|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-02-2007, 16:16) Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi! :o  Det där får du lära honom av med innan han kommer upp i tonåren Kunde inte låta bli ... det var ju öppet mål för tusan
CITAT (AnitaGg @ 14-02-2007, 16:49) Ska han hålla på så där så lär han få sluta amma fortare än det var tänkt...särskilt när han fått tänder!  Hoppas han inte blir lika tidig med tänder som Caroline.
morellen
15-02-2007, 13:47
Hej, hej! Nån som minns mig? Har varit näst intill förlorad i bebisdimmorna ett tag och övergivit odla lite till förmån för RIKTIGT skitsnack på föräldrarforumet (tänk att det kan finnas sånt intresse för output från de små?) Hoppas tiden skall räöcka till odla med nu för i takt med ljuset börjar växtintresset vakna igen.
CITAT (morellen @ 15-02-2007, 13:47) Hej, hej! Nån som minns mig? Har varit näst intill förlorad i bebisdimmorna ett tag och övergivit odla lite till förmån för RIKTIGT skitsnack på föräldrarforumet (tänk att det kan finnas sånt intresse för output från de små?) Hoppas tiden skall räöcka till odla med nu för i takt med ljuset börjar växtintresset vakna igen. Japp visst minns jag dig!  Vilket föräldraforum brukar du hänga på? Jag skrev och läste mycket på såna när jag fått första barnet men nu har jag inte lika mycket intresse för det längre. Hänger hellre här på Odla.
Eva i Skåne
15-02-2007, 14:00
Välkommen tillbaka Morellen! Visst minns jag dig. Vi har bytat pelargoner om jag inte är helt ute och reser. Bebisar är go´a  , men prata babybajs på ett forum låter lite ensidigt  så det är bra att ditt odlingsintresse vaknat till liv.
morellen
15-02-2007, 14:05
Hänger på familjeliv, som förstagångsmamma är det lite skönt med back-up när man börjar oroa sig för hur prickig en bebis kan bli utan att BVC tycker att allt är "normalt" Eva: Jo visst har vi bytt pelargoner. Tyvärr gick det åt h-vet med mina efter bebisen, de klarade inte att bli så försummade, har en kvar bara. Få se om det blir några i år eller om jag håller mig till Hoyorna
Alexander-VG-zon3
16-02-2007, 00:25
åhh vad roligt , hittade en från usa och det var jätte roligt att snacka med han på msn , fast man ska någ inte bli för djup med det för usa är ju en liten bit ifrån
Alexander-VG-zon3
16-02-2007, 00:26
CITAT (morellen @ 15-02-2007, 13:47) Hej, hej! Nån som minns mig? Har varit näst intill förlorad i bebisdimmorna ett tag och övergivit odla lite till förmån för RIKTIGT skitsnack på föräldrarforumet (tänk att det kan finnas sånt intresse för output från de små?) Hoppas tiden skall räöcka till odla med nu för i takt med ljuset börjar växtintresset vakna igen. välkommen tillbaka hit säger jag med
Biggan_
16-02-2007, 12:03
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-02-2007, 16:16) Det svamlas för lite nu tycker jag! Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi!  Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up!  Han är lik dej Magdis! Du brukar ju också leka med maten har vi sett!
Ophelia
16-02-2007, 13:25
Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp
CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp  Så kul Lycka till!
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 12:03) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-02-2007, 16:16) Det svamlas för lite nu tycker jag! :D
Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi! :o Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up! :lol: Han är lik dej Magdis! Du brukar ju också leka med maten har vi sett!  Jajamänsan! Han verkar bli mamma upp i dagen både till utseende och personlighet!  Jag har hittat den perfekta leksaken till honom iallafall....tog en bild på det idag men har inte hunnit ladda in den än.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-02-2007, 13:28) CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 12:03) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-02-2007, 16:16) Det svamlas för lite nu tycker jag! Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi!  Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up!  Han är lik dej Magdis! Du brukar ju också leka med maten har vi sett!  Jajamänsan! Han verkar bli mamma upp i dagen både till utseende och personlighet!  Jag har hittat den perfekta leksaken till honom iallafall....tog en bild på det idag men har inte hunnit ladda in den än.  Inte tänker du väl visa dig top-less här??!!!!
Ophelia
16-02-2007, 13:58
CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 13:28) CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad :)
Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp :) Så kul Lycka till! Tack så mycket. Skönt att få svamla av sig
CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:58) CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 13:28) CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp  Så kul Lycka till! Tack så mycket. Skönt att få svamla av sig  Hoppas du får flera att välja mellan så du kan känna dig riktigt nöjd, grattis o lycka till!!
CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 13:33) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-02-2007, 13:28) CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 12:03) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-02-2007, 16:16) Det svamlas för lite nu tycker jag! Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi!  Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up!  Han är lik dej Magdis! Du brukar ju också leka med maten har vi sett!  Jajamänsan! Han verkar bli mamma upp i dagen både till utseende och personlighet!  Jag har hittat den perfekta leksaken till honom iallafall....tog en bild på det idag men har inte hunnit ladda in den än.  Inte tänker du väl visa dig top-less här??!!!!  You wish! Det är en väldigt populär leksak med många tuttar...bilden kommer väl nån gång i eftermiddag.
Ophelia
16-02-2007, 14:25
CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 14:03) CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:58) CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 13:28) CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp  Så kul Lycka till! Tack så mycket. Skönt att få svamla av sig  Hoppas du får flera att välja mellan så du kan känna dig riktigt nöjd, grattis o lycka till!!  Hmmmm...nej tack....jag var riktigt nöjd med mitt nya arbete och hade inga förhoppningar att bli erbjuden mer. Men visst ger det en höjning av självkänslan och vetskap att man uppenbarligen har med sig en del nyttigheter i bagaget och det man kämpat för börjar ge resultat
Biggan_
16-02-2007, 14:29
CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 14:25) CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 14:03) CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:58) CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 13:28) CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp  Så kul Lycka till! Tack så mycket. Skönt att få svamla av sig  Hoppas du får flera att välja mellan så du kan känna dig riktigt nöjd, grattis o lycka till!!  Hmmmm...nej tack....jag var riktigt nöjd med mitt nya arbete och hade inga förhoppningar att bli erbjuden mer. Men visst ger det en höjning av självkänslan och vetskap att man uppenbarligen har med sig en del nyttigheter i bagaget och det man kämpat för börjar ge resultat  Lycka till med nya jobbet Ophelia!
Ophelia
16-02-2007, 14:32
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 14:29) Lycka till med nya jobbet Ophelia!  Tack...gulle dig Blir lite konstigt att få nytt arbete...och sedan komma till intervju på samma ställe med i en annan tjänst
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-02-2007, 14:04) Det är en väldigt populär leksak med många tuttar...bilden kommer väl nån gång i eftermiddag. :D Kan det vara en bitmina?
CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 14:32) CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 14:29) Lycka till med nya jobbet Ophelia! :wub: Tack...gulle dig Blir lite konstigt att få nytt arbete...och sedan komma till intervju på samma ställe med i en annan tjänst  Lite udda situation måste jag hålla med om Men kul såklart!
CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad :)
Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp :) Så spännande, Lycka till på intervjun!
CITAT (Ophelia @ 16-02-2007, 13:25) Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp  Oh så spännande. Lycka till
CITAT (faith @ 16-02-2007, 14:37) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-02-2007, 14:04) Det är en väldigt populär leksak med många tuttar...bilden kommer väl nån gång i eftermiddag.  Kan det vara en bitmina? Där slog du huvudet på spiken!  Hade glömt bort att det kallades så. Det måste vara en av de mest klassiska babyleksakerna. Här får lille herrn lov att försöka söva sig med plasttuttar för mamma får inte plats bredvid honom i vagnen!
Lillgubben ser då ut att uppskatta kopian.
Vad ska ni göra en dag som denna då? Jag ska försöka hinna baka bullar efter ett recept min mamma skickade...glutenfria bullar. Sen undrar jag: Var sjutton är anna_rispan nånstans? Är det mycket i plugget nu eller vad? Anna, hallåååååå!
Jag undrar också över Anna Rispan. Det kanske är studierna som tar tid.
Hallå Anna - hur har du det ?
Jag skulle göra kaffe här nyss...det borde ju inte vara så svårt. Man lägger kaffe i filtret och sen kan det va liiiite bra om man häller i vatten också. Annars kommer man o ska hämta sitt kaffe en stund senare och undrar varför kannan är tom!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-02-2007, 12:35) Jag skulle göra kaffe här nyss...det borde ju inte vara så svårt. Man lägger kaffe i filtret och sen kan det va liiiite bra om man häller i vatten också. Annars kommer man o ska hämta sitt kaffe en stund senare och undrar varför kannan är tom! 
malin72
17-02-2007, 16:02
CITAT (malin72 @ 17-02-2007, 16:02) Jag känner till det där med wow... fast här är det sambon som spelar. Jag blir faktiskt aningens trött på det ibland! För han låter som alfons Åberg: Jag ska bara  Tex: fö en timma sedan skulle han dammsuga om 20 minuter. Grrr Tack o lov att jag har min egna dator i alla fall!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-02-2007, 15:04) Här får lille herrn lov att försöka söva sig med plasttuttar för mamma får inte plats bredvid honom i vagnen!  Såna där hade mina barn också när dom var små. Och det är ju många år sen nu Poppis pryl minns jag!
CITAT (Alba @ 17-02-2007, 11:56) Jag undrar också över Anna Rispan. Det kanske är studierna som tar tid.
Hallå Anna - hur har du det ? Saknar också Anna
Wow regerar
Sitter på jobbet och väntar på att få stänga och åka hem till mina föräldrars lägenhet. Jag ska hålla deras kattunge sällskap i natt då föräldrarna är borta hela helgen. Det känns lite konstigt för det blir första natten som jag sover borta från Max sedan han föddes. Han är ju 6 1/2 nu och ska jag vara ärlig så ska det bli såååå skönt att vara helt för mig själv i kväll och i natt.  (är man en dålig mamma om man känner så?  ) Räknar dock med att ha lite sällskap av er här på odla under kvällen.
Ophelia
17-02-2007, 18:48
Anita Gg: Det är över 25700 visningar på denna tråd som du skapat. Det är inte illa
CITAT (Ophelia @ 17-02-2007, 18:48) Anita Gg: Det är över 25700 visningar på denna tråd som du skapat. Det är inte illa  Intresset för trevligt småsvammel är underskattat tror jag
CITAT (Leia @ 17-02-2007, 18:47) Sitter på jobbet och väntar på att få stänga och åka hem till mina föräldrars lägenhet. Jag ska hålla deras kattunge sällskap i natt då föräldrarna är borta hela helgen. Det känns lite konstigt för det blir första natten som jag sover borta från Max sedan han föddes. Han är ju 6 1/2 nu och ska jag vara ärlig så ska det bli såååå skönt att vara helt för mig själv i kväll och i natt.  (är man en dålig mamma om man känner så?  ) Räknar dock med att ha lite sällskap av er här på odla under kvällen.  Så,  Nu är jag på plats i lägenheten. Katten som har varit själv sedan igår är otroligt kelig och går och ställer sig framför skärmen till dator hela tiden för att jag ska gosa med henne istället för att läsa på skärmen.
CITAT (Leia @ 17-02-2007, 19:38) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 18:47) Sitter på jobbet och väntar på att få stänga och åka hem till mina föräldrars lägenhet. Jag ska hålla deras kattunge sällskap i natt då föräldrarna är borta hela helgen. Det känns lite konstigt för det blir första natten som jag sover borta från Max sedan han föddes. Han är ju 6 1/2 nu och ska jag vara ärlig så ska det bli såååå skönt att vara helt för mig själv i kväll och i natt.  (är man en dålig mamma om man känner så?  ) Räknar dock med att ha lite sällskap av er här på odla under kvällen.  :wub: Så,  Nu är jag på plats i lägenheten. Katten som har varit själv sedan igår är otroligt kelig och går och ställer sig framför skärmen till dator hela tiden för att jag ska gosa med henne istället för att läsa på skärmen.  Skönt att få vara lite för sig själv!  Såklart du inte är nån dålig mamma för att du tycker det!! Ojojoj så skönt jag tyckte det var när mannen och dottern åkte till landet en hel vecka och jag var ensam hemma! Jag var inte riktig så ensam som jag trodde den gången...Lilleman låg o skvalpade i magen som en encellig varelse då visade det sig! njut av lugn och ro nu medan du kan!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-02-2007, 20:12) njut av lugn och ro nu medan du kan!  Så mycket lugn och ro verkar det inte bli, katten är hur busig som helst!  Dessutom aporterar hon leksaker  Man kastar iväg en sak åt henne och hon hämtar den och lämnar den till en så man kan kasta den igen. Hon har nog varit lite för mycket hundvakt åt Dino! (det är här Dino är när jag jobbar långa dagar)
Naaw så sött, önskar min katt gjorde så
CITAT (Leia @ 17-02-2007, 20:24) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-02-2007, 20:12) njut av lugn och ro nu medan du kan! :) Så mycket lugn och ro verkar det inte bli, katten är hur busig som helst! Men den tjatar väl inte sönder öronen på dig iallafall?  Jag skulle ge mycket för en tjatfri zon här hemma.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-02-2007, 20:35) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 20:24) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-02-2007, 20:12) njut av lugn och ro nu medan du kan!  Så mycket lugn och ro verkar det inte bli, katten är hur busig som helst! Men den tjatar väl inte sönder öronen på dig iallafall?  Jag skulle ge mycket för en tjatfri zon här hemma.  Tyst och fin är hon, det har du rätt i!
CITAT (Leia @ 17-02-2007, 19:38) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 18:47) Sitter på jobbet och väntar på att få stänga och åka hem till mina föräldrars lägenhet. Jag ska hålla deras kattunge sällskap i natt då föräldrarna är borta hela helgen. Det känns lite konstigt för det blir första natten som jag sover borta från Max sedan han föddes. Han är ju 6 1/2 nu och ska jag vara ärlig så ska det bli såååå skönt att vara helt för mig själv i kväll och i natt.  (är man en dålig mamma om man känner så?  ) Räknar dock med att ha lite sällskap av er här på odla under kvällen.  :wub: Så,  Nu är jag på plats i lägenheten. Katten som har varit själv sedan igår är otroligt kelig och går och ställer sig framför skärmen till dator hela tiden för att jag ska gosa med henne istället för att läsa på skärmen.  Inte är du dålig mamma för det Ha så mysigt nu och njut av stillheten (tystnaden)
CITAT (Leia @ 17-02-2007, 21:03) Var inte för säker... jag brukar ta ett antal "femmor"/dag
CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:06) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 21:03) Nu har katten äntligen somnat  Hoppas att det är för natten, så det inte bara är en "femma" hon tar.  :D :wub: Var inte för säker... jag brukar ta ett antal "femmor"/dag  Nu är hon ifarten igen. Det blir kanske en jobbigare natt ihop med katten än vad det är hemma.
CITAT (Leia @ 17-02-2007, 21:23) CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:06) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 21:03) Var inte för säker... jag brukar ta ett antal "femmor"/dag  Nu är hon ifarten igen. Det blir kanske en jobbigare natt ihop med katten än vad det är hemma.  Tror nog att hon lugnar ner sig när du lägger dig... så gjorde iaf vår katt. Hon la sig alltid i fotändan så fort vi gick i säng.
CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:25) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 21:23) CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:06) CITAT (Leia @ 17-02-2007, 21:03) Var inte för säker... jag brukar ta ett antal "femmor"/dag  Nu är hon ifarten igen. Det blir kanske en jobbigare natt ihop med katten än vad det är hemma.  Tror nog att hon lugnar ner sig när du lägger dig... så gjorde iaf vår katt. Hon la sig alltid i fotändan så fort vi gick i säng.  Katten sov till 03.00 och har sedan med jämna mellanrum kommit och väckt mig  Definitivt en jobbigare natt än hemma, Dino brukar vänta till 05.00 innan han börjar puffa på mig.  Dessutom går han och lägger sig igen när jag säger att han ska göra det. Men jag är ganska imponerad av att katten verkligen apporterar leksaker, lämnar dem hur snyggt som helst i handen så att man kan kasta iväg dem igen. Bra mycket "duktigare" än Dino på det, och man behöver inte ens ge komandot.
Vilken rolig kisse som apporterar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|