Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Alexander-VG-zon3
vägen förrsvann vid E24 mot hasses åker
wub.gif
askar
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:44)
wub.gif

och vem är hasse unsure.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (askar @ 04-01-2007, 21:46)
wub.gif

hmm
vad tror ni wink.gif tongue.gif
askar
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:49)
wub.gif

hmm

Kvinnaböske?
Alexander-VG-zon3
har han en åker blink.gif
askar
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:52)
CITAT (askar @ 04-01-2007, 21:49)
wub.gif

hmm

Kvinnaböske?

var det inte han som hade en lada (dansloge) på en åker unsure.gif
eller... jag kanske blandar ihop han med nån annan laugh.gif
Alexander-VG-zon3
hmm han jag tror du menar ser kanske ut så här
http://www.bastad.com/div/bilder/skordefes...bygdsparken.jpg
haha eller nåt rolleyes.gif blink.gif
askar
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:56)
haha eller nåt  :rolleyes:  :blink:

Ja det var han jag menade. smile.gif

Men du har inte berättat vem Hasse är smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (askar @ 04-01-2007, 22:05)
haha eller nåt  :rolleyes:  :blink:

han kommer här

http://www.garvinphoto.com/images/photos/u...Mammals/156.jpg
wub.gif
askar
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 22:08)
CITAT (askar @ 04-01-2007, 22:05)
haha eller nåt  rolleyes.gif  blink.gif

han kommer här

http://www.garvinphoto.com/images/photos/u...Mammals/156.jpg
wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
kanske hasse aro har en åker
askar
90 inlägg idag ohmy.gif men vad gör man väl inte för att se till
att siffrorna hamnar på rätt plats. laugh.gif
Magdis
Nu tycker jag synd om min lillgumma! sad.gif Makens brors familj har varit här men åkt vidare till en annan släkting en bit härifrån o vi ska åka dit imorron. Tjejkusinen som är 10 år stannade kvar här en natt till och ska åka med oss dit. Vi hade tänkt att de skulle sova båda två i gästrummet då o Caroline såg så fram emot det...men när de ska lägga sig säger kusinen att hon vill sova själv. Caroline blev så besviken och tårarna bara sprutade. sad.gif Stackarn, det gör riktigt ont i mig.
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-01-2007, 22:54)
Nu tycker jag synd om min lillgumma!  :( Makens brors familj har varit här men åkt vidare till en annan släkting en bit härifrån o vi ska åka dit imorron. Tjejkusinen som är 10 år stannade kvar här en natt till och ska åka med oss dit. Vi hade tänkt att de skulle sova båda två i gästrummet då o Caroline såg så fram emot det...men när de ska lägga sig säger kusinen att hon vill sova själv. Caroline blev så besviken och tårarna bara sprutade.  :( Stackarn, det gör riktigt ont i mig.

Stackars Caroline sad.gif Vet att jag som mamma skulle ha fällt tårar.
Där tycker jag att du/ni skulle ha sagt ifrån..
att ni bestämt att de ska sova i samma rum för Caroline har längtat så
efter dig och att ni ska få vara tillsammans.

Tioåringar är i den åldern då de tycker att de är "vuxna".. och femåringar
är snorungar.
Då gäller det för oss vuxna att försöka jämka så det blir till det bästa för
alla parter.
netaave
Håller inte med, skillnaden på en 5-åring och en 10-åring är för stor. Ni glömde tydligen fråga 10-åringen först, tycker det var strongt av henne att säga ifrån.
Kathy

Han har kanske startat ett åkeri?
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 04-01-2007, 09:16)
CITAT (Scrollan @ 04-01-2007, 09:15)
Bye, bye....nu drar jag till somamrstugan!! (något försenad dock)  :wub:  :wub:  :wub:

Ha det gött wub.gif

NU först är jag hemma igen.
De planterade blomsterlökarna hade inte kommit upp....vilken tur....annars så hade jag med bestämdhet stampat ner dem i jorden igen.

J:s brandbil startades upp och fick provgå en stund på tomgång. Ena saftblandarens lampa var trasig och skulle bytas ut.

Annars var det ganska ödsligt i området...så när som på en familj som var där.
Nån timme senare blev det god middag hemma hos svärmor och vi fick träffa nykomlingarna; Bill & Bull. wub.gif
Bull ville inte vara med på bild, men Bill lyckades vi fånga till några foton.
Otroligt charmiga bägge två. wub.gif wub.gif wub.gif
Magdis
CITAT (netaave @ 05-01-2007, 00:01)
Håller inte med, skillnaden på en 5-åring och en 10-åring är för stor. Ni glömde tydligen fråga 10-åringen först, tycker det var strongt av henne att säga ifrån.

Vi hade pratat om det långt innan och det var verkligen mening att de skulle ha sovit i samma rum. Jag hade önskat att kusinen sagt ifrån lite tidigare i så fall att hon inte ville men nu var det som att det var stundens nyck bara. Medan hennes föräldrar var här borde hon ju ha vågat säga till om hon inte ville, antingen direkt till oss eller genom föräldrarna. Nu blev det väldigt tråkigt vid sänggåendet istället.

De har lekt tillsammans både idag och igår så det är knappast så att de inte alls stämmer ihop åldersmässigt. sad.gif
Magdis
CITAT (askar @ 04-01-2007, 23:00)
Stackars Caroline sad.gif Vet att jag som mamma skulle ha fällt tårar.
Där tycker jag att du/ni skulle ha sagt ifrån..
att ni bestämt att de ska sova i samma rum för Caroline har längtat så
efter dig och att ni ska få vara tillsammans.

Det var maken som nattade dem på övervåningen så jag fick inte veta om det förrän han kom ner o Caroline hade somnat. Annars hade jag frågat kusinen varför hon plötsligt ändrat...om det var för att hon var orolig att Caroline skulle stimma o stoja som hon gjorde litegrann när vi tvättade henne innan läggningen. Hon skulle garanterat ha lugnat ner sig sen för hon ser upp så mycket till kusinen och verkar flera år äldre när de är tillsammans.
netaave
Har bara slappat idag, diskat lite glas och löst korsord.
Igår kom vi hem från en dubbelkryss, det blev ju liksom fest 3 dar i rad om man räknar med nyårsafton. Känner att det blev på gränsen.
Vi betalade 190 kr inkl frukostbuffé för två kryssningar, det vi betalade för var bilparkeringen ombord, det andra var cluberbjudande, fri kryss inkl frukost. Maten tillkom ju förstås, men vi åt biffstek Oscar med kungskrabba och choronsås för 92 kr första kvällen, det tyckte inte jag var så farligt dyrt, tog bara en öl till. Andra dagen åt vi sen lunchbuffé, 150 kr för oss och 92 för yngsta jäntan var också bra pris med tanke på vad som finns, drickat ingår ju, ingen orkade nåt mer den dagen. Nyårsdagen fick vi dessutom finare hytter än vi skulle ha, men fick byta den andra dagen. Gjorde inte så mycket då vi ändå åkte av båten till Nacka forum, tjejerna ville på Lagerhaus, det finns inte här i stan. Jag skulle köpa en ros till ett födelsedagsbarn som var ombord.
Har iaf fått dansa till Micke Ahlgrens två dar i rad, vi hade jättekul.
Hemvägen blev dock dramatisk då bilen lade av på motorvägen strax norr om Knivsta, blev lite svettigt innan vi fick tag på kompisarna som låg före oss och dom kunde vända.
Sen var det lite läskigt att sitta kvar med tjejerna när maken for iväg, när dom sen kom tillbaka hade batteriet tagit slut av positionsljusen så dom fick dra igång oss.
Vi åkte av båten 15.30 men var inte hemma förrän vid 20-tiden.
Leia
CITAT (askar @ 04-01-2007, 21:53)
CITAT (askar @ 04-01-2007, 21:49)
wub.gif

hmm

Kvinnaböske?

var det inte han som hade en lada (dansloge) på en åker unsure.gif
eller... jag kanske blandar ihop han med nån annan laugh.gif

laugh.gif Det här är vad jag kallar svammel!!!! laugh.gif laugh.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 08:28)
laugh.gif Det här är vad jag kallar svammel!!!! laugh.gif   laugh.gif  :wub:

På hög nivå laugh.gif
Leia
Jag hoppas att du redan nu övar dig på att springa med långa steg bredvid Dino, Anita! tongue.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 08:31)
Jag hoppas att du redan nu övar dig på att springa med långa steg bredvid Dino, Anita! tongue.gif

Sjävlklart! Varje dag rolleyes.gif tongue.gif
askar
CITAT (AnitaGg @ 05-01-2007, 08:29)
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 08:28)
laugh.gif Det här är vad jag kallar svammel!!!! laugh.gif   laugh.gif  wub.gif

På hög nivå laugh.gif

Japp... 101 inlägg under senaste dygnet..
det är högt. laugh.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 05-01-2007, 08:43)

Han övar för fullt:
Matte springer med långa steg = då ska jag bita och dra allt vad jag kan i kopplet!
Matte stannar = jag ska sitta och få en godis!
Jag får ingen godis?! Matte säger STÅÅÅÅÅÅ = Jag står på bakbenen och hoppar på matte och puffar på henne med framtassarna! laugh.gif

Jag tror att det kommer att gå jätte bra för er Anita! laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 09:12)
CITAT (AnitaGg @ 05-01-2007, 08:43)

Han övar för fullt:
Matte springer med långa steg = då ska jag bita och dra allt vad jag kan i kopplet!
Matte stannar = jag ska sitta och få en godis!
Jag får ingen godis?! Matte säger STÅÅÅÅÅÅ = Jag står på bakbenen och hoppar på matte och puffar på henne med framtassarna! laugh.gif

Jag tror att det kommer att gå jätte bra för er Anita! laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif

Gah!! ohmy.gif laugh.gif
Nåja, det är inte december ännu rolleyes.gif
AnitaO
Nu ska jag göra mig i ordning och åka till stan.
Tänkte vara där precis när dom öppnar.
Gissar att mellandags-kaoset inte har lagt sig ännu rolleyes.gif
anna_rispan
Jag såg att Yenny har gjort en supersnygg bild i sin signatur! En sån ska jag försöka göra i sommar. När jag kan ta kort på trädgårdslandet. Eller ska jag vänta till skördetiden kanske.
Leia
CITAT (AnitaGg @ 05-01-2007, 09:16)
Nu ska jag göra mig i ordning och åka till stan.
Tänkte vara där precis när dom öppnar.
Gissar att mellandags-kaoset inte har lagt sig ännu rolleyes.gif

Just ja... mellandagskaos.... ska kanske hoppa över min shoppingrunda då.... unsure.gif
Leia
Nu ska jag åka och lämna av sonen hos mormor och morfar en stund, medans jag ska promenera med hunden i stan. "Bonnhundar" behöver lite stadsträning ibland. smile.gif
yenny
CITAT (anna_rispan @ 05-01-2007, 09:18)
Jag såg att Yenny har gjort en supersnygg bild i sin signatur! En sån ska jag försöka göra i sommar. När jag kan ta kort på trädgårdslandet. Eller ska jag vänta till skördetiden kanske.

Å tack wub.gif Jag tänkte ju att jag måste matcha min titel biggrin.gif
LadyG
Verkligen tjusig signaturbild wub.gif

Om jag bara vore en något bättre än medioker fotograf... *sucka önskande*
Kathy
CITAT (netaave @ 05-01-2007, 00:48)
Gjorde inte så mycket då vi ändå åkte av båten till Nacka forum, tjejerna ville på Lagerhaus, det finns inte här i stan.

Det är inte så mycket kvar av Lagerhaus varor nu, på Nacka Forum, de ska ju stänga igen. Rean på 50% har pågått sen innan jul.
Kathy
CITAT (yenny @ 05-01-2007, 11:22)
Å tack wub.gif Jag tänkte ju att jag måste matcha min titel biggrin.gif

Nämen, nu ser jag! Du har blivit ärad med titeln "hoyagalning" biggrin.gif
Snygg titel till en snygg banner. smile.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 05-01-2007, 18:28)
CITAT (netaave @ 05-01-2007, 00:48)
Gjorde inte så mycket då vi ändå åkte av båten till Nacka forum, tjejerna ville på Lagerhaus, det finns inte här i stan.

Det är inte så mycket kvar av Lagerhaus varor nu, på Nacka Forum, de ska ju stänga igen. Rean på 50% har pågått sen innan jul.

Vi upptäckte ju det, dom ska inte stänga mer än tillfälligt öppnar på annan plats i huset senare sa dom till oss.
Kathy
CITAT (netaave @ 05-01-2007, 18:48)
Vi upptäckte ju det, dom ska inte stänga mer än tillfälligt öppnar på annan plats i huset senare sa dom till oss.

Yepps, ombyggnation på gång, öppnar igen 2008.
anna_rispan
Åhh, jag blev så glad precis nyss. Jag pratade med en som jag lärde känna lite när jag läste trädgårdsprogrammet i Dingle. Jag längtar till Bohuslän så mycket o nu kändes det roligare när jag fick höra lite dialekt från kusten. smile.gif smile.gif wub.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 05-01-2007, 18:29)
CITAT (yenny @ 05-01-2007, 11:22)

Å tack  :wub:  Jag tänkte ju att jag måste matcha min titel  :D

Nämen, nu ser jag! Du har blivit ärad med titeln "hoyagalning" biggrin.gif
Snygg titel till en snygg banner. smile.gif

Japp, jag skrev ju så det glödde innan jul för att jag skulle hinna med till 5000 inlägg innan året tog slut biggrin.gif
Magdis
Svägerskans mammas växthus blåste helt plötsligt iväg nu i vinter efter att ha stått i 20 år. Nog har det blåst värre under de 20 åren.
Svärfar sa: det måste va växthuseffekten! laugh.gif

Det roligaste var att han inte själv fattade det roliga förrän efter en stund! laugh.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 00:53)
Svägerskans mammas växthus blåste helt plötsligt iväg nu i vinter efter att ha stått i 20 år. Nog har det blåst värre under de 20 åren.

Det roligaste var att han inte själv fattade det roliga förrän efter en stund! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Nej va illa med ett helt bortblåst växthus!!! Ligger det trasigt glas över hela deras trädgård också... sad.gif

O så måste jag skriva än en gång: Jag blev så glad i går! smile.gif wub.gif
Om det är någon här som funderar på att höra av sig till en bekant ni förlorat kontakten med. Gör det!!!! Det kan bli roligt och givande samtal. smile.gif
Castea
CITAT (anna_rispan @ 06-01-2007, 11:06)
Om det är någon här som funderar på att höra av sig till en bekant ni förlorat kontakten med. Gör det!!!! Det kan bli roligt och givande samtal.  :)

smile.gif Ja, jag gjorde så nu före jul. Skickade ett julkort till en vän som jag förlorat kontakten med. Vi har fått kontakt nu igen, och visst är det roligt och givande.
anna_rispan
Ja. Hoppas att det håller i sig. Ofta blir det ju ändå så att det rinenr ut i sanden igen. unsure.gif
Magdis
Nej va illa med ett helt bortblåst växthus!!! Ligger det trasigt glas över hela deras trädgård också... sad.gif

Japp, det hamnade stora glasskärvor i potatislandet bl.a och när hon gick och samlade in det ramlade hon och bröt armen! sad.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 15:50)

Japp, det hamnade stora glasskärvor i potatislandet bl.a och när hon gick och samlade in det ramlade hon och bröt armen! sad.gif

O fy vale. Det ena efter det andra!! Hoppas att den läker bra!
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 15:50)

En olycka kommer sällan ensam ... sad.gif
AnitaO
Ni som använder nagellack .....
Har ni testat Nivea Turbo?
Ljuvligt! Torrt på 45 sekunder smile.gif rolleyes.gif
Alba
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 00:53)

Helt plötsligt fick ordet "växthuseffekten" en helt ny innebörd.
Tänk inte visste jag att det är din svägerskas mamma de menar i nyheterna biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
anna_rispan
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 16:26)
Ni som använder nagellack .....
Har ni testat Nivea Turbo?
Ljuvligt! Torrt på 45 sekunder smile.gif rolleyes.gif

Nackdelen med snabbtorkande lack är att man måstevara så stadig på hand. Man hinner ju inte kladda runt lite ju. rolleyes.gif

MInns när jag var liten o lånade mammas då kund eman ju måla om o måla om till det blev bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon