Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Wilmer
Myo, problemet är att just han med sin päls behöver badas och få balsam ibland. Men nu när det blivit varmare har jag klippt honom lite i taget, för han hatar även det slap.gif

Nu kommer bilder från kalaset!! Flickorna fick springa på golvet först, nu är Anton ute och.. Sover faktiskt, men förut sprintade han. Kram till alla marsvinslovers från Isa och vänner smiley_small_hug.gif

födelsedags ISa.jpg

anton på isas kalas.jpg

tvåårskalas.jpg

isa två år.jpg

indra mumsar.jpg

gurknos.jpg

Meriona
Vilket underbart vilt kalas! yahoo.gif yaay.gif smiley_small_hug.gif
Är de lite hängiga idag kanske? rolleyes.gif
Olle A
Grattis i efterskott Isa! Vilka härliga kalasbilder. wub.gif

Olle
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 14-04-2010, 22:35) *

laugh.gif wub.gif
Wilmer
Isa tackar för gratulationer och Indra hälsar att det var tur hon petade näsan innan kalaset giggle.gif
Det var itne slöa dagen efter utan ännu mer sugna på gräs. De är helt tokiga efter gräs sweatingbullets.gif Plockade hos MariaS häromdagen, det växte så fint vid hennes växthus laugh.gif Nu vill marsvinen ha vintervärmda växthus för kvickort, gurka, maskrosor och kirskål. Jag fick plantor med kirksål som jag ska plantera mitt i gräsmattan i en stor plastkruka så jag har till marsvinen. Jag har ingen kirskål här.
Meriona
Nu fyller väl Indra snart också då, inom en månad? unsure.gif
Frivilligt ta hem och plantera kirskål....inte sunt, inte friskt...... Ska nog tala med din sambo... nono.gif
Wilmer
Japp, om en månad fyller Indra 2. På onsdag fyller storebror Wrigg 14 år.

Sch, säg inget till Husse!!! Han vet inte något om Kirskål, så säg inget whistling.gif
stina1
[attachment=49334:SSA51714b.jpg]
Nu har vi fått tillökning igen! Fyra små krabater, varav tre fastnade på bild redan första dagen...
Meriona
Nej men vilka sötnosar! Hade bebis nummer 4 samma vackra färg? wub.gif wub.gif
stina1
Ja, de skiftar i rödbrunt hela bunten! Inte lätt att skilja på dem...
Wilmer
wub.gif Pussepuss!!! Så sött smiley_small_hug.gif FLER sådana bilder, mums...

Nu är Anton klippt utom luggen och kragen, om jag hinner blir det bad i kväll. Han gillade inte att fastna i pälsen, inte att bli borstad, inte... Så den åkte av ett tag så får jag se hur det blir när den växer ut. Nu ska skorv bekämpas trots hans vilda protester!!
Meriona
Låter som om du får ta ledigt imorgon Wilmer så att du hinner med.... tongue.gif
zissi
Vilka härliga marsvinsbilder ni bjuder oss på wub.gif

nadde
Wow va fina! Skulle också vilja ha en flock marsvin! Har tyvärr inte riktigt tid med det för tillfället :/
Meriona
GRATTIS PÅ 2-ÅRSDAGEN INDRA!
yaay.gif yaay.gif hbd.gif hbd.gif
Nu vill vi se bilder från kalaset! smiley_small_hug.gif
Myosotis
hbd.gif
Wilmer
Korvis tackar och mumsar, hon har haft ett hejdundrande kalas med massa mat förstås giggle.gif Bilder kommer! Nu ligger tre utmattade marsvin och storsover, mätta och goa kiss.gif
Biggan_
Grattis Indra! yaay.gif

Oj,oj,oj vad jag var sent ute! blush.gif
Wilmer
Inte senare än mig, det var tur att Meriona berättade att det är dne stora dagen blomma.gif

Dags för lite gurka nu, helt perfekt säger Indra! Hade tagit en stunds sov-matpaus så nu kurrar magen igen laugh.gif *tugga tugga*

Tack för gratulation kompiskram.gif
Wilmer
Så, då kommer bilder från Indras tvåårskalas. Hon firade med sin bästis Isa, Anton fick inte vara med i soffan, han fick äta själv i sin bur. Indra och Anton är inte riktigt kompisar (underdrift). Indra fick en gurka i present, gurkplantorna är satta och har börjat blomma, men det är tyvärr bladlöss på dem.

Indra anländer till kalaset.jpg

Korv-Indra två år.jpg

nöffis ätter buffé.jpg

kompisar på kalas.jpg

äpplissmask.jpg

Korvis äter tomat.jpg

indra på tå.jpg
Myosotis
wub.gif wub.gif Åååh det var ju de sötaste bilderna någonsin på henne! Innan jag hittade Antons nos satt jag en stund och funderade på vad som var bak och fram giggle.gif
Meriona
Lite mörka bilder (åtminstone i min dator) men söta! wub.gif Födelsedagsbarnet borde nog haft en liten haklapp på sig? giggle.gif
Wilmer
Visst är hon go' vår lilla korv wub.gif

Antons näsa är där salladen är tummenupp.gif Han är faktiskt nyfrillad, får ta helkroppsbild på honom!

Bilderna är mörka ser jag nu, det är sambons hi-tech kamera, min har lagt av helt (nu ger jag upp). Måste se om jag inte kan lätta upp ljuset lite på dem?

Fniss, jag har sagt det förr och säger det igen - vissa äter med finess, andra ÄTER med hastighet då blir man lite blöt om hakan giggle.gif
Biggan_
Ååååh! wub.gif Det kan man kalla kalas! tummenupp.gif Så söta alla tre! wub.gif
Olle A
Härliga kalasbilder på sötnosarna. Grattis i efterskott Indra! wub.gif

Olle
ängsvädd
Grattis söta Indra blomma.gif wub.gif

Blir så sugen på att ha marsvin igen när jag ser era bilder, men man måste ju tyvärr begränsa sig, har varken plats eller ork för fler djur än de jag har: 8 undulater o 2 katarinaparakiter, en mysksköldpadda och några ancistrusmalar.
Meriona
Wilmer, du får önska dig en ny (marsvins-)kamera i födelsedagspresent... kiss.gif
Wilmer
Mimmi, visst blir man sugen. Jag är sugen på andra djur också, men marsvin, häst och trädgård får nog vara - nog.

Indra hälsar givetvis alla och tackar för gratulationer angel_not.gif

I dag har matte planterat persilja och gurka i balkonglådor så att sniglarna (eventuellt!!!!!) inte ska komma åt. Hoppas det kan bli lite smaskens åt marsvinen i sommar.
Myosotis
Du glömde höns.
Meriona
Gurka i balkonglådor? Funkar det?
rolleyes.gif Du är gullig du!
Blomfrun
CITAT (Diana @ 17-02-2007, 10:58) *
Kan ej se några marsvin här så jag visar mina 6.

Mamma Goldie - Sheltie + ?, Lemon agouti
Född:23-05-2005

Pappa Lëo Sere - Nonself, Lemon Agouti (från Happy Days)
Född: 07-08-2005

Dottern Pixie - Sheltie + ?, Lemon agouti
Född: 18-09-2006

Sonen Gandalf - Sheltie + ?, Lemon agouti
Född:18-09-2006

Sonen Frodo - Sheltie + ?, Lemon agouti
Född:18-09-2006

Domino "The new boy" - Nonself, black/white
Född: 20-11-2006

Blomfrun
Kul att se att andra medlemmar i STA:s frögäng också är intresserad av marsvin. Jag har tre små fröknar, en Teddy och en Virvel som är drygt ett år samt en på 5 veckor (blandras). Jag har även 8 kaniner som är perfekta kompostproducenter. Ska försöka lägga upp bilder senare. Hoppas odlandet går bra.
Wilmer
Om du menar Diana, Blomfrun, så har hon tyvärr inte varit aktiv i denna tråden på länge. Men du är välkommen ändå och visa gärna kort på dina skönheter tummenupp.gif

Min korv satte hastighetsrekord från hustaket i morse. Hon låg burrig och stensov - när jag rasslade med gräset tog det en gräsmillisekund, snabbare än gurkmillisekunden, att stå vid gallret rotfl.gif Då hade hon passerat hängmattan, mysrullen, vedträdet och Ruffset på vägen.
Meriona
CITAT (Wilmer @ 28-05-2010, 11:49) *
Om du menar Diana, Blomfrun, så har hon tyvärr inte varit aktiv i denna tråden på länge. Men du är välkommen ändå och visa gärna kort på dina skönheter tummenupp.gif

Min korv satte hastighetsrekord från hustaket i morse. Hon låg burrig och stensov - när jag rasslade med gräset tog det en gräsmillisekund, snabbare än gurkmillisekunden, att stå vid gallret rotfl.gif Då hade hon passerat hängmattan, mysrullen, vedträdet och Ruffset på vägen.

rotfl.gif a0a.gif
Kan se henne framför mig, prylarna flyger åt alla håll och Ruffset välter av vinddraget... giggle.gif
Wilmer
yes.gif Och Ruffset tar allt med jämnmod och äran i behåll. Hon sträcker på nosen lite, vet att hon får mat hon med trots att hon inte gör sig till på det viset. Men vissa dagar hänger det två små damer i gallret bredvid varandra och sträcker sina små kroppar som elitgymnaster i ribbstolen i sin iver att få gräs. Gräs är bäst. Nu är man lycklig som litet marsvin. happy.gif
Meriona
Anton då, är han inte lika grässugen? kiss.gif
Wilmer
Anton har lite mervärdighet än suggorna säger husse giggle.gif . Jag tror det är bristen på konkurrens som gör att han oftast bara sitter lite fint på taket och sniffar i luften efter gräset. Det kommer ju förr eller senare till hans bur också! Ibland piper han lite och är det riktigt kurr i magen kommer han fram till öppningen. Det är husses tålamod som fått Anton mer öppen, länge vände han bort huvudet när maten kom, sedan tog det en liten stund innan han började äta.. Nu sträcker han sig efter maten och tar ur hand. Just nu ligger Anton ihoprullad på sin wetbedpläd på hustaket och storsover. Sötare finns inte. Ett litet näpet gråvitt ruffs med svarta stängda ögonlock som då och då försöker rulla ihop sig liiite till. Pussegubben!
Wilmer
I dag har kompisen fått ta bort sitt marsvin som fått magcanser -cry-.gif Nöffis och jag sörjer en go liten gris (det var Nöffis enda vän).

kivi.jpg

Kiwi alias Storsnoken blev 5 år, vila i maskroshimlen kiss.gif från dina vänner.
Meriona
Ååh! Det var sorgligt. -cry-.gif Kiwi-ponken har det nog bra nu ändå, han skuttar med alla andra marsvin och njuter av efterlivet. cool.gif
Wilmer
Trots att två av marsivnen är lite snuviga fick de rasta sina tassar i uteburen i helgen. Varmt och gott! Tjejerna går i stora buren, så står lilla i den så de kan prata med Anton när de har lust whistling.gif HÄRLIGT med sommar yahoo.gif

ruffs i solsken.jpg

Meriona
coolgleam.gif Jösses vad gött Isa har det! smile.gif Djur förtjänar att hamna hos vissa personer....
stina1
Hej!
Sticker emellan med ett par bilder på tre busiga grabbar! :-)

SSA51743b.jpg

SSA51742b.jpg

Inga från Närke
CITAT (stina1 @ 17-06-2010, 21:40) *
Hej!
Sticker emellan med ett par bilder på tre busiga grabbar! :-)

Raderat bilderna vid citering men dem har vi ju sett.
Hoppas du inte har dem i denna låda hela tiden utan att de har större bur att vara i.
Wilmer
Oj så söta små grabbar, ser lite småbusiga ut. De ser inte ut som om de skulle stanna i den lådan någon längre tid om de bode i den giggle.gif Min Anton tog ett luftskutt häromdagen och skrämde livet ur matte (snabb som en iller) dunsade i burdörren och ner i golvet men det gick bra sweatingbullets.gif Jag höll ändå runt nosen för han brukar göra kamikaze försök.
stina1
Nej, ingen fara, grabbarna har en jättebur att springa i! De fick sitta i lådan en stund när jag storstädade buren bara, och då passade jag på att få alla med på bild, vilket inte är så lätt annars... flirting.gif
Wilmer
De är verkligen grymt söta giggle.gif Mina tjejer blir lite förtjusta när de ser dem rolleyes.gif De är inte så gamla eller? Är de syskon?
stina1
Ja, grabbarna är bröder och nästan 2 månader. Det finns även en hona i kullen, men de lever åtskilda nu för säkerhets skull... Om du är sugen på en sötnos finns de i annons på blocket just nu! Vi har sju marsvin i huset för närvarande så vi kan inte behålla alla själva, hur söta de än är!
Wilmer
Tack men nej tack inga fler marsvin här inte, måste ha koll på dem jag har wub.gif Har skurat burar och avslutade dagen med att skura Anton, han var lite flottig i pälsen. Nu luktar han som en hel bordell enligt husse giggle.gif Föresten hur vet han DET?? confused.gif

nöffispunkare.jpg

Meriona
Oiiiih vilka fina grisbilder, Stina och Wilmer! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon