Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Alexander-VG-zon3
blir tosig på dom här blommflugorna eller bananflugorna sånna små s***r .
flyger framför huet sen senare sätter dom sig på skärmen och skiter
Biggan_
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 00:30)
nja vet inte om jag vågar det wink.gif
typ kommer där en hemsk vinter så dör alla och då har man misslyckas hmm eller nåt .

...men då har du ju provat i allafall! Om man aldrig vågar prova, så får man ju inte veta om det fungerar! Det är väl inte så farligt att misslyckas i heller! Jag vill i allafall inte dö nyfiken! rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
ah får se kanske wub.gif

många personer som vrider på huet när dom går förbi , dom tror väl man minst har tappat 10skruvar
Biggan_
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 00:37)
ah får se kanske wub.gif

många personer som vrider på huet när dom går förbi , dom tror väl man minst har tappat 10skruvar

...alltid roar det någon! ohmy.gif laugh.gif wub.gif
Kathy
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 00:28)
får börja skriva här lite , har ju snart 5000 eller va man skulle ha , så hur går detta till i denna tråden fritt fram ?? unsure.gif

vad tycker ni jag ska ha för titel ??

Åh....du är snart där för egen titel. wub.gif Spännande. smile.gif
AnitaO
Ja, det är första barnbarnet så det är himla spännande smile.gif
Reserv
Undra när jag ska få några barnbarn då?? unsure.gif Tycker juh jag förberett det så bra biggrin.gif med 6 barn så vore det väl själva den om man skulle bli utan va´? rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 07:40)
Undra när jag ska få några barnbarn då?? unsure.gif Tycker juh jag förberett det så bra biggrin.gif med 6 barn så vore det väl själva den om man skulle bli utan va´? rolleyes.gif

Jo det är segt nuförtiden! Dagens förstföderskor är ju runt 30 år! Sedan blir det bråttom om dom skall ha några stycken! ohmy.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 17-01-2007, 07:48)
Undra när jag ska få några barnbarn då?? unsure.gif  Tycker juh jag förberett det så bra biggrin.gif med 6 barn så vore det väl själva den om man skulle bli utan va´? rolleyes.gif

Jo det är segt nuförtiden! Dagens förstföderskor är ju runt 30 år! Sedan blir det bråttom om dom skall ha några stycken! ohmy.gif laugh.gif

Aha, rolleyes.gif det börjar dra ihop sig snart kanske då tongue.gif
Näe..... unsure.gif ärligt talat tror jag lillgrabben blir först ut där
Biggan_
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 07:53)
CITAT (Birgitta P @ 17-01-2007, 07:48)
Undra när jag ska få några barnbarn då?? unsure.gif  Tycker juh jag förberett det så bra biggrin.gif med 6 barn så vore det väl själva den om man skulle bli utan va´? rolleyes.gif

Aha, rolleyes.gif det börjar dra ihop sig snart kanske då tongue.gif
Näe..... unsure.gif ärligt talat tror jag lillgrabben blir först ut där

Ja dom är så välkomna, när dom än kommer! wub.gif
...och vet du Reserv, det är smittsamt också! Börjar en så brukar dom andra bli sugna på smått också! ...så kanske lillgrabben är den som drar igång det hela! biggrin.gif
Reserv
tongue.gif skulle va´nåt med en bunt barnbarn wub.gif Det är faktiskt så man längtar, man får juh behärska sig så man inte snidar till en sladd till bara rolleyes.gif Det skiljer 10 år mellan lillan och minsta grabben biggrin.gif
AnitaO
Ha, ha ...
Det vore väl nåt!! Att ha jämngamla barn och barnbarn laugh.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 08:07)
Ha, ha ...
Det vore väl nåt!! Att ha jämngamla barn och barnbarn laugh.gif

biggrin.gif Inte alldeles ovanligt faktiskt rolleyes.gif
AnitaO
Sydde nya köksgardiner i går kväll.
Det var dags att få ner julgardinerna och jag hade inte kommit till skott rolleyes.gif
Svårt att hitta fina tyger som passar ihop med en så mönstrad tapet, men detta gillade jag.
En duk räckte det till också smile.gif

malin72
CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 08:29)
Det var dags att få ner julgardinerna och jag hade inte kommit till skott rolleyes.gif
Svårt att hitta fina tyger som passar ihop med en så mönstrad tapet, men detta gillade jag.

fin fint wub.gif
askar
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 15:59)
Måste ju presentera mitt 17 veckor "gamla" barnbarn smile.gif

Åh så roligt Anita smile.gif En spännande tid att gå och vänta på lill*n.
Visst är det fantastiskt att man kan få så skarpa bilder inifrån.
AnitaO
CITAT (askar @ 17-01-2007, 11:18)
Måste ju presentera mitt 17 veckor "gamla" barnbarn  :)

Åh så roligt Anita smile.gif En spännande tid att gå och vänta på lill*n.
Visst är det fantastiskt att man kan få så skarpa bilder inifrån.

Ja, det är otroligt.
Då kan man ju följa utvecklingen på ett helt annat sätt än på den tiden när en annan var gravid smile.gif
Betty

Snyggt! smile.gif
Betty
Måste ju presentera mitt 17 veckor "gamla" barnbarn smile.gif

Grattis! Barnbarn är så mysigt. wub.gif
yenny
får börja skriva här lite , har ju snart 5000 eller va man skulle ha , så hur går detta till i denna tråden fritt fram ?? unsure.gif

Japp... här är det bara att tuta och köra och prata om vad du vill biggrin.gif
Jag skall fundera på det där med namn.. Test odlare kanske?
Betty
får  börja skriva här lite , har ju snart 5000 eller va man skulle ha , så hur går detta till i denna tråden fritt fram ?? unsure.gif

Zonknäckar'n kanske, ...eller Medelhavsväxtsamlare
malin72
springer ut ett tag med sonen nu ....dom bilar på undervåningen sad.gif sad.gif hej på ett tag
Eva i Skåne
Nu har jag gjort något jag inte alls planerat. Tömt frysen för avfrostning smile.gif Snacka om att det behövdes unsure.gif blink.gif rolleyes.gif Jag brukar försöka avfrosta när det är minusgrader ute så funkar det så bra att bra sätta ut matvarorna, men nu när jag var nere i köket ringde orden jag fått från en vän innan idag i mina öron "en djupdykning i frysen" biggrin.gif
Nog verkar min frys full när jag öppnar, men det ser ut att vara bröd och bröd och bröd på alla hyllorna

Snabbt, snabbt snabbt, innan förnuftet tar tag i mig skyndar jag att tömma alla hyllorna och ut på terassen, trots att där inte är några minusgrader (+7)

Jaha. Så var det då alla plastburkar som mannen frusit in en massa rester i blink.gif. "Det räcker till en pizza" unsure.gif Jovisst, men när gjorde vi hemlagad pizza sist? wacko.gif Snabbt, snabbt (igen rolleyes.gif ) så åkte innehållet i alla burkar utom två i en sopkasse. Ingen människa kan ju se vad det är i dom där burkarna som stått ett antal månader i frysen och inte har några lappar.

På fredag kommer mannen hem efter en veckokurs. Går han på, att vi ätit rester hela veckan, tro.... laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Just nu sitter jag förresten och snaskar i mig lite styckfrysta hallon tongue.gif Det blir inga fler hallontårtor förrän efter sommaren biggrin.gif smile.gif sleep.gif
Anma
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2007, 16:46)
Nu har jag gjort något jag inte alls planerat. Tömt frysen för avfrostning smile.gif Snacka om att det behövdes unsure.gif blink.gif rolleyes.gif Jag brukar försöka avfrosta när det är minusgrader ute så funkar det så bra att bra sätta ut matvarorna, men nu när jag var nere i köket ringde orden jag fått från en vän innan idag i mina öron "en djupdykning i frysen" biggrin.gif
Nog verkar min frys full när jag öppnar, men det ser ut att vara bröd och bröd och bröd på alla hyllorna

Snabbt, snabbt snabbt, innan förnuftet tar tag i mig skyndar jag att tömma alla hyllorna och ut på terassen, trots att där inte är några minusgrader (+7)

Jaha. Så var det då alla plastburkar som mannen frusit in en massa rester i blink.gif. "Det räcker till en pizza" unsure.gif Jovisst, men när gjorde vi hemlagad pizza sist? wacko.gif Snabbt, snabbt (igen rolleyes.gif ) så åkte innehållet i alla burkar utom två i en sopkasse. Ingen människa kan ju se vad det är i dom där burkarna som stått ett antal månader i frysen och inte har några lappar.

På fredag kommer mannen hem efter en veckokurs. Går han på, att vi ätit rester hela veckan, tro.... laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Just nu sitter jag förresten och snaskar i mig lite styckfrysta hallon tongue.gif Det blir inga fler hallontårtor förrän efter sommaren biggrin.gif smile.gif sleep.gif

I höstas när frysen pajade köpte vi en självavfrostande istället. Ångrar mig inte en sekund! Har inte sett en skymt av isbildning i frysen än... wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

(Det är ju sååå tråkigt att frosta av frysar!) smile.gif
Alba
CITAT (Betty @ 17-01-2007, 11:31)
Det var dags att få ner julgardinerna och jag hade inte kommit till skott  :rolleyes:
En duk räckte det till också  :)

Snyggt! smile.gif

Instämmer. Fina färger.
Eva i Skåne
CITAT (Anne R @ 17-01-2007, 17:33)
I höstas när frysen pajade köpte vi en självavfrostande istället. Ångrar mig inte en sekund! Har inte sett en skymt av isbildning i frysen än... wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

(Det är ju sååå tråkigt att frosta av frysar!) smile.gif

Det låter inte fel alls, för visst är det tråkigt
men vi bor i hyresrätt och där får man bara det billigaste... unsure.gif
Magdis
Här har ni svamlat flera sidor sen sist ser jag! biggrin.gif Har inte varit vid datorn förrän nu, det måste nästan vara rekord! rolleyes.gif
Reserv
Tack, nu fick jag juh nåt att göra i morron när det ska va´kallgrader.... wacko.gif frosta av frysen rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 18:03)
Tack, nu fick jag juh nåt att göra i morron när det ska va´kallgrader.... wacko.gif frosta av frysen rolleyes.gif

Finns det inget roligare att pyssla med där borta? rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2007, 18:09)

Dagens happening .... frosta av frysen biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif
AnitaO
Jag saknar Leia. Har inte sett till henne på länge sad.gif
Är det nån som har kontakt med henne?
Eva i Skåne
CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 18:29)

Javisst, det är så kul att sitta och höra hur det ramlar isbitar och hur det rinner ner i byttan wink.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2007, 18:34)

Javisst, det är så kul att sitta och höra hur det ramlar isbitar och hur det rinner ner i byttan wink.gif laugh.gif

Nästan kuligare än TV juh laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
hur av frostar ni frysen ?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 18:53)
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2007, 18:34)

Nästan kuligare än TV juh laugh.gif laugh.gif laugh.gif

beror på va det är för tv wink.gif
Reserv
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 18:53)

Jag stressar avfrostningen, har 4 kastruller på spisen och 4 i frysen så det ångar kokande varmt där inne, det går på mindre än en timme då rolleyes.gif
ninnisky
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 17:53)

trycker på avfrostningsknappen smile.gif
men gillar att hjälpa den på traven, d v s plocka bort den isen som tinat!

Tack för påminnelsen, förresten biggrin.gif biggrin.gif
pejori

trycker på en knapp och lämnar dörren öppen... smile.gif
allt vatten och is, samlas i lådorna som får vara kvar wub.gif
bara att tömma och torka ur sen smile.gif
gjorde min i måndags laugh.gif
Eva i Skåne
Fy så orättvist blink.gif
Min har stått där och droppat och stänkt - 3-4 timmar nu unsure.gif
anna_rispan
våran dog ju så vi hade halva jobbet gjort när varorna hade körts till sambon föäldrar. men annars så tömmer vi den på alla varor o drar ner tempen. tycker det går rätt snabbt utan att stressa på. men det beror ju på hur mycket tid man har.
pejori
jag gör det ofta, varannan månad ungefär, så slipper jag så mycket arbete... smile.gif
den tinar på någon timma och sen är det bara att sparka igång den igen wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 17-01-2007, 19:26)

vilken lyx med en knapp när andra får koka vatten
Reserv
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 19:36)
CITAT (pejori @ 17-01-2007, 19:26)

vilken lyx med en knapp när andra får koka vatten

Vänta bara, det får hon också göra när knappen inte funkar längre biggrin.gif biggrin.gif min är också självavfrostande, rolleyes.gif inte ett jädra dugg kan jag tala om, står bara så på papprat laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
praktiskt om det bara står på pappret , ska förstöra alls knapp funktioner så dom vet hur det känns med att koka vatten wink.gif
får jag det ??
askar
Vi avfrostar bägge frysskåpen ett par ggr/år... ställer ett konvektorelement
eller cupévärmare på stol så att det blåser in i frysen
och all is är borta på ca 20 -30 min. smile.gif
Gillan
CITAT (askar @ 17-01-2007, 19:54)

Vilken himla bra ide´Agneta. Själv har jag avänt hårblåsen vid några tillfällen. Fast vi har också en sån där " själavfrostande" nu. Heter det rolleyes.gif . Och visst, man begöver inte göra det varje år, så det duger bra wub.gif
Reserv

Ingen dum idé det heller, får ta kupévärmaren jag har i tvättstugan så kanske det går lite fortare rolleyes.gif
Betty
Frosta av frysen = nästan lika trist som att putsa fönster... rolleyes.gif
När vi skaffade nytt kök förra våren så köpte vi en självavfrostande frys, den = GULD! biggrin.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 17-01-2007, 19:58)
och all is är borta på ca 20 -30 min.  :)

Vilken himla bra ide´Agneta. Själv har jag avänt hårblåsen vid några tillfällen. Fast vi har också en sån där " själavfrostande" nu. Heter det rolleyes.gif . Och visst, man begöver inte göra det varje år, så det duger bra wub.gif

Letade efter bilden jag hade inne här för länge sedan...(med cupévärmaren)
men den har försvunnit bland alla tusentals laugh.gif
Pjater
Vilka praktiska lösningar ni kommer på som det med kupé värmaren laugh.gif
Får man tänka på när det blir dags att frosta av min wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon