|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Han kanske har ett sjätte sinne. Just nu rusar han runt på golvet, vet inte hur länge det dröjjer innan nästa gång. Han undrar nog varför jag fjäskar så med honom.. Paprika, årets första morot  Nej, jag har INTE berättat...
Meriona
15-07-2009, 18:47
Ojoj har han packat sin lilla övernattningsväska?
Nu har husse varit här med stor gurkbit (tröst) och tidningar som ska vara underlag i buren sedan. Nu är väskan packad, men övernattningsväska hoppas jag det inte blir
Håller tummarna och tänker på lillprinsen
Tack, matte är nervöööös.  Jag ska medvetet låta någon skära i min lille prins-kille
CITAT (Wilmer @ 15-07-2009, 23:09)  Tack, matte är nervöööös.  Jag ska medvetet låta någon skära i min lille prins-kille  Hålla handen/tassen...
Biggan_
15-07-2009, 23:01
CITAT (Wilmer @ 15-07-2009, 23:09)  Tack, matte är nervöööös.  Jag ska medvetet låta någon skära i min lille prins-kille   Det går säkert bra!
CITAT (Biggan_ @ 16-07-2009, 00:01)   Det går säkert bra! det gör det säkert och nu ska jag sova så jag orkar med detta i morgon
Meriona
16-07-2009, 07:06
Huvvaligen, nu är de på väg! Incheckning 08.30 skulle det vara.... Håller alla tummar och tår jag har, mina små pälsbollar kniper klor.... Nervöst att vänta så här!
Myosotis
16-07-2009, 09:12
Oj, är det idag! Håller tummarna. Men det kommer naturligtvis att gå bra.
Meriona
16-07-2009, 09:20
Ja det hoppas jag! Kl 16 ska han hämtas, matte har lovat att ringa.... *biter naglarna - sliter håret*
Meriona
16-07-2009, 09:37
Nu är han avlämnad....  Såklart charmade han alla i väntrummet...
CITAT (Meriona @ 16-07-2009, 10:37)  Nu är han avlämnad....  Såklart charmade han alla i väntrummet... Såklart att han gjorde! Hans charm biter på alla utom marsvinsdommare ju! Sen måste han ju försöka in i det sista....
Matte väntar nervöst.. Efter lunch sa de, kanske han knipsas i detta nu  Han charmade nog fru veterinären lite också, hon berömde i allafall hans lugn. Lungor, hjärta och slemhinnor var fina, vikt 934 gram, båda kulorna nerramlade. Fin pojk
Meriona
16-07-2009, 12:16
Tänk om fru Dr  Vet ger tillbaka ett mindre attraktivt marsvin och stoppar lille raggsockan i egen ficka?
 Nu blev jag inte lugnare....
Meriona
16-07-2009, 14:27
Lycka till nu när han ska hämtas! Känner du att vi tänker på er så att det knakar?
Nu kan det väl inte dröja länge till innan våra nerver blir stillade...
sqrulan
16-07-2009, 16:27
Djur går endast på instinkt. Om du utsätter dom för en ny miljö så mår dom dåligt och gör tokiga saker. Djur vill ju vara fria!?
anne-li i olofstorp
16-07-2009, 19:24
nu börjar till och med jag bli nervös..... Varför hör vi inget??????? snälla! rapportera till oss som snart biter på armbågarna!!!! A-Li, själv djurägare.....
Meriona
16-07-2009, 19:31
Wilmer har varit vänlig att ringa och tala om att Anton mår alldeles prima! Han har tillochmed efter mattes omsorger börjat mumsa mat, så det ser ut att gått alldeles utmärkt!  En stor stenbumling har fallit från mitt hjärta.....
anne-li i olofstorp
16-07-2009, 19:37
Tack!!! vad skönt att höra...... Krya på hälsning till den lille pälsbollen
Puuuuuhhhhhhhh
Hälsningar från LillNöffe!!! Matte har inte tid att skriva så mycket - vill ha gurka o morot som tröst. LillNöffe, nu något lättare
CITAT (Wilmer @ 16-07-2009, 20:47)  Hälsningar från LillNöffe!!! Matte har inte tid att skriva så mycket - vill ha gurka o morot som tröst. LillNöffe, nu något lättare  Skickar en persiljekvist som tröst  Lillpojken ...
Så nu kan jag ta över, Anton har fått nyplockad mat i buren, ser att munnen är full av kirskål just nu. Han har kissat och äter själv, nu är det bara plupparna som ska komma också  . Stackarn såg allt medtagen ut när jag hämtade honom två timmar efter operationen, det syntes på ögonen. Han hade ju fått lugnande annars söver de med gas. Han var dock varm och fin. Väl hemma fick han vatten och mumsig mat i buren, men han åt inte självmant. Lämnade honom ifred 30 min och släppte ut Isa och Indra, inget är som sällskap - även om det är på håll. Då började han se lite nyfiken ut igen. Efter halvtimmen blev det pipettmatning med druvocker och vitaminvatten, ville inte äta. En halvtimme senare, vatten.. Sedan kom husse med morot och färsk gurka-vips så åt han som om han inget annat gjort. Vilken lättnad! Nu äter han själv i buren också, allt återgår till det normala hoppas jag. Det känns grymmt att utsätta honom för detta just nu, men snart kommer han få busa med kompisar och ha det bra i sällskap resten av livet. Töserna har ensamrätt på golvet nu ett par dagar innan jag vågar låta honom rasta sig där. Det dröjjer tre veckor innan Anton kan gå med tjejerna utan att riskera dräktighet, då hinner han läka fint också hoppas jag  Tack för hållna tummar tår och tassar, håll gärna i dem ett tag till Anton har numera rakad mage och fyra små stygn som är invändiga och sedan ihoplimmad. Djurskötaren tyckte han var charmig och så snäll! Han hade inte en protesterat när de gav honom den lugnande sprutan (jag har haft marsvin som fått sprutor förr, en kamp på liv och död  ). Mattes lille tappre pojk
Meriona
16-07-2009, 20:27
Pust....jag känner oron ända hit.... Men det kommer att gå så bra ska du se!
Nu studsar han runt i buren som aldrig förr, äter o knaprar  Fast han har inte vågat hoppa upp på taket till huset än, tänk om han slår i klockspelet, eller, ja, det som var...
Meriona
16-07-2009, 20:39
anne-li i olofstorp
16-07-2009, 20:47
han lär sig dimensionera hoppen så småningom, min lilla gammalkatt var bara 11 mån. när hon fick sin kull ungar, hon skulle två dagar efter hoppa upp på en köksbänk, ingen blev mer förvånad än hon när hon hoppade över bänken och ner på andra sidan,,,, Nu tror jag ju inte att dessa två extra-attiraljer väger sååååå mycket som 5 kattungar, men kroppen är lite annorlunda,.,,,, Så snacka om att EN sten föll från våra hjärtan när vi hörde det gått bra, hur känner han sig då med 2 stenar mindre,,,,
Hihi, ja, han kanske missar taket och hamnar i burgallret utan extravikten  . Jag är också så himmla lättad, han har bajsat nu också, fina fasta ploppar och äter nästan hela tiden.
anne-li i olofstorp
16-07-2009, 20:56
Nervöst ätbeteende!!!!! Skoja bara! såååå bra!!!!!
 Tröstäter... Jag har föresten häng in den trekantiga ROSA mys-hängmattan jag vann på lotteriet på utställningen till Anton. Tänkte den matchade hans nya identitet
anne-li i olofstorp
16-07-2009, 21:05
Förvirra honom nu inte..... Det tar en tid att ställa om identiteten! Dessutom som en grannes katts vetirinär sa; skulle jag kastrera honom eller lobotomera honom????
Myosotis
16-07-2009, 21:15
Skönt att han mår bra! Klappa från mig: [attachment=38458:trost.gif] CITAT (Wilmer @ 16-07-2009, 21:17)  ....fyra små stygn som är invändiga och sedan ihoplimmad... Behöver stygnen tas eller är det såna som försvinner av sig själva?
De ska försvinna av sig själva. Hon vek dubbelt och sydde och limmade sedan eller hur det var, stygnen sitter invändigt på något sätt. Jag ser dem inte. Inget för Anton att dra i, bra!!! Okay, hoppas marsvin är färgblinda Anne-Lie
Så gott att det gick bra för lille Anton idag. Har tänkt på honom hela dagen
 Tack det värmer. Han hälsar med munnen full av gräs från mattes knä.
Man brukar sätta ett stygn eller två runt sädesledaren för att slippa vätskeläckage. Dessa stygnen försvinner av sig själva. Är dessutom "påsen" limmad, är i stort sett all infektionsrisk borta efter några timmar. Det limmet håller för det mesta!
Hade en gång en katthona som tog första omgången stygn på sig själv efter en kastrering. Endast några timmar efter hemkomsten. Då limmade de henne istället. Trots intensivt slickande, lyckades hon inte få hål på limmet. Jamen krage undrar ni väl då.. Jo hon hade krage... i typ 45sekunder, innan hon lurade ut hur hon kunde komma ur den med hjälp av en dörrpost! Det hjälpte inte hur vi satte fast den. Närmsta dörrpost och kragen var väck!
Ja, o krage är det inte tal om på de här djuren utan nacke
Oj vilket spänstigt hopp han tog upp på huset
Meriona
17-07-2009, 07:28
Nu väntar vi bara på dagens rapport om konvalecenten....
Myosotis
17-07-2009, 08:34
CITAT (Wilmer @ 16-07-2009, 22:26)  Hon vek dubbelt och sydde och limmade sedan... Vek hon sig dubbel  Vilken obekväm arbetsställning!
Meriona
17-07-2009, 08:45
CITAT (Myosotis @ 17-07-2009, 09:34)  Vek hon sig dubbel  Vilken obekväm arbetsställning!
Myosotis
17-07-2009, 08:45
CITAT (MariaS @ 16-07-2009, 22:55)  Hade en gång en katthona som tog första omgången stygn på sig själv efter en kastrering. Endast några timmar efter hemkomsten. Då limmade de henne istället. Trots intensivt slickande, lyckades hon inte få hål på limmet. Jamen krage undrar ni väl då.. Jo hon hade krage... i typ 45sekunder, innan hon lurade ut hur hon kunde komma ur den med hjälp av en dörrpost! Det hjälpte inte hur vi satte fast den. Närmsta dörrpost och kragen var väck! Det gjorde min jourkatt också fast inte första dagarna. Hon tuggade upp hälften av stygnen ungefär men behövde inte sys om. När det gäller katter ska man dra åt lite hårdare än man vågar och sen lika mycket till för att kragen ska hålla.
CITAT (Myosotis @ 17-07-2009, 09:45)  Det gjorde min jourkatt också fast inte första dagarna. Hon tuggade upp hälften av stygnen ungefär men behövde inte sys om. När det gäller katter ska man dra åt lite hårdare än man vågar och sen lika mycket till för att kragen ska hålla.  Jodå, det gjorde vi också och sen tog vi ytterligare lite till, men det var en houdinikatt. Hon lyckades även ta sig ut genom fönsterspringor på 4cm också! Hon öppnade dörrar åt alla håll och tog sig in i utrymmen som jag vill påstå är omöjliga för katter att nå. Tyvärr tog hon sig också in i ett låst garage, där det stod en glykolhink för att fånga möss i. Troligtvis har hon försökt ta en mus i hinken och fått i sig glykolen, så vi fick avliva henne. Lilla Skorpan...  Hon var en duktig musjägare hon!
Meriona
17-07-2009, 10:39
Usch fy så hemskt!  Stackars lilla katt!
Myosotis
17-07-2009, 10:41
Lilla pissen då  Usch så jobbigt. Dagens nögffeinformation! Veterinären vek förhoppningsvis inte sig själv dubbel, framförallt inte limmade ihop sig sedan  . I morse blev det vätskekontroll, svullnadskontroll och Antongos. Han verkar må fint men piper lite vid kiss o bajs, inte så konstigt kanske  Han åt sina egna ploppar också, så allt verkar OK. Tjejerna har hälsat genom gallret, de verkar inte som om de retar honom, utan pratar bara lite ivirgt om hur de snart ska busa ihop. Jag har föresten köpte en maffig utebur på Harald Nyborg, insåg att den jag själv gjorde för 7 år sedan aldrig kommer få ett riktigt tak. Dessutom var den liten åt tre djur. I dag verkar det vara väder så tjejerna kan ha invigningsfest! Jag tror jag ska göra lite mysig kligröt åt Anton som tröst i em efter jobbet, måste ju fira att matte har semester så hon kan passa upp 24 timmar om dygnet
Myosotis
17-07-2009, 16:46
CITAT (Wilmer @ 17-07-2009, 14:11)  Veterinären vek förhoppningsvis inte sig själv dubbel, framförallt inte limmade ihop sig sedan  .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|