Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 11:10) *
Ett annat gammalt retoriskt knep är att skylla all världens problem på "direktörerna" och därmed flytta fokus från sådant som bör ske i det fördolda...

Nu låter du mer än lovligt helighetsfull. Har du gått med i en mystisk sekt? tongue.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 11:12) *
Nu låter du mer än lovligt helighetsfull. Har du gått med i en mystisk sekt? tongue.gif

Ja, Bilderbergarna naughty.gif
Anma
Jag läser era svar, ni alliansare och måste bara säga att ni kör verkligen med kvalificerat skitsnack, i varje fall några av er.
Har inte tid att utveckla, men jag återkommer.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 11:08) *
Du vet tydligen inte ett skit om mig. Mkt har jag kallats i in dar, men just det epitetet har jag sluppit - hittills.. O du särskilt gärna vill etikettera mnniskor så föredrar jag beteckningen "rödgardist" P

För övrigt är det ett gammalt retoriskt knep att hävda att alla kommer att få det bättre, om först vissa får det sämre. Tyvärr är det långt vanligare att de som får det sämre fortsätter på samma sorgliga bana Men resonemanget känns säkert bra för de välbeställda, som kan döva ev. dåligt samvete.

Du verkar sitta fast i tron att (nu upprepar jag mig igen) att det är frågan om ett nollsummespel, att med automatik någon får det sämre för att någon får det bättre. Lyckligtvis fungerar det inte så utan snarare tvärtom.
Gita
P.s Glöm det där med ev. dåligt samvete, det finns ingen anldning i världen att ha dåligt samvete om man lyckats skapa ett bra liv för sig själv och sina närmaste. D.s

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 11:30) *
Jag läser era svar, ni alliansare och måste bara säga att ni kör verkligen med kvalificerat skitsnack, i varje fall några av er.
Har inte tid att utveckla, men jag återkommer.

Man kanske inte skall kasta sten om man som du sitter i glashus.
Gita
herkules
reapriser!
welcome to the world of borgare wink.gif

CITAT (Snöflinga @ 11-09-2010, 22:45) *
Tror nog ändå att partiledarna har betydelse för väljarna. De rödgröna har väl bara Maria W. som röst dragare. Tydligen vill en hel del miljöpartister hellre gå samman med alliansen än att ingå i de rödgröna ...

inga riktiga miljöpartister vill ha kärnkraft

CITAT (Motti @ 11-09-2010, 23:09) *
Jag är deffenitivt inte röstdgragare år de rödgröna fear.gif hemska tanke, och lär aldrig bli det eftersom jag alltid röstat borgeligt.

eftersom du alltid röstat borgerligt så kommer du alltid kommer att göra det fortsättningsvis också?
inte en tanke på andra människor?

CITAT (MrMurphy @ 12-09-2010, 10:41) *
Det där tycker jag är ett kvalificerat skitsnack. Ni snackar om att vi inte känner solidaritet och är giriga. Jag skiter i några hundralappar i plånboken, jag vill just ha en välfärd för alla och jag ser inte möjligheten för det med rödgrönas politik, så enkelt är det. Så lägg ner det där.

men va fan - folk skriver väl vad de vill?
personligen tycker jag att borgare är en samling smygfascister, nöjd?

CITAT (AndersKbg @ 12-09-2010, 10:51) *
Hörru gråsosse, höj blicken över trädgårdslandet och skåda verkligheten.

och vad är du då, så jävla skitviktig så du är blå av andnöd?
bara undrar liksom...
Huggorm
Hade oppositionen legat lite bättre till i opinionsundersökningarna hade era vänsterfloskler varit rätt tråkiga att läsa, men nu blir dom bara kul biggrin.gif
AndersKbg
CITAT (herkules @ 12-09-2010, 11:49) *
och vad är du då, så jävla skitviktig så du är blå av andnöd?
bara undrar liksom...

Oops...har du väldigt svårt för vettiga diskussioner?

CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 11:59) *
Hade oppositionen legat lite bättre till i opinionsundersökningarna hade era vänsterfloskler varit rätt tråkiga att läsa, men nu blir dom bara kul biggrin.gif

Tragikomiskt snarare. giggle.gif
herkules

den var bra! härlig läsning, du skrattar åt folk som tagit sitt liv, åt folk som är hemlösa, åt folk som är sjuka osv ....
empatiskt så det förslår.
Aqvakul

Det är nog sant - i motvind känns era högerfloskler extra jobbiga... kompiskram.gif
herkules
CITAT (AndersKbg @ 12-09-2010, 12:02) *
Oops...har du väldigt svårt för vettiga diskussioner?

inte ett dugg men du verkar vara lite förstoppad.
smile.gif
Aqvakul
[attachment=54864:hierarki.jpg]
AndersKbg
CITAT (herkules @ 12-09-2010, 12:04) *
inte ett dugg men du verkar vara lite förstoppad.
smile.gif

Du kommer alltid med så fina argument. Jag tolkar det som att du inte har något vettigt att tillföra.
Gör du något överhuvud taget för att någon annan ska få det bättre, mer än att du tycker att det är häftigt att betala skatt?
Huggorm
Fortfarande ingen som vågar spekulera i vem som skall ta över som ledare för sossarna när Mona Sahlin avgår?

Förresten har det tillkommit en sverigedemokrat i omröstningen nu, och dom har kanske högre andel här än i riksdagsvalet nu
Gita
CITAT (herkules @ 12-09-2010, 12:03) *
den var bra! härlig läsning, du skrattar åt folk som tagit sitt liv, åt folk som är hemlösa, åt folk som är sjuka osv ....
empatiskt så det förslår.

Nu är du ju så duktig med att kasta skit på dem som inte tycker som du, så det är väl OK att kasta tillbaka lite...........
Jag tycker du skall lägga av med ditt snack om solidaritet och empati för du är ju bara en självgod, uppblåst hycklare vars medkänsla och empati stannar vid dig själv.
Gita

CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 12:04) *
Det är nog sant - i motvind känns era högerfloskler extra jobbiga... kompiskram.gif

Du är ju lärare, så jag hade faktiskt väntat mig en något mer förfinad debatteknik. Bemöter du dina elever på samma sätt om du inte har vettiga motargument?
Gita

CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 12:26) *
Fortfarande ingen som vågar spekulera i vem som skall ta över som ledare för sossarna när Mona Sahlin avgår?

Förresten har det tillkommit en sverigedemokrat i omröstningen nu, och dom har kanske högre andel här än i riksdagsvalet nu

Bodström kanske, inte för han har så mycket att komma med rent politiskt, men han är ju jäkligt snygg och karismatisk. Fast personligen föredrar jag konstellationen Reinfeldt/Borg
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 12-09-2010, 11:33) *
Du verkar sitta fast i tron att (nu upprepar jag mig igen) att det är frågan om ett nollsummespel, att med automatik någon får det sämre för att någon får det bättre. Lyckligtvis fungerar det inte så utan snarare tvärtom.
Gita
P.s Glöm det där med ev. dåligt samvete, det finns ingen anldning i världen att ha dåligt samvete om man lyckats skapa ett bra liv för sig själv och sina närmaste. D.s

Man kanske inte skall kasta sten om man som du sitter i glashus.
Gita

Menar du på fullt allvar att alla fått det bättre de senaste 4 åren? Alla sjuka, pensionerade, arbetslösa, menar du att den gruppen fått det bättre? Om du menar det så lovar jag dig att jag kan grusa din illusion på en minut. Eller åtminstone så lång tid som det tar att skriva inlägget. Så, menar du att dessa grupper fått det bättre?
Huggorm
Ytterligare ett fall av socialdemokratiskt valfusk är avslöjat:
http://hd.se/landskrona/2010/09/10/politik...pa-nar-valjare/
Som jag skrev tidigare, de danska valobservatörerna borde ha fått granska det svenska valet i alla fall

Edit: Ännu mera: http://www.newsmill.se/artikel/2010/09/10/...hur-s-lurar-dem
Red Top
CITAT (Huggorm @ 11-09-2010, 22:07) *
Ungefär samma som det brukar bli:

Ja, att du är borgare med stark dragning åt Sverigedemokraterna är det väl inte någon som missat. innocent.gif
Solstorm
Nu hoppas jag ju att vänsterblocket vinner så att Sveriges krigande minskar men jag önskar faktiskt att SD får in en kandidat i riksdagen. Jag tycker att både medier och riksdagsmän behöver träna på demokrati och åsiktsfrihet och att respektera väljare som har andra åsikter än de egna.
gnon49
Tyvärr får vi nog leva med att människor sätter etiketter på andra, beroende på deras politiska hemvist.
Visst är det enkelspårigt men vi kanske vi kanske vill lura oss själva med att vi är bättre människor om vi röstar på ett visst parti. Det är ju inte förbjudet att leva med en illusion om det goda vs onda. Politikerna blåser gärna under såna tankar.Vilket block som vinner bestämmer väljarna och det är bara att acceptera. jag är så egoistisk att jag hoppas på alliansen. rolleyes.gif
Anki på Öland
CITAT (Solstorm @ 12-09-2010, 13:09) *
.................. Jag tycker att både medier och riksdagsmän behöver träna på demokrati och åsiktsfrihet och att respektera väljare som har andra åsikter än de egna.

Inte bara media och riksdagsmän, en hel del forummedlemmar på Odla också......
Anki
Huggorm
CITAT (Red Top @ 12-09-2010, 13:02) *
Ja, att du är borgare med stark dragning åt Sverigedemokraterna är det väl inte någon som missat. innocent.gif

Min dragning åt Sverigedemokraterna ligger i att jag inte anser att illegala invandrare skall garanteras amnesti eller annan än akut sjukvård, det räcker för att ge höga procent i testet. Min röst hamnar hos alliansen, den saken är säker.
Anma
Intressant! Valrörelsens glömda fråga

Jag är mycket medveten om att kritiken riktas till båda blocken.
Huggorm
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 14:25) *
Intressant! Valrörelsens glömda fråga

Jag är mycket medveten om att kritiken riktas till båda blocken.

Och hur skall vi lösa problemet? Ansvarstagande och förberedande ser man ju inte från något av blocken så att det kommer gå åt helvete är väll sannolikt. Alltså får var och en satsa på det dom tror på och personligen förbereder jag mig genom att ha skaffat mig ett torp med odlingsbar jord, drickbart vatten, ved för vintervärmen och oberoende av el. När krisen kommer är jag beredd. Hur kommer det gå för alla miljoner svenskar som väljer att investera sina slantar i nya bilar, silikonbröst, thailandsresor och ny mobiltelefon två gånger om året? För att inte tala om alla nybyggda villor som i princip täcker hela tomten och som är fullständigt beroende av elektricitet för att fungera. Att sitta med hög belåning på en sådan villa när krisen kommer är inte något jag skulle vilja utsätta mig för.

Alla stora civilisationer går under till slut, och Europa har passerat sin storhetstid. Den som vill fortsätta leva bekvämt pluggar hindi eller mandarin samt högre studier i ett eller annat och tar plats i världens nästa ledande civilisation.
herkules
CITAT (AndersKbg @ 12-09-2010, 12:15) *
Du kommer alltid med så fina argument. Jag tolkar det som att du inte har något vettigt att tillföra.
Gör du något överhuvud taget för att någon annan ska få det bättre, mer än att du tycker att det är häftigt att betala skatt?

passar det inte så ge f-n i att läs det jag skriver!
och ja, jag gör ett skitjobb som ni borgare inte ens skulle vilja ta i med tång. för en skitlön dessutom.
jag idkar inte välgörenhet och tror jag ska få cred för det wink.gif
Gita
CITAT (herkules @ 12-09-2010, 16:27) *
passar det inte så ge f-n i att läs det jag skriver!
och ja, jag gör ett skitjobb som ni borgare inte ens skulle vilja ta i med tång. för en skitlön dessutom.
jag idkar inte välgörenhet och tror jag ska få cred för det wink.gif

Jaha, och varför slänger du bort ditt liv på ett skitjobb med en skitlön, gör något åt saken istället för spy galla över alla som på något sätt lyckats med sina liv. Du har väl precis lika möjligheter som alla andra, kanhända är det trots allt bekvämare att bara hata de som är annorlunda och tycka synd om sig själv.
För mig framstår du som ganska patetisk.
Gita
xlxl67
Ingen aning vad som diskuteras just nu - mest pajkastning men jag är ivf stolt över att vilja betala skatt till de som behöver det och jag tror det är mga. Jag tror inte det går att tvinga ut 90% av befolkningen i arbetslivet. Så mga friska ex finns inte.
Anma
Gita, på tal om sten i glashus, jag har en fråga som saknar svar.

Länk till inlägget.
Snöflinga

Skulle kunna bli spelevinken Östros eller drogliberalen Bodström, som vägrade drogtesta sig och vars vallöfte är att se till att Sverige får fotbollsVM.

Skulle vara intressant om någon som röstar på SD kunde berätta av vilken orsak. Konstigt att deras medlemmar verkar skämmas för sitt val. Eller det kanske inte är så konstigt ...
Anma
CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:06) *
Skulle kunna bli spelevinken Östros eller drogliberalen Bodström, som vägrade drogtesta sig och vars vallöfte är att se till att Sverige får fotbollsVM.

Skulle vara intressant om någon som röstar på SD kunde berätta av vilken orsak. Konstigt att deras medlemmar verkar skämmas för sitt val. Eller det kanske inte är så konstigt ...

Jag gillar spelevinken Östros, honom skulle jag lätt kunna se som partiledare om man nu bara ser till personen och inte kunskaperna. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om Östros kunskaper än att han är en sjuhelsikes ekonom, men det är ju Borg också. Jag gillar bara inte Borgs fördelning av pengarna.
Aqvakul
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 17:13) *
Jag gillar spelevinken Östros, honom skulle jag lätt kunna se som partiledare om man nu bara ser till personen och inte kunskaperna. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om Östros kunskaper än att han är en sjuhelsikes ekonom, men det är ju Borg också. Jag gillar bara inte Borgs fördelning av pengarna.

tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:06) *

En av dom har förklarat varför, men jag hittar inte inlägget nu. Antingen letar jag för dåligt, eller så har det blivit raderat.

Edit: Hittade det:
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1283604
Anma
CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 17:15) *
En av dom har förklarat varför, men jag hittar inte inlägget nu. Antingen letar jag för dåligt, eller så har det blivit raderat.

Hoppsan. Jo men... hm. Mest ordlös, faktiskt.
Snöflinga

Ojdå "spelevink" var menat som ironi ... han är liksom tvärtom för mig biggrin.gif Föredrar nog Borg och gänget runtomkring.
Gita
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 17:00) *
Gita, på tal om sten i glashus, jag har en fråga som saknar svar.

Länk till inlägget.

Nu består ju inte samhället enbart av långtidssjukskrivna, vilka för övrigt vad jag förstått inte fått det så mycket sämre. Att man med jämna mellamrum omprövar arbetsförmågan och att man bedömer just arbetsförmåga , (dvs har man t.ex 50 %k kvarvarande arbetsförmåga så skall man vara sjukskriven till 50 % ,inte mer) tycker jag nog är fullständigt rimligt. Sen, självklart att vissa detaljer i sjukförsäkringen bör rättas till.

Jag skulle nog vilja säga att en stor majoritet av Sveriges befolkning fått det bättre, det är länge sedan sist som t.ex reallönerna stigit. Att de flesta upplever att det fått det bättre är väl för övrigt något som syns i de olika väljarundersökningarna och sannolikt kommer att visa sig i kommande valresultat.

Du och dina meningsfränder använder er ständigt av ordet solidaritet men var finns er solidaritet gentemot t.ex en hårt arbetande barnfamij med kanske upp till 12-13 timmars arbetdagar om man inkluderar restider, lämning och hämtning på dagis samt allt hemarbete som man inte slipper undan även om man arbetar. Ni missunnar dem en tusenlapp mer i plånboken, det skulle jag vilja kalla egoistiskt och osolidariskt.

Nu har du fått mitt svar, det kanske inte är vad du vill höra, men det är vad många med mig anser.
Gita
gnon49

Det kan ju bara så också att man vill byta ut hela partitoppen om valet blir en katastrof. Börja på ny kula så att säga. Det finns utan tvivel duktiga personer inom socialdemokraitin som behöver komma fram i rampljuset.
Inom alliansen var det ju många nya namn o ansikten som kom fram efter valsegern 2006. Borg o Toljfors är ju numera bekanta för oss. Socialdemokrati behöver lite nya kvastar att sopa med.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 12-09-2010, 17:34) *
Det kan ju bara så också att man vill byta ut hela partitoppen om valet blir en katastrof. Börja på ny kula så att säga. Det finns utan tvivel duktiga personer inom socialdemokraitin som behöver komma fram i rampljuset.
Inom alliansen var det ju många nya namn o ansikten som kom fram efter valsegern 2006. Borg o Toljfors är ju numera bekanta för oss. Socialdemokrati behöver lite nya kvastar att sopa med.

Jag skulle tro att det är enda sättet att komma tillbaka om dom förlorar valet nu. Om dom nu inte byter inriktning på hela partiet.
Snöflinga
CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 17:15) *

Ja vad skall man säga? Men det kanske är många ungdomar som röstar på SD. Verkar vara ett enfrågeparti som inte har någon uttalad åsikt i andra frågor.
Anma
CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:27) *
Ojdå "spelevink" var menat som ironi ... han är liksom tvärtom för mig biggrin.gif Föredrar nog Borg och gänget runtomkring.

Jo, men jag gillar honom för det, ironi eller inte.
Gita
CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:27) *

Att kalla "gnällgeten" Östros för spelevink kan ju inte vara annat än ironi, inte ens vid sidan av långsamma, trötta Mona framstår han väl som särskilt yster.
Reinfeldt och Borg är däremot ett vinnande team.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 12-09-2010, 17:28) *
Nu består ju inte samhället enbart av långtidssjukskrivna, vilka för övrigt vad jag förstått inte fått det så mycket sämre. Att man med jämna mellamrum omprövar arbetsförmågan och att man bedömer just arbetsförmåga , (dvs har man t.ex 50 %k kvarvarande arbetsförmåga så skall man vara sjukskriven till 50 % ,inte mer) tycker jag nog är fullständigt rimligt. Sen, självklart att vissa detaljer i sjukförsäkringen bör rättas till.

Jag skulle nog vilja säga att en stor majoritet av Sveriges befolkning fått det bättre, det är länge sedan sist som t.ex reallönerna stigit. Att de flesta upplever att det fått det bättre är väl för övrigt något som syns i de olika väljarundersökningarna och sannolikt kommer att visa sig i kommande valresultat.

Du och dina meningsfränder använder er ständigt av ordet solidaritet men var finns er solidaritet gentemot t.ex en hårt arbetande barnfamij med kanske upp till 12-13 timmars arbetdagar om man inkluderar restider, lämning och hämtning på dagis samt allt hemarbete som man inte slipper undan även om man arbetar. Ni missunnar dem en tusenlapp mer i plånboken, det skulle jag vilja kalla egoistiskt och osolidariskt.

Nu har du fått mitt svar, det kanske inte är vad du vill höra, men det är vad många med mig anser.
Gita

Ditt svar rimmar illa med ditt påstående att ALLA fått det bättre. Det hjälps inte att du nu försöker ända dig till "de flesta". Det är trots allt över en halv miljon människor som bara är arbetslösa, och de har fått det sämre med denna regering. Sen lägger vi på alla långtidssjukskrivna.
Det är precis som mina åsiktsfränder säger, de som har det sämst får det sämre.

Om man synar rödgrönas politik ser man att de är bättre för barnfamiljer som arbetar hårt, så kom med ett bättre exempel istället. En högavlönad person med förmögenhet till exempel. De har definitivt fått det bättre. Mycket bättre.

Jag är helt övertygad om att om 4 år kommer många att inse vad som hänt. löneökningarna har blivit mycket lägre till exempel, åtminstone om det blir som regeringen vill, och människor kommer att i slutändan ha mindre i plånboken.
Samtidigt som fler och fler hamnar utanför trygghetssystemen. Kanske tar det ytterligare 4 år för människor att förstå, för ännu finns det många statliga bolag att sälja som ger kortsiktigt klirr i kassan. Men om alliansen kommer att regera så kommer Sverige ha körts i botten inom 10 år. Sen får vi bara hoppas att det kommer en ny Göran Persson och plockar upp oss från det svarta hålet.

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 17:53) *
Att kalla "gnällgeten" Östros för spelevink kan ju inte vara annat än ironi, inte ens vid sidan av långsamma, trötta Mona framstår han väl som särskilt yster.
Reinfeldt och Borg är däremot ett vinnande team.
Gita

Och det är just det som är problemet, du tycker nog att det inte är ett problem i för sig. Människor bryr sig mer om hur personerna är än hur politiken påverkar dem långsiktigt.
Reinfeldt blinkar med sina stora bruna och människor tror på varje floskler som han yttrar. Borg kommer med sitt pojkaktiga leende och charmar alla.
Huggorm
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 17:59) *
Och det är just det som är problemet, du tycker nog att det inte är ett problem i för sig. Människor bryr sig mer om hur personerna är än hur politiken påverkar dem långsiktigt.
Reinfeldt blinkar med sina stora bruna och människor tror på varje floskler som han yttrar. Borg kommer med sitt pojkaktiga leende och charmar alla.

Synd för sossarna att dom inte lyckas se vartåt vinden blåser. När det går allt mera åt blockpolitik och personröster väljer dom att samarbeta med vänstern och väljer Mona Sahlin till partiledare...
Anma
CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 18:13) *
Synd för sossarna att dom inte lyckas se vartåt vinden blåser. När det går allt mera åt blockpolitik och personröster väljer dom att samarbeta med vänstern och väljer Mona Sahlin till partiledare...

Jag håller med dig. Förutom att jag gillar ju Ohly och hans politik.
Mona är en kompetent person till statsministerposten, men människor som inte är så insatta röstar ju mer på hur personen är än kompetens eller ens politisk ideologi. Det är ganska många i det här landet som inte orkar bry sig om att ta reda på vad politiken egentligen handlar om, de röstar på det som låter bra på valaffischerna och vem som är mest fördelaktig i tv-rutan.

Peztis
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 11:56) *
En helt ovetenskaplig iakttagelse, trädgårdsfolk är vänsterfolk.

Huuu....
Anma
CITAT (Peztis @ 12-09-2010, 18:39) *
Huuu....

Mitt påstående håller än. Det är bara att se på hur folk röstat i denna tråd.
Peztis
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 18:42) *

Eller så har de bara råkat se denna tråd och tryckt på knappen...
Jag menar, hur länge har inte denna tråd varit igång och det är först nu som jag "tryck på knappen" och vänsterpartist är det minsta jag är.
Gita
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 18:35) *
Jag håller med dig. Förutom att jag gillar ju Ohly och hans politik.
Mona är en kompetent person till statsministerposten, men människor som inte är så insatta röstar ju mer på hur personen är än kompetens eller ens politisk ideologi. Det är ganska många i det här landet som inte orkar bry sig om att ta reda på vad politiken egentligen handlar om, de röstar på det som låter bra på valaffischerna och vem som är mest fördelaktig i tv-rutan.

Nu tycker jag att du skall tagga ner en aning. "Människor som inte är så insatta blablablabla......". Hur vore det om du respekterade även dem som inte inser Monas storhet. För övrigt tycker jag nog att din samhällssyn är något förlegad, att sträva efter sådant som kanske var relevant för 50 år sedan leder ju ingen vart. Det är kanske dags att inse att vi lever i ett helt annat samhälle idag, ett samhälle där man kanske bör ompröva sina ställningstagande både en, två och tre gånger. F.ö är det inte särskilt klädsamt att anse sig stå över mer än hälften av svenska folket, för min del tror jag att en majoritet av svenskarna har förstått att vi lever i en föränderlig värld som kräver ett förändrat samhällsbygge.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 12-09-2010, 18:58) *
Nu tycker jag att du skall tagga ner en aning. "Människor som inte är så insatta blablablabla......". Hur vore det om du respekterade även dem som inte inser Monas storhet. För övrigt tycker jag nog att din samhällssyn är något förlegad, att sträva efter sådant som kanske var relevant för 50 år sedan leder ju ingen vart. Det är kanske dags att inse att vi lever i ett helt annat samhälle idag, ett samhälle där man kanske bör ompröva sina ställningstagande både en, två och tre gånger. F.ö är det inte särskilt klädsamt att anse sig stå över mer än hälften av svenska folket, för min del tror jag att en majoritet av svenskarna har förstått att vi lever i en föränderlig värld som kräver ett förändrat samhällsbygge.
Gita

Snälla du, jag tänker inte tagga ner för din skull. Du har ingen aning om vad jag strävar efter, för det har jag på inget sätt redovisat.

Gita

Fast nu är nog inte skribenterna i denna tråd särskilt representativa för samhället i stort. Övervägande del verkar inte arbeta. Medelåldern verkar vara 60+. Av dem som arbetar verkar de flesta arbeta i offentlig sektor. Skulle tro, nej jag vet, att de väljarundersökningar som presenteras titt som tätt är betydligt mer representativa för vad svenskarna tycker än hur folk röstar idenna tråd.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 12-09-2010, 19:05) *
Fast nu är nog inte skribenterna i denna tråd särskilt representativa för samhället i stort. Övervägande del verkar inte arbeta. Medelåldern verkar vara 60+. Av dem som arbetar verkar de flesta arbeta i offentlig sektor. Skulle tro, nej jag vet, att de väljarundersökningar som presenteras titt som tätt är betydligt mer representativa för vad svenskarna tycker än hur folk röstar idenna tråd.
Gita

Jag har aldrig påstått det heller. Resten är bara dina fördomar.
Huggorm
Jag har tidigare sett en undersökning där det framgick att socialdemokraterna var de mest okunniga väljarna. De röstade som de alltid hade röstat, utan att veta vad det innebar. Den undersökningen är ett par år gammal nu, och jag tror inte den gäller längre, det tyder raset i sossarnas stöd på. Folkpartisterna och därefter vänsterpartisterna var de mest insatta har jag för mig. Tyvärr har jag inte någon länk redo, men eftersom det är gammal information är det ju inte särskilt relevant längre i alla fall.

Och sverigedemokraterna är fortfarande också en aning överrepresenterade...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon