|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36
Vem i all sin da stavar inte fel ibland !inget att bry sig om.Jo jag tycker att innan det "måste"jagasd Varg borde markägarna ha koll på stammen hur många han och hondjur det finns hur många valpar osv,tror ingen hade koll på det vid den här Vargjakten,lite urskillningslös jakt enligt min åsikt.Gillar inte alls den här Vargjakten känns inte bra,verkar vara mer hatjakt än viltvård.Säger jag vars man son och svärson jagar.
Huggorm
10-01-2010, 00:33
CITAT (herkules @ 10-01-2010, 00:31)  äh tjafs, man snubblar på tangenterna, hur lätt som helst, skulle kunna hända dig med förmodar jag. Jodå, allt som oftast, men det brukar vanligtvis upptäckas när jag kontrolläser inlägget innan jag trycker på "skicka". Men nog om det nu, den här tråden handlar om vargjakt.
herkules
10-01-2010, 00:37
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 00:33)  Jodå, allt som oftast, men det brukar vanligtvis upptäckas när jag kontrolläser inlägget innan jag trycker på "skicka". Men nog om det nu, den här tråden handlar om vargjakt. det är bra, du vet när du ska lägga dig!  vargjakten ja, det är för bedrövligt, kommer du på demonstrationen, jag kan visa dig stockholm om du vill?!
*Stintan*
10-01-2010, 00:41
CITAT (herkules @ 09-01-2010, 21:56)  carlgren är nog en av de största klantskallarna i den här regeringen (dom är många så han iofs i gott sällskap  ), inget han tagit i har han lyckats med så självklart ska han stå på öronen ut! vargslakten var bara ännu en spik i kistan. Hoppas han skjutit både sig själv, sitt parti och regeringen i sank så klantigt och korkat som han betett sig. ( Ja han är i gott sällskap)
Huggorm
10-01-2010, 00:47
CITAT (herkules @ 10-01-2010, 00:37)  vargjakten ja, det är för bedrövligt, kommer du på demonstrationen, jag kan visa dig stockholm om du vill?! Nope, för det första delar jag inte demonstrationens åsikt, för det andra har jag inte tid och för det tredje har jag varit tillräckligt många gånger i hufvudstaden vintertid. Någon gång skall jag spendera ett par sommardagar där, där emot  CITAT (*Stintan* @ 10-01-2010, 00:41)  Hoppas han skjutit både sig själv, sitt parti och regeringen i sank så klantigt och korkat som han betett sig. ( Ja han är i gott sällskap) Jag tror det är ganska få av Centerns väljare som önskar sig en stor vargstam, så det går nog bra. Rent generellt tror jag det är få av alliansens väljare som väljer parti efter en sådan icke-fråga som vargjakten. Nog finns det viktigare politiska frågor att koncentrera sig på.
Piccante
10-01-2010, 00:55
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 00:47)  Nope, för det första delar jag inte demonstrationens åsikt, för det andra har jag inte tid och för det tredje har jag varit tillräckligt många gånger i hufvudstaden vintertid. Någon gång skall jag spendera ett par sommardagar där, där emot  Jag tror det är ganska få av Centerns väljare som önskar sig en stor vargstam, så det går nog bra. Rent generellt tror jag det är få av alliansens väljare som väljer parti efter en sådan icke-fråga som vargjakten. Nog finns det viktigare politiska frågor att koncentrera sig på. Enligt registratorn på miljödepartementet så var många inkommande protestmail från alliansväljare och partimedlemmar. Man ska aldrig underskatta kraften av förbannade väljare, kolla bara på Piratpartiet som kom från ingen stans utan att egentligen tycka något och skrällde i EU-valet. Där förlorade alliansen många väljare pga passivitet i den frågan. Den stora stjärnorna i konsten att repellera väljare är dock Göran Persson (som man valde bort 2006) och Mona Sahlin som får sitt parti att rasa i mätningar varje gång hon gör ett politiskt utspel. Centern har målmedvetet och effektivt totalt monterat ned sin miljöprofil så det kan nog slå tillbaka.
herkules
10-01-2010, 00:55
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 00:47)  Nope, för det första delar jag inte demonstrationens åsikt, för det andra har jag inte tid och för det tredje har jag varit tillräckligt många gånger i hufvudstaden vintertid. Någon gång skall jag spendera ett par sommardagar där, där emot Jag tror det är ganska få av Centerns väljare som önskar sig en stor vargstam, så det går nog bra. Rent generellt tror jag det är få av alliansens väljare som väljer parti efter en sådan icke-fråga som vargjakten. Nog finns det viktigare politiska frågor att koncentrera sig på. det finns nog viktiga frågor men jag undrar jag om inte vargslakten tillhör de viktigaste ändå? där gjorde de tvärt emot än vad större delen av sveriges befolkning ville och för det tror jag att, framförallt centern, kommer få äta skit. faktum är att vargslakten är bland det uslaste som någonsin hänt i sverige. sen att maudan, den lilla beskäftiga saken, är som hon är gör ju naturligtvis inte saken bättre. för centern alltså..
vitavargen
10-01-2010, 08:30
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 00:31)  ... Med tanke på att det är SIFO, som nog är att betrakta som seriösa, så kan vi nog räkna med att undersökningen är riktigt gjord. Undersökningar har ju ett verktyg som är en gren av matematiken, Statistiken. Det är ju många detaljer som ska stämma för att en undersökning ska vara tillförlitlig. Alltså det räcker inte att vi känner till de som gjort undersökningar. Det går att komma till fel resultat. (Ett exempel på undersökningar och dess tillförlitlighet är Emu-omrösningen 2003. Alla undersökningar under några månader visade att de flesta ville ha Euro i Sverige istället för kronan. Men innan införandet av Euro gjordes en folkomrösning som sa NEJ till EMU. Samma kväll som resultatet av folkomröstningen kom sa G.Persson: vi borde se över dessa undersökningar och se varför de slog fel.)
vitavargen
10-01-2010, 08:39
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 00:47)  ... Jag tror det är ganska få av Centerns väljare som önskar sig en stor vargstam, så det går nog bra. Rent generellt tror jag det är få av alliansens väljare som väljer parti efter en sådan icke-fråga som vargjakten. ... "icke-fråga" kalla vargslakten är mycket magstarkt, särskilt när den ministern beklagade bristerna och sa att han önskar sig att innan nästa års vargjakt, tittar man på vad som gick fel i år. Personligen skulle jag inte skylla på Miljöministern , för hans chef(Reinfeldt) kunde ha stoppat detta om han så önskade.
herkules
10-01-2010, 09:02
CITAT (vitavargen @ 10-01-2010, 08:39)  "icke-fråga" kalla vargslakten är mycket magstarkt, särskilt när den ministern beklagade bristerna och sa att han önskar sig att innan nästa års vargjakt, tittar man på vad som gick fel i år. Personligen skulle jag inte skylla på Miljöministern , för hans chef(Reinfeldt) kunde ha stoppat detta om han så önskade. jag hörde en moderat säga att reinfeldt (och hans hustru) var de mest arroganta människor h*n någonsin träffat, så att han skulle bry sig om vargslakten håller jag för mindre troligt, vad är väl en vargslakt när man kan slicka röven på världens mäktigaste män?
Gunilla T
10-01-2010, 09:12
Men visst är det centern som varit drivande i många år om att genomföra licensjakt på varg?...och tillsammans med en del andra frågor där de för längesedan tappat miljöengagemanget så får man nog bara inse att vår miljöminister totalt förlorat sin trovärdighet.
Vändningen i kärnkraftfrågan....gasledningen genom Östersjön....ny motorled "Förbifart Stockholm"....och så fiaskot i Köpenhamn som enligt Carlgren inte var något fiasko..nedmonteringen av djurskyddet...
Var finns miljöprofilen och arbetet för biologisk mångfald och hållbar utveckling?
vitavargen
10-01-2010, 09:19
Allt ni säger stämmer om de förändringar som Centern har genomgått.
Men regeringen har en chef inom sig som är Reinfeldt och ytterst ansvarig i alla frågor som kommer till regeringens bord.
vitavargen
10-01-2010, 10:07
Malmö-djurpark har skjutit ihjäl alla sina vargar(minst en skadeskjuten), enligt tv4.
Aqvakul
10-01-2010, 10:14
CITAT (Gunilla T @ 10-01-2010, 09:12)  Var finns miljöprofilen och arbetet för biologisk mångfald och hållbar utveckling? Borta! Nu satsar centern på företagande och jordbruksindustri.
Huggorm
10-01-2010, 10:31
CITAT (vitavargen @ 10-01-2010, 10:07)  Malmö-djurpark har skjutit ihjäl alla sina vargar(minst en skadeskjuten), enligt tv4. 12 stycken, där kan vi prata om massaker! Men vad gör man inte för att skydda parkens besökare och de som bor i närheten? Men rymningen skedde genom att vargarna grävde sig ut, det var inga naturrättsaktivister som släppte ut dom.
CITAT (vitavargen @ 10-01-2010, 10:07)  Malmö-djurpark har skjutit ihjäl alla sina vargar(minst en skadeskjuten), enligt tv4. Skånes djurpark heter det - den finns 3 kilometer utanför Höör. kl 11 kommer det ngn info på TV4 nyheterna.
herkules
10-01-2010, 11:29
varför sköts vargarna för? de hade väl kunnat sövt dem och flyttat dem?
sqrulan
10-01-2010, 11:39
 Det blir bara värre och värre!!!! Det var alfa honan som smitit och blev skjuten och resten av flocken försökte ta sig ut och skadade sig enligt tv nyheterna.  Kanske dom hadde hört att deras vilda varg vänner jagas och skjuts till döds!!!
CITAT (herkules @ 10-01-2010, 11:29)  varför sköts vargarna för? de hade väl kunnat sövt dem och flyttat dem? Antar att du inte varit på Skånes djurpark? Den är stor, består av skog och för att man ska kunna söva ett djur måste avstånden vara små och djuren i stillhet. Att man inte kunde söva dem förstår jag till fullo, även om jag naturligtvis beklagar det inträffade oerhört. Klantigt att inte ha bättre inhägnader, men jag vet också att vargar är intelligenta så det kan inte vara helt enkelt att designa hägn till dem. Hittade följande info direkt från djurparken, dvs ofiltrerat av TT eller tidskrifter; http://www.skanesdjurpark.se/om_oss/docume...100110_varg.pdf
herkules
10-01-2010, 12:01
CITAT (KRT @ 10-01-2010, 11:57)  Antar att du inte varit på Skånes djurpark? Den är stor, består av skog och för att man ska kunna söva ett djur måste avstånden vara små och djuren i stillhet. Att man inte kunde söva dem förstår jag till fullo, även om jag naturligtvis beklagar det inträffade oerhört. Klantigt att inte ha bättre inhägnader, men jag vet också att vargar är intelligenta så det kan inte vara helt enkelt att designa hägn till dem. jo, jag läste nu och kan förstå lite (inte helt men ändå) varför de dödade vargarna. fast det är sorgligt.  ingen begriper vad carlgren pratar om - ärligt, det gör inte han själv heller .. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1839456/...t-om-vargjakten
vitavargen
10-01-2010, 12:01
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 10:31)  ... Men vad gör man inte för att skydda parkens besökare och de som bor i närheten?
... Just 2010 och parallellt med regeringens beslut om vargslakt, är plötsligt vargar farliga!!!!!!!
CITAT (herkules @ 10-01-2010, 12:01)  jo, jag läste nu och kan förstå lite (inte helt men ändå) varför de dödade vargarna. fast det är sorgligt.  ingen begriper vad carlgren pratar om - ärligt, det gör inte han själv heller .. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1839456/...t-om-vargjaktenDet är fruktansvärt sorgligt, och jag är övertygad om att deras skötare (kanske samma individer som tvingades skjuta dem?) grät både igår, idag och kommer gråta i morron också
Aqvakul
10-01-2010, 12:03
Tydligen mycket ovanligt att vargar rymmer från djurparker... http://www.svd.se/nyheter/inrikes/jonas-wa...mer_4064939.svd
CITAT (vitavargen @ 10-01-2010, 12:01)  Just 2010 och parallellt med regeringens beslut om vargslakt, är plötsligt vargar farliga!!!!!!! Klart vargar inte är farliga, det står tydligt i pressrelesen att parken inte evakuerades av risk för vargangrepp. Däremot är det kanske inte så lämpligt att ha en flock vargar springandes lösa i en djurpark där det finns allt från hästar, får och kaniner till visenter och uroxar. Risken för att vargarna kan skapa panik t.ex. i uroxflocken är stor och en flock stora djur som får panik är livsfarligt. Och även om några enstaka vargar i skogarna kring Höör nog inte hade varit uppskattat, hade nog en flock visenter på rymmen varit betydligt mindre uppskattat, kan rent av vara livsfarligt för folk....
vitavargen
10-01-2010, 12:07
CITAT (KRT @ 10-01-2010, 11:57)  Antar att du inte varit på Skånes djurpark? Den är stor, består av skog och för att man ska kunna söva ett djur måste avstånden vara små och djuren i stillhet. Att man inte kunde söva dem förstår jag till fullo, även om jag naturligtvis beklagar det inträffade oerhört. ... TV4 ringde den gubben som är mycket känd i samband med djur/djurppark. Han ställde sig frågandes till det som hände. Alltså han var inte lika säker på att det var den enda utvägen för djurparken.
Aqvakul
10-01-2010, 12:08
presskonferens kl 13...
Myosotis
10-01-2010, 12:10
CITAT (KRT @ 10-01-2010, 11:57)  Tack för den länken!! Hörde bara nåt vimsigt på nyheterna i morse.  Det har alltid varit min dröm att gå in till de vargarna, tydligen kunde man boka ett besök hos dem tillsammans med personalen. För att kunna fortsätta drömma om det vågade jag aldrig ta reda på vad det skulle ha kostat.
vitavargen
10-01-2010, 12:11
CITAT (gunvor @ 10-01-2010, 10:37)  Skånes djurpark heter det - den finns 3 kilometer utanför Höör. kl 11 kommer det ngn info på TV4 nyheterna. Tack för korrekturläsningen av mitt inlägg. Det var vänligt.
herkules
10-01-2010, 12:13
en gång för alla: VARGAR ÄR INTE FARLIGA FÖR MÄNNISKAN!
amstaffblandisen här på gatan är f-n så mycket farligare och folkilsknare.
CITAT (vitavargen @ 10-01-2010, 12:07)  TV4 ringde den gubben som är mycket känd i samband med djur/djurppark.
Han ställde sig frågandes till det som hände. Alltså han var inte lika säker på att det var den enda utvägen för djurparken. Han på Skansen, Jonas något? Jodå jag vet, har läst han uttalande också. Det är klart att man kan diskutera hur man skulle hanterat situationen i all evighet. Och det är klart att det finns många olika sätt att hantera det - enklast är ju att se till att rymningar inte inträffar..... Däremot ställer jag mig mycket frågande till hur man skulle gjort, om man inte avlivat dem? Låtit dem leva rövare i parken? Försökt söva dem (vilket förmodligen skulle vara totalt omöjligt), låta dem simma över sjön och etablera sig i trakten kring Höör? Jag skulle inte ha något emot det, men jag tror inte att vargarna skulle trivas speciellt. Och dessutom var 8 av vargarna valpar från i år - vi har all läst om hur dåligt så unga djur klarar sig och detta handlar om individer som växt upp i en djurpark, de har aldrig ens levt i frihet. Det är inte snällt att släppa ut djur som levt hela sitt liv i fångenskap i det vilda, och även om de skulle klara sig en tid är risken att de skulle gå en mycket svår och otrevlig död till mötes oerhört stor. Då är det nog bättre att avliva dem uner hyfsat kontrollerade former inne i djurparken.
herkules
10-01-2010, 12:17
CITAT (Myosotis @ 10-01-2010, 12:10)  Tack för den länken!! Hörde bara nåt vimsigt på nyheterna i morse.  Det har alltid varit min dröm att gå in till de vargarna, tydligen kunde man boka ett besök hos dem tillsammans med personalen. För att kunna fortsätta drömma om det vågade jag aldrig ta reda på vad det skulle ha kostat.  jag har tänkt boka ett besök hos vargarna i kolmården, det kostar 800 kr och man får vara inne hos dem 1 timma, kan det vara något för dig? CITAT (KRT @ 10-01-2010, 12:13)  Han på Skansen, Jonas något? Jodå jag vet, har läst han uttalande också. Det är klart att man kan diskutera hur man skulle hanterat situationen i all evighet. Och det är klart att det finns många olika sätt att hantera det - enklast är ju att se till att rymningar inte inträffar..... Däremot ställer jag mig mycket frågande till hur man skulle gjort, om man inte avlivat dem? Låtit dem leva rövar i parken? Försökt söva dem (vilket förmodligen skulle vara totalt omöjligt), låta dem simma över sjön och etablera i trakten kring Höör? Jag skulle inte ha något emot det, men jagtror inte att vargarna skulle trivas speciellt. Och dessutom var 8 av vargarna valpar från i år - vi har all läst om hur dåligt så unga djur klarar sig och detta handlar om individer som växt upp i en djurpark, de har aldrig ens levt i frihet. Det är inte snällt att släppa ut djur som levt hela sitt liv i fångenskap i det vilda, och även om de skulle klara sig är risken att de skulle gå en mycket svår och otrevlig död till mötes oerhört stor. Då är det nog bättre att avliva dem uner hyfsat kontrollerade former inne i djurparken.
Herkules - det är INGEN som säger att vargarna skulle varit farliga för människan, det var inte därför man avlivade dem. nej jag vet men folk tror ju att vargen är farlig... jag tycker absolut inte att varg som kommit i kontakt med människor ska släppas fria, de ger sig på boskap och det kommer ändå sluta med att någon skjuter dem.
Myosotis
10-01-2010, 12:18
CITAT (herkules @ 10-01-2010, 12:15)  jag har tänkt boka ett besök hos vargarna i kolmården, det kostar 800 kr och man får vara inne hos dem 1 timma, kan det vara något för dig? Tack för tipset, kanske någon gång i framtiden. Men eftersom jag bor så nära Skånes djurpark är det ju roligare på hemmaplan.
sparvuggla
10-01-2010, 12:23
Myosotis
10-01-2010, 12:25
CITAT (KRT @ 10-01-2010, 12:13)  ...Däremot ställer jag mig mycket frågande till hur man skulle gjort, om man inte avlivat dem? ... låta dem simma över sjön och etablera sig i trakten kring Höör?... Håller med, jag skulle inte ha något emot en vild vargflock, men att låta halvtama vargar som är vana vid människor etablera sig i skogen skulle vara vansinne. Vargar ska vara rädda för människor, inte söka sig till dem för att få mat!!! Det är ju så alla sagor om att vargar skulle ha anfallit människor har uppstått, tama vargar som släppts ut, inte kunnat försörja sig på egen hand och inte varit rädda för människor. Personalen skulle inte skjutit dem om de hade sett en annan lösning, de är säkert själva ledsnast av alla.
herkules
10-01-2010, 12:26
CITAT (sparvuggla @ 10-01-2010, 12:23)  tack sparvuggla!
vitavargen
10-01-2010, 12:29
CITAT (KRT @ 10-01-2010, 12:13)  ... Däremot ställer jag mig mycket frågande till hur man skulle gjort, om man inte avlivat dem? ... Fånga de kanske? Det är ju en gammal teknik att kunna fånga vilda djur.
Myosotis
10-01-2010, 12:37
Hur skulle de gjort det konkret? Utan en chans att förbereda sig? Jag tycker det är respektlöst mot personalen att föreslå lösningar som de bedömde som omöjliga. Jag är säker på att de var fästa vid sina vargar.
vitavargen
10-01-2010, 12:42
Nu var det en djurexpert som jobbar på djurpark som yttrade sig i frågan. Han var inte säker att det var den enda utvägen.
sqrulan
10-01-2010, 12:47
Jag tycker ju inte att vargar skall finnas i djurparkerna överhuvudtaget, egentligen så är jag emot djurparker. Djur i bur är inte min grej.  Vem tusan vill sitta inburad, det är djurplågeri att bura in vilda djur som vill vara ute och vandra långa sträckor i det fria och leva normala djurliv. Bara för att vi människor skall stå och glo på dom!
CITAT (vitavargen @ 10-01-2010, 12:29)  Fånga de kanske?
Det är ju en gammal teknik att kunna fånga vilda djur. Självklart går det att fånga vilda djur. Det är som du själv skriver en beprövad metod. Men det finns en liten hake, HUR fångar man vilda djur som är rädda, skygga, snabba och i en skog? Sätter ut fäller och väntar tills djuren går i dem? Stressar dem halvt till döds med en hetsjakt? Inget av alternative tycker jag personligen låter som en bra idé, men du har kanske en bättre lösning? Hur anser DU att man ska fånga en grupp intelligenta, stressade och skydda djur, i en omgivning där det finns ett flertal djur i varierande storlek som ser vargen som ett rovdjur och antingen blir rädda, agressiva eller uppätna? Att Jonas från Skansen inte var säker på att det var enda lösningen betyder bara just det, han personligen är inte SÄKER på att man inte kunde gjort på något annat sätt. Men eftersom han inte var med i parken kan hanegentligen inte uttala sig om sakfrågan, och det är jag 100% säker på att han sagt (den typen av garderingar gör man alltid när man uttlar sig), men det låter inte lika bra i tidningen så det kom inte med......
vitavargen
10-01-2010, 12:50
CITAT (sqrulan @ 10-01-2010, 12:47)  Jag tycker ju inte att vargar skall finnas i djurparkerna överhuvudtaget, egentligen så är jag emot djurparker. Djur i bur är inte min grej.  Vem tusan vill sitta inburad, det är djurplågeri att bura in vilda djur som vill vara ute och vandra långa sträckor i det fria och leva normala djurliv. Bara för att vi människor skall stå och glo på dom!  Håller med! Det är en gammal tradition som vi ärvt från de aristokratiska kretsarna.
Är djurparken dåligt underhållen eller?. Dåliga staket, eller vad? 1-0 till vargen. Sådana här tragedier skall bara inte behöva hända. Har dom lejon måntro. brr.
Huggorm
10-01-2010, 13:31
CITAT (gnon49 @ 10-01-2010, 13:20)  Är djurparken dåligt underhållen eller?. Dåliga staket, eller vad? 1-0 till vargen. Sådana här tragedier skall bara inte behöva hända. Har dom lejon måntro. brr. Staketet var relativt nytt och av rätt sort. Men jag läste någonstans att när vargen vill ut, så gnager den på staketet till tänderna ramlar ut. När den väl bestämt sig finns det inget som stoppar den
vitavargen
10-01-2010, 14:29
Nu kom Jonas Wahlström med lite uttalanden till en tidning: http://www.kvp.se/nyheter/1.1839466/darfor-skots-vargarna
Huggorm
10-01-2010, 14:34
En kronhjort, två får och ett rådjur han dom riva innan dom avlivades. Stackarna var väll hungriga efter svältkuren som djurparken höll dom på...
Piccante
10-01-2010, 14:36
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 14:34)  En kronhjort, två får och ett rådjur han dom riva innan dom avlivades. Stackarna var väll hungriga efter svältkuren som djurparken höll dom på... Positivt att de har behållit sina naturliga beteenden i djurparken. djur som blir matade glömmer ofta hur man jagar.
herkules
10-01-2010, 14:38
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 14:34)  En kronhjort, två får och ett rådjur han dom riva innan dom avlivades. Stackarna var väll hungriga efter svältkuren som djurparken höll dom på... kul. inte. finns det någon som inte vet att vargar i flock jagar?
Huggorm
10-01-2010, 15:52
Undrar om dom kan söka ersättning för sina vargdödade får? Eller kanske ersättning för att sätta upp godkända staket så inte vargarna kommer åt dom?
Myosotis
10-01-2010, 16:07
CITAT (sqrulan @ 10-01-2010, 12:47)  Jag tycker ju inte att vargar skall finnas i djurparkerna överhuvudtaget, egentligen så är jag emot djurparker. Djur i bur är inte min grej.  Vem tusan vill sitta inburad, det är djurplågeri att bura in vilda djur som vill vara ute och vandra långa sträckor i det fria och leva normala djurliv. Bara för att vi människor skall stå och glo på dom!  Det kan jag väl i princip hålla med om, men du har kanske inte varit i Skånes djurpark? Inhägnaderna är så stora så ofta får man inte se djuren. Jag har bara lyckats se järv en gång där, de har dessutom möjlighet att gömma sig där ingen kan se och störa dem. Just vargarna sprang ofta längsmed staketet, de har ett behov att röra sig mycket längre sträckor än vad som är möjligt t.o.m. i en stor inhägnad.
CITAT (gnon49 @ 10-01-2010, 13:20)  Är djurparken dåligt underhållen eller?. Dåliga staket, eller vad? 1-0 till vargen. Sådana här tragedier skall bara inte behöva hända. Har dom lejon måntro. brr. nej dom har inte lejon - mottot har hela tiden sedan 1952 varit "nordiska djur i vacker natur"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|