|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
15-04-2010, 07:34
Grattis i efterskott Isa! Vilka härliga kalasbilder. Olle
Myosotis
15-04-2010, 11:57
Isa tackar för gratulationer och Indra hälsar att det var tur hon petade näsan innan kalaset Det var itne slöa dagen efter utan ännu mer sugna på gräs. De är helt tokiga efter gräs  Plockade hos MariaS häromdagen, det växte så fint vid hennes växthus  Nu vill marsvinen ha vintervärmda växthus för kvickort, gurka, maskrosor och kirskål. Jag fick plantor med kirksål som jag ska plantera mitt i gräsmattan i en stor plastkruka så jag har till marsvinen. Jag har ingen kirskål här.
Meriona
16-04-2010, 22:16
Nu fyller väl Indra snart också då, inom en månad? Frivilligt ta hem och plantera kirskål....inte sunt, inte friskt...... Ska nog tala med din sambo...
Japp, om en månad fyller Indra 2. På onsdag fyller storebror Wrigg 14 år. Sch, säg inget till Husse!!! Han vet inte något om Kirskål, så säg inget
[attachment=49334:SSA51714b.jpg] Nu har vi fått tillökning igen! Fyra små krabater, varav tre fastnade på bild redan första dagen...
Meriona
25-04-2010, 08:48
Nej men vilka sötnosar! Hade bebis nummer 4 samma vackra färg?
Ja, de skiftar i rödbrunt hela bunten! Inte lätt att skilja på dem...
 Pussepuss!!! Så sött  FLER sådana bilder, mums... Nu är Anton klippt utom luggen och kragen, om jag hinner blir det bad i kväll. Han gillade inte att fastna i pälsen, inte att bli borstad, inte... Så den åkte av ett tag så får jag se hur det blir när den växer ut. Nu ska skorv bekämpas trots hans vilda protester!!
Meriona
29-04-2010, 10:46
Låter som om du får ta ledigt imorgon Wilmer så att du hinner med....
Vilka härliga marsvinsbilder ni bjuder oss på
Wow va fina! Skulle också vilja ha en flock marsvin! Har tyvärr inte riktigt tid med det för tillfället :/
Meriona
16-05-2010, 19:55
Myosotis
16-05-2010, 22:11
Korvis tackar och mumsar, hon har haft ett hejdundrande kalas med massa mat förstås  Bilder kommer! Nu ligger tre utmattade marsvin och storsover, mätta och goa
Biggan_
16-05-2010, 23:04
Grattis Indra!  Oj,oj,oj vad jag var sent ute!
Inte senare än mig, det var tur att Meriona berättade att det är dne stora dagen Dags för lite gurka nu, helt perfekt säger Indra! Hade tagit en stunds sov-matpaus så nu kurrar magen igen  *tugga tugga* Tack för gratulation
Myosotis
18-05-2010, 05:04
Meriona
18-05-2010, 08:36
Lite mörka bilder (åtminstone i min dator) men söta!  Födelsedagsbarnet borde nog haft en liten haklapp på sig?
Visst är hon go' vår lilla korv Antons näsa är där salladen är  Han är faktiskt nyfrillad, får ta helkroppsbild på honom! Bilderna är mörka ser jag nu, det är sambons hi-tech kamera, min har lagt av helt (nu ger jag upp). Måste se om jag inte kan lätta upp ljuset lite på dem? Fniss, jag har sagt det förr och säger det igen - vissa äter med finess, andra ÄTER med hastighet då blir man lite blöt om hakan
Biggan_
18-05-2010, 22:42
Ååååh!  Det kan man kalla kalas!  Så söta alla tre!
Härliga kalasbilder på sötnosarna. Grattis i efterskott Indra! Olle
ängsvädd
19-05-2010, 11:16
Grattis söta Indra Blir så sugen på att ha marsvin igen när jag ser era bilder, men man måste ju tyvärr begränsa sig, har varken plats eller ork för fler djur än de jag har: 8 undulater o 2 katarinaparakiter, en mysksköldpadda och några ancistrusmalar.
Meriona
19-05-2010, 13:24
Wilmer, du får önska dig en ny (marsvins-)kamera i födelsedagspresent...
Mimmi, visst blir man sugen. Jag är sugen på andra djur också, men marsvin, häst och trädgård får nog vara - nog. Indra hälsar givetvis alla och tackar för gratulationer I dag har matte planterat persilja och gurka i balkonglådor så att sniglarna (eventuellt!!!!!) inte ska komma åt. Hoppas det kan bli lite smaskens åt marsvinen i sommar.
Myosotis
20-05-2010, 21:49
Du glömde höns.
Meriona
21-05-2010, 11:18
Gurka i balkonglådor? Funkar det?  Du är gullig du!
Blomfrun
27-05-2010, 21:26
CITAT (Diana @ 17-02-2007, 10:58)  Kan ej se några marsvin här så jag visar mina 6. Mamma Goldie - Sheltie + ?, Lemon agouti Född:23-05-2005  Pappa Lëo Sere - Nonself, Lemon Agouti (från Happy Days) Född: 07-08-2005  Dottern Pixie - Sheltie + ?, Lemon agouti Född: 18-09-2006  Sonen Gandalf - Sheltie + ?, Lemon agouti Född:18-09-2006  Sonen Frodo - Sheltie + ?, Lemon agouti Född:18-09-2006  Domino "The new boy" - Nonself, black/white Född: 20-11-2006 
Blomfrun
27-05-2010, 21:32
Kul att se att andra medlemmar i STA:s frögäng också är intresserad av marsvin. Jag har tre små fröknar, en Teddy och en Virvel som är drygt ett år samt en på 5 veckor (blandras). Jag har även 8 kaniner som är perfekta kompostproducenter. Ska försöka lägga upp bilder senare. Hoppas odlandet går bra.
Om du menar Diana, Blomfrun, så har hon tyvärr inte varit aktiv i denna tråden på länge. Men du är välkommen ändå och visa gärna kort på dina skönheter Min korv satte hastighetsrekord från hustaket i morse. Hon låg burrig och stensov - när jag rasslade med gräset tog det en gräsmillisekund, snabbare än gurkmillisekunden, att stå vid gallret  Då hade hon passerat hängmattan, mysrullen, vedträdet och Ruffset på vägen.
Meriona
28-05-2010, 11:59
CITAT (Wilmer @ 28-05-2010, 11:49)  Om du menar Diana, Blomfrun, så har hon tyvärr inte varit aktiv i denna tråden på länge. Men du är välkommen ändå och visa gärna kort på dina skönheter Min korv satte hastighetsrekord från hustaket i morse. Hon låg burrig och stensov - när jag rasslade med gräset tog det en gräsmillisekund, snabbare än gurkmillisekunden, att stå vid gallret  Då hade hon passerat hängmattan, mysrullen, vedträdet och Ruffset på vägen. Kan se henne framför mig, prylarna flyger åt alla håll och Ruffset välter av vinddraget...
 Och Ruffset tar allt med jämnmod och äran i behåll. Hon sträcker på nosen lite, vet att hon får mat hon med trots att hon inte gör sig till på det viset. Men vissa dagar hänger det två små damer i gallret bredvid varandra och sträcker sina små kroppar som elitgymnaster i ribbstolen i sin iver att få gräs. Gräs är bäst. Nu är man lycklig som litet marsvin.
Meriona
01-06-2010, 20:11
Anton då, är han inte lika grässugen?
Anton har lite mervärdighet än suggorna säger husse  . Jag tror det är bristen på konkurrens som gör att han oftast bara sitter lite fint på taket och sniffar i luften efter gräset. Det kommer ju förr eller senare till hans bur också! Ibland piper han lite och är det riktigt kurr i magen kommer han fram till öppningen. Det är husses tålamod som fått Anton mer öppen, länge vände han bort huvudet när maten kom, sedan tog det en liten stund innan han började äta.. Nu sträcker han sig efter maten och tar ur hand. Just nu ligger Anton ihoprullad på sin wetbedpläd på hustaket och storsover. Sötare finns inte. Ett litet näpet gråvitt ruffs med svarta stängda ögonlock som då och då försöker rulla ihop sig liiite till. Pussegubben!
I dag har kompisen fått ta bort sitt marsvin som fått magcanser  Nöffis och jag sörjer en go liten gris (det var Nöffis enda vän). kivi.jpg Kiwi alias Storsnoken blev 5 år, vila i maskroshimlen  från dina vänner.
Meriona
04-06-2010, 11:44
Ååh! Det var sorgligt.  Kiwi-ponken har det nog bra nu ändå, han skuttar med alla andra marsvin och njuter av efterlivet.
Trots att två av marsivnen är lite snuviga fick de rasta sina tassar i uteburen i helgen. Varmt och gott! Tjejerna går i stora buren, så står lilla i den så de kan prata med Anton när de har lust  HÄRLIGT med sommar ruffs i solsken.jpg
Meriona
07-06-2010, 20:21
 Jösses vad gött Isa har det!  Djur förtjänar att hamna hos vissa personer....
Hej! Sticker emellan med ett par bilder på tre busiga grabbar! :-) SSA51743b.jpg SSA51742b.jpg
Inga från Närke
17-06-2010, 20:51
CITAT (stina1 @ 17-06-2010, 21:40)  Hej! Sticker emellan med ett par bilder på tre busiga grabbar! :-) Raderat bilderna vid citering men dem har vi ju sett. Hoppas du inte har dem i denna låda hela tiden utan att de har större bur att vara i.
Oj så söta små grabbar, ser lite småbusiga ut. De ser inte ut som om de skulle stanna i den lådan någon längre tid om de bode i den  Min Anton tog ett luftskutt häromdagen och skrämde livet ur matte (snabb som en iller) dunsade i burdörren och ner i golvet men det gick bra  Jag höll ändå runt nosen för han brukar göra kamikaze försök.
Nej, ingen fara, grabbarna har en jättebur att springa i! De fick sitta i lådan en stund när jag storstädade buren bara, och då passade jag på att få alla med på bild, vilket inte är så lätt annars...
De är verkligen grymt söta  Mina tjejer blir lite förtjusta när de ser dem  De är inte så gamla eller? Är de syskon?
Ja, grabbarna är bröder och nästan 2 månader. Det finns även en hona i kullen, men de lever åtskilda nu för säkerhets skull... Om du är sugen på en sötnos finns de i annons på blocket just nu! Vi har sju marsvin i huset för närvarande så vi kan inte behålla alla själva, hur söta de än är!
Tack men nej tack inga fler marsvin här inte, måste ha koll på dem jag har  Har skurat burar och avslutade dagen med att skura Anton, han var lite flottig i pälsen. Nu luktar han som en hel bordell enligt husse  Föresten hur vet han DET?? nöffispunkare.jpg
Meriona
21-06-2010, 18:04
Oiiiih vilka fina grisbilder, Stina och Wilmer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|