Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Gillan
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 08:54) *
Inget svammel utan dagens sanning! w00t.gif
...förresten inte så knäpp som jag ser ut cool.gif

Men Berith! Inte ser du knäpp ut trostar.gif ......................Du ääääääääär knäpp kompiskram.gif giggle.gif .................men det är en helt annan sak rolleyes.gif ..............(visst är jag rolig yes.gif )...............

Glömde ju säga att jag inte har en aning om vad jag gjorde de datum du rabblade upp shy.gif tongue.gif
Leia
CITAT (Gillan @ 07-07-2007, 09:25) *
Glömde ju säga att jag inte har en aning om vad jag gjorde de datum du rabblade upp shy.gif tongue.gif

Inte jag heller, men det ser lite märkligt ut när man ser det i skrift. smile.gif
AnitaO
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 08:54) *
Idag är det 070707, har ni tänkt på det? Det är ju bara dom 12 första åren på varje sekel som blir så. Vad gjorde ni t.ex. 040404? Eller 060606?
...förresten inte så knäpp som jag ser ut cool.gif

Hmmm .... 040404 och 060606 minns jag inte vad jag gjorde.
Men 070707 är jag lite bakis faktiskt naughty.gif
Vi hade pubkväll i byn i går och det var väldigt trevligt. Borde gått hem tidigare, men så blev det inte.

Här kommer en färsk Maija-bild förresten. Spännande att vara mormor minsann smile.gif

Biggan_
CITAT (AnitaO @ 07-07-2007, 11:09) *
Hmmm .... 040404 och 060606 minns jag inte vad jag gjorde.
Men 070707 är jag lite bakis faktiskt naughty.gif
Vi hade pubkväll i byn i går och det var väldigt trevligt. Borde gått hem tidigare, men så blev det inte.

Här kommer en färsk Maija-bild förresten. Spännande att vara mormor minsann smile.gif

Åh, vilken söt prinsessa hon är! wub.gif
*Stintan*
Åhhh vilken liten gobit!
Leia
CITAT (AnitaO @ 07-07-2007, 11:09) *
070707 är jag lite bakis faktiskt naughty.gif

Då är vi två! rolleyes.gif

Jag hade iallafall besök av en familj med en 5-årig pojke som är hysteriskt rädd för hundar igår. Dino fick därför tillbringa största delen av kvällen i köket vilket han tyckte var mycket märkligt, för han brukar jämt få vara med.
Till en början tordes inte pojken ens titta på Dino genom kompostgallret, men hur det var så lyckades jag få 5 åringens förtroende (första gången jag träffar honom) och han blev djupt imponerad över att jag kunde få Dino att göra cirkuskonster som att rulla runt vacker tass osv.
Sedan började jag låta honom peta in godis till Dino genom gallret, så småningom gav han Dino godis ur sin hand, efter en del listigt lirkande från min sida fick jag in honom på Dinos sida av gallret och han fick själv ge komandon till Dino ("Give me five" var såklart roligast smile.gif ) Kvällen slutade med att pojken och Dino blev "bästisar"! wub.gif
Vid gott mod som jag var lovade jag även att han skulle få följa med på promenad idag och hålla i kopplet. Så det var bara att bita i det sura äpplet och promenera bakfull och ämlig som jag har varit idag. Men det var det värt! Vilken lycka att se förändringen på pojken! smile.gif wub.gif Jag kände verkligen att jag gjorde något bra! Och föräldrarna är lyriska, de har kämpat med att försöka få honom mindre rädd länge. smile.gif

