|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
11-08-2009, 11:28
Iiiih sötnosarna! Hur går det med Indras lilla blodvite?
Hon har lite fläskläpp, Anton högg genom ena läpphalvan och brevdvid näsborren med övre tänderna. Som pricen över i fick hon en fästing över samma näsborre stackarn. I morse klämde jag ut lite var och tvättade, får hålla uppsikt. Verkar som om det tar lite tid att få dem sams, de myser gott i knäet men själva så bråkar de emellanåt. Anton skulle behöva tagga ner liiiite.
Men stackars Indra, hoppas Anton taggar ner lite så det blir lite lugnare
Cathis jag har hört rykten...... Upp till bevis Ja, jag hoppas de lugnar ner sig alla tre, fjantar. Om det bara slutade regna så är de bättre sams i uteburen där de har gräs-distraktion.
Meriona
12-08-2009, 07:34
Hur vore det med en pallkrage inne att odla lite gräs i?
Haha Wilmer så du hör rykten du. Ja här kommer bildbevisen [attachment=40290:Lina.jpg][attachment=40291:Milli.jpg] Här är Lina och Milli. Två små pigga tjejer, syskon men så otroligt olika i sättet.
Meriona
12-08-2009, 21:17
NÄMEN! Vad är detta för sötisar? Jag älskar släthåriga (För det var min hane Lisa när jag var liten)...... de är så FINA! jag måste ta och leta upp det där kortet på honom och skanna in, varför blir det aldrig av....
 Pötisar! Med små virvlar i pannan!! Jag skulle bra gärna vilja ha en släthårig jag med, har haft det innan också (det enda som fanns nästan förr). Nu vet du vad du ska använda för champo o balsam iallafall  Möts vi i dommarringen nu då  . Persiljepussar från mig och de tre små grisarna
Kanske får vänta lite med domarringen, än är dom inte så stora  men shampo och balsam har jag ju redan, hihihi. Riktiga matvrak är dom iaf, så dom lär väl växa till sig  Lina hon tjatar hela tiden hon är uppe medan Milli är mycket tystare. Det roliga är att dom håller reda på varandra hela tiden, ingen idé att någon av dom försöker smita iväg. En hane som hette Lisa  från flickorna här till dom tre små grisarna
Ja, jag tror de måste vara två månader.. Visst är det sött att se hur de interagerar och hur personliga de är även som du säger om de är kullsyskon. Jag har en matfriare och en som väntar, två som är pratiga och en som är tyst(har jag aldrig haft förut).
Meriona
12-08-2009, 22:20
Jo vi förstod nog att han var en hane när det började ploppa upp bebisar....  Inte förstod vi så mycket vi var ju bara barn, och föräldrarna var väl måttligt intresserade...
CITAT (Cathis @ 12-08-2009, 20:57)  Haha Wilmer så du hör rykten du. Ja här kommer bildbevisen [attachment=40290:Lina.jpg][attachment=40291:Milli.jpg] Här är Lina och Milli. Två små pigga tjejer, syskon men så otroligt olika i sättet. Nämen... har du också trillat dit  Tja det är väl bara tidsfråga innan det blir fler  misstänker jag...
anne-li i olofstorp
13-08-2009, 16:02
Meriona
13-08-2009, 16:28
Hihi tokiga anne-li! Det ploppade ut bebisar ur det lilla svarta sällskapet som också sades vara en hona, och uppenbarligen var det ju det...
anne-li i olofstorp
13-08-2009, 21:16
 AHA!!!!!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-08-2009, 17:02) 
Meriona
29-08-2009, 19:37
Va dött det var här nu för tiden då?  Premiär på fredag - G Force!
 Ja, jag tycker det är synd att inte fler visar sina fina smågrisar
CITAT (Wilmer @ 30-08-2009, 01:46)   Ja, jag tycker det är synd att inte fler visar sina fina smågrisar  VArt har Thereze# tagit vägen föresten? Har inte sett henne här på länge...
Meriona
30-08-2009, 08:25
Spikar på huset svarade hon sist jag PMade. Men det tröttnar de väl på snart....  Småruffsen måste ju ha vuxit massor, gissar jag? Stavar som en kråka.
CITAT (Meriona @ 30-08-2009, 09:25)  Spikar på huset svarade hon sist jag PMade. Men det tröttnar de väl på snart....  Småruffsen måste ju ha vuxit massor, gissar jag? Stavar som en kråka. Mmm, det var ju ett tag sen jag såg dem sist! Vill se mer av dem NU!
Klart marsvinstråden måste hållas igång  Jag lägger in några bilder från i Torsdags när lillsnuttan fyllde 2 år vilket firades med "tårta" och present i form av en ny säng! [attachment=41318:lillemo2.jpg] [attachment=41319:lillemo3.jpg] [attachment=41320:lillemo4.jpg] [attachment=41317:lillemo1.jpg] [attachment=41321:lillemo5.jpg] [attachment=41322:lillemo6.jpg]
Myosotis
30-08-2009, 18:44
Meriona
30-08-2009, 18:51
Nämen vilken fin tårta! Nog för du har många grisar Humla, men den räckte nog till matte också va? Superfin säng - tydligen uppskattad! Härligt att du är tillbaka med bilder!
Vilken härlig tårta. Gillar verkligen sängen och det verkar vara fler som gör Ska försöka hinna fota lite nya bilder imorgon. Dom växer så det knakar
Humla; Men ååå  Dina sovbilder är alltid så söta att jag blir tårögd. Det finns inget sötare än softande små marsvin. Dessutom tror jag att jag är för evigt såld på Teddysar, de är för goa. Hejja Cathis  flera bilder, du borde faktiskt dokumentera minst varje vecka för oss hur de växer du som har bebisar Jag tog kort åt er för att visa hur lång Antons päls blivit i fredags innan jag klippte rumpraggen, men kameran packade ihop för gott och förstörde bilderna på kuppen.
Chamomille
30-08-2009, 23:13
Det var väl inte chilipeppar som låg på tallriken  För övrigt gulliga....  Inte chilin alltså.....
Jag funderade också på det där i mitten, kom fram till vindruvor  chili är det knappast...
Chamomille
30-08-2009, 23:35
Jag funderade på de röda i kanten jag
det är nog paprika på kanterna.
Helmysiga bilder Humla!
Tack för alla goa kommentarer Ni som funderade på tårtingredienserna kommer listan här: I botten ligger melon- och päronskivor runt några blad plocksallat. Runt kanterna ligger strimlad röd paprika. I mitten ligger gurka, bladpersilja, några delade urkärnade vindruvor och några skivor banan. (Bättre vet jag än att ge dem chili  ) Lillemo älskar sin säng  Tror att det beror på att det är lite tak över, marsvin gillar ju att känna sig skyddade uppifrån. Ser fram emot uppdaterade bilder på era grisar
Fler som gillar sängen:
[attachment=41361:sang_ingrid.jpg] Ingrid
[attachment=41362:sang_ingvar.jpg] Ingvar
[attachment=41363:sang_mymy.jpg] My-My
Meriona
31-08-2009, 19:25
Ojoj, du skulle kanske köpt en dubbelsäng istället!  Sickna mysisar!
 Helt klart godkänd mys säng. Marsvin är verkligen riktiga mys-älskare. Jag har sneglat på en sådan grej åt mina, hittils har de bara mysgrejjor som inte är täckta. Förutom mysrullen då.
Myosotis
02-09-2009, 08:26
NU så kan även jag bidra med en bild här. Jag har frågat matte och det är okej att jag visar den här. Det är bland det sötaste jag har sett:
Nämen!
Jättesöt! Men han ligger i en farlig ställning om han sprattlar till! Marsvin är jättekänsliga för att få in vatten i nosen. Är alltid supernoga de få gånger jag badar mina att alltid hålla i dem så att de inte kan sprattla till, och då är de aldrig i detta läge som marsvin brukar tycka är obehagligt eftersom de inte har någon kontroll när de ligger på rygg.
Är inte ute efter att moralpredika, vill bara inte att andra ska försöka göra likadant med sina marsvin då det kan bli tråkiga följder.
Myosotis
02-09-2009, 09:22
Okej. Jag vet ju inget om marsvin, tycker bara att bilden är söt och hon ser ju väldigt avslappnad ut. Men jag kan kolla så matta vet om det! Tack för tipset!
Men så ljuvlig  Flera av mina marsvin har gillat att bada, att simma runt i badkaret och landa på stranden (uppstickande mage) emellanåt. Menar du att de lätt ska få lunghinneinflammation Humla? Men i det vilda måste de ju bli utsatta för vatten lite hursomhelst, så de måste ju ha något slags skydd för att vatten inte ska rinna rakt in (en stråle från en kran är kanske inte så bra då..)?
CITAT (humla @ 02-09-2009, 10:11)  Jättesöt! Men han ligger i en farlig ställning om han sprattlar till! Marsvin är jättekänsliga för att få in vatten i nosen. Är alltid supernoga de få gånger jag badar mina att alltid hålla i dem så att de inte kan sprattla till, och då är de aldrig i detta läge som marsvin brukar tycka är obehagligt eftersom de inte har någon kontroll när de ligger på rygg.
Är inte ute efter att moralpredika, vill bara inte att andra ska försöka göra likadant med sina marsvin då det kan bli tråkiga följder. Den marsvinstjejen ser ju ut som om hon varit med om det där förut, så jag tror inte det är någon fara. Sen tror jag att de flesta marsvinsägare känner sina djur så väl, att de inte skulle släppa ett marsvin i en sån position, om de inte säkert visste att djuret gillade det.
CITAT (MariaS @ 02-09-2009, 10:31)  Den marsvinstjejen ser ju ut som om hon varit med om det där förut, så jag tror inte det är någon fara. Sen tror jag att de flesta marsvinsägare känner sina djur så väl, att de inte skulle släppa ett marsvin i en sån position, om de inte säkert visste att djuret gillade det. Jag hoppas detsamma! Har dock aldrig träffat på ett marsvin som varken uppskattar att ligga på rygg eller att bli badad. Så kombinationen tillsammans med risken att få in vatten i nosen gjorde att jag reagerade. Jag skulle aldrig lägga ett marsvin så. Men detta är kanske en speciell herre/dam (?) som uppskattar detta, jag har ju inte träffat alla marsvin  Wilmer: Ja, marsvn kan drabbas av lunginflammation om de får in vatten i nosen. Vet inte hur mycket de har kvar från "det vilda" och hur mycket de tål, har bara läst mig till att man ska vara försiktig
Myosotis
02-09-2009, 09:41
Matte berättade att det här marsvinet gillar att ligga på rygg i hennes knä, helt avslappnad. Och tydligen har hon aldrig sprattlat när hon badas så där, hon ligger stilla och njuter.
Där ser man  Hon måste tillhöra en minoritet, har aldrig haft något marsvin som uppskattat vatten. Hon är väldigt fin, släthårig? strävhårig? Hon har en väldigt fin cream-färg. Finns det någon bild när hon är torr?
Myosotis
02-09-2009, 10:10
Vet tyvärr inget mer om henne, har aldrig träffat henne och bara precis lärt känna matte. Jag får väl övertala matte att bli medlem på odla så hon kan berätta själv! Hon ska visst ha en hemsida har jag för mig hon sa där det ska finnas bilder.
Jo förresten, hon är 4 år gammal. Marsvinet alltså.
Meriona
02-09-2009, 11:09
CITAT (humla @ 02-09-2009, 10:53)  Där ser man  Hon måste tillhöra en minoritet, har aldrig haft något marsvin som uppskattat vatten. Jag har för mig att Wilmer haft ett marsvin när hon var liten, som gillade att simma. Troligen var den stackarn präglad av sin matte...
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 09:26)  NU så kan även jag bidra med en bild här. Jag har frågat matte och det är okej att jag visar den här. Det är bland det sötaste jag har sett:  Här hemma är dom för små för att plaska än tycker jag, men dom växer och frodas. Ikväll har det varit race i buren
CITAT (Meriona @ 02-09-2009, 12:09)  Jag har för mig att Wilmer haft ett marsvin när hon var liten, som gillade att simma. Troligen var den stackarn präglad av sin matte...  Liten o liten  Tonåring. Jodå, Trollet plaskade omkring som det värsta vattensvin, men även Rultan och Ärtan gillade att bada. De är ju trots allt släkt med vattensvinen, vilket jag tycker märks när de leker i vattnet i förtjusning. Molly flög som en projektil ur vattnet första gången, sedan gillade hon det också. Anton hatar vatten som pesten, eller om det är det att jag drar i håret, han försöker med självmords hopp för att komma undan. Indra och Isa tar det med jämnmod. Kiwi som jag passade tyckte det var skönt. I dag har jag varit och sett G-force! Å så sött  . Jag skrattade i ärlighetens namn mer åt Bolt, men marsvinen var ljuvliga. Måste ha dvd'n så jag kan kolla in allt, missar ju så mycket om man bara ser filmen en gång
Jag saknar era inlägg.. Bilder.. Jag har ingen kamera längre min har dött. Tyvärr är nästa utställning samma helg vi fått tillträde till nya huset, så jag borde nog prioritera det  oavsett vad jag känner just nu så känns det inte rätt att åka på utställning då
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|