|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Nu har jag väntat flera timmar, inga flera bilder inlagda så här kommer no. 997 (nedräkning till noll) på Anton  . nöffe o husse.jpg
Äntligen, det tar lång tid mellan bilderna, vi vill se mer !!!!! Jättesött kort, det ser ut som om han är ute i ett riktigt stormväder, men ser man ju en bit av husse, och där är det kav lungt, men han kanske trampar på axeln eller smeker kinden ?? Ursöt är han, tack för 997, vi väntar ivrigt på 996-990 hihih
Meriona
31-03-2009, 08:02
Blundar han den lille?  Han njuter nog där på husses axel...
Han ser verkligen fångad ut av en stormvind! Han sitter och spanar efter brudarna  . Han älskar att sitta på axeln och spana, helst med lite ansiktsgos emellanåt. Han blundar inte just där, det är lurvet som är i vägen (muschen). På mig gillar han att somna i nacken under håret. Lite oroligt ifall han inte lärt sig att vara rumsren än, men han brukar få sova där ett tag
Meriona
31-03-2009, 19:14
CITAT (Wilmer @ 31-03-2009, 11:43)  Han ser verkligen fångad ut av en stormvind! Han sitter och spanar efter brudarna  . Han älskar att sitta på axeln och spana, helst med lite ansiktsgos emellanåt. Han blundar inte just där, det är lurvet som är i vägen (muschen). På mig gillar han att somna i nacken under håret. Lite oroligt ifall han inte lärt sig att vara rumsren än, men han brukar få sova där ett tag  Men håret suger väl upp bra?
Är dt inte lite konstigt eller ovanligt att han så fort blev så präglad på er att han trivs bäst med er och att gosa på det viset..?? Men visst ser man ögat på honom,,,,,Det där med "ifall han inte har lärt sig att vara rumsren" Vet du inte , eller litar du inte på honom ?? Och hur pottränar man ett marsvin ???
Jag vet inte om det är ovanligt, men har bara uppfödaren gullat med dem så de är vana så brukar det gå fort. De är sociala djur normalt, flockdjur, så det faller sig nog naturligt för dem. Och, jo, man ser liite öga  . Min erfarenhet är att de när de är riktigt små kissar lite utan förvarning. Ganska fort säger de ifrån innan, jag vet inte varför, men det blir så naturligt. De vill inte gärna kissa på dig, lär man sig tecknen kan man lyfta in dem i buren i tid!
Ja egentligen kan man tyda mycket om djur öht och vad dom vill och inte vill om man observerar dom och lär sig att tyda deras tecken... men vet inte varför jag trodde att det skulle vara svårt att tyda sån typ av "nödighet" och funderade på hur 17 man ska kunna träna upp dom till att bli rumsrena..och nu får jag alltså till svar att dom är det instintivt..Jag upphör inte att förundras
 Nej, de är små faschinerande djur. I bland fuskar de och hoppar ner i soffan för en snabbkiss och hoppar sedan upp i knäet igen  om man inte är uppmärksam. Molly gnagde på mig tills jag insåg att det var riktigt riktigt allvar (ibland var det spännande på TV eller så, så att jag försökte ignorera henne), hon var verkligen en bestämd dam. Oftast blir de bara lite oroliga och trampar runt och försöker kliva ner från knäet. Jag håller just nu på och läser i fyra engelska marsvinsböcker jag beställt, rena julafton!! Härliga bilder också.
CITAT (Wilmer @ 03-04-2009, 00:17)  Jag håller just nu på och läser i fyra engelska marsvinsböcker jag beställt, rena julafton!! Härliga bilder också. Vore det inte bättre att sova så här dags?
 Verkligen!! Men jag somnade med Isa på magen efter att ha tagit huvudvärkstabletter mot migrän. Den rara tösen låg och pussade mig på kinden och gosade så snällt. Men det medförde att jag nu är piggeliiiiiiiin. Utan huvudvärk dock.
CITAT (Wilmer @ 03-04-2009, 00:39)   Verkligen!! Men jag somnade med Isa på magen efter att ha tagit huvudvärkstabletter mot migrän. Den rara tösen låg och pussade mig på kinden och gosade så snällt. Men det medförde att jag nu är piggeliiiiiiiin. Utan huvudvärk dock. Det är min "kicka" det! Håll matte vaken!
Hon är övercharmig. Måste berätta att hon låg och sov på mattan framför Antons bur i går mitt på öppna govlet-annars gömmer de sig gärna i lite skymundan. Jag tror "fel" marsvin föll för lillPrinsen
Meriona
03-04-2009, 14:21
Men dudane då! Bevakar hon honom för att ingen annan ska komma till?
Det måstew ha sett gulligt ut... Hon kanske känner att han är lite bebis ännu, och att han behöver kontrolleras lite extra,, Ju mer jag ser honom på "stormvindskortet", ju sötare är han.. Ps, jag får inga mails som talar om at det har kommit en ny post i tråden längre..får ni andra det??
Meriona
05-04-2009, 19:43
Här skulle det visst komma nya bilder på Anton ikväll, hörde jag skvallras om... Hoppas det inte dröjer för länge, det känns som det är läge för tidig nattläsning idag...
Ojoj jag sådde fröer och glömde bort tiden.. Meriona kanske sover nu  Jag måste berätta att när Anton var mindre än nu så försökte han dia Isa. Hon är tydligen mamma typen  . Jag har aldrig testat prenumerera på trådar så jag vet inte Lissa.. urklippt anton.jpg
Darkmoon
05-04-2009, 21:53
Wow, vad stor han har blivit lillprinsen
Ja, han har växt enormt sedan du var här. Men han väger bara 494 gram, så hälften av de andra två. Resten är PÄLS!!
CITAT (Wilmer @ 05-04-2009, 23:09)  Ja, han har växt enormt sedan du var här. Men han väger bara 494 gram, så hälften av de andra två. Resten är PÄLS!! JISSES!!!!  Du lär inte behöva dammvippa hemma, det sköter Anton
CITAT (Wilmer @ 05-04-2009, 23:22)  HA! Där fick du för det
Han är den enda av dem som kan rensa under tv bänken  Apperopå att damma
Meriona
06-04-2009, 07:17
Se lite obekvämt ut för husse-stackarn att ha de 3 i famnen samtidigt! Jösses vad han vuxit! Ojojoj! Han växer nog snart i all päls ska du se..
Myosotis
06-04-2009, 09:13
CITAT (Meriona @ 06-04-2009, 08:17)  Jösses vad han vuxit! Ojojoj! Han växer nog snart i all päls ska du se..  Husse? Är han också långhårig?
Meriona
06-04-2009, 09:30
CITAT (Myosotis @ 06-04-2009, 10:13)  Husse? Är han också långhårig?
 Husse är bara hårig  . Men han har börjat oinka ibland Meriona, finns det hjärterum finns det magplats för ett par varma pälsbollar  Dagens pyssel; På sista bilden ser ni att Anton blundar?
Chamomille
06-04-2009, 13:24
CITAT (Wilmer @ 06-04-2009, 14:12)  Dagens pyssel; På sista bilden ser ni att Anton blundar? Ja inte ser jag några ögon i alla fall
Ett litet öga, eller rättare sagt stängt öga finns det
Chamomille
06-04-2009, 13:35
Gör det? Jag ser bara hår
Chamomille
06-04-2009, 13:41
CITAT (Wilmer @ 05-04-2009, 23:24)  Han är den enda av dem som kan rensa under tv bänken  Apperopå att damma  Va praktiskt! Man kanske skulle skaffa sig en liten damm-råtta
Visst är det  . Dammfritt på en kväll. Det syns ett litet grått streck, det är ett slutet marsvinsöga  Nästa bildgåta, ser du Isas öra då??
Chamomille
06-04-2009, 14:22
Jag ser ju varken vad som är fram eller bak ju  Det enda jag ser är ett öga (tror jag alltså)
De har stuckit huvudena under husses arm  det enda som syns är Isas öra och Antons stängda öga. Endast en mor kan se sådant
Chamomille
06-04-2009, 14:33
CITAT (Wilmer @ 06-04-2009, 15:24)  De har stuckit huvudena under husses arm  det enda som syns är Isas öra och Antons stängda öga. Endast en mor kan se sådant  Ja, de enda strecken jag ser är på gubens arm  Möjligtvis ett litet öra där.... Inte på armen alltså.
Meriona
07-04-2009, 17:15
Ryktas det inte att Anton och flickorna ska vara med på nån utställning? Snäääääälla säg att de är sant?!
Oh, vad roligt med lite nya bilder Nej inte jag, inte en liten ögonfrans i sikte som skulle kunna avslöja var Anton har huvudet hihihi Indra är jättegullig på sitt kort hon också..
CITAT (Meriona @ 07-04-2009, 18:15)  Ryktas det inte att Anton och flickorna ska vara med på nån utställning? Snäääääälla säg att de är sant?!  Jamen så klart! Terese tog ju reda på att det fanns charmklass utställningar (PET class). Nu har jag letat upp en som ska vara i Rävlanda 7 juni, då hoppas jag att Anton och flickorna ska kunna var med  . Kul att få en bedömning på dem, jag vet att varken Anton eller Isa är rasdjur, Indra skulle vara kul att få en rasbedömning på, men det är bara PET class där. (Isa är renrasig abessinier, men hon har några dubbla virvlar och så är pälsen för mjuk, och virvlarna för platta, så hon är ute ur spelet som fint djur). Lissa, jag tror inte du är ensam  jag får ge er facit
Bilder från Utställningen? JA Bilder på facit? JA Flera bilder på djuren? JA Kommer!!
Therese3z
08-04-2009, 12:17
Oaaa!! Vad spännande! *biter nästan på naglarna!* (är ingen nagelbitare) ;D Visa bilder, visa bilder!!
Therese3z
08-04-2009, 12:34
CITAT (Wilmer @ 08-04-2009, 08:37)  Jamen så klart! Terese tog ju reda på att det fanns charmklass utställningar (PET class). Nu har jag letat upp en som ska vara i Rävlanda 7 juni, då hoppas jag att Anton och flickorna ska kunna var med  . Kul att få en bedömning på dem, jag vet att varken Anton eller Isa är rasdjur, Indra skulle vara kul att få en rasbedömning på, men det är bara PET class där. (Isa är renrasig abessinier, men hon har några dubbla virvlar och så är pälsen för mjuk, och virvlarna för platta, så hon är ute ur spelet som fint djur). Lissa, jag tror inte du är ensam  jag får ge er facit  Mja, fast där har du nog faktiskt lite fel, för Anton är faktiskt renrasig (jag har bara inte fixat någon stamtavla åt honom eftersom jag inte är medlem i smf). Antons pappa är lunkarya och Antons mamma (Solveig) är "lunkaryaperuan", dvs båda hennes föräldrar är riktiga lunkaryor men på just Solveig så slog peruangenerna igenom istället för lunkaryagenerna. Detta gör inte Anton mindre renrasig!  Dock är det så att han utställningsmässigt skulle kunna anses för "mjuk" i pälsen om han ställdes ut som lunkarya. Lunkaryor ska vara så sträva som möjligt men eftersom peruangenerna slog igenom hos hans mamma så kan han fått lite för mycket "mjukhet" i pälsen av henne. Summan av detta är att han faktiskt får ställas som renrasig om man vill men att han riskerar att få lite avdrag om pälsen är för mjuk. (Jag vet inte hur mjuk/sträv han är jämfört med andra! Har bara diskuterat detta lite med Antons pappas uppfödare och hon försökte förklara på telefon hur "sträva" de ska vara (svårt att förstå utan att se/känna/jämföra!) och påpekade att de KAN bli mjukare i pälsen om mamma är lunkaryaperuan, men att de även kan bli jättebra och sträva i pälsen.) Men i PET/charmklass kommer ingen klaga på att han är mysig att klappa/titta på/gosa med! 
OJOJOJ, en så slarvig matte och kalla renrasen för bastard  fy på mig!! Då har jag alltså tre rasdjur hemma  . Men detta är bara PET class, så där gör det ingen skillnad, men då kan jag ställa honom som Lunka också sedan för att se vad det säger  Tror inte Indra håller måttet som renrasig heller, men kul att kolla  . Anton har vinner i allafall allas hjärtan här i bygden, så han har dragit högsta charmvinsten  .
Meriona
08-04-2009, 13:17
CITAT (Wilmer @ 08-04-2009, 14:13)  Anton har vinner i allafall allas hjärtan här i bygden, så han har dragit högsta charmvinsten  . Snart charmar han nog min son också....
Therese3z
08-04-2009, 13:30
Undra på det, så som han ser ut!
Ni får hålla er till 7 juni, DÅ är utställningen. Men jag har ett USB minne med bilder husse tagit som jag ska ladda ner i kväll
Therese3z
08-04-2009, 13:41
CITAT (Wilmer @ 08-04-2009, 14:34)  Ni får hålla er till 7 juni, DÅ är utställningen. Men jag har ett USB minne med bilder husse tagit som jag ska ladda ner i kväll  Bilder!! Oioioioi!! <-- (glada marsvinsljud!)   :D (Du måste hålla oss underhållda och glada med många bilder på dina tre små grisar medan vi alla väntar otåligt på att det ska bli den 7 juni!) ;D
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|