Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-01-2007, 18:43)
CITAT (malin72 @ 10-01-2007, 18:43)
nämen Magdis vad är det för titel du har valt ohmy.gif  :lol:  :lol:  :lol:

Är den för provocerande tror du? unsure.gif

Nääää !!
Är det din man som har hittat på den? laugh.gif

Med tanke på att lilleman kallades "prost" häromdagen så trodde jag att
du skulle ta nåt i stil med "lillprostens mor" laugh.gif
anna_rispan
Jösse vad fort det gick för dig att komma över 5000!!!!!!!
Magdis
CITAT (malin72 @ 10-01-2007, 18:44)
nämen Magdis vad är det för titel du har valt ohmy.gif  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

skojja ju bara laugh.gif laugh.gif laugh.gif vad tycker maken,eller var det den han valde rolleyes.gif laugh.gif

Ja det var han som föreslog den men han ångrade sig lite när han förstod att jag tänkte ta den på riktigt! laugh.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-01-2007, 18:45)
CITAT (malin72 @ 10-01-2007, 18:44)
nämen Magdis vad är det för titel du har valt ohmy.gif  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

skojja ju bara laugh.gif laugh.gif laugh.gif vad tycker maken,eller var det den han valde rolleyes.gif laugh.gif

Ja det var han som föreslog den men han ångrade sig lite när han förstod att jag tänkte ta den på riktigt! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 10-01-2007, 18:45)
Nääää !!
Är det din man som har hittat på den? laugh.gif

Med tanke på att lilleman kallades "prost" häromdagen så trodde jag att
du skulle ta nåt i stil med "lillprostens mor" laugh.gif

Det var lite för mjukt för att passa mig! rolleyes.gif laugh.gif
yenny
Nämen.. Kolla vad som hänt idag då!

Grattis magdis till titeln!
mulle
laugh.gif Bra titel! Grattis
Mulle
LadyG
Nämen, det var som attan - redan!

Grattis Magdis!
evelina
Bästa hitills Magdis!!!! laugh.gif laugh.gif
Magdis
Tackar tackar! *bugar* biggrin.gif
pejori
kanonbra titel magdis laugh.gif laugh.gif
Kathy
Magdis för president!!! Underbar titel!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Snart rodnar jag ju! wub.gif rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-01-2007, 20:56)
Snart rodnar jag ju! wub.gif rolleyes.gif

hehe......vi kommer aldrig tro dig igen...... tongue.gif
Inte med den titeln........ biggrin.gif
Biggan_
Grattis till din fina titel Magdis och välkommen i 5000-klubben! biggrin.gif
Verkligen passande titel tycker jag för visst är du full i f*n allt som oftast! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Betty
Klockrent Magdis! laugh.gif
Gillan
Jösses vilken pärs alltså ohmy.gif , kort och riktigt intensiv blink.gif
Men nu tror jag att jag återuppstått från de utslagnas skara igen unsure.gif
Riktigt hög feber, frossa och ont i halsen...........men nu är det borta igen.
Fortfarande trött och spak.........men vid gott mod biggrin.gif

Hur är det med er andra som som också fick sig en släng av vad det nu var?
Hoppas ni också mår bättre smile.gif

Ps! Jag " såg " också din titel som Biggan, Magdis wub.gif laugh.gif, med glimten i ögat och hornen rätt ut rolleyes.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 11-01-2007, 10:47)

Ps! Jag " såg " också din titel som Biggan, Magdis wub.gif laugh.gif, med glimten i ögat och hornen rätt ut rolleyes.gif laugh.gif

där ser du...C-vitamin brus är bara bäst ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 11-01-2007, 10:50)
CITAT (Evgeni @ 11-01-2007, 10:47)

Ps! Jag " såg " också din titel som Biggan, Magdis wub.gif  :lol:, med glimten i ögat och hornen rätt ut rolleyes.gif  :lol:

där ser du...C-vitamin brus är bara bäst ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jaaaa, fast jag fick ingen Whiskey, det fick Anita, och enligt henne hade hon lite roligt, men det hade inte jag rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Hör ni.........jag vet,jag är trög, men jag fattar fortfarande inte hur ni får in era bilder i " nummertråden ". Det kvittar hur jag gör så får jag felmeddelande! Men jag fick ju in en bild för ett tag sedan och förstår inte hur jag gjorde då blink.gif laugh.gif

Jag behöver personlig coatching rolleyes.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 11-01-2007, 11:14)
Hör ni.........jag vet,jag är trög, men jag fattar fortfarande inte hur ni får in era bilder i " nummertråden ". Det kvittar hur jag gör så får jag felmeddelande! Men jag fick ju in en bild för ett tag sedan och förstår inte hur jag gjorde då blink.gif laugh.gif

Jag behöver personlig coatching rolleyes.gif laugh.gif

Du söker i Google på bilder. Ta t.ex. siffran 990
http://images.google.se/images?q=990%2Bpla...um=10&hl=sv&lr=

Längst ner hittar du en bild som du vill ha.
Klicka på den bilden.
Bilden kommer då upp på detta sätt (kräver 2 klick)
http://community.wvu.edu/~ast002/plates/2t...t-wv-3jd990.jpg

Kopiera den adressen och gör ett svarsinlägg i tråden.
Klicka på knappen "bild" ovanför svarsrutan.
Klistra in bildens adress i den pop-up-ruta som kommer upp.
Klicka OK och skicka sedan inlägget
AnitaO
Jag har lagt in 989 nu, så du kan testa med 990 smile.gif
Gillan
Ha, det funkade. Tack för hjälpen wub.gif wub.gif
malin72
nääääääää gäsp ögonen går i kors blink.gif soffan ropar på mig rolleyes.gif bara en liten stund annars säckar jag ihop

ses sen
Gillan
Nä, nu är det dags för lite " nyttotajm "..........om jag orkar vill säga rolleyes.gif
LadyG
Köpte en bok om stickning på loppis så nu får vi se om jag kan lära mig den ädla konsten att terrorisera min omgivning med mössor! biggrin.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 11-01-2007, 10:32)
Grattis till din fina titel Magdis och välkommen i 5000-klubben! biggrin.gif
Verkligen passande titel tycker jag för visst är du full i f*n allt som oftast! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Det var det gubben tyckte också! biggrin.gif Tur att han kan skämta om sånt...men å andra sidan; hade han inte haft sån humor hade jag inte varit gift me´ n! tongue.gif
Snöflinga
Trotsade busvädret, åkte in på bio och såg "Underbara älskade" ... helt fantastisk upplevelse ... Mascaran färgade kinderna svarta och Mikael Nykvist är bara så ..!..! Se den wub.gif
Lady Hamilton
Tack för tipset! smile.gif Men i morgon blir det "lokal" Revy för mig laugh.gif
askar
Vi såg Falkenbergsrevyn på teve... Oj vad jag skrattade..
den var ju till stora delar superbra. laugh.gif
malin72
tänk vad skönt och gott det kan vara med glass när man har ont i halsen wub.gif wub.gif
fast det e klart sen kommer hostan wink.gif
AnitaO
Idag åker julsakerna ner i kartongerna.
En dag för tidigt, men nu är jag trött på dom smile.gif
Nu vill jag ha VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR rolleyes.gif tongue.gif
Lady Hamilton
Mina julsaker packade jag ner i går. I dag blir det perenn-sådd smile.gif
askar
Julsakerna är borta men utegranen släcks imorron.
Idag pågår städning... luktar sååå gott av Ajax. smile.gif
Gillan
Det var längesen nu det rolleyes.gif tongue.gif Helt underbart att stryka nya fräscha dukar och gardiner. Förstår inte hur man kan njuta sååå av att hänga upp och plocka fram alla julgrejer och ha så brått som jag har att bli av med det igen så fort julen är över rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif

Nu är det i alla fall frukosttajm för mig. So long!
LadyG
Jag kommer att sakna julsakerna, ljusen, glittret och alla vackra färger.

Fast det ska bli lite kul att piffa till det här hemma ändå, fast inte lika kul som att ställa fram tomtearmén och hänga upp allt...
herkules
CITAT (AnitaGg @ 11-01-2007, 11:18)
CITAT (Evgeni @ 11-01-2007, 11:14)
Hör ni.........jag vet,jag är trög, men jag fattar fortfarande inte hur ni får in era bilder i  " nummertråden ". Det kvittar hur jag gör så får jag felmeddelande! Men jag fick ju in en bild för ett tag sedan och förstår inte hur jag gjorde då blink.gif  :lol:

Jag behöver personlig coatching rolleyes.gif  :lol:

Du söker i Google på bilder. Ta t.ex. siffran 990
http://images.google.se/images?q=990%2Bpla...um=10&hl=sv&lr=

Längst ner hittar du en bild som du vill ha.
Klicka på den bilden.
Bilden kommer då upp på detta sätt (kräver 2 klick)
http://community.wvu.edu/~ast002/plates/2t...t-wv-3jd990.jpg

Kopiera den adressen och gör ett svarsinlägg i tråden.
Klicka på knappen "bild" ovanför svarsrutan.
Klistra in bildens adress i den pop-up-ruta som kommer upp.
Klicka OK och skicka sedan inlägget

men vad, direktlänkar ni till andras bilder och stjäl bandbredd?
trodde inte det gjordes på det här forumet utan att man skulle lägga upp bilderna som visas på eget ställe?
Betty
CITAT (herkules @ 12-01-2007, 12:49)
trodde inte det gjordes på det här forumet utan att man skulle lägga upp bilderna som visas på eget ställe?

Ja usch och fy, såna är vi - ena riktiga hemskingar! rolleyes.gif tongue.gif
LadyG
CITAT (Betty @ 12-01-2007, 12:52)
trodde inte det gjordes på det här forumet utan att man skulle lägga upp bilderna som visas  på eget ställe?

Riktigt tungt kriminella är vad vi är tongue.gif
Fialotta
CITAT (LadyG @ 12-01-2007, 13:13)
CITAT (Betty @ 12-01-2007, 12:52)
trodde inte det gjordes på det här forumet utan att man skulle lägga upp bilderna som visas  på eget ställe?

Riktigt tungt kriminella är vad vi är tongue.gif

Jaha...då blir det finkan nästa.......är man ute till våren tro tongue.gif laugh.gif
anna_rispan
Fortsätt bara att läsa om ni kan acceptera ett utbrott.

Jag tror jag får krupp. Ena studen läser man att: Nej inte kan det vara sjysst att spara ner en bild som någon annans. Nästa stund att va!!! Sparar ni INTE ner bilder, det stjäl ju bandbredd o direktlänka!!!!!!!!

Jaha, vad är det vi ska tänka på då??

Suck. Det lättaste vore ju om man hade alla bilder själv liksom.
Men det går ju inte jämt. Så hur ska man göra då?
Kom med kreativa vettiga förslag istället för att bara klaga!!!!

Anna, som grubblar ihjäl sig på hur fabian man ska göra på nätet!
LadyG
Ta't lugnt Anna, djupa andetag smile.gif

Jag tycker det är bättre att länka till platsen där bilden ligger, då an vem som helst ta reda på ursprunget och vem som äger den. Sparar jag ner den skulle det kännas lite som om jag förösker hävda äganderätt och det vill jag inte.

Bandbredd finns det så gott om idag att det knappast är att räkna som stöld. Ingen betalar per överförd Mb längre om man inte blir lurad av sitt Webhotell.
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 12-01-2007, 13:33)
Ta't lugnt Anna, djupa andetag smile.gif

Jag tycker det är bättre att länka till platsen där bilden ligger, då an vem som helst ta reda på ursprunget och vem som äger den. Sparar jag ner den skulle det kännas lite som om jag förösker hävda äganderätt och det vill jag inte.

Bandbredd finns det så gott om idag att det knappast är att räkna som stöld. Ingen betalar per överförd Mb längre om man inte blir lurad av sitt Webhotell.

Tack för ett bra och lugnande svar. Jag tog ett varv i lägenheten och andades ordentligt.

Låter ju som en bra lösning och bifoga en länk till sidan där man hittar bilden. Kan ju desutom kanske glädja de som surfar på modem. Det händer ju att folk ber om att man sätter in bilder som är mindre för att det tar lång tid att ladda upp sidor med stora bilder på.

smile.gif Nu är jag nog gladare igen
Betty
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 13:18)

Grubbla inte så mycket Anna, man kan ändå aldrig vara alla till lags (den där smileyn har jag inte gjort själv, men den finns i mitt album...) .
Så länge du inte gör nåt olagligt som är direkt straffbart så är det nog ingen fara.

Förresten, om man grubblar för mycket så blir man fortare rynkig och gråhårig - tror jag! (Betty med begynnande åldersnoja...)
rolleyes.gif
LadyG
Bra, man ska inte dra på sig hjärnblödning för en sån sak som Internet även om det kan vara hysteriskt frustrerande med datorer ibland smile.gif

Glömde modemanvändarna ska erkännas, tänkte inte på att de finns. sleep.gif
herkules
Fortsätt bara att läsa om ni kan acceptera ett utbrott.
Jag tror jag får krupp. Ena studen läser man att: Nej inte kan det vara sjysst att spara ner en bild som någon annans. Nästa stund att va!!! Sparar ni INTE ner bilder, det stjäl ju bandbredd o direktlänka!!!!!!!!
Jaha, vad är det vi ska tänka på då??
Suck. Det lättaste vore ju om man hade alla bilder själv liksom.
Men det går ju inte jämt. Så hur ska man göra då?
Kom med kreativa vettiga förslag istället för att bara klaga!!!!

det är schysst att skaffa sig ett eget ställe där man sparar ner de bilder man vill visa (efter att frågat om man får ta bilderna på nätet så klart, om det är sådana bilder och inte egna foton, teckningar)

netikett kallas det, inget man måste följa (alltså man hamnar inte i fängelse som vissa vill göra gällande) men nog blir det en guldstjärna i kanten om man gör som man ska.

personligen så tillåter jag inga direktlänkningar från min egen sida och skulle bli förbannad om någon segade ner min server bara för att visa en bild på ett forum. speciellt en välbesökt forum.

så mitt förslag är:
hittar du en bild på internet som du vill ha, maila ägaren till sidan och fråga om du får ta bilden. får du det så lägg upp bilden på ditt eget ställe och länka därifrån när du vill visa bilden.
Betty
CITAT (herkules @ 12-01-2007, 13:43)
det är schysst att skaffa sig ett eget ställe där man sparar ner de bilder man vill visa (efter att frågat om man får ta bilderna på nätet så klart, om det är sådana bilder och inte egna foton, teckningar)

netikett kallas det, inget man måste följa (alltså man hamnar inte i fängelse som vissa vill göra gällande) men nog blir det en guldstjärna i kanten om man gör som man ska.

personligen så tillåter jag inga direktlänkningar från min egen sida och skulle bli förbannad om någon segade ner min server bara för att visa en bild på ett forum. speciellt en välbesökt forum.

så mitt förslag är:
hittar du en bild på internet som du vill ha, maila ägaren till sidan och fråga om du får ta bilden. får du det så lägg upp bilden på ditt eget ställe och länka därifrån när du vill visa bilden.

No offence, men med ditt förslag så skulle man ju inte ha en suck att hänga med i "Numbers-tråden". rolleyes.gif wink.gif
askar
CITAT (Betty @ 12-01-2007, 13:40)

Grubbla inte så mycket Anna, man kan ändå aldrig vara alla till lags (den där smileyn har jag inte gjort själv, men den finns i mitt album...) .
Så länge du inte gör nåt olagligt som är direkt straffbart så är det nog ingen fara.

Förresten, om man grubblar för mycket så blir man fortare rynkig och gråhårig - tror jag! (Betty med begynnande åldersnoja...)
rolleyes.gif

Nyss vaknat efter min skönhetssömn....
Grubbla... näe... kanske därför jag har persikohy rolleyes.gif
laugh.gif
anna_rispan
CITAT (Betty @ 12-01-2007, 13:40)
rolleyes.gif

Ja just det. Förra årets nyårslöfte ju! Att sluta grubbla!
Jag vet. jag har också åldersnoja för rynkor trots att jag är relativt ung ändå... rolleyes.gif
Betty
CITAT (askar @ 12-01-2007, 14:10)
Nyss vaknat efter min skönhetssömn....
Grubbla...  näe... kanske därför jag har persikohy rolleyes.gif
laugh.gif

Hårig? unsure.gif tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon