Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
tongue.gif Han har inte en bror? Äldre helst... unsure.gif
Cathis
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:42) *
tongue.gif Han har inte en bror? Äldre helst... unsure.gif

Husse eller Anton? whistling.gif
Meriona
Tål ju inte marsvin tyvärr (annat än kortvarigt), så en husse-liknande pryl gärna... laugh.gif
Wilmer
Inga syskon, men det kanske går att klona confused.gif Anton har två småbröder flirting.gif

Jisses, Korv-Indra förnekar sig inte, nu länsar hon skräphinken, man skulle kunna tro att jag svälter henne. Att hon kan bli så lång.. Hittills har en fuchsiablomma, en gammal morot och nu ett gammalt äppleträdslöv försvunnit ner i korv-magen. (Det serveras friskt gräs på annat ställe i rummet).
anne-li i olofstorp
Hahhahahahahha rotfl.gif
Så häftig hon är!!!!! Om det är så att du skall klona kan jag ställa mig i kö......
Wilmer
Indra har även lärt sig att stå på bakbenen o tigga nedanför soffan vilket är sååå sött när jag klinkar på datorn och får syn på hennes nos mellan soffan och bordet wub.gif tur jag inte har hund. angel_not.gif
MariaS
Undrar hur den korven tar sig fram till höstkanten. Den vaggande gången var inte att förakta ens i måndags! giggle.gif
Wilmer
Det är muskler Maria tummenupp.gif naughty.gif Fast jag tror att det kommer bli fin motion när Anton introduceras i flocken. Även om de skuttar fram nu med.
Meriona
Snart tar hon sig väl ner i folks handväskor på jakt efter nåt mumsigt... wacko.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 24-07-2009, 08:41) *
Snart tar hon sig väl ner i folks handväskor på jakt efter nåt mumsigt... wacko.gif

Mmmmm, länade kvar min i bilen sist, för säkerhets skull giggle.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 24-07-2009, 01:31) *
Det är muskler Maria tummenupp.gif naughty.gif Fast jag tror att det kommer bli fin motion när Anton introduceras i flocken. Även om de skuttar fram nu med.

g.gif Torsdag v32 var det ja.... är hemma igen då.... Har du kaffet på då?
Wilmer
laugh.gif Som det ser ut nu, min marsvinsvakt är ju på rymmen då.
Meriona
LOVA att ni tar kort på ihopasättningen! yahoo.gif Men lämna mina småkillar i buren, annars blir det så tokigt....
Wilmer
Jag lovar, inga gerbiler i närheten av mina marsvin igen. Det var lite obehagligt sist, när Fina fösökte döda Molly -cry-.gif (Fina hittade ett ställe att pressa sig emellan i burgallret).
Meriona
David mot Goliat... no.gif Tur du var lättväckt...
Wilmer
-fear-.gif Ja, verkligen! Jag har handgripligen lärt mig varför de heter "liten krigare med klor" var det väl?
Meriona
bravo.gif Stämmer... Meriones Unguiculatus. Marsvin var hmmm nåt med Cavy? Kommer inte ihåg latinet där?
Wilmer
Cavy korvus... Nej, jag skojjar bara. Kommer inte ihåg. Kallar dock Indra för korpus korvus angel_not.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 25-07-2009, 10:15) *
Cavy korvus... Nej, jag skojjar bara. Kommer inte ihåg. Kallar dock Indra för korpus korvus angel_not.gif

rotfl.gif
Wilmer
Wikipedia
CITAT
Family Caviidae

Subfamily Caviinae: Guinea pigs (cavies)
Genus Cavia, this genus is especially called cavy.
Genus Galea
Genus Microcavia: Desert cavies
Subfamily Dolichotinae
Genus Dolichotis: Patagonian hares, or maras
Subfamily Hydrochoerinae
Genus Hydrochoerus: Capybara
Genus Kerodon: Rock cavy
CITAT
The guinea pig (Cavia porcellus), also commonly called the Cavy, is a species of rodent belonging to the family Caviidae and the genus Cavia.

Porcellus så var det ju. Försöker hitta om CUY hade annan ändelse än porcellus, kanske redan diskuterats här.. Här är iallafall en länk som Meriona kan översätta åt mig ; )

peru cuy
Meriona
Vad söta de är, Cuyarna!
Skulle inte ens komma på tanken att börja översätta ens, jag är rädd att det innehåller en del recept.... sick.gif

Cavia porcellus cavia porcellus cavia porcellus... tillslut kanske det går in?
Cavia porcellus cavia porcellus cavia porcellus.... unsure.gif
Wilmer
Hittade just en sida med följande rubrik; Cuy - Grillat marsvin med het sås

MariaS
CITAT (Wilmer @ 25-07-2009, 10:31) *
Hittade just en sida med följande rubrik; Cuy - Grillat marsvin med het sås

sick.gif
Meriona
Hoppas de inte äter marsvin i Mexico, jag ska noga kontrollera! rtfm.gif
Wilmer
Ja ja, bara de har det bra innan de blir uppätna och jag slipper käka det är jag nöjd sweatingbullets.gif

I dag hade gräsmattan nästan torkat och det var varmt, så det blev burpremiär yaay.gif . Efter max 15 minuter började det regna och sedan åska så det blev en snabb reträtt, men jag han ta några kort rolleyes.gif .

uteburen.jpg

burpremiär.jpg

tugg.jpg

så mkt gräs så lite tid.jpg

Meriona
Hihiii vilka fina bilder! Och vilken fin bur! Herrejösses, det måste vara deluxe-utförandet?
De ser verkligen nöjda ut!

Skit, jag försöker använda vänsterhanden till musen pga att jag har så ont, och nu försvann listen längst ner där alla smileys gömmer sig!

Nå tänk er den där smileysen med hjärtan kring...

Omstart.... wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif Så..... Indra ser nästan lite skyldig ut till något?
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 26-07-2009, 21:12) *

så mkt gräs så lite tid.jpg

Ååååh... wub.gif Det är väl förresten lika bra att jag stjäl alla tre så de inte saknar varandra. yes.gif

Vilken jättestor bur, rena lyxlivet de lever! tummenupp.gif

CITAT (Meriona @ 27-07-2009, 08:27) *
...jag försöker använda vänsterhanden till musen pga att jag har så ont...

trostar.gif Du har väl inte blivit biten?
Wilmer
Visst har hon en lurig min Indra, men jag misstänker att hon sneglar på fotografen, livrädd att bli upplockad från gräset som hon just anlänt på.

Ojojoj Myosotis, nu börjar det låta allvarligt. Kroppsvivitering och röntkat bagage gäller innan man lämnar min gårdsplan rtfm.gif . Såg du i tidningen om han som tejpade fåglar runt vaderna och smugglade på flyget. Marsvin gillar inte tejp i pälsen, så du vet det.

Kanske Wrigg tog moroten för fort och knaprade på Meriona i går? Låter illa..
Meriona
Inte äten på mer än av blinningen igår, det är bara min vanliga låg-kvalitets-kropp som spökar.. sleep.gif
Wrigg bara pussade snällt, nog bäst att vakta honom också Wilmer, så att inte Myo rider iväg söderut mitt i natten... unsure.gif Med marsvin i sadelväskorna... blink.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 27-07-2009, 09:22) *
Såg du i tidningen om han som tejpade fåglar runt vaderna och smugglade på flyget.

Nej sick.gif det hade jag inte hört. Vardå? Vilken tidning? Vad var det för fåglar? Slog de ihjäl honom eller ska jag göra det? Klarade sig fåglarna?
Meriona
CITAT (Myosotis @ 27-07-2009, 09:40) *
Nej sick.gif det hade jag inte hört. Vardå? Vilken tidning? Vad var det för fåglar? Slog de ihjäl honom eller ska jag göra det? Klarade sig fåglarna?

Jaaa vad är detta för djurplågeri - usch?? rtfm.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 27-07-2009, 09:40) *
...nog bäst att vakta honom också Wilmer, så att inte Myo rider iväg söderut mitt i natten... unsure.gif Med marsvin i sadelväskorna... blink.gif

bravo.gif Smart! Tack för tipset!
Meriona
Grrr går det sudda bort tipset? crazy.gif g.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 27-07-2009, 09:45) *
Grrr går det sudda bort tipset? crazy.gif g.gif

biggrin.gif Testa! Om du raderar inlägget kanske det raderas i min hjärna också, skulle inte förvåna mig! crazy.gif
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 27-07-2009, 09:40) *

Aftonbladet för ett tag sedan. Det var tydligen ett sätt att smuggla fåglar på flyget, men aftonbladet var inte intresserade av att rapportera fåglarnas hälsa, så jag vet inte hur de mår i dag -fear-.gif .
Meriona
Usch! Tur att dina marsvin är för rultiga att tejpa fast runt smalbenen.... wacko.gif
Wilmer
giggle.gif Vilken syn.

Här i marsvinshemmet har Anton tjejerna på kvällsmat (fortfarande med galler emellan). De är för söta happy.gif
Meriona
Ojoj detta bådar gott väl? yahoo.gif
Wilmer
Det hoppas jag verkligen. Om inte annat så förknippar de snart Anton med färskt gräs, det kan ju inte vara fel happy.gif
Meriona
Bara de inte börjar äta på honom! blink.gif
Meriona
[attachment=39492:nuni.jpg]

Vi har börjat packa nu, men ni har väl hö och sånt tjejer (Isa och Korven alltså)? Han den där raggsockan, han är väl ingenting mot så snygga killar som vi va? coolgleam.gif
Myosotis
Konstiga marsvin confused.gif men jättesöta! Och parallella svansar. giggle.gif
Meriona
Mina bebbar wub.gif .... Svårt att tro att den svarta är en vecka äldre än den nutmeg-färgade va? Men hans mamma dog strax efter födseln, så han hade en tuff start.... Snart ska de bo hos marsvinen 1,5 vecka, ojoj bara de inte tar intryck! blink.gif
MariaS
Ja passa dig! Med den utfodringen på hotell marsvin som är, kan man aldrig veta whistling.gif
Meriona
Uffa mej, de får INTE bli feta som Korven, det är inte bra för deras ämnesomsättning.... sweatingbullets.gif Tur Wilmer är van råttvakt... cool.gif Och om du nu ska dit på torsdag så får du hälsa på de små pussgurkorna.... De ska ju bevaka när raggis sätts ihop med tjejerna! yahoo.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 21:13) *
Uffa mej, de får INTE bli feta som Korven, det är inte bra för deras ämnesomsättning.... sweatingbullets.gif Tur Wilmer är van råttvakt... cool.gif Och om du nu ska dit på torsdag så får du hälsa på de små pussgurkorna.... De ska ju bevaka när raggis sätts ihop med tjejerna! yahoo.gif

yes.gif
Meriona
Jag är så avundsjuk så det är inte klokt! ninja.gif Men på lördag ska jag till Spiken igen, nu kan jag nog räkna ut vilket hus som är ditt och släppa av ett gäng mördarsniglar i trädgården..... nuke.gif nuke.gif devil.gif
Wilmer
Sötnosarna då, de är så välkomna! Det är inte ens säkert att jag är hemma på torsdag, vi får se när de får träffas! Men förstklassig service utlovas. Korven och Ruffset har faktiskt gått ner i vikt, medans Anton är uppe i matchvikt igen, 935 gram. I morgon får Ante spån i buren igen, det ser så fint och läkt ut i såren. Nu rusar han runt på golvet i bästa raggis stil!
Meriona
Nämen! Inga nya bilder på all denna tid??????? -cry-.gif -cry-.gif
Wilmer
trostar.gif Ingen annan har vett på att visa sina smågrisar just nu.. Jag har nya bilder i hussekameran. Ska se vad jag kan ordna..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon