|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
CITAT (Meriona @ 04-10-2009, 20:51)  Korvindra såg vild ut idag, det kanske får bli du som gestaltar barnet i gurkätartävlingen....  Om inte annat kanske jag fortfarande har bidrag till tävlingen, om det inte blir frost förstås...
Jag kan meddela att det är busenkelt att få in Korv-Indra i buren numera! Jag förstog inte varför hon stog nedanför buren på bakbenen när jag grejjade i buren tills jag kom på att jag skurit gurka och lagt in i väntan på att marsvinen skulle nattas. Jag försökte först med ett läckert havregrässtrå, men usch och fy, det dög inte. Bara att skopa upp det lilla (hm) marsvinet från bakbensstående och hiva in i buren så hon fick sin läckra MariaS gurka. Snart har hon nog lärt sig att fånga gurka i luften, hon är helt besatt  Snacka om att hon är tränad Om vi får med Cathis också så blir det ju fem pokaler  Många bilar blir det.
CITAT (Wilmer @ 04-10-2009, 22:45)  Jag kan meddela att det är busenkelt att få in Korv-Indra i buren numera! Jag förstog inte varför hon stog nedanför buren på bakbenen när jag grejjade i buren tills jag kom på att jag skurit gurka och lagt in i väntan på att marsvinen skulle nattas. Jag försökte först med ett läckert havregrässtrå, men usch och fy, det dög inte. Bara att skopa upp det lilla (hm) marsvinet från bakbensstående och hiva in i buren så hon fick sin läckra MariaS gurka. Snart har hon nog lärt sig att fånga gurka i luften, hon är helt besatt  Snacka om att hon är tränad Om vi får med Cathis också så blir det ju fem pokaler  Många bilar blir det.  får nog satsa på en gurkplanta till nästa år förstår jag
Kolla vad jag hittade vid datorn i kväll  Korv-Indra hade visst bett honom skaffa facebook och farm ville så att han skulle kunna odla cyber-morötter åt henne. Indra tycker för övrigt att spelet är rätt undermåligt, för man kan visst inte odla GURKOR anton goes facebook.jpg
 Jag håller med Indra, vad dåligt!
CITAT (Wilmer @ 05-10-2009, 23:35)  Kolla vad jag hittade vid datorn i kväll  Korv-Indra hade visst bett honom skaffa facebook och farm ville så att han skulle kunna odla cyber-morötter åt henne. Indra tycker för övrigt att spelet är rätt undermåligt, för man kan visst inte odla GURKOR anton goes facebook.jpg  himla dåligt att det inte går att odla gurkor. Men såå söt han är  Se till att han inte läcker bara
Rumpan placerad utanför datorn  Jag verkar ha fått fart på kameran med nytt minneskort, så nu ni! Men Cathis, kort på dina.. Och hamster!!
I dag är Lillnöffe (Anton) invägd på 1061 gram! Han är numera mellannöffe, han har gått om Isa i vikt.
Meriona
10-10-2009, 19:24
OJ! Tjocksmock.....
Men vaddå tjocksmock, du ser väl hur slim han är på senaste bilden
Meriona
11-10-2009, 08:26
I utställningskondition, bara badet återstår!
Precis! Här kommer en som tycker att matchvikten inte är uppnådd... Vanlig tiggar-förhoppningsfull pos i buren. Lite svårt att öppna skjutdörren bara för det hänger alltid ett litet marsvin i den hungrig korv indra.jpg
Men.... har hon inte fått gurka?  Då förstår jag att hon ser sån ut
Jag får ta en bild på hur hon ser ut när GURKA är på väg, det där är bara lite vanligt hoppfull tigg.
Therese3z
12-10-2009, 07:57
ojojoj!! Nu hade jag verkligen halkat efter riktigt ordentligt! Jag har fått ägna 2.5 timmar nu på morgonen åt att läsa ikapp mig i marsvinstråden!  Noterade också att jag tydligen hade sökts (för ett bra tag sen..  ) : " MariaS 30-08-2009, 02:08 VArt har Thereze# tagit vägen föresten? Har inte sett henne här på länge... Meriona 30-08-2009, 09:25 Spikar på huset svarade hon sist jag PMade. Men det tröttnar de väl på snart.... laugh.gif Småruffsen måste ju ha vuxit massor, gissar jag? Stavar som en kråka. " Och Meriona hade förstådd det hela helt rätt - semester och husspikning gjorde att internettandet gick ner på ett "all-time-low" hos mig.  Nu har jag dock (tyvärr!) inte haft semester ända till nu, 5 veckor hade jag, men sen var jag så avvand efter det att jag knappt kom igång igen med annat än att leta efter information hur man gör och inte gör när man bygger saker.. Men nu blir det bot och bättring! Hösten är här och det ordentligt och snart blir det ännu värre med all vinter.. Fast det har sin charm också förstås, det är bara så jobbigt att göra saker när det är så kallt ute. Och så vill jag bara tala om att det var så härligt att läsa att det gått så bra med lilla Antons kastrering! Övrigt: Mina smågrisar mår alldeles utmärkt hela högen! (Har tre honor som jag betraktar som mina och två pojkar som jag har på lån från uppfödaren i Sandviken, inga ungar varken planerade eller på väg för tillfället, men vi får väl se senare i vinter/till våren, jag har inte bestämt mig än..). Så det är sammanfattningsvis fem små grisar som mumsar mat och busar dagarna i ända i mitt sovrum! Och huset är allt annat än färdigspikat än heller, det är badrummet som tar all vår uppmärksamhet för tillfället, numera är jag utan både dusch och tvättmaskin och inom en vecka ryker nog toaletten och blir tillfälligt ersatt med en "pås-toalett".. Men det kommer bli jättebra så småningom! (Och så har jag haft lite småprojekt också som att bygga en till fasanbur och göra i ordning min bagarstuga så jag kan använda den i vinter om jag vågar.) Det som är mest eftersatt här hemma är nog alla stackars uteväxterna som står kvar i sina krukor som jag sådde dem i i våras, men de får nog ta och klara sig så gott de kan på det viset över vintern så kanske de blir planterade till våren om de klarat sig..
Du glömde en sak Thereze BILDER!
Välkommen tillbaka till Odla!! Bilderna kommer hoppas jag..
Anton utan kulor hälsar...
Therese3z
12-10-2009, 12:21
Jamen! jag har ju just nu den här morgonen precis vaknat till liv här, hur skulle jag kunna hinna med kort då? Nöffarna är hemma och jag är på jobbet, över 3 mil och ett antal väggar och andra hinder klarar inte min kamera.. Jag ska se vad jag kan göra! Idag hinner jag inte för jag ska på smideskurs direkt efter jobbet och sen blir det bums i säng, men kanske jag hinner ta kort på tisdag kväll? Jag lovar inget, men ska försöka.
 Ser fram emot bilder!!!!!!!!!!
Meriona
12-10-2009, 19:33
Bilder ja, Cathis har väl någon? Kul att du är tillbaka iallafall Therese!
OBS glöm inte sista anmälningsdagen för utställningen är i morgon!!
Meriona
13-10-2009, 18:43
Dvs idag, inte många timmar kvar!
Meriona
19-10-2009, 11:25
Det drar ihop sig, är Indra taggad och svulten inför tävlingen?
Nej nej, inte svulten inte!! Här hårdtränar vi med gurkätning varje kväll. De börjar visserligen gå ner i vikt, men det är den naturliga årstidsvariationen, det finns mindre och mindre gräs att plocka.
I helgen var det tassikyr som gällde, samt lite öronrensning. I veckan blir det bad.
Skulle du med Cathis, eller? Någon annan??
Jag kan ju inte följa med  . Det är skyttetävling samma dag och den måste jag följa med på. Men jag satsar på nästa tävling...bara den inte är alldeles för långt bort Bilder ja, jo det har jag ju tagit men inte hunnit lägga in än, men det kommer, dom växer och frodas dom små liven
Men å, skyttetävling.. Så synd! Men nästa gång kollar jag avstånd och låter dig veta hur NÄRA det är
Meriona
20-10-2009, 12:19
Upp med tuppen var det ja, avresa från dig Wilmer 05.30....gäääääsp. Maria S - hur blir det med dig?
CITAT (Meriona @ 20-10-2009, 13:19)  Upp med tuppen var det ja, avresa från dig Wilmer 05.30....gäääääsp. Maria S - hur blir det med dig?  Det blir som jag sagt till dig och Wilmer tyvärr. Hade varit kul att vara med. Men jag satsar på nästa gång i stället!
Meriona
20-10-2009, 19:13
OK, inte värt att jag kommer med undanflykter då....  Bara att kliva upp i ottan....
Nu har vi skjutit fram till avfärd 06.00 Indra ser fram emot gurkkampen, men vi hittar inga barn som kan ställa upp som "matte/husse"  måste jag skämma ut mig igen?? Kompisens barn ville stanna hemma från utlandssemestern för att vara med (nästan), men tyvärr...
Meriona
21-10-2009, 20:10
Hihi ja då får du nog skämma ut dig, för jag gör det INTE, jag är gammal..  ..
CITAT (Meriona @ 21-10-2009, 21:10)  Hihi ja då får du nog skämma ut dig, för jag gör det INTE, jag är gammal..  .. Kameran Meriona Kameran! säger jag bara!
Meriona
22-10-2009, 07:41
Jag ska ladda den ikväll redan, jag lovar!
 Ni är onda.  Ni är onda.
CITAT (Wilmer @ 22-10-2009, 17:23)   Ni är onda.  Ni är onda.
Meriona
22-10-2009, 20:34
Indra har gjort stora badet idag, de andra två får bada imorgon, hälsar matte. Hennes bredband krånglar....  Tjohoooo vad det ska bli kul!
CITAT (Meriona @ 22-10-2009, 21:34)  Indra har gjort stora badet idag, de andra två får bada imorgon, hälsar matte. Hennes bredband krånglar....  Tjohoooo vad det ska bli kul!  är det så kul att Wilmers bredband krånglar.... Wiiiiiilmer du glömmer väl inte bort det viktigaste
Meriona
22-10-2009, 20:45
Nej toka, det är såklart jättetråkigt att bredbandet krånglar... Vad är det viktigaste.... skvallra!
CITAT (Meriona @ 22-10-2009, 21:45)  Nej toka, det är såklart jättetråkigt att bredbandet krånglar... Vad är det viktigaste.... skvallra!  Apselut inte på forumet, det är ju heeeeeemligt ju. Mirakelmedel  Fråga Wilmer hon vet
Meriona
22-10-2009, 20:56
Balsamet ja, det använde vi sist!  Oj.... men jag skrev inte namnet ändå....
CITAT (Meriona @ 22-10-2009, 21:34)  Hennes bredband krånglar.... Hon hade väl 3-abonemang på bredbandet med va?
Meriona
23-10-2009, 20:18
Nu har visst alla tre badat hävdar matte med det sugiga bredbandet. Och jag har laddat kameran och förberett för matsäck..... Tomorrow is EXHIBITION DAY!!!!!!!!!!
Myosotis
23-10-2009, 20:59
Lycka till!
Meriona
23-10-2009, 21:02
Jag får tacka å WIlmers vägnar - nej Indra och Isa och Antons vägnar!
Från lånad dator.. (Det påstås vara kortet, får nytt nästa vecka). Nu är vi snart hemma från utställningen, det var så kul!! Många söta marsvin som vanligt, vi satt granne med Isas halvsyskon och matte och trevlig väninna. Alla tre mina skötte sig utmärkt, förstås  Isa kom tvåa i sin klass, Indra hamnade i en annan klass, där kom skruttan 8/8. Anton tog ett kliv upp i sin utställningskarriär, han blev 3 av.. vad det nu var. Han behöver fortfarande få lite mer kropp, där får husse vatten på sin kvarn, mer mat åt Nöffe (Anton)!! Fotobevis kommer, tack så jättemycket för sällskap och support Meriona Höll på att glömma det viktigaste, dagens enda rosett  Indra kom 4:a i gurkätningen igen  go girl go
Myosotis
24-10-2009, 16:41
Grattis!
Meriona
24-10-2009, 19:52
[attachment=43644:rufs.jpg][attachment=43643:n_ffe.jpg][attachment=43642:gurkmon ster.jpg] Ans hera are the prizwinners..... Lång dag som naturligvis var trevlig men lååååång. Ondakroppen kändes av om man säger så. Det är trist när man blir gammal och värkbruten så att man inte ens kan gå på marsvinsutställning utan att behöva ryggläge en timme efteråt...  Men det var det värt när de små skötte sig så bra! Nästa gång MÅSTE vi bara ha en unge med oss så att vi kan med att deltaga i kostymklassen!  Vet inte om vi har råd att muta min egen....
Myosotis
24-10-2009, 20:10
 Söta!! Jag behöver argument!! Hade just en diskussion med min pappa som anser att folk är mer eller mindre perversa som skaffar husdjur som enligt honom är meningslösa, dvs allt utom hundar ungefär.  Jag förstår och håller med när det gäller t.ex. stora ormar som ligger hoprullade i små terrarier för att ägarna inte bryr sig, utan bara vill ha något att skryta med. Eller felnärda stackars reptiler som måste avlivas för att ägarna inte orkade ta reda på vad de behövde för näring. Eller guldhamstrar som hålls i små burar där de inte får gräva osv. Men om man nu vill ha råttor eller gerbiler eller chinchillor eller illrar så måste man väl få ha det, förutsatt att de får leva ett bra liv!! - Nej, tyckte pappa, marsvin t.ex. är halvdöda, meningslösa varelser utan personligheter. Då berättade jag bl.a. om dina marsvin, Wilmer, som har det jättebra och som visst har personligheter. Han lyssnade faktiskt och blev förvånad. Så nu vill jag ha fler berättelser om deras upptåg. Och Meriona, en gerbiltråd som bevisar att gerbiler är trevliga och har personligheter. Kan det förresten vara så att många smådjur verkar "halvdöda" för att de faktiskt är det, för att de inte mår bra? När det gäller höns vet jag att om man behandlar dem med respekt, som individer, så får man så mycket tillbaka. Alla blir förvånade hur trevliga och tama mina höns är, de flesta ser nog höns som en dum, anonym, meningslös massa (dock inte pappa som har haft min tama höna i knäet och på axeln lite för många gånger för att kunna ignorera hennes personlighet...  ).
Meriona
24-10-2009, 20:22
Uck du vet inte hur rätt du har, Wilmer påpekade idag att några av utställningsdjuren verkade apatiska. jag såg det inte förrän jag fick det skrivet på näsan, men då var det väldigt uppenbart! Så visst finns det smådjur som far illa! men om din pappi får träffa Wilmers grisar som stökar ner i vardagsrummet, eller mina småråttor som "rular" här hemma å skulle han nog både bli förvånad och förskräckt. Man skaffar inte djur om man inte är beredd att förändra sitt liv, och ju mindre djur desto större del av hjärtat verkar de stjäla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|