|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
02-03-2009, 20:23
Jösses vad han är fin ändå! Kan inte bestämma om färgerna eller frillan är det som tar mest poäng!
Den lilla skära nosen är rätt söt också  .
Med varierande pälslängd
blomkronan
03-03-2009, 00:06
Vilken läckerhet  otroligt söt  Ni kommer att trivas ihop  Grattis till ditt lilla tillskott...
Myosotis
03-03-2009, 19:07
MEN!! Ett våfflat marsvin!! Så himla sööt! JAg hade själv en hmmm, va heter dom där "sträva" nu igen?? Han var så himla go! Han blev 8 år! Bodde i mitt rum med fri "tillgång" på frihet, han var nästan rumsren. Det var bara ett hörn som blev toa förutom buren och det kunde jag stå ut med. Det roligaste var en gång när min pappa kom in i rummet och råkade sparka till tvättkorgen, så att den slog till honom på benet (pappa alltså) Han sprang ut hur fort som helst och jag fattade ingenting!! Sen smög han tillbaka och berättade att han trodde att det var marsvinet som attackerade och bet honom!!  Guuud, va jag skrattade! Hade inte haft en aning om att min store, starke pappa var rädd för marsvin!! Usch, sa han jag tror att den ska bita av mina hälsenor!!  Jag brukade säga "Brrr, Brrr" så kom han som en liten raket över golvet och Brrr-ade tillbaka!! Marsvinet alltså, inte pappa  Min sambo hade också marsvin när han var liten, tyvärr blev han allergisk, men bara om han har dom upp i ansiktet. Nu har jag en kanin, Hugo. Han är också söt, men tyvärr inte den tamaste jag haft. //Heda
Myosotis
03-03-2009, 22:54
CITAT (Heda @ 03-03-2009, 19:44)  Det roligaste var en gång när min pappa kom in i rummet och råkade sparka till tvättkorgen, så att den slog till honom på benet (pappa alltså) Han sprang ut hur fort som helst och jag fattade ingenting!! Sen smög han tillbaka och berättade att han trodde att det var marsvinet som attackerade och bet honom!! CITAT (Heda @ 03-03-2009, 19:44)  Marsvinet alltså, inte pappa 
Biggan_
04-03-2009, 00:42
CITAT (Monaxe @ 02-03-2009, 20:11)  Sötaste raggsocka jag någonsin sett!  Absolut!
Han är verkligen söt, men jag trodde att han skulle vara mycket mindre, jag var övertygad om att han skulle få plats inne i handen...Där ser ni vad jag kan om marsvin...
Haha, marsvin som biter av hälsenorna  Tänk vad stora starka karlar kan få för sig.. Lissa, han är pytteliten, det är bara pälsen som är stor  Fast, få plats i handen, de får de bara som nyfödda. De växer fort! Min Indra väger 1,2 kg där behövs två händer för att lyfta (hon fyller ett år i maj). Kicki
Vilken härlig liten boll  Förstår att han har fångat ditt hjärta.
Chamomille
04-03-2009, 15:24
CITAT (Wilmer @ 02-03-2009, 20:09)  Men töting....
Ahh, jag tyckte nog att han såg lite för stor ut, tänkte inte på att han har lite -70 tals "afro" frisyr som gör att han ser större ut. Indra är alltså också i barndomen med bara 1 år på nacken.. min vove fyller också i Maj, 11 år den 17de, och tjurskallig som oxar kan vara..och om man sen är en terrier så vet man vad man vill.. Jag skrattade ordentligt när jag föreställde mig en stackars karl som sprang iväg för att rädda hälsenorna..tack för den skrattsalvan .hihihi
Therese3z
05-03-2009, 13:09
Wilmer får ställa honom på vågen helt enkelt! Den ljuger inte hur mycket fluffigt hår han än har. ;D
Meriona
06-03-2009, 18:57
Jag får nog susa dit med min digitala matvåg så att vi får ett svar snart....  Kan vi ha en gissningstävling och se vem som kommer närmast?
Jag gissar på... 420g
Meriona
06-03-2009, 21:13
CITAT (humla @ 06-03-2009, 21:09)  Jag gissar på... 420g  nja det halva tror jag, han var bara som en frisk luft i handen....  Men har aldrig träffat ett marsvin som doftar så ljuvligt...
Nu kan jag meddela att jag VET vilka vikterna är på samtliga Wilmers ulltussar är! Efter att ha varit där och besiktigat, dels lillprinsen, som är alldeles uuuunderbar  och även kontrollerat att Wilmer sköter och inte glömmer bort damerna, i nästan sex timmar. Ja då är man ju bara sååååå marsvinssjuk... Även Isa har gosat och godkänt mig! Hakan är välpussad och avslickad! Myyyyys! Men så tillbaka till vikterna. En ledtråd... Indra väger lika mycket som Isa och lillprinsen tillsammans. [attachment=31699:indra1.jpg] Isa väger 3 gånger så mycket som lillprinsen... [attachment=31700:isa1.jpg] Och lilla lurvpelletrollet är lätt som en fjäder... [attachment=31698:Anton1.jpg] Ja inte är han stor inte! Men nu får ni fortsätta gissa. Det har ju varit lite dåligt på den fronten, om jag får säga så...
Meriona
08-03-2009, 21:04
Jaha då väger han 300 gram då Indra ser grymt stor ut i jämförelse....
CITAT (Meriona @ 08-03-2009, 21:04)  Jaha då väger han 300 gram då Indra ser grymt stor ut i jämförelse....  Nästa ledtråd då. Indra väger "bara" 1063 gram
Då kan jag lägga till att Indra har gått ner i vikt från 1200, vilket är svårt att begripa. Isa har gått upp något.Nästa invägning nästa söndag! Vi fick låna vågen.
Lilleprincen har busat runt i sin bur i dag, det wser jag som ett gott tecken. Han till och med klättrade upp i hängmattan
Kan det inte vara så att indra har märkt all uppståndelse runt Anton och är lite "sotis"? Jag tycker att han ser så rolig ut med sitt burrhår och ser ut som ett litet lamm där han sitter på vågen Tack Wilmer för korten...synd att du inte fick med hängmattsmomentet på bild, men jag kan tänka mig att du har kameran liggandes alldeles i närheten.. Suveränt med digitalt ändå väl, att bara kunna ta hur mycket som helst och att bara kunna radera det vi inte vill ha...men det tror jag att jag har sagt förr
Lissa, korten från vågen är faktiskt MariaS som tog när hon var på besök  . Jag vägde Isa och Indra i höstas när det fortfarande fanns gräs, så jag tror det är orsaken till viktnedgången - nu har de ju ätit hö hela vintern. MariaS  Jag trode vi var överrens om att mitt pensionsbesked inte skulle vara med i bild  Hehe, nu ser jag att ÄVEN vinflaskan kom med på ett hörn vilken hemma idyll  . Pensionsbesked, vinflaska (kan behövas efter det förra) och fluffiga marsvin.
Therese3z
09-03-2009, 12:35
Jag har (plötsligt och oplanerat!) fått hem ett litet "lånemarsvin"! Äh, jag tar det från början! Uppfödaren som äger Antons pappa och som jag köpt min Gunnel ifrån har lite problem med både fibromyalgi och allergi och för tillfället så har det blivit lite för mycket för henne att hinna med allt så hon bad om hjälp med lite tillfällig avlastning och frågade om jag inte kunde ta hem en av hennes hanar ett litet tag. Eftersom hon har hjälpt mig en massa samt att jag ju har en tom bur över här hemma nu så stuvade jag in sambon i bilen igår och så åkte vi de 8 milen dit och hämtade hem min lilla lånepojk!  Han är en genomsnäll liten gosse, jättetrevlig (men lite blyg än förstås)! Han är "silver agouti" (eller "grå" om man så vill). ;D (Uppfödaren påpekade när jag hämtade honom att han har riktigt fina anlag och med någon av mina flickor så skulle han antagligen skulle få jättefina bebisar.. sådana små hintar/uttalanden gör det ju inte direkt lättare att låta bli..) Så bli inte förvånade om kanske Gunnel flyttar in i hans bur om ett tag.. 
Therese3z
09-03-2009, 12:41
Hihihi!! Gud så söta de tre små grisarna var på vågen!   :D Ska nog hem och väga mina också! (..fast jag tror att jag kanske inte vågar yppa tjockisGunnels vikt.. Då får jag ju säkert skämmas.) ;D Fast det kanske inte är så illa som jag tror, hon har ju vansinnigt mycket päls och så har matransonerna nu gått ner till normala nivåer när tre växande-hungriga-småkillar inte bor med dem längre.  Men "tunn" är hon då inte..
anne-li i olofstorp
09-03-2009, 18:21
Vilken "fint" Wilmer, kan villigt erkänna att jag ett tag trodde ni druckit vin ur vattenkannan, men efter att noggrannt studerat bilden så såg jag ngt skymta där bakom.... Ja nu ser jag att ni hade en mysig söndag, ((((Men hur kom MariaS hem?????))))))
CITAT (anne-li i olofstorp @ 09-03-2009, 18:21)  Vilken "fint" Wilmer, kan villigt erkänna att jag ett tag trodde ni druckit vin ur vattenkannan, men efter att noggrannt studerat bilden så såg jag ngt skymta där bakom.... Ja nu ser jag att ni hade en mysig söndag, ((((Men hur kom MariaS hem?????))))))  TAXI, var god dröj
anne-li i olofstorp
09-03-2009, 20:10
Anne-Li, alla städar inte undan från fredagsmyset med en gång  Det är en slurk kvar men den gömmer sig väl. Terese, nu vill jag se bildbevis på innebende herr-marsvinet!! Häslningar från Anton att han har boat in sig bra nu, buren är test rejsad, mysrullen provlegad ovanpå, hängmattan inspekterad. Favorit stället är dock för honom som för de andra när de var små - inne i mysrullen.
Meriona
10-03-2009, 09:53
Anton väger då 265 gram cirkus, inte illa för den lille! Therese3Z: Jaha då kanske vi kommer till dej en gång till och hämtar en lillebror, eller vad säger du Wilmer?
CITAT (Meriona @ 10-03-2009, 09:53)  Anton väger då 265 gram cirkus, inte illa för den lille! Therese3Z: Jaha då kanske vi kommer till dej en gång till och hämtar en lillebror, eller vad säger du Wilmer?  Näääästan rätt! 274 gram stannade vågen på. Men det är ju bara hälften så mycke marsvin, som det är päls... Annars la jag faktiskt fram förslaget till Wilmer, att kombinationen Indra och Anton kanske inte är så dum. I alla fall färgmässigt! Det kan ju bli röda killar, för att inte tala om silver...
Meriona
10-03-2009, 11:39
Jag tror att hårlaget kunde bli en katastrof....
Therese3z
10-03-2009, 11:51
CITAT (Wilmer @ 09-03-2009, 23:51)  Terese, nu vill jag se bildbevis på innebende herr-marsvinet!! Ska försöka fixa bilder idag på honom när jag kommer hem! : D CITAT (Meriona @ 10-03-2009, 11:39)  Jag tror att hårlaget kunde bli en katastrof....  Hihiih1! *försöker frammana bilder i huvudet på hur det skulle se ut* ;D
Therese3z
10-03-2009, 19:30
Här har vi den lilla lånegrisen! [attachment=31790:silver.JPG] (Lite halvklen bild, men så blir det om man försöker ta kort när det är mörkt ute och man har dåligt med lampor i rummet..)  Han glor lite skeptiskt mot katterna när de sitter och kikar in i hans bur, men han verkar mer och mer inse att de nog ändå inte vill äta upp honom och blir mindre och mindre rädd för dem. 
CITAT (Meriona @ 10-03-2009, 11:39)  Jag tror att hårlaget kunde bli en katastrof....  Inget konstigt med det. Bär inte Indra på långhår eller rex anlaget, blir det vanliga strävhåriga marsvin. Men med kul färger!
Meriona
10-03-2009, 21:53
CITAT (MariaS @ 10-03-2009, 19:46)  Inget konstigt med det. Bär inte Indra på långhår eller rex anlaget, blir det vanliga strävhåriga marsvin. Men med kul färger! Men hon är väl rex? Fast det där med genetik har jag aldrig begripit...  CITAT (Therese3z @ 10-03-2009, 19:30)  Här har vi den lilla lånegrisen! [attachment=31790:silver.JPG] (Lite halvklen bild, men så blir det om man försöker ta kort när det är mörkt ute och man har dåligt med lampor i rummet..)  Han glor lite skeptiskt mot katterna när de sitter och kikar in i hans bur, men han verkar mer och mer inse att de nog ändå inte vill äta upp honom och blir mindre och mindre rädd för dem.   Jösses! Vilken lurvig en!
CITAT (Meriona @ 10-03-2009, 21:53)  Men hon är väl rex? Ja hon ska vara rex, men dåligt lockig. Sen är det ju om Anton är rex eller teddy. Däremot är Indra sköldpadd viltfärgad. Den färgen i kombination med blått, ger mycke kul färger. Genetik: Rex är ett recessivt anlag, vilket innebär att bägge måste vara bärare för att få en rexad unge. Samma gäller för teddy och långhår. Har inte bägge samma genetiska recessiva anlag, blir det vanliga strävhåriga marsvin. Den genetiska grundformen.
CITAT (Therese3z @ 10-03-2009, 19:30)  Här har vi den lilla lånegrisen! [attachment=31790:silver.JPG] (Lite halvklen bild, men så blir det om man försöker ta kort när det är mörkt ute och man har dåligt med lampor i rummet..)  Han glor lite skeptiskt mot katterna när de sitter och kikar in i hans bur, men han verkar mer och mer inse att de nog ändå inte vill äta upp honom och blir mindre och mindre rädd för dem.    ÅÅ, ett så gulligt ansikte. Lite lurv också
Chamomille
11-03-2009, 07:52
CITAT (Wilmer @ 11-03-2009, 07:43)   ÅÅ, ett så gulligt ansikte. Lite lurv också  Ansikte? Var ser du det?
Jag är tränad att se sådant
CITAT (Chamomille @ 11-03-2009, 07:52)  Ansikte? Var ser du det?  Det är ju den änden som äter persilja när inte han poserar för kort!
Chamomille
12-03-2009, 04:17
CITAT (MariaS @ 11-03-2009, 22:41)  Det är ju den änden som äter persilja när inte han poserar för kort!
Chamomille
15-03-2009, 23:53
Meriona
15-03-2009, 23:57
CITAT (Wilmer @ 15-03-2009, 23:50)  What a couple!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|