|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Wow, vilka härliga bilder... Vet inte om jag har tappat bort mig, men skulle inte Anton kastreras innan han kom till tjejerna??
Du har inte förvillat dig Lissa, han får bara träffa dem vid övervakade besök  . I dag var det i soffan, lite mysigt för honom att få gosa med dem i allafall. Så får de vänja sig i lagom dos. Annars har jag på förslag att binda ett rep i ena bakbenet så jag kan rycka av honom om det bär till.... Men det är bara ett grymt skämt
Meriona
16-03-2009, 11:34
CITAT (Wilmer @ 16-03-2009, 01:12)  Du har inte förvillat dig Lissa, han får bara träffa dem vid övervakade besök  . I dag var det i soffan, lite mysigt för honom att få gosa med dem i allafall. Så får de vänja sig i lagom dos. Annars har jag på förslag att binda ett rep i ena bakbenet så jag kan rycka av honom om det bär till.... Men det är bara ett grymt skämt  Hehe. Jag tror mer på tikskydd i miniformat.
Va kul att se att tjejerna fått nya grejer i buren! Kan tänka mig att Indra gillade läget skarpt. Kul att Anton och Isa gick så bra ihop, men var det inte Indra som skulle ha sällskap....
Jo, hrm, det var det. Men jag tror Indra kan ha varit på väg att brunsta eller något för lillPrinsen gick på höga ben, kuttrade och ville nosa i baken. Vi vet ju hur det kan vara med humöret i sådana stunder på oss flickor  . Inte alltid killar är så populära när man har PMS.
CITAT (Wilmer @ 16-03-2009, 12:09)  Jo, hrm, det var det. Men jag tror Indra kan ha varit på väg att brunsta eller något för lillPrinsen gick på höga ben, kuttrade och ville nosa i baken. Vi vet ju hur det kan vara med humöret i sådana stunder på oss flickor  . Inte alltid killar är så populära när man har PMS. Jahaja... Då är det bäst att se upp då...
Myosotis
16-03-2009, 17:22
CITAT (Wilmer @ 15-03-2009, 23:50) 
Meriona
16-03-2009, 18:48
Det lär ju finnas gott om folk som kan ta hand om bebisarna om det nu skulle gå så tokigt....
CITAT (Meriona @ 16-03-2009, 18:48)  Det lär ju finnas gott om folk som kan ta hand om bebisarna om det nu skulle gå så tokigt....  Jo det gör väl det...
Tack för att du lugnade mig, jag vet ju att kortminnet är dåligt, men SÅÅ dåligt var det alltså inte Vilken tur att dom går så bra ihop, men jag tror att tikskyddet bara hjälper om dom är övervakade, för om dom har tid på sig så hittar dom säkert på ett sätt att komma förbi det....dessutom är dom ju gnagare, och vad är då en tygbit jämfört med trä, kablar o dyl..
Meriona
16-03-2009, 19:31
CITAT (lissa @ 16-03-2009, 19:26)  Tack för att du lugnade mig, jag vet ju att kortminnet är dåligt, men SÅÅ dåligt var det alltså inte Vilken tur att dom går så bra ihop, men jag tror att tikskyddet bara hjälper om dom är övervakade, för om dom har tid på sig så hittar dom säkert på ett sätt att komma förbi det....dessutom är dom ju gnagare, och vad är då en tygbit jämfört med trä, kablar o dyl..  Ett kyskhetsbälte modell medeltid, med nyckel och allt? Känner jag nån smed tro...
Haha, nja, tikskyddet tror jag inte en sekund på. Min skarpa blick och snabba vändningar är det som gäller än så länge. När jag inte orkar mer blir det buren  : sedan kan flickorna leka i fred. Han är verkligen morsk och bryr sig inte det minsta när Indra hot hugger mot honom, så ont gör det knappast. Hon varnar nog bara. Isa och Anton är som ler och långhalm däremot - men det kan nog ändra sig ett par gånger till med brunster och annat. De ser för sköna ut när de ränner på golvet, Anton ser ut som en förrymd dammråtta
Meriona
16-03-2009, 23:23
Ja det måste ju vara den första dammråtta i våra hem, ditt och mït... CITAT snart snart SNART får det bli en semesterdag för oss och blå stjärnan....
Biggan_
18-03-2009, 00:51
CITAT (Wilmer @ 15-03-2009, 23:50)  isa anton.jpgSå gulliga!
Meriona
19-03-2009, 22:16
Jag tror det blivit nåt fel på tråden? Inga nya inlägg eller bilder på hela dagen?
Tusen bilder på Anton, någon som vill se  Lillkillen o jag sitter och godnattsurfar, han har ett önskemål om bilder på flera söta marsvinstjejer. Tusen bilder på Anton, någon som vill se  Lillkillen o jag sitter och godnattsurfar, han har ett önskemål om bilder på flera söta marsvinstjejer.
Meriona
19-03-2009, 22:52
Vi vill se, men jag var just också påväg till bädden. Sov inte mycket inatt efter kaffet... inte van vettu.  Ante forever!
Okey okey, här kommer bevis på att även Indra och Anton kan vara sams; indra anton.jpg Så en bild på korven i vågskålen, undrar vad hon tänker på...? indra i vågskålen.jpg
Meriona
20-03-2009, 08:28
Himmel vad fina de är! Fast Anton såg lite stel ut...hihi
CITAT (lissa @ 19-03-2009, 23:54)   Får sprida ut dem lite annars kan det ju verka som om jag är besatt
Darkmoon
20-03-2009, 13:05
Vilka söta grisar ni har, man blir ju helt sjuk
Ahaaaaa, nu får du allt lägga in bilder  Ser en lovande bild i din profil
Darkmoon
20-03-2009, 13:44
Jodå bilder har jag allt efter mina 13 år med marsvin, men dom senaste 3 åren har man varit utan, saknaden efter dom små korvarna är stor. Men kan väll bidra med några kort på några av grisarna man haft.
Först mina två älskade peruanflickor från Tyskland, Majsan och Ina. [attachment=32208:P1010490.JPG]
Sedan en bild på Majsans barnbarn. dessa var helt oväntade då deras mor hade förlorat en kull och jag hade beslutat att hon inte skulle ha fler ungar (hon höll tydligen inte med mig). Riktiga små charmtroll som numera bor hos en kompis till mig. [attachment=32209:lurvisar_4.jpg]
Myosotis
20-03-2009, 14:52
 Vilka söta frisyrer!!
 Verkligen jättesöta och vilka härliga frisyrer..cool Har alla i den rasen samma päls??
Så fina! Härliga färger på virvelkorsningarna. Men.. Varför har du inte marsvin nu? Hur har du kunnat slita dig? Hur kom det sig att peruanerna kom från Tyskland? Hur hittade du dem där  . Mycket söta med luggen på svaj.
Meriona
20-03-2009, 21:21
Och så en bild tack.
998 lurve maggen.jpg
Myosotis
20-03-2009, 21:56
Meriona
20-03-2009, 21:58
Aber Du.... Was für ein liebling ist das?
Ohhhhhhhh, drägel drägel drägel...man kan inte vara sötare, tur att det fattas 997
Biggan_
22-03-2009, 00:13
Är alla lika gulliga när dom är små, eller är han ovanligt söt??
Hehe, ja, jag tycker nog att han är EXTREMT söt, även om de alla är söta när de är små. indra isa Här är mina andra godingar i samma ålder som Anton är nu, måste säga att han är några strån vassare i gullighetsfaktor  Sockersöt!! Han är riktigt frammåt och livlig, jag har fått för mig att hanar är lite busigare, men jag har själv aldrig ägt en hane förut. Ser bara på kompisarnas hanar..
Meriona
22-03-2009, 12:05
Sötnosar! Men vad gör Isa med bakbenet?  Såg ut som en svans först!
Darkmoon
22-03-2009, 15:00
CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 20:52)  Så fina! Härliga färger på virvelkorsningarna. Men.. Varför har du inte marsvin nu? Hur har du kunnat slita dig? Hur kom det sig att peruanerna kom från Tyskland? Hur hittade du dem där  . Mycket söta med luggen på svaj. Är flera anledningar till att jag inte har några marsvin nu, dels hände en hel del tråkigheter, förlorade flera djur vid förlossning, i sjukdom och ålder, så det blev inte roligt längre . sen flyttade jag till ett boende där jag inte kunde ha marsvin. Idag saknar jag dessa underbara korvar men känner att jag måste sörja klart de djur jag förlorade samt få ett bättre boende först. Det var svenska uppfödare av peruaner som hade tagit hit flera tyska peruaner för att få nytt blod att avla vidare med. 3 av dessa (majsan, ina och baloo) hamnade slutligen hos mig, helt underbara små korvar Hade en tanke på att försöka få fram en liknande ras som Sheba Mini Yak (en ras i Australien). CITAT (lissa @ 20-03-2009, 19:59)   Verkligen jättesöta och vilka härliga frisyrer..cool Har alla i den rasen samma päls?? Peruaner har 2 virvlar på bakdelen som gör att pälsen växer framåt och över ansiktet, deras (och andra långhårsrasers) päls fortsätter att växa livet ut, uppifrån blir det som en rund cirkel med massor av hår  mina två på bilden är dock klippta. CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 21:50)  998 lurve maggen.jpg Så sött
Ohh, dom var jättesöta båda två i den åldern, men undrar just om killen inte är lite lite sötare.. Det du säger om hanar tror jag också på, åtminstonde så uppför sig dom flesta hundkillar jag känner på ett annat sätt än tjejerna..dessutom blir det mer markant ju äldre dom blir. Min tjej leker mindre för varje löpning hon har...och ibland saknr jag det där vilda lycklighets springande runt runt så att mattorna blev som dragspel där hon for fram, och jag jämför det med era popcornsskutt  för alla kort ni lägger in, det är alltid lika roligt att följa med...
Darkmoon; Då förstår jag att du har uppehåll. Har aldrig hört talas om den australiska rasen! Har fullt sjå att hänga med på de som dyker upp i Sverige. Du får gärna visa bilder Lissa; Visst är det härligt när de har spring i benen! Men med åldern och lugnet får de en annan charm, så är det med hundar också kan jag tänka? Så är det med hästarna också tycker jag. Meriona; Isa tappade bara fotfästet lite, de har en förmåga att spreta med benen de där små korvarna
Therese3z
23-03-2009, 08:29
CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 21:50)  998 lurve maggen.jpgKikar igenom lite gamla bilder på Antonpojken och kommer då fram till följande: Anton var så söt så jag kunde tappat andan när jag såg honom första gången då han var precis nyfödd. Vecka ett så hade han på något vis lyckats bli ännu sötare. Vecka två fortsatte på samma vis.. Och de efterföljande veckorna fram till nu - bild 998 (magen) fortsätter på samma sätt. Slutsatsen blir: Han blir bara sötare och sötare för varje dag som går. Hur det är möjligt vet jag inte, men bilderna talar ju uppenbarligen för sig själva! Frågan jag nu ställer mig är - hur sanslöst oemotståndlig kommer han bli när han är vuxen?! Han är ju redan totalt oemotståndlig som det är nu!   Bäst du gömmer honom någonstans där ingen kan tjuva honom från dig!! Alla i den här tråden är nog lika troliga förövare..! Lita inte på någon! Kolla igenom alla väskor och muddra alltid folk innan de får lämna ditt hus om du haft besök! ;D;D
Värre säkerhetskoll än på flygplatsen  . Finns det inga charmklasser på utställningarna  . Terese, jag är så glad att jag fick köpa detta lilla charmtroll av dig  . Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas med all päls  .
