|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
23-07-2009, 20:42
 Han har inte en bror? Äldre helst...
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:42)   Han har inte en bror? Äldre helst...  Husse eller Anton?
Meriona
23-07-2009, 20:51
Tål ju inte marsvin tyvärr (annat än kortvarigt), så en husse-liknande pryl gärna...
Inga syskon, men det kanske går att klona  Anton har två småbröder Jisses, Korv-Indra förnekar sig inte, nu länsar hon skräphinken, man skulle kunna tro att jag svälter henne. Att hon kan bli så lång.. Hittills har en fuchsiablomma, en gammal morot och nu ett gammalt äppleträdslöv försvunnit ner i korv-magen. (Det serveras friskt gräs på annat ställe i rummet).
anne-li i olofstorp
23-07-2009, 21:43
Hahhahahahahha Så häftig hon är!!!!! Om det är så att du skall klona kan jag ställa mig i kö......
Indra har även lärt sig att stå på bakbenen o tigga nedanför soffan vilket är sååå sött när jag klinkar på datorn och får syn på hennes nos mellan soffan och bordet  tur jag inte har hund.
Undrar hur den korven tar sig fram till höstkanten. Den vaggande gången var inte att förakta ens i måndags!
Det är muskler Maria  Fast jag tror att det kommer bli fin motion när Anton introduceras i flocken. Även om de skuttar fram nu med.
Meriona
24-07-2009, 07:41
Snart tar hon sig väl ner i folks handväskor på jakt efter nåt mumsigt...
CITAT (Meriona @ 24-07-2009, 08:41)  Snart tar hon sig väl ner i folks handväskor på jakt efter nåt mumsigt...  Mmmmm, länade kvar min i bilen sist, för säkerhets skull
CITAT (Wilmer @ 24-07-2009, 01:31)  Det är muskler Maria  Fast jag tror att det kommer bli fin motion när Anton introduceras i flocken. Även om de skuttar fram nu med.  Torsdag v32 var det ja.... är hemma igen då.... Har du kaffet på då?
 Som det ser ut nu, min marsvinsvakt är ju på rymmen då.
Meriona
24-07-2009, 19:58
LOVA att ni tar kort på ihopasättningen!  Men lämna mina småkillar i buren, annars blir det så tokigt....
Jag lovar, inga gerbiler i närheten av mina marsvin igen. Det var lite obehagligt sist, när Fina fösökte döda Molly  (Fina hittade ett ställe att pressa sig emellan i burgallret).
Meriona
25-07-2009, 09:00
David mot Goliat...  Tur du var lättväckt...
 Ja, verkligen! Jag har handgripligen lärt mig varför de heter "liten krigare med klor" var det väl?
Meriona
25-07-2009, 09:11
 Stämmer... Meriones Unguiculatus. Marsvin var hmmm nåt med Cavy? Kommer inte ihåg latinet där?
Cavy korvus... Nej, jag skojjar bara. Kommer inte ihåg. Kallar dock Indra för korpus korvus
Meriona
25-07-2009, 09:22
CITAT (Wilmer @ 25-07-2009, 10:15)  Cavy korvus... Nej, jag skojjar bara. Kommer inte ihåg. Kallar dock Indra för korpus korvus 
Wikipedia CITAT Family Caviidae
Subfamily Caviinae: Guinea pigs (cavies) Genus Cavia, this genus is especially called cavy. Genus Galea Genus Microcavia: Desert cavies Subfamily Dolichotinae Genus Dolichotis: Patagonian hares, or maras Subfamily Hydrochoerinae Genus Hydrochoerus: Capybara Genus Kerodon: Rock cavy CITAT The guinea pig (Cavia porcellus), also commonly called the Cavy, is a species of rodent belonging to the family Caviidae and the genus Cavia. Porcellus så var det ju. Försöker hitta om CUY hade annan ändelse än porcellus, kanske redan diskuterats här.. Här är iallafall en länk som Meriona kan översätta åt mig ; ) peru cuy
Meriona
25-07-2009, 09:30
Vad söta de är, Cuyarna! Skulle inte ens komma på tanken att börja översätta ens, jag är rädd att det innehåller en del recept....  Cavia porcellus cavia porcellus cavia porcellus... tillslut kanske det går in? Cavia porcellus cavia porcellus cavia porcellus....
Hittade just en sida med följande rubrik; Cuy - Grillat marsvin med het sås
CITAT (Wilmer @ 25-07-2009, 10:31)  Hittade just en sida med följande rubrik; Cuy - Grillat marsvin med het sås
Meriona
25-07-2009, 20:43
Hoppas de inte äter marsvin i Mexico, jag ska noga kontrollera!
Meriona
27-07-2009, 07:27
Hihiii vilka fina bilder! Och vilken fin bur! Herrejösses, det måste vara deluxe-utförandet? De ser verkligen nöjda ut! Skit, jag försöker använda vänsterhanden till musen pga att jag har så ont, och nu försvann listen längst ner där alla smileys gömmer sig! Nå tänk er den där smileysen med hjärtan kring... Omstart....  Så..... Indra ser nästan lite skyldig ut till något?
Myosotis
27-07-2009, 07:49
CITAT (Wilmer @ 26-07-2009, 21:12)  så mkt gräs så lite tid.jpgÅåååh...  Det är väl förresten lika bra att jag stjäl alla tre så de inte saknar varandra. Vilken jättestor bur, rena lyxlivet de lever!  CITAT (Meriona @ 27-07-2009, 08:27)  ...jag försöker använda vänsterhanden till musen pga att jag har så ont...  Du har väl inte blivit biten?
Visst har hon en lurig min Indra, men jag misstänker att hon sneglar på fotografen, livrädd att bli upplockad från gräset som hon just anlänt på. Ojojoj Myosotis, nu börjar det låta allvarligt. Kroppsvivitering och röntkat bagage gäller innan man lämnar min gårdsplan  . Såg du i tidningen om han som tejpade fåglar runt vaderna och smugglade på flyget. Marsvin gillar inte tejp i pälsen, så du vet det. Kanske Wrigg tog moroten för fort och knaprade på Meriona i går? Låter illa..
Meriona
27-07-2009, 08:40
Inte äten på mer än av blinningen igår, det är bara min vanliga låg-kvalitets-kropp som spökar.. Wrigg bara pussade snällt, nog bäst att vakta honom också Wilmer, så att inte Myo rider iväg söderut mitt i natten...  Med marsvin i sadelväskorna...
Myosotis
27-07-2009, 08:40
CITAT (Wilmer @ 27-07-2009, 09:22)  Såg du i tidningen om han som tejpade fåglar runt vaderna och smugglade på flyget. Nej  det hade jag inte hört. Vardå? Vilken tidning? Vad var det för fåglar? Slog de ihjäl honom eller ska jag göra det? Klarade sig fåglarna?
Meriona
27-07-2009, 08:41
CITAT (Myosotis @ 27-07-2009, 09:40)  Nej  det hade jag inte hört. Vardå? Vilken tidning? Vad var det för fåglar? Slog de ihjäl honom eller ska jag göra det? Klarade sig fåglarna? Jaaa vad är detta för djurplågeri - usch??
Myosotis
27-07-2009, 08:42
CITAT (Meriona @ 27-07-2009, 09:40)  ...nog bäst att vakta honom också Wilmer, så att inte Myo rider iväg söderut mitt i natten...  Med marsvin i sadelväskorna...   Smart! Tack för tipset!
Meriona
27-07-2009, 08:45
Grrr går det sudda bort tipset?
Myosotis
27-07-2009, 08:49
CITAT (Myosotis @ 27-07-2009, 09:40)  Nej  det hade jag inte hört. Vardå? Vilken tidning? Vad var det för fåglar? Slog de ihjäl honom eller ska jag göra det? Klarade sig fåglarna? Aftonbladet för ett tag sedan. Det var tydligen ett sätt att smuggla fåglar på flyget, men aftonbladet var inte intresserade av att rapportera fåglarnas hälsa, så jag vet inte hur de mår i dag  .
Meriona
27-07-2009, 19:38
Usch! Tur att dina marsvin är för rultiga att tejpa fast runt smalbenen....
 Vilken syn. Här i marsvinshemmet har Anton tjejerna på kvällsmat (fortfarande med galler emellan). De är för söta
Meriona
28-07-2009, 20:30
Ojoj detta bådar gott väl?
Det hoppas jag verkligen. Om inte annat så förknippar de snart Anton med färskt gräs, det kan ju inte vara fel
Meriona
29-07-2009, 11:48
Bara de inte börjar äta på honom!
Meriona
30-07-2009, 19:35
[attachment=39492:nuni.jpg] Vi har börjat packa nu, men ni har väl hö och sånt tjejer (Isa och Korven alltså)? Han den där raggsockan, han är väl ingenting mot så snygga killar som vi va?
Myosotis
30-07-2009, 19:49
Konstiga marsvin  men jättesöta! Och parallella svansar.
Meriona
30-07-2009, 19:59
Mina bebbar  .... Svårt att tro att den svarta är en vecka äldre än den nutmeg-färgade va? Men hans mamma dog strax efter födseln, så han hade en tuff start.... Snart ska de bo hos marsvinen 1,5 vecka, ojoj bara de inte tar intryck!
Ja passa dig! Med den utfodringen på hotell marsvin som är, kan man aldrig veta
Meriona
30-07-2009, 20:13
Uffa mej, de får INTE bli feta som Korven, det är inte bra för deras ämnesomsättning....  Tur Wilmer är van råttvakt...  Och om du nu ska dit på torsdag så får du hälsa på de små pussgurkorna.... De ska ju bevaka när raggis sätts ihop med tjejerna!
CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 21:13)  Uffa mej, de får INTE bli feta som Korven, det är inte bra för deras ämnesomsättning....  Tur Wilmer är van råttvakt...  Och om du nu ska dit på torsdag så får du hälsa på de små pussgurkorna.... De ska ju bevaka när raggis sätts ihop med tjejerna! 
Meriona
30-07-2009, 20:17
Sötnosarna då, de är så välkomna! Det är inte ens säkert att jag är hemma på torsdag, vi får se när de får träffas! Men förstklassig service utlovas. Korven och Ruffset har faktiskt gått ner i vikt, medans Anton är uppe i matchvikt igen, 935 gram. I morgon får Ante spån i buren igen, det ser så fint och läkt ut i såren. Nu rusar han runt på golvet i bästa raggis stil!
Meriona
10-08-2009, 20:19
Nämen! Inga nya bilder på all denna tid???????
 Ingen annan har vett på att visa sina smågrisar just nu.. Jag har nya bilder i hussekameran. Ska se vad jag kan ordna..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|