Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
Aqvakul
CITAT (Motti @ 06-09-2010, 21:09) *
Det nya kassasystemet gjordes ju för att slippa alla svartinkomster !är inte det bra ?

Jovisst, men samtidigt är det en hög instegskostnad för småföretagare...
Motti
Jo visst är det det men det är inte gratis att starta eget heller har man råd med det bör man ha råd med en kassappartat också,alla svartpengar som stoppades undan inna kan ju få bekosta en kassappartat nu istället.Kanske det kan få många och tänka på sina ATP poäng inför kommande pension !
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 06-09-2010, 21:18) *
Jovisst, men samtidigt är det en hög instegskostnad för småföretagare...

Precis, det är inte speciellt kul för en företagare som kanske sliter för att få verksamheten att gå runt, att behöva lägga 25k på en system som skall övervaka honom eller henne...

Och i realiteten stannar Sverige utan de svarta pengarna.
Anma
CITAT (Huggorm @ 06-09-2010, 21:25) *
Precis, det är inte speciellt kul för en företagare som kanske sliter för att få verksamheten att gå runt, att behöva lägga 25k på en system som skall övervaka honom eller henne...

Och i realiteten stannar Sverige utan de svarta pengarna.

Jag är verkligen inte något fan av svarta pengar, men att när man har en omsättning på 172.000:- behöva satsa så mycket på en kassaapparat är faktiskt ganska kasst.

Fl´åt för den dåliga ordvitsen.
Jan Lindgren
CITAT (Bengalow @ 06-09-2010, 19:45) *
Aquakul - vet du hur mycket som Region Skåne satsar på turism? Ofantliga summor...sedan kommer tyska turister hit i husbil, och har mat med sig hemmifrån för 14 dagar. Dom tjänar vi inte ett dugg på. Tvärtom - dom köper upp gamla ödetorp billigt, och springer nakna i skogen.....eller också åker dom till Halmstad och köper lax till ½-a priset och åker hem igen med ett gott lass. Dom har ju gubevars "varit i Sverige".
Räknas spritturisterna till Rostock också som turister?

Hej Bengalow!
Som vanligt vet du inte vad du pratar om. Jag hjälper ibland en kompis som har en turistfälla. Våra utländska turister tillför landet en massa pengar och handlar gärna mat och annat här. Jag har bara träffat fantastiskt trevliga turister som njuter av Sverige och allt som finns här. Utan turisterna här i Skåne så skulle arbetslösheten vara betydligt större så tydligen gör den borgligt styrda region Skåne en stor insats för Sverige.
MVH
Jan Lindgren
Bengalow
Sådan tur att du finns, Jan Lindgren, som kan rätta till i all oreda. Såklart att du har rätt, och jag har fel. Du har ju lärt dig genom livet, att det är bara du som vet, vad som är riktigt! Att andra kan ha en mening som inte du delar är ju otänkbart, och skulle dom mot förmodan ha det, så är det fel - det strider ju mot förnuft och rättsregler. Må din väns turistfälla ge honom oanade inkomster - men glöm inte att ge honom ett råd om inköp av ny kassaapparat!
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 06-09-2010, 22:20) *
Sådan tur att du finns, Jan Lindgren, som kan rätta till i all oreda. Såklart att du har rätt, och jag har fel. Du har ju lärt dig genom livet, att det är bara du som vet, vad som är riktigt! Att andra kan ha en mening som inte du delar är ju otänkbart, och skulle dom mot förmodan ha det, så är det fel - det strider ju mot förnuft och rättsregler. Må din väns turistfälla ge honom oanade inkomster - men glöm inte att ge honom ett råd om inköp av ny kassaapparat!

Prova med argument i stället, det ger bättre resultat
Jan Lindgren
Hej!
Naturligtvis har min kompis en ny, godkänd kassaapparat som kostade under 15 000:-
MVH
Jan Lindgren
MrMurphy
Min fundering på detta med småföretagarnas avsaknad av förbättringar är om det inte just handlade om lite väl höga förväntningar? Och istället så landar vi i en stor kris som blir mer fokuserad på att hålla näsan över ytan istället för att utveckla vissa delar. Därpå så har vi väl alla vissa tendenser att reagera negativt på förändringar och jag kan tänka mig att när man är inkörd i en mängd regler och då när det blir en ändring så upplevs det oavsett som jobbigt.

Men detta med kassaapparat så känns det så självklart att det faktiskt ska kontrolleras, man ska inte kunna sitta och plocka ut svart på det viset som faktiskt skett lite här och var. Trots den stora krisen så var det väl cafébranschen som pekade på en stor försäljningsökning. Man kan väl spekulera i att det handlar om att människor har valt en fika istället för en middag men jag tror att merparten kommer från kassaapparaterna. Olyckligt om vissa fått problem med kostnad pga det men jag anser inte att vi ska låta en låt-gå mentalitet med silkesvantar råda. Underlätta regler överlag, sänk skatter och då anser inte jag att det är mer än rätt att företagare tar sitt ansvar. Vi måste få det att fungera för alla så att det blir en human skattesats för alla.
Motti
Det har fuskats en hel del i vissa yrken och mycket svartpengar har runit kan jag säga,som frisör har jag set mina chefer suddat mycket i beställningsböckerna.finns massor av företag som tjänat svarta pengar och gör så än i dag,vissa företag är intill omöjliga att kolla,ta Torgförsäljarna tex varför kan du inte handla med kort där ?eller varför får du aldrig ett kvitto ?lukrativ inkomst det.Sen har vi Pizzabagarna hur kollar man svinnet där ? kassapparater är nog bra men !dom är inte bombsäkra;)
Anma
CITAT (Motti @ 06-09-2010, 23:36) *
Det har fuskats en hel del i vissa yrken och mycket svartpengar har runit kan jag säga,som frisör har jag set mina chefer suddat mycket i beställningsböckerna.finns massor av företag som tjänat svarta pengar och gör så än i dag,vissa företag är intill omöjliga att kolla,ta Torgförsäljarna tex varför kan du inte handla med kort där ?eller varför får du aldrig ett kvitto ?lukrativ inkomst det.Sen har vi Pizzabagarna hur kollar man svinnet där ? kassapparater är nog bra men !dom är inte bombsäkra;)

Nämen! Oj vad du kommer att få på moppa nu. Eller det kanske beror på vem som yttrar sig, vad vet jag? wink.gif
ängsvädd
Jag har inte läst hela tråden men det här med att få fler i arbete genom att jaga sjuka med blåslampa är bara så lågt. Fuskarna ska naturligtvis klämmas åt, men inte de som ä r sjuka. Jag fattar inte varför de inte sänker arbetsgivarnas skatter istället så att de har råd att anställa fler - då kommer sysselsättningen att öka, inte genom att piska ut ssjuka människor i arbete angry.gif rtfm.gif
Motti
Jag har umgåtts i dom egnaföretagarnas kretsar så jag vet hur det går till !har du ett företag som är stort eller medelstort där du tex tillverkar maskiner där är det omöjligt att fuska för köparen vill ha faktura och kvitto för sin bokföring också lätt att kolla inköpen på företaget och uppskatta vad som gåt åt i järn färg motorer robbotar osv ,alla i den branchen kräver kvitton för sin bokföring.Men i vissa företag kan du skylla på att du tex tappade maten på golvet och fick slänga det,pizzabagarna ja där brukar skattmasen räkna kartonger men man kan ju spilla en hel hink med sås på och då måste man kasta dom,eller en frisör !färgtuber som oxiderat väte som har oxiderat kunder som lämnar återbud eller kompisar som kommer osv osv.En elecktriker kan lätt jobba svart !lika så en rörmokare,eller en bilmekaniker.Lagen om att man inte får byta tjänster har gjort många "kriminella"löjligt enligt min mening,för levde man på att byta tjänster och nu är det olagligt?säg den som inte här på forumet utnyttjat vänner med passande yrke som tex målare elecktriker rörmockare osv?har man en kompis som ställer upp för ett par tusenlappar så tar man ju det om man kan.dom som har svårast för att jobba svart och tjäna extra är dom inom vården.
Aqvakul
Speciellt folkpartiet har sagt att man vill satsa på skolan. Nu visar en undersökning att lärartätheten i grundskolan har sjunkit rejält under mandatperioden.
Är det att satsa på skolan?
herkules
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2010, 07:43) *
Speciellt folkpartiet har sagt att man vill satsa på skolan. Nu visar en undersökning att lärartätheten i grundskolan har sjunkit rejält under mandatperioden.

det är mycket snack på liten verkstad på den där alliansen.
det de har gjort är att sänka skatterna för alla utom för de som behöver sänkt skatt och så har de sålt ut det som går att sälja + slaktat massa vargar helt i onödan.
bra jobbat.
inte.
Huggorm
CITAT (herkules @ 07-09-2010, 09:10) *
det är mycket snack på liten verkstad på den där alliansen.
det de har gjort är att sänka skatterna för alla utom för de som behöver sänkt skatt och så har de sålt ut det som går att sälja + slaktat massa vargar helt i onödan.
bra jobbat.
inte.

Majoriteten av svenska folket verkar inte hålla med dig. Men det är naturligtvis dom som har fel whistling.gif
Jan Lindgren
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2010, 07:43) *

Hej!
Skolan är en kommunal angelägenhet så staten kan inte bestämma hur stor lärartätheten ska vara. Hade inte sossarna kommunaliserat skolan så hade vi kanske haft kvar den garanterade lärartätheten. Malmö och Göteborg har varit styrda av sossarna länge. Är lärartätheten markant större där?

När jag var ordförande i facket här så var det sossarna som ansåg att vi skulle sänka lärartätheten.
En bejublad kommentar från en lokal socialdemokratisk ordförande i utbildningsnämnden. Det behövs inte lärare. Det finns ju internet.
Ett annat intressant uttalande från det socialdemokratiska kommunalrådet. Lärare arbetar så lite så de ska inte ha så mycket i lönepåslag.

Första namnet på den socialdemokratiska listan här har placerat sina barn i en privatskola.

MVH
Jan Lindgren
Jan Lindgren
Hej!
Antal lärare per hundra elever.
Malmö 8,9
Lund 8,6
Stockholm 8,4
Göteborg 8,1

MVH
Jan Lindgren
herkules
CITAT (Huggorm @ 07-09-2010, 10:00) *
Majoriteten av svenska folket verkar inte hålla med dig. Men det är naturligtvis dom som har fel whistling.gif

nåja, än så länge har alliansen iaf inte tagit ifrån mig rätten att tycka och tänka det jag vill.
sen det där med majoritet är väl en sanning med modifikation, majoriteten av de som röstade ja men inte majoriteten av svenska folket.
skillnad där.
ängsvädd
CITAT (Huggorm @ 07-09-2010, 10:00) *

Hmmm, många av de svaga som skulle behöva rösta på de rödgröna orkar inte rösta. Det är problemet att de som värnar de svaga inte får de svagas röster, för de har inte förmåga att rösta, naturligtvis finns det dom som får hjälp att rösta, men skulle tro att de flesta uteliggare och sjuka inte röstar.
Anma
På farfars ålderdomshem har de ännu inte gett besked hur de gamla ska kunna rösta. Inte många av dem kan ta sig till röstlokal.
På direkt fråga om hur farfar ska få möjligheten kom en fråga tillbaka. "Vadå, har han fått röstkort???" Jisses!!
Snöflinga
CITAT (ängsvädd @ 06-09-2010, 23:50) *
Jag har inte läst hela tråden men det här med att få fler i arbete genom att jaga sjuka med blåslampa är bara så lågt. Fuskarna ska naturligtvis klämmas åt, men inte de som ä r sjuka. Jag fattar inte varför de inte sänker arbetsgivarnas skatter istället så att de har råd att anställa fler - då kommer sysselsättningen att öka, inte genom att piska ut ssjuka människor i arbete angry.gif rtfm.gif

Ja de rödgröna vill ju höja arbetsgivaravgifterna för de som anställer unga plus att det skall koste extra att ha långtidsvikarier.
Solstorm
Såg att nu saknas det bara 42 000 röster för att Mona Sahlin ska ta ledningen.

Ni som vill att Sverige fortsätter att kriga under natoflagg och skjuta civila afganer bara för att det inte går att se skillnad på talibaner och civila ska rösta på högern.
Hade ni tänkt likadant om det varit i Norge eller Danmark som man sköt civila? Fast afganerna är ju så långt borta så de upplever nog smärta på ett annat vis. Barnen söjer nog inte sina föräldrar lika mycket där eftersom det är så långt bort. Högeralliansen vill utöka krigandet i Afganistan.

Vapenlobbyn är nog den starkaste makten i hela världen

Ni som inte vill att svenska soldater ska kriga under amerikanskt kommando, att de inte ska skjuta först och fråga sedan, ni ska rösta på vänsterblocket.
När Sverige drar tillbaka sina lydsoldater under nato så blir det många miljarder kronor över att använda antingen här i Sverige eller till fredlig hjälp utomlands.

Förut visste jag inte hur jag skulle rösta men sedan det blev klart att vänsterblocket kommer att dra tillbaka krigarna så småningom så blev det enklare än någonsin att välja.
ängsvädd
CITAT (Snöflinga @ 07-09-2010, 11:45) *
Ja de rödgröna vill ju höja arbetsgivaravgifterna för de som anställer unga plus att det skall koste extra att ha långtidsvikarier.

OK, man kan inte gilla alla förslag ett block har, för mig är miljöfrågorna väldigt viktiga - nej till kärnkraft, utbyggnad av kollektivtrafik.
Huggorm
CITAT (Solstorm @ 07-09-2010, 12:13) *
Såg att nu saknas det bara 42 000 röster för att Mona Sahlin ska ta ledningen.

Ni som vill att Sverige fortsätter att kriga under natoflagg och skjuta civila afganer bara för att det inte går att se skillnad på talibaner och civila ska rösta på högern.
Hade ni tänkt likadant om det varit i Norge eller Danmark som man sköt civila? Fast afganerna är ju så långt borta så de upplever nog smärta på ett annat vis. Barnen söjer nog inte sina föräldrar lika mycket där eftersom det är så långt bort. Högeralliansen vill utöka krigandet i Afganistan.

Vapenlobbyn är nog den starkaste makten i hela världen

Ni som inte vill att svenska soldater ska kriga under amerikanskt kommando, att de inte ska skjuta först och fråga sedan, ni ska rösta på vänsterblocket.
När Sverige drar tillbaka sina lydsoldater under nato så blir det många miljarder kronor över att använda antingen här i Sverige eller till fredlig hjälp utomlands.

Förut visste jag inte hur jag skulle rösta men sedan det blev klart att vänsterblocket kommer att dra tillbaka krigarna så småningom så blev det enklare än någonsin att välja.

Den frågan är långt mer komplex än så. Lämnar man Afghanistan åt sitt öde, så kommer talibanerna att omedelbart ta makten igen, och då får befolkningen ett ännu värre helvete. Jag vet inte hur man bäst skall komma till rätta med Afghanistan, eller hela den regionen för den delen, men tyvärr verkar ingenting bli bättre av att man låter dom vara ifred. Ta bara angreppen på skolorna som talibanerna ägnar sig åt, hur friskt är det att fylla flickskolor med giftgas bara för att man anser det vara fel att kvinnor utbildar sig? Nej, talibanerna måste utrotas, men exakt hur det skall gå till är det väll ingen som vet.
herkules
CITAT (MrMurphy @ 06-09-2010, 13:50) *
Nu har jag kikat på några av dessa "reor" och jag tycker att detta ger en oerhört skev bild av verkligheten.

Som Huggorm sa: "Jo, visst är det så att det handlar om ideologi. I mina ögon skall inte staten vara större än nödvändigt. Den skall fokusera på styrandet av Sverige, och inte på en massa sidoprojekt" så är det väl exakt detta handlar om.

Det var bostäder, vårdinrättningar och barnomsorg som jag försökte finna lite siffror och regler, jag är inte insatt alls utan det är mina spontana reaktioner.

Bostäder: Antar att det handlar just om att staten inte ska fingra allt för mycket inom detta. Regler vid hyresrätter gör att det är tungrott och inte vinstinbringande överlag. Min svärfar ägde ett hyreshus och det var ingen dans på rosor och han sålde till den bildade bostadsrättföreningen. Jag vet inte vilka specifika regler som finns, kanske utgår man ifrån vad hyreshuset är värt? Man kan förundras över astronomsummorna rent teoretiskt när man ser skillnaderna men samtidigt får vi inte glömma att detta är människors boenden och de bor redan där och markandspriserna har spårat ur fullständigt. Skulle ni köpa era boenden till marknadspriser och därtill riskerna som köpet medför och dessutom i tider då summorna är som luftslott a la IT? Iaf privatvärd tar samma pris som farbror staten enligt min erfarenhet. Anledning till utförsäljning är väl dessutom att det nog mestadels är en kostnadspost i statens finanser och enligt ideologin så ska inte staten ha denna form av ägande. Skulle staten sälja till en ny hyresvärd så skulle priset antagligen inte bli mer än summan som hyresgästerna betalade.
/.../

jag vet inte riktigt hur det är med din läsförståelse men inte är bilden skev, den är som den är.
kommunala hyresrätter ska inte säljas ut om det inte är absolut nödvändigt och är det av nöd tvunget så ska de säljas till marknadsmässiga priser, självklart.
jisses.
Red Top
Jag ser att det är 5 personer på det här forumet, som röstar på Sverigedemokraterna.

Eftersom jag är nyfiken till naturen, skulle jag gärna vilja veta vad det är i deras partiprogram som lockar. Har läst, men inte hittat något speciellt.

Kan någon av er fem förklara för mig. Jag kanske ändrar åsikt om SD då.
Bengalow
Jag förstår inte varför Afghanistan är så intressant att "försvara"! Vi kunde lika gärna ge oss in i andra länder, som inte lever och styrs på det sätt som vi anser att dom bör göra: Kuweit, Irak, Kongo, Sudan, Kina eller varför inte Eritrea och Somalia? Någon nämnde Mauretanien - det vet folk inte ens var det ligger!

Varför skall vi sända soldater till ett sketet bergsland i Asien, som knappt har kommit ur stenåldern? På närmare håll har vi Rumänien och Bulgarien, vars invånare behöver mer än bara en handtryckning...Albanien, de baltiska staterna m.fl. Nu menar jag inte militärhjälp, men de pengar som vi slänger ut på detta, skulle kunna bli humanitärt stöd, till de som verkligen är i behov av stöd, och kan hjälpas. Afghanistan kommer inte inom 100 år att bli civiliserat - oavsett hur mycket vi "hjälper" dem. Dom behöver utvecklas i sin egen takt - med sin egen kultur, men det tycks inte "vi" förstå!
gnon49
SD liksom VP har sina rötter från odemokratiska ideologier så därför är dom uteslutna att rösta på när jag lägger min röst. Tror inte SD kommer in i riksdagen.
Fast osvuret är ju bäst. Vilket block som vinner är väl en öppen fråga än så länge. Väljarna bestämmer vilket är det fina med demokrati. Men nog blir valet en rysare. Må bäste man vinna.
Bengalow
Vad är det för fel på kvinnor, gnon49, eller har du redan bestämt dig för en "man"?
Gita
CITAT (ängsvädd @ 07-09-2010, 11:31) *
Hmmm, många av de svaga som skulle behöva rösta på de rödgröna orkar inte rösta. Det är problemet att de som värnar de svaga inte får de svagas röster, för de har inte förmåga att rösta, naturligtvis finns det dom som får hjälp att rösta, men skulle tro att de flesta uteliggare och sjuka inte röstar.

Stämmer det, enligt min erfarenhet är det alltför många som är mer än villiga att hjälpa till. Min mor är nu död men vid förra valet var hon svårt sjuk och jag har personligen slängt ut socialdemokratiska valarbetare från hennes rum på vårdhemmet, valarbetare och främlingar för min mor som tjatade på en döende människa att ge dem fullmakt att rösta åt henne. Nu påstår jag inte att sådana cyniska tilltag bara kom från sossehåll men min mor var inte den enda av patienterna som fick besök av dessa valarbetare.
Gita
P.s Usch, jag blir fullständigt rasande vid minnet D.s
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 07-09-2010, 15:39) *
Vad är det för fel på kvinnor, gnon49, eller har du redan bestämt dig för en "man"?

För min del får bästa kvinna gärna vinna, för det bör vara Maud Olofsson whistling.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 06-09-2010, 20:32) *
Märkligt i så fall att de är så väldigt missnöjda med vad alliansen gjort för dem... confused.gif

Fast jag tror att de var ännu mer missnöjde med regeringen som var innan samt att de är livrädda för vad en regering med kommunister och miljöpartister kan ta sig till.
Gita
Bengalow
Huggorm, gack sta till till din "kvinna". Jag ser inte något feminint i henne - men har du en dröm så har du! Gu' hjälpe dig!
gnon49
CITAT (Bengalow @ 07-09-2010, 15:39) *

Fler kvinnor behövs i politiken, inte tu tal om annat. "Mitt parti" har tyvärr en manlig partiledare.
Rättelse: Må bäste man/kvinna vinna.
Bengalow
Företagare är dagens "bönder" - har dom inget att klaga på så klagar dom ändå. Svenskt Näringsliv = Klagomuren...
Gita
CITAT (Bengalow @ 07-09-2010, 15:57) *
Företagare är dagens "bönder" - har dom inget att klaga på så klagar dom ändå. Svenskt Näringsliv = Klagomuren...

Är det inte dumt att bita den hand som föder dig?
Gita
Bengalow
Fött mig? Nej, vet du vad, det har jag fått göra själv i nästan 50 år - av dom har jag fått smulor, för överlevnads skull. Dom skulle helst sett, att man sålde sin arbetskraft ändå billigare. Så självklart är inte ditt resonemang. Vad skulle en företagare göra utan arbetskraft?

"-Nilsson, vaffan sitter du här och latar dig?! Hur skulle det gå om alla gjorde som du?"
"-Då skulle inte du haft något jobb, chefen!"
*Stintan*
CITAT (Gita @ 07-09-2010, 15:45) *
Stämmer det, enligt min erfarenhet är det alltför många som är mer än villiga att hjälpa till. Min mor är nu död men vid förra valet var hon svårt sjuk och jag har personligen slängt ut socialdemokratiska valarbetare från hennes rum på vårdhemmet, valarbetare och främlingar för min mor som tjatade på en döende människa att ge dem fullmakt att rösta åt henne. Nu påstår jag inte att sådana cyniska tilltag bara kom från sossehåll men min mor var inte den enda av patienterna som fick besök av dessa valarbetare.
Gita
P.s Usch, jag blir fullständigt rasande vid minnet D.s

Tror många har svårt att ta sig till vallokalen. Alla har inte bil eller kan gå dit. Själv får jag ta taxi. Önskar man kunde rösta på nätet.
Aqvakul
Man kan ringa till kommunen och få skjuts till vallokalen.
*Stintan*
Det ska jag faktiskt kolla upp.
Piccante
CITAT (Huggorm @ 07-09-2010, 15:46) *
För min del får bästa kvinna gärna vinna, för det bör vara Maud Olofsson whistling.gif

Fyra år till med Maud skulle vara värsta tänkbara olycka som kan drabba oss. crying.gif Mer maktgalen människa får man leta efter.
malcolm
Ja, vilka skall man rösta på som utförsäkrad från F-kassan? Inte för att jag planerar att vara för evigt sjukskriven eller försöka få förtidspension men för närvarande finns det ingen möjlighet att kunna sköta ett jobb. Var till Af tidigare idag och träffade två av mina handledare och när jag kom hem var jag så slut att jag sov i tre timmar. Inget av blocken verkar speciellt intresserade av att ta upp de utförsäkrades sak så det blir kanske till att rösta blankt eller helt enkelt strunta i att rösta alls.

Röstar jag blir det på de parti/block som värnar mest om miljön.
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 07-09-2010, 17:45) *
Fyra år till med Maud skulle vara värsta tänkbara olycka som kan drabba oss. crying.gif Mer maktgalen människa får man leta efter.

Nej, Mona som statsminister och Ohly som finansminister, det vore en katastrof det. Maud Olofsson är bra, det behövs starka kvinnor i politiken. Hon är en bra förebild för unga tjejer.
Gunilla T
CITAT (Markus_H @ 07-09-2010, 17:45) *

Har väldigt svårt för den människan - orkar inte lyssna på hennes förenklade beskrivningar..

Men oavsett vad jag tycker om henne personligen så har hon svikit rötterna i det parti som jag faktiskt tycker hade ett berättigande i svensk politik. Man kan aldrig radera en grundideologi såsom Maud har gjort och tro att det skall gå hem...det partiet har grymt svikit sin historia och sina ideal.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 07-09-2010, 17:52) *
Nej, Mona som statsminister och Ohly som finansminister, det vore en katastrof det. Maud Olofsson är bra, det behövs starka kvinnor i politiken. Hon är en bra förebild för unga tjejer.

Men Maudan har ju ingenting bakom pannbenet. Skulle inte förvåna mig om centern åkte ur.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2010, 18:43) *
Men Maudan har ju ingenting bakom pannbenet. Skulle inte förvåna mig om centern åkte ur.

Om det sker kommer jag att fira med tårta!
Huggorm
Maud sitter nog kvar, så nära 4%-spärren är inte centern. Men kl. 20 är det partiledarutfrågning och idag är det centerns tur så det skall vi inte missa.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 07-09-2010, 19:19) *
Maud sitter nog kvar, så nära 4%-spärren är inte centern. Men kl. 20 är det partiledarutfrågning och idag är det centerns tur så det skall vi inte missa.

Vad är det du tycker är bra med Maud?
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2010, 19:22) *
Vad är det du tycker är bra med Maud?

Nej, nog kunde centern ha haft en bättre partiledare. Men jag tycker faktiskt att hon skötte SAAB-affären mycket skickligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon