Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
cassava
CITAT (Jonny @ 05-02-2011, 09:40) *
Under vargjaktsdagarna sågs sex individer som förmodligen är från Bredfjällsflocken i Svartedalen ännu längre söderut. svartedalen är ett naturområde som ligger i sydöstra delen av Stenungsunds kommun och nordöstra delen av Kungälvs kommun.

hela bloggen: http://www.zaramis.nu/blog/2010/01/05/varg...vastra-sverige/

Hurvida dom 6 går ihop nu idag eller är spridda över många mils område ska vara osagt...Imorgon ser det garanterat annorlunda ut. 5-7 är registrerade där nede..när var dom 10?...och hur länge? Bredfjällsreviret blev ettablerat 07-08 om jag minns rätt ...08 kom första kullen..09 kom kull 2..vinteren 09-10 blev det registrerat 5-7 inndivider i det reviret inkluderat ledarparet...altså 3-5 valpar....Möjligens var det under en kort period att fjolårsvalparna hold sig ihop med resten av flocken men bör säkerligen ha vandrat ut under året...Något kull i detta revir under '10 är ikke bekreftat...
Är så absolut enig!

Enligt Västra Götalands länsstyrelse så är de i alla fall 2 st vargar i det reviret numera. Vad minskningen beror på är inte klarlagt (enligt dem), men jag var därnere för två helger sedan och flera som bor i området som jag talade med var helt övertygade om att det var tjuvjakt. Men det vet jag inget om.... I den infekterade debatt som är, så är det ju lätt att skylla på jägarna också.... Det kan ju även vara som du skrev - att de knallat iväg någonstans.

Fast min kommentar var iofs inte inriktad på huruvida det är 2 eller 10 vargar i Bredfjällsreviret utan det var snarare än kommentar om att du tidigare skrivit att det borde finnas varg i Göteborg.... Men du menade kanske inne på Avenyn? g.gif

(Jag är inte är så snabb att svara då jag inte alltid har tillgång eller tid till datorn och internet. Har nyligen upptäckt detta forum och tycker det är intressant och kan inte låta bli att kommentera lite ibland... flirting.gif )

Gossen Ruda
Jag är lika förundrad som Jonny över det närmast hysteriska röstläget i vargjaktsdebatten från bevararsidan. Det ligger långt från verkligheten. Har folk för lite att göra och engagera sig i? Det är samma i Roundupfrågan, engagemanget motsvarar inte frågans betydelse. Symbolfrågor är oftast uppblåsta som ballonger.
herkules
Aktuell debatt om licensjakt på varg.
Tisdag 8 februari efter information från regeringen som startar klockan 13

LÄNK

tänk om de kunde låta oss rösta om vargjakten ändå, en folkomröstning så skulle det inte bli någon licensjakt något mer.
herkules
SvD Opinion

Att EU-kommissionen nu inleder rättsliga åtgärder mot Sverige gör att vi måste ändra kurs i vargfrågan. Vi uppmanar regeringen att tänka nytt för att ta sig ur den återvändsgränd där vargpolitiken hamnat, skriver fyra organisationer gemensamt.

Regeringens vargpolitik är i kris. Förra torsdagen meddelade EU-kommissionen att man inleder rättsliga åtgärder mot Sverige med anledning av licensjakten på varg. Kommissionens kritik riktas inte – som regeringen hävdat – mot detaljer, utan mot bärande element i politiken. För att undvika att hamna inför EU-domstolen måste Sverige ändra kurs i vargfrågan.

EU-kommissionen kritiserar exempelvis den godtyckliga begränsningen av antalet vargar till 210 djur och att det saknas en förvaltningsplan för arten. Man menar att licensjakten genomförts utan att de stränga villkoren för undantag som lagstiftningen föreskriver uppfyllts. Jakt har tillåtits utan att de planerade åtgärderna för att flytta in nya vargar kommit till stånd.

EU-kommissionens beslut är ett resultat av den anmälan av licensjakten på varg som våra organisationer gjorde i mars förra året. Vi välkomnar självfallet kommissionens besked. Framför allt är det glädjande att kommissionen är beredd att försvara art- och habitatdirektivet som ett verktyg för att bevara den biologiska mångfalden. Om man inte ifrågasatt Sveriges licensjakt på varg skulle det i praktiken innebära grönt ljus för jakt på hotade djurarter runt om i Europa.

Samtidigt som beskedet från EU-kommissionen kom lade regeringen ut tre olika uppdrag till Naturvårdsverket och ett antal länsstyrelser. Alla handlade om att på olika sätt förbereda utsättning av vargar från Finland eller från djurparker, i syfte att minska inaveln i vargstammen.

Planen är att det ska ske redan i år. Dessutom aviserade miljöministern ett tilläggsdirektiv till den arbetande rovdjursutredningen. Utredningen ska undersöka möjligheten för naturlig invandring av varg genom renskötselområdet.

Det är naturligtvis besvärande för regeringen att jakt genomförts två år i rad, medan den genetiska förstärkning av vargstammen som jakten skulle skapa acceptans för ännu inte kommit till stånd. Men flertalet av de brister i vargpolitiken som kommissionen skjuter in sig på kvarstår, även om uppdragen om inplantering verkställs inom de mycket snäva tidsramar regeringen satt upp. Det godtyckliga etappmålet på 210 djur ligger fast. Sverige vill fortsatt använda licensjakt i förvaltningen av ett utrotningshotat djur.

Att forcera fram en utsättning av vargar räcker alltså inte för att uppfylla de krav EU-lagstiftningen innebär. Utan rimlig tid för analys och förberedelser är dessutom risken för ett misslyckande stor, vilket i sin tur kan kompromettera denna möjlighet att förstärka vargstammen genetiskt för lång tid framåt. Dåligt förankrade utsättningsprojekt riskerar att skärpa motsättningarna i en redan alltför polariserad fråga.

Vi uppmanar regeringen att överge detta panikartade försök att rädda ansiktet. Använd istället beskedet från EU-kommissionen som en möjlighet att ta svensk vargpolitik ut ur den återvändsgränd där den nu befinner sig.

Ett första steg i en sådan omorientering är självfallet att respektera de ramar som gäller. EU:s art- och habitatdirektiv ålägger Sverige att se till att vargen liksom många andra djurarter uppnår och bibehåller så kallad gynnsam bevarandestatus. Det förutsätter en starkare vargstam än den vi har i dag.

Ett omtag i vargfrågan måste också utgå från sansade bedömningar av problemet och av situationen i vargbygderna. Vargrivna tamdjur och hundar är i samhällsekonomiska termer ett ungefär lika stort problem som skadorna på växande gröda av betande gäss och svanar, och en bagatell jämfört med förlusterna av älgbete på växande skog. Det är ingen tröst för djurägare som drabbas och heller ingen ursäkt för att nonchalera problemet, men det behöver påpekas. Det finns inget sakligt stöd för utsagor om vargen som en ödesfråga för landsbygden.

Det finns inte heller något massivt rovdjursmotstånd och ingen folklig vanmakt över den förda rovdjurspolitiken. Det framgår klart av de enda opinionsundersökningar som är tillräckligt omfattande för att tillåta slutsatser på regional och lokal nivå, nämligen de som gjorts av Göran Ericsson och Camilla Sandström vid Sveriges Lantbruksuniversitet, senast 2009. En stor del av befolkningen, åtminstone 40 procent, är över huvud taget inte särskilt engagerad i rovdjursfrågorna

Att i all hast släppa ut en handfull nya vargindivider i Sveriges skogar reder naturligtvis inte ut den här stökiga situationen. Vi uppmanar regeringen att gå till riksdagen med förslag om en ny vargpolitik, en politik som – till att börja med – är laglig.

MIKAEL KARLSSON

ordförande Naturskyddsföreningen

HÅKAN WIRTÉN

generalsekretare WWF

ROGER OLSSON

ordförande Rovdjursföreningen

ÅSA HAGELSTEDT

generalsekreterare Djurskyddet Sverige
Gossen Ruda
Jag skulle också välkomna en folkomröstning så att det sen kunde bli tyst på jaktmotståndarna. Förutsättningen är att det först skulle bli en opartisk belysning av frågan men så kommer det nog inte att bli tyvärr. Jaktmotståndarna är en högljudd men ack så fåtalig grupp.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2011, 09:37) *
Jag skulle också välkomna en folkomröstning så att det sen kunde bli tyst på jaktmotståndarna. Förutsättningen är att det först skulle bli en opartisk belysning av frågan men så kommer det nog inte att bli tyvärr. Jaktmotståndarna är en högljudd men ack så fåtalig grupp.

vaddå opartisk belysning?
en folkomröstning om utifall vi ska ha licensslakt på varg, hur svårt kan det vara?
75 % (minst) kommer att rösta nej.
kolla bara undersökningar som redan gjorts.
frågan avgjord.
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 08-02-2011, 11:16) *
vaddå opartisk belysning?
en folkomröstning om utifall vi ska ha licensslakt på varg, hur svårt kan det vara?
75 % (minst) kommer att rösta nej.
kolla bara undersökningar som redan gjorts.
frågan avgjord.

Om frågan redan är avgjort varför skall man då ha en folkomröstning? biggrin.gif Hur skall du ha det? Jag tror att du misstolkar undersökningar. Om en tidning lägger ut en omröstning är det bara en liten engagerad klick som svarar, kanske flera gånger. De flesta bryr sig inte och på vilken sida skall de räknas? Det fanns ju ett ställe där man kunde protestera och det var bara nån procent som skrev på. Med en opartisk belysning får man exempelvis inte använda värdeladdade ord som slakt utan det mer neutrala jakt.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2011, 11:29) *
Om frågan redan är avgjort varför skall man då ha en folkomröstning? biggrin.gif Hur skall du ha det? Jag tror att du misstolkar undersökningar. Om en tidning lägger ut en omröstning är det bara en liten engagerad klick som svarar, kanske flera gånger. De flesta bryr sig inte och på vilken sida skall de räknas? Det fanns ju ett ställe där man kunde protestera och det var bara nån procent som skrev på. Med en opartisk belysning får man exempelvis inte använda värdeladdade ord som slakt utan det mer neutrala jakt.

frågan är väl inte avgjord förrän vi haft en folkomröstning?
alla undersökningar och mätningar som gjorts i tidningar och på nätet visar att svenska folket vill ha en vargstam värd namnet och inte någon lekstuga för frustrerade jägare, det gäller även de som bor på landsbygden.
och visst bryr sig svenskarna, det är många som deltar i undersökningarna och skriver på listor, mer sånt!
man kan oftast bara svara en gång.
Gossen Ruda
Undersökningar på nätet och tidningar är meningslösa för som jag skriver, det är bara de engagerade som svarar. Man måste jämföra hur många som svarar i förhållande till antalet innevånare. Kommer man upp i 90 000 som svarar är det ändå bara 1 %. De som inte svarar måste räknas till dem som tycker att dagens ordning är bra.
sparvuggla
Gossen Ruda har skrivit 12704 inlägg.

Även efter det han skulle sluta skriva här har det blivit massor. Att upprepa lögner gör dom inte till sanning.
Inte ens om du fortfarande fortsätter att upprepa dom.

Det är precis tvärtom vad gosse skriver, varghatare är en liten men högljudd sekt!
Men vi naturmuppar är många som jägare kallar oss naturälskare!
Gossen Ruda
CITAT (sparvuggla @ 08-02-2011, 16:54) *
Gossen Ruda har skrivit 12704 inlägg.

Även efter det han skulle sluta skriva här har det blivit massor. Att upprepa lögner gör dom inte till sanning.
Inte ens om du fortfarande fortsätter att upprepa dom.

Det är precis tvärtom vad gosse skriver, varghatare är en liten men högljudd sekt!
Men vi naturmuppar är många som jägare kallar oss naturälskare!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Jag kan inte ens bli arg på dig för jag fattar att inte alla hästarna är i stallet eller så är det bara föl. Gå och torka dig bakom öronen.
Jonny
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2011, 17:18) *
Jag kan inte ens bli arg på dig för jag fattar att inte alla hästarna är i stallet eller så är det bara föl. Gå och torka dig bakom öronen.

Just precis så det är ...man kan bara skratta åt honnom...kan säga att där går INTE hissen hela vägen upp.... rotfl.gif ...Med 12.704 lögner så måste du klassas som nordeuropas största mytoman eller?? giggle.gif ...Bortsett från det så spårade jag en kopiöst stor Varghane idag...tiken han gick hop med verkade som rävspår till sammenlikning....
sparvuggla
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2011, 17:18) *

12705 nu tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (Jonny @ 08-02-2011, 17:28) *
Just precis så det är ...man kan bara skratta åt honnom...kan säga att där går INTE hissen hela vägen upp.... rotfl.gif ...Med 12.704 lögner så måste du klassas som nordeuropas största mytoman eller?? giggle.gif ...Bortsett från det så spårade jag en kopiöst stor Varghane idag...tiken han gick hop med verkade som rävspår till sammenlikning....

Hur är det i sekten? biggrin.gif Faktum är att sparvugglan har en hel del gemensamt med den tidigare aktiva medlemmen vitavargen. Båda är bara här för att hata och skälla på vargjägare. Både ljuger och överdriver. Båda kommer med sanslösa påståenden och personangrepp. Båda har väldigt svårt att besvara frågor och begäran om förklaringar. Båda har också en eller ett par skruvar lösa. Det KAN ju faktiskt vara samma person bakom nicken, men skillnaden är att vitisen körde med en hemmagjord form av utlandsbrytning. Det kanske var för jobbigt i längden?
PeterDeleter
Jösses vad detta är hett.

Här i Viksjö där jag bor har jag sett en varg och flera med mig. Hoppas den inte råkar ut för samma sak på motorvägen som den förra som gästade oss. Jakobsberg var det då ifall ni minns det?
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2011, 19:07) *
Hur är det i sekten? biggrin.gif Faktum är att sparvugglan har en hel del gemensamt med den tidigare aktiva medlemmen vitavargen. Båda är bara här för att hata och skälla på vargjägare. Både ljuger och överdriver. Båda kommer med sanslösa påståenden och personangrepp. Båda har väldigt svårt att besvara frågor och begäran om förklaringar. Båda har också en eller ett par skruvar lösa. Det KAN ju faktiskt vara samma person bakom nicken, men skillnaden är att vitisen körde med en hemmagjord form av utlandsbrytning. Det kanske var för jobbigt i längden?

Hur trevligt är det att påstå att en debattmotståndare har "en eller ett par skruvar lösa"?

CITAT
Speglosan vanärar endast sin upphovsman.
Jonny
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2011, 19:07) *

Troligtvis var det lite jobbigt...Som jag nämde förut....det är inga problem med att respektera andra åsikter...fast Trollen har knappt någon åsikt...Jag provade tänka efter om jag har träffat någon lika rabiat jägare i mitt liv men det tror jag inte confused.gif Du var rätt säker på småkryp om jag har fattat allt rätt?

CITAT (Aqvakul @ 08-02-2011, 19:36) *
Hur trevligt är det att påstå att en debattmotståndare har "en eller ett par skruvar lösa"?

Snälla nån...är du något sånär uppegående och reflekterande så se vad som skrivs!!!! Kan du vara så enögd eller gör du dig till?...Varför kommer du inn här och enbart skriver lögn lögn lögn Akvakul?...kan du inte säga en sanning nångång...du bara ljuuuuuuuuuuuuger....så....nu nämde jag inte att du har skruvar lösa så nu kan du väl inte bli upprörd?
sparvuggla

Gossen är välkänd här.
Bli arg på hans åsikter men inte människan bakom dom.
Alla är ju inte lika begåvade, och han försöker väl kompensera det på något vis, på sitt eget sätt.
Jag bryr mig inte, för mig är naturen, djurlivet, växterna och allt det fina så mycket viktigare.......

Han har inga vettiga argument, då skriver han alltid så
Aqvakul
CITAT (Jonny @ 08-02-2011, 19:42) *
Snälla nån...är du något sånär uppegående och reflekterande så se vad som skrivs!!!! Kan du vara så enögd eller gör du dig till?...Varför kommer du inn här och enbart skriver lögn lögn lögn Akvakul?...kan du inte säga en sanning nångång...du bara ljuuuuuuuuuuuuger....så....nu nämde jag inte att du har skruvar lösa så nu kan du väl inte bli upprörd?

Vad snackar du för skit? Jag ljuger sällan, men anser mig ha all rätt att påtala otrevliga personangrepp. (I detta fall från Rudas sida) Det blir inte ett dugg bättre för att du gapar och skriker också...
Jonny
CITAT (Aqvakul @ 08-02-2011, 20:17) *
Vad snackar du för skit? Jag ljuger sällan, men anser mig ha all rätt att påtala otrevliga personangrepp. (I detta fall från Rudas sida) Det blir inte ett dugg bättre för att du gapar och skriker också...

Nu skrev du en lögn till tongue.gif
PeterDeleter
Jag väntar på bevis nu med våra kameror att en varg finns här (läs upp). Hoppas någon får se den till slut i webcammen.

Gossen Ruda är en person har jag lärt mig som kan mycket och gillar att "ta det lite över kanten" för att få igång en diskussion. Hur som haver är han kunnig i mångt och mycket men otroligt enerverande ibland. Skönt sådana människor finns som kan skapa debatt och stå för vad dom säger.

Därmed inte sagt jag håller med honom.

/PeterDeleter
Gossen Ruda

Jasså, magister Anders har vaknat. biggrin.gif Tja, som Jonny skriver, läs igenom vad sparvis kläckt ur sig över mig och andra så inser du snart att det jag skriver är bara en mild västanfläkt i jämförelse. Snorvalpen har helt lämnat argumentationen över vargarna och går numera bara in för personangrepp. Ett säkert tecken på att argumenten tryter. Det börjar mer och mer likna vitavargen, där var det samma sak.

CITAT (PeterDeleter @ 08-02-2011, 20:22) *
Jag väntar på bevis nu med våra kameror att en varg finns här (läs upp). Hoppas någon får se den till slut i webcammen.

Gossen Ruda är en person har jag lärt mig som kan mycket och gillar att "ta det lite över kanten" för att få igång en diskussion. Hur som haver är han kunnig i mångt och mycket men otroligt enerverande ibland. Skönt sådana människor finns som kan skapa debatt och stå för vad dom säger.

Därmed inte sagt jag håller med honom.

/PeterDeleter

Raka rör skall det vara. biggrin.gif
Jonny
CITAT (Aqvakul @ 08-02-2011, 20:17) *

Ska du spela bror duktig så bör du komentera alla personangrepp...inte bara dom som passar dig att komentera....eller ska andras påhopp ses som en debatt men svaren som ges som ett personangrepp???....och det verkade nästan som att mitt konstaterade att du bara ljuger blev uppfattad av dig som nått negativt?.....märkligt......Det borde ju bara vara ett debattinnlägg....
gnon49
Brefjället är ju stort men det är synd o skam att jag inte varit där på år o dag. Jag bor ju granne med det.
Att få se varg är nog inte att tänka på men att veta att där finns varg är inte fy skam det heller. Dessutom är det ju som att näst intill vandra i fjällen. Storslagen natur.
Överbölingen
Tjosan, tjosan! Tänkte inte skriva mer i den här tråden men måste ju skoja lite. Broder björn föredrar jag hellre. Den äter upp innan den tar ny ren. Precis som vännen örn gör. Det gör varken järven eller vargen. Oftast inte heller lodjuret.
Måste berätta att för ett par år sedan hittade vi en slagplats där nalle hade tagit en stor älgtjur. 16 taggar och snyggt. Nalle hade flått älgen och vikt ihop skinnet så att jaktlaget inte kunnat göra den skinnvikningen snyggare. Tyvärr hittade vi det försent för att ta det till vara. Hade inte ens kameran med. Det var ett barnbarn som hittade benrester, skinn och huvudet. "Ajja, Ajja (farfar) bjänn har slage en älgox! Skall tilläggas att om vildjur har tagit en boucht (ren) så blir hon förbannad på allvar.
Men naturromantiker är hon. Mycket mer än jag själv, jag som älskar Den stora trädgården.
sparvuggla
Jag undrar om det är det här som är det "större acceptans" för rovdjur bland jägare:

http://www.rovdjur.se/viewNavMenu.do?menuID=4&oid=1795

Hoppas polisen får fast tjuvjägarna, dom har en del spår och har satt in alla resurser.

Om den typiske jägaren kan man läsa om här, en mycket bra sida:
http://jaktsverige.com/page10110.html

Inte precis den snälle farbrorn som dom själva försöker ge sken av, fast så länge man stryker dom medhårs kan man bli lurad.
Men säger man sanningen eller försöker lära dom hur naturen fungerar, då blir det den sanna bilden.
Jonny
Kalle Fakta's granskning visade däremot att så många som 30-40% av älgarna som årligen jagas blir skadeskjutna, eller i runda tal mellan 30 och 40 000.

Tusen tack för länken...det var riktigt rolig läsning... rotfl.gif...Det tragiska är att nått stackars människobarn går på smörjan...fast det spelar ingen större roll...jag har lika kul ändå av att läsa skiten biggrin.gif
Huggorm
Nej förresten
Gunilla T
Så fruktansvärt...går inte att föreställa sig vilket lidande detta djur fick genomgå.

http://www.supermiljobloggen.se/2011/02/ol...en-pa-varg.html
sparvuggla
CITAT (Gunilla T @ 13-02-2011, 19:39) *
Så fruktansvärt...går inte att föreställa sig vilket lidande detta djur fick genomgå.

http://www.supermiljobloggen.se/2011/02/ol...en-pa-varg.html

– Det här visar på det varghat som finns bland jägare i Värmland. Så här jagar man inte normalt. När det gäller varg läggs alla etiska regler åt sidan. Då handlar det bara om en sak: få död på vargen, säger Jan Bergstam på Rovdjursföreningen.

Föreningen arbetar för att ”rovdjur som hör hemma i Sverige ska finnas i livskraftiga stammar”.

– Det som sker är en tragedi. Ett drama där alla inblandade har anledning till självrannsakan. Frågan är om det inte handlar om ett allvarligt jaktbrott och kanske också djurplågeri, säger Jan Bergstam, som kallar händelsen en avrättning av en livsduglig varg.

Enligt Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA, överväger åklagare i Värmland att starta en förundersökning om jaktbrott.

Gunilla T
Nog borde vi väl kräva av en minister att det finns någon substans iaf i de uttalanden man gör.

Enligt miljöministern skulle det redan i vår vara möjligt att flytta ut vargvalpar, födda i djurparker, i den svenska naturen. Djurparksföreningen säger nej - har inte miljöministern ens kommunicerat med djurparkerna innan han går ut med förslaget?

Sedan händer samma sak igen - miljöministern vill flytta valpar från Finland men där säger man nej eftersom sannolikheten för deras överlevnad i främmande miljö är låg. Ingen kommunikation här heller trots att det rör ett annat land?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=4349984
*Stintan*
Vem förvånas längre över miljöministerns uttalanden. F´låt men han verkar ju helt tappad bakom en vagn och har inte lärt sig ett smack av sina tidigare misstag. thumbdown.gif
Gunilla T
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2011, 17:13) *
Vem förvånas längre över miljöministerns uttalanden. F´låt men han verkar ju helt tappad bakom en vagn och har inte lärt sig ett smack av sina tidigare misstag. thumbdown.gif

Det sorgliga är att han en gång i tiden var en ung man med visioner och stor kunskap om djur- och miljöfrågor. I politiken har han låtit sig reduceras till något annat, om det är bristande integritet eller avsaknad av makt har jag ingen aning om men jag är övertygad om att han, utanför det politiska systemet, hade kunnat åstadkomma mer än det han gör idag som ytterst ansvarig för dessa frågor.

Gossen Ruda
CITAT (Gunilla T @ 15-02-2011, 17:50) *
Det sorgliga är att han en gång i tiden var en ung man med visioner och stor kunskap om djur- och miljöfrågor. I politiken har han låtit sig reduceras till något annat, om det är bristande integritet eller avsaknad av makt har jag ingen aning om men jag är övertygad om att han, utanför det politiska systemet, hade kunnat åstadkomma mer än det han gör idag som ytterst ansvarig för dessa frågor.

Det är kanske taktik av FR? Alla som kanske kan vara duktiga och hota regeringen placeras I regeringen där han kan hålla reda på dem. Titta bara på infrastrukturministern. Hon bara pratar men får inget gjort och mycket av vad hon kläcker ur sig är felaktigt.

Edit utelämnat ord.
Bengalow
I detta kan jag hålla med Gossen, men skulle vilja utöka det till samtliga ministrar. T.o.m. Bildt fick ju på tafsen för att han förekommit FR - men det var han väl unnat...Byt ut dom! NU! Börja med Carlgren - en jasägare och nickedocka, som inte ens tror på vad han själv säger. Men han har ju bra betalt för att hålla med...
sparvuggla
http://helahalsingland.se/bollnas/1.275826...ors-om-dod-varg

Tjuvjägarna ännu fria

Ang. miljöministern Carlgren är 9 av 10 bloggar överens:

http://marknadsbacken.wordpress.com/2011/0...-har-noll-koll/
Aqvakul
Bollnäsvargen jagades från skoter och slogs ihjäl med ett trubbigt föremål.. sick.gif

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...-ihjal-1.15942/
Bengalow
Det finns en statyett av tre apor, som sitter på rad. Den ena håller för ögonen, den andra för öronen och den tredje håller för munnen. Statyetten heter "Hör inte, ser inte, talar inte". Jag kan slå vad om att "jaktledarna" på förhören kommer att kunna betecknas med statyettens namn, ungefär som läkare eller poliser, som skall vittna mot kollegor. Det går bara inte ihop...
sparvuggla
CITAT (Bengalow @ 17-02-2011, 21:48) *
Det finns en statyett av tre apor, som sitter på rad. Den ena håller för ögonen, den andra för öronen och den tredje håller för munnen. Statyetten heter "Hör inte, ser inte, talar inte". Jag kan slå vad om att "jaktledarna" på förhören kommer att kunna betecknas med statyettens namn, ungefär som läkare eller poliser, som skall vittna mot kollegor. Det går bara inte ihop...

Det brukar vara så tyvärr, annars råkar man ut för hotelser trakasserier skadegörelse eller ännu värre. Därför liknar man ofta dessa jägargrupper med slutna sekter.
Men man får inte vara rädd för dessa, innerst inne är dom fega kräkar som ger sig på oskyldiga djur.

http://helahalsingland.se/bollnas/1.276429...och-ihjalslagen

http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc...orhindra-brott-
Jonny
CITAT (sparvuggla @ 19-02-2011, 14:52) *
Det brukar vara så tyvärr, annars råkar man ut för hotelser trakasserier skadegörelse eller ännu värre. Därför liknar man ofta dessa jägargrupper med slutna sekter.
Men man får inte vara rädd för dessa, innerst inne är dom fega kräkar som ger sig på oskyldiga djur.

http://helahalsingland.se/bollnas/1.276429...och-ihjalslagen

http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc...orhindra-brott-

Phuuuu tur det inte var en jägare som tog livet av vargen men en skoterförare utan vapen = icke jägare tummenupp.gif
sparvuggla
Adam Skevstad citerad:
" Den lilla klicken högljudda rovdjurrevisionister får allt oftare svar på tal. och när det händer står de pinsamt svarslösa utan hållbara argument. Mytomaner och foliehattar står med byxorna nere."

Hade inte kunnat säga det bättre än han.

http://myblog.adamskevstad.com/2011/02/24/...s-jubileum.aspx
Gossen Ruda
CITAT (sparvuggla @ 24-02-2011, 18:35) *
Adam Skevstad citerad:
" Den lilla klicken högljudda rovdjurrevisionister får allt oftare svar på tal. och när det händer står de pinsamt svarslösa utan hållbara argument. Mytomaner och foliehattar står med byxorna nere."

Hade inte kunnat säga det bättre än han.

http://myblog.adamskevstad.com/2011/02/24/...s-jubileum.aspx

Nej, några briljanta analyser som höjer sig över bottenskrapet har du ännu inte kommit med. g.gif
sparvuggla
Jägarnas gnäll fortsätter. Varför är dom så naturfientliga?
Nu vill dom skjuta bort dom sista lodjuren vi har i landet:

http://svt.se/2.33538/1.2339588/lodjursjak...id=puff_2339588
Lokan
Sista???
herkules
CITAT (Lokan @ 26-02-2011, 13:19) *
Sista???

de minskar i antal så snart så är de nog de sista som stryker med.

för skojs skull - makabert.
Gossen Ruda
CITAT (Lokan @ 26-02-2011, 13:19) *
Sista???

Skall man snacka skit om jägarkåren är det inte så noga med detaljerna, det är budskapet som är viktigast. biggrin.gif
herkules
smartskaftet carlgren presenterar sveriges SVAR på eu-kommissionens kritik.
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 28-03-2011, 11:28) *
smartskaftet carlgren presenterar sveriges SVAR på eu-kommissionens kritik.

Tänk om han har rätt? Motståndarlägret har väl inte kommit med fler argument än att man inte skall jaga varg, vilket är mer en markering av ståndpunkt.
sparvuggla
Carlgren ljuger rätt upp i ansiktet på media när han springer jägarmaffians ärenden:

http://www.rovdjur.se/viewNavMenu.do?menuID=9&oid=2135
*Stintan*
Fy fan! Jag spyr på "karln" snart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon