|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
Reinfeldt har ju uttryckt att det alltid kommer vara några som ramlar emellan. Den synen verkar typisk för de borgerliga
Nu verkar ivf oppositionen närma sig!...
Anki på Öland
16-09-2010, 08:16
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 09:07)  är det så här vi ska ha det i sverige fortsättningsvis i sverige också? Allvarliga sjukdomar och idioter hos Försäkringskassan försvinner väl inte för att man byter regering. ANki
herkules
16-09-2010, 08:21
CITAT (Anki på Öland @ 16-09-2010, 09:16)  Allvarliga sjukdomar och idioter hos Försäkringskassan försvinner väl inte för att man byter regering. ANki jag vet inte var du har varit de sista 4 åren men det är inga idioter på fk som bestämmer om människor ska få fortsätta vara försäkrade och därmed ha sin försörjning, fk följer regelverket som alliansen snickrat ihop. man kan inte försvara alliansens alla tilltag, då framstår man bara som ytterst korkad. CITAT (xlxl67 @ 16-09-2010, 09:15)  Reinfeldt har ju uttryckt att det alltid kommer vara några som ramlar emellan. Den synen verkar typisk för de borgerliga Nu verkar ivf oppositionen närma sig!... mmm - hela svenska folket ramlar mellan stolarna när kärnkraftverken går sönder, maud olofsson, vilken stjärna!
Jan Lindgren
16-09-2010, 09:09
CITAT (Aqvakul @ 15-09-2010, 21:11)  Inte enligt vad jag kan se i följande dokument... skolverkets statistik...2001/02 7,8 2002/03 7,9 2003/04 8,0 2004/05 8,0 2005/06 8,1 2006/07 8,3 2007/08 8,3 2008/09 8,4 2009/10 8,2 Hej! Eftersom det gäller politik så utgår jag från skolverkets uppgifter som gäller kommuner. Valet påverkar inte privata skolor. Där väljer elever och föräldrar själva hela tiden. I kommunala skolor så var lärartätheten 8,3 år 2009. Gå in på skolverkets sidor om olika kommuner och kolla din egen kommun då kan du se om de kommunala politikerna är bättre eller sämre än genomsnittet. MVH Jan Lindgren
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 08:34)  Partiet för allmänt införande av bröstmjölkpumpar kan väl knappast stå för Victory, trodde för min del att v stod för väldigt korkat. Gita Jag vet inte hur det är med dig, men jag röstar på lite mer än ett enda uttalande när jag rösta. Jag är för att pappor ska vara hemma mer med sina barn när de är små. Första månaden borde båda få vara hemma samtidigt. Men den frågan är minimal i min värld så jag tänker inte ta en diskussion om det. CITAT (Anki på Öland @ 16-09-2010, 09:16)  Allvarliga sjukdomar och idioter hos Försäkringskassan försvinner väl inte för att man byter regering. ANki Allt elände som de sjuka mött under denna mandatperiod beror faktiskt inte på idioter hos FK. Jag har varit med på ett möte där FK personal har tårar i ögonen när de meddelar att inget annat finns att göra än utförsäkring, annars skulle de begå tjänstefel. Detta möte gällde inte mig.
CITAT (xlxl67 @ 16-09-2010, 09:15)  Nu verkar ivf oppositionen närma sig!... Vilken mätning syftar du på,i den senaste jag såg var alliansens försprång nästan 10 procentenheter. Gita
Gunilla T
16-09-2010, 10:56
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 08:34)  Partiet för allmänt införande av bröstmjölkpumpar kan väl knappast stå för Victory, trodde för min del att v stod för väldigt korkat. Gita Gita Detdär är en vulgärtolkning Gita, sådär sa han faktiskt inte. Han berättade att han och hans dåvarande fru delade på föräldraledigheten och det fungerade utmärkt tack vare att hans fru använde bröstpump. Rätt skall väl ändå vara rätt eller....?
ängsvädd
16-09-2010, 10:56
Jag ställer in mig på att alliansen vinner eftersom de svagaste inte orkar rösta. Har röstat på miljöpartiet som jag har gjort sedan partiet bildades. Känns för djävligt att kärnkraften ska förnyas
Anki på Öland
16-09-2010, 10:59
CITAT (Anma @ 16-09-2010, 10:23)  .............Allt elände som de sjuka mött under denna mandatperiod beror faktiskt inte på idioter hos FK.................. Det har jag absolut inte sagt heller jag sa att den historien som Herkules länkade till berodde på en idiot på försäkringskassan. Anki
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 11:48)  Vilken mätning syftar du på,i den senaste jag såg var alliansens försprång nästan 10 procentenheter. Gita Citerar mig själv eftersom jag nu vet lite mer om undersökningen i fråga. 1) ingen officiell publicerad undersökning, beställd av de rödgröna för internt bruk 2) väldigt lite underlag gör att det kan bli stora fel, endast 600 tillfrågade mot 1000 eller 1500 för tidigare publicerade undersökningar. 3) socialdemokraterna vägrar bekräfta siffrorna. M.a.o. jag känner mig ganska lugn. Gita
skogstroll
16-09-2010, 12:03
CITAT (ängsvädd @ 16-09-2010, 11:56)  Jag ställer in mig på att alliansen vinner eftersom de svagaste inte orkar rösta. Har röstat på miljöpartiet som jag har gjort sedan partiet bildades. Känns för djävligt att kärnkraften ska förnyas  Jag tror också att alliansen vinner. Sen tror jag faktiskt inte att någon i vårt avlånga land faktiskt vill ha kärnkraft, däremot måste man ha en säker ersättare till den så vi inte fryser häcken av oss, för då blir det gnäll om det istället... man kanske ska tänka lite rationellt tills man har något hållbart alternativ
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 11:56)  Detdär är en vulgärtolkning Gita, sådär sa han faktiskt inte. Han berättade att han och hans dåvarande fru delade på föräldraledigheten och det fungerade utmärkt tack vare att hans fru använde bröstpump. Rätt skall väl ändå vara rätt eller....? Kanske det, en vulgär tolkning av ett vulgärt uttalande. Hur Ohly och hans fru löser sina privata problem är väl knappast relevant i en politisk debatt. Gita
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 13:14)  Kanske det, en vulgär tolkning av ett vulgärt uttalande. Hur Ohly och hans fru löser sina privata problem är väl knappast relevant i en politisk debatt. Gita Men det gör honom till en människa med ett privatliv.
Huggorm
16-09-2010, 12:25
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 11:56)  Detdär är en vulgärtolkning Gita, sådär sa han faktiskt inte. Han berättade att han och hans dåvarande fru delade på föräldraledigheten och det fungerade utmärkt tack vare att hans fru använde bröstpump. Rätt skall väl ändå vara rätt eller....? Knappast hans fru. Han försökte sig på ett frieri i TV igår, men det gick ju inget vidare om man säger så
andersen
16-09-2010, 12:28
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 13:25)  Knappast hans fru. Han försökte sig på ett frieri i TV igår, men det gick ju inget vidare om man säger så Men Gunilla pratar ju om dåvarande, det har du ju siterat.
Aqvakul
16-09-2010, 12:29
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 13:14)  Kanske det, en vulgär tolkning av ett vulgärt uttalande. Hur Ohly och hans fru löser sina privata problem är väl knappast relevant i en politisk debatt. Gita Det var väl ett högst relevant svar på frågan hur man löser amningen om kvinnan bara kan stanna hemma 7 månader och vill fortsätta amma.
Huggorm
16-09-2010, 12:31
CITAT (andersen @ 16-09-2010, 13:28)  Men Gunilla pratar ju om dåvarande, det har du ju siterat. Hoppsan, jag läste för slarvigt.
Aqvakul
16-09-2010, 13:49
Skånepartiet om islam...I Skåne har vi värre grejer än SD...
herkules
16-09-2010, 13:56
CITAT (Anki på Öland @ 16-09-2010, 11:59)  Det har jag absolut inte sagt heller jag sa att den historien som Herkules länkade till berodde på en idiot på försäkringskassan. Anki som helt och hållet följer regelverket. läs om och läs rätt.
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 13:29)  Det var väl ett högst relevant svar på frågan hur man löser amningen om kvinnan bara kan stanna hemma 7 månader och vill fortsätta amma. Man måste nog vara man för att tycka så! En av de få saker jag ångrar i mitt liv är att jag inte stannade hemma längre med mina barn, på den tiden var föräldrarledigheten endast tio månader.Dessutom vet jag av egen erfarenhet att det går alldeles utmärkt att som i mitt fall byta inriktning eller göra karriär även om man kommit upp en bit över de femtio. Så jag tror nog att vi kvinnor kan kosta på oss att stanna jhemma så länge vi ammar våra barn och lite till om vi så skulle önska. Men hur som helst, Lars Ohly har väl inte och lär väl aldig få något större inflytande över samhällsutvecklingen. Gita
Aqvakul
16-09-2010, 15:10
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 15:59)  Man måste nog vara man för att tycka så!
En av de få saker jag ångrar i mitt liv är att jag inte stannade hemma längre med mina barn, på den tiden var föräldrarledigheten endast tio månader.Dessutom vet jag av egen erfarenhet att det går alldeles utmärkt att som i mitt fall byta inriktning eller göra karriär även om man kommit upp en bit över de femtio. Så jag tror nog att vi kvinnor kan kosta på oss att stanna jhemma så länge vi ammar våra barn och lite till om vi så skulle önska.
Men hur som helst, Lars Ohly har väl inte och lär väl aldig få något större inflytande över samhällsutvecklingen. Gita Att svaret var relevant, för det var det du inte tyckte, innebär att det faktiskt i någon mån var rimligt och följdriktigt utifrån den fråga han fick och de åsikter Lars har. Han och hans dåvarande fru löste det på det sättet och det är ju ett möjligt, om än lite jobbigt, sätt att få i hop olika önskemål. Personligen anser jag inte att samhället ska styra upp föräldraledigheten mer än vad som görs idag. Däremot är det önskvärt att papper tar stor del i barnens liv och jag vet av egen erfarenhet att det betyder mycket för den framtida kontakten att vara hemma med ett barn. Men det bör rimligen planeras av familjen själv. Man ska dock vara medveten om att det inte bara beror på männen att kvinnornas uttag är så dominerande. Många kvinnor är faktiskt högst ovilliga att dela med sig av föräldraledigheten.
skogstroll
16-09-2010, 15:26
alltså jag måste nog hålla med till viss del.
korkad kommentar nr 1. bröstsug korkad kommentar nr 2. frieri
hoppsan hejsan så nära det kom valet. jag hade inte känt mig smickrad av det frieriet den saken är klar. Får hoppas hon känner honom så pass att hon förstår det inte har med valet att göra... hur som helst korkat gjort!
jag har haft den turen att ha en mamma hemma vääldigt länge men ovanstående argument nr 1 är ju rätt skrattretande. då kan han väl själv ha en sugpropp på bröstvårtorna, det skulle han säkert tycka va jätteskönt
Gunilla T
16-09-2010, 15:35
Jag måste säga att jag beundrar män som ser och förstår det ojämställda samhälle som Sverige ff är och även är beredda att göra något konkret av insikterna. Ohly är en sådan man...
Gunilla T
16-09-2010, 16:16
Apropå det vi diskuterade häromdagen om uranbrytning...ser ut att bli så om alliansen får bestämma; http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.33983...or-uranbrytning
Aqvakul
16-09-2010, 16:42
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 17:16)  Apropå det vi diskuterade häromdagen om uranbrytning...ser ut att bli så om alliansen får bestämma; http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.33983...or-uranbrytningNEJ, NEJ, NEJ - Det handlar ju om lokala naturkatastrofer...
Gunilla T
16-09-2010, 16:49
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 17:42)  NEJ, NEJ, NEJ - Det handlar ju om lokala naturkatastrofer... Javisst, hoppas de som bor i områden där man ev. tänker starta uranbrytning får bra betalt iaf
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 16:35)  Jag måste säga att jag beundrar män som ser och förstår det ojämställda samhälle som Sverige ff är och även är beredda att göra något konkret av insikterna. Ohly är en sådan man... Och ändå är partiet sämst på jämställdhet i jämförelse med andra partier. Men vadå, Ohly slirar väl lite på sanningen i vanlig ordning.
fuchsian
16-09-2010, 17:21
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 16:35)  Jag måste säga att jag beundrar män som ser och förstår det ojämställda samhälle som Sverige ff är och även är beredda att göra något konkret av insikterna. Ohly är en sådan man... Jag avskyr till och med synen på honom. Tål inte se den gubben, men det är min sak att tycka. ..fuchian...
Red Top
16-09-2010, 17:42
CITAT (clivia @ 16-09-2010, 16:03)  Ja, det säger ju en del om Novus trovärdighet.  CITAT (gnon49 @ 16-09-2010, 18:12)  Och ändå är partiet sämst på jämställdhet i jämförelse med andra partier. Men vadå, Ohly slirar väl lite på sanningen i vanlig ordning. Var hittar man de siffrorna? Och undersökningen som kommit fram till det.
Huggorm
16-09-2010, 17:45
CITAT (fuchian @ 16-09-2010, 18:21)  Jag avskyr till och med synen på honom. Tål inte se den gubben, men det är min sak att tycka. ..fuchian... Jag har egentligen inga problem med Ohly, han verkar vara en kul kille. Av alla partiledarna är han kanske den jag skulle komma bäst överens med som kompis. Men politiken är ju helt åt helvete.
Red Top
16-09-2010, 17:49
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 14:49)  Skånepartiet om islam...I Skåne har vi värre grejer än SD... Stackars Edward. Han roterar nog i sin grav. Är det överhuvudtaget tillåtet att använda den musiken i ett sådant syfte? Eller är hela filmen ett stort skämt och mannen på bilderna den ende medlemmen?
Huggorm
16-09-2010, 17:54
CITAT (Red Top @ 16-09-2010, 18:49)  Stackars Edward. Han roterar nog i sin grav.
Är det överhuvudtaget tillåtet att använda den musiken i ett sådant syfte?
Eller är hela filmen ett stort skämt och mannen på bilderna den ende medlemmen? Dom har ju suttit i Malmös kommunfullmäktige från åttiotalet fram till förra valet
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 09:07)  är det så här vi ska ha det i sverige fortsättningsvis i sverige också? Jag vet inte hur många tårar det rann ( och ff rinner ) när jag läste hennes brev. Jag skulle önska att alla öppnade länken och läste och verkligen försökte förstå vad det handlar om..................överlevnad
CITAT (Anki på Öland @ 16-09-2010, 11:59)  Det har jag absolut inte sagt heller jag sa att den historien som Herkules länkade till berodde på en idiot på försäkringskassan. Anki Är det verkligen så du tror? Du tror alltså inte att hennes mammas situation beror på den nuvarande regeringens bestämmelser om att man ska vara tillbaka i arbete efter 550 dagar har med saken att göra????..........Hennes mamma är på väg att dö på grund av en regel om 550 dagar som den nuvarande regeringen har bestämt!!!! Tycker du att det är okej?
Jag måste apropå ingenting inflika att jag är positivt överraskad av Mona Sahlins valrörelse. Jag trodde hon skulle göra det sämre faktiskt, jag är imponerad av hennes insatser i de senaste debatterna i TV/Radio. Hon får oförtjänt mycket kritik IMHO. Visserligen menar jag fortfarande att det nog var fel att välja henne till socialdemokratisk partiledare, med tanke på hennes svaga stöd i partiet och kommande svårighet att värva nya väljare, men den kritiken ska i sådana fall riktas åt de socialdemokrater som röstade fram henne till partiledare, Mona har utifrån förutsättningarna gjort en jättebra valrörelse. Även Lars Ohly gör det bättre än jag trodde på förhand, kanske hade jag för negativa förväntningar.
På borgerliga sidan har Fredrik Reinfeldt visat sig vara det svaga kortet, tillsammans med Maud Olofsson såklart, maken till gnälliga personer får man leta efter. Göran Hägglund har, trots att jag inte alls håller med om mycket av hans politik, skött sig ganska bra, Jan Björklund trummar på lite väl mycket om skolan och för lite om andra saker - men det han säger säger han ofta bra.
Ska bli intressant att se debatten på TV4 idag, även om det väl är propagandaavbrott för de kommersiella sponsorerna titt som tätt...
Huggorm
16-09-2010, 18:44
CITAT (Pirum @ 16-09-2010, 19:40)  Ska bli intressant att se debatten på TV4 idag, även om det väl är propagandaavbrott för de kommersiella sponsorerna titt som tätt... Eller gör precis tvärt om och kolla på "Patrioten" på TV6 i stället
herkules
16-09-2010, 19:05
även moderater TÄNKER till ibland, bravo!
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 20:05)  även moderater TÄNKER till ibland, bravo!  Det kanske du också skulle försöka dig på, att tänka någon gång ibland! Gita
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 20:05)  även moderater TÄNKER till ibland, bravo!  Och hur tänker dom som hoppar av från socialdemokratin?
Huggorm
16-09-2010, 19:54
CITAT (gnon49 @ 16-09-2010, 20:49)  Och hur tänker dom som hoppar av från socialdemokratin? Dom tänker naturligtvis inte, dom är ansatta av onda andar eller kanske djävulen själv
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:54)  Dom tänker naturligtvis inte, dom är ansatta av onda andar eller kanske djävulen själv Nej tänker gör dom nog inte , de tycker nog bara att fulingen Jimmy Åkesson är coolare än Måååna! Gita
herkules
16-09-2010, 20:28
haha, skrattretande med er som inte kan se hur verkligheten ser ut och är.
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 21:28)  haha, skrattretande med er som inte kan se hur verkligheten ser ut och är. Vad får dig att tro att din verklighetsbild är mer giltig än andras? Är det inte så att du medvetet eller omedvetet väljer att se bara det som passar din något bittra "jag har alltid fått nöja mig med smulorna" självbild.? Gita
Som jag ser det blir det borgelig regering igen :)man ser tydligt Socialdemokraternas panik och sista försök att få röster.Göran Persson gick ut för några veckor sedan och sa till Mona Salin att de fick skärpa sig !nu i veckan tog de fram alla gammla "sosselik" ur garderoberna för ett sista ryck,ja där stog Göran Persson och gammla före dettingar som just kritiserat sina egna för passivitet sen kommer Mona S ut med offentligt som ett sista ryck att hon kan tänka sig höjdhopparen Stefan Holm som minister  inte nog med det !hon låter Orly en komunist föra talan för alla istället för att själv som största parti i de rödgröna ta tag i det och framföra deras valöften ,hon har det inte Mona konsten att nå fram till folk !komunismen är nerlagd den existerar inte i nutid har de inte fattat det ?största misstaget att gå ihop med komunister och Miljöpatister.Miljöpartiet borde ståt på egna ben om de nu kan motivera sin närvaro i politiken och jag tycker de behövs men de ska stå på egna ben.
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 21:28)  haha, skrattretande med er som inte kan se hur verkligheten ser ut och är. Har du ensamrätt på vad som är verkligheten. Verkligheten är mer nyanserad än så.
jag vill bara poängtera att vi alla lever i verkligheten !
CITAT (Red Top @ 16-09-2010, 18:42)  Ja, det säger ju en del om Novus trovärdighet.  Var hittar man de siffrorna? Och undersökningen som kommit fram till det. Ett inslag i rapport.
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:54)  Dom tänker naturligtvis inte, dom är ansatta av onda andar eller kanske djävulen själv . CITAT (Gita @ 16-09-2010, 21:10)  Nej tänker gör dom nog inte , de tycker nog bara att fulingen Jimmy Åkesson är coolare än Måååna! Gita Det här tycker jag är så barnsligt löjligt så jag inte hittar ord! Vuxna människor ...
CITAT (netha @ 16-09-2010, 21:53)  .
Det här tycker jag är så barnsligt löjligt så jag inte hittar ord! Vuxna människor ... Jadu Netha, alltid lika präktig. Visst bör väl vi som inte väljer den rödgröna röran få dumma oss lite ibland även om man när man läser den här tråden kan få uppfattningen att det är förbehållet vänstersympatisörer. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|