Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
malin72
CITAT (AnitaGg @ 01-02-2007, 08:34)
Svårt ibland att släppa saker mentalt ... så att säga.
Om du tycker att du ofta gör det, så försök komma med på nån kurs i mediation (om du inte redan kan det).
Det är ett härligt sätt att koppla av mentalt smile.gif wub.gif

tack, jo det vet jag har skivor här hemma och går i cirklar men har inte orkat på sista tiden sad.gif
det blir inte lättare med panikångest för att som en vän sa för flera år sedan till mig
-ser du den där lilla stenen??????
nej det gör inte malin hon ser ett såååååånt stort berg smile.gif tyvärr sant...
me jag har blivit bättre och inormala fall så är det ganska bra...

tyvärr så kom en masa saker upp igår och natten har varit ett stort snurr så det blir nog bättre på dagen

men något jag alltid undrat över är varför allt ska hända på sama gång,inte en ska att bearbeta och förstå uten 5 saker samma vecka unsure.gif unsure.gif wink.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 08:41)
CITAT (AnitaGg @ 01-02-2007, 08:34)

Svårt ibland att släppa saker mentalt ... så att säga.
Om du tycker att du ofta gör det, så försök komma med på nån kurs i mediation (om du inte redan kan det).
Det är ett härligt sätt att koppla av mentalt  :)  :wub:

tack, jo det vet jag har skivor här hemma och går i cirklar men har inte orkat på sista tiden sad.gif
det blir inte lättare med panikångest för att som en vän sa för flera år sedan till mig
-ser du den där lilla stenen??????
nej det gör inte malin hon ser ett såååååånt stort berg smile.gif tyvärr sant...
me jag har blivit bättre och inormala fall så är det ganska bra...

tyvärr så kom en masa saker upp igår och natten har varit ett stort snurr så det blir nog bättre på dagen

men något jag alltid undrat över är varför allt ska hända på sama gång,inte en ska att bearbeta och förstå uten 5 saker samma vecka unsure.gif unsure.gif wink.gif

Tråkigt att du inte mår bra sad.gif sad.gif
Du är ju så ung och borde ha massa skoj i stället.

Har du nåt fel på hjärtat också? .... fast det kanske du inte vill prata om här? unsure.gif
malin72
äsch...ja det har jag.
men tyvärr så har jag varit med om så mycket skit som tex 8 dödsfall på 10 år var av det ena ett barn på 11 år i plötslig barndöd kallade dom det ,bästa vän mm....men efter allt som hänt 2 utav dödsfallen var av ålder allt annat ovanliga konstigheter sad.gif så utvecklade jag min ångest,åkt ambulans 2 gånger med mina barn medvetslösa mm ja en massa saker, så då utvecklade jag dödsångest i det...
och nu så väntas det svar som inte gör saken lättare

usch vad jag gnäller det är inte mitt vanliga glada jag ska sluta nu med det,det var ju inte meningen att ni ska sitta och lyssna på mina problem

smile.gif wub.gif wub.gif wub.gif tror nog att det blir att ta en tablett och det jag inte ska en kopp kaffe och det där som jag skulle slutat med mad.gif mad.gif ni vet rökningen mad.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 08:49)
äsch...ja det har jag.
men tyvärr så har jag varit med om så mycket skit som tex 8 dödsfall på 10 år var av det ena ett barn på 11 år i plötslig barndöd kallade dom det ,bästa vän mm....men efter allt som hänt 2 utav dödsfallen var av ålder allt annat ovanliga konstigheter sad.gif så utvecklade jag min ångest,åkt ambulans 2 gånger med mina barn medvetslösa mm ja en massa saker, så då utvecklade jag dödsångest i det...
och nu så väntas det svar som inte gör saken lättare

usch vad jag gnäller det är inte mitt vanliga glada jag ska sluta nu med det,det var ju inte meningen att ni ska sitta och lyssna på mina problem

smile.gif wub.gif wub.gif wub.gif tror nog att det blir att ta en tablett och det jag inte ska en kopp kaffe och det där som jag skulle slutat med mad.gif mad.gif ni vet rökningen mad.gif

Livet tycks ha ordentlig uppförsbacke ibland.
Och det verkar som om vissa drabbas mer än andra sad.gif
En kram från mig också wub.gif
malin72
tack wub.gif

om nu bara blommorna kommer och våren så min riktiga terapi kommer igång biggrin.gif biggrin.gif
stackars mina små sådder dom är utstirrade och så om pysslade så dom skriker nog låååååååt oss vaaaaaaa laugh.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 08:56)
stackars mina små sådder dom är utstirrade och så om pysslade så dom skriker nog låååååååt oss vaaaaaaa laugh.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif
malin72
hoppas på fröer på posten snart dåå blir allt mycket bättre om nu sambon kommer med mina lysrör
malin72
så där ja lite av låten jag la in förrut och jag mår bättre....lite styrka för dagen iallafall..så nog får hon fram ett bra budskap wub.gif wub.gif wub.gif
malin72
åhhhh vad det är jobbigt när hantverkare inte hör av sig och man sitter och väntar på att dom ska komma wink.gif jaha får väl vänta vidare rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 10:39)
åhhhh vad det är jobbigt när hantverkare inte hör av sig och man sitter och väntar på att dom ska komma wink.gif jaha får väl vänta vidare rolleyes.gif

Ganska vanligt när det gäller hantverkare.
Man önskar att dom kunde höra av sig och berätta att dom är försenade.
malin72
ja verkligen förra badrummet dom gjorde (uppe) tog 3 månader ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif av den tiden var avfuktaren på i 3 veckor resten satt jag och väntade och ringde efter dom laugh.gif laugh.gif laugh.gif ena dan här sen en vecka med ingenting laugh.gif laugh.gif så nu sa jag -har jag ett badrum lagom till midsommar nu eller rolleyes.gif tongue.gif
LadyG
Så sur jag skulle vara, om det var mitt badrum! Du verkar mycket mer tålamodig än jag smile.gif
malin72
CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 12:08)
Så sur jag skulle vara, om det var mitt badrum! Du verkar mycket mer tålamodig än jag smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif du ska bara veta.....synd om dom som försöker göra sitt jobb det är ju basen som ska se till att dom vet vad som skas göras tongue.gif tongue.gif dom har nog både sett och hört mig arg tongue.gif rolleyes.gif
LadyG
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 12:13)
CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 12:08)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif du ska bara veta.....synd om dom som försöker göra sitt jobb det är ju basen som ska se till att dom vet vad som skas göras tongue.gif tongue.gif dom har nog både sett och hört mig arg tongue.gif rolleyes.gif

Fast du skäller ju på rätt folk åtminstone, jag skulle nog bara hudflänga den som stod närmast sleep.gif

Äras den som äras bör säger man ju, men vad heter det när man råskäller på någon? "Hudflängas den som hudflängas bör"? laugh.gif

Får hantverkare timbetalt förresten?
malin72
bra fråga hade det varit bostadsrätt här så hde dom förlorat det här kontraktet iallfall laugh.gif laugh.gif laugh.gif
LadyG
Fortsätter de dra ut på tiden förlorar man ju fullständigt respekten, och betalningsviljan. Det borde finnas en lag som reglerar hur söliga de får vara biggrin.gif (Som om vi verkligen behöver fler lagar i det här landet biggrin.gif )

Får de betalt per timme kan man ju förstå varför de sölar smile.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif sant rolleyes.gif
Lady Hamilton
Jag slutar arbeta 07,30 på morgonen och dagpersonalen börjar 07,15......
Kl.07,25 i morse gick brandlarmet ohmy.gif Och tyvärr så brann det på riktigt. Tydligen hade det blivit någon typ av överslag i en el-central mitt i själva den centrala byggnaden (där vi har kök,kontor,centralentre och ca 1/3 av alla vårdrum. Det blev kraftig rökutveckling men vi hann/klarade i allafall att evakuera våra gäster till en intill liggande byggnad. Vaktmästaren klarade rätt snabbt att släcka själva branden men pga röken så tömde vi av säkerhets skäl även "sjukhems delen" Jag åkte hem vid 09-tiden i morse och har nu hunnit "sova" ett par timmar. Sitter nu här och är överlycklig över att inte branden började en eller ett par timmar tidigare.......Vi är 2 personal på natten och dag personalen +kök o vaktmästare är 11st..............Tänk vilken katastrof det kunde ha blivit
Magdis
Vilken mardröm Hamilton, sånt där var jag rädd för när jag jobbade på 12:e våningen på ett sjukhus med så många överbeläggningar att man inte kunnat få ut en enda patient om det börjat brinna. Vi var också 2 personal på natten, en sjuksköterska o en undersköterska. ohmy.gif

Tur att det gick så pass bra iallafall.
stennie
Ja! vilken tur i oturen! Tur att det inte gick värre!
askar
Det måste ha varit en skräckupplevelse... Tur att det hände just när ni var
så många på plats och ingen kom till skada.
Lady Hamilton
Nu på e.m. är det klart att "anläggningen"/huvudbyggnaden måste rök saneras och el-systemet måste dras om. All vård det närmaste dygnet får bedrivas i begränsade lokaler. Förhoppningsvis kan det mesta återgå till det normala i morgon. En av personalen ligger inne på sjukhus för rökskador på observation men man tror att det inte skall vara någon fara
malin72
ojoj Hamilton sad.gif det var läskigt...och tankarna tänk om....usch sad.gif
tur att allt gick bra wub.gif
Alexander-VG-zon3
usch vad tråkigt Hamilton sad.gif , tur att ingen kom allvarligt till skada .