AnitaO
CITAT (Leia @ 07-07-2007, 17:35) *
Då är vi två! rolleyes.gif

Jag hade iallafall besök av en familj med en 5-årig pojke som är hysteriskt rädd för hundar igår. Dino fick därför tillbringa största delen av kvällen i köket vilket han tyckte var mycket märkligt, för han brukar jämt få vara med.
Till en början tordes inte pojken ens titta på Dino genom kompostgallret, men hur det var så lyckades jag få 5 åringens förtroende (första gången jag träffar honom) och han blev djupt imponerad över att jag kunde få Dino att göra cirkuskonster som att rulla runt vacker tass osv.
Sedan började jag låta honom peta in godis till Dino genom gallret, så småningom gav han Dino godis ur sin hand, efter en del listigt lirkande från min sida fick jag in honom på Dinos sida av gallret och han fick själv ge komandon till Dino ("Give me five" var såklart roligast smile.gif ) Kvällen slutade med att pojken och Dino blev "bästisar"! wub.gif
Vid gott mod som jag var lovade jag även att han skulle få följa med på promenad idag och hålla i kopplet. Så det var bara att bita i det sura äpplet och promenera bakfull och ämlig som jag har varit idag. Men det var det värt! Vilken lycka att se förändringen på pojken! smile.gif wub.gif Jag kände verkligen att jag gjorde något bra! Och föräldrarna är lyriska, de har kämpat med att försöka få honom mindre rädd länge. smile.gif

Snyggt jobbat tummenupp.gif
Leia
Idag fyller Max 7 år! yaay.gif

Firandet har redan börjat med presentöppning. Men vad stor han blivit! blink.gif Var har åren tagit vägen? Och är det så att jag också har blivit så många år äldre sedan han föddes????? unsure.gif w00t.gif crying.gif

I år fick man inte sjunga för honom längre för nu hade man blivit "pinsam". Jag som gillar att retas lite med honom kunde inte låta bli att därför sjunga några gånger extra.... rolleyes.gif

Bästa presenten tyckte han nog var en knallpulver revolver med tillhörande skott. smile.gif
Chamomille
Bakfull (eller vad det nu är...) kan man vara även en torsdag den 19 juli.... crying.gif
Leia
CITAT (Chamomille @ 19-07-2007, 08:15) *
Bakfull (eller vad det nu är...) kan man vara även en torsdag den 19 juli.... crying.gif

Hihi ja, det spelar ingen roll vilket datum det är, har man druckit alkohol dagen innan tar bakfyllan ingen hänsyn till vilken dag det är dagen efter.... rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 19-07-2007, 08:18) *
Hihi ja, det spelar ingen roll vilket datum det är, har man druckit alkohol dagen innan tar bakfyllan ingen hänsyn till vilken dag det är dagen efter.... rolleyes.gif

crying.gif rotfl.gif Nää....
stennie
CITAT (AnitaO @ 29-06-2007, 20:00) *
Tadam!!
Jag har blivit mormor till lilla Maija som föddes den 15 juni.

Stort grattis

Dom är så goa dom små !!!!
Chamomille
smiley_small_hug.gif

Undrar om man vågar skaffa en själv... För gammal??
stennie
CITAT (Leia @ 19-07-2007, 08:11) *
Idag fyller Max 7 år! yaay.gif

Firandet har redan börjat med presentöppning. Men vad stor han blivit! blink.gif Var har åren tagit vägen? Och är det så att jag också har blivit så många år äldre sedan han föddes????? unsure.gif w00t.gif crying.gif

I år fick man inte sjunga för honom längre för nu hade man blivit "pinsam". Jag som gillar att retas lite med honom kunde inte låta bli att därför sjunga några gånger extra.... rolleyes.gif

Bästa presenten tyckte han nog var en knallpulver revolver med tillhörande skott. smile.gif

Dom små växer fort... yaay.gif Hälsa och Gratta! hbd.gif
fortsätt du att sjunga för honom, jag slår vad att innerst inne gillar han det!
Betty
CITAT (Chamomille @ 19-07-2007, 10:42) *
smiley_small_hug.gif

Undrar om man vågar skaffa en själv... För gammal??

Klart du vågar, det finns inget underbarare! För gammal`, - Inte ännu på några år i alla fall. tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 19-07-2007, 10:51) *
Klart du vågar, det finns inget underbarare! För gammal`, - Inte ännu på några år i alla fall. tummenupp.gif

Tror du inte...? unsure.gif Frågan är om man inte har blivit lite väl "bekväm"... Dumt skrivet kanske... Man fattar nog inte hur kul det är...
Betty
När jag låg på BB efter att ha fått mitt tredje barn så delade jag rum med en 37-årig kvinna som just fått sitt 1:a, hon fick ett barn till när hon var 40. Jag har en kompis som fick barn vid 37 och en annan kompis som fick sitt första vid fyllda 40. Min yngste bror föddes samma år som min mamma fyllde 37. Så inte är det för sent inte, men det där med bekvämligheten kan det kanske ligga nånting i... wink.gif

AnitaO
Grattis i efterskott Max!!

Netha
Absolut inget svammel... men jag skriver ändå i denna tråd.

Idag var vi på svägerskas begravning,,, det var en så vacker akt.
Bärarna bar allihopa samedräkter och det var så högtidligt på ett nytt sätt.
Hennes barn och barnbarn bar också samedräkter.

Saknar en god vän som alltid, trots sjukdom, var positiv och hade livsglädje. wub.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 20-07-2007, 23:06) *
Absolut inget svammel... men jag skriver ändå i denna tråd.

Idag var vi på svägerskas begravning,,, det var en så vacker akt.
Bärarna bar allihopa samedräkter och det var så högtidligt på ett nytt sätt.
Hennes barn och barnbarn bar också samedräkter.

Saknar en god vän som alltid, trots sjukdom, var positiv och hade livsglädje. wub.gif

trostar.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 20-07-2007, 23:21) *
trostar.gif

wub.gif
ninnisky
Skickar Dig en kram Netha. smile.gif Det är svårt att mista en när och kär!
saknar Dig förresten också ofta på nätet smiley_small_hug.gif
Leia
Tillbaka vid datorn efter att ha jobbat 3 låååånga dagar. Men nu är jag ledig 11 dagar igen så det känns bra!

Max tackar för gratulationerna, han blev jätteglad. Idag ska vi åka in till stan och köpa lego och mera knallpulver för lite födelsedags slantar som han fick. smile.gif

Hum sedan måste jag ta och börja planera barnkalas för hans kompisar också. Någon som har förslag på roliga aktiviteter att göra på ett kalas för grabbar i 7-8 års åldern (som inte kräver för stort angagemang av mamman... rolleyes.gif biggrin.gif )
Biggan_
Ett försenat grattis till Max! yaay.gif
Skönast är ju om det är väder att vara ute när man har barnkalas. Olika tävlingar brukar väl vara uppskattade med lite prisutdelning.
Skattjakt är väl kul i den åldern. En sjörövarkarta med en nergrävd skatt i trädgården kanske. (Bra om du behöver ha grävt upp trädgårdslandet crazy.gif )
Leia
CITAT (Biggan_ @ 23-07-2007, 08:45) *
Ett försenat grattis till Max! yaay.gif
En sjörövarkarta med en nergrävd skatt i trädgården kanske. (Bra om du behöver ha grävt upp trädgårdslandet crazy.gif )

Trädgårdslandet hjälper så gärna Dino till med rolleyes.gif
Men sjörövarskatt var en bra ide`. Det är just Pirater, Star Wars eller Spindelmannen som grabbarna leker just nu!
AnitaO
I morgon ska vi åka ner till Göteborg ett par dagar så jag får hålla i mitt lilla barnbarn yes.gif
Ha det bäst så länge wub.gif
Leia
CITAT (AnitaO @ 26-07-2007, 20:33) *
I morgon ska vi åka ner till Göteborg ett par dagar så jag får hålla i mitt lilla barnbarn yes.gif
Ha det bäst så länge wub.gif

Åh, vad roligt! wub.gif smile.gif (Du får viska små besvärjelser i örat på henne, så att hon blir lika hundtokig som mormor flirting.gif )
Leia
Idag ska jag börja med att storstäda huset efter gårdagens cowboyskalas. Sedan ska det packas ihop grejor till Max och Dino som ska åka till mormor och morfar över helgen.
Det ska bli så skööönt att vara barn och hundfri ett par dagar. Både sambon och jag jobbar hela helgen men i kväll och i morgon kväll får vi några timmar för oss själva. wub.gif Vi har inte tillgång till barnvakt sådär super ofta så att få sitta ifred med en bok utan att någon pockar på uppmärksamhet är lyx för oss. smile.gif
AnitaO
Låter trevligt Leia ... inte att du ska jobba hela helgen kanske, men dom där timmarna du får för dig själv smile.gif
Vi ska slänga i kräftburarna i kväll. Alltid lika spännande att vittja framåt morgonen.
anna_rispan
Om en vildvuxen trädgård. Kul grannar? Chippen klipper inte gräset
vindspel
Jag tycker-stackars grannar. Sniglar som trivs, maskrosor som sprids..
Jag kanske är konstig whistling.gif
Kajsa i Arvika
Förbannelse vad det kliar!!!!! ranting.gif Måtte haft en eller ett tjog ovanligt aktiva myggor i sovrummet inatt!!! Kliar så jag blir vaaaaaaansinnig!!!!!! crazy.gif help.gif
Cathis
CITAT (Kajsa i Arvika @ 14-08-2007, 09:00) *
Förbannelse vad det kliar!!!!! ranting.gif Måtte haft en eller ett tjog ovanligt aktiva myggor i sovrummet inatt!!! Kliar så jag blir vaaaaaaansinnig!!!!!! crazy.gif help.gif

Välkommen i klubben giggle.gif

Jag har snart rivit sönder mina ben. Dom ser inte kloka ut precis rödprickiga mad.gif
och det kliar så man blir toooooookig
Biggan_
Usch, inte kul med myggbett! no.gif
Köp en tub ACO Alsolgel på apoteket och smörj in betten, det lindrar klådan. Jag har alltid en sådan tub hemma och min erfarenhet är att klådan försvinner helt efter någon minut. Onödigt att riva sönder sig.
Alba
Åk till Apoteket och köp "After Bite".

Ser ut som en tuschpenna....... man håller den mot bettet och trycker ut en vätska ur pennan.
Jag tycker att den fungera jättebra.
Cathis
Ska nog springa ner till apoteket på lunchen så kanske man kan få
något gjort i eftermiddag.
vindspel
Jag är alldeles myggbiten jag också. Vaknade halv tre i natt av att jag rivit mig i sömnen. Jag höll på att bli tokig ranting.gif
Efter insmörning av kortisonsalva och efter sol salva så fick jag till slut gå in på odla. Jisses vilken natt. sweatingbullets.gif
Betty
Ni har inte funderat på att göra som myggen... emigrera? whist.gif Eftersom det oftast är så torrt och soligt i Norrland så har de tagit sitt pick och pack och dragit söderut. Varför inte göra som dom - fast tvärt om? Här uppe är det så gott som myggfritt! Gissa vilken stad som vann solligan i sommar? (samma som för det mesta)

Svar: Luleå förståss! coolgleam.gif
vindspel
Myggorna gör som alla andra, de får va där jobben finns tongue.gif
Cathis
Visst är det kul ranting.gif nä inte alls. Har aldrig varit med om att det
har varit så mycket mygg vid kusten, där jag lyckades få dom
flesta betten. I och för sig går det inte att sitta ute på kvällen här hemma
heller om man inte är täckt från topp till tå angry.gif
Betty
CITAT (vindspel @ 14-08-2007, 11:35) *
Myggorna gör som alla andra, de får va där jobben finns tongue.gif

Ja' flytt' int'... giggle.gif
Alba
Nä ...int flytt vi int.

Då gå i oppa Clas Ohlson o kööp en mygghatt.

[attachment=6320:346314_X...3_131134.jpg]
Leia
Själv har jag sett 1 (!) mygga på hela sommaren. smile.gif Måste vara rekordlågt. smile.gif
Leia
Ahhh, vilken härlig dag! smile.gif

Först har jag varit och lämnat Max till sin första skoldag, och själv fått lite information. Sedan har jag och Dino tagit en lååång promenad över stubbåkrarna i det soliga vädret. (jag är bara lite sur på grannen/bonden som redan börjat plöja ned stubben på en del av åkrarna thumbdown.gif förstår han inte att jag vill njuta av stubben hela hösten? ranting.gif rolleyes.gif )

Sedan ska jag träna i vårat nya gym som vi byggt i garaget och som blev sååå bra. smile.gif Dessutom blev det inte så dyrt som vi hade räknat med när vi började planera gymet så det blev extra plus i kanten. smile.gif

Jag är dessutom ledig i 11 dagar från i dag innan jag går in på mitt nya arbetsschema som jag fått i höst (jag ska gå upp i tid nu när Max börjar skolan och iallafall är borta varjae dag) Och jag är supernöjd med schemat. smile.gif

Ja, livet känns faktiskt riktigt bra idag! smile.gif

(ok, lite gnäll: mina handleder har börjat värka i dagarna, de gör de varje höst och i år har det börjat något tidigare än vanligt, visst är det konstigt att det inte värker resten av året? Måste vara att det oftast är fuktig luft eller nåt´på hösten?)
Biggan_
Härligt Leia! yahoo.gif
Ja inte det där med handlederna då förstås! trostar.gif
Magdis
Leia, erat hemmagym är jag så avundsjuk på! coolgleam.gif Jag önskar att vi hade en källare i huset som kunde inredas till gym.
Du kanske skulle sticka handledsvärmare? Det har min mamma gjort till sina värkande handleder.
vindspel
Jag fick en motionscykel av min far i julklapp för ett antal år sedan. Oh så roligt, men inte använde jag den. Den var bra att hänga tvätt på tork mm. Har slängt den. Men min syster tyckte att en motionscykel använder man väl visst så hon och hennes man köpte en fin sådan. Men icke sitter de där. Är vi av naturen lata. Det är bara roligt i början.
Hoppas det inte blir så med ditt gym. whistling.gif

Idag har jag köpt en guldring till min mor som fyller 80 år på torsdag. Hoppas hon blir glad. Det är roligt att köpa presenter.
Eva i Skåne
Ena sonen har bott med oss i stugan hela semestern, men nu är det bara jag som har en vecka kvar och idag är sonen på väg hem. Att umgås bara med mamma en hel vecka kan kanske bli för bra... Jag vill inte säga att jag är ledsen för det för jag älskar att ha några dagar för mig själv i lugn och ro, då och då.

Äntligen får jag också tömt minneskortet på min kamera så jag kan ta lite nya foton. Jag har bara inte blivit färdig att köpa något kortminnesläsare (heter inte så, va? men ni vet vad jag menar hoppas jag) och att ladda ner fotona på denna gamla datorn vågar jag inte chansa på. Nu tömmer sonen hemma och jag får upp kameran igen ikväll och kan ägna min lugna vecka åt att hitta nya fotoobjekt. tummenupp.gif

Hösten gör sig påmind här nere i Skåne. Det är varmt, runt 20grader, men dagarna är ganska grå för tillfället och när det blåser dalar det en del gula löv på gräset.
En varm och vacker höst vore inte fel smile.gif
Leia
CITAT (vindspel @ 20-08-2007, 15:04) *
Det är bara roligt i början.
Hoppas det inte blir så med ditt gym. whistling.gif

biggrin.gif Så är det nog faktiskt för väldigt många, men jag och sambon tränar flera gånger i veckan i vanliga fall (ok, erkänner att jag är en periodare vad det gäller träning whistling.gif , men sambon brukar inte hålla upp.) Så jag tror verkligen att vårat gym kommer att bli använt. smile.gif Vi träffade faktiskt varandra på ett gym för 12 år sedan. Inte så att vi raggade på varandra när vi tränade direkt utan för att vi båda kände killarna som ägde gymet som vi tränade på så då blev det att vi började prata med varndra när vi även pratade med dem. smile.gif

ojojoj vilka långa meningar jag kan få till ibland.... rolleyes.gif men jag orkar inte ändra (apråpå ork... whistling.gif )

CITAT (Eva i Skåne @ 20-08-2007, 15:08) *
Jag vill inte säga att jag är ledsen för det för jag älskar att ha några dagar för mig själv i lugn och ro, då och då.
En varm och vacker höst vore inte fel smile.gif

Visst är det härligt att bara ha sig själv att tänka på ibland! Och den vackra hösten ser jag också fram emot! wub.gif
Lotusblomman
hihi jag hade också en träningscykel en gång i tiden, fast grannen i lägenheten under klagade på att det gnekade i golvet så då blev den klädhängare.... sen fick min syrra nåt ryck och ville ha den så den står nog och samlar tvätt hos henne nu giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon