Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Eva i Skåne
Sätt igång att skaffa körkort Malin!!!

Jag var 30 när jag gick in på en körskola första gången och kände mig som en tant bland alla tonåringar, men vad då smile.gif
Jag hade aldrig velat köra bil innan, men då hade jag två barn och det tredje på väg och vi planerade att flytta från Malmö. Då kände jag att jag skulle bli väldigt låst om jag var hänvisad till att åka buss med tre barn så fort jag skulle nåt.

Om det blir för dyrt med körskola kan du kanske övningsköra med sambon eller den snälla grannen.
Om du skaffar körkort så dröjer det inte länge förrän du börjar fundera över hur du alls klarade dig innan.
Gossen Ruda
Hmmm, man behöver en bil också och om körkortet är dyrt.... rolleyes.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 09:10)
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 08:57)
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 08:44)
åhhh vad trött jag blir på sl.....som tur avr kollade jag på avikelser så jag såg att tågen inte gick,fick ringa grannen så barnen kom till skolan sad.gif

på deras sida står det pga personalbrit men sen tittar man på nyheterna och tågen ska inte gå på hela veckan denna sträcka för att som ska kolla 80 tals tågens säkerhet sad.gif  sad.gif
och dom nya tågen som går andra sträckan sätter dom inte in här...

varför kan dom inte låta tågen gå morgon och kväll så man kan komma till och från skola och jobb sad.gif  mad.gif  unsure.gif

Jag får inte kläm på det där riktigt unsure.gif blink.gif har inte dina barn rätt till skolskjuts från dörren?? du verkar bo lite avsides huh.gif

nej då det är bara det att det liksom ligger runt om med bil tar det ca 5 min går vi tar det 40 min tongue.gif tongue.gif tåg 2 minuter ska dom gå till ersättningsbussen tar det ca 10 min en kvart.....

så tåg är den lättaste vägen...
eftersom att jag inte har körkort sad.gif mad.gif mad.gif dunna jag som bara låter allt gå laugh.gif

Okay....och om du omsätter det i kilometer, hur långt är det till skolan, jag tycker ändå det låter som du har rätt till skolskjuts för barnen unsure.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 10:00)
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 09:10)
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 08:57)
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 08:44)
åhhh vad trött jag blir på sl.....som tur avr kollade jag på avikelser så jag såg att tågen inte gick,fick ringa grannen så barnen kom till skolan sad.gif

på deras sida står det pga personalbrit men sen tittar man på nyheterna och tågen ska inte gå på hela veckan denna sträcka för att som ska kolla 80 tals tågens säkerhet sad.gif  sad.gif
och dom nya tågen som går andra sträckan sätter dom inte in här...

varför kan dom inte låta tågen gå morgon och kväll så man kan komma till och från skola och jobb sad.gif  mad.gif  unsure.gif

Jag får inte kläm på det där riktigt unsure.gif blink.gif har inte dina barn rätt till skolskjuts från dörren?? du verkar bo lite avsides huh.gif

nej då det är bara det att det liksom ligger runt om med bil tar det ca 5 min går vi tar det 40 min tongue.gif tongue.gif tåg 2 minuter ska dom gå till ersättningsbussen tar det ca 10 min en kvart.....

så tåg är den lättaste vägen...
eftersom att jag inte har körkort sad.gif mad.gif mad.gif dunna jag som bara låter allt gå laugh.gif

Okay....och om du omsätter det i kilometer, hur långt är det till skolan, jag tycker ändå det låter som du har rätt till skolskjuts för barnen unsure.gif

hm jag vet inte unsure.gif unsure.gif ska kolla det smile.gif
malin72
CITAT (Eva i Skåne @ 06-02-2007, 09:52)
Sätt igång att skaffa körkort Malin!!!

Jag var 30 när jag gick in på en körskola första gången och kände mig som en tant bland alla tonåringar, men vad då smile.gif
Jag hade aldrig velat köra bil innan, men då hade jag två barn och det tredje på väg och vi planerade att flytta från Malmö. Då kände jag att jag skulle bli väldigt låst om jag var hänvisad till att åka buss med tre barn så fort jag skulle nåt.

Om det blir för dyrt med körskola kan du kanske övningsköra med sambon eller den snälla grannen.
Om du skaffar körkort så dröjer det inte länge förrän du börjar fundera över hur du alls klarade dig innan.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif jo jag vet,jag har kört från och till sen jag var 17 tongue.gif tongue.gif

vet inte men det är väl jag i ett nötskal rolleyes.gif när jag nu kört hela sommaren gjort allt vad som behövs då tar tiden slut och tror ni att jag ringt och förnyat tillståndet nej då sleep.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

min körlärare sa till sambon att hon mött mig flera gånger i bilen när jag kör med honom,hon sa att ta hit Malin nu för det verkar gå så bra nu så det är dags för teorin....kna inte förstå vad hon menar wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif ni ska se mig nu är så nervös att jag hoppar runt runt blink.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 10:37)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif ni ska se mig nu är så nervös att jag hoppar runt runt blink.gif laugh.gif

Ta det bara lugnt och andas gumman, så ska du se att allt ordnar sig....glöm inte att andas wub.gif
stennie
laugh.gif  :lol:  :lol: ni ska se mig nu är så nervös att jag hoppar runt runt blink.gif  :lol:

Voffo de då? smile.gif
AnitaO
Har varit och köpt hundfoder idag, och så var det lite rea på zoo-affären rolleyes.gif
Ayla fick en halsduk smile.gif wub.gif

stennie
Så söt!!! wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 12:57)
Har varit och köpt hundfoder idag, och så var det lite rea på zoo-affären rolleyes.gif

Men nutte vän så fin man kan bli wub.gif
malin72
CITAT (stennie @ 06-02-2007, 10:56)
laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif ni ska se mig nu är så nervös att jag hoppar runt runt blink.gif  laugh.gif

Voffo de då? smile.gif

syns i husdjurstråden ang anmälan sad.gif men nu är det gjort smile.gif
Magdis
Fasen vad det gör ont att dra ner choklad med pepparmintsfyllning i lungorna! sad.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 13:17)
Fasen vad det gör ont att dra ner choklad med pepparmintsfyllning i lungorna! sad.gif wub.gif

Men lilla gumman!!! blink.gif är det inte bättre att svälja istället för att försöka inhalera dom?? rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
Leia

Men jösses så söt och snäll hon ser ut! wub.gif Är hon husses flicka då? Alltså är det honom hon har valt ut? smile.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 06-02-2007, 13:48)
Men jösses så söt och snäll hon ser ut! wub.gif Är hon husses flicka då? Alltså är det honom hon har valt ut? smile.gif wub.gif

Jo då, det är husses flicka.
Jag duger väl till han kommer hem i alla fall smile.gif
Grabbarna är mammas gossar i alla fall wub.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 13:23)
Fasen vad det gör ont att dra ner choklad med pepparmintsfyllning i lungorna!  :(  :wub:

Men lilla gumman!!! blink.gif är det inte bättre att svälja istället för att försöka inhalera dom?? rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif

Jamen du vet hur det är när man måste äta o prata samtidigt! rolleyes.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 14:05)
Fasen vad det gör ont att dra ner choklad med pepparmintsfyllning i lungorna!  sad.gif  wub.gif

Jamen du vet hur det är när man måste äta o prata samtidigt! rolleyes.gif laugh.gif

Man ska inte prata med mat i munnen, har inte du fått lära dig det?? rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 14:07)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 14:05)
Fasen vad det gör ont att dra ner choklad med pepparmintsfyllning i lungorna!  sad.gif  wub.gif

Man ska inte prata med mat i munnen, har inte du fått lära dig det?? rolleyes.gif wub.gif

Jag tycker mig minnas att jag hört det nån gång för länge sen men mamma o pappa kanske hade munnen full med mat när de sa det! rolleyes.gif
Svårt att låta bli att dras med när pladdermajan här pratar med en hela tiden. wub.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 14:10)
Svårt att låta bli att dras med när pladdermajan här pratar med en hela tiden. wub.gif

biggrin.gif wub.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 13:59)
Men jösses så söt och snäll hon ser ut! wub.gif  Är hon husses flicka då? Alltså är det honom hon har valt ut? smile.gif  :wub:

Jag undrar om det faktiskt ofta är så, att framförallt hanar väljer ut kvinnor som "sina"? unsure.gif smile.gif
malin72
villka skruvade människor det finns(se uppdateringar på husdjur) laugh.gif laugh.gif laugh.gif
herkules
Har varit och köpt hundfoder idag, och så var det lite rea på zoo-affären  :rolleyes:
Ayla fick en halsduk  :)  :wub:

...
ajajaj, så fin hon är! wub.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 06-02-2007, 14:19)
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 13:59)
Men jösses så söt och snäll hon ser ut! wub.gif  Är hon husses flicka då? Alltså är det honom hon har valt ut? smile.gif  wub.gif

Jag undrar om det faktiskt ofta är så, att framförallt hanar väljer ut kvinnor som "sina"? unsure.gif smile.gif

Det är nog min erfarenhet att det är så.
Jag går alltid och lägger mig före min man på kvällarna.
Grabbarna kommer med mig upp på övervåningen, men Ayla stannar kvar i soffan hos husse smile.gif
Magdis
Nu har vi fått lite bilder mailade till oss, tyvärr höll de väl inte någon hög kvalitet men jag har plockat ut en jag tyckte var representativ. Lilleman var nämligen väldigt uppmärksam hela tiden o på den här bilden ser man hur han tittar och verkligen lyssnar på prästen som håller doptalet just då. smile.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 11:27)
Nu har vi fått lite bilder mailade till oss, tyvärr höll de väl inte någon hög kvalitet men jag har plockat ut en jag tyckte var representativ. Lilleman var nämligen väldigt uppmärksam hela tiden o på den här bilden ser man hur han tittar och verkligen lyssnar på prästen som håller doptalet just då. smile.gif

Åh vad fin han var! wub.gif
...och verkligen väldigt uppmärksam! biggrin.gif Undrar vad han tänker unsure.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 11:27)

Så söt! wub.gif Ser ut som att han väntar på den delen i doptalet där prästen lovar honom att detta är första och sista gången som han ska behöva visa upp sig i långklänning bland en massa folk... tongue.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 07-02-2007, 11:55)
Så söt! wub.gif Ser ut som att han väntar på den delen i doptalet där prästen lovar honom att detta är första och sista gången som han ska behöva visa upp sig i långklänning bland en massa folk...  :P

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Så är det nog Betty!
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 11:59)

Så söt! wub.gif Ser ut som att han väntar på den delen i doptalet där prästen lovar honom att detta är första och sista gången som han ska behöva visa upp sig i långklänning bland en massa folk...  tongue.gif

Så är det nog Betty!

Ja han var inte glad när vi skulle ta på honom klänningen. tongue.gif Lång, vit klänning med massa spetsar, vad är det här för nåt morsan? blink.gif
Betydligt nöjdare var han efteråt när jag klädde honom i kostymen, då log han med hela ansiktet. biggrin.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 12:03)
CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 11:59)

Så söt! wub.gif Ser ut som att han väntar på den delen i doptalet där prästen lovar honom att detta är första och sista gången som han ska behöva visa upp sig i långklänning bland en massa folk...  tongue.gif

Så är det nog Betty!

Ja han var inte glad när vi skulle ta på honom klänningen. tongue.gif Lång, vit klänning med massa spetsar, vad är det här för nåt morsan? blink.gif
Betydligt nöjdare var han efteråt när jag klädde honom i kostymen, då log han med hela ansiktet. biggrin.gif

Tror jag det! biggrin.gif
Alba
Åh Lillprinsen har är ju för underbar.
Jag man funderar över vad som rör sig i det lilla huvudet under dopet.

Jag tror han tänkte:" Är du klar snart så jag får ta på mig mina nya kläder"
AnitaO
Söt lilleman wub.gif
Finns det inga bilder med kostymen på? smile.gif
stennie
Jättegullig wub.gif

Jag vill också se bild med kostym wub.gif
Magdis
CITAT (stennie @ 07-02-2007, 12:37)

Vill jag med! Tyvärr hade de inte tagit en enda bild på Lilleman under dopfesten, jag får hoppas på de andra "fotograferna" istället. Eller så får jag ladda upp batterierna och klä på honom kostymen igen. biggrin.gif
stennie
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 14:21)
CITAT (stennie @ 07-02-2007, 12:37)

Vill jag med! Tyvärr hade de inte tagit en enda bild på Lilleman under dopfesten, jag får hoppas på de andra "fotograferna" istället. Eller så får jag ladda upp batterierna och klä på honom kostymen igen. biggrin.gif

Låter som en jättebra idé smile.gif
Magdis
Nu har jag arrangerat en bild på den lille festprissen! biggrin.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 19:48)
Nu har jag arrangerat en bild på den lille festprissen! biggrin.gif

Stilig grabb wub.gif Bättre än fjollklänningen rolleyes.gif
Magdis
Man skulle fått tag på en riktig liten frack och små svarta lackskor!! smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:02)
Man skulle fått tag på en riktig liten frack och små svarta lackskor!! smile.gif wub.gif

Symaskinen gumman rolleyes.gif symaskinen tongue.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 20:08)
Man skulle fått tag på en riktig liten frack och små svarta lackskor!!  :)  :wub:

Hur syr man lackskor? rolleyes.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:23)
Man skulle fått tag på en riktig liten frack och små svarta lackskor!!  smile.gif  wub.gif

Dom köper du rolleyes.gif resten av stassen syr du, pissenkelt rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 20:34)
Man skulle fått tag på en riktig liten frack och små svarta lackskor!!  smile.gif  wub.gif

Men åååh, kan inte du sy en då? wub.gif Jag slår vad om att du är bättre på det än jag. För mig låter det inte alls så pissenkelt! tongue.gif Finns det mönster till sådana plagg då, eller kan du kanske rita ett? biggrin.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:36)

Men åååh, kan inte du sy en då? wub.gif Jag slår vad om att du är bättre på det än jag. För mig låter det inte alls så pissenkelt! tongue.gif Finns det mönster till sådana plagg då, eller kan du kanske rita ett? biggrin.gif

Passa dig gumman så jag inte skickar upp en frack i storlek något större än nu tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 20:40)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:36)

Passa dig gumman så jag inte skickar upp en frack i storlek något större än nu tongue.gif

Det får du så gärna göra! biggrin.gif Jag vet knappt hur en frack ser ut så jag skulle aldrig klara av att sy en. tongue.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:41)
Det får du så gärna göra! biggrin.gif Jag vet knappt hur en frack ser ut så jag skulle aldrig klara av att sy en. tongue.gif

Och jag som älskar utmaningar rolleyes.gif Vänta du bara tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 20:44)

Det får du så gärna göra!  :D Jag vet knappt hur en frack ser ut så jag skulle aldrig klara av att sy en.  :P

Jag väntar med spänning! biggrin.gif Kanske bäst du tar till storleken rejält så han inte hinner växa ur den innan du är klar! tongue.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:47)

Det får du så gärna göra!  biggrin.gif Jag vet knappt hur en frack ser ut så jag skulle aldrig klara av att sy en.  tongue.gif

Jag väntar med spänning! biggrin.gif Kanske bäst du tar till storleken rejält så han inte hinner växa ur den innan du är klar! tongue.gif

När ska han ha den då??
unsure.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 20:49)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2007, 20:47)

Det får du så gärna göra!  biggrin.gif Jag vet knappt hur en frack ser ut så jag skulle aldrig klara av att sy en.  tongue.gif

När ska han ha den då??
unsure.gif

Åh, det hade jag inte tänkt på! Önsketänkte ju mest om att han skulle ha varit så finklädd på dopet. Men hans farbror fyller 40 år i juni och morfar fyller 60 år i juli, sen kan man ju alltid hitta på en massa skojiga anledningar att bära frack....syrrans 6-årsdag, syrrans 6-åriga dopdag, mammas o pappas 7-åriga bröllopsdag, första gången man går på Öppna förskolan...eeh kanske inte! rolleyes.gif

Eller 1-årsdagen kanske....beror på hur snabb du är med symaskinen! biggrin.gif
Reserv
storlek 74 alltså?
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 20:57)
storlek 74 alltså?

Ja jag antar det. Caroline var iaf i den storleken då. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon