är det ett jättestort svek. Jag är i för sig övertygad om att MP inte kommer att tacka ja. Det är egentligen jävligt bra  Jag kan riktigt se framför mig hur MP:s väljare sitter och svär av missräkning
Red Top
Miljöpartiet tänker inte agera passivt stöd åt alliansen. De är väldigt tydliga på den punkten
Det är rent ut sagt bedrövligt av Reinfeldt, att ens nämna ett samarbete med Miljöpartiet. Han har inte en enda gång under den gångna mandatperioden öppnat för ett samarbete.
Miljöpartiet säger att det krävs att alliansen backar vad gäller bl. a. sjukförsäkringen och kärnkraften innan de ens kan tänka sig att omvärdera sitt ställningstagande..
Enligt den intervju jag just hörde på på P1.
Alliansen sitter i en rävsax.
Huggorm
CITAT (Gillan @ 20-09-2010, 00:11)  Rödgrönt är klart  . Jag hoppas verkligen inte att MP går på M:s flirt. Och jag hoppas verkligen inte att SD någonsin får någon som helst makt i vårt land. Nu var det inte mig du frågade, men jag kände ett behov av att svara Rödgrönt är ju inte något alternativ, det kan vi bara glömma
CITAT (Anma @ 20-09-2010, 00:10)  Om MP tänker samarbeta med Alliansen är det verkligen ett svek mot sina väljare. De har ju vunnit många röster från S för att S valt en partiledare som många ogillar. Därför är det ett jättestort svek. Jag är i för sig övertygad om att MP inte kommer att tacka ja. Japp, jag tror detsamma
Huggorm
19-09-2010, 23:19
Alliansen skulle ju kunna ta in MP och sparka ut C
MrMurphy
19-09-2010, 23:21
CITAT (Huggorm @ 20-09-2010, 00:19)  Alliansen skulle ju kunna ta in MP och sparka ut C  (Pssst, röstade också på Maud)
Huggorm
19-09-2010, 23:22
Fast nu när jag räknar tror jag inte det skulle räcka
CITAT (Huggorm @ 20-09-2010, 00:14)  Varför är Maud värst? Hon fick min röst  För att jag inte gillar den politik hon för, för att jag tycker att hon svikit sitt parti (många kallar det förnyat, inte jag) och för att jag ogillar henne som person.
Red Top
19-09-2010, 23:31
CITAT (Huggorm @ 20-09-2010, 00:14)  Det är egentligen jävligt bra  Jag kan riktigt se framför mig hur MP:s väljare sitter och svär av missräkning Varför skulle vi sitta och svära av missräkning. Jag litar fullständigt på mitt parti. Däremot gråter jag över det parlamentariska läget Sverige hamnat i. En rimlig lösning på problemet är att Centern eller FP byter sida, men det lär vi väl aldrig få se. Det är de nuvarande partiledarna alldeles för maktfullkomliga och fartblinda för att tänka på. Alliansen lär vakna med en rejäl baksmälla i morgon, när hela vidden av det som inträffat, går upp för dem.
AndersKbg
19-09-2010, 23:35
CITAT (Gillan @ 19-09-2010, 23:54)  Är din avsky mot Ohly och V ideologisk eller vet du verkligen vad de står för. Vet du vad de ändrat i sin politik? Jag tycker det är så "fjompigt" att fortsätta med denna fanatiska inställningt som folk har mot V om man inte ens vet vad de står för idag. Idag har inte med "igår" att göra. Min avsky? Det är främst han som lägger sig på mage och skriker. Men visst, inte fan vill jag att ett parti med hans historia ska ha rätt att uttala sig som han gör. Den som kastar första stenen...du vet. De är kommunister oavsett vad de säger och sådana har jag inte ett skit till övers för. Återigen, han gjorde en Westerberg och jag hade inget till övers för honom heller när han reste sig ur soffan. Den demokratiska ordningen sätter jag högre än deras åsikter. SD är numera folkvalda. Det är tråkigt men sant, det är vad vi har att utgå ifrån. Till exempel; Mona förklarade att man inte behöver ta någon hänsyn till SD eftersom ca 94% av befolkningen inte röstade på SD. Okej, det är ungefär samma siffror som de övriga partierna har. Ska man diskutera som hon gör så är det bara sossar och moderater som man ska lyssna på. Det verkar ju bra. *obs ironi* Vi har alltså en riksdag med två partier runt 30% och resterande på 5-8%, men de kan vi skita i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|