jag själv var och träffade den killen i dag wub.gif
hade på mig jeansen haha undra om det gjorde nån skillnad .
men det var jätte trevligt pratade mycket och det flöt på bra och han var snygg med och trevlig tror vi ska träffas fler gånger sen får man se vad det blir .
Alba
Så spännande Flaxss - lycka till.
Lite pirrigt är det väl tongue.gif
malin72
CITAT (flaxss @ 01-02-2007, 20:34)
men det var jätte trevligt pratade mycket och det flöt på bra och han var snygg med och trevlig tror vi ska träffas fler gånger sen får man se vad det blir .

wub.gif wub.gif wub.gif vad skojj hoppas på fler träffar då smile.gif
AnitaO
Kul att det gick bra Linus smile.gif wub.gif
Kan ju vara lite pirrigt första gången man träffas.
Magdis
CITAT (flaxss @ 01-02-2007, 20:34)

Vad kul att det gick bra med träffen! smile.gif Jag träffade min man på nätet och det var ju ganska pirrigt när vi skulle träffas första gången. Men vi hade lärt känna varann så bra innan så det kändes helt naturligt. Hoppas ni får fler trevliga träffar framöver! smile.gif
Alexander-VG-zon3
tack alla wub.gif

jag hoppas med på fler träffar och att det kanske blir nåt
malin72
Linus!!!!!!!!!!!! jag sitter och föröker att översätta din nya text...går lite sådär kan du översätta smile.gif så får jag se om jag har lite rätt rolleyes.gif
Magdis
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 22:23)
Linus!!!!!!!!!!!! jag sitter och föröker att översätta din nya text...går lite sådär kan du översätta smile.gif så får jag se om jag har lite rätt rolleyes.gif

Kan det vara:
"Men när natten är kall, beskydda mitt hjärta och min själ"

Stämmer det Linus?
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-02-2007, 22:25)

Kan det vara:

Stämmer det Linus?

tongue.gif tongue.gif tongue.gif satt också och fnulade på det.....
Alexander-VG-zon3
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 22:27)

Kan det vara:

Stämmer det Linus?

haha ni knäcker det varje gång laugh.gif biggrin.gif
får komma på en mer svår knäckt nöt wub.gif
Piccante

Kan det vara:

Stämmer det Linus?

Är det något speciellt känt citat eller har du kommit på det själv?
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif familjen förutom jag är ju spansktalande så jag sitter och knagglar utan att fråga rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 01-02-2007, 23:18)

Kan det vara:

Stämmer det Linus?

det är från en låt , fast där sjunger dom det på eng , om du menade det unsure.gif smile.gif
Piccante
CITAT (flaxss @ 01-02-2007, 23:19)
CITAT (Leocarpus @ 01-02-2007, 23:18)

Kan det vara:

Stämmer det Linus?

det är från en låt , fast där sjunger dom det på eng , om du menade det unsure.gif smile.gif

Jo jag undrade om du var lite av en poet på fritiden. Det lät vackert.
Alexander-VG-zon3
haha jag kan inte sånt wub.gif
men det är en vacker gammal låt modern men ändå vacker kommer från 88tror jag kanske inte modern men den tidens modernitet .
Alexander-VG-zon3
kom o tänka på detta med när man skulle låta jorden andas , allt släcktes ju inte .

varför hade man då inte det obligatorisk ??

då kan man veta med säkerhet att det mesta släktets ner . och även gå ut hårdare med det unsure.gif
Piccante
CITAT (flaxss @ 02-02-2007, 00:26)
kom o tänka på detta med när man skulle låta jorden andas , allt släcktes ju inte .

då kan man veta med säkerhet att det mesta släktets ner . och även gå ut hårdare med det unsure.gif

Jag tror att det bara var spam. Ingen större miljöorganisation har gjort reklam för det och de som står som avsändare för mailet kan man inte hitta ohmy.gif Därför blev nog uppslutningen så dålig.
Men jag var inte hemma då så jag hade inte tänt någonstans laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 02-02-2007, 00:28)
kom  o tänka på detta med när man skulle låta jorden andas , allt släcktes ju inte .

då kan man veta med säkerhet att det mesta släktets ner . och även gå ut hårdare med det  :unsure:

Jag tror att det bara var spam. Ingen större miljöorganisation har gjort reklam för det och de som står som avsändare för mailet kan man inte hitta ohmy.gif Därför blev nog uppslutningen så dålig.

men Paris släktes ju ner , tror jag läste det på Aftonbladet
Piccante
CITAT (flaxss @ 02-02-2007, 00:30)
CITAT (Leocarpus @ 02-02-2007, 00:28)
kom  o tänka på detta med när man skulle låta jorden andas , allt släcktes ju inte .

då kan man veta med säkerhet att det mesta släktets ner . och även gå ut hårdare med det  :unsure:

men Paris släktes ju ner , tror jag läste det på Aftonbladet

då fungerade det någonstans iaf laugh.gif samordningen av kampanjen måste ha varit usel för inga svenska organisationer har marknadsfört det. Jag kollade tidigare Miljöförbundet- Jordens vänner (MJV), Greenpeace Sverige och Svenska Naturskyddsföreningen.
Det beror kanske på att så få snackar franska här blink.gif Det togs kanske inte på allvar för jag har aldrig hört talas om de franska organisationerna.
Alexander-VG-zon3
nej jag har inte hört nåt förens jag läste på på aftonbladet så verkade det som om det inte gick fram , men tänkte har man så man måste å går fram hårdare så går det kanske
Piccante
CITAT (flaxss @ 02-02-2007, 00:45)
nej jag har inte hört nåt förens jag läste på på aftonbladet så verkade det som om det inte gick fram , men tänkte har man så man måste å går fram hårdare så går det kanske

Den typen av aktioner funkar kanske för att göra folk lite mer medvetna. Men tyvärr ökade elanvändningen under de 5 minuterna i Sverige så effekten försvann.

Det vore nog mer effektivt om fler kunde sänka sin inomhustemp med en grad under vintern istället. Då spar man energi och man ser på sin räkning oxå att det gör gott för plånboken, vilket brukar göra folk mer engagerade smile.gif
Piccante
Hittade lite energi spartips de kan man använda varje dag smile.gif
AnitaO
CITAT (Leocarpus @ 02-02-2007, 00:50)

Bra sida smile.gif
Storstäda bakom kylen, det var nåt nytt för mig.

Sätt i gång grabbar, nu när kontoutdragen är sorterade laugh.gif
AnitaO
Husses nya leksak är en GPS.
The difference between men and boys? The Price of the toys laugh.gif

Fast han säger att han har köpt den till mig.
Jag har ett lokalsinne som ingen behöver vara avundsjuk på.
Hur många gånger jag ringt hem och behövt hjälp med att hitta har jag tappat räkningen på biggrin.gif

I mars ska jag åka till Stockholm och hämta upp en tjej i centrala Norrköping på vägen.
Det blir perfekt! En liten dosa som berättar för mig när jag ska svänga tongue.gif

askar
CITAT (AnitaGg @ 02-02-2007, 04:35)

Bra sida smile.gif

Maken brukar göra det ett par ggr/år, flyttar både kyl/frys och frysskåp
dammsuger elementen och nere på och runt kompressorn.
Där brukar det hinna samlas en del damm.
malin72
CITAT (askar @ 02-02-2007, 06:44)
CITAT (AnitaGg @ 02-02-2007, 04:35)

Bra sida smile.gif

Maken brukar göra det ett par ggr/år, flyttar både kyl/frys och frysskåp
dammsuger elementen och nere på och runt kompressorn.
Där brukar det hinna samlas en del damm.

ja usch fick ny kyl och frys i somras och blä vad äckligt det var där bakom sad.gif rolleyes.gif men jag tror inte att man tänker att man kan flytta på dom wink.gif
Anma
CITAT (AnitaGg @ 02-02-2007, 06:41)
Husses nya leksak är en GPS.
The difference between men and boys? The Price of the toys laugh.gif

Fast han säger att han har köpt den till mig.
Jag har ett lokalsinne som ingen behöver vara avundsjuk på.
Hur många gånger jag ringt hem och behövt hjälp med att hitta har jag tappat räkningen på biggrin.gif

I mars ska jag åka till Stockholm och hämta upp en tjej i centrala Norrköping på vägen.
Det blir perfekt! En liten dosa som berättar för mig när jag ska svänga tongue.gif

Här i huset finns en sådan också, men annat märke, Miomap. När vi fick handpenningen för huset bestämde vi för att vi sulle slösa 5000:- på precis vad vi ville.
Då tänkte jag först att vi skulle dela den summan och ha hälften var... Men så övertalade gubben mig på att köpa en GPS istället för 4600:-, jag ville först inte ha en. Vilken onödig pryl! Men gick med på att köpa en iallafall, och har inte ångrat mig en sekund! smile.gif
När man inte hittar är det bara att skriva in adressen och när man hittar ser man hela tiden hur långt det är kvar till målet... Kanon på världens tråkigaste väg mellan Östhammar och Uppsala... smile.gif Dessutom varnar den för fartkamerorna om man skulle råka köra lite för fort.
Och man kan välja kortast, snabbast eller ekonomiskt. Sen väljer GPSen vilken väg som är just det. Kortast väg brukar ta längst tid för då får man köra ut på alla möjliga kostigar som finns. Roligt när man har tid! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon