|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Therese3z
01-06-2009, 21:03
CITAT (Meriona @ 01-06-2009, 20:49)  VA? Berätta!  Snutte!  Hur då berätta?  Jag var upp i sovrummet en sväng och hämtade något (nycklarna?), gick ner och var i något annat rum ca en timme och när jag kom tillbaka för att hämta något annat så hade tre marsvin blivit fyra..
Meriona
02-06-2009, 07:27
MEN så sött! Anton har fått en lillebror/syster! (För inte är det väl den sura honans inte?  ) Bäst du skriver i tråden att du ska behålla den själv!  Annars blir det huggsexa om honom/henne! Va kul ändå, ser fram emot fler bilder och fakta! Ojoj så det kan hända i djurvärlden!
Therese3z
02-06-2009, 08:04
CITAT (Meriona @ 02-06-2009, 08:27)  MEN så sött! Anton har fått en lillebror/syster! (För inte är det väl den sura honans inte?  ) Bäst du skriver i tråden att du ska behålla den själv!  Annars blir det huggsexa om honom/henne! Va kul ändå, ser fram emot fler bilder och fakta! Ojoj så det kan hända i djurvärlden!  Jodå, det är faktiskt sura lilla Gunnel som är mamma! ;D Men till hennes försvar(?) så måste jag säga att hon blev väldigt lugn och glad nu när hon fick lillplutten och jag får till och med klappa henne(!) (sura mamma Gunnel alltså!). Mamma och bebis sitter och myser tillsammans hela tiden, men Solveig får också låna minisen ibland!  Fast jag tycker att Anton ska anse sig som storebror ändå!!  Grattis till storebrorskapet Anton!! Har inte bestämt mig helt än om det är pojk eller flicka, men jag lutar åt att jag tror det är en liten pojk detta med.. *svär lite* Självklart ska jag se till att fixa fler bilder!  (Finns några till redan nu på min hemsida: kullholen.se )
Ska inte titta  Ska inte titta  Ska inte titta  Ska inte titta  Ska inte titta
Meriona
02-06-2009, 08:36
Herrejösses Therese! Vilka söta bilder! Där stod visst också att även Solveig är havande, då blir ju Anton dubbelt storebrorsa! Dessutom! GRATTIS TILL DIG OCH ANDERS, HADE JU MISSAT ATT DET VAR NU I HELGEN NI GIFTE ER!  Himmel vilken vacker brud! (Och brudgum också)....
 Men herrejösses, här sms'ar jag dig om bilder på marsvin när du håller på och gifter dig  Grattis!! Men åååå, jag svimmar, dubbel, eller trippelgrattis till bebbe och blivande bebbar.  CITAT (Therese3z @ 02-06-2009, 09:04)  Jodå, det är faktiskt sura lilla Gunnel som är mamma! ;D Men till hennes försvar(?) så måste jag säga att hon blev väldigt lugn och glad nu när hon fick lillplutten och jag får till och med klappa henne(!) (sura mamma Gunnel alltså!). Mamma och bebis sitter och myser tillsammans hela tiden, men Solveig får också låna minisen ibland!  Fast jag tycker att Anton ska anse sig som storebror ändå!!  Grattis till storebrorskapet Anton!! Har inte bestämt mig helt än om det är pojk eller flicka, men jag lutar åt att jag tror det är en liten pojk detta med.. *svär lite* Självklart ska jag se till att fixa fler bilder!  (Finns några till redan nu på min hemsida: kullholen.se ) Jag ska berätta för storebror! Han kommer bli stolt över ett så rart knyte
Therese3z
03-06-2009, 07:14
CITAT (Wilmer @ 02-06-2009, 09:58)  Hihi! Ingen fara, jag hade gift klart mig när du smsade, då höll vi bara på med det tveksamma nöjet att städa och diska undan allt..  (Tack så mycket!)  Men nu ska ni få höra! Och imorse klockan 03.45 så vaknade jag av någon anledning till, tittade på klockan, och kände på mig att jag borde titta till marsvinen. Vet inte varför, jag brukar aldrig gå upp och titta till dem mitt i natten, men jag måste ha hört eller känt på mig något för när jag kröp fram till buren så såg jag att Solveig precis börjat få sina bebisar!! (Jag har haft många marsvinskullar men aldrig någonsin förr lyckats få vara med och se när de kommer så det kändes väldigt speciellt!) Så nu är Anton storebror på riktigt!  Det vart två bebisar, jag ska fixa bilder på dem senare idag när jag kommit hem från jobbet!
Meriona
03-06-2009, 08:53
Therese3z
03-06-2009, 09:01
CITAT (Meriona @ 03-06-2009, 09:53)  Tack tack!  Solveig skötte sig strålande, hur duktig som helst! Gunnel satt en bit bort med sin lilla kott och betraktade det hela, och sen som på en given signal när hon tydligen tyckte/visste att Solveig var "klar" så skuffade hon och hennes plutt fram för att titta på nykomlingarna.
Nääää, så gooosigt!!  Bilder, ja!
Therese3z
03-06-2009, 09:20
CITAT (Wilmer @ 03-06-2009, 10:02)  Nääää, så gooosigt!!  Bilder, ja! Bilder kommer så fort jag kommer hem!! Sitter fast på jobbet några timmar till dock..  Men sen jäklar!
*dreglar* har du ingen semester att ta ut? Mammaledighet?
....och hur länge tänker du jobba då?
Therese3z
03-06-2009, 10:02
Jag hade inte tänkt jobba alls idag för jag var redan ledig pga att vi gifte oss i helgen och vi tog tre dagar ledigt efteråt för att vila upp oss, men min förbannade/älskade make tycker om sitt jobb _alldeles_ för mycket och tjatade så mycket att jag till slut lovade honom att vi kunde åka till jobbet idag ändå - OM min fasanbur byggdes klar. Och då vart den faktiskt klar igår så då hade han ju gjort det han lovat så då var väl jag tvungen att hålla min del. Dessutom så var jag tvungen att hålla med honom om hans argument om att vädret var jättedåligt och att det är roligare att vara ledig när det är fint ute så man kan göra saker och inte bara sitta inne och kura i soffan. Men hade jag vetat att jag skulle bli mormor imorse så skulle jag inte lovat det!! *lite bitter* Fast jag får väl ta igen förlorad mys-tid när jag kommer hem istället!  Jag jobbar till 16-17-tiden, och sen tar det ca 40 min att åka hem och så lär jag mata Anders oxh mig själv lite men sen blir det bilderdags!! *laddar mentalt*  När är det utställning förresten, är det nu i helgen (lördag?) som kommer? Det ska bli så kul att få se bilderna därifrån! Och höra om er dag och hur resultatet/omdömena blev! *ser fram emot!*
Hejja hejja, jag tar tiden Terese!! *längtar* Utställningen är på söndag, puh, långt kvar..  Ska fixa rätt klovinkel innan det på 56 klosingar och fejja 8 öron och kolla fyra munnar  Som Meriona sa, rena marsvins spa'et. Persilja, gurka och kallt vatten (att dricka) ingår i behandlingen
Therese3z
03-06-2009, 13:41
CITAT (Wilmer @ 03-06-2009, 12:51)  Hejja hejja, jag tar tiden Terese!! *längtar* Utställningen är på söndag, puh, långt kvar..  Ska fixa rätt klovinkel innan det på 56 klosingar och fejja 8 öron och kolla fyra munnar  Som Meriona sa, rena marsvins spa'et. Persilja, gurka och kallt vatten (att dricka) ingår i behandlingen  Hihihi!! Du har fullt upp ända fram till söndag hör jag!  Meriona assisterar väl dig så mycket hon kan antar/hoppas jag? Tassikyr och övrig spa-behandling tar sin tid det, inget som ska stresses med! (Då blir det ju ingen spa-upplevelse!)
Therese3z
03-06-2009, 16:59
Dålig bild, men bättre än inget och bättre kommer sen! (Måste fi i mig lite mat först innan jag kan koncentrera mig på fotograferande) [attachment=35832:IMG_1989.JPG]
Ska inte ha ngn röd  Ska inte ha ngn röd  Ska inte ha ngn röd  Gillar inte röda....  Säääärskilt inte om de är hanar
Meriona
03-06-2009, 18:52
Ååååh halledudane!  Uj uj så sött!
 Kom till mamma Kicki  Ååååå vad söta  Hoppas för Tereses skull att någon är hona  . Den röde är ju för söt, eller hur MariaS
Therese3z
03-06-2009, 20:37
Ja, som du ser så är den röda gossen nästan outhärdligt ful..  [attachment=35848:c2_0v_04.JPG] [attachment=35849:c1_0v_02.JPG] [attachment=35850:c_0v_06.JPG] [attachment=35851:c_0v_08.JPG] [attachment=35852:c_0v_09.JPG] Jag har lyft på kjolen på dem ett flertal gånger redan, men det är så svårt att säga något tvärsäkert när de är så små än, men jag tror nu att Gunnels bebis (den som kom 3 dagar tidigare) eventuellt är en flicka och de två nykomlingarna på bilderna ovan är två pojkar.  Ja, jag hoppas också att åtminstonde NÅGON av dem kunde vara en liten flicka!
Ååååå  Anton hälsar från golvet att han är en STOLT storebror och gärna lär dem allt han kan
CITAT (Wilmer @ 03-06-2009, 20:33)  . Den röde är ju för söt, eller hur MariaS  Nääääääeeeee!!!!!!! Röda pojkar är iiiiinnnnnngggggeeeettt för mig Attans  att visa såna bilder! SKA INTE HA!
CITAT (Therese3z @ 03-06-2009, 21:37)  Ja, som du ser så är den röda gossen nästan outhärdligt ful..  [attachment=35848:c2_0v_04.JPG] [attachment=35849:c1_0v_02.JPG] [attachment=35850:c_0v_06.JPG] [attachment=35851:c_0v_08.JPG] [attachment=35852:c_0v_09.JPG] Jag har lyft på kjolen på dem ett flertal gånger redan, men det är så svårt att säga något tvärsäkert när de är så små än, men jag tror nu att Gunnels bebis (den som kom 3 dagar tidigare) eventuellt är en flicka och de två nykomlingarna på bilderna ovan är två pojkar.  Ja, jag hoppas också att åtminstonde NÅGON av dem kunde vara en liten flicka!  Men himmel såå söta
Meriona
04-06-2009, 19:05
Undrar om det verkligen är marsvin, eller aliens som försöker locka och bedåra oss....
Meriona
04-06-2009, 20:11
EN alien, vad är då de andra tre?  Nåt ÄNNU värre kanske, gastar eller vålnader?????
*jag vet inte kan inte svara, håller på att serva de små  som bor i mitt(?)hem*
Meriona
04-06-2009, 20:28
She's lost....  Anton har slukat henne....
CITAT (Meriona @ 04-06-2009, 21:28)  She's lost....  Anton har slukat henne.... Har inte du räknat ut det förrän nu? Du var ju med och hämtade odjuret  t.o.m.
Hur är det med förberedelser och nerver? Ja så här, dagen före....
Meriona
06-06-2009, 10:53
Det klipps nog klor och fejas för fullt, gissar jag....  Det blir tidig avresa imorgon, djuren måste åka hemifrån 06.15 för att hinna.... Hela bilen blir full av olika småburar....
CITAT (Meriona @ 06-06-2009, 11:53)  Det klipps nog klor och fejas för fullt, gissar jag....  Det blir tidig avresa imorgon, djuren måste åka hemifrån 06.15 för att hinna.... Hela bilen blir full av olika småburar....  Ska möjligen du ställa ut dina älsklingar med?
Ja, här är det fullt upp  . Sista marsvinet badat, Kivi har fått ny frilla. Jag ska städa ur reseburarna och lägga dit massa gosiga handdukar, kolla tänder, putsa klorna lite till (mörkt i går när jag klippte dem). Sedan blir det till att packa resväskan med mat åt de små. Anton ska få bada i kväll igen, han har kissat på golvet o promenixat i det med hela sitt släp, så kan vi ju inte ha det, eller
Pussa alla älsklingarna från mig och lycka till imorgon! Själv ska jag snart ut och cruisa
Therese3z
06-06-2009, 18:17
Ååh så spännande det ska bli!  Ni får absolut inte glömma att ladda kameran, och glöm inte heller att ta me er dem! *påminner!*
Meriona
06-06-2009, 18:57
NÄMEN MARIA Du ska väl krusa med oss väl?????? Har laddat kameran men sonen har pillat på knappar som jag inte begriper så det blir säkert suddiga kort.  Tonåringar är ju så mkt smartare än vi gamfolk.... Wilmer påstod att hon skulle köpa nagelfil idag och fixa till...ojojoj....hur ska detta gå? Kivi är ialla fall också badad skvallras det om, så det är perfektionism på högsta nivå som gäller. Ujuj jag som inte har min balklänning i ordning!!!!!!
Oh vad kul att det skrivs så mycket här i marsvinstråden! Och så många underbara bilder  Marsvinsbilder kan det bara inte bli för mycket av, eller hur? Ingrid önskar en glad nationaldag: [attachment=35975:6juni.jpg]
Meriona
06-06-2009, 19:22
Va fin hon blev i svenska bandet.... Alla verkar vara så fogliga på alla bilder, dom sitter så fint och poserar isf att försöka smita ifrån...jätteduktiga allihop.. Wilmer, hoppas allt går bra på utställningen om några timmar
Nu börjar jag undra hur det gått för "våra" små vinnare...
Therese3z
07-06-2009, 17:21
Ja!! Jag är djupt otålig och oändligt nyfiken! Nu måste de komma hem och berätta hur det gått och visa bilder!
 *spottar naglar*
Jo, det var så här att Antefjante fick 86/100 poäng med en domare, Isa o Indra fick 93/100 med en annan domare. Han kom 6/6 i sin klass(junior hanar). Isa och Indra var i samma grupp de kom 1/7 resp. 4/7, men med samma poäng (stackars dommare, med alla supersöta urscharmiga välskötta marsvin avundas jag dem inte)!! Sedan vann Isa BIS vilket måste ha varit bäst av alla grupper, jag är inte så haj på PET utställningar, men MariaS håller med om att det var så. (Fick telkontakt  ) Det var ju bara 6 priser och hon fick BIS 1, så hon var läckrast Alltså, i dag har jag nog fått överdos av söta marsvin, from. i dag blir det utställningar för mig, om inte annat för att få träffa alla andra trevliga ägare och charmiga Petisar  Jag har också fått fina tips om omvårdnad. Stort tack till Meriona som hjälpte till att visa marsvin och vara gott sällskap  Det Anton fick avdrag på var sin kropp och smutsiga öron (jag ser ingen smuts). Han växer ju, så det kan ändra sig, han är tydligen lite "lång", ska var mer kompakt. Indra fick i en bedömning "fluffmage"  Jag tror jag dör. Båda vuxna honorna har för övrigt lagt på sig 200 gram sedan grässäsongen börjat, de äter sig inte feta på torrfoder. Nu har jag helt glömnt Kivi, han fick samma poäng som Anton. Kivi är fem år och fick avdrag på kroppen, men bra för sin ålder. Smutsiga öron, mkt troligt, jag ville inte gräva för mkt, han är inte van kraken så jag körde örontvätt light.... Jag tycker han skötte sig utmärkt, lillhusse o matte kommer vara stolta när de kommer hem från semestern. (de är fyra och sex år). Just nu rastar Kivi och Anton sig på golvet medans flickorna STENSOVER i buren  . Anton har fått rumpen klippt, uppenbarligen tillhörde den inte charmfaktorn. Fler bilder från utställningen kommer. HUMLA, vi håller liv i tråden!! Dina urcharmiga limpor är sååå  välkomna med inhopp. Det fanns flera marsvin från Eragorn i dag, kul att se hur bra de fått det. Mina limpor o jag firade nationaldagen med SPA, tassikyr, bad och allmänt pyssel inför utställningen.
Helt ljuvliga bilder! Och stort grattis till den lilla vinnande gosegrisen, duktig tjej! Raggis Anton får väl stå på tillväxt, sen sopar han banan med alla de andra. Synd bara att man knappat kan vara här inne på forumet längre eftersom det är så segt...missar mycket goa foton på så vis...
Myosotis
08-06-2009, 18:11
Grattis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|