Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
MariaS
Skickar med en marsvinstomte för säkerhets skull biggrin.gif
Meriona
Vilken läckerbit! wub.gif
Hoppas korven mår lite bättre idag... unsure.gif Håller tummarna, så jag har lite svårt att jobba...
MariaS
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 08:37) *
Vilken läckerbit! wub.gif
Hoppas korven mår lite bättre idag... unsure.gif Håller tummarna, så jag har lite svårt att jobba...

Att hon drack mycket vatten igår, var ju ändå ett gott tecken! Då vet vi att njurarna fungerar sweatingbullets.gif
Meriona
Hoppas vi får en liten uppdatering under dagen.... shy.gif
Wilmer
Aha, är det därför hon druckit lite -cry-.gif -cry-.gif hon är njur död -cry-.gif mamma mia vad jag är orolig sweatingbullets.gif

Hon åt sitt PC i morse med lilla krakan, med lite trugande åkte zoolacen ner. Husse säger att hon sov i hö-högen i natt, i går sov hon ihoprullad i myssängen, så hon har lämnat huset wub.gif bra tecken. Gurkpussar från Indra till er som håller tummar och tassar rose.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 10:32) *
Aha, är det därför hon druckit lite -cry-.gif -cry-.gif hon är njur död -cry-.gif mamma mia vad jag är orolig sweatingbullets.gif

Hon åt sitt PC i morse med lilla krakan, med lite trugande åkte zoolacen ner. Husse säger att hon sov i hö-högen i natt, i går sov hon ihoprullad i myssängen, så hon har lämnat huset wub.gif bra tecken. Gurkpussar från Indra till er som håller tummar och tassar rose.gif

Att hon dricker mycket nu, tyder på att Bactrimen börjar göra nytta och njurarna vill rensa ur det sjuka! Alltså BARA possitiva tecken.
Wilmer
Jag får magsår och hjärtklappning, tur ni finns som stöd. Och att husse är en så fin och förstående man..
Myosotis
trostar.gif till Indra och trostar.gif till orolig matte. Hon blir säkert bra! smiley_small_hug.gif
Meriona
Hmmm... ingen matte synlig...hur går det tro? blink.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:34) *

Hittade henne på FB. Indra verkar nästan återställd! Nu ska vi bara återställa matte också....
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:34) *

Undrar jag med och fortsätter knipa med fingrarna... tummenupp.gif tummenupp.gif

Marsvin är lite luriga med det, att dom visar inte att dom är sjuka, förrän dom är riktigt sjuka.... trostar.gif
Dom små rackarna döljer sina symptom bra... trostar.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 09-12-2009, 21:35) *
Hittade henne på FB. Indra verkar nästan återställd! Nu ska vi bara återställa matte också....

Ajdå, det där lät inte bra, om matten alltså? trostar.gif
Wilmer
Indras matte är här, ni får gärna knipa fingrar ett tag till, i allafall tills vi fått svar på urinodlingen. Nu uggar hon inte i huset längre, inte kniper hon med ögonen heller, så det är ett steg i rätt riktning. Sant Pejjan, som alla bytesdjur visar de inget förrens de är väldigt sjuka.
pejori
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 21:48) *
Indras matte är här, ni får gärna knipa fingrar ett tag till, i allafall tills vi fått svar på urinodlingen. Nu uggar hon inte i huset längre, inte kniper hon med ögonen heller, så det är ett steg i rätt riktning. Sant Pejjan, som alla bytesdjur visar de inget förrens de är väldigt sjuka.

Kniper så mycket jag kan och hoppas hoppas hoppas... smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
Meriona
unsure.gif Jag också, jag får tyvärr ingenting gjort när tummarna är upptagna hela tiden, kan jag få ersättning för hushållsnära tjänster istället tro?
Puss Indra, under varma örat...
Wilmer
Lite pengar är väl ett marsvin värt smiley_small_hug.gif
Meriona
Mycket pengar är ett marsvin värt.... wub.gif
Wilmer
Givetvis, mycket pengar yes.gif Nu är korven meducinerad och nattad ihop med ett gäng grönsaker. Det smaskas med god aptit, magen är i fin form än som tur är.
pejori
Då kniper vi lite till då, och hgoppas hoppas hoppas... tummenupp.gif
Att hon äter, är ett gott tecken. tummenupp.gif
Wilmer
Ja, fast det har hon gjort hela tiden, hon är ett äkta marsvin besatt av mat... Hon gick upp i vikt förra veckan (jag väger dem varje vecka) så på henne är det ingen måttstock. Slutar hon är det nog redan försent...
pejori
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 23:04) *
Ja, fast det har hon gjort hela tiden, hon är ett äkta marsvin besatt av mat... Hon gick upp i vikt förra veckan (jag väger dem varje vecka) så på henne är det ingen måttstock. Slutar hon är det nog redan försent...

Det är tyvärr min erfarenhet med svinen också. thumbdown.gif

Men mina har "rykt" på luftvägsinfektionerna..

Fortsätter hålla tummarna för henne... tummenupp.gif tummenupp.gif .
Wilmer
Jo, fast det är aldrig försent.. Bara man är beredd att offra lite dygnetrunt intensivvård (matning) så kan man allt få igång dem. Men korven.. Hon slickar tilloch med i sig penicillinet med ett lyckligt leende, så slutar hon då vet jag inte. Tack för hållna tummar smiley_small_hug.gif
pejori
Det låter ju väldigt hoppfullt... tummenupp.gif
Visst får man offra tid, men det är det värt. finns det liv, finns det hopp. yes.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 23:20) *
Jo, fast det är aldrig försent.. Bara man är beredd att offra lite dygnetrunt intensivvård (matning) så kan man allt få igång dem. Men korven.. Hon slickar tilloch med i sig penicillinet med ett lyckligt leende, så slutar hon då vet jag inte. Tack för hållna tummar smiley_small_hug.gif

Det är lustigt. Det är precis som om djuren förstår att mediciner gör nytta. Jag har märkt samma sak med mina katter när det gäller vitaminer. På sommaren vägrar de äta vitaminerna, men på vintern skulle de kunna gå över lik, för att få dom!

Så länge korven sköter sig och slickar i sig sin medicin, behöver vi nog inte vara så oroliga för henne, utan det är som jag tidigare påpekat... matte som behöver skrapas upp efter sitt nervösa sammanbrott! smiley_small_hug.gif
Meriona
Ja nu har det varit oroväckande tyst här! unsure.gif
Wilmer
Kan bero på att matte sov middag med Nöffisen kram2.gif Indra är som alla andra dagar och svar har vi inte fått på proverna. I bland piper hon när hon kissar, i allafall i går kväll, inte i dag vad jag hört.. Jag oroar mig förstås än. Ni får hålla tummar ett tag till thanks.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 10-12-2009, 20:25) *
Kan bero på att matte sov middag med Nöffisen kram2.gif Indra är som alla andra dagar och svar har vi inte fått på proverna. I bland piper hon när hon kissar, i allafall i går kväll, inte i dag vad jag hört.. Jag oroar mig förstås än. Ni får hålla tummar ett tag till thanks.gif

Och matte är förstås hemma för VAM! giggle.gif

Borde inte du checka brevlådan istället? Det kan ju faktiskt ligga ett paket där!
Meriona
Tummar hålles. Tår och tassar också! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 10-12-2009, 20:28) *
Tummar hålles. Tår och tassar också! tummenupp.gif

Japp... här knips med allt som kan knipas med... tummenupp.gif
Wilmer
Kan vara dumt att vara hemma en vecka till när jag själv var sjuk förra veckan. Blir så knepigt när jag ska lämna läkarintyg på... Hrm... VAM?? Ps. jag har kollat lådan får väl uppdatera tråden..
Meriona
Hur är det på Korv-fronten idag? unsure.gif
Wilmer
Jag fick just veta att hon får rätt antibiotika, men väntar på att vet. ska ringa. Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö -cry-.gif -cry-.gif Känner mig så sur på mig själv att jag inte stog på mig sist och fick antibiotika då.
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:14) *
...Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö -cry-.gif -cry-.gif

Såja trostar.gif Jag tyckte MariaS sa att det kunde de inte vara? smiley_small_hug.gif
pejori
Jag fick just veta att hon får rätt antibiotika, men väntar på att vet. ska ringa. Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö -cry-.gif -cry-.gif Känner mig så sur på mig själv att jag inte stog på mig sist och fick antibiotika då.

Nä...inte misströsta nu... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Wilmer
Suck. Nejdå, det blir säkert bra.. Fick en liten dipp bara... -cry-.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:34) *
Suck. Nejdå, det blir säkert bra.. Fick en liten dipp bara... -cry-.gif

Det får man få...Men hon är med och det är huvudsaken...
Tummar hålls här.. tummenupp.gif tummenupp.gif trostar.gif
Wilmer
smiley_small_hug.gif Tack. Hon är väldigt pigg i allafall, det MÅSTE vara ett bra tecken!! unsure.gif
MariaS

Det är de garanterat INTE! Korven har ju fått Bectrim nu i fem dygn, hade njurarna varit paj, hade inte korven varit kvar efter 24 timmar! Så små djur, rasar fort om något sådant händer och i regel har man inte ens förstått att djuret är sjukt, förrän det varit borta. Däremot, kan hon mycket väl ha haft en lindrig urinvägsinfektion, som hon själv hållit i schack, med sitt stora intag av gurka. Faktum är att hennes åtrå till gurka, kan också ha varit hennes egen instinkt att hålla bakterierna på "rätt" nivå. De flesta djur klarar sig ganska bra och är dessutom väldigt smarta och har sina egna instinkter på lösningar.

Skulle inte tro att vet. har mycket mer att tillföra, utan slutför kuren så ska du se att korven blir helt återställd igen. Men ha med i beräkningen (utan panik) att detta kan komma igen, vissa urinvägsåkommor kan vara baserade genetiskt, med trånga urinvägar och sånt.
pejori
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:46) *
smiley_small_hug.gif Tack. Hon är väldigt pigg i allafall, det MÅSTE vara ett bra tecken!! unsure.gif

Det är bra!!!
Hon hade varit hängig och nere om hennes njurar var slut.... tummenupp.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Tur att ni finns som kan lugna en tokpanikig matte. Tänk om jag haft barn -fear-.gif hur hade jag varit då -fear-.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 16:08) *
sweatingbullets.gif Tur att ni finns som kan lugna en tokpanikig matte. Tänk om jag haft barn -fear-.gif hur hade jag varit då -fear-.gif

rotfl.gif Antagligen mer sansad. BArn härdar! rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
Eller dödar crazy.gif ?
pejori

Ungefär som nu...
Djuren blir ju som ens barn, så det hade varit samma... smiley_small_hug.gif tummenupp.gif
Meriona

Antagligen som jag....överbeskyddande. innocent.gif Det kommer att gå fint med Indra ska du se.... Snart får hon ju två snygga killar att titta på, det kanske kan liva upp? santa.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:14) *
Antagligen som jag....överbeskyddande. innocent.gif Det kommer att gå fint med Indra ska du se.... Snart får hon ju två snygga killar att titta på, det kanske kan liva upp? santa.gif

giggle.gif tror du ens att hon bryr sig att det är fel sort giggle.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 11-12-2009, 19:16) *
giggle.gif tror du ens att hon bryr sig att det är fel sort giggle.gif

Du menar, att hon tror att de är mat? -fear-.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:29) *
Du menar, att hon tror att de är mat? -fear-.gif

Nä killar!
Meriona
Aha, killikill? unsure.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 21:35) *
Aha, killikill? unsure.gif

yes.gif naughty.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 11-12-2009, 21:46) *
yes.gif naughty.gif

Huvva, tur att jag reser bort! Wilmer och sambo får ta emot vissa konstiga hybrider... coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon