|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Skickar med en marsvinstomte för säkerhets skull
Meriona
09-12-2009, 08:37
Vilken läckerbit! Hoppas korven mår lite bättre idag...  Håller tummarna, så jag har lite svårt att jobba...
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 08:37)  Vilken läckerbit! Hoppas korven mår lite bättre idag...  Håller tummarna, så jag har lite svårt att jobba... Att hon drack mycket vatten igår, var ju ändå ett gott tecken! Då vet vi att njurarna fungerar
Meriona
09-12-2009, 08:57
Hoppas vi får en liten uppdatering under dagen....
Aha, är det därför hon druckit lite  hon är njur död  mamma mia vad jag är orolig Hon åt sitt PC i morse med lilla krakan, med lite trugande åkte zoolacen ner. Husse säger att hon sov i hö-högen i natt, i går sov hon ihoprullad i myssängen, så hon har lämnat huset  bra tecken. Gurkpussar från Indra till er som håller tummar och tassar
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 10:32)  Aha, är det därför hon druckit lite  hon är njur död  mamma mia vad jag är orolig Hon åt sitt PC i morse med lilla krakan, med lite trugande åkte zoolacen ner. Husse säger att hon sov i hö-högen i natt, i går sov hon ihoprullad i myssängen, så hon har lämnat huset  bra tecken. Gurkpussar från Indra till er som håller tummar och tassar  Att hon dricker mycket nu, tyder på att Bactrimen börjar göra nytta och njurarna vill rensa ur det sjuka! Alltså BARA possitiva tecken.
Jag får magsår och hjärtklappning, tur ni finns som stöd. Och att husse är en så fin och förstående man..
Myosotis
09-12-2009, 11:12
 till Indra och  till orolig matte. Hon blir säkert bra!
Meriona
09-12-2009, 21:34
Hmmm... ingen matte synlig...hur går det tro?
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:34)  Hmmm... ingen matte synlig...hur går det tro?  Hittade henne på FB. Indra verkar nästan återställd! Nu ska vi bara återställa matte också....
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:34)  Hmmm... ingen matte synlig...hur går det tro?  Undrar jag med och fortsätter knipa med fingrarna...  Marsvin är lite luriga med det, att dom visar inte att dom är sjuka, förrän dom är riktigt sjuka.... Dom små rackarna döljer sina symptom bra...
Meriona
09-12-2009, 21:38
CITAT (MariaS @ 09-12-2009, 21:35)  Hittade henne på FB. Indra verkar nästan återställd! Nu ska vi bara återställa matte också.... Ajdå, det där lät inte bra, om matten alltså?
Indras matte är här, ni får gärna knipa fingrar ett tag till, i allafall tills vi fått svar på urinodlingen. Nu uggar hon inte i huset längre, inte kniper hon med ögonen heller, så det är ett steg i rätt riktning. Sant Pejjan, som alla bytesdjur visar de inget förrens de är väldigt sjuka.
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 21:48)  Indras matte är här, ni får gärna knipa fingrar ett tag till, i allafall tills vi fått svar på urinodlingen. Nu uggar hon inte i huset längre, inte kniper hon med ögonen heller, så det är ett steg i rätt riktning. Sant Pejjan, som alla bytesdjur visar de inget förrens de är väldigt sjuka. Kniper så mycket jag kan och hoppas hoppas hoppas...
Meriona
09-12-2009, 21:53
 Jag också, jag får tyvärr ingenting gjort när tummarna är upptagna hela tiden, kan jag få ersättning för hushållsnära tjänster istället tro? Puss Indra, under varma örat...
Lite pengar är väl ett marsvin värt
Meriona
09-12-2009, 22:14
Mycket pengar är ett marsvin värt....
Givetvis, mycket pengar  Nu är korven meducinerad och nattad ihop med ett gäng grönsaker. Det smaskas med god aptit, magen är i fin form än som tur är.
Då kniper vi lite till då, och hgoppas hoppas hoppas... Att hon äter, är ett gott tecken.
Ja, fast det har hon gjort hela tiden, hon är ett äkta marsvin besatt av mat... Hon gick upp i vikt förra veckan (jag väger dem varje vecka) så på henne är det ingen måttstock. Slutar hon är det nog redan försent...
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 23:04)  Ja, fast det har hon gjort hela tiden, hon är ett äkta marsvin besatt av mat... Hon gick upp i vikt förra veckan (jag väger dem varje vecka) så på henne är det ingen måttstock. Slutar hon är det nog redan försent... Det är tyvärr min erfarenhet med svinen också. Men mina har "rykt" på luftvägsinfektionerna.. Fortsätter hålla tummarna för henne...  .
Jo, fast det är aldrig försent.. Bara man är beredd att offra lite dygnetrunt intensivvård (matning) så kan man allt få igång dem. Men korven.. Hon slickar tilloch med i sig penicillinet med ett lyckligt leende, så slutar hon då vet jag inte. Tack för hållna tummar
Det låter ju väldigt hoppfullt... Visst får man offra tid, men det är det värt. finns det liv, finns det hopp.
CITAT (Wilmer @ 09-12-2009, 23:20)  Jo, fast det är aldrig försent.. Bara man är beredd att offra lite dygnetrunt intensivvård (matning) så kan man allt få igång dem. Men korven.. Hon slickar tilloch med i sig penicillinet med ett lyckligt leende, så slutar hon då vet jag inte. Tack för hållna tummar  Det är lustigt. Det är precis som om djuren förstår att mediciner gör nytta. Jag har märkt samma sak med mina katter när det gäller vitaminer. På sommaren vägrar de äta vitaminerna, men på vintern skulle de kunna gå över lik, för att få dom! Så länge korven sköter sig och slickar i sig sin medicin, behöver vi nog inte vara så oroliga för henne, utan det är som jag tidigare påpekat... matte som behöver skrapas upp efter sitt nervösa sammanbrott!
Meriona
10-12-2009, 20:10
Ja nu har det varit oroväckande tyst här!
Kan bero på att matte sov middag med Nöffisen  Indra är som alla andra dagar och svar har vi inte fått på proverna. I bland piper hon när hon kissar, i allafall i går kväll, inte i dag vad jag hört.. Jag oroar mig förstås än. Ni får hålla tummar ett tag till
CITAT (Wilmer @ 10-12-2009, 20:25)  Kan bero på att matte sov middag med Nöffisen  Indra är som alla andra dagar och svar har vi inte fått på proverna. I bland piper hon när hon kissar, i allafall i går kväll, inte i dag vad jag hört.. Jag oroar mig förstås än. Ni får hålla tummar ett tag till  Och matte är förstås hemma för VAM!  Borde inte du checka brevlådan istället? Det kan ju faktiskt ligga ett paket där!
Meriona
10-12-2009, 20:28
Tummar hålles. Tår och tassar också!
CITAT (Meriona @ 10-12-2009, 20:28)  Tummar hålles. Tår och tassar också!  Japp... här knips med allt som kan knipas med...
Kan vara dumt att vara hemma en vecka till när jag själv var sjuk förra veckan. Blir så knepigt när jag ska lämna läkarintyg på... Hrm... VAM?? Ps. jag har kollat lådan får väl uppdatera tråden..
Meriona
11-12-2009, 12:31
Hur är det på Korv-fronten idag?
Jag fick just veta att hon får rätt antibiotika, men väntar på att vet. ska ringa. Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö  Känner mig så sur på mig själv att jag inte stog på mig sist och fick antibiotika då.
Myosotis
11-12-2009, 15:30
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:14)  ...Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö  Såja  Jag tyckte MariaS sa att det kunde de inte vara?
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:14)  Jag fick just veta att hon får rätt antibiotika, men väntar på att vet. ska ringa. Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö  Känner mig så sur på mig själv att jag inte stog på mig sist och fick antibiotika då. Nä...inte misströsta nu...
Suck. Nejdå, det blir säkert bra.. Fick en liten dipp bara...
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:34)  Suck. Nejdå, det blir säkert bra.. Fick en liten dipp bara...  Det får man få...Men hon är med och det är huvudsaken... Tummar hålls här..
 Tack. Hon är väldigt pigg i allafall, det MÅSTE vara ett bra tecken!!
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:14)  Jag fick just veta att hon får rätt antibiotika, men väntar på att vet. ska ringa. Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö  Känner mig så sur på mig själv att jag inte stog på mig sist och fick antibiotika då. Det är de garanterat INTE! Korven har ju fått Bectrim nu i fem dygn, hade njurarna varit paj, hade inte korven varit kvar efter 24 timmar! Så små djur, rasar fort om något sådant händer och i regel har man inte ens förstått att djuret är sjukt, förrän det varit borta. Däremot, kan hon mycket väl ha haft en lindrig urinvägsinfektion, som hon själv hållit i schack, med sitt stora intag av gurka. Faktum är att hennes åtrå till gurka, kan också ha varit hennes egen instinkt att hålla bakterierna på "rätt" nivå. De flesta djur klarar sig ganska bra och är dessutom väldigt smarta och har sina egna instinkter på lösningar. Skulle inte tro att vet. har mycket mer att tillföra, utan slutför kuren så ska du se att korven blir helt återställd igen. Men ha med i beräkningen (utan panik) att detta kan komma igen, vissa urinvägsåkommor kan vara baserade genetiskt, med trånga urinvägar och sånt.
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:46)   Tack. Hon är väldigt pigg i allafall, det MÅSTE vara ett bra tecken!!  Det är bra!!! Hon hade varit hängig och nere om hennes njurar var slut....
 Tur att ni finns som kan lugna en tokpanikig matte. Tänk om jag haft barn  hur hade jag varit då
Eller dödar  ?
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 16:08)   Tur att ni finns som kan lugna en tokpanikig matte. Tänk om jag haft barn  hur hade jag varit då  Ungefär som nu... Djuren blir ju som ens barn, så det hade varit samma...
Meriona
11-12-2009, 19:14
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 16:08)   Tur att ni finns som kan lugna en tokpanikig matte. Tänk om jag haft barn  hur hade jag varit då  Antagligen som jag....överbeskyddande.  Det kommer att gå fint med Indra ska du se.... Snart får hon ju två snygga killar att titta på, det kanske kan liva upp?
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:14)  Antagligen som jag....överbeskyddande.  Det kommer att gå fint med Indra ska du se.... Snart får hon ju två snygga killar att titta på, det kanske kan liva upp?   tror du ens att hon bryr sig att det är fel sort
Meriona
11-12-2009, 19:29
CITAT (MariaS @ 11-12-2009, 19:16)   tror du ens att hon bryr sig att det är fel sort  Du menar, att hon tror att de är mat?
CITAT (Meriona @ 11-12-2009, 19:29)  Du menar, att hon tror att de är mat?  Nä killar!
Meriona
11-12-2009, 21:35
Aha, killikill?
Meriona
11-12-2009, 21:53
CITAT (MariaS @ 11-12-2009, 21:46)  Huvva, tur att jag reser bort! Wilmer och sambo får ta emot vissa konstiga hybrider...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|