Therese3z
23-03-2009, 09:57
CITAT (Wilmer @ 23-03-2009, 09:42)  Värre säkerhetskoll än på flygplatsen  . Finns det inga charmklasser på utställningarna  . Terese, jag är så glad att jag fick köpa detta lilla charmtroll av dig  . Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas med all päls  . jag har aldrig ställt ut något marsvin, men en snabb sökning på internet bekräftade mina misstankar: Klart du kan ställa ut i charmklass! (Fast de har döpt det fel, de kallar det tydligen för "Pet Class") ;D Står lite om sånt här: http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.asp...ab-0e46cba6e4abLitet utdrag: "Utmärkelser som kan delas ut i Pet Class är Silverkort och Hederspris. Silverkort delas ut av domaren till de marsvin som hon/han tycker är de allra finaste. Efter tre silverkort får marsvinet titeln GuldPet. Hederspris, förkortat HP, är en utmärkelse marsvinet få av domaren om denne hittar något extra eller speciellt för just det marsvinet. Det kan vara finaste ögonen, renaste marsvinet, busigaste blicken eller roligaste frisyren - det är upp till domaren." Anton skulle säkerligen sopa mattan och vinna allt!! 
Darkmoon
23-03-2009, 13:00
CITAT (Wilmer @ 22-03-2009, 22:45)  Darkmoon; Då förstår jag att du har uppehåll. Har aldrig hört talas om den australiska rasen! Har fullt sjå att hänga med på de som dyker upp i Sverige. Du får gärna visa bilder  Har inga egna bilder tvärr, men jag kan ju länka till några sidor med bilder på dessa underbara lurvbollar http://www.geocities.com/gwennypig1994/shebas.htmlhttp://www.geocities.com/malibu_aus2004/sheba.htmlannars går det ju alltid att googla bilder på sheba mini yak
CITAT (Therese3z @ 23-03-2009, 09:57)  jag har aldrig ställt ut något marsvin, men en snabb sökning på internet bekräftade mina misstankar: Klart du kan ställa ut i charmklass! (Fast de har döpt det fel, de kallar det tydligen för "Pet Class") ;D Står lite om sånt här: http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.asp...ab-0e46cba6e4abLitet utdrag: "Utmärkelser som kan delas ut i Pet Class är Silverkort och Hederspris. Silverkort delas ut av domaren till de marsvin som hon/han tycker är de allra finaste. Efter tre silverkort får marsvinet titeln GuldPet. Hederspris, förkortat HP, är en utmärkelse marsvinet få av domaren om denne hittar något extra eller speciellt för just det marsvinet. Det kan vara finaste ögonen, renaste marsvinet, busigaste blicken eller roligaste frisyren - det är upp till domaren." Anton skulle säkerligen sopa mattan och vinna allt!!   Hihi, jag ska GENAST gå med i SMF!!! Darkmoon, jag kollar länkarna..
Therese3z
23-03-2009, 13:25
CITAT (Darkmoon @ 23-03-2009, 13:00)  Har inga egna bilder tvärr, men jag kan ju länka till några sidor med bilder på dessa underbara lurvbollar http://www.geocities.com/gwennypig1994/shebas.htmlhttp://www.geocities.com/malibu_aus2004/sheba.htmlannars går det ju alltid att googla bilder på sheba mini yak  Fantastiskt söta!!! Ser precis ut Som mina små älsklingar jag hade när jag växte upp ju! (De var en hejvild blandning mellan virvel- och långhårsmarsvin! (Jag vet, det heter abessinier och peruan (de jag hade iaf) om jag ska vara korrekt).  De var allt annat än standardiserade eller rasmässiga, men helt underbara och jag älskade dem!) 
Visst ser de charmiga ut! Jag har aldrig varit någon långhårsfantast, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Meriona
27-03-2009, 21:11
Bildbrist?????
Therese3z
30-03-2009, 05:47
Ja!! Fler bilder! *håller med Meriona!*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|