|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
 Pust tack, vet inte varför det oroar mig att skriva i fel tråd eller så. Vi är helt nya i Marsvinsbranchen  Men min kära syster har haft läääänge så vi är smittade därifrån. JAg tar över för jag förstår inte riktigt hur man kan tröttna, de kräver ju inte mer än det du ger! Roligt med deras olika personligheter också. Att det tydligt visar när dom är sura eller vem dom vill vara hos. Sonen fick de första två för att vi hade en massa tuffa omständigheter och jag har alltid trott på det där med djur och barn. Bätre tröst finns nog inte. hade vi haft plats hade vi definitivt haft fler  Men jag har fakstisk lovat en tjej vars ena dog nu att hennes kan få bo i egen bur bredvid mina, så inte ensamheten blir hemsk. Får se hur det blir med det. Simone
Härligt, nej marsvin kan man inte tröttna på. Bli allergisk, men tröttna, NEJ!
Hade marsvin förr, en hane o en hona, helt plösligt hade jag 5 stycken...Jättekul, DÅ blev jag allergisk, och inte lite heller. Fick göra mej av med mina gosedjur
CITAT (Wilmer @ 19-02-2008, 21:57)  Härligt, nej marsvin kan man inte tröttna på. Bli allergisk, men tröttna, NEJ! Får man inte se en bild på killbesöket då
Vill tipsa om några marsvinslänkar för er som är intresserade  Börjar med två fantastiska omplaceringshem som drivs av riktiga eldsjälar. De lägger oerhört mycket tid, engagemang och pengar för marsvin som av många olika anledningar inte har ett hem/kan bo kvar hos sina gamla ägare. Det finns tyvärr oerhört många marsvin som är i behov av nya hem. EragonsMarsvinshjälpenSedan två bra faktasidor varav den första är mig egen HumlansmarsvinMerlins marsvinsfaktaEtt forum där vi snackar marsvin: Marsvinsnätet (gå in på Marsvinssnack) Jättesöta små filmer: Bing
Monica, va hemskt... Mamma tålde mina släthåriga och abessinier när jag bode hemma. Molly som är teddy tål hon inte alls. Om det nu har med det att göra vet jag inte. CITAT Får man inte se en bild på killbesöket då Det kommer  Jag ska hem och fota i kväll. Han får vänja sig vid nya hemmet först. De är lite känsliga di där små. Hemma har han KATT, TVÅ SMÅBARN och matte, husse. När han kommer hem till oss blir han feg och gömmer sig i huset, de vet allt att de är hos främmande! Han ville ju inte ens hälsa på min läckra marsvinstjej. Hon kanske var för gammal för honom  Men nu blir det hälsa på varandra på lekmattan i kväll, fotobevis utlovas. Kicki  [url=http://www.eragons.se/bilder/djurbilder/mina/ungarna.jpg] Hjälp så söta!!!!!!!!!!!!!!
kiwi.jpg näpen kiwi.jpg Bilder på våran tillfälliga inneboende! En stilig kille vid namn Kiwi. Han är fortfarande inte helt nöjd med att vara hemmifrån. Min goa dam har nu träffat honom. Han satt stel som en pinne medans hon behandlade honom som vilken fårskinnspäls som helst= gick över hela honom och testade smaken på pälsen. Så oförskämt av henne! Sedan hoppade hon upp till mate och gosade.... UPS, hon är nog felinlärd...
Meriona
20-02-2008, 22:10
Jag förstår molly....det där var en medelmåtta hanne med stressade ögon...... hon förtjänar bättre....
 Jag hoppas han stressar ner snart, sååå farliga är vi inte här!! Nja, kanske Molly då...
Meriona
20-02-2008, 22:29
Han stressar nog säkert av om han får bo hos er länge nog. Men ett marsvin som Molly blir han ALDRIG! Inget marsvin (inte ens mina gna) har nånsin haft sån karaktär som din (f.d. min) skrutta har. Kärleksfull men ändå vass om detinte passar.  Varför har marsvin sådana utpräglade personligheter? Eller har alla djur det?
Nja, vet inte det. Men hon har ju haft tre underbara mattar, så hon har ju inte haft en chans att bli normal?! Utvald av en, sedan vidare genom leden.. Hon är det personligaste marsvin jag någonsin haft, guuud vad jag kommer sakna henne!!
Meriona
20-02-2008, 22:55
CITAT (Wilmer @ 19-02-2008, 21:57)  Härligt, nej marsvin kan man inte tröttna på. Bli allergisk, men tröttna, NEJ! Så sant så sant. men ju mer allergisk man blir desto mer saknar man....
Sorry.
meningslöst och mysko.jpg Molly är inte imponerad. Ignorerar honom totalt.. Inget vidare gästvänlig.
Aqvakul
27-02-2008, 17:28
Jag har lite nostalgiskt tittat igenom tråden. Så många härliga nassar. Som barn tjatade jag alltid om husdjur. Det tog lång tid innan jag fick något - vandrande pinnar, inte precis vad jag tänkt mig. Så småningom blev det hamstrar och sen peakade det med ett marsvin. Som vuxen har jag kompenserat med hundar och katter. Just nu har vi av praktiska skäl, lägenhet och långa dagar på jobb, inget husdjur alls. Det känns inte så lite tomt. Fick dock vårt första barnbarn i oktober, så nu känns det lite bättre.....
Meriona
29-02-2008, 13:24
CITAT (Wilmer @ 27-02-2008, 13:06)  meningslöst och mysko.jpg Molly är inte imponerad. Ignorerar honom totalt.. Inget vidare gästvänlig. Är inte förvånad, morötterna förvillar liksom????
CITAT Är inte förvånad, morötterna förvillar liksom????  Ja, speciellt som damen inte har ätit morötter de senaste 4-5 åren... Hon var i exstas - över moroten
Hittade dessa söta bilder på nätet idag, släktingar till våra goa marsvin; länk till sidan där bilderna hittades
ängsvädd
06-03-2008, 20:07
Gud va söta
Abelone
06-03-2008, 21:00
Även jag har suttit och drömt mig tillbaka..Jag födde upp marsvin och var på utställningar över hela landet.. Hade som mest 24 marsvin! Fick en egen uppfödd hona som blev svensk champion..så jag har vart en verklig marsvins älskare. Fick tyvärr sluta 1995 då min son blev allergisk
Kul, jag var också på utställning med mina när jag var ung. Men då gällde bara gbg. Men så skulle man knöla med örona och rycka dem, usch och fy. Det gjorde visserligen inte jag, men det gick bra ändå
hungrig.jpg Morgon hungrig Molls.
Gunill@
11-03-2008, 14:34
CITAT (Wilmer @ 11-03-2008, 11:59)  hungrig.jpg Morgon hungrig Molls. Känner igen det där  gullepluttattack...
Oh så söt bild på Molly  /Elin som heller inte rycker päls eller trimmar på något sätt, petclass rules (fniss)
Nä fy, hur KAN man rycka päls på de små liven? GRYMT!!!
Jag vill se bilder på andra gosiga marsvin. Molly ser jag ju hemma
molly knaprar I dag somnade Molly in på mitt bröst 7 år gammal.  Så flera marsvinsbilder blir det inte från mig, nu får ni andra fylla på!
CITAT (Wilmer @ 28-04-2008, 14:51)  I dag somnade Molly in på mitt bröst 7 år gammal.  Så flera marsvinsbilder blir det inte från mig, nu får ni andra fylla på!  Usch vad hemskt, men hon somnade väl in lungt och stilla ialla fall?
Lars-Olof Arvids
28-04-2008, 14:00
Nej, vad sorgligt! Den lilla sötingen som du har visat så mycket fina bilder på. Olle
Myosotis
28-04-2008, 17:45
Jo, hon var nog så mycket tryggare på favoritstället än om jag skulle kutat iväg till veterinären. 7 år är en bra ålder för ett marsvin som har fått kämpa hela livet med felställda kindtänder, maken till fighter har jag aldrig skådat. Huset är mycket tomt utan henne, men mitt hjärta är fullt av kärlek till världens bästa Molly. Hon var en piggelin in i det sita, så jag tror hon hade ett mycket bra liv här hos mig
Skickar en STOR kram! Det blir såå tomt efter små limpor. Men jag är säker på att hon fick ett jättefint liv hos dig.
/Elin & alla limpor
Ingen har fyllt på med underbara marsvinsbilder, så jag fick kuta och köpa en egen igen  Jag säger välkommen till nya familjemedlemmen Isa, 5 veckor gammal.  Just nu har jag grovt dåligt samvete för hon ligger under en höhög och saknar mamma, men det går över  Hon kommer också få en liten lurvig kompis att busa med. Isa fem veckor
Men Wilmer!!! Grattis till den lilla godingen, ser ju helt bedårande ut! Det dröjer inte länge innan du har en ny pälsboll på magen aatt gosa med! Massa grattis igen! Pussa å krama lillan från mej!
 Hon är misstänkt lik Molly, men med virvlar... Tredje marsvinet med samma färg men annan ras.. Ja, snart kanske hon också uppskattar mattes mage  Kommer fler bilder när hon vågar sig fram från höhögen.
Meriona
20-05-2008, 10:52
Åh va söt! Kan inte bärja mig till jag får träffa henne!
Hon väntar under höhögen
Eva-Helene
20-05-2008, 16:18
Åh vilken snygging! Helt underbar!
Aqvakul
20-05-2008, 16:23
Sååå söt!!!
Myosotis
20-05-2008, 16:37
Grattis! Va söt!
Calypso_bulbosa
20-05-2008, 17:36
Grattis,till nykomlingen Wilmer!
Sååååå söööööt!!
Meriona
20-05-2008, 19:42
CITAT (Wilmer @ 20-05-2008, 11:55)  Hon väntar under höhögen  Åh, hon var verkligen ljuvlig! JAG har fått hålla henne och gossa! Nu e ni allt avundsjuka va?
GRATTIS!!!!!! Till nya lilla livet. Nu får jag snart ta mig tid att åka å hälsa på bara för de
MariaS, väntar du en vecka kanske hon har blivit riktigt tam  Nu har hon börjat våga käka de gottor jag stoppar in i mysrullen när jag vänder ryggen till, innan åt hon bara när huset var tyst. Hennes första beundrare har hälsat på i dag, Meriona gav henne godkänt  (Det lär bli hon som är marsvinsvakt de närmaste 10 åren).
rosa312
20-05-2008, 21:40
Vilken livsfarlig tråd, åhhh vilka underbara grisar, blir galet sugen på ett par godingar. Roligare och personligare husdjur får man leta efter  !
Biggan_
20-05-2008, 22:39
CITAT (Wilmer @ 20-05-2008, 10:56)  Ingen har fyllt på med underbara marsvinsbilder, så jag fick kuta och köpa en egen igen  Jag säger välkommen till nya familjemedlemmen Isa, 5 veckor gammal.  Just nu har jag grovt dåligt samvete för hon ligger under en höhög och saknar mamma, men det går över  Hon kommer också få en liten lurvig kompis att busa med. Isa fem veckorSååååååå söööööööt!  Grattis till lilla Isa!
Hon är underbart söt Grattis till lilla limpan! Och hoppas att du hittar en kompis till henne snart, då kommer hon att bli mycket tryggare.
skogstroll
21-05-2008, 15:43
CITAT (Wilmer @ 20-05-2008, 10:56)  Ingen har fyllt på med underbara marsvinsbilder, så jag fick kuta och köpa en egen igen  Jag säger välkommen till nya familjemedlemmen Isa, 5 veckor gammal. Lyckos dig!!! jag saknar mina grisar Vera, Afrodite, Kim, Humlan m.fl, vill gärna ha igen men har en väldigt äventyrlig katt så det går nog inte
Lasse Lasse Liten
21-05-2008, 17:26
Har vart sugen på å skaffa marsvin ända sen min mor sa NEJ då jag var tio. Sedan dess har det inte blivit av. Det har kommit andra djur emellan kan man säga. Håller just nu på att snickra en 4x1½m stor bur till ett par kaninungar vi tingat, så det är väl bara en tidsfråga innan vi har limpor här också. Blir marsvin som sammanförs från två olika uppfödare precis lika bundisar o gosisar som ett par från samma kull skulle blivit?
MammaMattsson
21-05-2008, 22:09
Dom är så goa, fyller på med en äldre bild på den nyblivna mamman Sousha, med sina nyfödda små ungar. bilden är tagen 2001, och numera är Sousha i himlen, efter ett långt och strävsamt liv ( 7 år) och totalt tre kullar barn. två av kullarna fixade hon själv, då hon rymde till pappan Gusten.
Sedan fick Gusten åka till veterinären och bli snöpt, efter det levde de lyckliga utan fler kullar.
[attachment=18540:Marsvin_1.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|