Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
OJ! Grattis Anton!!!!!!! Jag kommer förbi och pussar dig ikväll! wub.gif hbd.gif
Therese3z
Damn it!! Det har du ju helt rätt i! Är han så stor redan!? *chockad*
hbd.gif !!! yaay.gif yaay.gif yaay.gif

CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 11:17) *
OJ! Grattis Anton!!!!!!! Jag kommer förbi och pussar dig ikväll! wub.gif hbd.gif

Pussa honom från mig också!! wub.gif
Meriona
CITAT (Therese3z @ 17-04-2009, 11:27) *
Pussa honom från mig också!! wub.gif

Jag lovar! På nåt särskilt öra eller så? whist.gif
Therese3z
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 11:32) *
Jag lovar! På nåt särskilt öra eller så? whist.gif

Mitt emellan öronen! laugh.gif
Meriona
Okidoki! kiss.gif Får väl räkna med lite ludd i munnen... ptviiii
Wilmer
giggle.gif LITE??
Chamomille
CITAT (Therese3z @ 17-04-2009, 11:41) *
Mitt emellan öronen! laugh.gif

Mellan öronen rotfl.gif
Meriona
Näääääh vad jag skäms! Jag kunde inte pussa Anton från Therese, för Wilmer med sitt stora hjärta var och skänkte lite kärlek och tid till sin goe häst, så jag kom inte in till Ante! Jag hälsade på både mamma och sonen/exet för att fördriva tiden (de bor alla på samma halv-lilla fläck), men tillslut så var jag liksom tvungen att dra vidare, och tyvärr får jag ta en regncheck på pussandet denna gång! -cry-.gif -cry-.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 19:57) *
Näääääh vad jag skäms! Jag kunde inte pussa Anton från Therese, för Wilmer med sitt stora hjärta var och skänkte lite kärlek och tid till sin goe häst, så jag kom inte in till Ante! Jag hälsade på både mamma och sonen/exet för att fördriva tiden (de bor alla på samma halv-lilla fläck), men tillslut så var jag liksom tvungen att dra vidare, och tyvärr får jag ta en regncheck på pussandet denna gång! -cry-.gif -cry-.gif

Va ere me re? har ru inge tålamod eller....

Nu är det du som åker tillbaka och pussar från hela tantgänget på odla!
Meriona
Aldrig i livet, nu är ju matte själv hemma och får pussa... wub.gif
Wilmer
puss puss puss tvi tvi tvi puss puss puss snuffsegull.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 17-04-2009, 21:04) *

wub.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 17-04-2009, 21:04) *

Hmmmm.. Nu är förståndet helt väck.... coolgleam.gif Hur KAN man bli sån av små hårbollar? Skumt, det kan ju användas i krigsföring, tänk er ett antal gulliga marsvin som intar ett land och ALLA blir som förlamade och bara glömmer att försvara sina gränser???? tummenupp.gif
Och om ni vill rekommendera nån till Nobels Fredspris så heter hon WILMER, ja ni vet... rolleyes.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 21:13) *
Hmmmm.. Nu är förståndet helt väck.... coolgleam.gif Hur KAN man bli sån av små hårbollar? Skumt, det kan ju användas i krigsföring, tänk er ett antal gulliga marsvin som intar ett land och ALLA blir som förlamade och bara glömmer att försvara sina gränser???? tummenupp.gif
Och om ni vill rekommendera nån till Nobels Fredspris så heter hon WILMER, ja ni vet... rolleyes.gif

giggle.gif ...och nu blir det ännu värre. Jag har en ny kossa till henne här hemma... Snart blir nog samlingen komplett på både marsvin och kossor, om hon fortsätter i den här takten giggle.gif
Meriona
Ja det är ju tur att det finns plats! Fattar inte att hon inte har en real-live-ko ännu, ska vi lägga ihop????????? Jag har kontakter.... crazy.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 21:18) *
Ja det är ju tur att det finns plats! Fattar inte att hon inte har en real-live-ko ännu, ska vi lägga ihop????????? Jag har kontakter.... crazy.gif

giggle.gif Är visst redan tre på väg, med kalvar och allt! Inte Wilmers egna förstås, men de ska husera runt hennes lilla tomt i sommar i alla fall...
Meriona
Haha va kul! Måste få veta mer... När ska du komma till bebyggda trakter och sova över? Så att vi får mer info menar jag? Helgen före morsdag brukar det var cruising här... blink.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 21:26) *
Haha va kul! Måste få veta mer... När ska du komma till bebyggda trakter och sova över? Så att vi får mer info menar jag? Helgen före morsdag brukar det var cruising här... blink.gif

Sova över blink.gif Hur långt bort tror du jag bor egentligen? Det tar faktiskt bara 45 minuter hem till Wilmer från mig!

Förra året när det var cruising hos er, kom vi inte längre än hem till Wilmer.... Av någon outgrundlig anledning blev vi sittandes där med ett marsvin i knäet, istället för att crousa på stan whistling.gif
Meriona
Men hallå sova över ifall att man vill gosa med marsvin hela natten och dessutom kanske till och med njuta av ett glas vin samtidigt..... laugh.gif

Jag går alltid ner och njuter av de fina bilarna på stan på dagtid, sen blir folk lite för onyktra i min smak.....
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 21:35) *
Men hallå sova över ifall att man vill gosa med marsvin hela natten och dessutom kanske till och med njuta av ett glas vin samtidigt..... laugh.gif

Jag går alltid ner och njuter av de fina bilarna på stan på dagtid, sen blir folk lite för onyktra i min smak.....

Jobbar på dan!

Får väl dra med termosen hem till Wilmer då, så vi kan ta det där glaset vin också....
Meriona
Ja men räkna med lite ludd i vinet... bravo.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 21:38) *

Tar med tesilen också då biggrin.gif giggle.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 17-04-2009, 21:38) *

rotfl.gif MarsVIN, klart ni är välkomna jag har extra sovplatser happy.gif . Mina marsvin är vana vid nattsudd flirting.gif

Kosse OT; jag ska få kor med kalvar runt knuten strax. Bara gräset kikar upp lite mer. Jag bor i himmelen. wub.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 17-04-2009, 21:58) *
rotfl.gif MarsVIN, klart ni är välkomna jag har extra sovplatser happy.gif . Mina marsvin är vana vid nattsudd flirting.gif

Kosse OT; jag ska få kor med kalvar runt knuten strax. Bara gräset kikar upp lite mer. Jag bor i himmelen. wub.gif

Ja inte ska du klaga.... kanske att det är lite långt till båd jobb och häst, men det är ju en värdslig sak!

coolgleam.gif
lissa
Cruising.....var det inte det raggarna gjorde förr i tiden, eller betyder det kanske något annat numera ?
..Bara 45min ifrån varandra,då är ni ju nästan grannar,( för att åka igenom stan här tar det 20 minuter när det inte är någon trafik) det är ju perfekt , för då är det ju inte såå svårt att fixa Antons Spaa-dag, med kort, klippnig och lite annat pyssel..
Får man fråga vad det är för kossor ni pratar om ???
Meriona
CITAT (lissa @ 18-04-2009, 02:38) *
Cruising.....var det inte det raggarna gjorde förr i tiden, eller betyder det kanske något annat numera ?
..Bara 45min ifrån varandra,då är ni ju nästan grannar,( för att åka igenom stan här tar det 20 minuter när det inte är någon trafik) det är ju perfekt , för då är det ju inte såå svårt att fixa Antons Spaa-dag, med kort, klippnig och lite annat pyssel..
Får man fråga vad det är för kossor ni pratar om ???

Lissa, Wilmer är helsåld på kor. Hela hennes hem vimlar av ko-saker, inklusive en kospräcklig pall med rosa juver under. crazy.gif Och nu ska bonden tydligen släppa kor i hagen precis utanför hennes fönster. kram2.gif Jag tror att hon mutat honom på nåt sätt.
Myosotis
Hihi, min kompis är också ko-ist. Kogardiner, koppar, kaffekannor, dukar... allt är komönstrat. Alltid lätt att hitta födelsedagspresenter till henne. Har du såna här tåstrumpor, Wilmer?

[attachment=33531:cowsocks.jpg]
Wilmer
Hihi, fina sockar! Jag har många varianter men inte dem. Och JA; mina klappar är givna giggle.gif . Nu sitter jag med Anton oinkande i örat, han är övercharmig. En extra puss oink till Myosotis som blev sugen på att ha honom hemma när han var bebis wub.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 18-04-2009, 22:22) *
En extra puss oink till Myosotis som blev sugen på att ha honom hemma när han var bebis wub.gif

kiss.gif Jag är fortfarande sugen på att sno honom, du låser väl in honom på natten?!
MariaS
CITAT (Meriona @ 18-04-2009, 17:21) *
Lissa, Wilmer är helsåld på kor. Hela hennes hem vimlar av ko-saker, inklusive en kospräcklig pall med rosa juver under. crazy.gif Och nu ska bonden tydligen släppa kor i hagen precis utanför hennes fönster. kram2.gif Jag tror att hon mutat honom på nåt sätt.

giggle.gif Då skulle du hört Wilmer, när jag skickade MMS på komönstrade myggjagarträskor! Tänk om man varit fluga på väggen där...

Eller vad tror du själv, när du ser dessa?
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 19-04-2009, 10:42) *
kiss.gif Jag är fortfarande sugen på att sno honom, du låser väl in honom på natten?!

yes.gif dygnet runt faktiskt, så försök inte nono.gif . Fast han kanske hellre bor hos hönorna än suggorna i buren bredvid rolleyes.gif .

Visst e det sjysst skor!
Meriona
CITAT (Wilmer @ 21-04-2009, 07:32) *
Fast han kanske hellre bor hos hönorna än suggorna i buren bredvid rolleyes.gif .

Han vill nog allra helst bo i mattes säng tror jag... tummenupp.gif
Wilmer
kiss.gif
Meriona
Nu har det varit tyst märkligt länge, Myosotis - du har väl inte varit där och Ante-nappat????? laugh.gif
lissa
HAHAHAHA
MariaS, jag kan tänka mig vilket ljud som kom ur hennes strupe när hon såg dom skorna..och jag tycker också att dom är rätt mysiga, men inga extra ljud från min strupe, hahaha
Att ha korna runt knuten, inte så dumt, men vilken massa flugor och bromsar dom för med sig...Tänk om dom kommer och vill ha blod från vår lille Anton -fear-.gif
Taburetten med juver...hihi kan man hitta något mer " ????? " månntro....hahaha, men är man frälst så är man..och du är perfekt som person att handla en present till..

Min ena syster gillar också kor, och när hon bodde i Karlskoga ( tror jag det var) så fanns det en artist som kallades för komålarn, vad han än målade så hade han alltid flygande vita bevingade kor på duken.. Dom första jag såg tyckte jag var förfärliga , men sen tyckte jag att det kanske inte var så dumt...för en del var faktiskt riktigt snygga...speciellt dom som inte hade alltför brokig bakgrund....Du kanske vet vem jag talar om Wilmer??
Bara en sak till, vågar ni sova med en liten nasse i sängen ?? Jag skulle vara livrädd att han skulle bli lämd eller att han skulle få tag på någon kabel att gnaga på unsure.gif
Inga nya bilder ännu ???
MariaS
CITAT (lissa @ 22-04-2009, 01:43) *
HAHAHAHA
MariaS, jag kan tänka mig vilket ljud som kom ur hennes strupe när hon såg dom skorna..

Inga nya bilder ännu ???

Ja, jag skickade MMS på skorna, men du ska veta att det var inget SMS som kom tillbaka inte, Nej Wilmer ringde och i stort sett bara tjöt i telefonen SKA HA

Håller med, var är korten? Jag hinner inte åka över denna veckan heller...
Wilmer
Lissa, jag vet vilka målningar du menar, vissa saker måste man faktiskt vänja sig vid innan man börjar älska dom giggle.gif

Ante var då kvar i buren i morse! Det pep och lät välderliga. Du får komma när du har tid MAria tummenupp.gif ju längre du väntar desto mer att väga. 588 var det i lördags, vem ger honom anabola????

Lurvisarna får inte sova med mig i sängen, det är bara när det är morgonmys eller möjligvis middagsgos det slappas lite under täcket - det är MYCKET uppskattat och otroligt avslappnande för mig med. De skulle kissa, bajsa, bli platta och ramla ner om de fick vara där under natten -fear-.gif . Indra har inte samma ro som de andra två att gosa, Isa är gosexperten, vi kan mysa i timmar wub.gif .

Jag förväntar mig flugor, blinningar och bromsar i sommar, men kanske de kan ta lite av myggen som kompensation?? (Kossorna ihagen).
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 22-04-2009, 10:16) *
Jag förväntar mig flugor, blinningar och bromsar i sommar, men kanske de kan ta lite av myggen som kompensation?? (Kossorna ihagen).

Grattis! Inte så kul med blinningar förstås, men du kommer att få ett rikt fågelliv! Här och på många andra ställen är svalorna utdöda för att det inte finns betesdjur längre.
lissa
Mysotis...det vore ju förfärligt om svalorna försvinner..Men dom lever väl på mer än vad djuren för med sig..När jag var liten hade vi ett svalbo i garagenocken, och det fanns inga kor i närheten..
I år har jag faktiskt inte hört dom, jag tyckte att jag såg en , men deras speciella skrik när det börjar skymma lite är något jag saknar.Förra året kom dom i slutet av mars..Jag tror naturligtvis på vad du säger Mysotis, men det svindlar ju när man tänker på det...
Wilmer, ...tur att du inte sover med dom, jag blev lite orolig och såg nästan en platt Anton framför mig.. ohmy.gif
Nästan alla djur verkar tycka om att ligga under täcket, utom min vove..hon vill ha lite ryggkontakt, men om min hand skulle (av en tillfällighet så klart) hamna på ryggen eller vid ett öra, så kommer det protester, och om jag inte tar bort handen så reser hon sig muttrande och lägger sig vid fötterna nästan ranting.gif otacksamma byracka...skojar bara, men bara om det där med byrcka, resten är sant....
Men hur blev det med korten, jag tror att det fattas 992 , minst...
Har du också något av komålarn?? Min syster sa att dom var ganska dyra då, redan på 80 talet tror jag det var, och såna saker brukar ju gå upp. Den jag gillade bäst var målad på en träbit, men kommer inte ihåg bakgrunden, men den gick i blått...
Myosotis
CITAT (lissa @ 23-04-2009, 03:01) *
Mysotis...det vore ju förfärligt om svalorna försvinner..Men dom lever väl på mer än vad djuren för med sig..När jag var liten hade vi ett svalbo i garagenocken, och det fanns inga kor i närheten..
I år har jag faktiskt inte hört dom, jag tyckte att jag såg en , men deras speciella skrik när det börjar skymma lite är något jag saknar.Förra året kom dom i slutet av mars..Jag tror naturligtvis på vad du säger Mysotis, men det svindlar ju när man tänker på det...

Visst svindlar tanken, men tyvärr blir det värre och värre... miljögifterna höll på att utrota arter på 60-talet, det har blivit lite bättre sen dess. Idag är det jordbruket och skogsbruket som förstör, allting ska vara så stort, jättelika åkrar med bara vete eller stora granplanteringar, ingen biologisk mångfald någonstans. Vanliga arter som gråsparv och gulsparv har minskat enormt i takt med att det småskaliga jordbruket försvinner. Här där jag bor är det en hästhage på 8 ha. Tre ungefär lika stora kohagar planterades med gran för ca. 20 år sen. Alla blommor, fjärilar och fåglar som var knutna till det öppna landskapet har försvunnit. Man får inte plocka eller gräva upp skyddade växter, men man får plantera skog så de dör; man får inte fånga större vattensalamander men man får skugga deras sjö med en granplantering så de dör ut osv. osv. Förr var här gott om ladusvalor, nu häckar det ibland ett par om jag har tur. En liten hästhage och några hästar räcker inte för att producera mat till en ladusvalefamilj. Våra grannar hade förr en stor hussvalekoloni på sitt hus, de försvann samma år som kossorna försvann. -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Hit till norra Skåne har inte svalorna kommit än, men det börjar bli dags för ladusvalorna.

Ursäkta, jag vet att detta är marsvinstråden.
Wilmer
trostar.gif Lite OT får man tåla flirting.gif . Marsvinen gillar svalor som tar myggen naughty.gif . Vi har en damm med typ en million mygg, här bor ochså div.svalor men de har inte anlänt än.

Jag har kollat upp kastrering av Anton, blå stjärnan i gbg blir det. De har vana och verkar bra, så jag känner mig trygg. Ingen tid bokad än sweatingbullets.gif han ska få växa lite till.
Meriona
Huvva, hela Odla kommer med och håller matte i handen.... laugh.gif
Wilmer
Tror att många vill hålla lille Anton i tassen också giggle.gif
Monaxe
CITAT (Wilmer @ 23-04-2009, 14:33) *
Tror att många vill hålla lille Anton i tassen också giggle.gif

Jag kan möta upp i kungälv och eskortera er ner till Blå stjärnan, vill du jag ska köra före eller bakom er? Kan nog fixa en saftblandare att ha på taket.
Wilmer
Tror på något sätt att Anton inte har sååå bråttom dit Monaxe, men tack ändå. Hem kan han nog vara mer sugen på saftblandare och hålla tassen coolgleam.gif
MariaS
CITAT (Monaxe @ 23-04-2009, 14:43) *
Jag kan möta upp i kungälv och eskortera er ner till Blå stjärnan, vill du jag ska köra före eller bakom er? Kan nog fixa en saftblandare att ha på taket.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
lissa
Behövs eskorten för att du inte ska ångra dig eller för att ingen ska komma och ninja.gif kidnappa allas vår lilla dammråtta ??? a0a.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
MariaS
CITAT (lissa @ 23-04-2009, 22:37) *
Behövs eskorten för att du inte ska ångra dig eller för att ingen ska komma och ninja.gif kidnappa allas vår lilla dammråtta ??? a0a.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Eskorten behövs dit för råttnappningsförsök och hem, för då är det brottom...
Wilmer
CITAT (lissa @ 23-04-2009, 22:37) *

sos.gif Hjälp, råttnappning, vem kan eskortera fram till Kungälv fear.gif

Nya bilder kommer, kan tom. föreviga honom i VÅGSKÅLEN på lördag tummenupp.gif .
MariaS
CITAT (Wilmer @ 24-04-2009, 09:42) *
sos.gif Hjälp, råttnappning, vem kan eskortera fram till Kungälv fear.gif

Nya bilder kommer, kan tom. föreviga honom i VÅGSKÅLEN på lördag tummenupp.gif .

Fast som han växer, börjar man fundera på om han får plats i vågskålen snart... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon